<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Tulinpa tuolta huhtikuisista hoputtamaan teitä edeltä pois, kun olemme niin solidaarista porukkaa ettei kukaan ole vielä uskaltanut lähteä synnyttämääm :LOL: ja nyt toukokuisetkin jo kiilaa ohi :kieh: Joten hopi hopi.. täältä lähetetään kaikille halukkaille paljon suppareita =)

Joanna ja tiltiäinen 37+3
 
poika syntyi 13.43, 9h ensimmäisestä kivuliaasta supistuksesta koko raskaudessa :D mitat 3458g/49cm ja viimenen sf-mittahan oli 37cm kun joku pelkäsi sen tarkoittavan isoa vauvaa =)

haikaranpesästä kirjoittelen, mies pisti netin tänne toimimaan kun meillä on läppäri mukana. Tutteli mikä huone teillä oli? ettei vaan oltais saatu teidän huonetta :D nälkää ei oo tarvinu ähdä, tuollahan on yleiset jääkaapit mistä saa hakea evästä milloin vaan tahtoo ;)

poika ei oo huutanut vielä kun vasta kerran ensiparkasun jälkeen ja se oli äsken kun otettiin verikoe kantapäästä. ei tykännyt :/ hiljeni kyl heti kun mies otti sen takaisin syliin.

:heart:
 
Saa nähdä nyt mikä täällä on käytäntö sairaalassa, saanko tahtoni läpi huomenna vai en... Tai sitten oon täällä vielä huhtikuussakin. Tosin huhtikuiset ei pääse ollenkaan synnyttämään jos ne odottaa että kaikki täältä pinosta on saanut vauvansa ;)

Saini
 
Zussu: mulla käynnistettiin 2. synnytys, kesto yhteensä 2h5min. kalvojen puhkaisusta vauvan syntymään ja siitä 10 min. siihen, kun istukka tuli ulos ihan normaalisti. Oksitosiinitippa tekee aika tujuja supistuksia muttei ne mulla muutenkaan muissa synnytyksissä ole kivuttomia olleet.

Kamala tämä flunssa, kun ei jätä rauhaan. Tänään en ole voinut kunnolla puhuakaan, kun on niin kipeä kurkku ja keuhkoputkissa on semmonen olo kuin olisi juossut maratonin...


ONNEA kaikille vauvan saaneille!!! :flower:

Jonskunäiti & "Helmi" 39+3
 
Nyt on täälläkin laskettu aika ylitetty ilman eri paineita missään osassa ruumista.

Kaikki tuntuu olevan ihan reilassa oman navan suhteen. Huomenna taitaa olla neuvola. Joku kysyi nälästä - mulla on ollu tosi kova nälkä jonkun aikaa. Paino oli noussut vähänlaisesti viikko sitten, joten ehkä mä olen ollu turhan varovainen syömisen suhteen noita verensokereita vahdatessani.


Sienna ja Tutupojojo rv 40+2
 
Tulin vielä sanomaan heipat ennen lähtöä. Nukuin mahtavasti, heräämättä koko yön. Nyt kyllä vähän jo jännittää!
Onneksi ollaan ekana vuorossa, siis tietenkin väliin saattaa tulla hätä- tai kiirellisiä sektioita, mutta kuitenkin pitäs nyt aamun aikana olla meidänkin vuoro.

Mutta mahtava ajatus, että TÄNÄÄN on ihmepojan syntymäpäivä!

Kaikkea hyvää! Inksu, Helmi ja Taimi, onnea matkaan teillekin!

Kuullaan taas varmaan loppuviikosta, en taida raahata konetta mukaan.

-pikkuvaemo vikaa kertaa tässä kuosissa
 
Pikkuvaemolle onnea sinne sairaalaan,sulla se taitaa jo olla nyytti kohta siellä kainalossa :heart: :heart:

(.) :headwall: :headwall: täällä ei muuta saa enää aikaseks ku kivut tonne alapäähän vaikkei käveliskään,kaikki supparit on hylänny mut :kieh: jos tää nyt auttais näinki päin :whistle: Hyvin nukuttu yö taas takana,vessaa ei tarvinu nousta ainoo mikä sitä öisin herättää on noi kyljen kääntämiset :/

Piitsi 38+3
 
taitaa olla jo ensimmäiset huutonsa tässä maailmassa huutanut, hurjasti onnea Pikkuvaemo teiän koko perheelle :flower: :hug: :heart:

Piitsi mulla ihan samat tunnelmat, :headwall: :headwall: . Eilenki siivosin pari tunria eikä mitään saanu aikaan. Alan kohta luovuttaan :ashamed: Yöllä ollu taas niin tuskaa kaikki kääntyilyt ja sängystä nousut, 1,5 tunnin välein piti taas pissalla ravataja sit olin pystyssä 03-04.30 kun oli vaan jotenki tuskanen olo, huom, ei supistanu vaan jotenki muuten outo olo. Hitto!

