+Maaliskuussa poksuvat+

Kellokanervalle voimia :hug:

Mörtsykkä: tervetuloa tammikuisista maaliskuisiin :D

Tervetuloa myös muille uusille!

Maine coon: hienoa että tilanne näyttää nyt paremmalta vaikkakin riskit olemassa ovatkin. Niin jännäsin puolestasi tuolla Mitäs nyt-puolella.

(.) Olo on väsymystä ja päänsärkyä lukuunottamatta hyvä. Muutamat hajut ovat saaneet pientä kuvostusta aikaan mutta ei onneksi suurissa määrin. Ensimmäisen neuvola-ajan sain viikolle 8+5 vaikka normaalisti sen saa vasta viikolle 10+. Mutta en valita :D

Sef ja Nöttiäinen 5+5
 
Ilmoittaudun innolla mukaan tähän pinoon. Ensimmäinen neuvola takana ja laskettu aika olisi 11.3. Viikkoja nyt 8. Kyseessä toinen lapsi. Esikoispoika vietti juuri 2-vuotissynttäreitä.

Olo ollut karmiva - pahaa oloa, kuvotusta, turvotusta ja väsymystä. Samat tuntemukset kuin esikoisestakin. Toivoisin olon kohentuvan. Esikoisen kohdalla oksentelin koko raskauden ajan :| Toivottavasti nyt selviäisin helpommalla.

Mukava lukea muiden samassa tilanteessa olevien kirjoituksia. Yksikään ystävistäni ei ole tällä hetkellä raskaana joten samanhenkistä seuraa kaivataan :)
 
Moi moi,

varovasti ilmoittaudun mukaan listalle minäkin... Meilläkin on kyseessä todellinen luomuylläri =) Esikoista nimittäin yritettiin 4 vuotta kunnes erinäisten vaiheiden kautta IVF:llä tärppäsi. Tyttö syntyi 06/08, ja nyt imetyksen lopettamisen aikoihin saatiin tämä jymy-yllätys... Kai se sitten on niin, että kun reitti vihdoin on selvä, niin homma saattaa lähteä toimimaan ihan itsekseen. Ihmeellistä!

Eli laskettu aika on nettilaskureiden mukaan 5.3., synnäri todennäköisesti taas Nkl ja tällä kertaa on hyvin vahva poikaolo. Ja oksettaa täälläkin, etenkin automatkoilla. Hyh!

Paljon onnea kaikille plussanneille! :)
Tintti + poju 8+6
 
Heips taas

äitiyslomalainen: juu, ei se varmaan kovin selkee toi pahoinvoinrijuttu oo...mulla on ollut esikoisesta jonkin verran, kaksosista tosi rankka pahoinvointi ja nyt samanlainen ku tuplista mutta tiedän että masukkeja on vain yksi tällä kertaa matkassa....joten nähtäväksi jää, kasvaako meidän futisjengi ;) tyttö olis ihan kiva vaihtelunvuoksi :) Huuhaa testien mukaan olis tyttö tulossa, mutta musta tuntuu etten mä osaa tehdä kuin isoja, potria poikia :)
 
Moikka taas!

Onpa kiva lukea näin aktiivista ketjua! Ei meinaa perässä pysyä!
Kellokanerva Olen pahoillani. Itse koin saman huhtikuussa. En voi muuta sanoa kuin isot voimahalit sulle ja voimia toipumiseen. Kuumeilijoiden puolella on ihana ryhmä "keskenmenon jälkeen kuumeilevat" Sieltä sain paljon apua ja tukea. :hug:

Kertomisesta Me ollaan otettu semmonen linja että sit ku on pakko kertoo niin sit kerrotaan. Mä olen ennen raskautta polttanut. Lopetin heti ku plussasin ja ei oo sen jälkeen edes tehny mieli. Siitähän huomaa heti. Yksikin kaveri kysyi ku en menny tupakille, että ootkos sä aloittanut tupakkalakon? En sit halunnu alkaa valehteleen niin kerroin suoraan. Eli hyvin avoimia ollaan aiheesta. Mut kerrottais mahdollisesta keskenmenostakin kaikille... Ei nyt tietenkään heti olla soitettu puhelimen nimimuistioo läpi et: "Moi! Mä oon raskaana! moi!" Mut sitä mukaa ku ihmisiä nähdään ja on semmonen tilanne että on pakko kertoo, niin sit kerrotaan. Huh olipas sekavasti... :LOL:

Sit yksi kysymys!!! Röyhtäileekö muut?? Siis tää on ihan hullua. Mä röyhtäilen koko ajan!!! Ja ei siis mitään pieniä pöräyksiä vaan kunnon kumauksia ja pitkiä. :ashamed: :snotty: Alkaa varsinkin jos on maha tyhjä ja sit niihin liittyy pientä etovaa fiilistä. Iltaisin pahenee. Mullahan ei oo oikeestaan ollu semmosta oksupoksu oloo, et jos tää olis mulla sen tilalla? En tiä... PrÖyyyyyyH :eek:

Rinnat on edelleen kipeet ja kaffia ei tee mieli yhtään.

Harakanhattu ja pieni 7+1 :heart:
 
tuplamuumi-05 Mä tein kanssa pelkkiä poikia kunnes meidän kolmas oli tyttö :LOL: Mulla oli ihan poika olo no sitten osottauituikin tytöksi :heart:
Nyt mulla on ihan tyttö olo mutta katsotaan vaan niin poika on =)
kertomisesta Meillä tietää mun lähimmät ystävät muut saa kuulla kun on pakko kertoo. Sen nyt tietää, että kun neljättä odottaa niin kommentit ei aina ole niitä mukavampia vaikka ne ns vitsillä kerrotaan. Tosin meidän tuntevat tietävät, että ollaan aina haluttu isompi perhe. Laatu geenejä pitää jatkaa :LOL: ja maailmaan ääntä mahtuu.
Mulla on tänään ultra ihanaa :heart:
Terkuin cinnamo ja lillukka rv 9
 
Huh kun paljon tekstiä ja mä oon ollut lukematta näitä vasta vuorokauden. Aika ihanaa aktiivista porukkaa! =)

Kellokanervalle suuret pahoittelut ja jaksamista. :hug:

Kaikille uusille tervetuloa tasapuolisesti! :wave: :heart: Ihana lukea noita jymy-ylläri raskausjuttuja ja onnistumisia hoitojen tai vuosien yrityksen jälkeen. Itse kun en aina ymmärrä/muista että ei se kaikilla ole niin helppoa raskautua. Omalla kohdallani on käynyt homma helpommin kuin helposti.

Maine Coon, sinun kirjoituksesi jäi mieleen. Paljon onnea matkaan vaikka riskit suuremmat. :heart:

IntoOlivia, ei voi kieltää etteikö sopeutuminen lapsellisen elämään olisi vaikeaa. Ei ehkä kaikilla, eikä minullakaan aikanaan erityisen vaikeaa tuo ollut mutta kyllä se kaiken muuttaa, kuten hyvin tiedät. Nämä masennukset ja "huonot" fiilikset kuuluvat asiaan ja niistä pitää vain puhua jos alkaa masennus saamaan yliotteen. Kyllä siinä hetkeksi menettää itsensä ja joskus ahdistaa kun tuntuu siltä että on VAIN äiti. Nyt taas ajattelee että mitä sitä olisikaan ilman lapsia. =) Tsemppiä!

Kaikille jaksamista joita koetellaan! :hug:

(.), olo ollut ihan hyvä tänään. Yleensä pahoinvointi alkaa näin iltapäivästä ruoan jälkeen, vielä ei ole alkanut. Minäkin odotan niin sitä hetkeä kun sais tuntea olonsa suht normaaliksi!

Alina ja 9+5 :heart: =)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista =)

Kellokanervalle suuret pahoittelut täältäkin!!

