<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

No jopas... Onpa täällä alkanu tapahtua, Maria82:lle ja Hope08:lle tsemppiä jos ootte tositoimiin päässeet :hug: !! Tahtoo kanssa!!

Onnea Sopulille pienestä pojasta :heart: ! Arvasin et oot päässy jakautuun kun huutelin tossa yks päivä sun perääs eikä vastausta kuulunu ;)

Mulla oli yölllä taas niin tuskaista, liitoskivut tuntui 100-kertaisena entiseen verrattuna, oon varmaan kivoja ääniä yöllä päästäny ku on sängystä noussu taas sen varmaan 5 kertaa :ashamed: Ja närästänykin on taas niin kivasti että... Voi te onnelliset jotka ootte nauttinu vielä viime hetkilläkin olotilastanne, mulle ainakin tää 3. (4.) raskaus on ollu yhtä tuskaa, varsinkin pari viimeistä kuukautta, ei alkuaikoina niinkään. Nykyäänhän en osaa muuta kun valittaa kaikista mahdollisista vaivoistani :ashamed: Alkaa mieskin olla jo ihan loppu, odottaa kanssa innolla että millon oikeen päästään synnyttään.

Nyt meen pukeen ja sit heitän neidin kouluun, tuun kertoon neuvolakuulumisia sit myöhemmin!

Aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Muru 38+3
 
Nyt on taas etusivua muokattu, syntyneitä lisätty, enhän vaan unohtanu ketään??

Muokkasin Sopuli hiukan sun tekstiä, toivottavasti ei haittaa! Ja jos haluat erilaisen tekstin sinne ni kirjota ni vaihdan! Kun en viittiny koko synnytyskertomustas sinne laittaa, oli sen verran pitkä =)

-Ninni ja Muru taas-
 
Onnea sopulille vauvasta!! :flower:

Stemppiä synnytykseen Maria82 ja Hope08!! :heart:

Ristiäisistä; Meillä kastetaan kirkossa, kun samalla meidät vihitään. Kotona sitten tarjotaan ruoka ja kahvit!! Kirkon ja papin kävinkin jo varaamassa, kun halusin tietyn päivän ja papin!!

Eieln oli esikoisen hammastarkastus. Hyvässä kunnossa oli hampaat, mutta tuti on alkanut aiheuttaa purenta vikaa. Joten meiillä heitettiin sitten eilen tuti pois. Tarkoitus olikin pääsiäisen aikoihin antaa tuti tipuille, mutta nyt asia sitten hieman aikaistu. Täytyy tänään käydä hakemassa tytölle iso pääsiäismuna palkaksi, kun luopui niin hienosti tutista!!

Mutta nyt aamu askareisiin ja sitten ulkoilemaan!!

Muumia82 ja eppu 41+1
 
Ai niin, mä oonki vallan unohtanu vastata tohon ristiäiskysymykseen...

Ei olla sen enempää vielä mietitty, kirkossa kastetaan ja luultavasti meillä kotona sitten kahvittelut sen jälkeen. Vieraita tulis sitte meiän molempien vanhemmat ( yht. 6 ), sisarukset ja puolisot ja niiden lapset (yht. ainakin 9, kaikki ei varmaan pääse) ja sit isovanhemmat varmaan 2 tulee ja ystäviä vielä avoin määrä. Kummit noissa luvuissa jo mukana, veljen avovaimo josta tulee kanssa kummi ei varmaan pääse paikalle, on Portugalissa vaihdossa. Mut ihan tarpeeks tulee varmaan porukkaa kuitenkin. Ja toukokuussa haluttais pitää kun ois jo keväisämpää!
Tietääkö kukaan muuten et voiko ristiäiset pitää jossain toisessa kirkossa mihin kuuluis? Kun ollaan muutettu ja haluttais et vauva kastettais samassa kirkossa missä meiät vihitty ja kuopuskin kastettu. Ja oishan se ihan kiva jos meiän vihkipappikin vois vauvan kastaa...

Nyt tulee kiire koulukyydille, heips taas :wave: !

