MAALISMAMMAT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susannaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolakuulumisia:
Siellä oli joku opiskelija joka oli yksin mun kanssa koko käynnin ajan. Neuvolantäti kävi vaan mittaamassa kohdun koon joka oli siis napaan saakka (19 cm).
Eihän se opiskelija osannut oikeen mihinkään kysymykseen vastata, joten koko kuukauden oon melkein turhaan oottanu tätä käyntiä! No, ei se mitään.
Painoa oli tullut kuukauden aikana 900g, joten ei ollenkaan liikaa. Huh! Nyt on vielä 600g lähtöpainoon matkaa. Kehuin tälle opiskelijalle kuinka olin välttänyt karkin syömistä ja syönyt vaan satsumoita ja porkkanaa, niin opiskelija vaan totesi, että sun on nyt kuitenkin hyvä muistaa että niissä satsumoissakin on sokeria! ARGh!!
Verenpaineet mulla oli taas vähän koholla. Se mittas 144/98..
Sydänäänet kuulu aluksi tosi kaukaa, mutta kun oikea kohta löyty, niin hirmunen jumpsutus sieltä kuulu! Harmi kun meillä ei neuvolassa nää tarkkaa sykettä. Ois kiva sen perusteella ennustella sukupuolta. tosi kovaa se kuitenkin lyö! Kyllä tässä taas mieli hetkeksi rauhoittuu. Seuraava neuvola 3 ja puolen viikon päästä. Päivä ultran jälkeen..

Vanilla 20+6

Hei!

Mulla on jotenkin huonoa tuuria tänne kirjoittamisen kanssa. Jo useamman kerran kun olen pitkät pätkät kirjoittanut niin kone on mennyt solmuun ja mun jutut kadonneet taivaan tuuliin. Pitää kai kirjoittaa lyhyitä viestäjä ja useammin.

Minä kans olen innostunut kestovaipoista. Meillä vaan ei ole parhaat mahdolliset tilat kuivaukseen, mutta pitää ainakin yrittää. Itseäni hirvittää se kestovaipoista tuleva jätemäärä. Olenkin ommellut itse kestovaippoja. Kaupasta en ole vielä ostanut kuin yhdet nauhavaipat. Tykkään muutenkin käsitöistä ja on kiva vaihteeksi tehdä muutakin kuin vain itselleen. Ja ompelussa oon hyödyntänyt vanhoja vaatteita ja pyyhkeitä. Odotankin innolla masulaisen syntymää että pääsee kokelemaan tekeleitä käytännössä. Paljon tietoa ja vinkkejä olen löytänyt sivuilta www.kestovaippainfo.fi

Vanilla, jaa-a mitähän sitten pitäisi/voisi syödä jos ei hedelmiä? Luulis kuitenkin että niissä sokeri on paremmassa muodossa kuin karkissa. Ja vitamiineja ja kuitujakin. Mulla on viime aikoina ollut hurja makeannälkä ja olen siihen sitten syönyt hedelmiä, marjoja ja rusinoita. Tosin välillä on karkkiakin mennyt huonon omantunnonn säestyksellä :(

Kotiutumisvaatteista... suunnitelmissa on ommella sellainen keväthaalari (vakosamettia ja talvifrooteeta), jonka alle voi sitten laittaa tarpeen mukaan laittaa villasta. Minkähän kokoinen olisi hyvä, että sitä voisi käyttää vielä toukokuun viileillä? 65 cm, onko jo liian iso?
Matka sairaalasta kotiin ei kestä kuin noin 10-15 minuuttia. Joten tuskinpa siinä kovin kylmä ehtii tulla. on se vaan sitten jännä hetki tulla kotiin uuden perheenjäsenen kanssa :)

Maha senkus kasvaa ja potkut ovat jo voimistuneet. Edelleenkin on toki kiva tuntea niitä potkuja, kun tietää että elossa ollaan, mutta välillä kuitenkin jo ikävää, kun Murulainen potkii tuonne alakertaan. Ihan kuin hyppisi porteilla ;)

