<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Ihana ilma ulkona, voi kun jaksais lähtee käveleen, mut tuntuu että vessaankin meno on melkeen ylivoimasta ni jää luultavasti kävelyt kävelemättä :ashamed:

Täälläkin ihmetellään missä Mama-L on?? Ja Sopuli on varmasti saanu viime viikolla sen käynnistyksen ja jo pikkuinen tuhiseva nyytti sylissä :heart: .

Onnea Leenuskille vauvauutisista :flower: :heart: :hug: !

Missä muuten Turun seudun odottajat on, siis muutkin kuin me "aktiivisemmat" ? Kun listassa kuitenkin muutamalla TYKS synnärinä... Huhuu!

Täällä taas yks ihana yö takana, luulen et alan kohta nukkuun päivisin ja valvoon öisin, on niin levottomia noi mun yöni jo. Päivällä kun nukkuu ni saa jotenkin paljon paremmin nukuttua, mistä lie johtuu..

Onko jollaina antaa vinkkiä mistä löytäisin ihan pienen kypärä/kauluripipon vauvalle??
Oiskohan Stockalla? Kun on vaan niitä ohuita puuvillapipoja joka puolella, mut haluisin sellasen mikä suojais vähän kaulaakin. En oo missään nähny ihan vastasyntyineiden, pienin vastaan tullu tais olla kokoa 60 cm.
Taidan käydä siellä Stockalla kattoos kun oon vieny neidin kouluun, jos tarttuis vaikka jotain muutakin mukaan vielä vauvalle.

Voima :hug: kaikille joilla menny jo yli, voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun oon ite nyt jo ihan malttamaton!!!

Eipä nyt muuta, palailen asiaan myöhemmin...

:heart: :Ninni ja Muru 38+2
 
Voi :kieh: , juuri kun olisi näin sairaana tarvinnut unta niin johan herättivät aikaisin... Hammaslääkäristä siis soitettiin jo puoli kasilta, että lääkäri on sairaana ja peruivat tämänpäiväisen, jo kuukausia odotetun ajan. (Meillä oli muutto välissä, joten olen saanut olla kahdessakin jonossa.) Olisivat tarjonneet uutta aikaa kuukauden päähän, mutta ihmeesti kyllä löytyi sitten tilaa huomiselle, kun sanoin, että olen kuukauden päästä varmaan synnyttämässä. Kehtasi kuitenkin vielä valittaa, että ihan loppuraskaudesta ei pitäisi mielellään käydä hammaslääkärillä, kun se voi käynnistää synnytyksen :eek: . No olisin kyllä mennyt jo syksyllä, mutta kun ei pääse niin ei pääse...

Huomenna onkin sitten kaikki kerralla: hammaslääkärin lisäksi synnytystapa-arvio ja vielä neuvola. Kun vielä saisin sen ompelukoneen huollosta että saisi sen kantoliinan viimeisen sauman ommeltua niin sitten voisikin lähteä synnyttämään...

Bellona 36+5
 
... nyt toista päivää kotona :heart:

Eli viimeviikon torstaina, rv 38+1, todellakin alettiin käynnistää kun raskausmyrkytys vain eteni.

Torstaina puoli yksi sain ensimmäisen käynnistystabletin, ei mitään tehoa, puoli viisi seuraava, ei mitään, puoli kymmeneltä kolmas tabletti ja yhdentoista aikaan illalla alkoi supistella säännöllisesti ja koko ajan kipeämmin ja voimakkaammin. Kahdentoista aikaan supistuksia tuli jo kahden minuutin välein. Olin tunnin suihkussa ja kun tutkittiin, kanava oli hävinnyt kokonaan mutta olin vain yhdelle sormelle auki. Siellä sitten kärvistelin yksikseni kun mies oli ajettu illalla pois, kun näytti siltä, ettei mitään tapahdu. Kello kahden jälkeen olin jo todella kipeä ja peloissani ja vaadin saada soittaa miehen paikalle. Kun mies tuli kello kolme, lähdettiinkin heti synnytysosastolle, kun kivut olivat niin kovat, eivätkä paikat vaan auenneet.

