MAALISMAMMAT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susannaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla hyviä uutisia antzilta! Osaatko itse sanoa tai sanoiko lääkäri mitään miksi osa istukasta oli revennyt? Voiko se vain itsekseen revetä vai ainoastaan esim. jonkin liiallisen ponnistelun tai äkkinäisten liikkeiden vuoksi?

Ei sitten muuten käyty tänäänkään kertomassa vanhemmille mitään ... Siis vain kaksi jumppakaveriani tietää ... oi voi ... työkaverit saavat odottaa niin kauan kuin mahan peittely ei enää onnistu ;)

Viikot 14+4 tai vähän päälle

Kiitoksia kaikille myötäeläjille edelleen! Pikkuhiljaa alkaa pulssikin tasaantumaan... :D

Np, kerkesin yöllä miettimään jo niitä vauvahaaveiden puolella olleita keskusteluja että joku syy sille on ettei raskaudu tms... Ja että olinko sitten jotenkin huono ihminen etten ansaitse lasta tms. Hassuja ajatuksia! Ne itsesyytöksen jotenkin vaan väkisin tollasilla hetkillä tulee esiin, vaikka ihan "oikeinhan" tässä toimitaan koko ajan.

Lääkäri ei sanonut syytä miksi istukka oli revennyt. Sanoi vaan että niin käy joskus. En usko että johtui mistään revähdyksestä tms. olen aika varovasti yrittänyt olla ja la päivällä olin mummoni 75-wee juhlissa, jotka siis olivat aika rauhalliset. :) Lääkäri sanoi että jokaisella istukasta purkautuu vähän verta, jos purkauma on isompi tai limakalvot ovat kovin arat niin sitten tulee vuotoa. Jonkun 3cm kohdan löysi mistä oli tullut verta, joten sieltä kai se vuoto oli peräisin...

Nyt nukkumaan niin jaksaa työviikon taas. :) Iloista odotusta kaikille, muistakaa pahoinvoinninkin keskellä olla iloisia masuasukistanne. :)

Huh, onneksi antzilla kaikki kunnossa! En ehtinyt viikonloppuna viestejä lukemaan ja meinasi iskeä paniikki kun luin ensimmäisen viestisi. Täytyy siis itsekin muistaa yrittää pysyä rauhallisena jos verta vuotaa (en tiedä miten sitten käytännössä pysyy rauhallisena..).
Itse vietin rauhallista viikonloppua, lepäilin kun oli vähän viitteitä flunssan tulosta. No, en sitten kuitenkaan sairastunut. Yksi positiivinen juttu on se, että huomaan alkavani taas vähitellen kiinnostumaan seksistä. Viime kuukausi kun meni melkolailla pahoinvoiden ja suoritin aktin lähinnä vaan miehen mieliksi. Mutta eilen tein itse aloitteen, ja aika kiihkeää oli, täytyy myöntää...
No niin, töihin taas.

t Hena rv 10+5

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Antzi, ihanaa että kaikki on kunnossa. Pelästyin äsken toden teolla kun luin ensimmäisen viestisi, mutta onneksi kaikki osoittautuikin olevan kunnossa!

Sitä niin pelkää koko ajan menettävänsä pikkuisensa. Koko ajan odotan rv 12 etappia, toisaalta sitä odottaa vielä rv 14, kun lääkäri sanoi, että sen jälkeen on vauva melko varmasti mukana loppuun saakka.

Minä en ainakaan pysty pian enää peittelemään mahaani. Lääkäri sanoi että kohtuni on edessä ja olen huomannut sen tarkoittavan sitä, että masukumpu näkyy jo näin aikaisessa vaiheessa, enkä tosiaan saa vedettyä mahaa sisään enää.. Haluaisin pitää salaisuutena Pikkuisen vielä, mutta se ei taida onnistua.

Huh, onneksi antzi selvisitte säikähdykselllä! Toivotaan myös että Katen asiat kääntyvät parhain päin! Voin vain kuvitella mitä piinaa on odotella päivä kerrallaan tietoa, miten vauvan käy! Voimia!

