~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

terppa taas :wave:

Kiitos funny, mietin tässä että soittaisko neuvolaan ja kysyis vai soittaisko kättärille ja kysyis tota dvd-juttua. Siellä kättärillä ne vaan tuppaa olemaan niin töykeitä :/ Tai sit vaan otetaan levy mukaan ja kysytään onko mahollisuutta tallentaa.. Olis niin mahtavaa et vois kaikille muilleki näyttää vauvan menoa, ku niistä kuvista ei paljoa selkoa saa vaikka on neki kivoja :) Ja perjantainahan se olis eka ultra, jihuu!! En malta odottaa..

Täällä meillä pyörii tosi sitkeä flunssa. Mies haki jo toisen viikon saikkua ja mulla oli viikonloppuna poskiontelotulehdusta mut meni onneks ohi ku paljon niistelin mut oon edellen tosi räkänen :snotty:
Ja väsyttää!!

Nyt meen ottaa ihanaa toffeejädeä :p

Suvitus+Yrsa 12+2
 
Moikka!!

Paljon haleja ja jaksamisia kaikille jotka saaneet huonoja uutisia!! :snotty:

Tervetuloa uusilla!! :heart: :heart:

Taas on mennyt monta päivää, että oon vaan käynyt lukee teidän jutut! Nyt sain tytön nukkuu ja itellä sen verran virkee olo, että jaksaa tänne jotain kirjoitella. Oltiin aamusta tytön kanssa katsomasta pientä vauvaa. Kaveri sai viikko sitten tytön ja oltiin nyt sitten ihailemassa sitä. Kyllä se olikin pieni. Ei sitä muista miten pieniä ne vastasyntyneet voi olla. Voi kun sais jo oman vauvan (haaveilee).

Olin lauantaina pitkästä aikaa body pumpissa. Meinasin jo että en mee sinne raskausaikana, mutta sitten lueskelin juttuja raskausajan liikunnasta, niin pumpissakin voi käydä raskausaikana kunhan tekee pienemmillä painoilla. Kyllä olikin ihanaa "rääkätä" itseään oikein kunnolla. Niskat olikin mennyt parissa kuukaudessa tosi jumiin. Nyt on kyllä reidet tosi kipeet, mutta jos alkais pikku hiljaa helpottaa. Täytyy yrittää nyt jaksaa liikkua, ettei kunto pääse rapistumaan kovin huonoksi raskausaikana.

Mulla olisi torstaina neuvola. Onkin ihan kiva mennä! Tuntuu tää neljä viikkoa tosi pitkältä ajalta. Varsinkin kun sellanen suht normi olo, ettei ois raskaana ollenkaan. Maha ei viellä näy ja liikkeetkin voi olla joko liikkeitä tai pieruja. Mutta kyllä se kohta alkaa se raskausolo tulemaan, maha tulee esiin ja liikkeet tuntee kunnolla. Odotan noita liikeitä kuin kuuta nousevaa, ihania sellaset oikein selvät tönäisyt ja potkut. =)


muumi82 ja eppu 15+6
 
Heips kaikille! Tääl ollaan kans flunssan kourissa. Poju onneks jo paranemaan päin, enää nenä vuotaa mut itsellä on kurkku tosi kipee ja korvat tukossa! ärsyttävä vaiva! Otin jo yks yö strepsilssin suuhuni kun koski niin kovasti kurkkuun kunnes aloin lukee tuoteselostetta et niit ei suositella raskaanaoleville eikä imetyksen aikana, syljin sit äkkii sen pois suusta ku oon muutenki niin hysteerinen näiden asioiden kaa.. kaupasta sit vaan mynthonii ja apteekin panadol hot on ollut tosi hyvä apu.