Nillenalle 24+0

Oletteko pohtineet vakuutusasioita??
Monessa vakuutusyhtiössä vauvalle pitäisi ottaa vakuutus jo viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, jotta se olisi voimassa syntymästä lähtien (joissakin se ei silti ole voimassa ennen kuin lapsi on 2kk vanha). Jos sitä ei ota siis ajoissa, niin sitten sen saa aikaisintaan kun vauva on 2kk (jossain sai kun vauva oli vähintään 4vrk vanha) ja silloin vauvan siihenastinen terveys vaikuttaa siihen että rajataanko jotain (esim. korvatulehdukset) pois. Meille tulee asian kanssa nyt hiukan kiire ... reilu viikko aikaa hoitaa asia kuntoon... Vauva-lehdessä oli kanssa noista vakuutuksista juttua ... Ostin siis irtonumeron, jossa tuli mukana kesän numero ja siinä niistä oli jotain.

Tänään olimme perhevalmennuksen vauva-päivässä. Oli ihan kivaa ja päivä oli mielestäni hyödyllinenkin. Synnytyspäivään emme päässeet osallistumaan ja se järjestetään seuraavan kerran vasta tammikuussa. Menemme siihen silloin mikäli koemme sen vielä tarpeelliseksi nimittäin ehdimme sitä ennen jo käymään sairaalan kahden kerran synnytysvalmennuskurssin, sinne varasin paikat tällä viikolla ja sekin on tammikuussa.

Mulla samanlaisia tuntemuksia kuin Nillenallella, on ihanaa kun vauva potkii ja menen paniikkiin jos ei potki, mutta tuo "alakertaan" potkiminen ei tunnu kovin kivalta, välillä ei tiedä, että tulisko vaikka pissat housuun tai että oma suoliko siellä temppuilee, vaikka kyse on selvistä potkuista ;)

Viikot 25+3

Heissan!

edelleen laiskuus vaivaa...

Täälläkin potkitaan kovasti ja mahaa kasvatellaan. Edelleen oon kyllä mahan puolesta aika pienessä kunnossa - no eipä tuo minua häiritse. Sujuu arkiaskareet paremmin :). Enkä panisi ollenkaan hanttiin vaikka pienenä tultaisiin ulos asti :D.

Täällä ollu puhetta kestoilusta. Jotenkin minäkin ole ajatellut että sitä ainakin kokeilen. En tiedä onko tämä uusi tilanne saanut ajattelemaan tämän maapallon tulevaisuuttakin enemmän - kenties. Jotenkin vaan tuntuu hirveen vaikeelta aloittaa ja kun ei oikein tiedä että miten :). No ehkä tuo äitiyspakkaus tuo sitten valoa asiaan! Miten muuten esim. pväkodeissa suhtaudutaan kestoiluun?

Plankton minä olen ottanut vakuutuksen. Jotenkin mulla on paha pelko että jos en sitä ota niin saan sellaisen lapsen jonka kanssa varmasti pitää juosta usein lääkärissä :(. Ja jos nyt sitten kun otin sen ei tarvitsisi :D. Eli mielummin vaikka pulitan tuon summan ja olen sitten tyytyväisempi siihen että pääsen tarvittaessa kunnon lääkärille.

Joillakin teistä on ollut jo synnytys/perhevalmennuksia. Onkohan meidän paikkakunnalla niitä ollenkaan? Nimittäin neuvolassa ei ole sanallakaan mainittu sellaisista - pitänee kysyä ensi vkolla!

Vkoja 25+1

Heip!

Ajattelin nyt pitkästä aikaa käydä huikkaamassa, kun näköjään listalla vielä olen. Täällä on odotus mennyt mukavasti, seulonnoissa kaikki ok. Vauva kasvaa ja potkii koko ajan kovemmin. Sukupuolta ei selvitetty yhteisestä sopimuksesta.

Täytyy koittaa nyt vähän skarpata ja lueskella muidenkin kuulumisia :)

Rv 24+6

Hyvää odotuksen jatkoa kaikille!

Huomenta!

Plankton, kiitos kun muistutit siitä vauvan vakuutuksesta! Se on kyllä ollut aikaisemmin mielessä, mutta nyt lomaa valmistellessa unohtunut tyystin!