Synnytysosastolla nojasin vain sänkyyn ja heiluttelin itseäni puolelta toiselle puoli tajuttomana. Sattui niin paljon! Kätilö sanoi, että kestä vielä hetki, sitten tulee lääkäri laittamaan epiduraalin. Neljältä sain vihdoin puudutuksen ja kyllä helpotti! Puudutuksen laitaminen ei sattunut lainkaan, ainoastaan puudutuspiikki sitä ennen kirpaisi. Neljästä kuuteen mies nukkui lattialla säkkituolien päällä, minä horrostin sängyllä. Supistukset jatkuivat (onneksi, vaikka epi laitettiin niin varhaisessa vaiheessa) ja avauduin kahdessa tunnissa 7 cm. Tässä vaiheessa kalvot oli jo puhkaistu ja vauvalla oli pinni päässä. Kuuden aikoihin kätilö tuli huoneeseen ja sanoi, että nyt pitäisi ryhtyä hommiin, sillä vauvan sydänäänet heittelehtivät. Kätilö sanoi minulle, että normaalisti ensisynnyttäjät saavat rauhassa ponnistaa parikin tuntia, nyt pitää saada vauva ulos puolessa tunnissa. Paikalle tuli kaksi lääkäriä ja imukupin avustuksella meille syntyi klo 6.57. terve pieni poika!

Strategiset mitat olivat 2810g, 47 cm, pipo 35 cm. Ja syntymäpäivä oli sitten 29.2.2008 eli karkauspäivä :)

Pikkuinen västäräkkimme syö todella reippaasti ja maitoa riittää! Pikkuisen paino lähti heti ensimmäisen punnituksen jälkeen nousemaan ja kaikki on muutenkin hyvin.

Itsekin oon toipunut hyvin, alapää tietenkin kipeä, kun synnytys oli tuommoinen nopea rykäisy. Imukupin takia jouduttiin vähän leikkaamaan, mutta kuudella tikillä selvittiin.

On hän kyllä todellinen ihme! Uskomattoman suloinen ja niin pieni, että kaikki 50 senttiset vaatteet ovat aivan liian isoja :heart: Mutta kun tuota tahtia syö, varmasti kasvaa. Muuten hän vain nukkuu ja välilä katselee silmät ymmyrkäisinä meitä ja maailmaa. Vaipanvaihto saa aikaa kovan kiljumisen mutta nopesti siitä tyynnytään kun saa tissin suuhun :)

Nyt varmaankin vetäydyn ainakin hetkeksi opettelemaan vauva-arkea. Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille ja paljon voimia kärvistelijöille! :hug:

Sopuli ja pikkuinen poika 4 vrk
 
:wave: Täällä mää oon, ei oo vielä mihinkään päästy!

...vaikka kovasti eilen epäilyttikin että tuleekohan lähtö kun parisuhdeaktiviteettien jälkeen alkoi suppailemaan aikas tasaseen tahtiin ja ei-niin-miellyttävän-tuntuisesti... Suurinpiirtein 15 aikaan alkoi ja vasta 23.30 kun nukahdin niin yöllä ne sitten hiipuivat. Kyllä tossa jo illan mittaan sit kellotettiinkin, väli oli pisimmillään 10 minuuttia. Sohvalla makoillessa tuli enemmän niitä kovettumisia mutta aina kun liikkeelle lähti niin kipeämpänä tulivat. Mies oli jo ihan varma että lähetään mutta ite en oikein uskonut, kun eivät tuntuneet tarpeeksi kipeiltä... Eli nyt seuraakin kysymys: Millaisilla supistuksilla teillä on lähtenyt synnytys käyntiin, heti tosi kipeillä vai pikkuhiljaa kasvaen? Ja kuinka kauan on kestäny ennen ku olette tajunneet että on "tosi kyseessä"? ...Koska muutama tollainen ilta vielä ja mä oon ihan rätti kun kokoajan kiristää. Koitan lähettää kovasti supistustuulia täältä teille muillekkin ja meillä on ainakin parhaimmaksi keinoksi todettu toi vällyjen välissä pyöriminen. :LOL: Eli kaikki kammetkaa ne miehet sinne aviovuoteeseen vaikka väkisin, uhkaatte taklata mahalla tai jotain jos ei muuten onnistu... :D

