<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Todella paljon onnea Ninnille prinsessasta :heart: :flower: :heart:
Mulla meni oikein kylmän väreet kuin luin teidän pikkuneidin koon ;)

sainille onnittelut prinsistä :heart: :flower: :heart:

Jade ja Eemeli 3 vkoa 5 päivää
 
:flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä ei ole vielä lähdön aika tullut. Neuvolassa olivat eilen yltiöpäisen positiivisia, "vain muutama päivä enää ja sitten pääset käynnistykseen (eli maanantaina, jolloin 42+1)!". Mä niin kovasti haluaisin synnyttää ihan ite ja mieluusti ennen noin hurjia viikkoja! Tänään on kyllä kohtua vetänyt tosi kovaksi, mutta ei ollenkaan kipeästi. Taidan pitää Anneli-2:n synnytyskokemukset korvan takana.

Mulla oli paino laskenut 900g! Turvotusta ei ole ollut koko raskauden aikana nimeksikään. Pitää yrittää lappaa ruokaa ihan urakalla, ettei tässä ihan kuihdu. Hemppa on täälläki noussut loppua kohden, rautaa en ole syönyt viimeiseen 2 kk:een. Lukema oli huimat 135. Sf oli 35 cm, mutta mulla ei tuota ylimääräistä juurikaan ole vatsan päällä ja vauveli ollut laskeutuneena jo yli kuukauden päivät. Eiköhän se jo aika kiinni ole. Neljä viikkoa sitten kohdunsuu oli 1,5 cm auki ja -kaulaa jäljellä 1 cm ja siis hyvin pehmeitä olivat paikat. Ei pitäisi yliaikaiseksi mennä gynekologin mukaan. Tarkoittikohan se yli rv 42? :whistle:

Kyllä me vielä päästään. Nautitaan täysin rinnoin ja uhkein mahoin rakkaat raskaat siskot viimeisista hetkistä synnyttämättöminä tai ei-niin-monesti-synnyttäneinä naisina!


Hyvissä voimissa,

Sienna 41+3
 
Onnea taasen Sainille ja muille mahdollisille vauvaantuneille, men jo laskuissa sekaisin :) :flower:

Täällä yritetään taas kasata positiivinen mieli tälle päivälle. Eilen kaikki 3 ässää koitettu samana päivänä... Ei apua niistä. Saunan jälkeen suihkussa alko säärien turvotuksen takia ihan hirvee pistely/kirvely/kutina säärissä. Ihan ku ois ollu miljoona pientä meduusaa kintuissa kiinni. No onneks se helppas kun pääsin sänkyyn ja sain jalat ylös. Mulla toi turvtus oikeesti saa kädet/kyynervarret ja sääret kramppaileen. Illalla elättilin hiljaa mielessäni pieniä toiveita, kun alaselkää hiukan särki ja alavatsalla juili, mut nukahdin jossain kohtaa onnelliseen rauhalliseen uneen.

Tänään ois sit taas neuvola, katotaan miten mun paino on muuttunut 2 päivässä. Jos se ei oo yhtään pudonnut vaan on noussut niin pitää taas kyl soittaa TYKSiin. Mä oon meinaan syönyt tosi niukasti, suolat nollissa, pääosisn nestemäistä ruokaa (mehukeittoa, jugurttia jne) ja sit ananasta ja raakaa kaalia, josko ne sais nesteet liikkeelle. No katotaan kuin ämmän käy. :whistle:

On muuten äärettömän kaunis ja aurinkoinen aamu täällä Turun seudulla. Meen kyllä varovasti lenkille tänään. Täytyy vaan ottaa sauvattms tueksi jos siel on kolattu lumet sellaseks tosi liukkaaks ja sileeks....

pitkäkoipi + fiina 39+5 (taas yksi päivä lisää)
 
Onnea taasen Sainille ja muille mahdollisille vauvaantuneille, men jo laskuissa sekaisin :) :flower:

Täällä yritetään taas kasata positiivinen mieli tälle päivälle. Eilen kaikki 3 ässää koitettu samana päivänä... Ei apua niistä. Saunan jälkeen suihkussa alko säärien turvotuksen takia ihan hirvee pistely/kirvely/kutina säärissä. Ihan ku ois ollu miljoona pientä meduusaa kintuissa kiinni. No onneks se helppas kun pääsin sänkyyn ja sain jalat ylös. Mulla toi turvtus oikeesti saa kädet/kyynervarret ja sääret kramppaileen. Illalla elättilin hiljaa mielessäni pieniä toiveita, kun alaselkää hiukan särki ja alavatsalla juili, mut nukahdin jossain kohtaa onnelliseen rauhalliseen uneen.