Ei tässä tosiaan voi koskaan olla varma mitä huominen tuo tullessaan, mutta yritän silti iloita (ja olen iloinen) siitä, että tänään on kaikki hyvin! Oltiin nimittäin np-ultrassa juuri ja vaavi siellä huiteti vilkkaasti! Niskaturvotus oli normaali 1,2 ja kaikki näytti muutenkin normaalilta. Viikot on nyt 13+2, mutta ultran mukaan ne olivat 13+0! La ei kuitenkaan muutettu!

Mahaa ei kovin hyvin saa enää peiteltyä, mutta nyt saa vaikka koko maailma nähdä ihannan vauvamassuni! Rakastan sitä kovin!

Huh, tuli ihan kyynel silmään, kun luin Antzi sun kirjoituksia.. Ensin järkytyksestä ja sitten helpotuksesta, kun kaikki olikin lopulta hyvin =)

Mulla on ollut viikon verran todella hyvä olo, ei pahoinvointia, ei väsymystä ( kiitos rautatablettien ) ja nyt tuntuu tosi onnelliselta.. Kovasti odotan, että masu kasvaa ( alavatsa on ollut jo pitkään turvoksissa ) ja raskaus näkyisi kunnolla ulospäin..

Tänään ajattelin mennä pitkästä aikaa jumppailemaan.. En sitten katkaissutkaan vielä mun liikuntajäsenyyttä, kun tämä olokin on jo parempi.. Siellä sanottiin, että kaikkea liikuntaa voi harrastaa mitä harrasti ennen raskauttakin, mutta mua vähän epäilyttäisi mennä esim. body pumpiin, kun siellä nostellaan suhteellisen raskaita painoja ( vaikka laittaisi kevyetkin, niin painaahan ne silti ) ja eikö suositus ole, ettei saisi painavia nostella..? Samaten jotkut jumpat mitkä sisältää paljon hyppyjä.. Ootteko te käyny sellaisissa??

Mä ajattelin mennä ihan kevyisiin jumppiin,joissa ei hyppyjä suosita, pilatekseen, joogaan ja salille. Tietysti sitten koiran kanssa ulkoilu on ollut virkistävää.

Mukavaa tiistaita kaikille =)

Heippa!

Pikaiset kuulumiset, np-ultrassa käyty ja kaikki ok. Vauva siellä nieleskeli lapsivettä niin että leuka vaan heilui -oli aika hellyyttävä näky. Ja todella mukava ultraaja kätilöopistolla, kertoi koko ajan mitä näkyy! Saatiin monta kuvaa mukaan ja nyt ne sitten lähtevät tuleville mummoille ja papoille!

Ihanaa, antzi, että kaikki ok!

-Mermaid 12+4-

Hei taas kaikille.
Onneksi antzilla on nyt kaikki hyvin, ja vauva voi hyvin.Varmasti säikäyttää tollanen verenvuoto.
Me oltiin ukon kanssa viikonloppuna risteilyllä, näin taas vanhoja työkavereita ja tuttaja.Oli siis entisen työpaikan järjestämällä reissulla.Ihan mukavaa oli. Kaikki ketkä tiesivät raskaudestani, tulivat juttelemaan ja kyselemään kuinka menee. Oli ihan mukavaa jutella heidän kanssa.
Kotipuolessa olessamme eräs ystävä kysyi et onko meillä turvaistuinta jo hankittuna ja kun ei sitä ollut, niin hän tarjosi omansa lainaan, ni eipähän tarvitse ostaa sitä.Nyt on sit valmiina jo vaatteita, pinnasänky, potta ja turvaistuin. Vaunut vielä ovat hankinta listalla, mut täytynee kytätä hyviä tarjouksia.
Omasta olosta sen verran, et vatsa alkaa näkymään (olen hoikka), ni ei sitä enää pysty pitämään piilossa ja ei kyllä ole tarkoituskaan.Liikuntaa harrastan sen verran mitä toi melkein 4 kk vanha labbiksen pentu jaksaa kävellä.
Aika meinaa käydä pitkäksi, kun tytär on päivät koulussa ja mies taksin ajossa, mut onneksi on toi koiruus kaverina. Nyt taidan ruveta kokoamaan anopin ostamaa lipastoa vauvan vaatteille, ni voi ruveta vähitellen pesemään jo vaatteita siihen valmiiksi.
Mukavaa syyskuuta kaikille =)

Hei,
Onneksi teillä, myös Antzilla, on kaikki hyvin!