Mulla on niin saamaton olo muutenkin etten oo saanu edes tota syntyneiden listaa päivitettyä :ashamed: , anteeks kaikille vauvautuneille jotka sieltä vielä puuttuu, koitan nyt joku päivä ryhdistäytyä, tänään musta ei varmaan vielä oo siihen tän kovan vitutuksenkaan vuoksi.

Ei muuta, mukavaa tiistaita kaikille!

:heart: :Ninni ja Muru 40+2
 
Synnytyskertomus miehen kirjoittamana eka:

8:30 Tultiin synnärin parkkipaikalle ja kiirehdittiin viidenteen kerrokseen (haikaranpesään). Mietittiin viidennessä kerroksessä mihin päitäis mennä ja sillä aikaa kun mä mietin, niin sara kävi kysymässä ja päästiin sitten synnytyshuoneeseen odottelemaan h-hetkeä.

8:45 Kätilö kyseli supistusväliä jne ja lähti pois.

9.49 Sara: Hyvä (ilokaasu)pössis! jaakko ratsaa just jääkaappia

10:02 Jääkaapilla käydessä tuli joku tuore faija vastaan ja neuvo miten keittiötä käytetään. Oli siellä vielä ku kävin toista kertaa hakemasa leipiä (saralle ei kelvannu pelkkä jugurtti) . Kätilö neuvo just miten moottorisänkyä käytetään. Sangen eliteä.

19:25 Törmäsin jääkaapilla naapurihuoneen (Huone 1) tulevaan faijaan, jonka muijan (nössö)supistuskäyrä näky myös meidän huoneeseen aiemmin. Sanovat että ei aio käyttää mitään puudutusta, mutta kiinnostui kun mainostin ilokaasua.

10:29 Saralle ollaan kohta laittamassa epiduraali. yritin lähestyä neitiä ja vastaus oli: "Mä kostan tän jotenkin." ... parempi ehkä pysyä välimatkan päässä :)

10:54 Epiduraali laitettu ja kaasunaamari kovassa käytössä. Nightwish raikaa taustalla. Toivottavasti alkaa puudutus kohta pelaamaan. Sara näyttäis tarvitsevan jo helpotusta.

10:59 Käskettiin kirjottaa, joten tässä jotain löpinää. Huomasin just että saralla on kädessä joku laite joka mittaa verenpainetta 5min välein.

11:02 Sara: "Pystyn taas elää ja hengittää". Ilmeisesti siis epiduraali alko pelittää :). Sara: "Ihan plussaa!"

11:32 Pistettiin oksitosiinitippa, eli hormonia joka nopeuttaa supistusten tuloa. Ei osannut kätilö kertoa onko eläinperäistä vai synteettistä.

12:20
- Ylläri: Oli jo täysin auki. Heti kun tekee mieli voi alkaa ponnistaa! Tosin mieluiten vasta kun puudutus lakkaa, niin on voimaa ponnistella.
- "Kutittaa" - johtuu ilmeisesti epiduraalista
- Ruoka oli aika peruskamaa. Nakkikastike ja perunoita. Jälkkäriks päärynä! - öäh ruokaöverit. Sara ei saanu syödä :(

12:51 Nyt kattoo kätilö taas onko vauva lasketunut. Ei vieläkään kokonaan. Kätilö muisti kans vihdoin käydä hakemassa synnytysjakkaran. On sitte mahdollisuus kokeilla sillä jos haluaa

13:00 Epiduraalin vaikutus vissiin alkaa loppua, kun kivut näyttää aika pahoilta. Sara tepastelee sängyn vieressä kaasumaskin kanssa ja tanssahteleekin välillä sentencedin tahtiin. :)

13:10 Nyt alkaa kivut olla niin kovia että sais jo kohta ponnistusvaihe alkaa. Sara kokeilee just helpottaisko poltot synnytysjakkaralla. Ilmeisesti auttaa vähäsen.