Meillä on kotivakuutus Tapiolassa, taidetaan ottaa vauvankin vakuutus sieltä. Jos vaan vakuutus on heti syntymästä asti siellä voimassa.. Se pitää ottaa vauvalle 3 kuukautta ennen laskettua aikaa. Eli varsinaisesti ei ole vielä kiire, mutta ennen joululomaa se pitää ottaa, muuten ei enää ehdi.

meillä meni viikonloppu kivasti. Oltiin baletissa katsomassa joutsenlampea ja vieraitakin kävi. Eilen sain alkaa rempata vauvan huonetta. Aloin irrotella tapetteja seiniltä. Mies laitto sellasen rautasängyn palasiksi ja varastoon säilöön.. siirrettiin vauvan tuleva vaatekaappi sinne huoneeseen ja se oli oikein ihanan näköinen.

Mulle on tullut "jalkapallomaha". Viikonlopun aikana maha ihan selkeästi pullistui ja muutti muotoaan. Ihan kivaa. Potkutkin tuntuu, muttei vielä ollenkaan kipeästi. Haluaisin tuntea potkut useamminkin. Kaippa se ajan mittaan alkaa tuntua useammin..

Meillä dotellaan seuraavaksi sitä uusintaultraa joka on siis tasan kolmen viikon päästä. Ihanaa! saakohan siellä tietää sukupuolen? En malttaisi odottaa..

Hauskaa viikkoa!
Vanilla 21+2

Heippa!
Vakuutuksista olitte keskustelleet; tarkoitus olisi ottaa sellainen ja ihan tällä viikolla ollaan menossa vakuutusyhtiöön.
Neuvolassakin tuli taas käytyä, paino nousee ja hemoglobiini alle sadassa. Mutta eipä sille oikein minkään mahda. Nyt alkaakin oikein rumba, kun on verikoe (rh-) ja 4d-ultra, lääkärineuvola ja seurantaultra (istukka) tässä vielä ennen joulua... Että kiirettä pitää!
Niin ja sf-mitta oli 19 (vko 23+3). Millaisia lukemia muut olette saaneet?

Iines 24+1

Huomanta kaikille!

Täällä jaksellaan pyöristyneissä merkeissä. Mieliala on korkeella ja eilen käytiin miehen kanssa 4-d ultrassa Brunon luona. Kaikki ok! Olipa kokemus nähdä oma pikku nöpönenä todellisena kuvana, saatiin dvd mukaan. Voidaan sitä sitten joukolla katsella ja ihastella. Meille on tulossa TYTTÖ! LA muuttui muutaman päivän aikaisemmaksi, joten saattaa tytteli syntyä jo helmikuun lopulla.
Ens viikolla neuvola lääkäri ja rh- verikoe. Joten viikko kerrallaan mennään ja ollaan jo vähän joulutunnelmissa.
Mukavaa odotus aikaa kaikille!

Riitukka 26+0

Hyvänen aika, oltiin jo toisen sivun lopulla ... Eli ei minulla mitään asiaa ole, kunhan nostan ketjuamme, että ei kolmannelle sivulle pudota.

Joku kyseli sf-mittoja. Mulla ne on olleet viikolla 20+0 18cm ja viikolla 24+0 21cm. Seuraavan kerran mitataan kun viikot 27+0, jolloin on myös lääkärineuvola.

Olen laittanut Kela:n paperit vetämään, saas nähdä koska äitiyspakkaus saapuu! Tänään myös ostettiin vaunut, kirjoitan niistä lisää kun saadaan ne... Päädyttiin Emmaljunga CityCrossiin ja niihin kova City koppa... Tulevat isovanhemmat toivat ulkomailta muovipussillisen vauvan vaatteita, itse ollaan ostettu vasta yksi body. Remontti on kesken ja tänään pitäisi vihdoin repiä vanhat tapetit pois, sitäkin on pitänyt harrastaa jo pari viikkoa, mutta kun ei muka kerkiä. Vakuutusasiat on ihan levällään ja meillä menee tiistaina umpeen se 3kk ennen laskettua aikaa eli kiirettä pitää alkuviikosta, päätös on tehtävä viikonlopun aikana. Lapsivakuutus olis helpohko päättää, mutta kotivakuutuksessa on paljonkin mietittävää kun sekin pitää siirtää samaan firmaan mistä ottaa lapsivakuutuksen ...