Mäkin haluaisin jonkun pienen kypärämyssyn tms. vauvalle mitä Ninni kyseli... Tosin meillä on se semmonen pupunkorvatoppahattu joka suojaa kyllä kätevästi vähän kaulaakin kun sen solmitaan sillai jännästi, että eiköhän sillä pärjätä. Mut tahtoo myös tietää mistä tuollaisia saa, jos saa!

Helkkari kun kovasti koitan olla maltillinen ja kuulostella rauhassa tuntemuksia, ja koittaa ajatella että tää tulee sitten kun tulee mut tommoset supistelupäivät ei auta yhtään kun väkisinkin meen ihan täpinään ja jännitykseen ja kyllä se silti pieni pettymys oli kun tajusin ettei vielä lähtöä tule. :kieh: Mutta oikeesti, skogille ja muumille ihan älyttömät sympatiat täältä!!!
Ja paljon supistelutuulia, koitan olla etuilematta!

Kohta tulis Meille tuli vauva kun en eilen nähnyt ja sit hain itelleni ton eilisen Täydellisten Naisten jaksonki koneelle kun miehen piti ihan välttämättä saada kattoa aina niin ihana Jurassic Park kun vaimoke parka kärvisteli supistusten tahdissa... :$

t. Stressi Mam-L ja Onni-asukas 38+5
 
Sopulille paljon onnea :heart:

Mulla on neuvola 11.45... Toivottavasti kaikki hyvin:)


Saa tännekin lähetellä niitä supistuksia, mama-L :LOL:

Niin ja onnea muillekin, jotka ovat vauvansa jo saaneet, jos en ole muistanut nimellä onnitella :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

LOE ja Rakas 40+5
 
Moikka Moi!

Suuremmoiset onnittelut Karkauspäivä vauvasta! :heart:

Täällä pirun huono yö takana, aamusta tuli pesukoneen korjaaja ja nyt olisin taas ihan valmis nukkumaan =) Täytyy kuitenkin lähteä hoitamaan kaikkia juttuja kaupungille

Ninni ja joku muukin kyselivät Kypärämyssystä
Itse ostin vaaleanpunaisen perus kypärälakin kokoa 0 Länsikeskuksen siitä vauvaliikkeestä joka sittarin yhteydessä. Kovan työn takana olikin, nimittäin oon sellaista pienen pientä etsinyt jo jonkin aikaa kaikkialta mut kaikki ovat olleet tosi suuria, niinkuin esim tuo äitiyspakkauksessakin oleva. Ninni, stokkalla ei ole, yritin heidä kauttaan jopa tilaamalla pienempää mut ei kuulu valikoimiin. Siellä länsikeskuksessa oli muistaakseni vielä beigeä ja vaaleansinistä kokoa 0 jäljellä. valkoinen oli sieltäkin loppu.

Nyt kerta tänne Turkuunkin saatiin oikein talvinen sää, niin ostin Stokkalta kypäräläkin päälle vielä sellasen hiukan paksumman pipon (ei mikään talvipipo, eikä sellanen kaikkein ohuinkaan=välimuoto) Eikä sen pipon nyt tarvi kauaa mennäkään, ku pian on jo tosi kevät ja kesä. Henkilökohtaisesti mua aina ärsyttää "nyytti vaunuissa jolla aivan liian iso kypärälakki/pipo silmillä" ;)

Huomenna neuvola, saas nähdä mitä sanovat =)

Nyt mä meen touhuamaan jotain järkevämpää !!

Minä + Voice 36+2
 
Hellou..

Onnittelut nyyttinsä saaneille!