Itselläkin on ollut eilisestä illasta asti kova pelko, etten raskaana olekaan. Ei mitään oireita edes sinne suuntaan. Jotenkin en voi uskoa, että neljäs raskaus olis oireeton, kun edelliset ovat olleet niin voimakasoireisia alusta alkaen.. Voihan ne vielä tulla, kun tosi alussa olen. Nyt on vaan pelottanut, että raskaus olisi pysähtynyt. Viime viikolla ennen testin tekoa alamahaa särki ja pisteli vähän noin viiden päivän ajan ja näin unta, että odotan poikavauvaa. Plussan jälkeen ei mitään oireita pahemmin ole ollut.. Ainoastaan tosiaan hampaiden pesu yököttää.

Neuvolantäti oli sitä mieltä, että voi olla näin erilainen raskaus, mutta ehdotti meneen oman mielenrauhan takia ultraan viikon kahden päästä, jos ei oireita ole tullut ja siis jos itse haluaa. Hänestä ei tarvetta ole, jollei tule vuotoa eikä ilmesty kipuja. Ja jos vuotoa tai kipua tuliskin sitten saisi lähetteen neuvolan kautta, muuten pitäis mennä yksityiselle. Neuvolan kautta sain ultra-ajan vasta syyskuun puoleen väliin, jos ei tilanne muutu, enhän mä niin kauan voi odottaa.

Tietääkö kukaan paljon maksaa yksityisellä suunnilleen alkuraskauden ultra?

Onko joku muu jolla ei raskausoireita ole? Ja niillä joilla on, koska ne suunnilleen tulivat?

Kiva kuulla että ketjussa on paljon luomuylläreitä :))

Huolestunut Jade ja nelonen 5+5
 
Kellokanerva Suurensuuret pahoittelut :hug: :hug: :hug:

Tervetuloa uusille :wave:


l.l
Oli pakko vaihtaa vähän omanapatyyliä, kun tuo maha on niin turvoksissa, ettei mistään muodoista voi kyl enää puhua :LOL: Tää etominen on näköjään jäänyt aamuun ja ihan myöhäiseen iltaan sekä nälkäiseen oloon! Eli en oo siis maanantain jälkeen oksentanut!!!!!!! Ihan mieletöntä :D Senkin edestä on sitten tullut väsymys. Vedet valuu silmistä aamusta iltaan ja töissä on ihan tuskaa olla. Mut eiköhän tämä tästä. Enää tää ja huominen ja ois taas viikonloppu :)

Jemppi & murunen 8+6
huomenna poksuu taas :heart:
 
Yksityisen alkuraskauden ultra makso meil ainkain 114e, Terveystalolla :s siit oli kela korvauski jo otettu.. Eli aika kallis pikku tuloiselle :s
Taasen tervetuloa uudet :flower: :heart: Ja tosi iloisen uutisen sain aamulla kun pariskunta joka oli mun osaomistusasuntoo kattomas maanantaina niin soittivat ja sanoivat et ostetaan! :D mut nyt saan 500e vähemmän siittä ku ite maksoin mut pääasia et sen sai myytyä :) Oikein iso kivi vierähti sydämmeltä!

(.) tää turvostus on ihana! kiva tos vkl mökillä vedellä vattaa sisää, ettei viel tarvis vanhemmille kertoo :D ja sit mennään sunnuntaina ankkarockkiin, ovatkin varmaan ainoot festarit seuraavaan vuoteen :D ja paha olo myöskin tuli takaisin^^ ehdinkin jo kaipaileen<3

Murgu ja masukaveri rv 9 *poks*
:heart:
 
Moikka kaikille!

Nlassa käytiin nyt epävirallisella käynnillä. Verenpaine oli noussut (normaalisti mulla 115-124/60-70) niin nyt oli 135/76.Heti tuntuu huimauksena ja päänsärkynä. :/

HCG-kokeet otettiin kipujen vuoksi tänään, huomanna kai ultramaan onko raskaus oikeassa paikassa. Oon nähnyt painajaisia kaksosista :eek: toivottavasti arvo antaa viitettä... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Fiilikset ( omat ) unohtui kertoa. Eli RV nyt 6+4.

