<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Iltaa..
Lumitöiden, pesuhuoneen siivoamisen ja ruan laiton (nakkikastiketta, perunii ja jälkkäriksi riisipuuroo, marjakiisselii) olinkin niin loppu et just ja just sain itseni kammettua sänkyyn ja tällä kertaa tekeminen tuotti edes jotain tulosta.. mukavaa menkkamaista särkyy pitkin selkää, mutta muutaman tunnin makoilulla olivat tipotiessään. Niinpä suunnistin kohti Myllyä ja siellä 3h kiertely liikkeestä liikkeeseen toi ainoastaan muutama sata euroa köyhempänä kotiin..
Nyt sitten iltapalaa, pian taas saunaa ja kaikki kivut tipotiessään.
Olo on kuin sadan kilon keijukaisella =))

Hienoa Ninni että sulla meni kaikki hyvin ja sait vauvan nätisti ulos! Jospa munkin kammoni isoa vauvaa kohtaa tuosta hiukan laantuis..
Mitkäs ne mahtoi Ninnin vauvan painoarviot olla viime aikoina? mietin vaan et menikö yhtään lähelle? nelikiloisesta muistan et jossain vaiheessa oli puhetta...

Nyt jatkaan iltapuuhii..
Toivotaan et Pimmi pääsis ainakin jo tositoimiin.

Montako meitä täällä enää on?

 
angelin galluppiin: montako meitä on pitkäkoipi ilmoittautuu angelin jälkeen numerolla 2! Laittakaahan muutkin seuraaviin viesteihinne järjestäin seuraava numero niin saadan lukumäärä montako maaliskuun notkujaa vielä linjoilla :)
 
...mukana vielä. Ehken kovin kauaa enää, maanantaina heti aamusta viimeistään tulee lähtö sovituille treffeille Oysiin.

Nyt illalla on ensimmäistä kertaa juilinut alavatsalla ja välillä viillellyt tuolla alapäässä niin, että ihan henkeä salpasi. *pakko olla synnytysoireita!* <= kuten ne hassut selkäjomotukset ja limatulppa moooonta viikkoa sitten ja pehmennyt kohdunsuu jne. Haluaisin jo viimein kokea ne "jalat alta vei" - supistukset. Ja tavata tuon niin läheisen henkilön tuolta rintojen alta naamatusten!

Mun sf-mitta onkin 33cm (kirjottelin mitä sattuu tuolla jossakin aiemmin), mitä ollut viimeisen kuukauden.

Sienna rv 41+ihan kohta 6

 
Tänään ois SE päivä,eikä niin mitään :headwall:
mut ihmekös tuo kun Sienna tuolla tukkii koko pinoa :whistle: eiköhän pistetä sinne kaikki supistukset tältä päivältä,ni päästää myö muutkin joskus ;) täältä siis tulee koko päivän supparit ilman kipuja,josko se pimmi vaikka lahjottais ne kivut =)
 
Täälläkin yhtenä palana.... Eilinen oli se kuuluisa päivä, mutta niinhän sekin sitte mani vain.. :|
Tosin aivan tajutonta viiltelyä oli koko illan, varsinkin pysty asennossa, olin jo hetken toiveikaskin, mutta sitte ku se hävis pötkölleen mennes niin se siitä... |O

Ihan valmis olisin synnärille, väsyttää ja painaa... Olo on iso ja kömpelö... Mutta toisaalta lohduttaa että max kaks viikkoa enää, sitte tää käynnistetään! Esikoinenkin käynnistettiin tasan vklla 42, joten en kauheen toiveikas oo että ennemmin mitään tapahtuiskaa... =)

Mutta jään taas odotteleen, nuiden viiltelyjen takia en oikein saata mitään tehdäkkää, ulos pitäis kammeta tuon neidin kans... :eek:

-Marya 40+1
 
simppu
Simppu nro 6

Eräpäivä olisi tänään, mutta eipä taida mitään tapahtua...
No onneksi on myös todellinen eräpäivä päätetty, ensi torstai...
Mutta toivotaan, että tämä tulisi ihan omin avuin ulos sitä ennen.

Simppu 40+0
 
Riinu nro 8

Täällä edelleen hyvävointisena, ei mitään oireita tai viitteitä mihinkään...