Tääl liikkeet jo tuntuu vahvasti, eilenkin illalla vauva heitti kunnon voltteja mahassa ja potkujakin tuntuu selkeesti. Ihana huomata et siel ollaan kotona! :D

Meidän pikkunen muutti omaan sänkyynsä nukkumaan ja omaan huoneeseensa, se on ollut iso helpotus kun olen jännittänyt et miten se onnistuu. Ekana iltana hän itki mut ei sen jälkeen pahemmin, olen siis silitellyt ja rauhoitellut häntä hetken kun jätän sänkyynsä ja meillä se on toiminut paremmin kun hyvin.

Nyt pitää mennä kun pojun vaippa haisee, ei muutaku pesulle!!

enne ja aarre 14+4
 
myymä
Hihhii heipä hei :)

Ihanaa kun tänään oli suht lyhyt työpäivä! HAin Venlan päiväkodista ja tulin kotiin vähän siivoomaan kun on tulossa kaveri kylään.
Ajelin tänään skootterilla vielä töihin ja takastulomatka oli yksi kokonainen katastrofi joten koitan nyt välttää enää skootterilla ajoa viimeiseen asti. Kolme autoa meinasi ajaa päälle kun ei ne idiootit osaa katsoa jalankulkijoita/pyöräilijöitä/skootterikuskeja, ennen kuin kääntyvät suojatielle. Kyllä oli niin monta kertaa törmäystilanne lähellä että nyt riitti riskeeraus vauvan takia!

Ihanaa kun sain vähän siivottua, ja laitoin taas kynttilät palamaan. JA sitten tulikin sellainen himo kuin JOULUTORTUT:D Soitin tälle mun ystävälle että kipasee kaupan kautta hakemaan meille joulutorttuainekset. Luojan kiitos tää mun ystäväni on myös raskaana jotta ymmärsi hyvin yskän eikä kysellyt tuota joulutorttujuttua sen enempää :D Mahtaa vain kassatäti katsoa kun isomahainen tyttö käy ostamassa joulutorttuainekset näin syksyllä :p

MYymä ja pikkukakkonen 14+0 (ooh tasaviikot)
 
On menny aika sairastaessa ja viikonlopun olimme nettipimennossa, joten sain lukea muutaman sivun!


:hug: Menetyksen kokeneille!
Ja tervetuloa uudet! :flower:
Kiva saada toinenkin tuplien odottaja B)

Liikkeet ovat tuntuneet jo toista viikkoa ja koko ajan selvemmin ja selvemmin. Torstaina kävin neuvolassa ja terkkari mittasi sf-mittaa, vaikka sitä aletaan mittaamaan vasta rv 18 jälkeen. Mun sf-mitta oli 14cm, mikä on kuulema normaalia viikolla 22-24! Siis tosiaan masu kasvaa tuplavauhdilla. Olo on muuten hyvä mutta flunssa ei tainnut hävitä antibioottikuurillakaan! :(
Nenä on yhä hirmu tukkoinen ja ääni on vieläkin hukassa, mutta onneksi yskä on hävinnyt ja sitä myötä myös supistelut. Huomenna on Veikan 2v neuvola ja mun pitäisi mennä saikun jälkeen töihin. Perjantaina sain työterveyslääkäriltä lausunnon erityisäitiysrahalle jäämisestä rv 20, tarvitsen vielä gynen lausunnon, jonka saan viikon päästä, eli viisi viikkoa pitäisi töissä vielä jaksaa. Tietysti jos olo huononee sitä ennen jään saikulle ihan suosiolla.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Korven tyttö ja Kamut 15+0
 
moi äiskä äiskä!! Mun piti tulla sua tänne moikkaan...jos muistat vauvakuume sivuilta?! No, oon nyt ite tuolla toukokuun toivotuissa...vasta 5+3...toivon et kaikki menis hyvin. Halusin vaan moikata...onnea odotukseen! Sulla on jo noin pitkälläkin :heart:
 
Heippu taas!

Pikkuvaemo, ootko Myllyn Sokokseen menossa huomenna? Katotaan jos pääsisin käymään, tänään olinki siellä jo... Huomenna neiti pääsee yheltä koulusta ja sit pitäis kyl ajaa mökille muun perheen luo, mies lupas laittaa ruoan valmiiks... Monelta oot siellä? Vien neidin kympiltä kouluun, katotaan jos jaksaisin tulla vaikka siinä välissä...

