+Maaliskuussa poksuvat+

Mietiskelin, että pitäiskö sinne neuvolaan jo soitella...? Ootteko te jo soittaneet ja varanneet ekaa neuvola-aikaa? Mä taidan soittaa ja varata ajan kun viikkoja kasassa 6. Eli viikon kuluttua sitten...

Synnytyksestä sitä on ihan turha murehtia etukäteen. Se voi olla erilainen samallakin naisella eri kerroilla. Toki kannattaa valmistautua lukemalla aiheesta ja tekemällä esim. rentoutumisharjoituksia. Helpottaa synnytyksessä, kun tietää, mitä tapahtuu. Mul oli tost esikosesta vissii maailman helpoin synnytys ja mä muistan silloin odottaneeni jotain ihan kauheeta rääkkiä!! Olinkin sitten ihan positiivisesti yllättynyt, kun se ei ollutkaan mtään semmoista. Esikoisesta synnytys kesti 14h josta ponnistusvaihe 7min. Oispa pikkukakkonenki yhtä helppo... :LOL: Sen näkee sit...

Suosittelen Anna Wahlgrenin Lapsikirjaa kaikille! Siel oli tosi hyviä synnytysharjoituksia! Ja muutakin.
 
Mä ajattelin varata neuvolan tänään.

Synnytyksestä... Mun esikoisen synnytys oli karmee kokemus. Tässä lyhykäisyydessään: 19.12. oli laskettu aika ja silloin oli päätetty käynnistää suuren koon vuoksi. Viikonajan yrtitettiin käynnistää ja vasta 27.12. syntyi poika. Kiva joulu oli! 26.12. illalla sit siis alkoi tapahtua. Täs vaihees olin jo aika poikki koko viikosta.

Synnytyksessä meni kans kaikki vähän pieleen ainakin mun mielestä. Mulla ei ollut omia suppareita ollenkaan ja oksitosiinitipalla siis koko synnytys onnistui. Olin älyttömän kipeä kunnes sain epiduraalin, joka vei kaikki kivut loppuun asti. Napanuora oli kiertynyt pojan kaulanympärille, mikä hidasti synnytystä ja hänet jouduttiin auttamaan imukupilla. Kun poika 14 minuutin ponnistamisen jälkeen saatiin ulos, ei hän hengittänyt ja häntä jouduttiin elvyttämään viereisessä huoneessa. Pari minuuttia meni ja sit vihdoin kuului pieni parkaisu.

Mulle leikattiin eppari ja sain lisäksi toisen asteen repeämän. Mä en millään meinannut parantua, ku eppari tulehtui ja olin siellä osastolla viikon, ku jouduttiin antaa antibioottia tiputuksessa. Mä olin niin kipeä, etten pahimmillaan päässyt sängystä ylös ollenkaan. Pojalla oli kans koko ajan jotain pientä "ongelmaa". Oli päivän punasolutiputuksessakin, ku huono hb.

Tässä siis lyhykäisyydessään. Innolla ja kauhulla odotan seuraavaa kokemusta, kuinka se mahtaa sujua, meneekö yhtä vaikeen kautta?! Kiva, että muilla hyviä kokemuksia! :)


Minky 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Minky, NIIMPÄ! Onneks kohta on jo heinäkuu ni varmaan alkaa aikakin meneen vähän ripeemmin, toivottavasti.
Mulla menee onneksi koko heinäkuu mun veljen häiden suunnittelun parissa. Olen hänen morsiammensa kaaso ja tekemistä riittää. Toivottavasti se auttaa ajan kuluttamiseen! =)

Lisäyksenä vielä: Mulla on sit poika olo! :D

Tänään muuten on aika inhottavan etova olo. Ei kauheen paha, mut ärsyttävä...
 