Täällä kanssa eräs jolla takana todella huonosti nukuttu yö. Yskitti ja limaa nous ja vessassa piti ravata tuon tuosta räkimässä ja pissimässä ja juomassa sai laukkoa.. ja voi kiesus ukkoki vielä kuorsas ja leventeli ja kissa halus ulos yksiöstään 4 aikaan aamusta.. *huoh* Aamulla puoli 9 aikaan olikin sitten erittäin mukava herätä siihen kun muksut tappelee. Voi elämän karut kävyt!! Ei voi muuta sanoa!! |O Porukat kävi sit tossa hakeen ne mäen laskuun jne. Saavatpahan siellä purkaa hieman ylimäärästä energiaa ja akressioita ku koluavat joen törmää ees taas. Mie tässä sit aattelin josko kotia vähän hoitais, pyykkäis ja semmosta. Jos sitä vaikka niitä subbareitaki sais lisää..? Eilen illalla oli parit ihan kivan tuntuset subbarit ja sidettä laittelin varoiks jos veet tulee. Sänkyynki pistin varoiks vanhan peiton ja paksun pyyhkeen että ei suoraan sänkyyn mene. No eipä se siitä sit mihinkään edenny, kiusas vaan. Nyt kyllä sit hieman jo tympäsee enemmänki tämä homma :ashamed:

Sitten neuvola kuulumisia:

turvotusta: +/-
verenpaineet: 128/88
pissa: puhdas
sf-mitta:34
tarjonta:raivo
sykkeet:146
liikkeet:reippaat

Nytpä sit vaan ootellaan koska tää tyyppi haluis ulos tulla. Laskeutunu oli tätinki mielestä, mutta ei vielä kiinnittyny. Lepoa, lämpöä ja rakkautta määräs. Josko niillä ääneni jo takasin saisin :)

Eipä tässä sit tän kummempia. Jos lähtis vaikka sitä pyykkivuorta valloittamaan ja subbareita metsästään.. :wave:

Marmeladi *tympääntynyt oloonsa* & Masuasukki *tiuhtiviuhti* 40vko tasan :heart:
 
Sopulille onnittelut poikavauvan johdosta! :flower: =)

mama-L Pikkuhiljaa kipeämmiksi muuttuvia ovat ainakin minulla varsinaiset synnytyssupparit olleet. Ensimmäiset nippailee vain vähän, mutta kun kipu/polte lisääntyy supistus supistukselta; tietää, että nyt se on menoa!

Ippu :heart: "Aino" 3+ vkoa
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! En nyt jaksa/ jouda koko ketjua lukemaan!

Meillä Neidit ovat nyt toista viikkoa kotona ja eilen "juhlittiin" virallista syntymäpäivää ja Alman 3kg rajapyykkiä! Tein ihan sitä varten unelmatorttua :p
Tytöt kasvavat hyvin ja ovat onneksi pitäneet sairaalassa oppimansa rytmin, saan itsekin nukuttua aina 3h pätkän ennen seuraavaa vaipanvaihtoa ja imetystä. Eilen alkoi myös keskosille tarkoitettu rautalääkitys, aiheuttaa ainakin alkuun vähän mahavaivoja. Onneksi menee päivän aikana ohi. Täällä päin "riehuu" ärhäkkä RS-virus, joten olen ollut koko ajan kotosalla, meille ei "pääse" pikkulapset edes kylään, eikä muillakaan nuhanenillä ole mitään asiaa! Tämä ihan sillä että en halua lähteä tyttöjen kanssa takaisin sairaalaan viikoksi. En edes eilen vienyt neuvolaan kontrollipunnitukseen, vaan kävin hakemassa vaaan lainaan. Muutamalla kaverilla vauva on saanut RS-viruksen "vieraillessaan" neuvolassa. Terkkari oli hyvin ymmärtäväinen kun soitin asiasta maanantaina. Muutenkin käsihygienian suhteen olen tarkkana, isot sisarukset joutuvat käyttämään käsidesiä aina wc-käynnin ja ulkoa tulon jälkeen.

