MAALISMAMMAT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susannaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka
Ja kiva lukea teidän kuulumisia!
Täällä on tilanne no.. ihan ok, joskin toistuvien supisteluiden (jo rv15 saakka) ja viime viikon kirkkaan vuodon (!) takia jouduin juuri viikon sairaslomalle. Onneksi vuotoa tuli vähän ja toissaviikolla ei ainakaan NKL:lla lääkärintarkastuksessa havaittu kohdunsuun pehmenemistä, mutta muuten tilanne väkisinkin jännittää. Kohta 2v esikoisemmehan syntyi keskosena rv30 (1,5kg) ja tästä johtuen riski ennenaikaiseen synnytykseen on nelinkertainen ilman ylimääräisiä ongelmiakin.
Että hiljalleen täällä mennään..
Mites muilla, onko teillä ollut suppareita vielä tms.?
t. elli73 rv23+5
PS. Joku täällä pohdiskeli 3D-ultraa, me mennään ensi viikolla Brunolle katsomaan pikkuisen vointia, joskos sukupuolikin siinä samalla selviäisi...

Suppareista oli kyselyä. Itse olen ollut kohta kuukauden sairaslomalla kyseisen vaivan takia. Oon keittiöllä töissä ja väkisinkin joutuu nostelemaan painavia tavaroita. Istuun ei kerkee koko päivänä, muutakuin ruoka tunnin verran. Joten rupes supisteleen työpäivän aikana oikein urakalla, ja työpäivän jälkeenkin oli tosi tukala olo. Onneks ei mitään kipuilua oo ollut. Kohdunsuu kanssa onneks kiinni. Edellis viikolla otettiin virtsaviljely, ei ollu virtsatietulehdusta. Tänään otettiin valkovuoto näyte, ja siitä tulee vastaus muutaman päivän sisällä.
Itse katselin noita suppareita jonkun pari viikkoo, ennen kuin otin yhteyttä neuvolaan. Työkaverit sanoi vaan et ne kuuluu asiaan (oli silloin n.18 rv). Neuvolantäti pisti sit samantien saikulle ja lekuriin. Levossa ei juuri mitään tunnu, jotain pientä sillon tällön. Mut ei tarvinnu kuin rauhalliselle kävelylle lähtee ja pari kilometriä olin kävellyt niin pisti supistaan silleen et piti oikein pysähtyä ja mennä kippuraan vähäks aikaa, ja sillon vihlaskin aika ilkeesti.

Ottaako jollain muulla muuten tonne häntäluuhun. Mulla liikunnan jälkeen tosi kipee välillä, ei meinaa pystyä istuun. Tuntuu kuin olis koko häntäluu pois paikoiltaan. Toi sama tunne oli välillä kunnon ratsastustunnin jälkeen. Häntäluu on kyllä joskus murtunu, josko siitä johtuu tai sit vaan siitä et noi nivelet löystyy.

Nimiasiaan, meillä on tytönnimi valmiina, ja poikaa ei oikeestaan olla mietitty. On vaan niin tyttöolo. 3D ultraan ollaan menossa ens viikon maanantaina, toivottavasti siellä sit selviää kumpi on tulossa;)

Hyviä vointeja kaikille!

Moppi 22+1

MOi!

Täällä on saatu peräpukamiin voidetta ja nyt alkaa helpottaa. Inhottava vaiva.
Eilen oltiin neuvolan järjestämässä "talous & hampaat" -koulutuksessa ja siellä istuttiin pari tuntia AIVAN TURHAAN! Mitään uusia asioita ei hammashuollosta tullut, vaan nämä tavalliset; älä anna vauvalle mehua ja muista vierottaa tutista aijoissa.. Kelan osuudessa riipaistiin vain pintaa; tutustuttiin äitiyspäivärahan hakukaavakkeeseen ja kerrottiin isyyslomasta. Kaikki olisi saanut luettua (olin jo lukenut) Kelan nettisivuilta. No tulipahan käytyä.

Varasin itselleni autokoulun pimeänajo-tunnin. Se on jäänyt roikkumaan ja kakkos vaihe pitää käydä viimeistään kesällä. En halunnut ajokorttia heti 18v, kun olen ollut monessa kolarissa, joten liikenne pelottaa.. Vieläkin olen aika varovainen.

