MAALISMASUKIT 2007

heippa! Yhdellä kädellä kirjoittelen kun on neiti sylissä. En ole kerenny lukemaan tähän asti kirjoittamaanne, mutta haluaisin kovasti jakaa tuntemuksia muiden kanssa.

Tyttö siis tuli kuten pitikin ja on nyt 10 päivää vanha. Aika raskaasti olen ottanut alkutaipaleen, imetys on raskasta, ainaki mulle :\| Tuntuu että siihen menee kaikki aika. Eilenki tää söi 5 tuntia illalla, nukahteli välissä mutta heräs heti taas tissille. Syö aina sen tunnin melkeimpä, nytki jo yli puoltoista menny..(tossa tissillä roikkuu..). Painoa oli tullu hienosti joten maito riittää kyllä. Miten teillä muilla, kuinka kauan vauvat imee ja miten usein? Vähä galluppia? Ja tekeekö kukaan niin että lypsää ja antaa pullosta nopeemmin? Tai korvikkeen antajat, miten eroaa arki? Vähän välillä masentaa tää rumba ku sitoo tissi niin paljon :ashamed: Onko muita joita tissittely ahdistaa vähän? Muuttuko tämä ajan kanssa helpommaks?

Lumihiutale ja Iida 10 päivää
 
Heippa kaikille!

Luppanalle perheineen toivottelen edelleen voimia, on kyllä teidän tilanne mielessä monta kertaa päivässä. Toivottavasti suunta on nyt parempi!

Rasselle onnea ja voimia myös sinne, toivottavasti pikkuinen alkaa kasvaa hyvin :)

Lumihiutaleelle kirjoittelinkin jo toiseen ketjuun pitkät (sekavat) pätkät, mutta lyhyesti sanottuna, imetys on helpottunut ja nopeutunut kyllä huomattavasti, ja minullekin mukavampaa, kun ei enää satu, niin kuin alussa. Eilenkin illalla tyttö tisutteli moneen otteeseen, olen huomannut, että makuultaan imettäessä tyttö syö pidempään, ja jaksaakin sitten taas ilman tisua useamman tunnin, kun taas istualtaan imettäessä syö vaan lyhyen pätkän, ja haluaa pian taas tissille. Mutta esim. telkkarin ääressä voi sitten hyvinkin imetellä illalla näitä maratooni-imetyksiä... Tsemppiä sinne, toivottavasti tilanne tasaantuu jollakin tavalla! Onko teillä mukava neuvolatäti, voisiko häneltä kysyä neuvoa? (no niin, eipä taas ollut kovin lyhyesti...)

Meillä oli tänään neuvola, hienosti oli tyttö kasvanut; 3854 g ja 53,4 cm, eli syntymämittoihin tullut 4 viikossa 935 g ja 5,4 cm. Päänympäryskin kasvanut pari kolme senttiä.

Mies lähti äsken viemään maistraattiin nimipapereita, pian on sitten meidänkin tytöllä nimi :) Mutta paljastan sen vasta nimijuhlien jälkeen, ne pidetään 14.4.

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

Kirsikka ja pikku-tipunen 4 viikkoa (keltaisiin puettuna pääsiäisen kunniaksi :D )
 
Kirsikka83 Kiitos ku jaat kokemuksiasi! Mukava kuulla että imetys on helpottunut ja lyhentynyt, halusinkin kuulla kokemuksia juusri siitä. Kun neuvolantäti (joka oli sijainen kun omani oli lomalla) sanoi kun kysyin että lyheneekö imetysajat, niin hän sanoi että no ne määrät nousee mitä se haluaa niin ...Jäi mulle vähän epäselväks et tarkoittiko hän että voi olla että meillä sit imetään aina se tunti. Eilen maratonimetyksen jälkeen toivoin et tää nukkuis pitkään sit kans,ni ei, samoja noin 2 tunnin pätkiä yöllä kai. Tokana elinpäivänään tää nukku 5 ja 7 tunnin pätkät, ne oli luksusta tähän verrattuna..Taidan koittaa semmosta että lypsän välillä kunnolla pakkaseen maitoa, tai jääkaappiin jos tiedän et se juodaan pian, ni mies voi helpottaa mun taakkaa.