Korven tyttö sulla onkin jo varmaan ihana masu :heart: ! Ai pääset jo niin aikaseen erityisäitiyslomallle, kivaa! Mä toivon et joulun jälkeen voisin jo jäädä kotiin, mun selkä ei luultavasti kauempaa kestä töitä. Eikä haittais mua yhtään vaikka pääsisin jo aiemmin jäämään kotiin! Oon nykyään niin kypsä työhöni enkä millään jaksais oottaa äitiysloman alkua!!

Myymä hyvä et oot päättäny jättää sen skootterilla hurjastelun ennen ku jotain sattuu! Vai on sulle tullu joulutorttuhimo... Mullaki oli kuopusta odottaessa, paistoin niitä melkeen joka päivä pellillisen varmaan kuukauden ajan... Ja sit sieltä tuliki sellanen reilu 4-kilonen jötikkä! Sanoinki mun siskolle tänään et oon varma et saan taas jonkun jättiläisvauvan :) ! Täytyy vaan koittaa välttää makeaa...

Kovin on meiän palsta hiljentynyt, mihin on kaikki kadonnu? Huhuu?
Mä tässä odottelen et pesukone jyllää loppuun, sit pyykit kuivaan ja kylpyyn rentoutuun! Kauhee päänsärky ollu taas koko päivän, nyt kynttilänvalossa kylpemään! Vielä kun sais jotain hyvää juoda... Täytyy tyytyä vaan mehuun tai soodaan, tylsää... Mieskin on siellä mökillä ettei oo siitäkään seuraa muuta ku puhelimen kautta =)

Kattelin tossa hetki sitten BB:tä 24/7:lta ja voi että mua voi ärsyttää jotkut tyypit siellä.. Eilenki oli pakko vaihtaa kanavaa kun subilla näytettiin mun mielestä koko ajan vaan sen Sadun ja Timon nuolemista, yök!

Hypistelin tänään vaatekaupoissa vauvanvaatteitta mut maltoin olla ostamatta mitään. Koitan nyt jaksaa oottaa rakenneultraan asti ja jos siellä sit sais tietää kumpi on tulossa ni vois alkaa osteleen vähän tyttö- tai poikavaatteita.

Jaaha, siinä tuli taas tarinaa kerrakseen...

Illanjatkoja neidot!

:heart: :Ninni ja Kultsi 13+1 :heart: :heart:
 
Ei täältä olla mihinkään kadottu! Viikonloppu meni reissussa ja nyt sitten "toivutaan". On se aina rankkaa, kun ajelee viikonlopun aikana 900 kilsaa... Ja ainainen tavaroiden purkaminen. Onneksi jaksettiin eilen purkaa, ettei tartte jatkaa enää. Mukava reissu oli sinänsä, oltiin mökillä ja kävin kummitätiäkin moikkaamassa. Ihana talo heillä, miekin haluun!

Äsken olin balettitunnilla ja sanoin opettajalle, joka on aika samanikäinen ku mie, että hyppimisen rupean jättämään vähemmälle, kun en tiedä, miten tuo vauveli reagoi. Moni oli ihan "yllättynyt", kun eivät oo huomanneet mitään tiukoista vaatteista huolimatta. MIe kyllä huomaan oman masun, kun ennen ei oo ollu mahaa olleskaan!

Neuvola on huomenna, se onkin vasta toinen käynti. Ihan vähän jännittää, että onko masussa ketään! Omasta mielestä oon kyllä huomannut jo pieniä hipaisuja ja kuplien puhkeamista... Et kai siellä joku on, kun ei oo mitään ihmeoireita ollut!

Mutta nyt on pakko lähtee iltapalalle, kun tuli jumpattua kovasti!