Tänään ois sit taas neuvola, katotaan miten mun paino on muuttunut 2 päivässä. Jos se ei oo yhtään pudonnut vaan on noussut niin pitää taas kyl soittaa TYKSiin. Mä oon meinaan syönyt tosi niukasti, suolat nollissa, pääosisn nestemäistä ruokaa (mehukeittoa, jugurttia jne) ja sit ananasta ja raakaa kaalia, josko ne sais nesteet liikkeelle. No katotaan kuin ämmän käy. :whistle:

On muuten äärettömän kaunis ja aurinkoinen aamu täällä Turun seudulla. Meen kyllä varovasti lenkille tänään. Täytyy vaan ottaa sauvattms tueksi jos siel on kolattu lumet sellaseks tosi liukkaaks ja sileeks....

pitkäkoipi + fiina 39+5 (taas yksi päivä lisää)
 
Paljon Onnea Ninnille prinsessasta, ja sainille prinssistä!! :heart: :heart:
Olipas Ninnin neidillä kokoa.

Muhun on iskenyt nyt se kuuluisa flunssa, jota onkin ollut paljon liikkeellä ja mä olen pystynyt sitä väistelemään...mutta ei auta, kärsittävä on, toivottavasti saan tämän taltutettua pian. :snotty:

ootus 40+2
 
Onnea kaikille maaliskuisille vauvan saaneille! :flower:

Täällä voisi yksi taustailija ilmoittautua myös "Kuka viimeisenä synnyttää" kilpailuun :wave:

Ja Tyksiin ollaan mekin tulossa... sukupuolta emme tiedä, joten se tulee sitten yllärinä. Hurjaa kuulla, että Tyksissä on kova ruuhka ollut jo pitkään, no, ehkä se sitten on kivempi kotona odotella kuitenkin kuin sairaalan käytävillä...

Vointi on onneksi ollut hyvä, mutta mitään kunnon merkkejä synnytyksestä ei ole, vaikka viikkoja on tänään sitten jo 40+6... Vauva ei ole vielä edes laskeutunut, vaan pää on ylhäällä ja paikat ihan kiinni. Yritän ajatella, että tää syntyy varmaan sitten viikolla 42 ja synnytys kestää ainakin kolme päivää, joten varmaan vasta huhtikuun puolivälissä ollaan tositoimissa! Sit on jo pakko!

Tsemppiä täältäkin kaikille!

R
 
Hyvää huomentha! On se ihana ku kela muistaa noinkin kohtuullisella äitiyspäivä rahalla, mut laskuihinhan siitä siita siitä suurin osa kului kun raha ei ole 2kk oikein kunnolla mistään tullutkaan =( Mutta en lannistu, ulkona tosiaan on todella hieno sää, taidanpa itsekin kävästä vähän lenkkeilemässä!

Tosiaan tuo wc remppa on todella ärsyttävä. Yöllä ei onneksi tarvinnut kuin kaksi kertaa nousta pissalle ämpäriin, sit ämpärin kans ulos ja heitto lumihankeen ;) Ei hääviä touhua...

Mulla oli kans eilen valtavaa, oikein huomattavaa turvotusta jaloissa ja tuntui että sauna vaan pahensi asiaa.. Kylmägeeliä niihin sitten levittelin ja jalat katossa nukuin yön.. Onkai tuo hiukan laskennut.
Mulla oli myös menkkamaista selkäsärkyy havaittavissa yöllä ja toiveilinkin jo, mut ihan turhaa. On se hassua ku mitään oireita ei ole ollu koko raskausaikana niin nyt pienimmästäkin kolotuksesta/olosta on heti toiveilemassa =)

Jos aloittelis päivän vaikka lumitöillä.. nythan saa tehdä jo vaikka mitä taas.
Mies on tuon wc:n kimpus ni eipä siitäkään seuraa ole.

Ihana, aurinkoista päivää kaikille, niin ja joku oli taas saanut vauvelin SUURENMOISET ONNITTELUT HÄNELLE !! Saini se oli :heart:

Minä + Voice 39+5 jo!!
 