-vaikea kuntoilla.. tulee paha olo.. mutta kuntoilen toooodella kevyesti
Mullakin on tuota. Ohjaan liikuntaa sivutoimisesti, mutta onneksi nyt on taukoa. En nimittäin pysty tekemään kuin pari liikettä ennen kuin alkaa heikottaa ja hengästyttää. Voimia ei ole ollenkaan ja pienikin ponnistus tuntuu vatsalihaksissa (jotka nyt siis ovat ihan hyvässä kunnossa kaiken järjen mukaan).

Eilen vähän kokeilin treenata ja nyt onkin sitten tuntunut kuin koko maha olisi kireä pallo.

Ninni 6+1
 
Muuten tällänen välikysymys nukkumisesta: Koska pitää lopettaa mahalla nukkuminen? nyt jo? se on kauheen vaikeeta, ku siinä asennossa nukun parhaiten :( mut onneks jo välil nukun niin etten koko yönä oo mahallani :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja murgu:
Muuten tällänen välikysymys nukkumisesta: Koska pitää lopettaa mahalla nukkuminen? nyt jo? se on kauheen vaikeeta, ku siinä asennossa nukun parhaiten :( mut onneks jo välil nukun niin etten koko yönä oo mahallani :)
oon nukkunut vatsallani siihen asti kun suinkin olen pystynyt niin ettei paikkoja paina. Kyllä sen tuntee kun ahdasta tulee=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja murgu:
Muuten tällänen välikysymys nukkumisesta: Koska pitää lopettaa mahalla nukkuminen? nyt jo? se on kauheen vaikeeta, ku siinä asennossa nukun parhaiten :( mut onneks jo välil nukun niin etten koko yönä oo mahallani :)
Kyllä sä varmasti itse tiedät kun ei voi enää mahallaan nukkua. Mä olen mahallaan nukkuja ja kummasti sen lopettaa kun tuntuu pahalta nukkua niin kun maha painaa :heart: Luulisin, että on ihan turvallista niin kauan kun itse pystyy nukkumaan =)
 
Meillä varhaisultra maksaa 178e ja enää kelakorvausta ei saa ellei ole lääketieteellistä syytä. esim. jos sanoo lääkärille, että vuotojen takia tulee ultraan, saa korvauksen, jonka jälk. maksaisi 130e tms.

kellkanervaosanotot :(

oireista mulla lensi oksu tänään, tähän asti ollut TÄYSIN oireeton raskaus. Just eilen miehelle sanoin etten varmaan ees oo raskaana kun ei nipistele tai aristele sieltä tai täältä.

Mulla la 12.3 ja viimeiset menkat kans 5.6 (joku sitä kyseli, sorry nimimerkki hukassa)

Poppeli 7+6
 
Cinnamo: Oliko sulla mitenkään "erilainen "raskaus tytön kohdalla? Mä yritän jotain eroja löytää...heh...kait se toivo omasta prinsessasta ton jätkälauman jälkeen elää vahvasti :D tosin oon kyllä valmis vastaanottamaan poika numero nelosenkin :)
Poppeli: Ok, me ollaan sitten ihan samoilla päivillä :) hauskaa!
Jade80: Maksoin alkuraskauden ultrasta joku 174euroa ja siitä sitten kela korvaus pois, jos lääkäri suostuu kirjoittamaan jonkun diagnoosin, esim.kivut tms. Normaalia ultraa kela ei kuulemma enään korvaa.

t.Tuplis
 
Glow
Voi ei, kävin lastentarvikkeessa kuolaamassa tuplarattaita :D :headwall: ihastuin niihin emmaljungan twin cerox 360. Joku pinoilija oli ne tainnu jo ostaakin? arvatkaahan tekiskö mieli, ne on nyt -30% alessa!!! Sen kaupan vaihtoehdoista vaikutti meille parhailta, en enää epäröi niiden toisten, pienempien pyörien toimivuutta...