Kun kävin otattamassa istukkanäytteen viime viikolla, minulle sanottiin että poikkevan löydöksen esiintyessä, minulle soitetaan. Jos tutkimuksessa ei mitään ihmeempää löydy, minulle lähetetään kirje.

Tänään tuli sitten kirje.

Sikiön kromosomit ovat siis normaalit ja kaikki kromosomiperäiset kehitysvammat voidaan sulkea pois. Tämä on tietysti hyvä asia.

Jäljelle jää kuitenkin tosiasia: sikiön kammottava turvotus joka saattaa tarkoittaa kaikkea tulehduksesta ei-kromosomiperäiseen kehitysvammaan. Ongelma voi myös olla istukkaperäinen. Kahden viikon päästä uusi ultraäänitutkimus, jossa katsotaan olisiko tilanne tasaantunut ja onko muu kehitys mallillaan.

Olen iloinen kirjeestä. Vatsa on jo sitä kokoluokkaa, ettei tätä enää pysty piilottamaan. Kunpa pikkuinen jaksaisi vielä ja osoittautuisikin terveeksi! Nyt seuraa taas lisää odottelua, lisää öistä pohdiskelua, toivoa ja epätoivoa.

13+6

Kiva, että Kate31 sai hyviä uutisia ainakin kromosomiasioiden osalta. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että seuraavassa ultrassa kaikki olisikin ok. Tiedätkö Kate31 miksi seuraavaa ultraa pitää odottaa kaksi viikkoa? Vai johtuuko se siitä, että jos turvotus häviää itsekseen, niin se ei vaan häviä nopeasti kuitenkaan??

Tuutikki81:lle sen verran, että body pump pitäis olla aika ok pitkällekin raskauteen, kun teet kevyillä painoilla. Itse en siitä tykkää, joten käyn salilla muuten + kevyissä hypyttömissä jumpissa, spinningissä yms., tosin hypyt ei vielä tunnu missään. Vahdin lähinnä ettei syke nouse liikaa ja sitten kaikki suorat vatsat jätän tekemättä, samoin en tee isoja kiertoja tai inhottavalta tuntuvia juttuja. Ja sitten tietty uin (uimahallissa!!) ja kävelen.

Eilen saatiin kerrottua mun vanhemmille ... Töissä en hiisku mitään, mutta maha jo vähän koittaa puskea näkyville ... Odotan kylmiä säitä, että vois pitää isompia vaatteita!!

Viikot ainakin 14+6

Seuraavaa ultraa täytyy kai odottaa siksi, että a) turvotus saa mahdollisuuden kadota ja b) elimet ehtisivät kehittyä paremmin.
Minusta vaan tuntuu siltä, että kaikki odottavat spontaania
keskenmenoa :(
Jo kaksi lääkäriä ovat olleet sitä mieltä, että viime ultrassa näkynyt turvotus viittaisi alkaneeseen keskenmenoon. EHKÄ.

Itse olen miettinyt seuraavaa: Entä jos kyseessä onkin tulehdus? Minulla on jo toista viikkoa kamala flunssa. Entä jos sikiökin voi sen takia huonosti?
Hoidan itseäni nyt juomalla kuumaa sitruunavettä, mustaherukkamehua ja ottamalla pari Panadolia päivässä. Lepäilen ja mies on ottanut kaikki kotityöt osakseen, paitsi ruuanlaiton ja pyykkienpesun (= lajittelu ja tunkeminen koneeseen).