Mua on alkanut nyt kiinnostaa ihan hirveesti vauvan sukupuoli! En malttais odottaa ees joulukuun uusintaultraan.. Ja siellä ei sukupuolta välttämättä edes kerrota, joten odottavan aika on pitkä! Sit täytyy mennä yksityiselle, jos mies vaan suostuu...

Mutta täällä ei kummempia tällä kertaa.

Missä kaikki on?

Vanilla 19+4

Eipä oo tullu kirjoiteltua taas aikoihin. Sitäkun ei silloin jaksa kirjoitella kun on kaikki hyvin :) Itse olen ollut eilisestä asti aivan höperö ja tämä kaikki johtuu siitä että eilen olimme mieheni kanssa Oulussa ultrassa jossa tutkittiin pienokaisemme läpikotaisin. En voi kuin ihmetellä miten hyvät laitteet heillä siellä oli. Saimme mukaamme kuvasarjan vauvastamme ja nämä kuvat ovat olleen jatkuvasti mukanani. Aika on siis kulunut niitä ihaillen :) Hauskinta kasvo kuvissa oli se, että pienokaisemme on kuin ilmetty isänsä. Pusuhuulet oli jotain niin sulosta ja näkyivät niin selvästi :) Olen niin onnellinen, että sikiö vaikutti kaikinpuolin terveeltä. Nyt vain odotan että saan tämän suloisuuden syliini....<3 On kyllä saanut huomata miten odotusaika valmistaa äitiä jo tulevaan. Minä kun en olisi koskaan uskonut olevani näin hulaantunut tuleva äiti. Ikää kun vasta 19v. Mutta näin vaan on käynyt :) Kertokaahan muutkin kokemuksia tästä "laajimmasta" ultrasta :)

Ihana kuulla Cloud että ultra meni hyvin ja saitte oikein kuvaSARJAN mukaan! Meillä on ultrat (2 kertaa) ollut molemmilla kerroilla hirmu nopeita ja molemmilla kerroilla olemme saaneet yhden kuvan mukaan. Toivotaan että joulukuussa ultra on vähän pidempi. (uusintaultra istukan sijainnin takia).
Millä viikolla olitkaan Cloud? ihanaa, kun erotit jo selvästi pusuhuulet.. Mua alko jännittämään nyt jo että mitäs me nähdään seuraavassa ultrassa..?

Olen nyt vkolla 22...Tämä kyseinen ultra oli siis kolmas ultra ja tämä tehdään noin vkoilla 19-22. Ultra oli niin selvä että sen avulla pystyivät katsomaan esimerkiksi oliko vauvalla halkio huulessa tai monta suonta oli navassa :) Aivan siis uskomaton. Kuvien lisäksi mukaan sai kolmen sivun selvityksen vauvan kunnosta, koosta ja terveydestä. Eli tutkittiin erikseen jokainen ruumiinosa. Tämä ultra itsessään kesti jopa yli 20minuuttia.

Moi,
Hiljaiseloa täälläkin eli ei mitään ihmeempiä. Raskaan työpäivän jälkeen (vaikka en fyysistä työtä teekään) on alkanut olla maha kipeänä ja kivuliaita supistuksia myös. Liekö stressilläkin osuutta? No, töitä enää kuutisen viikkoa ja sitten loppu! (=
Tuntuu, että hirmu vähän esim. neuvolakäyntejä tai muuta kontrollia, seuraava vasta tämän kuun lopulla. Maha on VALTAVA, kasvaa ja kasvaa... Epäilyttää jo vaavien lukumääräkin...Saapi nähdä!

Mukavaa odotusta kaikille!