Pisti silmään Ipun kirjoitus, itsellä kävi kans samoja tuntemuksia tyttöjen synnyttyä, mutta lääkärin kans keskusteltuani ymmärsin etten olisi voinut tehdä mitään, millä olisin estänyt kasvueron syntymisen ja se että tyttöjen oli tosiaankin parempi tulla "uloskasvamaan" kuin "kärsiä" sisälläni. Toisaalta olisi ollut ihanaa "kärvistellä" ja odotella synnytyksen käynnistymistä, kun tämä oli osaltani viimeinen raskaus. Olisin siis halunnut "nauttia" loppuun asti, mutta lopputulos on pääasia! Nyytti sylissä!

Nyytistä puheen ollen, Alma-nyytti huutelee tisua! :wave:

Korven tyttö, Alma ja Bertta 1kk
 
Onnea täältäkin Sopulille ja muille vauvaantuneille, joita en ole muistanut onnitella! Muistakaa äidit levätä, niin jaksetaan olla vauvojen kanssa!

Me oltiin eilen evakossa parketinkorjaajaa Jumbossa. En kyllä muuten olisi vienyt 9 vrk neitiä ostoksille, mutta ei täällä kotonakaan voinut olla. Samalla käytettiin auto huollossa. Neiti oli niin kiltti, että nukkui kotipihasta siihen hetkeen, kun oltiin takasi autokaupassa. Sielläpä sitten tissiteltiin ja hän päätti nukkua vielä kotiin asti. Autossa on siis kiva nukkua! Löysin ihanat plyysihousut Lindexiltä, ostin kahdet eri kokoiset ja Isin kulta bodyn, johon tosin tarvitaan vielä monta senttiä ja kiloa lisää. Ostettiin myös ristiäiskutsujen matskut, pääsen niitäkin tässä askartelemaan, kunhan saan neidistä sopivan kuvan siihen otettua.

Neuvolantäti kävi eilen täällä kotona ja ainakin maito on neitiin tarttunut. Painoa on jo hurjat 3330g! Sairaalasta lähdettiin 2980g ja viime torstaina oli 3110g. Ja 50cm vaatteet on sopivia, 56 aika kivan reiluja... Aika vähillä vaatteilla pärjää, kun pyörittää konetta. Neidillä on 6 kpl 50-56 cm bodya ja niihin joitakin pöksyjä tms. eikä aiota ostaa lisää. 62cm on tullut lahjaksi ja omahankkimat lisäksi.

Nyt tyhjentämään pesukonetta, että ehdin viedä kuivumaan ennen neidin heräämistä. Isomummokin on tulossa käymään ja neiti saa uuden villapuvun.

Misupai ja Helmis 10 vrk.
 
Onnea Sopulille poika-vauvan johdosta!! :flower:
Täällä ei minkäänlaisia tuntemuksia lähdön suhteen, et tänään ei taideta lähteä yhtään mihinkään.
Mulla oli esikoiselta sillain et supistukset koko ajan koveni. Mut mulla meni veet ensin kotia ja sit sairaalassa alko vasta supisteleen.
Nyt kotihommiin kun tyttö on päikkäreillä.

Maria ja pikkukakkonen 40+4
 
Muumi en usko että ne käynnistää vielä viikonloppuna, jos vauvalla ei ole hätää. Eli ihan helposti ollaan samoihin aikoihin synnärillä. Siellä tavataan! Ehtiikö mama-L etuilemaan vai uletko sinäkin messiin samalla rysäyksellä? :LOL:

Kävin äsken neuvolassa. Täti ei juuri löytänyt päätä, ja ihmetteli miten vauva voikin olla jo niin alhaalla antamatta mitään merkkejä syntymisestä. LOE ollaan siis samoilla linjoilla siinä, ettei meidän kohdalla mitkään merkit pidä paikkaansa. Niin joo ja mama-L meillä ihan kaikki ässät ovat tehottomia. Neuvolan täti sanoi, että ei sitä vauvaa mikään saa ulos, jos se ei itse halua tulla. Ja ilmeisesti sillä on niin lokoisat otavat, ettei se halua. Eilen ja tänään se on seurustellut ihan mahdottomasti levättyään viikonlopun...