13:12 Kätilö tuli taas kokeilemaan onko vauva laskeutunut tarpeeksi alas. Kivut näyttää aika pahoilta.

13:43 Sara ponnisti Leevin ulos 18 minuutissa. Oli tarkotus tehdä vaan harjoitusponnistuksia, mutta siitä lähtikin sitten "täysi rähinä" päälle. Synnytys hoidettiin synnytysjakkaralla ammattilaisen elkein. Ja Nightwish soi taustalla koko ponnistusvaiheen ajan. Leevi taisi tulla ulos joko "Dead Boy's Poem", "Deep Silent Complete" tai "End of All Hope" biisin aikana. Todennäköisesti oli jompikumpi kahdesta ekasta biisistä. Onneks ei ollut enteitä :).

13:55 Pääsin katkaisemaan napanuoran, niinkuin kaikki modernit isät! Poika on terve ja ähisee samalla kun Saraa paikkaillaan. Ryppyinen kaveri tuo Leevi :D Iho on kyllä sileä kuin "vauvan pylly".

14:05 Leevi yrittää mönkiä saran päätä kohti rinnan päältä. Ei suostu perääntymään vaikka kätilö yrittää asetella sitä alemmas että pysyis lämpimänä-

14:10 Hämmentynyt Leevi alkaa imailla rintaa, vaikka ei oo sellasta aiemmin koskaan nähnyt. Vähäsen joutuu kätilö korjailemaan pojan asentoa kun se hukkaa oikean spotin. Tässä sitä sitten kai odotellaan milloin alkaa maitoa tulemaan.

14:31 Sara alkaa olla tosi väsy ja nälkäinen äiti.

15:20 Sukulaiset ja kummisetä soitettu läpi. Ilmotettiin että saa tulla katsomaan sitten kun äiti, lapsi ja isä jaksaa ottaa vastaan. Odotellaan että kätilö tulee pesemään ja punnitsemaan kevytleevin. Varsin tyytyväiseltä herra vaikuttaa, koska ei ole syntymänsä jälkeen itkenyt kertaakaan. Heti synnyttyään siis kyllä rääkäisi merkkiäänen, mutta muuten vaan tuhissut.

16:00 Kylvetin ja puin Leeville sairaalavaatteet päälle. Leevi on mahdollisesti maailman tyytyväisin lapsi. Näytti nauttivan kylpemisestä, eikä itkenyt ollenkaan edes puettaessa vaippaa ja vaatteita päälle. Naamasta tosin näkee välillä pientä tyytymättömyyttä, mutta se katoaa yhtä nopeasti kun on tullutkin.

16:30 Odotellaan jo siirtymistä perhehuoneeseen. Siellä voisi rauhoittua ja "asettua taloksi", kun kuulemma ensisynnyttäjät joutuvat olemaan sairaalassa kolmisen päivää.


-----------------------------------------------------------

Sitte vähä mun versioo:

Eli heräsin ensimmäiseen kivuliaaseen supistukseen koko raskauden aikana klo:04.35. Arvasin heti et tulee lähtö ku ei ollu aiemmin ollut mitään joten siks rupesin kellottamaan. Väliä ei missään vaiheessa ollu oikein yli 10min, johonki seiskaan asti mä valitin irkissä ja annoin Jaakon nukkua. Yritin käydä suihkussa mut rupes jo sattumaan niin paljo etten mä oikein pystyny supistusten aikana pysymään seisaaltaan vaan piti röhnötellä jotain vasten.

Seiskan aikaan menin sit herättelemään jaakkoa joka ei suostunu heti nousemaan ylös. Takas irkkiin, se seura oliki paljo hauskempaa siinä tilanteessa ^_^ supistusten väli oli jotain 1-3min kun vihdoin soitin sairaalaan et tarttis varmaan lähteä sinnepäin. Sairaalakassin pakkaus oli aika hankalaa jo tässä vaiheessa, onneks oli lista mitä piti ottaa mukaan. Jaakko oli jo hereillä ja yritti siin mun oloa vähä helpottaa.

