<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Pikkuvaemo: Ei muuta kuin onnea matkaan!!! Vihdoinkin saat pienen pojan palleron syliin. Laitan sulle yv:tä kunhan tullaan asioilta takas.

Nina Heralasta. Mulla oli veljen yo:t tossa joulukuussa. No, masun kanssa juhlamekon ostaminen on tosi kivaa. Löysin Ril'sin mekon, juuri sen tyyppinen kuin Heralallakin ollut Huumassa: tiukka yläosa rintojen alle ja siitä riittävän leveä, hiukan pussimainen helma. Ja eipä muuten masu näy kuvissa, vaikka olen ihan normaali... Pituutta 174 ja masu ihan normaalikokoinen.

Mutta nyt lähdetään Siirin kummin kanssa Selloon syömään ja käydään samalla reissulla näyttämässä tyttöä miehen töissä. Niin ja Eurokankaassa käyn hakemassa kangasta tytön juhlamekkoon ristiäisiä varten.

Misupai ja Siiri 3 vkoa 2 pvää
 
Alotetaan nyt taas onnitteluilla kaikille onnellisille, joilla jo nyytit sylissä! :flower: :heart:



Täällä oli perjantaina ja lauantaina tosi lämmin eli 16-17 astetta, mutta eilen iltapäivällä tuli taas kylmempää eli ei vieläkään kunnon kevättä :( Viime vuonna sentään pääsiäisen ja vapun tienoilla otettiin puistossa aurinkoa 30 asteen helteessä. Tosin siitepölylle allergisena ihan kiva vaan että ei vielä oo niin lämmin niin ehkä selviän kunnialla tästä synnytyksestä ennen kun tulee kunnon oireita.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Ei kipeitä supistuksia eikä mitään muutakaan kummempaa. Turvotusta jaloissa ja käsissä ja kädet aina vaan helpommin turvoksissa ja kipeät. Eilen käveltiin varmaan 5 kilsaa yhteensä eikä tullut ainuttakaan supistusta, uni tuli kyllä illalla ja paikat oli muuten kipeenä, mutta pikkunen ei ollut moksiskaan. Meillä ei siis tehoa mitkään ässät. Ei edes sen vertaa että tulisi supistuksia. Saunaa en tosin ole päässy kokeilemaan kun niitä ei täällä ole.

Huomenna tarkastus ja aion myös pyytää käynnistystä tälle viikolle jos mahdollista, koska en vaan enää jaksa enkä kohta pääse edes noita portaita ylös tämän mahan kanssa :/

Mutta jos sitä lähtis vaikka elokuviin kun on taas kevätkampanja menossa ja kaikki leffat 3,5e! =)

Tsemppiä laitoksella olijoille ja supistuksia kaikille niitä toivoville!

Saini + bébé rv 39+3
 
Heipähei :wave:

Aamulla kävin jo tekstiä laittamassa, mutta sit mein kone meni mykäksi ja se siitä sitten.
Käytiin tytön kaa viemassä esikoinen eskariin ihan kävellen, 4km suuntaansa, mutta tultiin kotiin vielä pidemmän lenkin kautta. Varmasti yli 10 kilometriä tuli kävelyä ja saaliina ei mitään, ei yhtään mitään... :headwall:
Nyt ruvetaan tekee lähtöä Jumboon. Hittoakos sitä kotona odottelee ja ihmettelee, kun ei mitään tapahdu :D

oikukas varmaan on jo nyytti sylissä, kun tiiviisti alkoi niitä supistuksia tulla. Joten paljon tsemppiä sinne näin jälkijunassa.

pikkuvaemo, olen ehkä hieman kade sulle tosta huomisesta!!!

Missäs muuten piitsi ja ootus luurailee?

Mullakin huomenna aamulla neuvola ja ihan kiva saada tietää että onko noi viikonlopun kivuliaat supparit ja limatulpan irtoaminen saaneet aikaiseksi mitään tuolla kohdunsuulla.
Sen jälkeen sitä ehkä osaa sitten olla hieman rauhallisemmin, varmaan... :LOL:

Mutta mukavaa maanantain jatkoa kaikille. Me lähdetään nyt shoppailemaan :D


kleopatra Jameksen kera ja tasaviikot 38
 
Alkuperäinen kirjoittaja simppu:
Heippa! Eräs taustailija ilmoittautuu. Ahkerasti olen lueskellut juttujanne, mutta nyt vasta kannan korteni kekoon...
Kyse on nimittäin perätilasta eli taimi, sinulla on myös vauva perätilassa kuten minulla. Harkitsitko edes alakautta synnytystä? Onko muita joilla kokemuksia perätilasta?
Itsellä tarkoitus synnyttää alakautta parin viikon sisällä, mikäli tilanne ei ole muuttunut seuraavaan kontrolliin mennessä. Nyt on alkanut vähän arvelluttaa, sillä niin moni puhuu sektion puolesta...