Kirjoitin pitkän pätkän, en kirjoita enää =(( paska kone tai kenen lie sit syy onkaan ku tuollai häviää *prkl*

Mitähän mahdoin turista..
Wc:ssä käymiset yöllä sujui ihan hyvin ilman vessaakin. ämpäriin vaan ja ulos ;)
Turvotusta myöskin täällä nyt havaittavista runsain mitoin =(

Itsellä oli myös yöllä menkkamaisia selkäkipuja jotka eivät kuitenkaan johtaneet mihinkään. se on hassua, et hätkähtää jokaisesta oireesta/olosta kun kerta sellaista mitään ihmeellistä ei ole koko raskausaikana ollutkaan...
Nyt vaan odotellaan niitä oikeita supistuksii! Jotka tulee just tuolloin huhtikuun puolivälissä, heh..

Mä meen nyt lumitöihin ja sitten vähän käveleen ! Ihana päivä!!

Minä + Voice 39+5
 
Oikein paljon onnea Ninni prinsessasta. Hyvän kokoinen neiti. :heart:
Ja saini oikein paljon onnea prinssistä ja kaikki muut nyyttinsä saaneet joita en ole muistanut onnitella. :flower: :flower:

härkäneito ja tyttö huomenna 6 viikkoa
 
Täältäkin paljon onnea sainille ja Ninnille!! :flower: :heart:
Jospa se Ninnikin tulee sitten kotiuduttuaan vahvistamaan nuo aika hurjat lukemat :whistle:

Täällä alko tapahtumaan edes jotain :)
Limatulppa lähti irtoomaan ja menkkamaista jomotusta ollu siitä lähtien että nyt sitten odotellaan että meneekö samalla lailla ku esikoisen kanssa ja alkaako kohta ne supistuksetkin. Esikoista oottaessa synnytys alko just limatulpan irtoamisella ja siitä ei menny ku tunti tai pari ku alko säännölliset supistukset, mutta nyt näyttää kyllä menevän kauemmin ku ei oo tullu vielä ainottakaan... Nyt ois vähän semmonen "kutina" että tänään saattaa tulla lähtö, mutta voi kyllä mennä ihan hyvin vielä pari päivää ku tää näyttää olevan muutenkin hitaampi tapaus ku esikoinen :)
Mies on jo ihan täpinöissään ku edes jotain tapahtuu ja mä koitan rauhotella sitä että teehän työpäivä loppuun ku ei tässä olla vielä menossa yhtään mihinkään :)

Taas mä unohin että mitä täällä oli turinoitu :/
Angelilla oli vissiin vessa remontissa ja mä en kyllä enää tässä vaiheessa suostuis semmoseen :eek: Mä ramppaan niin jatkuvasti vessassa ja oon sen verran nirso että en kyllä ämpäriin suostu asioitani tekemään :D Toivottavasti se hoituu nopeaa ettei tarvi kovin kauaa kituuttaa...

Nyt taidan mennä hakemaan lisää kahvia ku tää väsymys on edelleen niin mahdotonta että eihän tässä jaksa mihinkään synnyttämään lähtä...
Toivottavasti se ei kestä sitten kovin kauan ku mähän nukahdan välillä :whistle:

Pimmi 40+2
 
Voi Pimmi, ihanaa että teilä alkaa tapahtumaan... =)
Mä tahon kanssa, juuri nukuin päikkärit ja vaikka on tälläinen kipeä olo niin nyt olisi voimia vaikka koko ensiyö ahertaa...*kateellisena mutta iloisena seuraa sivusta muiden lähtöä synnyttämään :ashamed: :)

Joten jos nyt lähtö tulee, niin tsemppiä matkaan!!
 
Hellou! Mikä meitä Tyksiläisiä oikein vaivaa :kieh: Minulla myös oli meni laskettu aika eli ollaan Riinun kanssa samoilla viikoilla... eikä myöskään meidän tulokas ole laskeutunut, joten yliaikaiseksi taitaa mennä ihan reilusti... Olen täällä myös hyvän aikaa taustaillut, mutta nyt odottamisen tuska noussut turhan kovaksi niin saan jotain tekstiäkin aikaan :) Olen luvannut kaikille tutuille, että jos tämä esikko joudutaan käynnistää niin on eka ja viimeinen muksu |O
Kaikille urakkansa päättäneille ihania vauvantuoksuisia hetkiä :flower:
 