Misupai ja Helmis 15+2
 
Huomenet kaikille,

pikakuulumiset tännekin pinoon :wave: Nyt on sitten vietetty tohinaviikonloppu, ja ohitse ovat niin muutto isompaan asuntoon, moottoripyöräilykauden lopettaminen, syntymäpäivät (minun B) ) ja vieläpä raskausuutisen kertominen työporukalle. Tunteet ovat vaihdelleet siis laidasta laitaan ja voimia on viety niin henkiseltä kuin fyysiseltäkin kannalta.. Mutta kylläpä se tästä taas sitten tasaantuu.

Liikkeitä en tunne vielä lainkaan, mutta en kyllä niin uskonutkaan (ensiodottaja kun olen) vielä tässä vaiheessa. Ruokahimotuksia ei ole näkyvissä, ei kai ennenkuin tämä öklötys ja närästys päättyvät - nyt lähinnä ei tee mieli mitään :x Mutta vahva luotto on siihen, että kaikki on hyvin ja vielä eteneekin hyvin, ei siis huolen häivää täälläpäin!

Yhtä mukavia olotiloja (pahoinvointia en siis tarkoita tällä )
teille kaikille :wave:

~Tiila ja Nyytti 14+4 *jokohan olen seonnut laskuissa*
 
Onnittelut Tiilalle :flower:

Mä en ehtiny normiflunssasta ees parantuu ku nyt iski joku vatsataudin tapanen. Heräsin kamalaan vatsakipuun ja piti mennä heti vessaan. Siinä välissä meikkasin kun olin kouluun lähdössä ja mahakivut jatkui. Jouduin taas mennä vessaan. Äsken kävin oksentamassa mutta ulos tuli vaan sellasta sylkivaahtoa. Tosi great.
Oliko jollain muullakin ollut näin?
Ihan ku muistelisin niin..

Nää mahakrampit on myös kamalia..

Toivottavasti menee ohi nopee.

Suvitus+Yrsa 12+3
 
Tiilalle myöhästyneet (?) onnittelut! :flower:

Mulla on alkanu kuvotusolo uudestaan pääkipujen säestämänä.. :/
Joka ilta koitan tunnustella liikkeitä, mutta vielä en osaa sanoa että tuntuuko ne. :/

Huomenna ensimmäisen kerran mammajoogaan! B)

Tänään tuli sitten jo rv 14 täyteen.. ihunaa!! :heart:

Hirveen moni on ollut kipeenä, joten pikaista paranemista teille!! :hug:
 
suvitus, täällä kanssa ihan samanlaista kouristelua ja nyt vajaan viikon oon ollu joka ainoo kerta syömisen jälkeen kaksinkerroin.. Sitku saa vessassa käytyä niin helpottaa vähitellen.. Mitähän hiton vatsapöpöö on kans sit liikkeellä, mut ainakaan ei tartte niitä listerioita ja ruokamyrkytyksiä pelätä jos samantapaista on muillakin. Ärsyttävää kun oon nauttinut ihanasta alkuraskaudesta ilman mitään ällötyksiä ja vetäny napaani vaikka mitä niin nyt vaan ellottaa kaikki jo valmiiks. Eilenki mies vei mut lempiravintolaan syömään niin mulla meni tunti saada se pasta alas ku niin varovasti yritin syödä ettei tuu ylös.

Mukavaa kyllä ku töissäkin on ihmiset huolehtinu et ootsä nyt varmasti terve ku näytät vieläki vähän sairaalta, ja niitä jälkitauteja pitäis ennaltaehkäistä lepäämällä kunnolla, raskaana kun ollaan niillekki pirulaisille alttiimpia... Mut emmä ainakaa nyt mitään ehdi levätä ku työt kasaantuu, rauhallisemmin oon yrittäny ottaa ja vähän lyhkäsempiä päiviä.

