MAALISMASUKIT 2007

Paljon voimia sinne Luppanan perheelle ja etenkin Kasperille :hug: Varmasti on rankkaa pienellä kun sydän jumputtaa noin kovaa :/ Itse kans kärsiny rytmihäiriöistä ja ne ei aikuisenakaan kivalta tunnu. Toivottavasti syy moiseen pian selviäisi.

Iso :hug: Kasperille :heart:
 
Nonni..

Meillä ollu raskaat pari päivää..Meidän Onni meni ihan tukkoon ja joutui siis osastolle, onneksi tauti ei ollu rs viirus vaan joku muu viirus.
Pari päivää lääkittiin ja imettiin ja nyt poju voi sit jo paremmin.

Tänään pääsi pois sairaalasta ja tänään oli myös ristiäiset..
Pojasta tuli Onni Osku Henrik.
Nyt käydään pari kertaa päivässä spiroilla ja imuilla ja maanantaina vaakaan. Jos Onnin paino on laskenu tän päiväsestä niin sit mars takasin osastolle.

Mä oon niin poikki että en jaksa kommentoida..Paitsi että LUPPANALLE JA VAAVALLE :hug: :hug: :hug: :hug: Voimia!!!

Pistin pari uutta kuvaa Onnista:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Viiviliina&album_id=1499529

Nyt moikka ja nukkuu..

Ai niin, sehän piti viel kertoa että, Onnilta löytyi reikä sydämmestä, jotta sitä nyt sitte seuraillaan.. :/ <br><br>
 
Viiviliinan Onnille ja Luppanan Kasperille isot voimahalit :hug: ja myös koko perheille jaksamisia!
Onni sai komean nimen, onnittelut siitä!!

Mä keksin ottaa Ronjalle makuupussin sinne sen omaan sänkyyn ja nyt nukkuukin alkuyöt siellä, aiemmin kun ei oo sinne asettunut millään, ei vaikka olisin ensin syliin nukuttanut ja sitten vienyt sänkyyn. Nyt siis parina iltana nukahtanut sinne "pussiin" ja nukkunut muutaman tunnin ihan rauhassa ennenkuin on sitten tisulle herännyt. Pitäis vielä kokeilla josko nukkuisi tisuttelun jälkeen siellä loppuyönkin..ite vaan oon niin laiska että oon pienen rakkaan ottanut viereen tisutteleen ja sitten siinä on yhdessä jatkettu unia :heart:

Ulkona on niiiiiiiiiiin kaunista ja aurinkoista, pakko lähtee jotain sinne puuhasteleen. Laittais vaikka tytöille teltan pihaan :)

:wave:
 
Moikka. En taas oo tänne kirjotellut aikoihin! :/ No mutta nytpä sitten.
Täällä oli eilen ristiäiset ja tytön nimeksi tuli Milja Amanda. =) Nyt ohi sekin tilaisuus sitten. Kasteen ajan Milja oli niin nätisti sekä muutenkin koko päivän hymyissä suin.

Tyttö tais olla vähän väsynyt ristiäisten jälkeen, kun illalla nukahti noin 23.30 ja heräs vasta eka kerran syömään vähän ennen puol 7 aamulla! :D Sai ite nukkua aika reilusti! Mut ei se kyllä yleensä nykyisin oo jääny paljoo valvomaankaan syönnin jälkeen yöllä. Yleensä se on sen yhen kerran syöny yöllä n. 3 aikaan ja sitten joskus 6-7 aikaan taas.

Kiltti tyttö edelleenkin on, yleensä ei turhia itkeskele. :) :heart:

Ja Luppanalle :hug: !!! :\|
 
Moi taas tännekin!