Mietin jatkuvasti sitä, kuinka kauan sellainen "alkanut keskenmeno" sitten kestää. Ja muistelen lääkärin kanssa käydyssä puhelinkeskustelussa toistunutta "mysteeri"-sanaa. Epätietoisuus on niin raastavaa!

Toivottavasti tervehtyisin pian, että pääsisin tekemään jotain, keskittymään muuhun puuhasteluun, pois kaikkien outojen ajatusten luota. Nyt taitaa olla kuumettakin.

Huoh.

Nyt jo 14+0

Heippa kaikki! Ja peukut on pystyssä Katelle!! Toivottavasti saat pian hyviä uutisia.
Täällä tuli täyteen 11 viikko, eli ensi viikolla menee se 12 maaginen raja rikki...
Kaikki on mennyt melko hyvin parin viime päivän ajan. Ei enää etovaa oloa eikä hillitöntä nälkää. Olen pystynyt pienentämään annoksia vähän, eikä välipaloja tarvitse olla kokoajan napsimassa. Ihan hyvä vaan, mulla nousi paino aika rajusti tuossa alussa. Ihan suotavaa jos vähän tasaantuu.
Ja unen tarve on kasvanut huimasti. Kun ennen riitti 7 tuntia, niin nyt 8 tuntuu vähältä! Huomasin sen nyt, kun telkkarissa alkoivat muutamat klo 21 sarjat telkkarissa. Eli nukkumaan olen mennyt vasta klo 22 jälkeen ja kun herätys on jo klo 6.20... ennen tuo riitti vallan mainiosti, mutta nyt olen muutamana aamuna herännyt aivan kesken unien. Täytynee ottaa videot käyttöön (en minä mikään tv:n orja ole... heh).

No joo, eipä tässä sen enempää...

Hena rv 11

Hei,
täällä tapahtuu isoja asioita, toivottavasti Katellakin kaikki kääntyy lopen hyvään suuntaan. Epätietoisuus ja odottaminen - vaikea edes kuvitella, miltä se tuntuu...

Olen sairaslomalla JÄRKYTTÄVÄN mahataudin takia, liikkeellä kuulemma paljon. Vältelkää pöpöjä, ei kiva... = /

15 +

Täällä myös Katen viestit on saaneet kyyneleet silmiin joka kerta, milloin onnesta milloin huolesta. Eikös kuitenkin turvotuksesta huolimatta pikkuisen sydänäänet kuuluneet lääkärissä? Ja jos ne oli ihan ok/vahvoja, niin tuskin ne ainakaan sitä spontaania keskenmenoa odottavat? Onhan se varmaan hyvinkin mahdollista että vauva on myös "nuhassa", kun sinäkin kerta olet! Yhteinen kokonaisuushan te olette. Kyllä sinulla on vielä hyvinkin toivoa, siksihän lääkäritkin haluavat odottaa ja ultrata myöhemmin! Itse uskon myös että tällä kaikella on joka tapauksessa jokin hyvä tarkoitus, joka sinulle selviää varmaankin myöhemmin. Jaksamista perheellenne toivotaan yhä edelleen! On varmasti henkisesti rankkaa.

T:Miuku rv:t 12+0 (uä:n mukaan tosin ei ihan vielä: eli 11+5) Ja np:kin vielä edessä

Heippa!
Ihanaa että antzilla kaikki hyvin ja Katelle tsemppiä, edelleen vaan toivotaan parasta!
Itselle ei kuulu oikeastaan mitään, töissä tuli kerrottua kun pomo tarjosi vakituista paikkaa... Vaan eipä pitäisi vaikuttaa sen saamiseen.
Mahan odotan kasvavan, vaikka kyllä siihen varmaan ehtii sitten jo kyllästyä, mutta olisi niin kivaa kun olisi vauvamaha!
Tänään mennään ostamaan pinnasänky, vähän on toki aikaista mutta kun tuli niin hyvä tarjous!
Hyviä vointeja kaikille!
Iines 13+