Pikaterkut TYKS:stä!
Täällä ollan neidin kanssa, synnytys käynnistettiin keskiviikkona klo 11, ja to aamuyöllä alkoi klo 2 kovat supistukset jotka muuttui säännöllisiksi n. klo 4. Klo 5,20 siirryttiin synnytyssaliin, epiduraalin sain vähän jälkeen 7 ja neiti syntyi klo 08.11. Ponnistusvaihe kesti vain 11 min. ja koko synnytyksen kesto n. 4 tuntia. Ei tullut repeämiä, neiti tuli niin nätisti ulos vaikkakin iso. Hän oli keskolassa hoidossa hetken kun oli hörppinyt lapsivettä, nyt aamupäivällä pääsi mun kanssa samalle osastolle ja vierihoitoon. Aivan ihana tyttö, paljon hiuksia ja kiltti kuin mikä :heart:!!!
Kotiin ehkä huomenna tai sunnuntaina, tuun sit kertoon lisää!

:heart: :Ninni ja "Alexandra" 1 vrk

Muoks.
Ja ne missin mitat:
pituus 53 cm
paino 4800g, tänään 4575g
pipo 37 cm
 
Onnea Ninni vielä kertaalleen :heart: :heart: Nopeeta toimintaa teillä sit ollut,kun käyntiin päästiin ja hyvin on neiti ulos tullut,jos ei äiti edes repeämiä saanut =) Hyvä kun olette jo vierihoitoon päässeet :hug:
 
Ninnin tarina kyl lämmittää mieltä kun ovat kerran mullekkin povanneet tollasta missiä, vaikka ensisynnytäjä oonkin toisin ku Ninni niin kai siitä selvitään :) Hullua tää meno täällä TYKSin alueella...vauvat varmaan kiltisti ovat mahassa kun sairaalassa on ruuhkaa. Mikäs siellä Ninni on tilanne? Kaikki huoneet piukassa vai?

Nyt näyttää siltä et Pimmi putoo kohta skabasta pois...kunpa itelläkin tapahtuis jotain :headwall:

Ai niin olin siel neuvolassa ja nyt paino oli pudonnut n.2kiloo, joten tilanne rauhottumaan päin. Aika moista nesteen pakkautumista ja poistumista. Oli kyl terkkari ihan ihmeissään, ei oo kuulemma ikinä ennen tollasia heittoja nähnyt :LOL: Muutenkin kaikki oli ihan ok. Neiti vähän rauhallisempi tänään. Jatkan nyt tolla kevyellä , suolattomalla nestepainotteisella ruokavaliolla synnytkseen asti. En enää haluu tollasta vajaan 4 kilon extrapainoa. Eli nams nams vaan kaalia rouskutellen!

Kattelin tossa äsken telkkua ja hormoonit kyllä heittää häränpyllyä kun itkin 3 kertaa Miami Inkin aikana, ihan kaikille jutuille. No onneks se ei oo vaarallista.

Posti toi Hullujen päivien esitteen ja tutkailin sitä innolla. Teen vakaat suunnitelmat lähtee keskiviikkona sinne hulluttelemaan. Meen vaikka joka hiton päivä sinne riekkumaan jos vauvan mokoma ei oo vielä tullut ulos! Tänään jo läjhikaupan kassa kyseli et jokos mä kohta pääsisin synnyttää. Oli aika hulluu sanoo et niin no sunnuntaina olis laskettu...se kyllä kelpais niin sais lottopotkupuvun bonuksena =)

pitkäkoipi + jääräpää 39+5
 
Tulin pikasesti kurkkaamaan mikä täällä on tilanne..

Ninnille mahtavat onnittelut! :flower: Olipas kunnon mitat neidillä!

Onnittelut myös Sainille pojasta! Ja kaikille muillekin vauvautuneille, joita en ole vielä onnitellut!

Meillä menee vauva-arki tasasta tahtia. Tänään oli sydämen ultraäänikontrolli, kaikki on kunnossa, pojalla terve sydän!

Vaikka asiaa en ole sen enempää miettinyt/murehtinut, niin kyllä se jotenkin helpotti saada varmuus siitä että kaikki on ok!

Hyvää vauhtia on pikku-ukko kasvanut, tänään painoa oli jo 4 530, eli viikossa on painoa tullut 450g. Taitaa olla jo vähän liikaakin.. No, eiköhän se painonousu tuosta tasaannu kunhan saadaan ruokailuihin vähän rytmiä. Nyt syöpötellään 2-4 tunnin välein.

Oikein paljon voimia teille kaikille "yliaikaisille" ja tsemppiä itse h-hetkeen. Eipä tässä pitkään mene, niin kaikilla maaliskuisilla on omat mussukat kainalossa!