Automatka oli aika kauheeta kun joutu olee sidottuna vöissä, onneksi sairaalaan kesti vaan jotai 10min ajella. Tuntu kyllä paljo pidemmältä ajalta.. Sitte käyrille ja tosiaan puolentoista minuutin välein tuli supistuksia. 3cm auki ja kätilö sano että saattaapi mennä johonki kuuteen ja harmitteli ku hänen vuoronsa loppuu jo kolmelta. Ilokaasua nappailin kunnes tosiaan tuntu et nyt ei enää kestä yhtään isompaa kipua ja sitten sain epiduraalin. Silloin oli jotain edennyt 4-5cm auki. Se ilo ei kestäny ku jotai tunnin kun rupes taas sattumaan enenevässä määrin ja kätilö tarkisti että tilanne oliski jo ponnistusvalmis! Oltiin vähä ällikällä lyötyjä varsinkin kun mun ei tasan yhtään tuntunu siltä et pitäis ponnistella. "no mutta tuntuuko painontunnetta" no eipä tunnu. Sattuu vaan :D sitte ooteltiin aikas kauan ja kätilö ehdotti jo että oltais pistetty lisää puudutetta kun kerta kipua vaan tuntuu mut mä ajattelin et jos se taas viivästyttää ni mieluummin ei. Sitten imailin sitä ilokaasua. Ja oksensin roskikseen :D ja taas jatkettiin.

No jossain vaiheessa kätilö halus kokeilla "harjotusponnistuksia" josko sen vauvan sais laskeutuu ihan alas ja sit rupeis tuntumaan. Vittukun sattu!! must tuntu ettei se liikahda yhtään ja pitää vaa väkisin yrittää ponnistaa. No kyl se sit liikahti kun uloski tuli, niin vauhdikkaasti ettei kätilö ehtiny toista kumihanskaa pistää käteensä :D

18min tais kuitenki tulla ponnistusajaks ku siinä "harjoteltiin" eka. Jakkaralla synnyteltiin enkä mä koko synnytyksen aikana ollu makuuasennossa kun epiduraalin laiton. Sattu niin paljo enemmän yrittää maata. Jaakko oli kovasti avuksi, sil oli tuoli siin mun jakkaran takana ja se nosti ja piteli mua ku mä ähisin ja puhisin. Ja sitte se synty ja poikahan se oli niinku oli sanottukin :)

3458gr/49cm Leeviä syntyi klo:13.43. Tukkaa on ja nyt me täällä haikaranpesässä odotellaan kotiutumista :)
 
Mulla oli viimenen sf-mitta 38cm, ja aika iso jytkylä tuolta tuli =) :heart:

Pitäs saada aikaseksi kirjotella synnytyskertomusta, ei oo vaan malttanu.
Aika menee pojun kans touhuillessa ja sitä ihastellessa :heart:

Minun miehet jäi vielä nukkumaan, äippä hyökkäs heti nettiin ku heräs :D

Laitoin profiiliin kuvan pojusta.

Palaan taas myöhemmin kertoilemaan kuulumisia! Paljon supistuksia niitä toivoville! =)

:wave:

Heidi ja poju 4pv :heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille :heart:

Täällä edelleen yhtenä keikutaan,soitin tänään polille ja sain ajan yliaikaiskontrolliin lauantaiksi.Saas nähdä lähteekö tulemaan ennen sitä.Mitään sen kummempia tuntemuksia ei oo,pikkasen on supistellut mut siihen se jääkin.

Sunnuntaina käytiin miehen isällä,syömässä ja synttärikahveilla.Sinne sitten tuli miehen velikin perheineen.No kävipä sitten ilmi että tällä niitten pojalla oli rs-virus :kieh: tosin su aamulla ei kuumetta ollu ollu mut lauantaina oli 40 astetta.Ja siinä sitten kun lapset leikki niin johan kuumekkin nousi.Oli mun mielestä hiukka edesvastuutonta edes sitten tulla sinne kipeän lapsen kanssa tai olisvat tulleet sitten kun me oltais lähdetty.No nyt mulla sitten on nenä vuotanut ja pikkasen kipeä olo.Toivottavasti en nyt tuu kunnolla kipeeksi :/

Mitä muuten tuolla yliaikaiskontrollissa tehdään?toivottavasti tää nyt kuitenkin päättäis syntyä ennen sitä..

rohmutti ja epeli 41+2
 
Onnea kaikille uusien herätyskellojen omistajille

Täällä ei taaskaan tapahdu yhtään mitään synnytykseen viittaavaa. :headwall: Kyllä se on käynnistyksen asia.

Leijonanmorsian ja :heart: 41+1

Jessus, toukokuisissa synnytään jo, kävin vähän vaklailemassa :ashamed:
 
Ja kerrankin positiivisia uutisia...