Säilytyksestä muuten, jos meillä on pakastelokero jääkaapin sisällä joka on meidän mittausten mukaan (digitaalimittarilla mitattu) noin -22astetta, niin säilyykö maito silti vaan joku 2 viikkoa? Niin sanotaan pakastelokeroista..Entä jääkaapissa, säilyykö yksi vai kaksi vuorokautta? Ja kannellinenh kuppi vai? entä suoraan tuttipulloon?

Onko se yleistä että imetetään ja annetaan pullosta lypsettyä maitoa tai korviketta? Helpottaako lypsy/pullo systeemi arkea? Mies voisi auttaa enemmän...Koitan miettiä vaihtoehtoja jos ahdistaa liikaa. Omaa maitoa ensisijaisesti haluan kuitenkin antaa kun sitä tulee kerran.

Lumihiutale ja Iida
 
tiipeli pikana
Lumihiutale: Meillä isukki antaa pullosta äidinmaitoa, mikäli mulla on jotain menoa. Että niinkin vauvan syöttö onnistuu, mutta menee siinä lypsämisessä aikaa. Tosin ei läheskään niin kauaa ku imettämisessä, mut sit lisäks menee aikaa pullojen/maidonkerääjien pesuun, pakastamiseen ja maidon sulattamiseen.
 
eloveena-77
lumihiutale: kyllä se imetys yleensä helpottuu! Puhun tietysti vaan omasta puolesta mutta sun kysymykset oli juuri samoja minkä kanssa itsekin vähän aika sitten painiskelin. Monta kertaa meinasin korviketetran avata kun koko aika meni imettämiseen ja olin jo varma että johtuu siitä ettei mun maito riitä. Lypsemiseen se ei riitä vieläkään. Nyt kun vauva on kolme viikkoa niin oma olo on huomattavasti itsevarmempi, niin käy varmasti sinullekin! Tissillä ollaan täällä vieläkin paljon mutta mä silloin kattelen tv:tä, luen vauvalehtiä jne. Painoa on kaverille tullut kolmessa vkossa lähes kilo eli ei tarvitse sitä miettiä etteikö maitoa tule vaikka tissillä paljon onkin(minulle kaveri sanoi että enkö tajua ettei multa tule maitoa kun vauva on niin paljon tissillä.. :ashamed: )
Synnärillä sanoivat mulle että ensi päivät vauva nukkuu enemmän(siis sairaalassa) kuin kotona johtuen synnytysväsymyksestä. Onhan se urakka vauvallekin!
Neuvolassa sanoivat myös että pojat saattavat syödä enemmän kuin tytöt. Ja jos vauvasi oli pieni syntyessään(oma poitsu painoi 2860g) niin ottavat ja kirivät painoa sitten takaisin.
Voimia sinulle :hug:
 
Hei!

Mitenköhän Luppanan Kasper jakselee?Toivottavasti kaikki olisi hyvin..Kyllä asia pyörii mielessä monta kertaa päivässä..Toivoa voi vaan parasta pienelle...

Peppi85:Heh hauska yhteensattuma :D Meidän Rasmuksesta meinasi kans tulla aluksi Rasmus Mikael mutta viime hetkellä lisäsimme Veeti nimen väliin =) Terkkuja vaan kaimalta Rasmukselle!!Kävin lukemassa synnytyskertomuksesi odotuspuolelta..Onneksi kaikki meni teillä synnytyksessä lopulta hyvin..Meidän Rasmuksilla oli yli 2 kg koko eroa syntyessään kun meidän poju tuli vähän etuajassa ja teidän poju taas yliajassa..Ihanat pojat kuitenkin molemmat saatiin :D Kaikkea hyvää teille!