RV 24+

Heipä hei kaikille! Noista sukupuoli asioista: Mä toivon ihan hirmu paljon tyttöä,on ollut koko alkuraskauden ajan ihan vaaleenpunainen fiilis,toki se voi myös johtua juuri siitä että toivoisin vaavin olevan tyttö. En ole edes ostanut mitään muuta kuin vaalenpunaisia vaateita (taitaa poika kärsiä identtiteetti kriisistä jo 1-vuotiaana kun äiti on pukenut punaisiin syntymästä lähtien)-(siis jos se on poika) Tytölle on myös nimi valmiina -hän tulee olemaan Lara Susanna. Pojalle ei mitään vahvaa ykkös vaihtoehtoa ole, Petrus on pyörinyt vahvasti mielessä-mutta muut ovat tyrmänneet sen täysin,eihän se heidän päätös ole,mutta vahva vastarinta saa mietimään.
Minä myös miettinyt 3d ultraa,mutta on niin hirmu kallis :( Mutta ehkä joulupukki yllättäisi?
Ja ihan hirmuna olette toiset jo ostelleet tavaroita,taidan kulkea jälkijunassa teihin nähden,ei ole hankittuna kuin vaatteita(niitä vaaleanpunaisia;) Luulen että vasta joulun jälkeen alan hamstraamaan.
Hyviä vointeja kaikille ja mukavat viikonloput.

21+3

Huomenta!

Ompas täällä hiljaista... Taidan itsekkin olla siihen syyllinen, kun en ole ehtinyt kirjoittamaan. Minä tosiaan olen aika paljon ostanut tavaroita vauvalle, mutta vaatteet jätän aika lailla viime tippaan.

Odotan että kuulen ultrassa kumpi on tulossa (jos vauva/ultraaja suostuu paljastamaan). Ultra on siis tasan 4 viikon päästä ja siellä tarkistetaan se istukan sijainti..

Vauva on potkinut epäsäännöllisesti. Tai siis minä olen tuntenut liikkeet välillä, välillä en. Mulla tulee huono omatunto jos makaan vähänkään selälläni. Onko ihan tervettä?
Öisin pyrin kuitenkin nukkumaan kyljellään.

Tänään ois tarkotus mennä kattelemaan miehen kanssa tapettia vauvanhuoneeseen. Mulla on jo suosikki. Pitää saada vaan mieskin tykkäämään siitä ja suostumaan siihen hinnasta huolimatta..

Hauskaa viikkoa!

Vanilla 20+2

Ps. Jee, mullakin ylitty puoliväli! =).

Hei kaikille.
Meillä oli viime viikon torstaina neuvola, viikkoja silloin 23+3 ja kaikki oli hyvin. hemppari oli vähän matala vain 115, mut ei hälyyttävä. sf-mitta oli 22cm ja paino noussut 350g/viikko.Niin ja ne kelan laput sain täytettäväksi.
Viikonloppuna käytiin kotipuolessa siskonpojan 14v synttäreillä ja papan luona.Kaikki halusivat nähdä masua ja kokeilla miltä se tuntuu.Matkustelu ei enää tunnu kovin mukavalta ja maha painaa virtsarakkoa ja pysähdyksiä tulee pakostakin useampia, mut mukava oli käydä moikkaamassa tuttuja.
Tälläistä kuuluu tällä erää, seuraava neuvola on vasta joulukuussa.
Nyt täytyy lähteä ton koiran kanssa kävelylle ja ostamaan sille uusi kaulapanta kun rikkoi aamulla entisensä.

Heta tasan 24

Hei kaikille! Täällä on mahan kipuilu jo vähän hellittänyt eikä supistuksiakaan tulee enää kauhean usein. Ovat kyllä tosi tukalia tullessaan. Uutena vaivana suonenvedot pohkeissa. Ovat todella tuskallisia. Usein huomaan suonenvedon olevan tulossa ja kiireesti ojentelen kantapäätä tms. mikä tuntuu auttavan.

Maha on kasvanut taas reilusti, ensimmäiset äitiyshousut alkavat jo kiristää ja pitäisi hiljalleen siirtyä vähän isommalla maharesorilla oleviin. Vauva tuntuu potkivan jo todella ylhäällä, neuvolassa kolme viikkoa sitten rv 20 kohtu oli hieman yli navan. Tuntuu kuin vauva painaisi jo mahalaukkua, kun ruoka nousee helposti takaisin suuhun, etenkin iltaisin.

Minä taas makailen mieluiten juuri selälläni, silloin on paras olo. Kyljellään maha tuntuu ikävältä ja painavalta. Ei selällään olosta mitään haittaa ole, jos se vain tuntuu hyvältä. Riskinä on se, että kohtu painaa suuria verisuonia lantiolla, mutta sitä ei kyllä voi olla huomaamatta, kun alkaa huimata ja tulee paha olo. Edellisessäkään raskaudessa minulla ei ollut mitään ongelmia selällään makoilussa, kun kohtu oli niin kapea ja korkea.