Simppu ja masuasukki 38+1
Simppu


Minäkin olen yksi taustailija ja reilu viikko sitten perätilavauvan alakautta synnyttänyt. Itsekin mietin pitkään sektion ja alatiesynnytyksen välillä, mutta koska vauvan koko ja lantioni mitat puhuivat alatiesynnytyksen puolesta niin päätin lähteä sitä yrittämään. Edellytyksenähän oli tietenkin se, ettei vauvan koko ylitä 4 kiloa (minulla olisi ollut tänään vauvan koon tarkistusultra) ja vauva ei mene paljoakaan yliaikaiseksi. Lääkäri suositteli tuota alatiesynnytystä minulle.

Meidän neiti päätti syntyä viikolla 37+5 ja painoa oli 3380 g ja pituutta 48 cm. Synnytys ei ollut helppo, mutta ehdottomasti ainakin minulle oikea ratkaisu. Avautuminen tapahtui vauhdilla, mutta ponnistusvaihe kesti kauan ja oli kivulias. Siinähän joudut ponnistamaan koko vauvan alusta loppuun ulos omin voimin sillä perätilavauvoja ei voi auttaa ulos ennen kuin ne ovat syntyneet lapaluihin asti (voivat kosketuksesta nostaa kädet ylös, mikä vaikeuttaa synnytystä ) ja vasta pään kanssa lääkäri pääsi auttamaan. Synnytys oli hyvin valvottu ja huone täynnä väkeä. Löytyi 2 kätilöä ja 3 lääkäriä sekä paikalla oli myös toimintavalmiudessa lastenlääkäri sillä perätilavauvat ovat usein synnytyksestä säikähtäneitä ja tarvitsevat siksi hieman enemmän huomiota syntymän jälkeen. Näin oli meidänkin tytön kanssa, mutta todella nopeasti tyttö järkytyksestään toipui ja syntymäpisteet nousivat. Tästä ei siis kannata säikähtää vaan on kuulemma ihan normaalia.

Kannustankin omasta kokemuksestani alatiesynnytykseen, jos sinulla on siihen motivaatiota. Tuntuu, että netti ja siskon serkun kummin kaimojen kokemukset ovat täynnä pelotteluja ja kauhutarinoita perätilasynnytyksiä vastaan, mutta näiden "tietämysten" todenmukaisuutta todellakin epäilen. Ne positiiviset kertomukset ja kokemukset kun usein jäävät kertomatta. Perätilasynnytykset ovat todella hyvin valvottuja ja seurattuja (paljon paremmin kuin tavalliset alatiesynnytykset) ja täytyy muistaa, että se sektiomahdollisuuskin on olemassa jos synnytys pitkittyy. Välilihan leikkaushaava on toki kipeä, mutta toipuminen näin muuten sektiota nopeampaa. Tsemppiä synnytykseen kaikille perätilalaisille olkoon valintanne sitten alatiesynnytys tai sektio. Se on äidin oma päätös, joka täytyy tehdä itseään kuunnellen. :hug:

gumman ja tyttö 9 päivää :heart:
 
Me lähdetään nyt näytille NKL:lle..
Supistellut/polttanut koko yön ja nyt vaan tuntuu siltä että perä repeää ja oksettaa.. :x Lantio on ihan tulessa... Oisko tämä nyt vihdoin menoa?

Tulen varmaan illemmalla kertomaan kuulumisia jos/kun passittavat mut vielä kotiin...