Huomenta kaikki!
Onko kenellekään muulle tullut jo linea negra näkyviin? Kurkistelin itseäni eilen peilistä, ja mulla on jo vaaleanruskea viiva alavatsassa! Yltää jo noin 2 cm navan alapuolelle. Jotenkin oli ihanaa nähdä muitakin raskauden merkkejä kun turvonnut olemus.
Ja huonoja uutisia. Sain juuri selville, että putoan suoraan tuolle Kelan maksamalle äitiysrahalle, enkä saa työpaikaltani 3 kk "palkkaa" (olen töissä valtiolla, ja työehtosopimukseen kuuluu normaalisti 3 kk palkka kun jää äitiyslomalle. Olen ollut talossa jo yli 3 vuotta, mutta koska sopimukseni on MÄÄRÄAIKAINEN, niin heidän ei tarvitse maksaa). Voi PAS#¤A sanon minä.. Aion kyllä metelöidä tästä ja vaatia perustelut, miksi sopimukseni on määräaikainen kun sitä kuitenkin vuosi toisen jälkeen jatketaan. En kyllä todellakaan aio palata tänne töihin, jos eivät minulle tuota maksa, vaikka kuinka olen "korvaamaton" (heidän sanojensa mukaan).
No joo, lähden aamupalalle!

Hena rv 11+1

Hejsan!

Olipas ärsyttävä uutinen Hena! Määräaikaiset työsuhteen on kyllä tosi syvältä juuri tuollaisten asioiden takia!

Kate31, toivotaan että kaikki menee hienosti, tuntuu varmaan tuskaiselta odotella seuraavaa ultraa! Mutta ehkäpä siellä on huojentava yllätys tiedossa!

Minulla ei näy linea negraa, vaikka olen sitä yrittänyt tihrustaa :D Eilen puhelin soi kiitettävästi kun tieto kevätvauvasta tavoitti sukulaiset. Omat vanhemmat meni kyllä ihan sekaisin, tuntui kivalta :) Nyt sitä uskaltaa viimein alkaa nauttia tästä odottamisesta, itsellä on ainaki vahva tunne, että kaikki menee hyvin. vaikka eihän sitä toki koskaan tiedä, mutta luottavaisin mielin eteenpäin!

Ai niin, ONNITTELUT Iinekselle vakkaripaikasta!

-Mermaid 12+5-

Hei Hena, tarkistitko asian omasta liitostasi? Minä soitin juuri omaani ja määräaikaisuudesta huolimatta työnantajani pitää maksaa minulle palkka helmikuulta. Jään äitiyslomalle helmikuun alussa ja määräaikainen työsuhde päättyy helmikuun loppuun.

Minna, mulla on semmonen tilanne, että sopimus kirjoitetaan aina kalenterivuodeksi kerrallaan. Eli mun nykyinen sopimus on voimassa tän vuoden loppuun. Ja uusi sopimus kirjoitetaan varmaankin vain siihen asti kunnes jään äippälomalle (luultavasti helmikuun puolessavälissä). Että näin. No, juttelin asiasta parin kolleegan kanssa täällä, ja he ainakin olivat sitä mieltä, että varmasti minulle kirjoitetaan sopimus koko ensi vuodeksi (tuolloinhan saisin sen 3 kk:n äitiysrahan=täyden palkan ja putoaisin vasta sitten Kelan korvauksille). No, en vielä viitsi tästä puhua pomon kanssa, otan asian esiin sitten loka-marraskuussa kun sopimuksia uusitaan.. Tietty jos mun työsuhde lopetetaan tuohon helmikuulle, niin saan sitten kaikki lomat rahana, eli luultavasti samoihin summiin päätyisin. Mutta periaatteessa! Tuntuu niin väärältä, kun on ollut 3 vuotta talossa ja näin käy.
No, en sitä sen enempää murehdi! Olen tullut toimeen huomattavasti vähemmälläkin opiskeluaikoina! Ja saahan mies sentään jo aika hyvää palkkaa vaikka vielä opiskelujen ohessa ensi vuoden alussa tekee. Tätyy vaan alkaa totuttautumaan elämään tiukemmin (kun tunnetusti kaikki mikä tulee niin menee..), aina on menoja joita voi karsia..