Olen kovasti mietiskellyt vauvan sukupuolta. Rakenneultrassa näimme selvästi vauvan jalkojen välissä kivesten näköiset ulokkeet. Olivat todella selkeät ja isot. Voiko niitä vielä tässä vaiheessa sekoittaa tytön sukuelimiin? En kysynyt asiasta lääkäriltä, sillä emme halunneet tietää sukupuolta, mutta nähtyäni nuo "ulokkeet" asia on pyörinyt mielessä jatkuvasti... Ovatko siis sukuelimet rv 20 selvästi joko tytön tai pojan?

Ostin minäkin pieniä vauvanvaatteita viime viikolla. Tuli yhtäkkiä olo, että vaatteita on pakko saada ja hirveä kiirekin oli olevinaan, vaikka onhan tässä vielä aikaa. Ja esikoiseltakin paljon vaatteita tallessa. Isompia hankintoja ei onneksi tarvitse tehdä, kun esikoiselle ostimme pari vuotta sitten vaunut, turvakaukalot, sängyt yms. Uusia vaatteita sentään haluan tälle kakkoselle. Oikein odotan, että pääsen ostamaan ihan pienen toppapuvun uudelle vauvalle! On hyvä syykin ostaa pieni koko, kun käyttöä ei maaliskuusta kovin pitkään tule olemaan. Äitiyspakkauksen haalari jäi esikoiselta lähes kokonaan käyttämättä, kun se oli ihan liian iso tuolloin 4-6 kk vauvalle ja seuraavana talvena liian pieni. Ja ne erilliset töppöset ja tumput vielä olivat turhan hankalia käytössä. Suosittelen ehdottomasti muillekin käännettävillä hihoilla ja lahkeensuilla olevia ulkopukuja!

minni rv 23+1

Nyt täytyy perua puheet :) Nimittäin sukupuoli on edelleen epäselvä vaikka olinkin tehnyt varmat johtopäätökset että sikiö on poika. Nyt kuitenkin asia on kääntynyt päälaelleen ja sukupuoli on täysi arvoitus. Nimittäin toinen lääkäri sanoi poika ja toinen epäili tyttöä :) Eipähän ole kaikki niin selvää vielä : sittenkään :)

Hei kaikille!
Ihmeellisen nopeasti tuntuvat nämä viikot menevän.
Cloudin tilanne onkin aika hauska, kyllähän tuo sitten maaliskuussa selviää =)
Olikos se Vanilla kun kertoi menevänsä ultraan istukan paikkaa tarkastamaan? Itsellä myös ultra vielä edessä juuri samasta syystä. Nyt vain kovasti miettynyt yksityiselle menoa, mutta aikaa on vielä kun ultra vasta rv28.
Ja Minnille sympatiat suonenvedoista, ihan samanlaisia minullakin ja todella ikäviä.
Itse olen viikonloppuna menossa hankkimaan kaikenlaista kivaa tulevalle perheenjäsenelle, vaikka aika tavalla on jo hankintoja tehtynä. Onko täällä moni innostunut kestovaipoista? Itse olen ajatellut hankkia niitä ainakin muutamia ja kokeilla. Jos se sitten sujuu niin meillä ainakin kestoillaan sen minkä jaksetaan. Mitään pakkoa en ajatellut asiasta itselleni tehdä.
Ulkohaalarin ostoa olen mietiskellyt; kun jos meidän vaavi syntyy ajallaan tai vähän myöhässä ja on kylmät ilmat päästään vaunuilemaan vasta maaliskuun lopulla tai huhtikuun alulla. Millaisen puvun vauva sitten tarvii? Kun ä-pakkauksen on iso, menisköhän sellainen pussimallinen (ei lahkeita), kun sen käyttöikä jäänee lyhyeksi. Kertokaas viisaammat!

Iines 23+1

MOi!

Suonenvetoja täälläkin, auts! Auttaa kuitenkin kummasti kun venyttää vastaan. Ainakin vielä.

Iines, mulla on se ultra rv24+2 eli noin neljän viikon päästä. En millään malttaisi odottaa sinne asti. Minäkin menen ehkä sitten vielä yksityiselle ultraan ihan vaan sukupuolen takia, jos ei se selviä tuossa istukkaultrassa.