Tänään oltiin taas Rasmuksen kanssa vyöhyketerapiassa, masuvaivoja on edelleen :/

Kiva oli lukea vähän muidenkin rytmeistä :) Jännä, että jotkut vauvat valvovat jo nyt useampia tunteja putkeen, meillä ei kyllä.. Pari tuntia on maksimi, minkä jaksaa olla hereillä. Sanoinkohan sen jo aiemminkin :ashamed:

päivänsäde: Meillä mies ei kauheesti käy missään, aiemmin johtui suureksi osaksi musta, oli niin vaikea toi raskausaika, enkä mitään oikein jaksanut, mutta nyt, kun sais mennä niin ei oikein meinaa lähteä ja jos lähtee niin tulee jo pian takas kotiin... Enkä nyt tarkota vaan baareja, muutenkin. Jaksamisia sulle :hug:

vitviu: Kiva, että vaaka näyttää hyviä lukemia :D Mulla on niihin vielä matkaa :ashamed: Oon nyt käynyt vähintään 3 kertaa viikossa salilla ja jättänyt herkut pois... Vaakaa ei omisteta, mut en usko, että kauheesti olis paino pudonnut...

Luppana: Voi ei :( Jaksamisia teille ihan hirmuisesti :hug:

Viiviliina: Suloisia kuvia oli Onnista :heart:

Mut eipä tässä kai kummempia... :)
 
Moikka!

Reissuviikonloppu takana..Oltiin to-su hesassa sukuloimassa ja kavereiden luona..Hauskaa oli muuten paitsi Rasmus sairastu flunssaan..Poika oli välillä ihan tukossa ja sit kun tultiin takas kotiin niin lähettiin suoraan sairaalaan..Viime yönä oltiin sit siellä klo 1.30 asti..Ärhäkkä flunssa, muuta ei onneksi ollut..Nyt sit ollaan toipuilijoita molemmat.. :snotty:

Kasperille ja Onnille paljon haleja ja voimia!

:hug: :hug:

Ei pienet ihmiset saisi sairastaa ollenkaan :(

Rassellle on kans tulossa hampaita..Nyrkit on koko ajan suussa ja kuola valuu..Ala hampaat on puheemassa...

Minkä ikäisenä olette antaneet maissivelliä?Kukas se kertoikaan antavansa sitä vaavelilleen?Mä annan aina iltaisin nannia rasselle yötä vasten kun tissimaito ei iltaisin riitä..Minkä merkkistä maissia olette antaneet?
Rasmus syö aamuisin ja iltaisin 1-1,5 h välein mut päivällä ja yöllä väli saattaa olla jopa 5.5 h...

 
Itse aloin Leeviä totuttamaan maissivelliin viime torstaina (tasan 2 kk) ja nyt menee jo pelkkää velliä illalla siinä klo 21 aikaan. On sitten vielä rinnasta syönyt siinä klo 23 aikaan, vaihtelevasti herännyt yöllä sen jälkeen. Kahtena yönä (mun yö loppuu klo 7.30, kun lapset pitää herättää kouluun) herännyt vain kerran syömään ja juuri tuossa puol kasin aikaan aamulla sitten taas. Kahtena yönä on herännyt kaksi kertaa ja jaksanut vellin voimalla ilmeisesti seurustella läpi aamuyön, ja äidin tottakai täytyy olla vastailemassa, muuten ei ole kivaa! Mutta helpotusta siitä huolimatta tuonut, koska ennen velliä tohon puol kasiin mennessä syötiin 4 - 5 krtaa ja silloin myös valvottiin ja ihmeteltiin välillä myös koko aamuyö. Itse olen antanut sitä muksu maissivelliä ihan vain siitä syystä, että sitä löytyy täällä joka kaupan hyllyltä.

Pitää jatkaa taas hommeleita, jos sais edes vaatteet päälle ennen kun mies palailee töistä. Mulle on jäänyt tällanen yöpaita look päälle Leevin syntymän jälkeen... :D
 
Luppanalle ja Kasperille :hug: Toivottavasti syy selviäisi pian.