Laura 41+0
 
simppu
Kiitos gumman kannustavasta viestistäsi!
Minulle on sovittu kontrollikäynti mielestäni varsin myöhään, vain muutamaa päivää ennen laskettua aikaa ja se laittaa pohtimaan tuota vauvan kokoasiaa ja samalla synnytystapaa. Kokoarvio tuolloin n. 3,5kg. Pahuksen pyhät, jotka tulevat tähän sekoittamaan rytmiä... Olin aivan varma, että ottavat kontrolliin jo tällä viikolla.
Haluaisin kokea synnytyksen alakautta, mutta sektiokin käy. Olen ollut kahdesti avoleikkauksessa muista syistä, joten tiedän millaista leikkaushaavankin kanssa eläminen on. Mikäli sektioon päädytään, niin lupasivat vielä tehdä sen samasta kohtaa kuin aikaisemmat arpeni eli pystyyn.
Pahus kun pistää ajatukset sekaisin tällainen! Olen toistaiseksi välttynyt mielialavaihteluilta ym raskausajan oikuilta, mutta taitaa kaikki purkautua nyt loppumetreillä :)

Simppu ja masuasukki 38+2
 
Onnea vauvan saaneille ja omaa nyyttiä hakemaan lähteneille! :flower: =)

Tänään oli viimeinen neuvola. Soitin myös sairaalaan ja mulla on vasta 25 päivä yliaikaiskontrolli kun tää pääsiäinen sotkee vähän asioita ja silloin voidaan ehkä käynnistää jos ei sitä ennen ole sattunut syntymään. Silloin on viikkoja jo 41+5. Mä nyt kuitenkin toivon että vauva syntyis ennen sitä.

Rv: 40+4
Paino: +700/viikko. Yht. 7,2
Verenpaine: 134/72 Aika korkea siis,mut mä kävelin neuvolaan
Pissa: puhdas
Turvotus: -
SF: 35
Tarjonta: RT

Kovin vauva liikkuu mut täytyy kuitenkin laskeskella liikkeitä eli 10 pitäis tulla tunnissa. Nukuin taas tosi huonosti. Herään joskus 2-3 aikaan vessaan enkä saa sen jälkeen enään nukuttua. Ellakin herätti sit jo klo 6.30. Vein sen takaisin nukkumaan ja sit heräs taas 7 aikaan.

Synnytyksestä: Mä en vielä tiedä,et tuleeko mies mukaan. Se riippuu koska tää synnytys alkaa et pääseekö anoppi tulemaan kun on huonot kulkuyhteydet tänne. Mä voin ihan hyvin mennä ilman miestäkin niin kuin mun ensin pitikin mut nyt mies kuitenkin haluaa mukaan. Anoppi siis tulee vahtimaan Ellaa.

 
No niin, jospa tänään ois sitten Oikukkaan ja Lauran päivä :) Tsemppiä molemmille!!

Tänne ei kuulu mitään uutta...
Aamuimurointi pisti pyllyn ja alaselän niin kipeäksi että taas vaihteeksi vaan istuminen onnistuu eikä sekään tunnu kovin mukavalta :/ Poju on päikkäreillä ja koitan tässä tappaa aikaa ku ei taida onnistua nyt suunniteltu vessojen siivous...
Syömistä mä voisin harrastaa vaikka koko ajan, mutta onneksi kaapit on viikonlopun jäljiltä niin tyhjänä ettei oo mitään syötävää :D

Blääh... Olo on niin tylsä että pitää keksiä nyt edes jotain...

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! Tälläkin viikolla saadaan pinoon taas monen monta pienokaista :heart:

Pimmi 38+5

Äh, huomenna pitää taas raahautua neuvolaan kuulemaan kuinka painoa on tullu ihan liikaa, mutta kaikki on muuten ok ja odotellaan vaan synnytystä...
 
Tämä alkaa jo vahvasti näyttää siltä, että herra ei halua vieläkään omatoimisesti jättää yksiötään. Huomenna on yliaikaiskontrolli ja saa nähdä, mitä siellä sanotaan. En ole edes saanut painoarviota joulukuun alun 4D-ultran jälkeen: kaikki vaan sanoo, että on vähän hankala arvioida, kun olet niin pitkä ja vauva saattaa mahtua yllättävästi tuonne vatsaan piiloon.

Mutta näin jo etukäteen kyselisin kokemuksia käynnistyksestä? Onko oikeasti niin kivulias kuin täällä kerrotaan? Lisäksi niin monessa tarinassa täällä netissä kerrotaan, miten istukka on jouduttu käsin irrottamaan, kun ei ole ehtinyt mukaan käynnistystahtiin. Toivon, että olen löytänyt vaan ne kamalimmat kauhutarinat...

Parina viime yönä on ollut pieniä aikoja alavatsan ja selän jomotusta, siinä kaikki synnytysoireet tällä hetkellä.

Onnea taas kovasti kaikille vauvansa saaneille! Helpottavaa on, että viikon päästä ainakin niin on itsellänikin.

