+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille :wave:

Tervetuloa, muuten, uusille!! :flower:

MannaHari Tosi masentava juttu, paljon voimia teille, jotta tulosten odotusaika menee nopeasti! ja että olisi vain väärä hälyytys! :hug: :flower:

valdemaria Todella hienoa kuulla, että noin tuli teille hyviä uutisia!! Peukkuja lisätutkimuksiin!

Jemppi Kurjaa todeta, että hyvä ystävä reagoi noin :hug:

Hiusten värjäyksestä Kannattaa pyytää kampaajaa jättämään ammoniakin pois hiusväristä. Näin mulle suositteli mun oma kampaaja. Ekan raskauskk:n aikana kävin värjäämässä hiukset eri kampaajalla, kuin omalla, enkä sanonut kampaajalla olevani raskaana. En tiedä johtuiko ammoniakista, mutta kun se laittoi sitä väriä mun hiuksiin, se alkoi polttamaan tosi pahasti päänahkaa. Se teki siis niin uskomattoman kipeätä, että tuli kyyneleet silmissä. Seuraavan kerran värjäyksessä, omalla kampaajalla ja väri ilman ammoniakki, ei ollut mitään tuollaista.

Päänsäryistä Mulle tulee tosi helposti nyt päänsärkyä väsymyksen yhteydessä. Kaksi kertaa on ollut migreenintyylistä, että on oksettanut.

Sain tänään nähdä kokeiden tulokset. Mua ihmetyttää hemoglobiini, joka on pudonnut 128, kun mulla on normaalisti todella hyvä, siinä n. 140. Hb:han kyl tippuu raskauden aikana, mutta että noin paljon, niin ihmetyttää :/

Viime parin viikon aikana oon ollut niin uskomattoman väsynyt iltaisin. Maannut vain sohvalla ja katsonut telkkaa. Johtuukohan se tuosta alhaisesta Hb:sta..? Vaikka ei se nyt niin alhainen ole periaatteessa, mutta ehkä kuitenkin; suhteessa siihen, mihin mun kroppa on tottunut.

Onnea kaikille hyvistä nt-ultauutisista ja kontrolleista!! :flower: :flower:

Minna ja helmi 13+5 :heart:
 
jannannemaarit
äitimurmeli Jospa se aatteli et varastat kaiken huomion rintoinesi ja vauvoinesi heiltä :D

Joku kirjoitti käyneensä hierojalla, minulle ainakin hieroja sanoi, ettei raskaana olevaa naista saa hieroa, etenkin ensimmäisen kolmanneksen aikana, en sitten tiiä että miksi.

omituisia kommentteja on täälläkin saanu kuulla. Mieheni on reissutöissä ja on pitkiä aikoja pois kotoa ja taas pitkän aikaa kotona, eräs tuttava sanoi, että tietenkin sun mies lopettaa siellä työt sitten kun vauva syntyy... no ööö, ei kyllä lopeta...


).( Oli pientä tuhru veren vuotoa tässä mutta en siitä säikähdä, sillä on erittäin tuttua viime raskaudesta. Mitään muuta ei ole tapahtunut, tässä ultraa odotellessa. Ensi viikolla on muutto toiselle paikkakunnalle, ja uusi työpaikka, mieskin tulee kotiin töistä. En edes tiedä saanko nettiä sinne, kun on niin korvessa et ei taida tämä mokkula sielä toimia. Eli ei ehkä musta kuulu vähään aikaan mitään.

Janna ja masuasukki 12+6
 
Päänsärkyä ei kyllä onneks ole kertaakaan vielä ollut, täytyy toivoa ettei sitä tuu.

Hiusten värjäys. Just eilen kävin laittamassa punasta väriä hiuksiin. Mulle on ainakin kampaaja sanonut ettei hiustenvärjäyksestä mitään haittaa ole, lopputulos voi vaan joskus olla hieman muuta kun on toivottu. Hormonit voi jotenkin vaikuttaa lopputulokseen.

Valdemaria Ihanaa että ainakin jotain positiivisia uutisia saitte. Toivotaan vaan että lisätutkimustenkin osalta olis yhtä hyvät uutiset ja että ne tulokset tulis nopeesti.

Jemppis tosi ikävästi kaverisi käyttäytyy. Voiko kaverilla itellä olla vauvakuume/ yrityspäällä kun noin reagoi? Ja mielenkiintoisen kommentin oli kyllä Äitimurmelikin saanut. Itse en ole kuullut kun positiivisia kommentteja.