Viiviliina kiva, että Onni jakselee jo paremmin. On muuten vähän samannäköinen kuin meidän poika - sirot kasvot ja tumma tukka. En ole saanut kuvia laitettua, kun en ole jaksanut käydä kirjautumassakaan....

Ei ole mies baarissa käynyt. Mulla menisi kyllä hermot, jos kävisi.... Riittää ihan hyvin noi ympäripöyreät työpäivät. On kyllä niin innoissaan vauvasta, että kotonaoloajan joko leikkii sen kanssa taikka sitten siivoaa tai tekee mulle ruokaa.

Poitsu on ruvennut nukkumaan vähän paremmin päikkäreitä. Tykkää jutella ja peuhata lattialla, muutaman kerran on onnistunut kääntymään. Lemppari on kun ottaa käsistä kiinni ja nostaa pojan istumaan niin siitä se vielä käsiä tukien ponkaisee varpasilleen äitiä vasten. Sitten maistuukin jo taas paremmin uni. Huomenna meillä on rokotukset ja sitten nousee varmaan taas kuume.

Mukavaa viikkoa kaikille!
t. laventeli ja poitsu huomenna 3 kk
 
Huomenta kaikille :wave: Mulla on limaa aivot täynnä :snotty: tai sitte oon niistäny moiset vempeleet jo kokonaan ulos :kieh:

kaikille pikku sairastajille iso :hug: ja perheille jaksamista ja voimia

Juu minä kans siis oon 2,5 kk iästä asti antanut tuota maissivelliä ja muksu velli meilläkin käytössä...ajattelin et se ois hyvää kun siinä on lisättynä niitä prebiootteja. Täällä edelleen kans ongelmana tuo aamuyön seurusteluhetki...ei siin muuta, mutta ite oon aika raato siihen aikaan ja en oikeen juttu tuulellakaan kun univelkaa on kuiteski kertyny tässä 3 kk:ssa aika paljon ja en tunnu koskaan saavan nukkua niitä vähän takaisin :/

ihanan nimen oli viinirypäleen tyttö saanut :heart:

joo, mutta nyt lyö ne olemattomat aivot tyhjää joten toivottelempa mukavaa päivää kaikille :wave:
 
synnevi
Aurinkoista päivää kaikille! B)

Pikaista paranemista kaikille sairasteleville, niin pienille kuin isoillekin :hug:

Äh, nyt jo unohdin...Kukas se olikaan saanut nimekseen Milja? Nätti nimi. Me kanssa mietittin sitä, ja Milse oli myös vaihtoehtona, mutta tyttö ei ollutkaan sitten nimen näköinen, joten tuli Neea.

Täällä menee entiseen malliin: aamulla heräillään n. 8 aikoihin, 15min-tunnin torkut aamupäivällä. Puolenpäivän jälkeen ulos nukkumaan ja unta riittää 3-4 tuntia. Illalla sylissä/liinassa samanlaiset torkut kun aamupäivällä ja yöunille n. klo 22. Eka pätkä on n. 4 tuntia, ja otan viereen syömään ja jatketaan unia samantien. Aamuyöllä heräilee parin tunnin välein, mutta kun on vieressä jo silloin, niin tissi suuhun ja lisää unta.
Tosin saattas nukkua paremmin jos jaksaisin valvoa syötön ajan ja siirtää takasin omaan sänkyyn. Mutta aikansa kutakin, tää tuntuu musta hyvältä tavalta ja hyvin oon jaksanut vaikka vähän pätkissä itse nukunkin. (Tosin luksusta tää on niitten loppuraskausajan 45 min. unenpätkiin verrattuna!! :kieh: )

Vieraita tulee kohta, kiiruusti imurin varteen. :wave:
 
Heippa hei vaan kaikille :flower:

Oon ollut kyllä TODELLA laiska kirjottelija. Jan on nyt päikkäreillä. Nukahti ilman väsykiukkuja :D Viime keskiviikkona oli 3kk neuvola ja ekan rokotuksen aika. Paino 6800g ja pituus 60,5cm. Mua niin kävi sääliks toista kun täti pisti piikin reiteen. Raukalla ei lähtenyt ääntä kun alkoi itkemään eikä vetänyt henkeekään. Sit kun sai henkeä vedettyä niin lähti kyllä ääntä senkin edestä. Pää punasena siinä itki hetken ja sit rauhottui pikkuhiljaa. Mies poistui rokotteen ajaks paikalta kun ei kestä kuulla sitä itkua eikä nähdä piikkiä. Illalla Jan oli ihan lötkö ja silmät oli vaan puoliks auki. Hirveen unelias ja ehkä vähän oli havaittavissa levottomuutta ja itkuisuutta. Lämpöä ei tullut onneks ja yön nukkui ihan normaalisti eli ensin 7h pätkän ja sen jälkeen vielä 3h. Tollanen rytmi on ollut jo pidemmän aikaan. Yleensä nukahtaa 23 yöunille ja syömään 06 ja kokonaan herätään 9-10. Päikkäreitä nukutaan vaihtelevalla menestyksellä 15min-2h. Sisällä pienempiä aikoja kun pihalla. Soseita olen alkanut antaan uudelleen ja nyt ihan sillä tarkotuksella että lisään annosta pikkuhiljaa. Annoin sillon joskus vähän vajaa 2kk ikäisenä sosetta ennen maitoo pulauttelun takia 1-3tl ja kun huomasin että pelkkä maitokin pysyi sisällä niin lopetin soseet 3 viikoks. Sillon ei ollut soseesta haittaa eikä ole nytkään :D Jahas nyt sitä herättiin. Tällä kertaa nukuttiin n 45min. Taidampa poistua pitään pikku kullalleni seuraa :heart:

-Tipi ja Jan 3kk 1 vko-
 
minäkin täältä ilmoittelen että ristiäiset pidettiin ja poikamme sai nimekseen Jarno Matias.

Ikää tuli tänään 2kk ja neuvolassa oltiin aamusella. painoa on nyt 6130 kg ja pituutta 59,5cm.

oma maito on toistaiseksi riittänyt mutta usein saa illalla olla asialla,että kohta varmaan olisi sen maissivellin aika.Mutta enpä pane pahakseni vaikka illat menee pojan kanssa kun meille ei varmaan enää vauvaa tule.

kaksi lasta on kuulemma meille ihan hyvä,yksi kumpaakin lajia. isosisko täyttää nyt kesällä viisi vuotta.

Kyllä se täytyy vaan yrittää nauttia tästä vauva arjesta täysillä vaikka joskus väsyttää ja kaikki vieraatkin tulevat aina "väärään aikaan"...ym

Tsemppiä kaikille saman ikäisen vanhemmille ja aurinkoista kesän alkua

aurora ja jarno
 
Leevi nukkui viime yön vain yhdellä syötöllä. Nyt on nukkunut tuossa yhdeksän jälkeen koko illan, joten ensi yönä varmaan taas jutustellaan aamuyöstä.

Leevi on ollut lähes koko päivän rinnalla. Alkuillasta oli jo pakko antaa nania kun poika oikein hermostui kun mitään ei tullut vaikka kuinka imi. Koko päivän on ollut sellainen tunne ettei maitoa oikein tule vaikka poika kuinka rintaa söisi. Syönyt olen normaalisti ja juonut reilusti. Rinnat ovat jopa arat, kun olen yrittänyt poikaa vaan rinnalla pitää, kun tähänastikin ollaan pärjätty pelkällä omalla maidolla iltavelliä lukuunottamatta ja parikertaa on mies antanut nannia kun olen ollut parturissa tai kauppareissulla vähän pidempään. Voiko oma maidon tulo lopahtaa ihan täysin näin yhtäkkiä? Itselläni aikaisemmat imetykset ovat loppuneet siihen, ettei lapsi yksinkertaisesti ole huolinut enää rintaa päästyään pullon makuun tai parilla lapsella ei imetys lähtenyt kunnolla sujumaan ollenkaan, joten niitä en koskaan täysimettänyt.