Meidän poju on ruennu kitisemään ja itkeskelemään viime aikoina..Tissiraivareita on ollu ja muutenkin kitinää on riittäny..Osa syy kitinälle on vatsavaivat joita jonkin verran pojulla on..Meillä on käytössä rela-tipat ja cuplatoniakin on kokeiltu mutta kuitenkin vatsavaivoja on joka päivä..Cuplatonia ei olla oikein uskallettu enää käyttää kun kummallakin kerralla Rasmus oksensi ihan kauheesti kun cuplatonia oli saanut ennen syömistä..Onko muilla esiintynyt satunnaisia oksennuskohtauksia?Meillä niitä on ollu pari kertaa ja kyllä oon aina säikähtäny kun oksua oon lentäny oikein kaaressa lattialle :eek:

Muuten kaikki on menny hyvin täällä..Aika kuluu tosi nopeasti ja Rasmus kasvaa hurjaa vauhtia..

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

Terkuin Odette ja Rasmus :heart:
 
Hei!

Kyllä mä luulen, että monet harrastaa sitä, että mies (tai vaikka itse) voi syöttää vauvaa välillä pullosta, oli siinä sitten omaa maitoa tai korviketta. Tosin jotkut vauvat ei ehkä pulloa huoli, toiset taas saattaa tykästyä pulloon liikaakin. Meillä tyttö onneksi huolii myös pullon, mutta syö silti hyvin rinnastakin.

Mä luulen, että jos pakastelokerossa on noinkin kylmä, niin eiköhän se maito siellä säily vähän pidempään, kuin pari viikkoa... tosin mistäs sen varmaksi tietäisin.

Mä olen lypsänyt pitkin päivää jos on rinnat tuntuneet liian täysiltä, laittanut maidon ensin jääkaappiin, tuttipulloon tai kuppiin, jossa folio kantena, ja pakastanut sitten jos ei ole ollut tarvista käyttää. Tuleehan siinä tiskiä... Mutta onpahan sitten hätävarasto pakastimessa. Pakastukseen olen käyttänyt pieniä minigrip-pusseja, kirjoittanut päivämäärän ja maitomäärän siihen pussiin.

Ja jos olen lähtenyt jonnekin, missä en mielelläni imetä, olen ennen lähtöä lypsänyt tisut tyhjiksi ja ottanut maidot tuttipullossa mukaan, onpahan sitten tuoretta maitoa, eikä meinaa tissit heti räjähtää.

Ihan kohtalaisesti onnistui myös ensimmäinen julki-imetys eilen, tosin mulla rinnat vuotaa sen verran, että meinaa vaatteet kastua siinä hommassa.

Laitoin muuten kuvan typykästä profiiliin :)
 