Koitetaas nyt pysyä etusivulla ;)

Viikot 26+3

Nillenalle: jos olet kirjoittanut pitkän tekstin ja se häviää silloin kun lähetät sen, niin tee näin ennen lähetystä: maalaa koko tekstisi ja paina Ctrl-c (eli kopioit sen leikepöydälle). Sitten voit klikata hiirellä jossakin, että maalaus (valinta) lähtee pois päältä ja lähettää juttusi. Jos kaikki taas häviää, niin juttu on leikepöydällä varastossa eli voit mennä uudelleen "kirjoitusikkunaan" ja painaa Crtl-v ja tekstisi on taas kirjoituskentässä ja voit yrittää uudelleen. Toki voit liittää tekstisi talteen vaikka Wordiin samalla tavalla (tai Muokkaa-Liitä).

Onnittelut Riitukalle (ja muillekin 4d-kävijöille) mukavasta ultrakokemuksesta ... Itse en ole vieläkään päättänyt menenkö siihen ... Kaikki tuntuisi olevan ok, mutta silti tavallaan pelottaa ... kun kärähdin siinä seerumiseulassa niin olen tullut niin kovin varovaiseksi ja pelokkaaksikin... Siellä olisi kai hyvä käydä ennen viimeistä kymmentä viikkoa, koska silloin lapsiveden määrä muuttuu ja kuvat eivät ole enää niin selviä tms. jotain sellaista niistä luin...

Moikka =)

Nyt vasta saatiin kotinetti kuntoon eli nyt pääsen sitten kirjoittelemaan useammin..

Mä yhä edelleen pärjään näillä mun "vanhoilla" vaatteilla eli ei oo tarvinnut siirtyä suurempiin. Maha on kasvanut jonkin verran, muttei mitenkään räjähdysmäisesti, kaikki mitä on tullut, on tullut mahaan. Usein kuulee työkavereilta huomautuksia siitä miten pieni mahani on viikkoihini nähden.. että toista se oli silloin, kun itse odottivat! Mutten välitä, kun kaikki on niin yksilöllistä..

Pääasia, että ultrissa ja neuvolassa on todettu kaiken olevan hyvin. Meillä on kanssa 4D - ultra aika Brunolle 19.12.. Veittekö muuten oman dvd:n sinne mukaan. Monelta oon kuullu, että veivät, mutta kun varasin ajan tonne ja kysyin pitääkö vastaanotolle varustautua jotenkin, niin sanottiin, että kunhan tulee paikalle. Ja saa kuulemma videon mukaan. Varoiksi kyllä otetaan tyhjä dvd mukaan, jos sieltä ei saakaan.

Mä kanssa mietin tota vakuutusasiaa, Tapiolasta minäkin kyselin.. Aluksi ajateltiin, että tottakai otetaan se, mutta tultiin siihen tulokseen, että ei oteta. Sitten vasta kun lapsi on 2kk.

Mä oon kanssa sitä mieltä, että tytölle on jotenkin helpompi keksiä kivoja nimiä, kuin pojille.. Molemmille meillä on kyllä vaihtoehdot, mutta ei mitään niin ehdottomia suosikkeja. Lainasin kirjastosta 3 nimikirjaa, täytyy niitä tässä selata läpi ja valita mieluisimmat.

Mä en edelleenkään oo tehny mitään hankintoja vauvalle.. Mitä nyt muutamia perusbodeja.. 4D - ultran jälkeen aiotaan mennä shoppailemaan vaatteita, kun sukupuoli asia pitäisi sitten olla lähes 100 %:n varmasti tiedossa.