Jatketaan juttua sitten tuolla vauvat puolella!

Oonaliina + "elmeri" 1 kk (vitsit miten se aika menee nopeesti)

 
Täältäkin lämpöiset onnittelut Ninnille neidistä missin mitoissa!!! :hug::heart: Hienoa että on noin hyvin synnytys mennyt vaikka kookas vauva. Antaa toivoa että jospa mullakin olisi seuraavalla kerralla vähän parempi tuuri ja lyhyempi kärsimys. :LOL:

 
Joten ilmoittaudun minäkin vika vauva skabaan, kun vielä ei mitään merkkejä ole näkyvissä, että vauva olis ulos pyrkimässä. Täällä tais olla joku muukin jolla la on 29.3. Itse taidan kyllä enemmän luottaa viimeisistä kuukautisista laskettuun aikaan, joka olis 5.4. Olen nytkin parina päivänä paiskonut lumitöitä ja lenkkeillyt mutta ei mitään vaikutusta. Öisin supistelee, päivällä ei mitään. Mutta kun vointi on näin hyvä, niin sen puolesta vauva saa mainiosti vielä antaa odotella tuloaan.

Oikein paljon onnea vauvaantuneille maaliskuisille :flower: T:vaaka-70 39+6
 
Tulin tuolta vauvapuolelta varta vasten kurkkaamaan, että joko viimein... Aikasmoinen typykkä teille sitten lopulta syntyi, toivottavasti et oo ihan riekaleina. :hug:

Kaikille kärvistelijöille paljon paljon tsemppiä ja jaksuja!
Nyt kun vauva on jo yli viikon ikäinen, tein upean havainnon, ei enää ketuta mikään! Vikat viikot raskaana olin koko ajan ihan raivona ilman mitään syytä. Nyt se on ohi ja aurinko paistaa taas! Pian murut teilläkin...

Ihanaa viikonloppua toivottaa pikkuvaemo ja ihmepoika 11 vrk
 
Ninnille ja muille vauvautuneille hurjasti onnitteluja!! :flower: =)

Ja samalla pohdintaa.. mistä johtuu, että toinen synnyttää miltei 5-kiloisen vauvan, eikä saa repeämiä, ja toinen pikkusta vajaan 3-kiloisen, ja joudutaan tikkaamaan? Ponnistusajat Ninnin kanssa meillä nimittäin samat, mutta vauvoilla kahden kilon koko ero. Mistä se siis voi johtua? Onko kudostyypeissä jotain eroa, että toisella antaa paremmin periksi kuin toisella, vai...?
 
Hah! Enhän mä voinu teitä jättää vielä :kieh:
Koko päivä ollu ihan omituinen olo ja pelkkä liikkuminenki ollu ihmeen vaikeeta, mutta ei tää tunnu etenevän mihinkään... :headwall: Limatulppaa tuli joo, mutta ei kyllä loppujen lopuksi kovin paljon ja koko päivän on jomottanu ihan kunnolla niin ku ois reippaat kuukautiskivut ja on ollu jotenki just samalla lailla ärtyny ja kiukkunenki ku ennen menkkoja, mutta ei yhtäkään KUNNON supistusta. Kovana on maha vähän väliä ja ehkä vähän hengästyttää jos tulee oikein napakka, mutta en mä tuommosista välitä mitään... Ne oikeet supistukset vetää jalat alta ja sillon ei pysty edes puhumaan :whistle:
No, nyt en toivokaan mitään supistuksia vähään aikaan ku olo on niin naatti että on pakko saada nukkua kunnon yöunet. Aamulla mä voin taas ottaa vastaan ihan mitä vaan :D

Tuo muuten muaki ihmetyttää että miten joillaki sujuu ihan helposti ja ilman yhtäkään tikkiä 4-5 kiloisen synnytys, mutta sitten taas joillaki jo 3-kilosen synnytys repii paikat tai vaatii epparin :|

Ja tuo pitkäkoiven paino heittelee kyllä aika hurjasti :whistle: Tuosta noin vaan tulee 3 kiloa viikossa ja sitten häviääki pari kiloa :eek: Jos sulla oli ollu kiviä taskussa edellisellä käynnillä :D

Äh, täytyy vissiin alkaa iltapesulle että pääsis joskus nukkumaan... Nukkuessa ei tarvi miettiä mitään eikä tarvi olla näin äkäpussina :snotty:

Pimmi 40+2 edelleen kisassa mukana :kieh:
 

Yhteistyössä