Huoh..mistähän sitä aloittais..
Diagnoosia ei edelleenkään ole löydetty,arvailuja on monia ja emme voi muuta kuin odottaa kokeiden vastauksia. Kaikki mahdolliset kokeet onkin ilmeisesti tähän mennessä jo otettu. Joidenkin kokeiden tuloksia voi joutua odottelemaan jopa kuukauden :( Mutta se,mikä on tällä hetkellä on paras uutinen on se,että Kasperimme voi silmin nähden paljon paremmin sunnuntaihin verrattuna. Hengityskone otettiin pois toissapäivänä,virtsakatetri eilen ja ravintoliuos lopetettiin myös eilen. Joitain sydänlääkkeitä lisättiin ja vaihdettiin. Maitoa annettiin ensimmäisen kerran toissapäivänä 5ml kolmen tunnin välein ja tänään annos nostettiin maximiin,nyt sitä menee 60 ml kolmen tunnin välein :) Nyt siis seurataan,miten Kasperin elimistö pystyy käyttämään maidosta saadun ravinnon hyödykseen ja verensokeria seurataan tiuhaan,ettei siinä tapahtuisi laskua.Ainakin tänään sokeri on ollut hyvissä lukemissa ja toivotaan,että myös pysyy. Ja mikä oli ilahduttavaa,sain kokeilla imetystä ja hyvinhän se onnistui,poika oikein ahnehti tissistä maitoa ja oikein suuttui,kun laitoin takaisin sänkyyn vaipan vaihdon ajaksi. Se oli ihana läheinen hetki,kyllä sitä oli kaivannutkin..sai pienen syliin :heart: Vointihan voi toki vielä muuttua suuntaan tai toiseen,vielä ei voi varsinaisesti iloita,kun ei tiedetä,mistä kaikki johtuu.Mutta ainakin suunta on parempi ja Kasperin vointi on huomattavasti virkistynyt,mikä oli ihana nähdä..tänäänkin jaksoi olla kauan valveilla ja tapitti äitiä ja isiä suurilla silmillään =) Kiva juttu on,kun niitä letkuja saatiin edes vähän vähemmäksi.Nyt on pari kanyyliä päässä,jalassa on hapettumista mittaava "ranneke" ja kädessä tippa(näytteenottolinja) sekä nenämahaletku ja tietysti sitten ne lätkät rinnassa,jotka mittaa verenpainetta,pulssia ym.jatkuvasti.
Tänään on ollut päivä,jolloin en ole edes itkenyt..outo tunne.Tuntuu,että sunnuntaista on ikuisuus ja kuin olis elänyt jossain "sumussa" nämä viime päivät...Tottakai vieläkin huoli ja pelko raastaa sydäntä,mutta tällä hetkellä Kasperin vointi on ainakin parempi,toivottavasti se ei siitä ainakaan pahenisi enää. Sydänlääkäri Helsingistä kävi ultraamassa Kasperin sydämen eilen ja sanoi,että se näyttää paremmalta koko ajan.Se oli mukava kuulla. Tänään toin sairaalalle Kasperin omia vaatteita,niin saa edes jotain kodinomaista sinne. Hoitajat ja lääkärit ovat kyllä mahtavia ja työnsä osaavia siellä,ei voi kyllä moittia.Ja varmasti tekevät omalta osaltaan parhaansa Kasperin hyväksi ja syyn löytämiseksi. Olisihan se tosi helpottavaa,jos se syy löytyisi pian.Mutta toistaseksi ei auta kuin odottaa..ja odottaa...Onneksi (ihme kyllä) on saanut kaiken tämän keskellä kuitenkin levättyä...hyvä niin,sillä voimia tarvitaan,mitä sitten onkaan edessä. Kiitos kaikille,jotka ootte olleet "hengessä" mukana,se tuntuu niin hyvälle ja kiitos rukouksista,niitä jatkossakin tarvitaan. Ilmoittelen taas,kun ja jos jotain selviää...

Luppana ja Kasper 3vkoa ja 3 päivää
 
Oi ihanaa kuulla että kasperin tila on noinkin hyvä nyt :heart: mutta juu...se epätietoisuus raastaa varmasti joten kovasti jaksamista sinne :hug: hui ku mu taas itketti kun luin tuon kirjoittamasi jutun... en ees pysty ajattelemaan mitä ootte joutunu kokemaan ja tuntemaan siinä vaiheessa kun sairaalaan menitte...

poju oli eilen melkein koko päivän hereillä ja taisteli unta vastaan...viel kahdeksalta illalla riitti taistelumieltä...päivällä vaan otti sellasia vartin torkkuja...arvaatte varmaan, että olin aika loppu eilen :/ no mutta jos tää päivä ois parempi =) ainaki pojulla oli kakka jumissa ja ku se yöllä tuli niin oli ihan löysää velliä...että varmaan tuosta johtui se ettei nukkunut...

katjuska ja nuutti 6 vko 4 pvä :heart:
 
Luppanan perheelle edelleen voimia :hug:

Ja Katjuska arvaapa mitä meillä tehtiin eilen? Yllätys, yllätys, tapeltiin melkein koko päivä unta vastaan :LOL: . Poika ei meinannut millään ruveta nukkumaan, pieniä pätkiä nukkui päivän aikana. Jospas tämä päivä olis hieman parempi.