Ensimamma, kiva että jollakin muulla vielä laskeutumaton vauva... mistäköhän sekin johtuu? Sf-mitta mulla on jo neljättä viikkoa 35, ja vekara on kuulemma tosi tiukassa paketissa. Koosta ei ole tietoa, lääkäri vaan tokaisi että "kyllä se täältä mahtuu tulemaan". Sillä mennään :)

R ja Hituri 41+0
 
Täällä siis edelleen :D

Vaaleenpunasta limaa pukkaa, vaavi tekee ihan kummallisia temppuja mahassa ja alakerta tuntuu siltä että kaikki luut on pois paikoiltaan, mutta kun ei supistele niin ei supistele... Jospa mä sain siirrettyä ne Siennalle kun joutais kyllä jo hommiin noilla viikoilla :D
Mä voisin tietenki tulla ihan mielellään vaikka sun kans yhtäaikaa ku samaan paikkaan ollaan menossa :D

Tänään on taas imuroitu ja miehelle totesin että jos ei iltaan mennessä oo tapahtunu mitään niin sitten kyllä painutaan saunaan ja pojan nukahdettua otetaan se viimeinenki ässä käyttöön :whistle: Miestä innostais kuulemma muuten, mutta kun kuuli tuosta limatulpasta niin voi kuulemma olla että jään ilman :D No, enpä usko että tarvii kauan houkutella ku on ollu sillä saralla aika hiljaista jo jonkun aikaa ;)
Kauppaan lähetin just että pärjäävät pojan kanssa sitten jos tässä vaikka tulis lähtö tänään tai huomenna... Lupas tuoda samalla suklaata ja grilliruokaa - viimeiset herkuttelut :p

Huh, mulla on taas pää niin kipeänä ettei pysty olemaan mitenkään päin :/ Panadolia otin mutta eipä tuo tunnu auttavan... Pitää vissiin pyytää mieheltä vielä hierontaki :)

Onko kenelläkään muulla muuten tullu semmosta mielenkiintosta ongelmaa ku elohiiri?! Mulla on ollu jo koko tämän viikon elohiiri oikeessa silmässä ja alkaa tosissaan nyppiä |O

Nyt köllöttään...

Pimmi 40+3
 
Ensimamma nro 9

Jep, tosiaan LIIAN hyvä olo ollakseen viimeisillään raskaana...täällä on nyt parina päivänä myös tuota "sukkapuikko vihlontaa", mutta siinä kaikki. Riinulle vielä maininta että taitaa olla tosiaan kudosten tiukkuudesta kiinni, ettei muksu "putoa" kovin helposti alas...taitais tarvita supistuksia apuun...mutta mistä niitä saisi :( kaikki ässät ja muut aakkoset kokeiltu... tuloksena pari nipistystä... eipä sellasilla ole ennenkään synnytetty. Mulla tuo sf pysynyt 33 tienoilla... maanantaina sit viimeinen neuvola..ja ti Tyksiin kontrolliin.... Onko sulle Riinu kerrottu milloin kontrolli edessä?

Ensimamma ja makkis 41+0
 
No onhan meitä täällä =)
Minä, pitkäkoipi ainaki joilla ei vielä edes yli... (tai siis ylihuomenna on jo)
Ei tarvi ihan yksinpuheluksi vielä mennä, mutta ens viikolla eäilisin että puolet ainakin saa pienokaisensa. Toivotaan että kaikki !!!

Mä nukuin ihan super hyvin yön ja ja jatkoin aamulla vielä köllöttelyy miehen lähdettyy töihin uuden kaksplus lehden parissa ! Oikeastaan äsken vasta kampesin ylös...
Jotenkin sitä köllöttelee nyt oikein kunnolla ilman mitään oman tunnon tuskii, kerta vähiin käy nää tilaisuudet ennen ku loppuu!

Tänään taas täysin normaali olo tila, ei mitään sen kummempia oloja. Mietinkin et jotain täytys kehittää, nyt on vaan niin valtava turvotus päällä et ainoat kengät mitkä menee jalkaan on grocksit ja niillä aika huono tuolla loskassa köpötellä =(

Aamulla muuten kun heräsin oli turvotus jopa noussut jo kasvoihinkin, jostain oon kuullu et seki on merkki lähestyvästä synnytyksestä, mut kuin lähellä olevasta, plaah...
Kysyinkin aamulla mieheltäni et miltä tietääkö hän miltä näyttää juottosika? Niin hän siihen että voisin veikata et vaimoni näyttää hiukan siltä juuri nyt.. revitäänpä siitä taas sit huumorii :LOL:

Pitkäkoipi: Onko sulla tietoo täällä turun seudulla et järjestäänkö neuvola noita vauva-äiti tapaamisia? eli kokooko ne jonku pienen ryhmän lähekkäin synnyttäneistä ja sitten heidän kanssaan tavataan säännöllisesti? Jossain kaupungeissa oon kuullu, et tälläinen käytäntö on. Mitenkähän on turku ja lähipiiri? Täytys ehkä sitä asiaa maanantaina neuvolasta kysyy...