Älä muuta viserrä, Annien... Miten niin malttamattomia muka ollaan... :whistle: :LOL:

Ai, joillakin on alkuraskauden ultrakin varattuna! Mie en taida tässä raskaudessa mennä siihen kun ei oikein tuota ylimääräistä rahnoo ole just tällä hetkellä. Ehkäpä malttais sinne np-ultraan asti... Esikon aikana mul oli alkuraskauden ultra kaks kertaa, viikolla 6+0 ja 7+0. Rv 6+0 ei näkyny papua ollenkaan, pelkkä ruskuais(?)pussi vaan. Mutta sitten viikkoa myöhemmin näky jo alkiokin ja sydänkin näkyi hienosti pumputtavan. =)
Mulle riittää, ku mul on toi kotidoppleri, niin sillä saa kuunnella sydänääniä sitten niin paljon ku vaan huvittaa =) Varmaan joskus 8+ viikolla vois jo ehkä dopplerilla kuuluakin... Esikoisesta ainakin kuului neuvolan dopplerilla silloin jo tosi selkeästi ja hyvin, vaikka istukkakin oli kohdun etuseinämässä eli dopplerilla kuunneltaessa vaavin edessä.
Onks muilla kotidoppleria? Minkä merkkisiä teil on? Eroaakohan kotidopplerit kovastikin neuvolan dopplereista siinä suhteessa, että millä viikoilla sydänäänet niillä aikaisintaan kuuluu? Miä rupeen kuunteleen tolla varmaan päivittäin, että jokohan ne kuuluis :LOL: Noh...ei kai ne nyt viel muutamaan viikkoon kuulu...
 
Täällä "uusi" odottaja ilmoittautuu :) Km oli 3/09 ja nyt sit sattumalta uutta tulossa :D. 6.3 ois laskettu aika sit netin mukaan,en oo uskaltanu viel neuvolaa varata :whistle: Elikkäs täytän lokakuus 21,esikoinen olisi tämä pieni ihme ja TAYS ois synnäri sitte :)
 
Täällä olisi myös yksi uusi tapaus. Testiä en ole vielä tehnyt, mutta menkat on tosi säännölliset ja nyt jo reippaasti myöhässä, myös aamuisin kestää tovin ennenkuin käynnistyn kun on hieman hontelo olo. Netin laskureiden mukaan la olisi 6.3 ja synnäri Tays. Toinen lapsi olisi tulossa ja ikäeroa kertyy pari kuukautta vajaa kaksi vuotta eli ihan sopiva. Oltiin miehen kanssa sillä tuulella että tulee jos on tullesaan ja nyt näyttää olevan tulossa.

Olo on jotenkin epätodellinen, mukava lueskella viime raskauden tuntemuksia ja odotella tulevaa. Olis jo se mussukka sylissä, tuskin maltan odottaa..

:D
 
Onnea murgu ja maijoh ja tervetuloa!

Täällä alkaa väsymys puskea päälle, en sitten jaksanut lähteöä kaupungille alemyynteihin. Varmistustestissä oli "yllättäen" tosi tumma jo testiviiva, vahvempi kuin kontrolli. HAssua, että tuntuu pitkältä tää alun odottelu, vaikka ei ole tiennyt tulevasta vaavista kuin hetken. Toivottavasti masu kasvaa hitaasti, ettei töissä tarvitsisi heti elokuussa kertoa. No sitä ehtii murehtimaan. Nyt iltaisin on kovaa turvotusta niin että näyttää jo isolta muka maha. Tällaista tänne... nyt päikkäreille, kun poika on nukkumassa.

epäusko 5+0 =)
 
Hei kaikille ja onnea raskausuutisista! Ilmoittaudunpa minäkin varovasti mukaan. Testi oli tosiaan positiivinen ja la olisi 1.3.2010. Tämä on todellinen superyllätys, sillä esikoisemme täytti juuri vuoden ja häntä yritimme kauan ja tarvitsimme lääkkeellistä apuakin. Nyt siis ihan yllättäen toivottu positiivinen tulos. Tyttöä odottaessani voin tosi pahoin. Oksensin yötä päivää ensimmäiset 2kk ja olinkin tuon ajan kokonaan pois töistä. Nyt ainakin tämä alku tuntuu helpommalta, kahvikin vielä maistuu. Oikeastaan ainut oire on lievä kuvotus ja rintojen arkuus. Ehkäpä näistä lievemmistä oireista johtuen on heti tullut poika-olo. Toivottavasti pikkuinen säilyy matkassa loppuun asti. Ja kun maaliskuussa synnytän niin synnäri on SEKS.