Joku kyseli Disflatylin aloittamisesta. Meillä taidettiin aloitella viikon-puolentoista iässä, siihen aikoihin kun vaivoja alkoi ilmenemään. Jaahas, taas täytyy mennä. Taitaa tästäkin päivästä tulla yhtä sirkusta ja esikoinen jää taas kakkoseksi :/
 
Luppana ihanaa kuulla että kasperi voi hyvin ja sait jo syliisi, koita nauttia ihanista hetkistä jolloin kasperi on sylissäsi, ja toivotaan että pian selviää syy.
voimia koko perheelle ja taistelkaa yhdessä. oii.. :'( niin itku tuli kun luin tekstisi.

mutta eilen lunta pyrytti ja tuuli et takatalvi tuli, tänään aurinko paistaa mut kovasti tuulee ettei nyt oo muutamaan päivään voinut ulkoilla ku kovat tuulet ollut ja kylmiä ilmoja.
nyt ku pääsiäinen on et mitä tekemistä sitä kehittää... :\|

mutta aurinkoista ja hauskaa pääsiäistä kaikille :heart: :hug:
 
Huomenia!

Ihana kuulla, että Luppanan pienokaisen tilanne on jo vähän parempi. Toivottavasti pian saatte vastauksia epävarmaan tilanteeseen, ja toivottavasti paraneminen jatkuu!

Ihanaa kun on miehelläkin pitkä viikonloppu pyhien takia, voi kun olis hyvät ulkoiluilmat. Eilen neuvolareissulla oli niin kova tuuli, että vaunut kulki tuulen voimasta itsekseen ylämäkeä ihan hölkkäysvauhtia! Hyvä ettei itsekin lähtenyt lentoon... Oispa ollut mielenkiintoista nähdä, mitä esim. jollekin pienelle koiralle ois tapahtunut, ois varmaan oikeesti lähtenyt lentoon!!

Aloitin uuden keskustelun, mutta kysynpä nyt täälläkin, eli onko teillä kokemuksia kantoliinoista? Kaikki tieto otetaan vastaan...

Nyt tyttö vinkuu tuolla kärsimättömänä (nukkuu isin kainalossa, mutta eipä taida enää jaksaa nukkua...), pitänee mennä vilkaisemaan...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
kirsikka83 sanoit että lypsät omaa maitoa kun lähdet jonnekkin missä et halua imettää, kauan se maito säilyy niinkuin huoneenlämmössä/ulkona? Miten lämmität vai annatko kylmänä? kun äidinmaitoahan ei saisi mikroon laittaa..Esim omaan termariin kuumaa vettä, sitä mies ehdotti kun tuli puhe esim korvikkeen ulos ottamisesta, siinä sit lillutella maitoa..

Täällä tyttö nukku viime yönä ekan pätkän 4 tuntia, jee! :D Ihana kun alkais sillä pidetä ne pätkät.

Lumihiutale ja Iida
 
Lumihiutale, mulla ei suoraan sanoen ole mitään käsitystä, että kauanko säilyy. Kyläpaikassa olen lykännyt pullon heti jääkaappiin... en ole pitkiä aikoja joutunut kantamaan pulloa mukana, joskus oli ehkä pari-kolme tuntia, eikä ainakaan mitään näkyvää oiretta vauvalle tullut. Kyllä se maito lämpenee muutamassa minuutissa ihan hanasta tulevan kuuman veden alla, ja mä olen kyllä mikrossakin pari kertaa lämmittänyt... En tiennytkään, ettei saisi :ashamed: Miksi ei saisi, tekeekö se jotain maidolle?
 
Tämä ei ole mikään varma tieto, mutta minä olen kuullut että äidinmaitoa ei saa lämmittää mikrossa siksi, kun ne mikrosäteet (?) tuhoavat ne ravinteet siitä maidosta tai jotain sinne päin. Minä olen lämmittänyt äidinmaidon ja vastikkeen aina vesihauteessa, eli teenkeittimellä kiehautan nopeasti hieman vettä. Vesihanan allakin olen joskus lämmittänyt, mutta meillä ei hanasta tule kovin kuumaa vettä ja toisekseen en halua tuhlata vettä.
 