Onnea sopuli! Ja oli kiva lukea muidenkin vauva-arkikuulumisia. Lohduttaudun ajatuksella, että korkeintaan pitäisi olla viikon verran, ja vauvaa aletaan ottamaan väenvängällä ulos :heart: En malta odottaa, me kun ei tiedetä vielä edes sukupuolta!

Skog 41+1
 
:flower:

Mama-L: oottele muaki, ennenku synnärille lähet.. puhkutaan sitten viereisissä huoneissa ;) ku ei meillä kuitenkaa oo ku toi päivä lasketuissa ajoissa eroo :D

mäki nukuin viime yönä tosi huonosti.. jotenki ei taas mikään asento ollu hyvä, kuuma ja kylmä oli yhtä aikaa ja janotti ja pissatti ja plaah :kieh:
no aamusella ku tyttö oli kerhossa, nii otin tossa sohvalla sit tunnin tirsat :whistle: jotenki sohvalla on parempi nukkua.. kai siihe selkänojaan saa hyvin nojattua, et on parempi olla ku sängyssä...

nyt on lähettävä tekee perunamuusi valmiiks ja syyä vähä.. neuvola tunnin päästä, ei uskalla hirmu satsia vetää, ettei painoo oo kolmee kiloo normaalia enempää :LOL:

äiskä ja masuvaavi 38+6
 
Ei saa manailla että tuleeko mullekin kohta lähtö, ääää! :LOL: Sit saan kuitenkin ootella johonki 42+ asti... Nytki kyllä tota kovettumista ihan kokoajan, me ehittiin jo miehen kanssa kahet S:ät tänäänki, ollaan otettu tää rojektiks oikein :D Teleporttaan täält nyt kamalasti taas lisää näitä LOE:lle ja skogille ja äiskä äiskälle kans ettei ihan epäreiluks menis!

Ihanaa Lidlin pakastesalamipizzaa lounaaks, mjam mjam!!! :heart: Tiiän et kuulostaa loistokkaalta mut on muuten oikeesti musta parempaa ku moni pizzerian lätty!

mam-L edelleen se 38+viis
 
Eka oltiin taas hoitajan huoneessa sydänkäyrillä ja minulta otti verenpaineen, se oli 132/80.
Sitten mentiin lääkärin luo, siellä eka ultras, teki vauvalle taas painoarvion, tällä hetkellä se on 4kg.
Sitten katsoi kohdunsuun tilanteen, parille sormelle auki ja kohdunkaulaa sentti jälellä.

Tämä lääkäri ei ruennut käynnistämään, toinen lääkäri sanoi viimeks että ei passaa päästää yliaikaseks ja yli 4 kiloseks. 3 päivää laskettuun ja arvio on nyt 4kg..että semmosta! Sorkki tarkotuksella sen verran kovemmin että ruppeis ite tulemaan. Jos ei muuta saanu aikaseks nii kauheen verenvuodon ja paikat meni tosi kippeeks..hyvä jos kärsii kävellä!
Nyt jos ei ite ala tulemaan nii ens keskiviikkona pittää mennä 8-9 aikaan suoraan synnytyssaliin ja sitten alkaavat käynnistää.

Saa nähä ruppeisko tämä ite tulemaan ennen sitä ulos, onhan tässä viikko ja päivä aikaa!=)

Alkaa vaan olla voimat ja hermot vähissä ku viikon jo kiusannu kovasti että tulis mutta ei oo sitten tullutkaan..kyllä odottavan aika on tosiaan pitkä!=D
Mutta ei kait se auta, oon jo asennoitunu että keskiviikkona sinne mennään, en jaksa ees ennee miettiä et tulisko aiemmin. Totta kai on hyvä jos tulee, mut en sitä sen kummemmin aijo pähkäillä yms!