Mä oon kans seurannu tota Maddyn tapausta kokoajan lehdistä ku musta se on niin järkky. Ja vaikka nyt ois emämunaus syyttää lapsen vanhempia noin julkisesti jos sit heillä ei ookkaan mitään tekemistä asian kanssa, niin se on vaan surullista et juuri siitä syystä heitä ja tota juttua ei jauhettais todellakaan noin paljon mediassa jos pitäviä todisteita ei olis... Eihän poliisi edes ikinä paljasta epäselvistä jutuista mitään yksityiskohtia, saatika sitten että äiti on ykkösepäilty... Käsittämättömän surullista, uskon kyllä senkin että vahinko on ollut se unilääkkeen yliannostelu. Mutta silti, huhhuh ...

Mulla ei vielä liikkeitä tunnu ja ensisynnyttäjänä nyt en osaiskaan jokaista hipaisua ja muljausta tuntea liikkeiksi :D Miekin ootan sitä mammajoogaa innolla, jeejee ! Päästään venymään ja vanumaan, saa nähä miten käy. Ja kiitos vaan tosta joulutorttuhöpinästä, mun on ehkä ihan pakko leipoa semmosia tänään, tosin toi luumuhillo vois auttaa tähän mahaankin... ;)

pitäkäähän taas huolta itestänne ja toisistanne,
mama-L & Onnimurmeli 13+5

:heart:
 
myymä
Vähän sekalaisia kuulumisia täältä suunnalta. Kiroan sen koko hemmetin sydäntenääni kuuntelulaitteen maanrakoon!
Nyt on ollut jo parisen viikkoa niin, että syke kuulostaa ihan omalta mutta sitten kuitenkin kone löytää numeroina oikeanlaisen sykkeen. Soitin sitten tänään neuvolaan ja pyysin päästä kuuntelemaan sydänäänet.
pääsin heti aamusta ja samajuttu siellä. Neuvolantäti ihmetteli miksi emme saa ääniä kuuluviin mutta oikea syke näkyy näytöllä joka ei ole minun.. Epäili että istukka on nyt noussut kohdunsuulta tuohon kohdun etuosaan joka estää kuuluvuuden, koska istukan syke kuuluu kuulemma todella hyvin ja kuuluvasti. Sain nyt kuitenkin uuden ajan maanantaille ja koitetaan sitten uusiks. Jos ei edelleenkään kuulu niin sitten varmaan ultraan. Kaiken pitäisi kuitenkin olla kunnossa koska ei laite kuulemma löydä sykettä edes numeroina jos niitä ei olisi, ja jos tästä jostain positiivista pitää hakea niin uskon että tunsin tänään liikkeitä :) Sellaista kuplintaa monta monta kertaa... :)
Nyt syvästi toivon että kaikki oisi hyvin!!

Ainiin ja paino on tippunut kilon ... :eek: sekin vielä!

Myymä ja pikkukakkonen 14+1
 
Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille.. :hug:

Oma olo jatkuu pahana, ei mitään uutta asiaa mihinkään, ei tää paha olo lopu koskaan!
Hemppa oli laskenut taas, 120 ja nyt pitäs syödä rautaa, siis joo joo mut kun MÄ OLEN JO SYÖNY SITÄ!!!!!
Paineet oli vähän paremmat kun viimeksi että ees jotain hyvää..
Noi supistukset mitä mulla jo on ollu turhankin paljon eivät onneksi ole avanneet tai pehmentäneet kohdunsuuta, jotain hyvääkin siis..
Painoa oli tullut taas..Huoh 58.3, kiva kun tän alkuraskauden aikana jo lihonnut noin paljon, poikaa oottaessa kun se kokonaissaldo oli 30kg et täytyy nyt hillitä itseään..
Ja taas lähtee hän siivoamaan ennen neidin hakemista eskarista!
Haen talvivaatteet samalla komerosta et pääsen pesemään ne kun ei ole muutakaan pyykättävää :kieh:
Jonkinasteinen pesänrakennus vietti ilmeisesti =)

sipsu ja Aino 14+6
 
Hei tyttöset!

Mulla on ollu pari päivää semmonen olo, et en oo enää raskaana... En tiä mistä johtuu.. Kai nää on jotain normaalia pelkoja raskauden aikana.