-Ninni ja Muru edelleen koneella...-
 
Ninni toisessa kirkossa vai seurakunnassa? ei oo nimittäin tietoa voisinko esim. ortodoksisessa kastaa kun luterilaisia ollaan mutta ilmeisesti meinaat kuitenkin seurakuntaa?

Meillä on kirkko eri seurakunnasta :) Maksaa 73,20e paikan varaus (siihen kuulu 4h kirkon yhteydessä oleva seurakuntatila) ja ihan ongelmitta kävi kun soitin ja kysäisin. Oman seurakunnan kirkosta pitää kuitenkin pyytää kummitodistukset ja sellaiset.

Toivottavasti saatte saman paikan ja papin! :)
 
Onnea paljon synnyttäneille! :flower:

Täälläkin oltais jo ihan valmiita synnyttämään, mutta pikkunen ei edelleenkään oo samaa mieltä mun kanssani. Ja niistä ässistä sen verran että täällä on kaikki kätilöt sanoneet että jos ei vauva ole vielä valmis syntymään niin ei tule vaikka mitä poppaskonsteja yrittäisi.

Ninni: Mun siskontyttö kastettiin meiän kotipaikkakunnan kirkossa Keski-Suomessa ja kahvittelut oli vanhempien luona vaikka siskon perhe asuu Helsingissä.

Sitten noihin galluppeihin eli ristiäisistä en usko että meille tulee ristiäisiä koska mies muslimi ja itse ev-lut. Muuten olisin myös halunnu just tuolla kotipaikkakunnan kirkossa tai sitten vanhempien luona. Tosin nimi on pakko antaa 3 päivää syntymän jälkeen ellei halua sitä oikeusteitse hakea lapselle. En vaan ole vielä päättänyt kerrotaanko munkin suvulle nimi heti vai pidetäänkö sitten jonkinlaiset ristiäiset kun seuraavan kerran olen Suomessa, toivottavasti toukokuussa...

Ja joskus kysyttiin iästä minä vuosimallia -81 ja mies -84 ja yhdessä ollaan oltu suunnilleen 1,5 vuotta eli nopeaa touhua... :whistle:

Eilen oli viimenen valmennuskerta ja siellä kerrottiin että pitää ottaa unipussi vauvalle jo synnärille mukaan. Kävin kontrolliultrassa myös eilen ja pikkunen oli sitten ottanut kunnon kasvupyrähdyksen ja painoa oli nyt kilo enemmän kun kolme viikkoa sitten! Alkoi hieman hirvittämään. Tosin heittoa melkein +-500g.. Arvio siis 3121g rv 37+4. Liekö sokerilla vaikutusta asiaan.

Sitten kysymys teille jotka olette synnyttäneet eli voinko mennä kävellen sairaalaan? Sairaala noin 500 metrin päässä mäen päällä. Myös siinä tilanteessa siis jos menee vedet?

Mutta nyt jos vihdoin pääsis sängystä ylös ja hoitamaan asioita, jos tää pikkunen kuitenkin haluais tulla jo lähiviikkoina niin sitten olis kaikki paperisodat hoidettu.

- Saini + bébé 37+5
 
Maria ja hope onnea nyytinhaku reissuille :heart:

Saini ihan normaalikokoiselle tuo sun masukki viel vaikuttaa,ei oo varmaa kovin kaukana 3.5kg syntyessään,jossei nyt sentää rupee ihan hurjia kasvupyrähdyksiä ottamaan,mut toi painoarviokin on aina niin kiinni mittaajasta,et voi heitellä paljonkin ja masukin asentokin siihen vaikuttaa,näin sanoi mulle lääkäri eilen.
Mun käsityksen mukaan,jos lapsivesi on kirkasta ni kai sä sen matkan voit mennä kävellen,mut eikö sitä sanota et jos on punasta tai vihreetä ni sit kyydillä,ton matkan saa varmaa mennä omal autol.Korjatkaa viisaammat,jos puhun ihan puuta heinää :whistle:
 
Terkkuja neuvolasta..

Täällä ollaan varmaan vielä kauan raskaana..
Vauvan pää lähes täysin kiinnittynyt yläavaumaan.
Painoa hänellä nyt n. 3,3 kg
Rt II:ssa
sykkeet 140-145
Oma paino -550g
Sf 36
Muut normaalisti...