Nyt on pakko lähtee päikkäreille, viime yönä tuli nukuttua tosi huonosti!

Heidi ja masukki 39+4
:heart:
 
Hei olipa kiva kuulla Korven tytön ja Alman & Bertan kuulumisia, meinasin jo että pitää vallan perään huudella! =)
Ja pistit muuten miettimäänkin, kun meillä ois perjantaina neuvolaan meno; 1kk nla, ja samalla pitäis ottaa vauvalta hemppa, juuri tuon raudan takia, meillä kun ei tarvitsisikaan sitä aloittaa, jos hemppa ei ole laskenut alle 130:n. Minäkin kun olen ollut ihan yltiötarkkana pöpöjen kanssa, niin nytkö ihan vallan vauvan itsensä veisin sitten pöpöjen keskelle neuvolaan.. hmmm... pitääpä soittaa melkein neuvolatädille tuosta. Se vaan voi olla että meillä se on pakko neuvolaan mennä, kun tosiaan se hemppa pitää mittailla. Painon voisi toki vaa'alla kotonakin tarkistaa, mutta meillä se ei ole ollenkaan akuutein, kun kolmen kilon rajapyykki on saavutettu ja maitoa menöö siinä määrin jotta paino on varmasti noususuhdanteessa.

Hmm.. pohtimaan jää
Ippu :heart: "Aino"
 
Sopulille onnea prinssistä :heart: niin niitä poika vaan ilmaantuu kovaa vauhtia :)

Äippäpolilla käyty painoarvio nyt 3100g :eek: mulla viikkoja vast 36+3,minkä kokosia teillä muilla ollu näil viikoil??
Lääkäri mittaili useaan kertaan ku sai eka lukeman joka vastas jo viikkoja 38,mut sit näil jälkimmäisil kerroil rv37,mut halus et meen viel kahen viikon pääst käymää siel ja katotaa sit uudelleen et mitä tehdään,käynnistelläänkö vai annetaanko kasvaa,sanoi kyl et mul on lantio sen mallinen et ei pitäs olla kiinni jäämisen vaaraa =) Pissassa oli nyt ekaa kertaa sokrut + ja käyrillä ku olin ni oli mein vaavelil sellanen meno mahas,lääkärii vaa katto papereit ja totes et on korkee syke,no ei kai ihmekää ku toinen riehuu mahas ku päätön kana :whistle:

Korven tyttö kiva kun jaksat käydä antamassa väliaika tietoja :heart: teilläkin ollaan jo "isoja " tyttöjä
 
heidi85 Voi yrittää "lohduttaa" sillä et kun odotin esikoistani pari vuotta takaperin niin mulla oli hyvin samanmoinen tilanne, viikolla 41 tasan kävin yliaikaiskontrollissa raskausdiabeteksen takia ja ne teki juuri tuon alatutkimuksen ja se lääkäri sanoi "irroittelevansa vähän niitä kalvoja" eli sormeili aika kovakouraisesti tuol alhaalla. Sain ajan muutaman päivän päähän käynnistykseen. Ei tarvinnu, koska illalla alkoi supistukset, eka vaimeampina ja sit koveni yötä myöten, aamulla lähti limatulppa ja lähdettiin sairaalaan, illalla syntyi poika :D Eli jospa sullakin tuo alatutkimus sais tulosta aikaan. Olen kuullut myös monilta muilta et varmasti kun saa ajan käynnistykseen niin lapsi tulee itse ulos vähintään edellisenä päivänä.. heh :hug:

Täällä on tänään käyty kaupassa reippaasti kävellen ja vetäen samalla parivuotiasta poikaa pulkassa, sit juoksujalkaa puistoon (sattu sairaasti joka askeleella..) ja tehty jumppaliikkeitä ja venytyksiä lattialla istuen. (Samalla rentoutusharjoituksia synnytystä ajatellen). Tuloksena vain kipeä alapää, supistuksista ei niin tietookaan. Nooh.. ei se mitään.... kunhan kokeilen..