Tänään kiskoin ekaa kertaa vanhat äitiyshousut jalkaan. Onneks niissä on kuminauhasäädöt sivuissa, ihan samaan tapaan kun lasten housuissa. :) Ostin nää housut kun mahankin oli jo aika iso ja painoa oli n. 12 kiloa enemmän kun nyt. Tavalliset farkut olis kyllä vielä menny jalkaan mut eilen kun oli kaupungilla tuli syötyä Mäkkärissä kahteen otteeseen ja kummasti maha oli tänään hieman turvoksissa. |O
Ilmottauduin tänään mukaan raskausdiabeteksen ehkäisytutkimukseen. Ens torstaina menen käymään ensimmäisissä verikokeissa ja sillon selviää arpapelillä että pääsenkö oikeeseen testiryhmään vai kontrolliryhmään. Testiryhmään pääsy tietäs vähän enemmän hommia, ja verikokeita ym. Mut tulevan terkkarintyön kannalta se olis ihan mielenkiintoista. Kriteerit mukaan tuloon oli rd aikaisemmassa raskaudessa tai painoindeksi yli 30. Mulla se on 32 joten sillä perusteella pääsin mukaan. Kättärillä toi tutkimus siis tehdään ja mä bongasin sen ilmotuksen np-ultran yhteydessä.

Fantaihana 12+3
 
Moi!

Ekassa ultrassa on käyty täälläkin Seinäjoella ja vauvalla oli kaikki hyvin :heart: Vastasi täysin viikkoja 12 mitä nyt onkin. Syvässä unessa oli mutta kun ultraaja kovasti törkki niin sitten saatiin pieni pistämään bileet pystyyn :LOL: Mua on ultrattu nyt oikein urakalla kun eilen oli eka lääkärineuvola ja siellä lääkäri kans ultras. Toki masiina oli miljoona kertaa huonompi ja kun mahan päältä otetaan niin ihmekös tuo. Istukka on edessä, ei kuitenkaan mitenkään haittaavasti ja todennäköisesti nousee raskauden edetessä mutta tietääpä vaan sitä että liikkeet tuntuu myöhemmin kuin muilta. Nelosella oli myös istukka edes ja kyllä sen huomas sit liikkeis.

Sydämensykkeistä, meillä on pojilla ollu 120, tytöillä 140ylöspäin. Ja tyttöjen omat on kiivaat laukkamaiset kun poikien omat on ollut hitaan dieselin loukutusta muistuttavat äänet. Mä en oo jostain syystä tän vitosen sydänääniä kuullu ollenkaan kun on ultralla vaan tarkistettu etten oo päässy päättelemään kumpi nyt olis tulos :LOL:

Anemiahan multa ny sit kans löydettiin eilen, verikokeet odottaa et selvitetään mistä se johtuu. Ollut jo mones raskaudes mutta siihen ei ole kukaan puuttunut. Nyt oli kahdes viikos pudonnu 112->103 mikä on tietty huono kun viikkoja vasta 12 on ja yleensä 20viikon jälkeen se alkaa pudota entisestään. Alimmillaan se on ollu raskauksis 90 luokkaa ja sen kyllä huomaa olossaan. Ostin nyt sitten nestemäistä rautaa ja c-vitamiinia, josko alkais kohota hiljalleen. Mulla sit vielä vaan se ongelma et maha ei meinaa kestää sitä määrää mitä pitäs vetää. Nyt on ollu vähä lupaavammat alut tuon nestemäisen kans. Ällöähän se vaan on :x

Ai niin, sokerikokeista en pompannu, niissä kävin ma 3n muun raskauksien aikaisen raskausdiabeteksen takia. Nyt oli arvot 3vuoden takaa niin kohonnu että pääsin läpi pomppaamatta ja vasta-ainearvokokeetkin oli tullut, nekin oli negatiiviset.

Lahja Lintikka ja Tirppa 12+1 (hassua muuten miten ne seinäjoella menee aina yhden päivän peräs, joka raskaudes menny)
 
(.) Ihan niinku olisin tänään tuntenu ekaa kertaa vauvan liikkeet. Siis sellaista kuplintaa alavatsassa. Oon ollut nyt töissä kolmatta päivää. Sitä ennen olin seitsemän viikkoa saikulla. Luulin, että pahoinvointi olis jo loppunu aikoja sitten, mutta jostain syystä oon joka aamu oksentanu ennen töihinmenoa ja töissä on muutenki ollu tosi huono olo. Sitte ku oon päässy kotiin, oon nukkunu 3-4 tunnin päikkärit ja loppuillan on ollu taas tosi huono olo.