Mulla on hankittuna vauvalle sellanen nallehaalari, mutta ei se taida ihan ulkopuvuksi riittää sairaalasta kotiin matkalla, vaikka luulen että meiän vaavi syntyy vasta huhtikuun puolella. Tai siis en oikein tiedä. toisaalta mennään autolla. No kertokaahan viisaammat mitä sille vauvalle kannattaa pukea ylle kotimatkaksi?

Kestovaippoja aion kokeilla, mutta Iineksen tavoin en ota asiasta pulttia. Jos tykkään ja toimii niin käytän, jos ei, niin sitten en käytä.

Meillä on ollut sekä pojalle että tytölle etunimet valmiina, mutta toisia nimiä ei. eilen illalla kun en saanut unta, mietin tytölle nimiä ja keksinkin sopivat toiset nimet. Saa nähdä näyttääkö tyttö (jos meille sellainen tulee) yhtään niiltä, vai pitääkö ne muuttaa.. Se on ihan kivaa tuo nimien keksiminen, joskin välillä vaikeaa..

Vanilla 20+3

Hei,

Iines tiedusteli, onka muita kestovaippailijoita, ja täälläpä yksi! Käytin ekallakin, tosin en yksistään kestoja vaan välillä kertiksiäkin esim. ulkoillessa ja matkoilla. Mutta iso säästö oli näinkin ja etenkin parempi omatunto, kun jätemäärä pienempi. Aluksi noin puoleen vuoteen mentiin harsovaipoilla, sitten kuorivaippa + imukykyisempi sisus. Vauvan iho pysyi koko ajan tosi hyvänä, ovathan ilmavampia muovivaippoihin verrattuna. Lapsi oppi myös varhain potalle, ilmeisesti kestoilun tuloksena.

Samaa ajattelin seuraavallakin tulokkaalla, hyöty oli vaivaan nähden SUURI. Suosittelen!

Masu kasvaa, viikot menevät hurjan nopsaa! (= Jänskää. Vointeja teille!

rv 25 +

Ulkopuvusta: Eihän sitä voi vielä tietää millaiset ilmat ensi maalis/huhtikuussa on. Itse ajattelin hankkia sellaisen enemmänkin kevyttoppapuvun, johon voi sitten laittaa lisää alle tarpeen mukaan. Aion ostaa myös ohuen fleeceasun/haalarin, joka menee kevyttoppapuvun alle. Pussimallinen puku käy varmasti hyvin, jos vauvan vain saa sen kanssa turvakaukaloon. Kaukalossahan menee turvavyö jalkojen välistä. Itse olen jo miettinyt ottavani vauvalle kotiutumisvaatteiksi pitkähihaisen bodyn, terälliset potkarit, paksumman paidan+ housut, ohuet tumput ja töppöset, edestä solmittavan puuvillamyssyn, hatun/pipon ja kevyttoppapuvun käännettävillä hihoilla ja lahkeilla. Varmaan fleecehuopa vielä varalle. Pitää tietenkin vähän katsoa millaiset säät silloin on. Vastasyntynyt pitää kuitenkin pukea lämpimästi. Meillä tulee olemaan kotimatkaa reilu puoli tuntia autolla. Vaikea uskoa, että vielä olisi nelisen kuukautta odotusta jäljellä.

Minäkin pääsen ylimääräiseen ultraan tai todennäköisesti useampaankin omassa neuvolassa. Rakenneultrassa havaittiin pienehkö myooma, jota pitää seurata ettei ala kasvamaan. Odotan jo kovasti, että parin viikon päästä pääsee taas näkemään pienokaisen. Vaikka vähän huolestuttaa tuo myooma, ei kuulemma pitäisi kuitenkaan vaikuttaa mihinkään.