Sanoin jo vauvallekin masuun että "tiedän että sanoin aiemmin, että tule ihan rauhassa sitten kun haluat, mut mitä jos kuitenkin yrittäisit tulla vähän aikaisemmin?"..

enne ja aarre 39+5 YLIHUOMENNA LASKETTUAIKA

ps. Huomenna neuvola, mun oma neuvolantätikin jää sit talvilomalle :'( Olispa ihana kun ei tarviis enää mennä sit jonkun uuden juttusille vaan pääsisin synnyttää ja neuvolantäti ansaitulle lomalleen :heart:

Voi, mä tajuun itekin miten älytöntöntä on odottaa niin kärsimättömänä näitä viimesiä hetkiä!kun oikeesti ei voi olla kyse kun muutamista päivistä, kenties viikoista, mut EI KUMMINKAAN IKUISUUDESTA.

Mies sano tosi järkevästi äsken "Se ei kyllä synny ikinä!" Mä sanoin että, kiitos, tuo lohdutti huimasti. |O
 
Heippa!
Onnea sopulille prinssistä! :heart:

Mulla on ollut koko päivän, heräämisestä asti menkkamaista kipua ja painetta alapäässä...ihan tosi kipeetä tekee, mitähän ihmettä tuolla oiken tapahtuu?
Vauva myös liikkuu hyperaktiivisesti, alkaa vissii tylsyys koittaa hällekkin, kun tuollalailla keksii puuhailtavaa..auts!
Kunhan ei nyt tälläviikolla synny, kun tuo alakerran remppa tosiaan aloitettiin. Olisikohan tämä sitä kohtalon ivaa, että silloin kun sitä oikein toivoo, että jo syntyis, niin ei varmaan synny ja sitten päinvastoin... :LOL:

Mä koitin pakata aamulla vauvan kotiutumisvaatteita, ja olin kyllä ihan hukassa..meinasi sormi mennä suuhun. Kun ei yhtään tiedä näistä ilmoista. Mutta meillä on niin lyhyt matka kotia, että kyllä kai tuo pieni pärjää, vaikka jotain unohtuisikin...?

Monesti kun puhutaan näistä odotusajan "himoista" niin, mulla ei ole varsinaisesti tehnyt mieli mitään "erikoista" mutta taas huomasin, miten olen hurahtanut suihkusaippuoihin. En siis niitä syö :kieh: mutta tekisi mieli hankkia aina vain jokin uusi tuoksu...värit ja se tuoksu kiehtoo...ja on ihana mennä pitkään kuumaan suihkuun läträämään.

Tulipas muuten mielee, että pitää tilata kampaaja...

Ootus ja hyperaktiivinen heiluja 36+6
 
ootus82 Hmm. mul oli kans kauheeta paineen tunnetta alhaalla suunnilleen noilla viikoilla, kysyin siitä neuvolasta ja se kuulemma voi meinata vaikka sitä et vauva laskeutunu ja kiinnittyy tms. Mul oli tunne et teki mieli "työntää", siis samantapainen kuin synnytyksessä tulee ponnistusvaiheessa :eek: Oikein säikähdin sitä, mut se kesti jonkin aikaa muutamana päivänä ja rauhottu sit. Voi kai se olla rasituksestakin, mut olishan tuo loogista että vauvan pää siellä punkee ahtaalle ja se aiheuttaa painetta.

Kävin kelkkamäessä miehen ja pojan kaa, laskin itekin mäkee niin että oksat pois! saa nähdä saako tällä touhulla muutaku oikeesti kipeen olon.. :p

enne ja aarre 39+5 LA YLIHUOMENNAAAA :D
 
piitsi82 tääl painoarvio rv 36+1 oli n.3kg->syntymäpainoks jos menee täysaikaseks anto 3,5-4kg :)
nemi+AD/HD apina rv 39 :heart:

*muoks* söin äske kaurapuuroo ja olin ihan unohtanu kuinka hyvää se on :p
 

Yhteistyössä