Kai sitä pitää yrittää nukkumaan mennä, kun ei tuo poika näytä yhtään siltä, että heräisi normaalille iltamaidolle, jotta jaksaa jutella taas aamuyöstä mukavia.

Päivänsäde ja Leevi 2 kk 5 pv
 
Pistäytyjä
Poikkesinpa minäkin täällä pitkästä aikaa lukemassa muiden maalismasukkien juttuja. Aina tulee luettua, vaikka en juuri koskaan ehdi/ jaksa mitään kirjoittaakaan.

Kovin aikaisin olette monet alkaneet antamaan vellejä ja lisämaitoja. Ja minä kun olen luullut, että kyseessä on nyt vain tankkaus yötä varten, kun oma pikkumieheni (2kk) heräilee iltasella noin tunnin välein syömään. Yöllä kuitenkin nukkuu 4-6 tunnin pätkissä. Oman ja esikoisen allergioiden vuoksi toivon, että jos vaikka sinne ½ vuoteen päästäisiin pelkällä rintamaidolla. No, senpä näkee sitten, miten paino kehittyy jne.

Aurinkoista alkukesää kaikille!

 
Nostanpa meitä vähän ylemmäs.....

Ronja nukkuu sohvalla makuupussissa, yleensä aina olen vienyt vaunuihin aamupäiväunille mutta nyt en kerennyt ja neiti siis simahti tuohon...tosin kohta se on ulos vietävä, meidän on lähettävä postiin hakemaan Elloksen pakettia!! :)
Meillä on nyt putkiremppa meneillään...kolmatta päivää nyt kuunnellaan porausta ja pauketta..tosin se ei onneksi tunnu Ronjaa häiritsevän, meitä isompia ehkä enemmän. Isäntäkin tuli töistä vasta n.7.30 ja poraus alkoi 9 jälkeen, vielä on sängyssä mutta mahtaakohan nukkua..? Mutta ihana että saadaan nyt lopulta putket uusittua, ei tartte ens talvena pelätä niitten jäätymistä. Ja saadaan samalla ihanat uudet hanat ja suihkut!! ...saas nähdä millä tää kaikki taas maksetaan... :LOL:

Nyt on kuitenki mentävä taas,
moi moi!!
 
Heips taas!

Täälä oli eilinen päivä yhtä rutinaa ja kitinää,mahtaakohan tuleva hammas vaivata...Tänään onkin sujunut ainakin toistaseks paremmin.
Viime yön Minka nukkukin tosi hyvin,ei enää klo 20 jälkeen syönytkään,vaan seuraavan kerran vasta klo 05 :eek:
Tais olla "univelkaa",kun ei päivällä rutinoiltansa oikein nukkuakaan malttanut :whistle:

Meillä onkin seuraava neuvola vasta 12.6 ja sillon tulee rokotus.Mielenkiinnolla odotan että kuinka paljon neiti painaa,tuntuu nimittäin että on kasvanut oikein silmissä :D
 
En ole viime aikoina käynyt edes lukemassa, saatikka kirjoittamassa. Olen niin kiinni näissä lapsissa, kun mies rakentaa ja tulee vasta illalla kotiin ja päivällä ei oo aikaa, kun tuo isompikin alkaa temppuilla päiväunien takia. Vauvalla on myös ollut itkukohtauksia viimeaikoina. Joten jostain täytyy karsia eli saa tämä virtuaalimaailma vähän nyt odottaa.. =)
 
moi! :flower:
kylläpäs taas vierähti,ennenku kirjottelemaan asti pääsin.päivittäin kyllä käyn tarkistamassa muiden kuulumisia :)