Miehellä on tänään yövuoro ja hiukan jännitttä et jos synnytys alkaa sillä välin ku hän töissä.. sillä kuitenki kotimatkaa n. 25km eli ei ihan heti pääse lähtee.. No klo 23-03.30 välin se toki vaan onkin, et toivotaan ettei sit ainakaan syöksysynnyttää ala...

Nyt ku mulla ei mitään niin perin järkevää löpinää ole niin menen kurkkaa huhtikuiset ja sitten jotain touhuamaan. Tänään on muuten hernekeittopäivä, nam!!

Minä + voice 39+6
 
Onhan meitä täällä vielä ihan ruhtinaallisesti =) Tehtäiskö huomenna joukkoryntäys ni päästäis lottoilemaan kaikki ;)
Mä kyllä uskon olevani täällä vielä ens viikon sunnuntainaki ja silloi oiski hyvä päivä syntyä viimeistään,esikkokin syntynyt rv 41+1.Kävin r-kioskilla äsken ja myyjä mulle jo toteskin et meinasin jo äitiltäs täs yks päivä kysyy et vieläkö oot kasassa :whistle: No mihkäpä mä jakautuu :headwall: Sitä mä oon jo ihmetelly et mua ei oo vielä ees alkanu ahistaa noi joko joko kyselyt,johtuu kyl varmaan pitkälti siitä et niitä on tehny sellaset ihmiset joiden kans en muuten oo ollu kovin ahkerasti tekemisissä,eli on sit samalla kuullu heidänkin kuulumisia :D

Angel Onneks ei oo tuon pidempi työ miehen matka,toi nyt on kuiteski suht nopeesti ajettu eli varmaan ehtii hyvin sut hakemaan,jos et mitää syöksysynnytystä meinaa,mut mistäpä näitäkään koskaan tietää.Meidän naapuri just tos kerto et he ku läks synnyttää viimeks ni oli ensin vieny esikon mummolaan hoitoon ja sinne matkaa 40km ja sielt ajanu viel synnärille täysin päinvastaseen suuntaan n.50km,siihe mä en kyl enää rupeis ku ihan pakolla,muistan kyl kuinka kipeetä se teki niis supistuksis autos istua :(
 
Meille syntyi kaunis, ihana, kaivattu TYTTÖVAUVA 23.3 kello 19.20. Synnytys meni hyvin, kipeästi ja luomuna, mutta kaunis muisto jäi. :heart: Tyttäremme painoi 3630 g ja pituutta 53 cm. Onnellisena meitä kotiin odottivat isi ja kaksi veljeä ja kaksi siskoa. :heart: Olo on onnellinen!!!
 
Oikein paljon onnea Ninnille!! :heart: :heart:

Ja teille joilla ei ole vauva viellä laskeutunut, niin vauva voi silti syntyä vaikka huomenna. Minulla nimittäin kumpikaan lapsista ei ole laskeutunut vasta sitten kun synnytys käynnistynyt!!

Muumi82 ja poika kolme viikkoa 2 päivää
 
Päästiin tänään kotiin, ihanaa! Katotaan jos pääsen illemalla paremmin kirjottaan, nyt vauva sylissä.

:hug: kaikille kärvistelijöille, tiedän todellakin miltä tuntuu! Lopussa odotus kuitenkin palkitaan! Meidän neiti on niin kiltti ja ihana, ei turhista huutele, vielä ainakaan *kop kop* koputtaa puuta...

Palailllaan!

:heart: :Ninni ja "Alexandra" 2 vrk
 
Heh,meitä on siis täällä ainakin vielä 10 ja joista 4 TYKS:iin menossa...

Ensimamma, mullakin on maanantaina neuvola, jolloin sit varataan kontrolliaika ilmeisesti 41+5 päivälle joka on sit ens torstai. Mut tarkkaa aikaa en vielä tiedä. Ongelma on sekin, että mulla ei ole mitään ongelmia, eli vointi on ollut niin hyvä ettei tässä nyt vielä hötkyillä. Tuu sit kertoo mitä siellä kontrollissa tehdään ja sanotaan.