Mä oon varmaan ainut, jolla maha ei oo kasvanu. Tai oon siinä nyt pieni kumpu, mut ei sitä kukaan muu huomaa.. Odotan niin et masu alkais näkyä!
Tää pahoinvointi ei näytä loppuvan ikinä!! Puoli välissä ruokailua piti käydä tyhjentämässä ja sit ruokailu taas jatkui :LOL: Mut hyvä asia on se, et oon saanu painon nousemaan lähtöpainoon eli huimat 49,5kg.

Mulla seuraava neuvola vasta parin-kolmen viikon päästä...

riksu + lätty täydet 14!!
 
Heipsut!

Täytyy heittää "valitukset" täältä.... ihan vaan "kannustuksen vuoksi"..! :LOL:

Mulla kans sattuu päähän (mulla ei IKINÄ normisti ole pää kipee!!!)
Mua väsyttää vieläkin ihan sikana, eilen piti käydä yöunille ennen ysii!! Pari kertaa yöllä veskiin ja aamulla normisti ylös... Aamulla huippas heti noustua, mittasin verenpaineen (OK vaikkakin alhainen), eiku ruokaa ja vitskuu nassuun, ni vähän helpotti. Nyt meinaa hiipii taas se otsan jomotus....
Blaah ja *haukotus*, nyt lounastamaan.

Ja masuu kiristelee... sektioarvet kai ne siellä joustaa..... :/

Että semmosta valitusta! Muuten menee hyvin :D ja kuplinta on mullekin tullu enteilemään voimakkaampia liikkeitä :heart:

Jaksamista meille kaikille!! Muistakee syödä, juoda ja levätä :hug:

Hexodus ja masumöyrijä 14+6
 
Papagenalle :hug: jaksamisia...
saatko jossain vaiheessa raskautta syyä jotain masennuslääkkeitä..?muistaakseni joskus puhuit, et saisit kun "kriittiset viikot" on takana...
ja jos oon oikeessa, niin monenko rv:n jälkeen on turvallista niitä syyä?
 
Voi Papagena :hug: Koita jaksaa :hug:

Sipuli: Otatko ne rautalääkkeet veden kanssa? Jos otat niin ala ottamaan appelsiinimehun kanssa! Jos en nyt ihan väärin muista niin se c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään paremmin. Mulla oli myös hemoglobiini esikoista odottaessa jossain 100-120 paikkeilla melkein loppuun asti, mutta ponnahti sitten viimeisellä kuukaudella lähemmäs 140 :)
Kyllä siitä raudan syönnistä on apua - mieti kuinka alhaalla se ois jos et ois syöny rautaa :whistle:

Mä haluaisin mun ruokahalun takaisin! |O
Tää alkaa olla tosi ärsyttävää ku mikään ei maistu ja kaikki pitää pakottaa suusta alas. Mies olis viemässsä mua ravintolaan lähiaikoina, mutta päätettiin että odotellaan että tää paha olo menee ohi ku ei mulle maistuis sielläkään mikään... Ihan tympeetä ku kaikki maistuu samalta - eli ei miltään.
No, kyllä sen joskus pitäis loppua ku esikoistakin odottaessa piti käydä raxissa viimeisten 3 kuukauden aikana joka viikko :p Miettikää oliko ähky olo ku vauva oli jo aika iso ja söin sitä pizzaa kuin viimeistä päivää :D

Oho, mies tuli kotiin...! Pitää mennä :)

Pimmi 11+6
 
Neuvolakuulumisia,olin siis tänään aamulla neuvolassa ja sain kuulla ekaa kertaa pikkusen sydänäänet :heart: voih!
Vaikkakaan niitä ei meinannu saada kuulumaan,kun on niin vilkas tuo masukki (niinku on isoveljensäkin.... :D ) ettei pysyny paikallaan... ;)
Mutta kaikki siis hyvin. Verenpaineet on aika alhaset,toki ei koskaan oo ollukaan korkeet. Hemoglobiini on mukavasti noussu,kun oon muistanu rautatabuja ottaa päivittäin.
Päänsärkyä on toisinaan ja hiukan huonoo oloakin edelleen,mutta eiköhän näistä selvitä. ;)