Odottavan aika on pitkä... Jos korkkais tuon kismet-patukan ja menis päikkäreille...
Onnea teille onnekkaille jotka olette matkalla synnärille/jo siellä. (kateellinen.... )

Laura
 
Hyvää päivää kaikille!

eilinen meni niin mukavasti touhuten, etten paljoa tänne ennättänyt.
Tuli leivottuu taas litran taikina sämpylöitä ja super hyvää appelsiini kakkua. Nyt alkais pakkanen olla sellasessa mallissa et eiku vieraat vaan vauvaa katteleen (sit vasta tietty ku on vauva mitä katella,heh)

Neuvolakuulumisii aamulta:
Innolla menin aamusta neuvolaan et olisko kenties jottain synnytykseen liittyvää alapäässä tapahtunut mut ei siten yhtään mitään !! Kanavaa edelleen 2,5cm, pehmeä mutta visusti kiinni. Alateitse myös mahtuu myös synnyttämään, sen verran se nyrkkii sinne kokeiluksi survos =(
Muutenkin kaikki arvot, mittailut oli normaalit eli ei mitään mainitsemisen arvoista. Painoa oli tullu vaivaiset 600g kahdessa viikossa vaikkakin valtavaa turvotusta on.

Ajattelinkin nyt ruveta asennoitumaan ihan toisin tähän asiaan: Niinkö Ninni sano et nauttii ne loppuraskaudestaan ketkä siihen pystyy. Niin toden totta, kun mulla ei ole minkäänlaisia ikäviä tuntemuksia missään, niin miksi en nyt ottaisi kaikkea irti näistä viimeisistä 4 viikosta. Musta on ihana ku aurinko paistaa ja on oikein aurinkoinen sää! Vielä ku vois lähtee hiukan köpöttelemään, mut kotona riittää siivoamista ku oon sen iilin saanu joten tyydyn katsomaan keliä sisältä päin.

Vaikka täällä onkin hirveän moni jo todella malttamattomana (nyt en tarkoita yli menneitä, ku teil sais jo tapahtuakin) niin voitaisko ajatella asiaa sillee et viimeistään huhtikuun puoliväliin mennessä meillä kuun viimeisilläkin odottajilla on nyytit kainalossa ja seuraavaksi me tuolla "maaliskuun syntyneissä" kitisemme sitä ku ollaan väsyneitä ja mukana on kasa muita murheita syyllisyyden tuntoineen jne... Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan :heart:

Ristiäis galluppiin: Me vietetään Voicen ristiäisiä 24.5 lauantaina. Päivä on siksi päätetty koska minut on tasan 27 vuotta sitten kastettu tismalleen samana päivänä ja vuotta aiemmin äiti ja isi menivät naimisiin!
Aikast hassu juttu on sellainen, että Äitillä on ollu täsmälleen samana päivänä laskettu aika mua odottaessa kuin mulla on nyt ja minä putkahdin maailmaan 6 päivää yli lasketun ajan eli syntymäpäivää vietän 5.4
Mahtaiskohan Voice haluta syntyä samana päivänä? :heart:

Meidät vihittiin naantalin kirkossa viime kesänä ja olemme alustavasti varanneet saman vihkipapin kastamaan vauvan. Asumme siis Raisiossa, niin kyllä eri paikkakunnilla onnistuu Ninni täällä Turun seudullakin. Pidämme ristiäiset kotona, vieraina kummit ja lähisuku.

Nyt mä lähden taas ahkeroimaan, ettei mene ihan höpöttämiseksi !

Minä + Voice 36+3

ps. Ninni Taidettiin vaivihkaa nähdä eilen Länsikeskuksen cittarin hesellä. Olit lähdössä juuri toisen tyttäresi kanssa pois ku me saavuttiin paikalle. Löysitkö kypärämyssyn?
 
Voi ..kele..tana näitä sivuja!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O

Turinoin tossa tarinat ja kaikki tietty katos, kun sivu heittikin tyhjäks ruudun :headwall:
Sen kerran kun en kopioinut tekstiä!!! äh..
Yritetääns uudestaan...