Zussu ja koooviiin itsepäinen masuyksiön vuokralainen 41+4
 
9 pisteen Poika syntyi 15.3.klo 11.19! Sairaalaan lähdettiin perjantai iltana vesien mentyä, mutta avautumisvaihe vei mielestäni uskomattoman kauan. Strategiset mitat 3685g, 51cm ja pipo 36cm...synnytys oli pitkä ja tuskallinen eikä luomulla ihan selvitty vaan ammeen lisäksi piti turvautua sekä ilokaasuun että epiduraliin.Tosin puudutuksen kans oltiin vähän myöhässä, eikä siitä sitten loppupelistä enää ollut paljonkaan apua.Olin aika äänekäs "potilas"mutta toden totta kipu yllätti tai sitten aika on kullannut muistot tässäkin tapauksessa :)

Sairaalassa oli varsin tylsää, imetysharjotusta sain ja se tuntui tarpeelliselta mutta muuten aika mateli ja toisiin perheisiin ei juurikaan saanut kontaktia.Kaikki oli omissa boxeissaan ja ruuan kanssa säännösteltiin niin, että nälkää sai nähdä :p

Tänään tultiin kotiin ja ollaan ihan lopen poikki väsyneitä! Poika on huutanut kurkku suorana 2 yötä ja siihen vielä ennen synnytystä tulleet univelat! Olisin toden totta unta ja lepoa kaivannut, mutta henkilökunta ei apuaan tarjonnut ja vaikka mies hoiti poikaa ei samassa huoneessa kuitenkaan pystynyt nukkumaan silmän täyttä! Tätä mä oikeestaan eniten pelkäsin, että saadaan "koliikki"vauva ja mun toiveeni taitaa olla toteutunut! Saa nyt nähdä miten tämä kotiympäristö sun muut tilanteen muuttaa, mutta...huh huh odottakaas vaan kun saatte omat käärönne :LOL: Poika on kyllä todella iiihana ja mulla on hirvee suojelun tarve ja tuntuu etten voi jättää hetkeksikkään poikaa pois silmistä! Mies osallistuu tosi kivasti ja reippaasti vauvan hoitoon ja on nyt tämän vkon isyyslomalla :)

Mitäs muuta, pää lyö tyhjää kun on niin univelkaa ja kotona tuntuu oudolta olla eikä osaa ryhtyä mihinkään! Hassua miten parissa päivässä asiat muuttuu tai siis ainakin tuntuu siltä!

Supistuksia vaan kaikille niitä toivoville ja tsemppiä tuleviin synnytyksiin! Koittakaa levätä varastoon,siitä voi olla todella hyötyä jatkossa!!!

tutteli 78 ja lottopotti 2vrk
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart: :heart:

Ja tsemppiä niille jotka jo synnärille asti päässeet tai sinne pikapuoliin lähdössä =)

Kleopatra täällä mä oon,en oo vaa jaksanu ees kirjautuu hetkee :ashamed: oon vaa niin väsy :| mut kyl mä täällä käyn monta kertaa päiväs lukemas ja varmaan ilmottasin teille jos täält johkuu lähtö tulis :) tosin huomenna meinaan laukkuni pakata ja keskiviikko aamuna ku koksii matkaan ni toivon etten sielt yhes koos enää pois tuu ;) tosin ne varmaa totee et tää on ihan normi kokonen,et ootetaa vaa koska lähtee tulee iteksee ja se tapahtuu joskus 45+ viikoil varmaa =( ei oo nimittäin enää mitää oloi et tää vois joskus syntyy

Taimi onnea sektioon :heart: ei oo sulla enää ku pari päivää ootettavaa =)

Nyt texmex padan kimppuun,jos se vaik sais ees pari supparia aikaseks,eiks tääl oo puhuttu et hyvin maustettua ruokaa pitää syödä ;)

Piitsi 38+2
 
:wave: ...vielä yhdessä paketissa..
kiitos kleopatra kun kyselit, tuli hyvä mieli, kun kaipaillaan..

Musta on muutes tullut tosi huomion kipeä, lähinnä täällä kotona pitäisi kokoajan saada huomiota mieheltäni. ja sit jos sitä huomiota ei heru niin pintaan nousee mökötysfiilikset. aika lapsellista, mutta erittäin hyvien pari viikkosten jälkeen alan minäkin olla aika täynnä tätä odottamista.

Viikonloppu meni siis kotia laitellessa ja remonttijälkiä siivoillessa. tuli touhuttua oikein urakalla, ja kaikki kolme ässää on nyt kokeiltu. ei niin mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Tai viimeyönä tuli pari kipeää supistusta, siinä kaikki!