Paino laskenut kilon viikossa :D
SF edelleen 31, mitä ollut jo 5 viikkoa
vyötäröltä hävinnyt 2 senttiä
Pissa puhdas
RR loistava

JA KOHDUNSUU 2 SENTTIÄ AUKI, KANAVAA ½ SENTTIÄ JÄLJELLÄ JA KÄTILÖ EI SAANUT SORMISTA EDES PUOLIA "SISÄLLE" KUN JO PÄÄ TUNTUI!!! Mä olen niin onnellinen kun supistukset saanut kuitenki jotain aikaan :D

Seuraava neuvola on viikon päästä, ja jos en ole jo synnyttänyt niin saan käskyn mennä synnärille tsekkaamaan lapsiveden määrän koska se selkeästi vähentynyt, ja täti oli sitä mieltä, että jos sinne asti mennään niin ilman vauvaa ei tarvii enää kotia tulla :heart:

Sain kanssa saman käskyn kuin Ninnikin, että pitää olla liikkeessa kaiken aikaa!

Ihanat onnentoivotukset oikukkaalle Leevistä :heart:

Tilasin eilen rintapumpun, kun en sellaista Aventin rintapumppua löytänyt mistään kaupasta. Toivottavasti tulee pian. Imetyspaidat olisi vielä hakusessa, mutta ehtiihän ne sitten myöhemminkin =)

Nyt mä jatkan siivoamista ja pykkäämistä :wave:

kleopatra 38+1
 
Paljon onnea Oikukkaalle ja Äippä-84:lle!! :flower: :heart:
Olipa kiva lukea synnytyskertomusta sen toisenkin vanhemman näkökulmasta :D

Ulkona olis taas aivan ihana ilma, mutta joka paikkaa särkee niin vietävästi että taitaa olla turha edes yrittää :/

Mikähän kiire meidän maalisvauvoilla oli kun niinkin moni päätti tulla jo ennen maaliskuuta - kun noista huhtikuisista on vielä kaikki "yhtenä kappaleena" :)
No, kyllähän tässä näyttää olevan aika monta lasketun ajan ylittänyttäkin että tilanne tasottuu :whistle:

Tänään neuvola, että jospa sitä laittais kuulumisia illalla.

Pimmi 38+6
 
Onnea vauvansa saaneille :flower:

Piti tulla laittamaan erityisonnittelut Oikukkaalle + perheelle ja halusin sanoa, että 'nössönä' tuli tippa linssiin kun miehes synnytyskertomusta luin. Oli mielettömällä tavalla kerrottu :saint: Siis onnittelut pojasta :heart:

Suvitus+vauva 40+3
 
Aivan kertakaikkisen ihana tuo OIkukkaan miehen synnytyskertomus, tippa tuli täälläkin silmäkulmaan ! Mahtaiskohan tuolla meidän isännällä pysyä kynä kädessä jos jotain sais raapustettuu synnytyksessä ;)
Lohduttavaa kuulla et jollain käynnistyy synnytys tuollai yhdessä hujauksessa, toivon nimittäin itse aivan samaa, kun kerran ei ole paljoo supistuksii ole tullu koko raskaus aikana...

Tänään aamusta koira viety leikkaukseen, kävin uimassa huikeat 600m ja nyt ystävän kans lounaalle.

Palataan taas..

Minä + Voice 38+2
 
Tulin juuri kotiin yliaikaiskontrollista ja torstaina sitten käynnistellään, jos mitään ei tapahdu sitä ennen. Epäilen, että torstaille mennään, kun paikoissa ei ollut tapahtunut oikeastaan mitään muutosta sitten rv 36.

Rohmutti: Tyksissä yliaikaiskontrolli meni näin: Ensin istuimme sydänkäyrällä ja piti antaa merkkiä aina kun vauva liikkui. Samalla mitattiin minulta verenpaine. Sitten mentiin lääkärin vastaanotolle, joka teki ensin sisätutkimuksen, sen jälkeen hän ultrasi vauvan koon ja istukan toiminnan ja tarkisti lapsiveden määrää. Sitten lääkäri kertoi mitä tuleman pitää eli torstaina tasan viikolla 42 takaisin, sitten taas tarkistetaan kohdunkaulan tilanne ja sen jälkeen joko osastolle käynnistelemään tai suoraan synnytyssaliin.

Nyt ottaisin kyllä mielelläni kaikki vippaskonstit käyttöön, jos vielä jotain uusia löytyy. Kaikki ässät on kokeiltu, samoin tulinen ruoka!

