Moikka!
Kiva kun on tullu uus pino. =)
Myymä, laskettu aika muutetaan ultran mukaiseksi, jos heittoa on neuvolan ja ultran välillä +/- 4 päivää. Mulla oli ekassa raskaudessa aluks la 07.06, joka muuttu ultrassa 12.06 ja tuosta jälkimmäisestä tuli sit se virallinen la, jonka mukaan sain äippärahat ja jäin äippälomalle.
Vaunujen hankkimista on täälläkin mietitty aika lailla. Mut luultavasti ostetaan ihan uudet vaunut ja todennäköisesti emmaljungat. Esikolla oli aluks mun pikkusiskon vanhat vaunut, jotka tuossa keväällä sanoivat sopimuksensa irti. Ostettiin sitten emmaljungan rattaat, joista ollaan tykätty tosi paljon. Luulen ettei me tulla tarvitsemaan tuplia, vaikka ikäeroa onkin vain 1v 9kk. Tuo poitsu kun nyt jo haluaa suurimmaksi osaksi kävellä itse, eikä istua rattaissa. Mut saan tarvittaessa tuplat miehen siskolta, jos näyttää et semmosille tuleekin tarvetta.
Menkkamaisia kipuja ja juilimisia on täälläkin aika ajoin. Ja viime yönä olin tuntevinani vauvan potkut
, mut se tais olla vaan unta.
Joku (en muista enää kuka... sori...) kyseli tuosta
sylkitestistä, mä sain lähetteen kans tuohon testiin ekassa raskaudessa, mut en mennyt siihen. En tuntenut sitä tarpeelliseksi, kun olen sitä mieltä et jos mulla on se bakteeri, niin kyllä lapsetkin sen luultavasti saa. En mä nyt enhoin tahdoin syötä samalla lusikalla yms, mutta välillä poika tulee antaa suukkoa suoraan suulle, niin vältä siinä nyt sitten bakteerit.
Synnytyspeloista: mulla ei ole minkään näköistä pelkoa synnytyksestä. Ei ollut ekassa raskaudessa eikä ole nytkään. Ajattelen että kyllä luonto hoitaa homman ja synnytys menee sitä helpommin ja nopeemmin mitä rentoutuneempi ja rauhallisempi itse olen. En oikein tiedä mitä siinä pitäis pelätä...
Meillä oli viikonloppuna kaverin häät, ja mies meni kertoon muutamalle kaverille raskaudesta. Senkin hölösuu!!! No, nyt lähes kaikki meidän kaverit tietää, niin ei ainakaan tarvi salailla enää asiaa.
marza ja masuvauva (jolta puuttuu edelleen työnimi) 7+5