Kiitos Ninnille vielä viimeisestä pinosta tälle puolelle!! :D
Ellei sitten huhtikuussakin vielä tarvii tehdä pinoa.. :whistle: tosin kuu kun vaihtui niin täällähän näyttää olevan aikamoinen säpinä päällä! Onnea matkaan kaikille lähtijöille :hug:
Ja PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE :heart: :flower: :hug:
Eritoten Sopuli; Onnea karkauspäivän vauvasta :heart: sai poitsu ainakin muistettavan synttäripäivän ;) ja Oonaliinan kuulumisia odottelen =)

Meillä menee syödessä, vaippaa vaihtaessa ja nukkuessa päivät aika vauhdilla! Mies meni jo töihin, jätti vielä viikon isyysvapaata ensi kuulle, joten täällä ollaan pienen miehen kanssa kaksin päivät. Osittaisella imetyksellä mennään, eli ruokaa pitää tankata sen verran paljon, eikä maitoa tule niin paljoa kun tarvitaan. Sopii mulle ihan hyvin näin. Öisin on helpompi laittaa ensin tissi suuhun ja nuokkua sen kanssa pahin nälkä ohi ja sitten mennä laittamaan korvikkeet valmiiksi. Eilen tuli 2 viikkoa syntymästä ja maanantain punnituksessa syntymäpainosta puuttui vielä 80g (yhteensä putosi parisataa grammaa), että täältä tullaan hitaasti mutta varmasti :p

Ristiäiset pidetään lähikirkossa ja kahvittelut kanssa siellä seurakunnan tiloissa. Mahdutaan paremmin ja voidaan pitää isommatkin pileet :D laajuutta ei vielä ole päätetty, mutta tuleehan jo ihan lähimmistäkin parikymmentä henkee.

Mahakkaille joku sanoikin jo aiemmin, että koittakaa levätä kun se vielä on mahdollista!! Helpommin sanottu kuin tehty toki, mutta suosittelen :hug: ;)

Kovasti paljon voimia kaikille maalismasuille, vielä mahakkaille ja yhtä lailla ulkoistuneille kans :xmas:
Ainakin täällä helzinskissä on tarjolla harvinaista herkkua - aivan ihana AURINKOINEN JA LUMINEN TALVIPÄIVÄ!!!

Hexodus ja poitsu 15 pv :heart:
 
Kirjoittelen nyt vain lyhyesti tuon synnytystapa-arvion kuulumisia ja lueskelen muiden tekstit sitten myöhemmin...

Oli kerrankin kiva lääkärikäynti sikäli, että lääkäri kuunteli ja kertoili asioita itsekin niin, ettei tarvinnut kaikkea kysellä. Painoarvioksi saatiin 2600 grammaa nyt ja täysiaikaisena syntyessään 3200 grammaa. Mahtuu tulemaan alakautta. Lääkärin mukaan siro ja vilkas TYTTÖ! Siis vihdoin viidennessä ultrassa lääkäri osasi kertoa sukupuolen! Ninni siis kiitos kun lisäät mullekin sen vaaleanpunaisen merkin tuonne etusivulle!

Kohdunsuullakin oli tapahtunut edistystä viikon takaisesta neuvolalääkäristä: silloin oli kiinteä ja 3 cm, nyt pehmeä ja 2 cm. Ja vauva oli laskeutumisen lisäksi nyt tiukasti kiinnittynyt. En nyt ole vielä synnärille lähdössä mutta noin kahden eri lääkärin arvion perusteella jo alan uskoa, että ei tässä ainakaan yliajalle ja huhtikuulle oltaisi menossa!

Bellona 36+6
 
Täältä ompi taasen porukkaa lähteny nyytinhaku reissulle, kumpiakos tuli?

Muksujen hiihtoloma ois nyt sit niinku puolessa välissä. Aurinko paistaa taivaan täydeltä ja pakkasta -15. Viima vaan nostaa nuita asteita, että vilpakka on keli. Neiti tuossa kuites ulos tekkee lähtöä, uutta pipoa pittää päästä kokkeilemmaan ;) Eilen käytiin koko poppoo mammutti markkinoilla ja löysin ALE-rekistä kummallekki muksulle toppa takit. 10 ja 15? vaan maksovat! Ja pipot 7 ja 4?. Aamun ovat tuossa kulkeneet ne päällä :) Parisen tuntia siellä cittarissa lorvittiin, mutta ei subbareita herunu vaikka kovasti koetin vaappua ympäri kauppaa..