Misupai Meillä mies on lukenut niitä Juha Vuorisen kirjoja ja nauraa hohottaa :LOL: aina ääneen,toisinaan myös minä oon saanu kuulla iltasadun niistä. Kovasti on kehuttu just sitä raskausarpia-kirjaa, ja nyt kun se taas on ajankohtasta itelläkin,niin vois vaikka ostaa sen, jos sattuu jostain löytään ja lukee.
Minäkun en oo mikään lukutoukka ollu koskaan... :ashamed:

Jennae ja Julietta ISOT :hug: JA TOSIIIII PALJON JAKSUJA!!! :heart:
Julietta; teeppä sinäkin ihmeessä reklamaatioo asiasta,ei tollasta pidä hyväksyä! Kamalaa toimintaa.... :eek:

Tervetuloa kaikille uusille! :heart:

Mamuliini 15+1
 
Minäkin liityn mukaan tänne laskettu aika 19.3.2008 ja toinen tulokas esikoinen vasta 1v yli 1 kk ikäinen nämä ovat "yllätyksiä". Jännää odottaa toista pientä kun ensimmäinen meni hyvin kaikin puolin innollaan odotan =)
 
Suvitus: Onko sulla nuo krampit alavatsassa vai ylävatsassa? Mulla on kanssa niitä ollut ja joskus menee niin pahaksi, että oksennan juuri jotain sylkivaahtoa tai happoa, välillä pelkkä vessassa käynti riittää. Mulle sanottiin neuvolassa, että kannattaa kattoa mitä ruokaa syö. Siis välttää närästystä aiheuttavia ja sappea ärsyttäviä ruokia. Rennietä käski ottamaan ruokailun jälkeen jos tuntuu, että niistä olisi apua. En tiedä olisiko sinulla tällaista, mutta olo kuulosti vaan niin tutulta. Ärsyttävä vaiva, etenkin kun tuntuu tulevan etenkin öisin. Mutta kuulemma hyvin yleistä. Jaksamisia :hug:
 
Täältä myös neuvolakuulumisia. Toinen neuvolakäynti oli siis kyseessä. Hemppa oli laskenut 132->124, mutta vasta 120 kohdalla katsellaan raudan tarvetta. Kuulemma normaalia tuo lasku tässä keskiraskauden alussa. Sydänäänet 150+ ja vauveli yritti koko ajan karkuun sen vehkeen alta! Ja rakenneultraa pääsen varailemaan, meillä sen saa ilmaiseksi, ainoastaan sit maksaa 9 euroo, jos haluaa kaikki ultran aikana otetut kuvat itelleen. Tietääkö kukaan, mikä on normaali painonnousu raskauden aikana?

Tänään nukuinkin kunnon päikkärit, töissä oli aika rankka päivä, ipanat jotenkin mahdottomia - liikaa virtaa... Lenkillä tepsuttelin reippaasti, tuli ihanan virkistynyt olo ja nyt ajattelin nostella vähän painoja, ettei allit ala roikkua!

Nyt jääkaapille kaivamaan hedelmiä, ne on mun intohimo Pilttien ja Bonien lisäksi!

Misupai ja Helmis 15+3
 
Tänään oli sitten ultra ja kaikki oli hyvin. Oli kyllä mieletön helpotus! Masusata löyty virkee kaveri joka heilutti käsiään ahkeraan. Vitsi, miten oli jo selvä käsi kun pystyttiin sormet laskemaan. Pikkunen vastas rv 12+5 vaik niitä olis eka ultan mukaan 12+1, mutta la ei muutu. Niska turvotusta oli 1mm eli kaikki ok senkin suhteen.


Hirvittävän onnellinen Amalia ja ihmisen alku 12+1
 

Yhteistyössä