Kestovaippailusta... Miten niitä harsoliinoja saa kunnolla puhtaaksi, kun vauvan kakkakin on sellasta "sinappista".. Eikö niihin jää pesunkin jälkeen läiskiä ( vaikka toki puhtaita ovatkin ) ??? Laitatteko niitä johonkin likomaan, ettei ne haise ja kuivu, että niitä tulee sitten niin paljon, että saa koko koneellisen täyteen?? Anteeksi näin tyhmät kysymyksen, mutta kun ei mulla oo mitään tietoa asiasta enkä tiedä ketään joka kestoilua olisi harrastanut...

Hyviä vointeja kaikille !!

Mulla sama juttu kuin tuutikki81:llä ... monet ihmettelee mun mahani pienuutta ja mua se jo häiritsee ... Olen kohta ihan paniikissa, että entä jos se ei kasvakaan normaalisti. Onneksi keskiviikkona on neuvola ja taas mittaillaan ... Mun painokaan ei ole sillain noussut, mutta olen epähuomiossa syönyt liian vähän, kun ei ole sitä pahaa oloa enää (onneksi), jonka takia söi kokoajan. Nyt koitan syödä hyvin myös välipaloja, ruokaa on aina mennyt mukavasti. Myös mulla on kaikki paino tullut kyllä mahaan ja se ei ole läskiä. Mitään herkkuja ei edelleenkään tee mieli, mutta joskus syön niitä silti (vanhasta muistista). Sekin saattaa vaikuttaa mahani pienuuteen, että olen pitkä, en tiedä?? Äitiyslappuhaalareissa olen nyt kulkenut viikon joka tapauksessa ;) Ja omasta mielestä maha on kanssa aika pieni, miehen mielestä se on suuri, ota siitä siis selvää. Olen mittaillut vyötäröä ja se kyllä suurenee, että kai tässä kaikki on ok. Ja voihan toi maha kasvaa kai vähän sykäyksissä, vai?

Minä olen kanssa ihan pihalla kestoilusta ... mutta voisin sitä kokeilla kertakäyttöisten ohessa, kai.

Viikot 26+4

Eli viikkoja 25 + 5

P.S masussa möyrintää tuntuu joka päivä ja liikkuminen on niin voimakasta, että mieskin on tuntenut liikkeet masun päältä. Hyvältä tuntuu aina, kun pikkuinen liikuskelee.. Itselle tulee varmistunut olo, että eloa siellä on =)

Harsovaipat likoomaan kannelliseen ämpäriin, jossa vettä + hieman etikkaa (--> vie hajuja), pesu 60-95 asteessa, puhtaaksi tulee! Laitoin itse ensin esipesulla vaipat + harsot ja lisäsin sitten muuta pyykkiä, niin ei tarvi puolityhjää konetta pyörittää. Saataville myös esim. riisipaperia, joka kertakäyttöistä ja helpottaa kakkien putsausta. Eli ohut papru vaippaan ja sitten pönttöön. Kestovaippailusta löytyy netistä tietoa vaikka kuinka ja kaupoissa neuvotaan myös mielellään! Ja käyttäjät jakavat miellään kokemuksia, minäkin siis... ( =

Sf-mitta 25 cm viikolla 26 +, ja maha aina vain valtavampi...

Öö, tuli että käytäjätunnus varattu, täytynee kehitellä jokin oma ja kirjautua...

Hei!
Kiitos Plankton vinkistä. Ongelmat ovat olleet kuiteskin tän oman koneen ja nettiyhteyden kanssa.

Tuosta kestoilusta: minä taas olen kuullut ettei riisipaperia saa missään tapauksessa laittaa pönttöön. Koska se on märkälujaa, niin se saattaa tukkia viemärit... Kakkatahroihin auttaa kuulemma sappisaippua. Itse oon ajatellut laittaa huuhdellut harsot ja muut pyykkikaapin koriin ilmavasti odottamaan pesua. Kokeilen näin ja jos ei toimi niin siirryn tuohon ämpäritekniikkaan. Kestoilusta kiinnostuneiden kannattaa ehdottomasti tutustua kestovaippainfo.fi -sivuihin.