Muumi82, jee, siis toivoa on vaikka laskeutumista ei tulisikaan, hyvä kuulla. Kudosten tiukkuus on siis syynä...milläköhän niitä sit löystyttäis...

R
 
Jee!!! :LOL:
Liityn joukon hännille... :headwall: Täällä sitä kärvistellään vielä yhtenä kappaleena... :ashamed: Kyllä on masentavaa! Tuntuu siltä että nyt on kyllä niin itsepäinen lapsi tulossa, kun ei voi tulla kun heti toivotaan... :) Meillä viikkoja 39+5, maanantaina olisi la. Tänään olisi ollut hyvä päivä synnytyttää, kun miehellä on nimpparit (Jonin päivä), mutta hiljasta pitelee... :LOL: Ja taas toinen olisi hyvä päivä sunnuntain ja maanantain välinen yö. Maanantai olisi la, esikoinen syntyi la päivänä, jospa tämäkin... Mutta taitaa mennä yli, noh ehkä aprillipäiväksi sitten!??! :D
Välillä supistelee ja välillä ei sitten mitään. :ashamed: Alkaa olla niin toivotanta menoa, että huhhuh! Kyllä odottavan aika on sitten pitkä! Hullun lailla olen ulkoillut, pikkasen supistuksia... Kaikki ässät koitettu "tyyliin" joka päivä, ja eipä niistäkään ole ollut mitään hyötyä!!! :headwall: Onko kellään "uusia" hyviä synnytyksen käynnistys ideoita?! :D Täällä olisi yksi joka kaipaisi niitä! Ei ole tullut limatulppaakaan. Noh, eipä se aina kyllä tulekkaan. Esikosen kanssa se tuli lapsiveden kanssa synnytys salissa. =) Taitaa tämä meidän "Toukka" olla niin kiinnittynyt että ei irtoa sitten millään. Meillä on ollut sf mitta 4-5 viikkoa ihan sama 32cm. Esikoisen kanssa oli 35,5cm kun syntyi. Tyhmiä kyselen... :D Perinteisesti... Laskeeko tuo mitta mitä lähemmin synnytys alkaa olla edessä?! Tai siis kun lapsi alkaa "laskeutumaan"... Koittakaa saada jotakin tolkkua! Hyvä jos ite edes ymmärtää... Mutta meillä tuon esikoisen kanssa oli tosiaan tuo 35,5cm ja syntyi ihan hienosti... :p
Eilenkin riehuin pihalla lumitöissä, ei tullut muuta kuin selkä kipeksi. :| Ja odottelin että kyllä yöksi tulee varmasti jotakin äksöniä. Mutta ei. Välillä on niin lupaavaa, mutta ei. :ashamed: Onneksi ei ne siellä loputtomiin ole. Mutta olisi se kuitenkin kiva työnnellä rattaita tuolla ulkona, kun pyörätiet on sulat, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Mutta, mutta... Se on se mutta. Ei tuo "Toukka" tule. :headwall:
Onhan se kiva lueskella kun kaikki muut ovat jo jakautuneet ja itse kärvistelen täällä yhtenä kappaleena. Mutta onneksi täällä on vielä muutama... :hug: Mutta joillekkin on jo annettu käynnistys aikaa... Tietää odottaa "sitä suurta päivää".
Mutta anteeksi kun valittelen... :kieh: Jotekii sitä alkaa olla niin kypsä! :p
Nyt suihkuun tytön kanssa. Palataan taas "lautaselle"... :)
 
Onnittelut Ninnille kotiinpääsyn johdosta!! Tosiaan meitä tyksiin menijöitä täällä vielä ainakin 4 =)
Ninni, miltä siellä tyksissä tosissaan näyttää? Onko siellä niin kiireistä mitä neuvolassa on annettu ymmärtää? Nopeasti sutkin kotiuttivat, tietty ku kaikki hyvin etkä ole mikään ensisynnyttäjä. Yhdelle tuttavalle syntyi keskiviikko aamuna neljäs lapsi tyksissä ja pääsivät perjantai aamuna kotiin.
Voi ku itselläki menis kaikki niin hienosti et pääsis nopeasti kotiin nyytin kans. En ole koskaan ollu sairaalassa yötä ja jotenkin muutenkin vieroksun koko paikkaa.. täynnä vieraita ihmisiä vaivoineen...