Kumma juttu ettei nuita subbareita nyt sit tuu ku sais tulla!
*murr* |O Mitäs meijän Ninni ja LOE oikein pitäis tehdä että päästäis tosi toimiin? Ei auta täälläkään ÄSSÄ:t. Mies kyllä yrittäny parhaansa avittaa ;) Imuria vissiin pitäis lenkittää, sillä on yleensä irronnu nuita subbareita.. :whistle: Mieki nukun tosi huonosti joka hiivatin yö! |O Miehen tehtyä "sisätutkimuksen" multa karkas sit uni! Kävin syömässä ja juomassa ja luin kirjaa ja sit ku tuntu että ihanaa nyt uni vie niin mitä sitä hittoja! Kauhee yskän puuska ja eiku vessaan rökimään! |O Miehellä sit 20 vaille 5 soi kello ja edelleen olin hereillä, voi juma että mua kypsytti! Onneksi sain edes sitten 9 astiin nukkua. Täällä vaan nuo aamut jo niin valosia että väkistenki herää. Kaippa ne on taas päikkärit otettava päivän päälle, niinku eilenki nukuin 2,5 tuntia.

aivot on joo vissiin narikassa ku hirveen sekavasti tulee kirjotettua.. sorry..

Ristiäis galluppia: Me pidetään kotona. Helpointa niin, ei tarvi lähtee mihkään raahautuun. Kummit vielä päättämättä ja kysymättä. Hankalaa tällä kertaa tuo valinta.

Ollut myös puhetta siitä kuinka rasittavaa on päivittäin vastailla sukulaisten kyselyihin että joko.. joko.. joko? Etkö vieläkään oo menny? Täällä kans välistä meinaa ärsytyskäyrä nousta huippuunsa, kun jaksavat päivittäin tätä hommaa kysyä. Kyllä mää tiiän että innokkaita ovat uutta vauvaa oottamassa, mut jotenki ku itekki on jo niin väsyny tähän odotukseen ja haluis tän kamun jo ulos täältä, ni ei jaksa.. *plää* Mies on kans jo ihan täpinöissään ja ei malttais edes töissä olla. Taputtelee mahaa ja kyseleepi että etkös kamu meinaa ulos jo tulla :)

Joo ei tän ihmeempää asiaa ole tällä kertaa, vähän turhautumia vaan teki mieli purkaa.

Marmeladi *just supistaa.. jes..* & Masuasukki 40+1
 
Neuvolakuulumisia, tai no, ei siel tullu mitään hirveesti uutta.. Ei ollut edes oma neuvolantätini vaan joku ihan vieras, joten kävimme ihan vaan "pakolliset" läpi eikä niis ollu mitään outoo. Sain uuden ajan maanantai aamulle ja sit jos menee yli niin tääl Kuopios 41+5 mennään suoraan synnytyssaliin aamulla klo 9. MUT TOIVOTTAVASTI EI MEE NII KAUAN ENÄÄ! :eek:

Just opastin miestä, että jos illalla saunottais kovasti ja sekstattais.. :p

enne ja aarre 39+6 HUOMENNA LA

Eilisellä kelkkamäessä riehumisella sain illaksi muutamat supistukset ja kipeen alapään, ei tulosta kuitenkaan kummemmin. Nyt mättämään herkkuja :whistle:
 
Oi marmeladi pakko viel vastata sulle että KYLLÄ, täällä ollaan jo hermostuneita sukulaisten, ystävien, naapureiden ja kaikkien muidenkin kyselyihin että "joko joko?????" |O Ja ärsyttävintä on kun kaikilla on "hyvä neuvo" miten sen synnytyksen saa käyntiin ja mitä mun pitäis nyt tehdä. :ashamed: Nooooo, jospa ei kauaa enää.......... :hug:
 
Tänään oli taas neuvola. Kaikki on ihan kunnossa. Ei ollu ihan varma,et onko kiinnittynyt,mutta alhaalla vauva kuitenkin jo on. Oli hieman huolissaan mun vatsakivuista ja käski mennä tai soittaa ainakin heti synnärille jos vielä kipua ilmenee. Mulla on ollu vatsa kipeä navan alapuolelta. Siihen kohtaan ei ole voinut oikein edes koskea. Sanoi, ettei sitä tiedä et jos vaikka siinä kohtaa on leikkaus arpi kohdussa. No,toivottavasti ei tulis enään kipeäksi.