Jos mikrossa lämmittää äidinmaitoa niin se denaturoi eli tuhoaa ravintoaineita maidosta..Näin ainakin olen jostain kuullut,mutta tiedä sitten..

Me lämmitetään äidinmaitoa ja korviketta vesihauteessa..Mikroon kun laittaa vettä kuppiin niin se lämpiää nopsaan ja sitten laitamme pullon lämmitettyyn veteen..Muutamassa minuutissa maito on lämmintä...


 
Ai, hyvä tietää toi lämmitysjuttu. No, tosiaan kun on niin satunnaista tuo pullosta maidon antaminen, niin ehkäpä sen ei ole niin väliä, että miten sen lämmittää.

Nyt kun on ensimmäiset julkiset imetykset takana, niin kynnys siihen on kadonnut tai ainakin madaltunut, mutta ongelmana on tosiaan se, että tissit falskaa niin että paita on ihan märkä sen jälkeen. Pitäis varmaan tehdä kunnon harsoviritykset tms, niin onnistuisi paremmin ja siistimmin...
 
Heipsis,
Jospa vihdoin kerkeisin tännekin keskusteluihin mukaan. Tytsi siis viikon ikäinen ja tuntuu ettei mitään kerkeä itse tekemään kuin imettämään ja nukkumaan. Alkuun kyllä panikoi kaikesta mahdollisesta kun kotiin päästiin, nukkuuko vaavi tarpeeksi ja saako tarpeeksi ruokaa. Olipas kiva lukea täältä että muillakin on ollut samat asiat mielessä.

Neuvolantätikin kävi jo keskiviikkona kotona ja tytsin paino oli noussut jo yli 100 grammaa sairaalan lähtöpainosta, että ruokaa saanee tarpeeksi.

Kovasti odotellaan ulospääsyä, vielä pitäisi hetki odottaa kun ulkona on vielä niin vilpoista. Mutta jospa ensi viikolla. Saako Kirsikka udella kuinka tuo julkinen imetys onnistui? Lähinnä mietin missä sitä kehtaa imettää...

Varsinaista synnytyskertomusta en ole vielä saannut kirjoitettua, mutta oli siis hieman traumaattinen. Pari päivää käynnisteltiin vesien menon takia ja synnytyksen kestoksi tuli siltikin yli 18 tuntia. Tyttö arvioitiin 3800g kokoiseksi ja olikin sitten reilusti isompi. Jouduttiin imukupilla avustamaan ja toinen käsi jäi vähän jumiin aiheuttaen hermovauriota. Pieni joutui sitten hetkeksi happikaappiinkin kovan synnytyksen takia. Oli kyllä aika kamalaa kun kuvitteli että saa pienen heti rinnalle :'(
Ja kivut olivat jotain ihan sanoinkuvaamatonta. Nyt onneksi kaikki hyvin ja tytsilläkin käsi toimii jo hyvin. Joudutaan vielä pari päivää sidettä pitämään kädessä.

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille ja Luppanalle hirmuisesti voimia ja toivottavasti Pikku Kasperin tilanne paranee :hug:

Nupsuliina ja Eppuliina 1vko2pv

Ja profiilissa pikku neiti =)
 
Onnittelut kaikille jotka vauvan saanut :flower: Mä oon jo ihan pihalla että ketkä vielä odottaa,vai odottaako kukaan :whistle: :ashamed:

Tulin kyseleen että kuinka herkästi ootte alottanu cuplatonit tai muut vastaavat tipat? Meillä noita masuvaivoja nyt ollu ja kun tossa yks yö valvoin niin että pari kertaa tunnin aikana sai herätä masua paijaan,niin eilen sit kävin ostaan cuplatonit ja on kyllä ihanasti auttanut :flower:

Tyttö oli niin rauhassa koko eilisen illan ja yön nukku herämäättä 22-3.30 ja siinäkin syöttö meni niin ettei edes silmiä avannut =) Sit herättiin 7.00 ja aamulla syötön jälkeen sitten oli taas vähän vatsavaivaa kun en yöllä niitä tippoja noussut antamaan.
Onko muilla auttanut ne? Entä onko kukaan jo lopettanut niiden käyttöä ja missä vaiheessa se mahtais olla ajankohtaista?