Oma raskaus sujuu ihan kivasti. Kaikki sanovat että näytän niin hyvinvoivalta ja hyvä olo mulla onkin ollut lähes koko ajan. Mitä nyt jonnekin välillä kolottaa ja väsyttää, mutta perusolo on mitä mainioin.

Nillenalle rv 26

Itse en ole koskaan liottanut kestovaippoja vaan kuivasäilyttänyt ne eikä hajuhaittoja ole ollut. Tosin harsoja en ole käyttänyt lainkaan vaan muotoonommeltuja sisävaippoja ja hahtuvia tai taskuvaippoja. Olen pessyt vaipat 95 asteessa ainoastaan muutaman kerran vuodessa, muutoin aina 60 asteessa. Ja tosiaan sitä riisipaperia ei saa pönttöön heittää (voi tukkia viemärin) vaikka jollain vaippasivuilla näin neuvotaankin. Esipesuakaan ei ole käytetty ja kaikki vaipat ovat säilyneet täysin tahrattomina! Sappisaippuaa vain kakkatahroihin :). Kestoilusta kokemusta pari vuotta, kohta toivottavasti lisää :)

Moi kaikille
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen kiireen ja no... sellaisen (surullisen) tuntemuksen vuoksi, että en oikein jotenkin kuulu tähän "huolettomaan" odotus-joukkoon. Taustalla on esikoisemme syntyminen keskosena rv30 (1,5kk sairaalassa) 2v sitten ja tämän raskauden ongelmat (ennenaikaisia supistuksia rv15, osittainen eteisistukka jonka vuoksi on tullut muutaman kerran verta :( ym.).
Onneksi ensi viikolla NKL:lla tilannettani taas tutkitaan ja katsotaan, tuleeko kolmen viikon sairaslomalleni jatkoa, tänäänkin supistuksia on tullut ainakin 10-15kpl (stressipäivä takana) ja jos ei lepääminen kohta auta tilanteeseen, niin joudun lääkärin mukaan sairaalalepoon! Eli ei muuta kuin päivä kerrallaan, jokainen päivä on pikkuiselle masu-asukille kuitenkin kotiin päin (muistaakseni jokainen kohdussa vietetty päivä parantaa pikkuisen ennustetta 2%).
En tiedä mitä yritin ylläolevalla vuodatuksellani tuoda esille, kunhan purin tuntojani taas pitkästä aikaa tänne palstalle (ja koetan joskus saada unenpäästä kiinni alakuloisilta pohdinnoiltani plääh! ;)). Jospa teidän iloisia vaunuostos/kestovaippailu/kotiintulo -vaate -pohdintoja lukiessani odotuksen into (huolen sijasta) ja ennen kaikkea usko tarttuisi joku päivä minuunkin, pikkuinen masu-asukki kun on huolen sijasta pelkkiä positiivisia ajatuksia ansainnut ja moni odottaja (jos edes toisilla tärppää!) ei ole päässyt näinkään pitkälle (paljon tosi surullisia esimerkkejä lähipiiristä).

No ehkä huomenna on taas pirteämpi ja positiivisempi päivä, sorry vuodatukseni..

Pohtii ja vuodatusta pahoittelee,
elli73 rv26+4

Heipat vaan pitkästä aikaa! On ollut niin kiireitä, että olen pitäytynyt kirjoittelemaan vaan tuonne toiseen ketjuun.
Eipä täällä kummempaa. Rakenneultrassa kaikki ok ja maha kasvaa yläkäyrällä! Viimeviikolla kun oli rv 22, Sf mitta oli 21. Painokin on noussut ihan riittävästi, sain siitä neuvolatädiltä huomautuksen ja lähetteen sokerirasituskokeeseen. Sen tuloksia vielä odottelen. Ja minä kun luulin, että olin syönyt liian vähän, on tainnut olla kasvupyrähdys papusella..