Onneksi vauvalla oli kaikki oikein mainiosti, istukka tuntui toimivan ok ja lapsivettäkin oli hyvin jäljellä. Painoarvioksi annettiin noin 3,5 kg, mikä sopii minulle oikein mainiosti. Kurjaa vaan, että eilen illalla puhkesi flunssa ja nyt sitten nenä aivan tukossa.

Zussu 41+5
 
Inksu81
se katos sitte jäljettömiin...mun kirjotus meinaan...

No ei auta ku alottaa alusta...

Viimistä päivää viedään...Käsittämätöntä miten vähän aikaa jäljellä vauvelin kohtaamiseen...jännittää kyl ihan kauheesti ja toisaalta huoli vauvelin terveydestä on suuri... Täytyy vaan toivoo et kaikki menee hyvin...

Esikoinen (2,5v) on viel toistaseks ihan innoissaan ku vauva tulee kotiin, mut saapi nähdä miten innoissaan neiti on sit kun se tajuaa et vauva jääkin tänne asumaan :)

Pikkuvaemolla on varmastikin jo nyytti kainalossa...saa nähä törmätäänköhän me siel osastolla... eikös tääl ollu joku muukin menossa naikkarille täs lähipäivinä?

...vaan taidanpa lähtee tästä oikasemaan itteni ja keräämään voimia huomista varten...

Inksu 39+1
 
Paljon onnea uusille vauvautuneille! :flower: :heart: :hug:

Mä oon ihan rakastunu tuohon pieneen mieheen ja voisin vaan halia ja pusia koko ajan. Mies on ollu ihan super ihana sen kanssa ja välillä tulee jo melkeen riitaa kuka sylittelee. =) Yöllä tosin saan ihan rauhassa hoivailla vauvaa.
Nyt pääsee jo liikkumaan itekki ni voi kunnolla nauttia vauvailusta vielä kun se on pieni. :heart:

Rohmutti: Jospas nyt on lähtö käsillä.. paljon tsemppiä! :D
 
oi vitsit kleopatra!!! meinaat sitten ottaa varaslähdön, ihanaa kun sulla jo tapahtuu. supistustuulia sinne...jos vaikka pääsisit piankin tositoimiin. mä taidan jäädä tuonne huhtikuulle höpöttelee yksikseni, kun ei ole niin mitään merkkiä synnytyksestä. olisikohan piitsi, pimmi ja angel ainakin mun seurana... :whistle:

onnea vauvautuneille, ainakin oikukkaalle ja äippä84:lle...oikukkaan synnytyskertomukset oli mukava lukea.

Rohmutille tsempitykset myös täältä... :wave: ja Inksulle jaksamista...ajattele, sulla on ihan pian nyytti sylissä... =)

Rhea, ippu..ja muut vauvautuneet...odotan kovin pääseväni juttelemaan vauva-arjesta teidän kanssanne...mutta vielä sitä joutuupi odottelemaan omaa vuoroa..hurjan paljon tulee ikäeroa meidän maaliskuisten ensimmäisten ja viimeisten vauvojen välille..heh, enhän mä tiedä vielä olenko viimeisten joukossa, mutta jotenkin musta vain tuntuu siltä...taitaa tuo pieni viihtyä liiankin hyvin masussa.

Meillä mies juttelee jokapäivä masukaverille, että voiskos jo tulla, kun nyt olisi niin hyvä aika, kun on pääsiäisvapaatkin tulossa...mutta ihan piruuttaan hän varmaan syntyy aprillipäivänä. :LOL:

mun varmaan pitäsi ottaa teistä muista mallia ja alkaa jotain touhuamaan, jos vaikka lähtisi lenkille...

ootus ja pieni, huomenna tasan 39!
 
Heippa.
Mua ei tuolla listassa mainita lainkaan, mutta la on siis 28.3, mut melko varmasti tästä huhtikuun puoleen väliin mennään... :D
Ajattelin sellasta kysellä että onko teidän rinnat kipeet/arat..? Alusta asti mulla toki on kosketusarat ollu eikä nänneihin oo saanu koskee enää piiiitkiin aikoihin, mutta tänä aamuna tuo vasen rinta on siis suorastaan kipeä... Mistähän moinen..? Kun ei tuo toinen sitte kuitenkaan oo samalla tavalla... Outoa.. :|

Marya ja napero 38+4
 

Yhteistyössä