Hellou pitkästä aikaa!
On pitänyt kiirettä ihan vaan arjen pyörittämisen kanssa. Nyt on pari yövuoroa joten pitäisi olla aikaa kirjoitella ihan ajatuksella. No, joulukortit pitäisi myös askarrella tässä öiden aikana enkä todellakaan ole mikään askartelijatyyppi
Tigerina Vatsantoiminta on alkanut hiukan elpymään sen pahimman ummetuksen jälkeen, onneksi. Mites sulla kävi, otettiinko näytteitä? Mulla oli myös ekassa sf-mittauksessa lukemat yli yläkäyrien. Nyt viime neuvolassa oltiin jo tultu keski- ja yläkäyrän väliin. Monesti se alkukasvu voi olla niin kiihkeää, että sitä oikein pelästyy millaiseksi jättipalloksi se masu kehittyy. Sitten se tahti siitä kuitenkin rauhoittuu. Mullakin on ollut näin näemmä kaikkien kolmen kohdalla. Ja tuosta painonoususta, toissa kerralla oli tullut liki 900 g/viikko-tahdilla. Nyt enää 600g/viikko. Ja napa tosiaan pullottaa paidan läpi
Catnip90 Kiva kuulla, että sekä tulehdus että sokerirasitus on nyt selätetty! Ihanaa kun olet jo päässyt äitiyspakkausta hipelöimään =) Nuo selän säryt ovat kurjia kun niihin ei oikein mikään tahdo auttaa. Ainakaan iskias-tyyppiseen.
Myy* Kiva kuulla, että huolesi masun pienuudesta oli turha. Ja kyllähän se sieltä alkaa pilkottaa =). Hieno homma, että työnantajasi maksaa palkan!
mariana87 Paljon onnea poikauutisen johdosta!=) Kurjaa, että tuli hieman huoltakin rakenneultrassa. Yksityisellä käydessäni lääkäri mainitsi juuri tuosta munuaisaltaan laajentumasta munuaisia ultratessaan. Ei ole kuulemma mitenkään harvinainen ja tosiaan voi kadota jo raskausaikana. Toivottavasti näin käy teille!
Faelivrin Oih, siellä on jo pinnasänkyä kasailtu =)! Siihen onkin hyvä kasata kaiken maailman roinaa vauvaa odotellessa. Näin ainakin meillä kävi. Ja itse asiassa on ollut lehtien, puklurättien, tuttipullojen yms. varastona vielä pitkään vauvojen synnyttyä kun meillä ovat loppujen lopuksi perhepedissä nukkuneet
. Oletko vielä käynyt hölkkäilemässä vai siirtynyt jo kävelyyn?
Noss1 Vautsi, teilläkin nimet jo valmiina! Meillä tulee olemaan suuria ongelmia nimen keksimisen kanssa mikäli tämä kaverin on poika. Ja se poikafiilis mulla on aika vahva.
aLime Onnittelut tytöstä!! Tosiaan, minkälaista kaaosta se elämä mahtaa ollakaan kun tähän palettiin lisätään vauva :O! Tosin, riippuu niin paljon siitä, millainen tapaus sieltä putkahtaa. Jos on "helppo tapaus", niin eiköhän se siitä. Jos taas on koliikki-itkuja itkevä, niin ei tule olemaan helppoa. Meilläkin kun koko perhe nukkuu samassa huoneessa ahtaasti ennen kuin talo valmistuu.
Rva J. Toivottavasti saat käsiteltyä mieltä vaivaavia asioita pelkopolilla. Ja onneksi olit tosiaan noin jämäkkä, että vaadit enemmän kuin yhtä keskustelua polilla. Tsempit sokerirasitukseen!
Mulla ei ole kertaakaan raskausaikana tullut rinnoista mitään ennen kuin maitoa sitten kun se on synnytyksen jälkeen noussut. Ja tuosta rintojen koosta synnytyksen jälkeen, tai oikeastaan imetyksen jälkeen. Mulla rinnat katosivat kuin pieru saharaan jo heti esikoisen imetyksen jälkeen. Vain raskaus- ja imetysaikana ovat olleet kunnon rinnat. Muutoin muistuttavat hernepusseja. Ja tämä on ihan taivaan tosi. En olisi ikinä uskonut miten voivatkin muuttua. 75A on ollut kokoni ennen tätä raskautta. Onneksi rintsikat tekevät kummasti ihmeitä =) Olen kuitenkin erittäin onnellinen siitä, että olen saanut reilun vuoden imettää molempia lapsia. Olisi se kumma, jos ei vartalossa saisi yhtään näkyä, että on synnyttänyt ja imettänyt lapsiaan
Karvojen kasvusta Mulla on niin päin, että sekä raskaus- että imetysaikana eivät ihokarvat kasva ollenkaan samaa vauhtia kuin normaalisti. Myös raskausajan alun jälkeen tuntuu, etteivät hiukset rasvoitu yhtä nopeasti kuin yleensä. Kynsistä en oikein osaa sanoa, kun ne on joka tapauksessa työn vuoksi pidettävä lyhyinä.
Minäkin voisi liittyä suljettuun fb-ryhmään! Jos vaan on aikaa koneella käymiseen enää kolmen kanssa
Kyllä se kroppa siitä palautuu itse kullakin. Jännä huomata, miten vaaka näyttää samoja lukemia näillä viikoilla kuin edellisissä raskauksissa. Yhteensä kiloja on tullut enemmän kuin aiemmin johtuen siitä että lähtöpainoni oli nyt matalampi kuin aiemmissa raskauksissa.
Täällä ei mitään ihmeempiä. Neuvolassa kävin viime viikolla ja nyt pitäisi yövuorossa hoitaa asiat Kelaan. Mulla ei taida olla neuvolalääkäriä koko odotusaikana! Th sanoi jotenkin niin, että eivät ne nuoret lääkärit oikein osaa aina sitä kohdunsuun tilannetta arvioida ja sydänääniäkin usein kuuntelevat ihan hassusta paikasta. Okei, tulipa luottavainen olo =). Mulla ei siis ole vielä seuraavallakaan kerralla lääkäriä, mutta eipä se haittaa. Ei siinä tutkimuksessa ole kuitenkaan mitään ihmeellistä ja ihan oikeasti tuollaisella kokeneella th:lla on varmaan parempi tuntuma normaalisti etenevään raskauteen kuin nuorella kandilla. Sitten myöhemmillä viikoilla jos/kun supistukset alkavat olla tiukkoja, voisi olla ihan kiva tsekkauttaa kohdunsuun tilanne.
Jätänpä jotain lätisemistä myös huomiselle yölle!
Amarinwa ja Arttu Wiskari 25+0 eli 10 viikkoa äitiyslomaan!!!