Hankinnoista. Tilasin babyshop.fi :stä Ovin rattaat ja samaan pakettiin turvakaukalon, tuossa linkki pakettiin http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=785
Todella tyytyväinen olen ollut.
Näiden lisäksi olen hankkinut muutamia söpöilyvaatteita huuto.netistä (Unisex mallia, ei saatu tietää sukupuolta ultrassa, eikä varmaan selvitetä). Aluksi aion siis tulla toimeen pääosin ä-pakkauksen vaatteilla, sitten syntymän jälkeen on helpompi ostaa sukupuolen mukaan.
Vielä pitäisi siis hankkia pinnasänky, hoitopöydän hankinnan siirrän ensi kesään jahka pääsemme muuttamaan uuteen asuntoon. Nykyiseen kaksioon ei mahdu. Ajattelin hoitaa vaipanvaihdon pesukoneen päällä.

Kunnon potkuja olen tuntenut jo noin 3 viikon ajan, mies tunsi ensimmäistä kertaa vatsan päältä viime viikolla. Ikävänä uutuutena on virtsarakon potkiminen.. Pakko käydä töissä vessassa melkein tunnin välein, ettei vaan tule vahinkoa.

Elli73 voimia ja tarrasukkia!!

Hena rv 22+6

Huomenta!

Ensinnäkin ellille hirmusti voimia sinne odotukseen. varmasti on raskasta olla jatkuvasti huolissaan. Onneksi asiaa seurataan tarkasti! Ja tule ihmeessä useamminkin kertomaan kuulumisia, vaikka ve tuntuisikin liian matalapaineelta meille muille. Pää asia että saat purkaa stressiä. Sitähän me kukin tarviaan aina välillä.

Meillä on tunnettu kunnon potkuja kanssa jotain 3, 4 viikkoa kunnolla. Vaikka täytyy sanoa että viimeisin viikko on ollut paljon hiljaisempaa kuin kaksi edellistä. Mistä lie johtuu, mutta päivittäin kyllä potkitaan.. Olikos se niin, että rv 30 saakka pitää niitä liikkeitä seurata päivittäin?

Lähdetään joululomalla miehen kanssa viikoksi kanarialle. Ihanaa vaihtelua näihin pimeisiin iltoihin. Sitä ennen kuitenkin on tuo tarkastusultra sen etisistukan vuoksi. Saa nähdä joko saatais tietää sukupuoli. Olis kiva tietää etukäteen.

Voimia kaikille,
perässähiihtäjä Vanilla 22+3

Np mitä kuuluu? Joko olet ostellut pikkuiselle kaikkea? Mikäs on vointi? Mulla oli tossa v-loppuna tosi kova migreeni. Muuten rupee oireet helpottuun. Odotten vain kovasti viikoja eteenpäin. Nyt on menossa varmaan 14+2 vointia sinne päin.

Tänään oli toinen lääkärineuvola. Verenpaine oli edelleen tosi matala (102/58), mutta muuten kaikki hyvin. Eihän tuosta alhaisesta paineestakaan ole kuulemma mitään haittaa, ainoastaan epämukavaa minulle, kun huimaa ja väsyttää. Kohdunsuulla ei onneksi ollut tapahtunut mitään muutoksia jatkuvista supisteluista huolimatta. Viime aikoina tosin ovat olleet aika kivuliaitakin välillä ja tulevat milloin tahansa, yölläkin. Mutta pitää ottaa rauhallisesti ja yrittää levätä paljon etteivät pahene. Todella helpottavaa silti kuulla, ettei ole suurempaa syytä huoleen. SF-mitta oli 26 cm eli hieman yli käyrien edelleen mennään.

elli73: ymmärrän kyllä hyvin huolesi. Sisarelleni syntyi pikkuruinen tyttö rv 24+2 noin vuosi sitten. Alku oli aikamoista taistelua ja suurta huolta, mutta nyt kaikki ok. Lisäongelma vielä oli, että he asuvat satojen kilometrien päässä NKL:ltä ja joutuivat useammaksi kuukaudeksi muuttamaan vieraalle paikkakunnalle ollakseen vauvan lähellä. Itsekin murehdin alkuraskauden kovasti, jos omakin vauvani syntyy keskosena, vaikka sille ei ollut mitään perusteita. Molemmilla taipumusta ennenaikaisiin supistuksiin, mutta ilmeisesti omalla kohdallani eivät ole vaarallisia. Toivon kovasti, että kaikki menee sinulla hyvin ja pääset rauhallisesti turvallisille viikoille. Toivottavasti et kuitenkaan joudu sairaalalepoon. Hyviä vointeja ja rauhallisia päiviä!