Cloud, en taida minäkään sitten vielä pitää omia johtopäätöksiäni sukupuolesta kovin varmoina. En ole edes kysynyt asiasta lääkäriltä. Toisaalta haluan pitää sukupuolen yllätyksenä, mutta toisaalta taas haluan tietää nyt heti! Jostain syystä asia on pyörinyt mielessä ihan taukoamatta viime viikot. Ja vaateostoksia on aika vaikea tehdä tietämättä, kun näyttävät olevan niin selkeästi joko tyttö- tai poikavaatteita.

minni rv 23+2

Täällä kanssa yksi kestoilija, mutta kans silleen kertiksien kanssa. Ostin jo tutulta käytettyjä vaippoja muovipussillisen, on kaikkee laidasta laitaan kuoria ja imuja ja sit all-in-one vaippoja. Aika näyttää sit mitkä sopii parhaiten. Vielä kun muistais maaliskuussa et mitkä niistä kuulu mihinkin, nimittäin ei se kokoominenkaan ihan yksinkertasta oo;)

Eilen käytiin 3d/4d ultrassa, ja siellä se vaavi köllötteli. Kaikki rakenteet oli kunnossa ja muutenkin kaikki ok. Vaavi oli viikkoihin nähden hiukan isompi, mut kuulemma ihan normaalimitoissa kuitenkin.
Tyttöolo on meikäläisellä koko ajan ollut, ja kun lääkäri kysyi et halutaanko tietää, niin sanoin et tyttöö on meille povattu. Lääkäri totesi et oon kyllä toista mieltä, eli poika on tulossa!!!
Itse en kyllä erottanut kuvasta vehkeitä, mutta lääkäri oli kyllä sitä mieltä ja oli asiasta aika varma.

Että näin meillä, olin kyllä tosi tyytyväinen tohon ultraan ja ultraajaan. Kannatti kyllä hiukan maksaakin, ja mukaan saatiin ihania kuvia ja vielä dvd koko hommasta. Kasvot näkyi tosi selvästi muutamissa kuvissa, tosin hiukan luiselta näytti vielä näillä viikoilla.Lääkäri katsoi kyllä tarkasti kaiken, ja katsoi vielä lopuks erikseen kohdunsuun ja kaulan tilanteen kun kerroin et on supistellut reilusti.

Masu todellakin täälläkin kasvaa nopsaan, ja tuntuu et ei oo enää kauaa aikaa jäljelläkään. Juuri äsken nimittäin tilailin synnytysvalmennukseenkin ajan, TOSI JÄNNÄÄ! Sitten vein Kelaan äitiyspäiväraha ja -pakkaus hakemuksenkin jo, ettei ainakaan se jäisi viime tippaan.

Moppi 23+

Huomenta! Eipäs hävitä etusivulta...

Minä kans varmaans aan ystävältä pientä korvausta vastaan kestovaippoja.
En vaan tajua niistä vielä mitään. On siis harsovaippoja ja jotain toisia vaippoja? Molemmat kuitenkin kestovaippoja? Apua! Hilppa vois vähän minua lisää valaista? =).

Minnihän on suunnitellut jo tarkkaan vauvan kotiintulovaatetuksen. ihanaa! Tuli ihan sellanen olo että kohtahan se meiän vaavi syntyy! =). vaikka olenkin koko kuun viimeinen odottaja.. Miellä on automatkaa vain reilu 10 minuuttia ja lämmin auto kyyditsemässä, joten ihan hirmusti ei varmaan tarvi vaatetta pienelle pukea. Tai eihän sitä tiedä jos sillon on vielä paljon pakkasta! voi olla.. =).

Minni, mikä tuo Myooma onkaan?

Moppi, onnittelut onnistuneesta 3d/4d -kokemuksesta. Oli varmasti ihanaa nähdä oma vaavi jo nyt! Hassua tuo tyttö/poika olo! Mulla on ihan tyttö olo *miehellä tietysti poikaolo, hih* mutta todellisuudessa ei mitään käsitystä! Toisaalta jos ultrassa käy katsomassa sukupuolta, niin siitäkään ei voi olla yhtään varma näköjään! Hmn..
3d4dultrahan on kai hyvin varma ennustaja..

No katotaan nyt..mulla on sinne 3 ja puol viikkoa sinne ultraan..

Hei okos kukaan tehnyt itelleen jo aamu kampaa äippäloman alkuun? Ensimmäisillähän se alkaa jo tammikuun lopussa, eikös niin? Mulla alkaa vasta helmikuun loppupuolella. Olen tehnyt itselleni työpäivä kalenterin, kun olen todella ahdistunut tästä työstä. tai työ on ok, mutta mullahan siis on suurin osa työkavereista miehiä ja muutama nainen, joista kukaan ei enään puhu minulle mitään ylimääräistä ja kaikki on alkanut hylkiä tän vauvauutisen takia.. Mutta kai tän 63 työpäivää vielä kestää! =).