Huomenta kaikille!

Oon ollu sairaslomalla koko viikon, vielä maanantaihin saakka olen.. Pahoinvointi alkoi olla sitä luokkaa, että en pystynyt töihin enää mennä.
On sitä vieläkin. Mietin uskallanko hakea vielä toisen viikon sairaslomaa vai en.

Saanen esittää hieman tyhmän kysymyksen, mutta mitä on närästys? ONko se sellainen vähän polttava/poreileva/nälän -tunne ruokatorvessa ja mahassa? Kun siltä on alkanut nyt koko ajan tuntua, joten Rennietä olen ajatellut ostaa siihen... Valaiskaa kokematonta! :)

Maha alkaa selvästi kummuta ja nukkuminen mahallaan siis edes puoliksi on täysin mahdotonta. Nyt pitää etsiä uusia nukkuma-asentoja, mikä on kyllä hankalaa.

Olen ihan pihalla noista äitiyspäivärahoista. Täytyy perehtyä niihin mahdollisimman pian. Luulisin että viimeisen puolen vuoden tulot ovat paremmat, kuin vuoden 2005 (eikäs se sieltä muuten oteta?), mutta sekin asia pitää varmistaa..

Onkos muilla paljon hankintoja tehty? Meillä ei sen kummemmin, mutta pinnasänky on sellanen suvun perintö, joka tulee nyt sitten meille. Vanha puinen, joka kaipaa entisöintiä. Ollaan aloitettu se projekti jo. Muuten ei olla mitään hankittu vielä, mutta kai tässä syksyn mittaan sitten..

Eipä tässä kummempia, jaksamista kaikille!

Vanilla ja Pikkuinen 10+6

Moi Vanilla ja muut,

Närästys on juuri sellaista polttavaa tunnetta ruokatorvessa. Minulla yleensä juuri rintalastan alla. Tuntuu niinkuin siinä olisi jotain "jumissa" ja se alkaa polttelemaan. Välillä tuntuu myös, että jotain pyrkisi ylöspäin. Rennie kyllä auttaa, hanki vaan suoraan iso paketti. Itse napsin tuossa pahimmassa vaiheessa joka toinen tunti (maksimi annoshan on 12 päivässä). Oireet paheni usein iltapäivästä ja iltaa kohden. Siksi otinkin suosiolla jo tuntia ennen nukkumaan menoa yhden ja vielä vuoteessa yhden jotta pystyin nukahtamaan. Minulla ainakin paheni oireet aina makuuasennossa. Nyt olen selvinnyt ihan parilla Renniellä päivässä, välillä ollut päiviä täysin ilmanikin. Mutta silti mulla on aina käsilaukussa mukana.
Ei olla vielä hankittu mitään, tosin mieli tekis jo! Seurailen kyllä lehtiä ja vahtaan alennusmyyntejä ja aion kyllä siinä vaiheessa iskeä jos hyvään hintaan saa. Odottelen tässä lähinnä Stockmannin Hulluja Päiviä ja sitten joulun jälkeisiä alennusmyyntejä. Eräs ystäväni oli nimittäin pari vuotta sitten saanut Hulluilta päiviltä emmaljungan rattaat todella edullisesti...
Myötätuntuhaleja ja rutistuksia Vanillalle, tiedän tosiaan miltä tuntuu! Mutta eiköhän se kohta helpota.

Hena rv 11+2

Moikka kaikille..

Tottakai sä Vanilla voit hakea lisää saikkaria jos siltä tuntuu.. Tiedän itse kokemuksesta, ettei töissä tosiaankaan pysty olemaan jos on kauhea pahoinvointi päällä.. Mulla oli 24/7 .. Nyt on puolitoista viikkoa ollut parempi olo. Mä olin yhteensä kolme viikkoa sairaslomalla + viikko lomaa eli tuli kuukauden putki pois töistä. Tosin oli siinä välissä muutama irtopäivä jolloin kävin kokeilemassa josko voisi töissä olla, mutten pystynyt. Eihän sille mitään voi.