Muut tiedot:
Rv: 38+6
Paino: 260/viikko. Yht. 6,7kg
Verenpaine: 122/70
Turvotus: -
Hb: 135. En ole syönyt rautaa.
Sf: 35
Tarjonta: Rt
Liikkeet: ++

Seuraava neuvola on 10 päivä.
 
Meille syntyi suloinen peikkopoika 1.3.2008 klo 01.38 :heart: Synnytys meni hyvin ja olikin melko pikainen toimitus. TAYSissa kerkesin oleen tunnin ennen kuin vauvamme syntyi. Poika painoi 4115 g, pituus 50 cm ja päänympärys 36,5 cm..ihana musta, paksutukkainen pullukka ;) :heart:

Tuun kertoon synnytystarinaa ja lukeen teidän kuulumisia paremmin, kun vauvan ihasteluilta ehdin. Onnea hurjasti muille vauvan jo saaneille ja tsemppiä kaikille odottajille!!Kyllä teidänkin vuorot pian tulee! Ja hyvää kannattaa odottaa :)

Onko meidän peikkopoika maalismasujen ensimmäinen maaliskuunpuolella syntynyt? B)

Onnellinen Jade ja suloinen Eemeli 4 vrk (Tänään olisi la)
 
Jadelle PALJON PALJON ONNEA poikavauvasta!!! :flower: :heart:

Mä yritän syödä tulista ruokaa jos se jenkkien "S" ois se mikä toimii (spicy food )..
Neuvolassa meinasi pettää pokka kun täti alkoi selittää mulle näitä kolmea ässää.. Seksi on kuulemma varsin hyödyllistä tässä tilanteessa.. Iäkkään pullukan naisen suusta tuo kaikki kuulosti lähinnä suloiselta. :)

Onko muita kenellä ulkomaalainen mies? Mun mies on jenkeistä lähtöisin.. Mietin että josko lapselle kaksoiskansalaisuus vaiko ei..

Olipa tuimaa ruokaa!! huh.. Nyt sitten sitä siivousta kehiin..
 
Laura: Mulla lähinnä tulinen ruoka saa närästystä aikaseksi :/ Eipä tuosta imuroinnistakaan ollu tänään mitään apua.. *plää* No mies tulee kohta töistä, joskos tuon pojanki pihalle sais niin vois ehkä sitä peuhaamista lakanoissa vaikka harrastaa ;) Oli sulla varmaan Laura pokassa pitelemistä :LOL:
 
paljon onnea jadelle pojasta! :heart:

Mulle ei kuulu mitään ihmeempiä. Oikeastaan on sellainen olo, että tämä vauva ei kyllä synny vielä pitkään aikaan. ei ole edes supistellut...ainoastaan närästää. Noh, illalla voi olla jo toisin, tuntuu nää olot muuttuvan aika arvaamatta.

ja aika tohinalla täältä on äipät lähtenyt tai lähdössä tosi toimiin.

pfff, nyt hieman kyllä tylsistyttää...

ootus + asukas tasan 37!...hitaasti mutta varmasti se la lähestyy... :)
 
Nam. Tulin vaan kertomaan että kohta päästään herkuttelemaan syntisen ihanaa aurajuustopastaa. Kävelin IHAN ITE kauppaan ja kävin ostaa tarpeet :D Kauheesti alko vihloa alavatsan oikealta puolelta, ihan samanlainen kipu on öisin kun käännän kylkeä. Varmaan paikat jo niin repeemispisteessä- vatsa on valtava. AINII kaupantätikin sano et "noh, sinä se vaan vielä kannat sitä vauvaa masussa?" |O (*ajatukset takas ruokaan*) nam nam.. aurajuustopastaa.......

enne(ja aarre 39+6) lähtee kurkistelemaan uuniin, joko olis valmista.. :p
 
Aurinkoista päivää kanssakärvistelijöille! :)

Ja Jadea onnittelen kovin kovin pienestä pullukkapojanpallerosta!!! :heart: Maaliskuisten eka maaliskuu-vauva, hienoa!