Hauskaa päivää kaikille!

Vanilla 20+4

Moi, vielä kestovaippailukokemuksestani: Niitä todellakin on joka lähtöön! Meillä aluksi siis harso taiteltuna + ohut kuorivaippa, jossa ei imujuttuja. Harsoja on iso kassillinen, kuorivaippoja riitti neljät. Kun pisut alkoi olla isompia, siirryttiin imukykyisempään malliin, jossa sisävaippa + kuorivaippa. Muutamat ostin ekokaupasta ja loput käytettynä kaverilta. Taitaa olla noin 10 vaippaa, joka toinen päivä vähintään koneessa pyöräytin. Eri mallisia ja merkkisiä, mutta toimintaperiaate sama. Jotkut käyttää vielä villahoususysteemiä, mutta siitä minulla ei ole kokemuksia.

Tuttavapiirissä "sekakäyttö" yleistynyt tosi paljon: kotioloissa kestoillaan ja tilanteen mukaan kertakäyttöisillä. Turha siis pulttia ottaa! =)

Täällä kyllä lasketaan päiviä äitiysvapaan alkuun ja lopetan työt aikaisin, kun tällä alalla piiiiiiitkä joululomakin (opetuspuolella siis, arvannette), enkä mene enää tammikuun puolella, vain viikon ehtisin ja eikä taida työt siinä vaiheessa kovin inspiroida kun ei nytkään...

Oi kun ihanaa. Hilpalla ei tosiaan ole sitten enää paljon töitä jäljellä ennen äitiysloman alkua. Mua itteä vähän pelottaa että miten jaksan töissä kun ei enää nytkään inspiroi yhtään!

Juu, taidan siis ottaa ihan ajan kanssa selvää noista kestoista..

Niin, minulle on tullut suuri tarve järjestellä kaikkea vauvaa varten valmiiksi jo nyt. Tuntuu vain siltä, että on pakko saada asioita valmiiksi. Helpotti suunnattomasti, kun sain hankittua pari bodya, sukkia ja myssyjä. Keräilin myös esikoisen vauvatarvikkeita valmiiksi uudelle vauvalle varattuun kaappiin. Tekisi mieli kaivaa hoitopöytä, sänky ja kaikki jo varastosta, mutta niiden suhteen taidan vielä malttaa mieleni pari kuukautta. Luin tällä viikolla ketjua talvivauvan kotiutumisvaatteista ja aloin heti miettimään, mitä maalisvauvalle pitäisi pukea. Ulkohaalarin aion hankkia hyvissä ajoin, jotta sellainen varmasti löytyy, maaliskuussa kaupoissa on jo kevätvaatteet. No, olen muutenkin luonteeltani ihminen, joka haluaa etukäteen varautua lähes kaikkeen ja suunnitella asiat tarkkaan. Meiltä on vielä vaatekaupoille jonkin verran matkaa niin ei varmaan tule kovin pian uuden vauvan ja esikoisen kanssa lähdettyä ostoksille. Siksi haluankin hankkia lähes kaiken valmiiksi. Ja onneksi nykyään saa netistäkin tilattua melkein mitä tahansa.

Vanilla, myooma on hyvälaatuinen lihaskasvain kohdun seinämässä. Ne ovat kuulemma hyvin yleisiä, etenkin +30 -vuotiailla (olen 28) ja vaarattomia. Niitä ei yleensä edes huomaa ellei kasvain ole iso tai aiheuta oireita. Tämä minulla todettu myooma on aivan vaarattomassa paikassa kohdun etuseinämässä ja aika pieni. Tosin np-ultrassa sitä ei huomattu eli on ilmeisesti kasvanut jonkin verran. Seurataan, ettei kasva isommaksi. Jos kasvaa niin on olemassa jokin lääkitys ja saattaa vaikuttaa synnytykseen. En tullut kysyneeksi, miten raskauden jälkeen. Toivottavasti ei vaadi leikkausta tai mitään. Vaikka on kuulemma täysin vaaraton niin kyllähän se silti mietityttää. Hyvä puoli kuitenkin se, että pääsen ylimääräisiin ultriin ja jopa ilmaiseksi!