Mä olen kanssa ihan pihalla tosta äippärahasta.. Jos saisi tämän vuoden tulojen mukaan, niin olisin kyllä tosi tyytyväinen, kun viime vuonna olin opiskelija ( tosin tein töitä opiskelun ohella, mutta silti tulot pieneksi jää, kun sai tienata vain sen 9090 €, ettei menetä tukia ).. Täytyy varmaan hakea sen viimeisen puolen vuoden mukaan.

Mullakin alavatsa pömpöttää aikaslailla.. Paljon on jo housuja jäänyt pieneksi, mutta onneksi on näitä matalavyötäröisiä farkkuja..

Meille ei ole ostettu vielä mitään vauvan tarvikkeita / tavaroita ( paitsi vaatehankintoja olen tehnyt jo ennen raskautta .. Tosi fiksua oli ostaa lähes kaikki vaaleanpunaista =) ).. Munkin tekisi mieli ostaa jo vaikka mitä, mutta kyllähän niitä ehtii.

Hyvää viikonloppua kaikille =)

Kela laskee äitiyspäivärahan automaattisesti edellisen valmistuneen verotuksen mukaan (meillä maaliskuisilla siis v. 2005) ellei hae äitiyspäivärahaa kuuden äitiyslomaa edeltävän kuukauden tulojen perusteella. Kuuden kuukauden tulojen perusteella voi hakea, jos tulot ovat yli 20 % suuremmat kuin verotuksen mukaan. Esim. itse olin v. 2005 äitiyslomalla ja hoitovapaalla puolet vuodesta, jolloin tulot jäivät aika pieniksi. Nyt olen ollut koko vuoden töissä niin saan niiden tulojen mukaan äitiyspäivärahan. Kannattaa alkuvuodesta vielä hankkia muutosverokortti äitiyspäivärahaa varten niin ei tule maksettua turhan paljoa veroja äitiyspäivärahasta.

Sikiödiagnostiikan positiivisia (?) puolia on, että halutessaan voi saada selville myös sellaisia asioita, jotka yleensä selviävät vasta (paljon) myöhemmin. Yksi näistä on kromosomitutkimuksessa luonnollisesti esille tullut sikiön sukupuoli...

En viitsinyt sitä aiemmin lääkäriltä kysyä, tuntui jotenkin... en tiedä. Mutta tänään soitin neuvolaan ihan vain siksi, että neuvola-aikojen harvuus tuntuu nyt kovin vaikealta. En oikein osaa kenenkään kanssa puhua kaikesta siitä, mitä nyt on meneillään, mutta ihana neuvolatäti jaksoi kuunnella minua 45 minuuttia. Halusin kuulla esim. muiden perheiden kohtaloita, joissa olisi esiintynyt noin suurta niskaturvotusta, mutta yllätyksekseni hän vastasi, ettei muistanut nyt yhtään! Olo on siis entistä yksinäisempi ja oudompi, enkä halua enää soittaa perinnöllisyysklinikallekaan.

Papereitani selaillessa neuvolatäti sitten kysyi, oliko meille kerrottu lapsen sukupuolta. Pyysinkin häntä kertomaan sen: Odotamme poikaa...

14+2. Kuume ei hellitä.

Heippa!
Äitiyspäivärahasta on nähtävästi kovasti käyty keskustelua, minä olisin saanut joka tapauksessa sen 3kk:n palkan vaikka olisin määräaikainen ollut ä-lomalle jäädessä. Mutta nyt olen sitten vakituinen!
Täällä odotetaan kanssa hulluja päiviä, mutta pinnasänky tuli jo hankittua. Oli niin ihana että oli jo pakko ostaa...
Aika hiljaista täällä tuntuu olevan, pitäiskös jonkun keksiä vaikka joku galluppi, että saadaan porukat hereille? Vaikka en kyllä itsekkään kovin usein ehdi koneelle. Kovin monesta ei ole vaan aikoihin kuulunut mitään.
Eipä tässä taas muuta, kovasti odotan mahan kasvavan...
Iines 13+6 (noin)