Mutta tänään syömisen aikana muhun iski totaalinen voimattomuus, vapina.. vähän samanlainen olo, kun kaikki sokerit hyppäisi todella alas ja olo on ihan vetämätön.
no sokereista tämä ei voi nyt johtua, siksi mietinkin mistä moinen...ihan yllättäen.
jos ottaisi päikkärit ja seuraisi tilannetta.

Mulla on vielä kesken kaikkien kirjoitusten lukeminen viikonlopun ajalta, joten kommentoin kun tämä olo tästä hieman kohentuu...nyt vaan vapisen ja ei taho mistään tulla mitään..

mutta erittäin suloiset ja ihanat onnittelut kaikille vauvan saaneille!

anteeksi oma napa.
:ashamed:

ootus 38+5
 
Moikka kaikille!

Tänään aamulla oli neuvola ja kyl näköjään neuvolan tädilläkin mieli ihmeellisesti muuttuu. Vielä viikko takaperin hän oli, et "ei vauvan tarvitse vielä syntyy, rauhassa saa massus köllötellä" ja tänään hän oli täysin sitä mieltä et saisi syntyä jo. Ettei vaan pääsis kasvamaan liian isoksi, mitään painoarvioo hän ei antanut, enkä ole sellaista edes lääkäriltäkään saanut, muutako 2viikkoo takaperin että normaalin kokoinen. Nyt yhtäkkii sit oliskin tulossa ISO !?!?
Mulla on ihan jäätävää turvotusta, viikossa tullut 1,6kg mut onneksi pissa ja paineet ennallaan. Mua alkoi oikein ärsyttämään ja sitten ku puoli vitsillä heitin, et kyl meille sopii et laitat ajan Tyksiin ja käynnistetään niin sitten hän siihen "kuule, käynnistykseen tarvitaan hiukan isommat ja paremmat syyt, varsinkin nyt kun tyks on aivan täpötäys synnyttäjista"
Niinpä, mitä sitten valittaa et vauva sais syntyy ku oon ihan varma et syntyy joskus viikolla 41 =((
Te jo synnyttäneet, mikä teillä on ollut viimeisin sf-mitta ennen synnytystä? Mulla on nyt viikkoja 38+1 ja sf-mitta 36. Eli onko se sitten jo ison vauvan merkki? Kaikenkaikkiaan painoa tullut nyt 20kg, sokerit normaalit.kerrotteko vielä vauvan syntymäpainon ?

Muuten vointi jatkuu edelleen hyvänä, oon saanu sellaisia ihmeellisia pikkutarkka siivouspuuhia, mitä mulla ei normaalisti ole.. esim. keittiön kaappien pintojen putsaus, eteisen seinistä koiran kuolajälkien putsaus jne..
Synnytyksestä ja sen oloista ei edelleenkään tietoo ja neuvolan täti oli sitä mieltä 30v kokemuksella et mitään kippas konsteja synnytykseen ei ole, et ihan turhaan saunotte ja rehkitte turhaa :p

Huomenna lähtee koira aamusta polvikierrukka leikkaukseen ja mä pääsen kampaajalle!

Jokohan Ninnikin pääsi synnyttämään?

Hyviä vointeja, Minä + Voice 38+1
 
:flower: Kaikille vauvan saaneille taas Onnea Onnea :flower: :flower: :flower:

Taimi
Mullakin on sektio torstaina! Pelottaa vaan kun on tää flunssa päällä, että kerkii edes vähän parantumaan. Hyvin se menee!

Pikkuvaemo
Mun piti tänään soittaa Kättärille niistä tukisukista, mutta tää päivä meni tytön ja mummin kanssa siivotessa tätä "slummia"...Mäkään en suostu niitä ostamaan, saavat kyllä laittaa ne mun jalkaan siellä aamulla. Kun varattiin aikaa sektioon synnytystapa-arvioinnissa, kätilö ehdotti mulle tukisukkien ostoa. Sanoin, että mulla ei ole varmaan varaa sellaisia ostaa. Kätilö ainakin silloin sanoi, että ne voi laittaa siellä aamulla jalkaan. Ajattelin vielä soittaa ja varmistaa, että sellaiset mua siellä osastolla odottaa ;).

Onnea synnytykseen!