Minäkin olen laskenut viikkoja äitiysloman alkuun. Omani alkaa helmikuun alussa, joulukuussa pidän talviloman pois, jotta saan mukavan pitkän joululoman. Ei ole oikein ollut työmotivaatiota koko syksyyn ja tuleva vuosi kotona lasten kanssa tuntuu niin ihanalta!

minni rv 23+3

minni, olen samanlainen "varautuja". Nyt on jo hirmuinen pesänrakennusvietti päällä. Tapetoidaan vauvan huone varmaan itsenäisyyspäivänä ja joulun aikoihin ostetaan hoitopöytä Ikeasta. Pinnasänky (perintösänky) kunnostettiin jo elokuussa valmiiksi ja nojatuoli (imettämistä varten) ostettiin vauvanhuoneeseen kuukausi sitten. Sain perinnöksi mummoni vanhan vaatekaapin. Miehen on tarkoitus tehdä sinne uuden hyllyt, että saan sinne vauvan vaatteet. Kaapissa oli kuitenkin mummon pirtin haju, joten nyt se on kahvipapu tainnutuksessa vielä... Kuitenkin, valmistelut on jo hyvin käynnissä.
Vauvan vaatteita en ole juurikaan ostanut (laskettavissa yhden käden sormilla). En oikein tiedä mitä pitäis ostaa ja sitten saan lahjoina käytettynä vauvan vaatteita. ja haluaisin tietää kumpi sieltä on tulossa, niin vois ostaa sitten sen mukaan jotain kivoja vaatteita..

Tämmöstä tällä kertaa,
Vanilla 20+4

Hei taas!

Täällä myös pesänrakennusviettiä pukkaa ... lastenhuoneen katto maalattu ja seuraavaksi revitään tapetit ja laitetaan uudet ... sitten pääsee kalustamaan ... Stokke Sleepi kiinnostaisi ja joku kaappi ja lipasto sekä tietysti hoitopöytä... Vaunujakin on katseltu, samoin turvakaukaloita yms. mutta ei olla vielä tehty hankintoja. Ehkä ostetaan jotain myös käytettynä...

Itsekin olen miettinyt tuota vauvan kotiintulovaatetusta, pitänee ostaa joku pienempi toppapuku siis ... ja varmaan muitakin vaatteita, luulen kyllä että tulevat isovanhemmat hoitanevat sitä sarkaa aika kiitettävästi ...

Kelaan ajattelin poiketa tässä joku päivä, että sais äitiyspakkauksen tilaukseen ja samalla noi rahakuviot selviks, vaikka varmaan niihin tulee vielä muutoksia, kun ei olla vielä mietitty olisko isä jossain välissä vanhempainvapaalla ... ja minä olen myös opetusalalla, mutta menen töihin vajaaksi kolmeksi viikoksi joulun jälkeen ... neuvolan täti kyllä sanoi, että saikkua sitten vaan jos ei pystykään olemaan ... siellä voi tungos ja melu alkaa ahdistaa siinä vaiheessa ... mulla tosin on helpompi lukkari silloin ja töitä vain neljänä päivänä viikossa ...

Mitähän vielä ... ultrassa en ole ollut vieläkään, kun mähän päätin skipata sen rakenneultran ... 4d vielä harkinnassa, sinne vois mennä kai koska vaan seuraavien viikkojen aikana ...

Nukkumisesta vielä... nukun pääosin selälläni, joskus kyljelläni ... kun menen kyljelleni, niin alkaa heti myllerrys mahassa, ihan kuin vauva meinaisi jäädä alleni (en minä nyt kovin iso ole!!). Neuvolassa sanottiin, että selällään ja kyljellään nukkuminen on ihan ok eikä kukaan nyt enää ehkä mahalleen pyörähdä edes vahingossa ;)

Ja maha pullottaa jo villapaidankin läpi ... pian siirryn äitiysvaatteisiin, nyt vielä matalat farkut ja villapaidat on kehissä ... töissä tosi moni jo huomannut, ei kaikki kuitenkaan ja opiskelijoista kukaan ei ole sanonut mitään (lukio + yläaste) ...

Viikot 25+0