Marialle ja hopelle kovasti tsemppiä ja voimatuulia vauvanhakureissulle. :hug:

Eipä paljoa uutta ihmeellistä auringon alla, viime yö ei menny kovin loistokkaasti, kun noi tytöt on taas tän viikon meillä ja vanhempi tykkää herätä ennen seiskaa ja herättää toisen - ja aamuleikit on aina ne kaikista rajuimmat ja kovaäänisimmät niin ei mee kauan ku mulla pärähtää pinnat. Mä oon ainoa joka herää siihen, mun mies on niin syväuninen et sais vaikka höyryjunat körötellä ikkunan ohi eikä se tajuais mitään. Niin kiva on sitten ku oon heti aamusta ku p*rseeseen ammuttu karhu ku väsyttää. Ja sit sitä tiuskitaan lapsille...ja niin. Perjantaina menevät äidilleen ja mä luulen et me nukutaan vaan miehen kanssa viikonlopun yli :LOL:

Aamulla oli neuvola joten tässä vähän sieltä kuulumisia:

Rv: 38+6
Painonmuutos: +583g/vk
Turvotus: -
Pissa: +/- (protskut plussalla, jälleen kerran aamulla näytettä labraan, aarg...)
Hemoglobiini: 122
Verenpaine: 110/67
SF: 33cm
Lapsiveden määrä: n
Rt
Syke: +130-160
Liikkeet: ++

SF oli sitten pompsahtanu sen 2cm ja painoakin tullut yli puoli kiloa 6 päivässä lisää - hartaasti toivon ettei sintti mitään hurjia kasvupyrähdyksiä enää ottais kun äitikään ei varsinaisesti mikään jättiläinen oo. Tällä hetkellä se painoarvio meillä on about 3,2 kiloa. Yläavaumassa oli täälläkin pää lähes kokonaan kiinni, mutta ei siis aivan laskeutunut, ja selkä oikealla puolella kuten aina, eli rt2. Kun sykettä kuunneltiin niin hän oli vallan hurjana, syke laski jopa alle 120 kun olin selälläni ja niinpä terkka kehottikin että mun täytyis nyt vaan kyljellään muistaa olla, ei oo kovin hyvä juttu jos tosi radikaalisti rupee heti syke laskemaan ku selälleen menee... Muutaman kerran oon herännykki selältäni mut sille ei mitään voi. :| Mut sitku kyljelleen käännyin niin heti nous jopa yli 160 :D Ja tässä vaiheessahan kuuluukin jo sykkeen vaihdella sieltä suunnilleen 120-160, se on vaan terveen vauvan merkki. Hemppa ja noi paineet oli ihan fine, suositteli kyllä rautalääkettä joka toiseks päiväks otettavaks mut ku mulla on toi maha muutenki just ja just toiminnassa Duphalacin avulla nii en millään haluis rautaa napsia kun se vetäsee taas sit vaan ihan kovaks. Pissassa oli sit taas proteiinit yhellä plussalla et voihan kilin kellit sentään ja pissaralli jatkuu... Aamulla vaan labraan taas, kattoo sit tarviiko ruveta taas kerran kuurille. :kieh:

Just tultiin saunasta niin ehkä täs vois päälle pukee ku kylpytakissa toimitan. Ja sit jos vähän vaikka tätä kotia laittelis taas kuosiin. Meinasin tänään tehä 2 kattilallista nakkikeittoo niin riittäis sit huomiseksi, ite tykkään siitä niin kovasti ja menee meillä kyllä hyvin kaupaks. Tänä iltana ei sit paree beebiksen ruveta syntymään ku on mamman tv-ilta: Unelmien Poikamies ja Greyn Anatomia! Niitä odotellessa...

mama-L :heart: Onninapero 38+6
 

Yhteistyössä