Nyt olen sitten valmis synnyttämään :). Koti on puhtaampi ja mieskin pakotettiin tänään asentamaan turvakaukalo! Pikkuisen oli ongelmia kun oli erikseen se jalusta ja sit piti laittaa isofix-kiinnittimiin. Kun me ei edes ennen oltu selllaisia meidän autossa nähty...
Mummi tulee torstai-aamuna meille vähän yli kuusi hoitaa tyttöä ja mies heittää mut sitten autolla sairaalaan. Jos leikkausta ei tehdä ihan heti aamupäivästä, mies käväsee töissä :whistle:.

Helmi ja vauveli 38+4

 
ONNEA Tutteli :flower: :hug:

Pikkuvaemo, Helmi ja Taimi - Onnea matkaan sektioihin! Kohta odotus palkitaan :hug:

Angel, kyselit mitoista; meillä oli poitsun syntymäpaino 3600g ja edellisenä päivänä lapsivesipunktiossa arvio oli 3650 (aika hyvin osui kohdalleen).
Leikkauspäivä oli rv. 37+6 ja pari, kolme viikkoa oli sf-mitta 37, raivotarjonnassa mentiin, joten asentokin toki vaikuttaa. Kiloja mulle tuli se 20, jos lasketaan edellisen raskauden alusta asti. Reilu 10 on jo lähtenyt (jihuu) ja eiköhän ne loputkin tässä kevään kuluessa ;) :p
Siihen kokoon vaikuttaa niin moni asia ja me kaikki ollaan yksilöitä. Ja sit tietty on sekin, että mikä on kenenkin mielestä iso vauva!! Mun mielestä 3600g on keskivertokokoa...
Eiköhän kaikki mene hyvin ja sieltä normikokoinen vaavi teille putkahda :heart: =)

Voikaapa kaikki hyvin! :hug:

Hexodus ja poitsu, huomenna 4 vkoa :eek: :heart:
 
Olo on ihan kuvottavan ähky. Vauva ei todellakaan oo laskeutunut kunnolla lantioon vaan painaa ja puskee ihan tossa rintojen alla. Pallea, keuhkot ja muut siskalut on ihan rutussa. Hengittäminen ei taho onnistua ja olo on ihan hiton tukala koko ajan. On niin kiurja olo et tekis mieli vaan itkee. Voi kun tää edes laskis vähän alemmas et sais hengitettyy. Turvtuskin vaan pahenee ja tekee olosta vielä nautinnollisemman. Mä en tajua miksei tää laskeudu jo. Monilla kun vauvat laskee jo nätisti 36 viikollakin.... MÄ HALUUN SYNNYTTÄÄN!!!!!
Sori iso valitusvirsi....oli pakko purkaa. Nyt takas sohvalle murjottaa ja odottaa parempaa huomista :x

pitkäkoipi + pikku pyllyn puskija fiina 38+1
 
Pitkäkoipi Täällä tuntuu ihan samalta. Mahaan ei mahdu enempää...

Te joilla on jouduttu käynnistämään sanokaapa fiksumpina kannattaako mun pyytää huomenna että saisin käynnistyksen tällä viikolla, jos suostuvat vai odotanko ainakin perjantaihin että tulee ne 40viikkoa täyteen? Jos pikkunen vaikka tajuais tulla ite?

Odottamiseen tuskastunut...
 
Ja iso kiitos tsemppiviesteistä, nyt alkaa ehkä jo vähän jänskättää. Soitin just osastolle ja me ollaan aamulla ekoja, eli klo 6.30 pitää olla jo paikalla.

Niin ja sukat laitetaan siellä vasta, saan sairaalasta lainaan.

Tuun loppuviikosta kertomaan millanen tyyppi sieltä kuoriutuu =) . Koittakaahan jaksaa ja hyviä synnytyksiä tämänviikkoisille! t. pikkuvaemo ja ihmepoika
 
tosi tosi paljon onnea huomiselle :hug: :hug: Aattele, huomenna pääset oleen kasvotusten ihmepojan kanssa :heart: Tuuthan sit kertoon kuulumiset kun ehdit!