voima- :hug: viiviliinalle ja luppanalle.omasta kokemuksesta tiiän,että on tosi raskasta koko perheelle,kun pieni sairastaa.mun pikkusisko oli vakavasti sairas syntyessään :/

aamun kanssa menee tosi hyvin.maitoo riittää ja mimmi on tyytyväinen,nytkin tossa liinassa torsottaa haavi auki =) sen se kyllä osaa.mahtaa hammasta tehä sillekkin,aivan järkkyä kuolaamista ja kokoajan nyrkki suussa.myös peukku hakeutuu päättäväisesti varsinkin nukahtamisvaiheessa suuhun :eek: oon koittanu sit kädet paketoida peitolla,kun tosta peukun syömisestä on tosi vaikee päästä eroon,jos se vauhtiinsen kanssa pääsee.

meillä on monesti aamupäiväunet tässä ~12-15, kun herätään yöunilta vasta kymmenen maissa :eek: =) sitten neljän maissa pihalle,ja siinä parin tunnin unet lisää.sit se valvookin muutamien varttisten torkkujen lomassa tonne kymmeneen, jollon me katotaan sinkkuelämät tissiltä :LOL: ja käydään yöunille.yöllä syö viiden aikaan ja sit 7-8 paikkeilla.että semmoiset on rytmit...ihan lepposta.

aamu on tosiaan meidän esikoinen.toiveissa olisi saada vielä monta lasta lisää,viidestäkin on joskus puhuttu :) jooh,sitä ennen pitäis kyllä päästä omakotitaloon.aikaa tässä kyllä on,oon 22-v ja mies 24.
niin...mutta saas nyt nähdä,kerettiin jo valmistautua siihen,ettei tule ensimmäistäkään...

hei muuten,ketkä kaikki on laitattaneet ton rotavirusrokotteen?
sain reseptin ja ens viikolla pitäis päättää ku on 2kk neuvola.meillä neuvolan täti vaan oli aikas ihmeissään,kun sitä pyysin.sanoi laittaneensa vaan yhdelle vauvalle sen ja sekin oli keskosena syntynyt.niin nyt sit tässä ihmetellään,että mitä sen kaa tekis,kun oyssin lastenlääkäri sitä kuitenkin suositteli...

juup,mutta jospa tekis jotain kotitöitä,ennenku toi hippunen herää...musta on tullu aika laiska ja saamaton niiden suhteen :p

hauskaa päivää kaikille! :flower:

maijuu&aamu :heart: 2kk tänään!(10 kk vaille vuoden,APUA!)
 
maijuu tulin sen verran kommetoimaan että meillä hyvin samanlainen rytmi :) Totesin et on kivempi nukkua /torkkua johki 9-10 asti iidan kanssa sängyssä kuin herätä esim 6 miehen kanssa, kun sit pitää nukuttaa tyttö...Sängyssä vieressä se nukkuu nätisti. Ja sit nukkuu iltapäiväl ehkä 13 lähtien joku 3 tuntia ja sit illal vasta menee nukkuu, yleensä vasta 22 aikaan, jopa 23..Ollaankoitettu aikastaa mut huonolla tuloksella :kieh: Tyttö siis valvoo paljon..

Ei nyt enempää B)

Lumihiutale ja iida huomenna 2kk
 
Hellurei!!
täällä elämä niin hektistä ettei ole ehtiny kirjootella..
Neiti on tyytyväinen suuremmaksi osaksi Nania vetelee (n.6dl), vaikka rintaakin tarjoan ehkä 4-5krt/ vrk. Kerran -2herää yössä syömään.

Ristiäiset oli sunnuntaina ja neidistä tuli IIA VUOKKO ANNELI
Mulla paino putos nopsaan jopa alle lähtöpainon mut nyt on kuutena vkonloppuna vaikka mitä synttäriä,nimpparia,äitienpäivää,ristiäistä että johan se on lähteny uudestaan nousuun.
Salilla aloin käymään kun Iia oli 4vkoa, mut en ole ehtinyt kuin 1-2krt vkossa.
No mutta taas täytyy rientää.. anteeksi tämä omanapaisuus :(
 
Heips!