T:Yxäiti ja toukka 5+1
 
Tänään ollut hieman vähemmän huonoa oloa mut väsyttää kaameesti,tosin tää kuumuuski vaikuttaa varmaan :D ja maha on ihan turvoksis,on se kyl muutenki oli raskaana tai ei :D varasin sit peloista huolimatta neuvolan.15.7 ois se sitte :) jos nyt täs raskaudes päästäs sinne neuvolaan :)
 
Murgu, täällä samaa. Ja hetihän sitä tietty aattelee et tää johtuu hetkeestä eikä raskaudesta. Kuinka loogista ;)

Mua jännittää aivan kamalasti se ultra, siis ihan hirveesti. Ja varsinkin jotenkin ku on sellanen fiilis et ei tuolla kuitenkaan ole elämää. En muista et oliko esikon odotuksessa samaa...
 
No varmasti jännää,tsemii sinne :) hyvin se menee :) minkäslainen se eka neuvola-käynti sit on?
Jos joku viittis mulle valasta :D puuh 11.sta työhakemus lähetetty,alkaskohan kohta saamaan niitä töitä :(
 
Kaupan alan :) olis vaan niin kiva se koulutus,helpottas näitä töiden saamista :D loppu tänään työharjoittelu Tiimaris, harmi..ehkä paras työpaikka ikinä :) lupasivat soitella jos vapautuu työpaikka xD kuunnellaankos siel ekas neuvolas sydänääniä? jos oikein oo kattonu ni niiden pitäs jo sillon kuulua :>
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilla2009-:
Alkuperäinen kirjoittaja murgu:
Kaupan alan :) olis vaan niin kiva se koulutus,helpottas näitä töiden saamista :D loppu tänään työharjoittelu Tiimaris, harmi..ehkä paras työpaikka ikinä :) lupasivat soitella jos vapautuu työpaikka xD kuunnellaankos siel ekas neuvolas sydänääniä? jos oikein oo kattonu ni niiden pitäs jo sillon kuulua :>
Hei mä olin 4vuotta tiimarilla tossa 5vuotta sitten :D Tykkäsin kyllä todella paljon paikasta,oli ihana letkeetä työtä :)

Harvoin ekassa neuvolassa kuunnellaan sydänääniä koska yleensä ne alkaa kuulumaan vasta rv9 ja sekin riippuu ihan siitä miten kohtu on.
Jos kuunnellaan liian aikasin eikä niitä kuuluu niin usein odottajalle iskee kauhea huoli onko kaikki hyvin,vaikka kaikki olisi ihan normaalisti mutta vasta viikon parin päästä kuuluu sydänäänet.
Saas nähä mitä multa tehään ku mun on neuvola rv8+jotain.. Kattelin tossa aikasempaa neuvolakorttia ni esikoisesta mulla on näkyny sydänäänet 8+jotain ni en sitte tiiä et oisko ne sillon kuulunukin.
 
No voi ny perkules :D kai mun sit vaan pitää oottaa kuuntelua sun muuta :) oltiin äsken leffas, Kauhea Kankkunen,törkeen hyvä :LOL: otin namipussin ja hyi että kun alko oksettaan siel, 3 kertaa kärsin,ja nyt taas..nyt kyl tuntuu aika ikävältä :S voi olla et siirryn tästä vessan puolelle :D

niin ja murgu rv 4+5
 

Yhteistyössä