Ja täällähän mä siis Angel edelleen oon :ashamed: Siivoskelin tossa pari tuntia ja palkaksi sain nyt ainakin kovettuvan masun, ei varsinaisia supistuksia taaskaan, mut ihan kivikovana masu on ja vähän selkää särkee. Ette näköjään pääse musta millään eroon :LOL:

Nilkat on taas turvonnu tosi näteiks vaikka oon ollu koko päivän ilman sukkia ja crocsit jalassa. Nekin tuntuu puristavan ja saavan sellaset ihanat rajat jalkoihin.
Miehen kanssa tullu tapeltua melkeen koko päivä, alkaa sillä oleen kans pinna jo niiin piukalla, ite oon hermostunu noista jokojoko-kyselyistä niin paljon et laitoin puhelimenkin hiljaselle ni eipähän tarvi kenenkään uteluihin vastata, kun tuntuu et stressaan niistä niin paljon ettei Muru senkään takia meinaa millään tulla ulos. Eilen muuten kokeilin alakertaa hanskat kädessä ni tuntui kyllä ihan oudolle, katotaan jos pääsis illemmalla miehen kanssa sen verran väleihin et vois pyytää sitä tekeen saman kun se taitaa paremnmin mun paikat tuntee.

Eipä muuta, meenpä vähän masentuun lisää ja kattoon huippumalleja.

:heart: : Läskinilkka-Ninni ja masuun jumittunu-Muru 40+1
 
Onnea Tutteli! :flower:

Pikkuvaemo: onnea huomiseen ja toivotaan että saat yöllä vähän nukuttuakin!

Ihan kamala tuo Elimäen tapaus! Kukahan sen lapsen on löytänyt kun tapahtumalla ei ole ollut silminnäkijöitä?

Mun ajatukset ei pysy enää yhtään kasassa, mihinkään en osaa keskittyä... No onneksi tänään on huippu tv-päivä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zussu:
Mutta näin jo etukäteen kyselisin kokemuksia käynnistyksestä? Onko oikeasti niin kivulias kuin täällä kerrotaan? Lisäksi niin monessa tarinassa täällä netissä kerrotaan, miten istukka on jouduttu käsin irrottamaan, kun ei ole ehtinyt mukaan käynnistystahtiin. Toivon, että olen löytänyt vaan ne kamalimmat kauhutarinat...
Olen synnyttänyt sekä luonnollisesti että käynnistetysti, eikä kivun määrässä ollut mielestäni mitään eroa! Kumpikaan kerta ei ollut mitään liiallista kestettäväksi.
Mitä tulee istukan käsinirrotukseen, niin sehän minullakin tässä käynnistetyssä jouduttiin tekemään, mutta osaltaan saattoi vaikuttaa myös keskosuus; istukka ei vain ollut hommiaan vielä hoitanut eikä siksi valmis irtoamaan. No mutta, se mitä tästä piti sanomani, oli se, että ei siinä käsin irrotuksessakaan mitään pahaa tai ikävää ole, ainakaan kun sitä näin jälkikäteen miettii. Siinä sitä vaan pötkötellään jalat tunnottomina petillä, ei tunne muuta kuin tönimistä siellä alakerrassa. Kaavinta kun tehdään, niin ei tarvitse jälkivuodostakaan kärsiä juuri minkään aikaa. Eli tätä vaihetta ei kannata peikoksi itselleen muodostaa! :hug:

tutteli78, onnea pojasta!! :flower:

angel, esikoisesta minun viimeinen kohdunpohjankorkeus-mitta, rv:lla 40+0, oli 34,5 cm, ja pojan mitat oli 3820g ja 53 cm eli ihan hyvänkokoinen kaveri oli.
Tytöstä nyt viimeisin mitta oli 31 cm, mutta silloin olikin vasta rv 32+2.

pikkuvaemolle onnea matkaan! :hug:

Mulla on tänään laskettu aika.. maaginen päivämäärä 17.3. ja sängyssä tuhiseekin jo ? tyttö ? jolla ikää jo 5 viikkoa ja 3 päivää! Oltiin uteliaisuuttaan tänään neuvolassa, kattomassa mitä mitat näyttää, että "jos olisi ollut täysiaikainen niin minkäkokoinen olisi". Mutta sehän ei tietenkään mene yks-yhteen niin, joten siksi lainausmerkeissä tuo koko lause. Mutta mitat oli siis 3865 grammaa painoa ja 52,3 cm pituutta. Eli aika tarkkaan esikoisen syntymämitoissa, ne näkyy tosta angelille antamastani vastauksesta =)

Ippu :heart: "Aino"
 