Meillä oli eilen 3 kk neuvola.Rasmuksella painoa oli 5,870 kg ja pituutta 60,3 cm..Tasaisee tahtii kuulemma kasvaa =) Eilen ei vaan Rassea voitu rokottaa koska viruksen merkkejä oli vielä mm. maha on hieman löysällä ja yskää on edelleen..Kahden viikon päähän siirtyivät rokotteet.

Kiitoksia maissivelli infosta!Me vielä jatketaan äidinmaidolla + iltanannilla mutta kyllä varmaan vähän ajan päästä vellit tulee kuvioihin mukaan.

Mukavaa päivän jatkoa!!

Odette ja Rasse 3kk ja 4 pv

:heart:
 
Täällä kans kiirettä piisaa kun pitää pakata huomiseks kaikkille vaatteet ja muut tarvikkeet mukaan kun lauantaina juhlitaan niitä meidän häitä vaikka johan täs ollaan kohta pari kuukautta avioparina elelty :whistle:

mutta 3 kk neuvolamittoja... paino 6460 g ja pituus 62,3 cm ja nuppi 40,7 cm... Tasaisesti kasvetaan ja eka rokotus saatiin. Vähän ärtyisä pikku mies on ja kaipaa enemmän huomioo ku normaalisti, mutta ei ainakaan kuume noussu tai mitään muuta omituista havaittavissa. Kovin unelias oli heti piikin saatuaan. Päätä ei käännä oikeelle kunnolla edelleenkään ja ens viikolla lääkäirin arvio asiasta...joskos vaikka jotain jumpparia tai jotain...

Ihanan nimen on Ronjanäidin Iia saanut =)

mut nyt pitää mennä taas pakkailemaan ja Nuuttia kylvettelemään :wave:
 
Heips! Tulin kertomaan pikaisesti,että Kasper pääsi maanantaina kotiin ja vointi on hyvä =) Silloin saimme myös kuulla iloisen uutisen lääkäriltä,nimittäin sieltä Englannista oli vastattu niistä aineenvaihdunta jutuista ja niissä ei ollut mitään..Olen niin helpottunut ja onnellinen siitä asiasta..nyt voitiin lopettaa se karnitiini,mikä meni kotona varmuuden vuoksi,kun vastauksia odoteltiin. Eli ainakin nyt se vaihtoehto voitiin sulkea pois. Nyt entistä todennäköisempänä diagnoosina pidetään Kasperilla rytmihäiriötä (sydämmessä ylimääräinen johtorata) joka lääkärin mukaan voi selittää täysin kaikki ne oireet,joita Kasperilla on ollut. Siihen on olemassa lääkitys (tällä hetkellä menee Propral 4xpvässä,rytmihäiriölääke)jonka avulla rytmihäiriön pitäisi pysyä kurissa,suurimmalla osalla lapsista ne yleensä jäävät itsestään pois vuoden ikään mennessä.Sitten on olemassa sellainen lämpöhoito,joka voidaan tehdä sitten vähän isompana,mikäli rytmihäiriöt vielä jatkuvat.En ole tästä menetelmästä vielä sen tarkemmin ottanut selvää.Mutta toivotaan,että meilläkin ne olisivat vain väliaikaisia....Olen kuitenkin onnellinen,että syy alkoi selviämään ja että tähän on olemassa kuitenkin hyvät lääkkeet ja hoito.Toisaalta oli siis parempi,että nyt se rytmihäiriö tuli uudestaan,niin me nähtiin,että kyse on mitä todennäköisemmin siis siitä.Mut kerron sitten tarkemmin lisää,kun ollaan käyty sydänpolilla kontrollikäynnillä...Nyt pitää vaan toivoa rauhallisia rytmejä :heart:

Luppana ja Kasper
 

Yhteistyössä