Meillä on pikkuinen ruvennut jo vähän mukamas jokelteleen ja on kyllä niin mahdottoman söpöä kuunneltavaa ja siihen vielä hymyt päälle :heart: :D
Nyt tässä koitan samalla saada neitiä nukahtaan,ettei kärvene tää hiusväri päähän :whistle:

Aika mennyt tosi nopeesti,huomenna tyttö jo kuukauden "vanha",ei mikään vauva enään :'( :D
 
Imetyksestä: Mä olen imettänyt ihan joka paikassa, ravintolassa, kahvilassa, kauppojen levähdyspenkeillä. jos se jotain häiritsee, niin olkoon hänen ongelmansa ;) Harsolla saa loppupeleissä aika hyvin peitettyä tilannetta ja sillä pystyy myös stoppaamaan, kun suihku alkaa tulla.

Väliin pakko sanoa, että meillä muuten viime yönä poika nukahti (tai siis minä nukahdin :D ) imettäessä ja oli sitten ollut siinä tissillä 4 tuntia putkeen, kun heräsin. tai mistäs minä tiedän onko syöny vai ei.. naurettiin vaan aamulla, että täähän oliskin hyvä konsti, niin ei tartteis itse herätä edes syöttämään.. no joo, ehkä pitää kuitenkin alkaa tsemppaamana, että laittaa pojan takaisin omaan sänkyyn. Olin vaan aika väsynyt tuolloin, kun edellisenä aamuna jouduin heräämään jo 5-6 välillä ja sit illastakin meni sinne lähemmäs puolta yötä..

Tänään aloitetiin myös Jekovit yhdellä tipalla. ainkaan vielä ei ole siitä ollut ongelmia, kun annoin sen aamulla imetyksen päälle.

Kantoliinoista kannattaa aktsoa sivuilta www.kantoliinakanava.fi

Kasperille edelleen voimia :hug: Onneksi tilanne on jo ollut parempi. Toivotaan,e ttä syy selviää ja saatte parhaan mahsollisen hoidon.

 
synnevi
Kirsikka ja Lumihiutale: Mä etin tietoa tosta äidinmaidon säilyvyydestä, kun mulla on pari litraa pakkasessa ja heinäkuun puolivälissä olis suunnitteilla vähän iltamenoa... ;)
Eli siis säilyiskö nämä maidot sinne vai pitääkö alkaa kikkailee, että sulatan ja vastaavasti lypsän sen annoksen ja pakastan tilalle.
Linkitän tuon osoitteen, toivottavasti osaan...(mun tekninen tuki on päiväunilla vauvan kanssa!)
http://www.imetystukilista.net/faq/pumppaus.php
<br><br>
 
Ihana kuulla että Kasperi voipi jo paremmin! :heart:

Onnellinen laittokin tuon sivun mistä kantoliinailusta kannattaa katsoa.
Meillä poika rauhottuu heti kun pääsee liinaa, jos on levoton ja nukahtaakin yleensä heti :)

Täällä ei mitään erikoista. Lopetin nuo rela tipat ja vatsa rupesi toimimaan paremmin, että se niistä niin hyvistä tipoista :whistle:
Yöt menee välillä valvoen ja välillä todella hyvin nukken, viereen jos otan niin saattaa jopa nukkua sen 4 tuntii. En vaan kamalan usein halua viereen ottaa kun omassa sangyssä se saisi oppia nukkumaan.
Päivisinkin saattaa ola jo 3-4 tuntii hereillä yhtä putkee.
 

Yhteistyössä