Hirvittävästi taas onnea pikku käärönsä saaneille!!
Pikaisesti vaan,väsyttää pirusti,pakko mennä nukkuun pian.
Angel: esikoisesta mulla mitattiin sf-mitta viimex 38+1 ja oli 37 ja poika oli sit 4.5kg/55cm Silloin koko raskauden ajan sf-mitta huiteli yli yläkäyrän ja isoa vauvaa epäiltiin.
Nyt tänään mitattiin eli rv38+5 ja oli 37 ja nyt puhutaan normikokosesta vauvasta, rv36 kokoarvio ultralla 3kg>syntymäpaino-arvio 3.5kg-4kg. Nyt sf-mitta meni keskikäyrällä nätisti tonne n.rv30 asti,sit on humahtanut.Et tiedä sit minkäkokoinen todella on nyt tulossa. Mut kuten joku täällä jo sano,moni asia vaikuttaa, lapsiveden määrä.odottajan pituus (mä olen 160cm).

zussu käynnistyksestä mulla on hyvä kokemus. 2pvää käynnisteltiin tabuilla suun kautta ja sit lähti heti nopeeta käyntiin.siis heti ekasta supistuksesta lähtien tuli 5min välein suppareita, jokusen tunnin päästä olin jo 4cm auki ja koko homma suju nopeeta,niin kauan kun suju (supparit loppu puudutuksesn saamiseen) Just tänään terkka sano et sit on se piru irti monesti vasta kun aletaan tipalla tekeen supistuksia, tabletit ovat sellaista kypsyttelyä. Mut olen kyl sitä mieltä et parempi et alkaa heti kunnolla tapahtuun kun se et kärvistelee puoli viikkoa supistusten kanssa,jotka tulee ja menee. eikä ne välttämättä tee mitään edistystä. Toki,eihän käynnistys aina lähde sujuun niinku mulla. et Saini pyydä vaan käynnistystä,ei se välttämättä silti pariin pvään synny.

Jep, tsemppiä vaemolle huomiselle, ja muillekin joilla jalka on jo synnärin oven välissä!

itellä oli turhankin hyvä,ei ainuttakaan kipeää supparia ole tullu, eikä muutenkaan ole huono/hankala olla. Mielikin on reipas.
Joten liekö täs menee pitkälle huhtikuun puolelle!
oisko se aprilli päivä hyvä päivä synnyttää :)

Vointeja kaikille!
M ja rv 38+5

 
Iltaa vielä...

Kiitokset kaikille niille jotka vastailivat sf-mitta kyselyihini. Juu arvailujahan nuo vaan ovat, ärsyttää vaan että peloittelevat moisella mut eivät sit kuitenkaan tee asialle mitään.
Viikon kuluttuu lääkäri taas ronkkii, sanomatta/tekemättä kuitenkaan yhtään mitään...plaah!

Saini: Uskon vahvasti että sä et ihan tosta noin vaan käynnistys aikaa saa, varsinkaan ku viikot ei ole edes yli, eikä sulla tai vauvalla ole sen kummempaa hätää. Munkin tapauksessa vaikka epäilevät isoa vauvaa, sekään ei ole syy käynnistykseen vastako laskettu aika ohitettu. Nyt varsinkin ku varmaan jokaisessa sairaalassa on tosi ruuhkaista..
Yritä vaan ottaa kaikki irti näistä viimeisistä päivistä tekemällä jotain kivaa ja hellimällä itseäsi. Kohta me ollaan ihan täynnä sitä ihanaa vauva arkea, kun mitään ei ennätä ;)

Ninni: ei siis vieläkään? =(

Minä myös otin tuossa siivousprojektin,pesin kaikki keittiön kaapin ovet, jalkalistat, imuroin ja vielä pesin lattiat. Ei mikään pieni savotta ku neliöitä yli 200... Tulipa tehtyä, palkkioksi ainoastaan puhdas, hyvä mieli eikä ainoatakaan supistusta ei edes mahan kovettumista!
Juttelinkin tuossa voicelle, et nyt olis hyvä syntyy puhtaaseen kotiin mut eiku hän vaan jatkaa möyrintää massus aikomattakaan syntyä vielä...

Onneksi oon tällekin viikolle lähes joka päivälle keksinyt jonkinlaista aktiviteettia, niin ei mene ihan kotona oleiluksi. Huomenna aamusta koira leikkaukseen, sen jälkeen uimaan ja sit ystävän kans lounaalle. Ilta saadaankin olla miehen kans kaksin, ku koiran haku vasta ke aamulla. Raukka on taas niin reppanana leikkauksen jälkeen... vuosi sitten leikattiin polvesta ristisiteet, nyt kierrukka. Onneksi saadaan kuntoon, ikääkin kun bokserilla jo 7vuotta.

Nyt mä lähden katsoon sitä uutta sarjaa joka alkaa neloselta ja tulishan sieltä L-koodikin.

Huomiseen taas...

 

Yhteistyössä