Alkuraskauden ultra olisi täällä Amedissä maksanu hitusen vajaa 200e ja toisessa paikassa noin 100e. En nyt kuitenkaan mennyt... yksinkertaisesti tässä kuussa on reissujen takia rahanmenoa jo muutenkin paljon!! :whistle: että jäitä hattuun meikäläiselle vaan! on se vauva siellä mahassa, on se!!! :D miksi muuten viiteen tikkuun olis tullu iloiset viivat ja menkat ois poissa!? kohdun ulkopuolistakaan en epäile enää, koska mitään siihen viittavia kipuja tms ei ole! pakko uskoa näin ! eiks joo :heart: :whistle: :xmas:

Aina kun ihmettelen puoleen ääneen ettei ole pahaaoloa, niin sitten se kuvotus tuleekin! pitäis kai olla vaan iloinen ettei tarvi oksennella! Jaksuja niille joilla on todella huonoja oloja!!! :hug:

Glow ja helmi 9+1
 
Varhaisultra maksoi meillä kelakorvausten jälkeen n. 89?. Mä siis varasin ihan alkuraskauden ultrana ja siinä tuli ihan normaali kelakorvaus lääkärikäynnistä.. Aika kovia hintoja joissain paikoissa :eek:

Jemppi & murunen 8+6
 
En tiedä mitä esim. mehiläisessä maksaisi varhaisultra, mutta meillä maksoi väestöliitossa 100 ?/kerta ja siinä on jo kelankorvaukset. Meille vain tietysti hoidoista johtuen kuului yksi ultra ja jouduttiin seurantaultraan tuon vuodon ja mahakramppien takia.

kellokanerva :hug: olen pahoillani

Meillä ei omaan napaan kuulu mitään ihmeellistä vielä. Maanantain ultraa odotellessa.... :D
Kaikenmaailman sukujuhlat lähestyvät, joten kohta pitäisi alkaa miettimään tuota vaatetusta... ei uskalla vielä ostaa mitään, jos vaikka maha kasvaa. Meinasin pitää asian salassa kummitytön rippijuhliin asti ainakin, jos siellä vaikka iso masu paljastaisi :D Jos ei siellä vielä kukaan arvaa mitään, niin kattellaan kauanko kestää ennenkuin kysytään. Varsinkin omille vanhemmilleni en aio kertoa itse vaan antaa mahan paljastaa... Eipähän mummo ehdi tätäkin raskautta hössöttää ihan niin kauan kuin edellistä. Jos itse selviäisin vähän helpommalla siltä....
Isoveljeni, isännän äiti, mun kummitäti ja -tyttö tietää, eipä juuri muut. Pari kaveria siihen päälle....

Josta tulikin mieleen, että minä olin niin hullu, että ilmoittauduin siihen Tammisaaren synnärillä kuvattavaan vauva-ohjelmaan. Ensi viikolla tulee toimittaja videokameran kanssa käymään ja jutustelemaan... Vähän jännittää. Ennen julkaisua saan vielä päättää näytetäänkö meidän osuutta koskaan, mutta eiköhän tässä nyt mennä ihan loppuun saakka. Kun minähän synnytän Tammisaaressa vaikka mikä olisi, joten senkin puolesta sovimme tähän. Lisäksi aion ihan avoimesti kertoa kuinka vaikeaa meillä on ollut saada ipanoita ensi alkuun ollenkaan. Jos siitä vaikka olisi apua jollekin lapsettomalle pariskunnalle... tai hoitoja miettivälle... Saanpahan itse kunnollisen raskauspäiväkirjan tästä raskaudesta... :D
Kaverit voi sitten ensi syksynä elää mukana tämän raskauden, kun muuten ovat siellä 500 km päässä ja hädin tuskin näkevät tätä mahaa kertaakaan koko odotusaikana....

Jäin kyllä miettimään, että olenkohan vähän hullu? Jos odottaisin ensimmäistä, niin en varmaan olisi suostunut laisinkaan... No kaipa kaikkea pitää kokeilla. Eiköhän joltain sukulaiselta tule siitäkin kakkaa niskaan, kun uskallan ääneen sanoa asioita, joista pitäisi olla hiljaa (tarkoitan siis lapsettomuutta)... mutta kattellaan sitä ongelmaa sitten sen ohjelman jälkeen...
 

Yhteistyössä