Äitipianviidelle: Onnittelut pienestä tytöstä. Teillä on siellä nyt sitten akkavalta perheessä =) kerta saitte sunnuntailapsen, niin ei muutako www.veikkau.fi sivuille täyttämään hakemus ja lotto-potkarii odottelemaan! :heart:

Sain päiväni kulutettua kaupungilla juosten viidessä eri liikkeessä etsien Voicelle tekemääni peittoon oikeaa lankaa. Aloitin työn jo syksyllä, eli ihmekkös et tuollainen paksu novitan kausi lanka loppu ja uudet kevät värit tuleet tilalle. Onneksi myllyn vapaa valinta pelasti minut. Sinnekin menin jo luovuttaneena muita ostoja tekemään ni kas kummaa löytyi! Arvaatkaas vaan olinko onnellinen. Nyt sitten loppu rutistus päälle et peittto tulis valmiiksi.
Toki siitä ei tälle keväälle paljon enää tarvetta ole, ku on tosi paksu mut olispahan sit kaapissa valmiina odottelemaan syksyy...
Kaupunki kierroksen jälkeen kotiin tekemään ruokaa, mies hakkaa laattoja vessaan ja mä koitan pitää silmät auki etten nukahtais. Vielä tarvis saunaan mennä ja jos samalla irtois vaikka tuo toinenkin ässä.

Oloja kun ei edelleenkään =(

Minä + Voice 39+6
 
Meille syntyi pieni tyttö rv 39+6 keskiviikkona 26.3. klo 5.43. Painoa 2864 g, pituutta 48 cm, pipo 32 cm. Kotiuduttiin tänään ja voidaan kaikki hyvin.

Synnytys oli nopea, helppo ja kivuton (kiitos epiduraalin), kesto noin neljä tuntia ja ponnistusvaihekin vain 13 minuuttia. Epparihaava sen sijaan on ihan käsittämättömän kipeä, en vieläkään pääse juuri kävelemään.

Oltiin neljä päivää perheosastolla, kun tyttö oli noin pieni ja painokin laski kahtena ensimmäisenä päivänä yli 7 %. Nyt paino on kuitenkin lähtenyt jo nousuun ja imetetään ahkerasti. Tyttö on tosi suloinen, nukkuu vain ja syö. Vaikea uskoa miten paljon sitä jo rakastaa. :heart: :heart: :heart:

Kirjoittelen lisää tänne tai tuonne vauvapuolelle kunhan tässä toivutaan.

Bellona ja tyttö 4 päivää
 
Täällä mamma numero 12!!

Maanantaina onneksi käynnistykseen, kun ei tää nyt tuu kirveelläkään muuten ulos. Sitkeessä on tyyppi. |O Tuntuu viihtyvän yksiössään.
Perjantaina oli yliaikaiskontrolli ja siellä kaikki hyvin. Toivotaan, että vkonlopun aikana paikat vähän kypsyis, niin sais vaavin vielä maanantain aikana ulos. Oon melko loppu tähän hommaan :headwall: :headwall:

Veera 41+6!
 
simppu
Tasapuolisesti onnea nyyteistä kaikille!

Milloinkahan tämä jo muutaman päivän ajan kestänyt menkkamainen selkäsärky muuttuisi supistuksiksi!?!? Limatulppaa ei ole näkynyt... Vauva on aika ylhäällä, tosin meillä on "perätilatapaus", joten voi johtua myös siitä. Tänään TAAS saunotaan... :)

Simppu 40+0
 
angel: Raisiossa ainakin on Pihapiiri niminen mesta missä on äiti-vauva ryhmiä. Varsinaisista neuvolan kokoamista ryhmistä en tiä. Ei täällä meillä maalla ainakaan oo muuta kun tolanen perhekahvila tyyppinen juttu.

Tänään olin reippaana ostoksilla, Bodybalance tunnilla, tupperikutsuilla, yhden ässänkin sain....eikä mitään!!!!! Ei ainoatakaan supistusta! Ei limatulpan tynää tai kolottelua missään. Huomenna se sitten on oikeesti edessä se la. Uskomatonta! Voi kun saiskin huomenna lähtee lottopotkukupukua hakemaan :) Tänään söin turvotuksiini selleriä....hyi hitto et se on pahaa.

Mä en kestä kahta viikkoo!!! Just tänään juteltiin et kun ihmistenkin raskaus menis yhtä nopeesti kun koirilla :LOL: ei pelkoo. Noh mä lhen uneksimaan supistuksista. Jaksamisia kaikille ja vauvaantuneille vihreän kateelliset onnittelut :)

pitkäkoipi + jäärä 39+6
 

Yhteistyössä