Tuosta vakuutusasiasta vielä... Itsekin olen vauvavakuutusta kovasti miettinyt, mutta en osaa päättää ottaako vai ei. Esikoisella meillä se oli, mutta käyttöä ei tullut kertaakaan. Pelkään, että jos en sitä nyt ota niin joudummekin sairauskierteeseen tämän uuden vauvan kanssa. Toisaalta hinta on niin kova että tuntuu turhalta maksaa niin paljoa. Enää pari viikkoa aikaa päättää...

minni rv 25+2

Moikka Sanni!

Jäänyt kyllä tämä kirjottelu aika lailla, nytkin en oo varmaan reiluun viikkoon käyny koko sivustolla...
Niin ihan hyvää kuuluu, muuten olo mainio, paitsi että ollu jonkin verran supistuksia ja väsyä joten pitäis ottaa vähän lepäilyn kannalta.. mutta muuten kyllä nautin täysillä tästä raskausajasta :) Sehän on mukava että sullakin alkaa olotila helpottaa, vaikka nuo migreenit on kyllä varmaan melko tuskasia. Ja niin ne vaan viikot vilahtelee tosi äkkiä, toisaalta oottaa tosi innolla että saa vauvelin syliin mutta kyllä haluaisin ottaa tästäkin tilasta kaiken ilon irti! Ei oo vielä kovinkaan paljoa osteltu, pääasiassa vaatteita, mutta nyt ois vaunuostokset edessä ja hoitopöytä + sitten kaikkea muuta kivaa vaavelille :) Joko sulla maha näkyy ihan selvästi?

Onnistuisko Sanni jos avattais uus ketju kuulumisille? Täällä tulee niin harvoin enää käytyä tai pian hukkuu viesti monen sivun taakse :( Yritin sua huhuilla muutama viikko sitte uudella ketjulla mutta se vilahti niin nopsaa toisille sivuille.

Np 26+

Maanantaita,

Kirjottelen tänne, vaikkei mitään kummempia kuulumisia olisikkaan. Toivottavasti ketju aktivoituu viimeistään, kun ensimmäisillä alkaa äitiysloma. Joko aamukammat on tehty? Mulla on, vaikka olen listan hännillä. Siis aamukampa on äitiysloman alkuun; siihen on enää 12 viikkoa ja 50 TYÖpäivää. Muilla on siis varmasti vähemmän.

Vauvanhuonetta on alettu remontoimaan. Lattia sinne on laitettu jo aikaisemmin, samoin katto ja yksi lautaseinä on maalattu. Vanhat tapetit poistin eilen. Oli aikas tiukassa, ja vielä 3 kerrosta! Meinas mennä hermo -menikin- mutta lopputulos on hyvä!
Tänään haen kaupasta uudet tapetit, mies saa tilkitä ja hioa seinät ja keskiviikkona laitetaan uus kuosi seinään! IHANAA! Jos vielä saisin tistaina miehen innostumaan IKEAan niin saisin hoitopöydänkin sinne! Sen jälkeen vois keskittyä vaan pikkutavaroiden ostoon ja vaatteitten etsimiseen. Toki meillä on vielä ostamatta sitteri ja turvakaukalo. Ehtiihän niitä vielä katsella. Vessakin on aikomus vielä rempata ennen pikkutulokasta. Saa nähdä ehditäänkö.

Ens maanantaina on se uusintaultra. Toivotaan että istukka on siirtynyt paremmalle paikalle! En ole ehtinyt edes ajatella että se ei olisi siirtynyt, mutta nyt on alkanut pelko hiipiä siitä mieleen. Mielellään en menisi sektioon, jos vaan on mahdollisuus välttää se. Hassua, toiset tekis mitä vaan että pääsis. Mutta, en mene nyt asioiden edelle. Ehtiihän sitä miettiä sitten myöhemmin.

Hauskaa viikkoa kaikille!

Vanilla 23+2