Aika hauskaa, ku sillon ekana työpäivänä yks työkaveri kysyi, että missäs oon ollu monta viikkoa. Niin sanoin, että kotona, ku on ollu tosi pahaolo. No tänään ruokatauolla se alko kyseleen, että onko selvinny, mikä mystinen sairaus mulla on, ku on ollu pahaolo. Aloin nauraan, että ei tää nyt niin mystinen ole, ku mä oon raskaana. Työkaveri häkelty ja sitten onnitteli ja kyseli, kuinka pitkällä olen. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jannannemaarit:
Joku kirjoitti käyneensä hierojalla, minulle ainakin hieroja sanoi, ettei raskaana olevaa naista saa hieroa, etenkin ensimmäisen kolmanneksen aikana, en sitten tiiä että miksi.
Outoa!
En ymmärrä kyllä miksi ei saisi hieroa? Tietty riippuu varmaan hieronnasta, mutta mä oon käynyt lähinnä niska-hartiahieronnassa, eikä raskaus siihen ole mikään este ollut. Ehkä sitten, jos tuolla alaselällä oikein kovasti runnotaan, painellaan ja niksautetaan, sen nyt voisi jo ymmärtää olevan vähän sopimatonta raskausaikana, mutta muuten en kyllä tajua miten niin luonnonmukainen keino kuin hieronta voisi olla raskauden kannalta riski. Jos jollain on tähän aiheeseen jotain faktatietoa heittää, otan vastaan mielelläni.

Ainut mitä hieroja sanoi, että sitten kun vatsa kasvaa niin ei voi mahallaan välttämättä maata, mutta sitten voikin vaihtaa asentoa ja jatkaa hieronnassa käymistä.


LISÄYS:
Googletin aiheesta lisätietoa ja löysin "mutua", jonka mukaan erityisesti alaselän tai jalkojen hierominen ei olisi suositeltavaa alku- eikä loppuraskaudessa. Voi lisätä keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskiä.
Mutta hieroja varmaan tietää nämä, siksi on varmasti tärkeää mainita olevansa raskaana kun sinne menee.
 
Heippa!

Uusi ilmottautuu joukkoon.. Tai olen alusta asti lueskellut juttujanne, ensin en uskaltanu vielä liittyä, mutta nyt ultrassa viikko sitten käyneenä, näytti kaikki olevan hienosti! Oon vaan laiska kirjottaja, joten tää alotus on hieman venähtäny... =)

Meille on toinen tulossa LA 10.3.09 ja tyttöolo on ainakin toistaseksi... Poika löytyy ennestään..

Kommentoin heti Adeliinan hierontajuttua, minun hieroja ei esikoisen aikaan suostunut hieromaan mua ensimmäisellä kolmanneksella.. Hän on samalla vyöhyketerapeutti ja sanoi että hartioissa ja jossain päin selkää on jotain sellaisia akupisteitä, mitä ei sais käsitellä alkuraskaudessa.. Vyöhyketerapiaa voi alkuraskaudessakin tehdä sellaisille paikoille, missä näitä "pisteitä" ei sijaitse.. Esikoinen meni yliaikaiseksi ja epätoivoisena kävin vyöhyketerapiassa silloin, joka hieroi nimenomaan näitä pisteitä tosta jalkaterän sivusta ja niska/hartiaseutua.. ja jopa sai aikaan pientä supistelua?! itse synnytys ei sillä käynnistynyt, mutta olihan se kiva rentoutua.. Mä oon tosiaan ollu kokoajan siinä uskossa ettei hierojalla saa käydä alussa.. mut tuskin on syytä pelästyä, kaikilla hierojilla,jne. varmasti löytyy mielipiteet tuohon.. ja tosiaan oon käyny vaan tolla tutulla hirojalla muuten joten kokemusta ei tän enempää löydy..

Joo nyt taidan mennä nukkumaan, päänsärky vaivaa täälläkin...

:headwall:

Terv. Siiruli + hosuli 13+2
 
Heissan kaikille!!

Tääl ihan uutena kirjoittelen :wave:

Tääl otella kolmatta lasta syntyvän maaliskuussa.. Aikasemmat lapset on 6v ja 5v typyt..
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin ja turvotusta oli 1.2 eli ei hätää. Laskettuaika on 3.3 :)

Oulusta olen, onkos tääl muita oulusta?

Nyt ei ajatus kulje yhtään eli täytyy huomenissa tai joku toinen päivä kirjoitella sit lisää, nyt nukkumaan :)

-Helky84 14+2 (Kello yli kakstoista :) )
 
Eli kaksosia odotellaan täälläkin =)
Lapsia on entuudestaan kaksi, eskarilainen ja 4.5 vuotias.
Aika yllätys tuo kaksosraskaus oli, etenkin kun suvusta ei kaksosia löydy. No jos me aloitamme sitten tämän perinteen.

Hieman olen lueskellut palstalta teidän juttujanne, ajattelin nyt itsekin osallistua.
Ilmeisesti aika monille on kaksoset tuloillaan? Pitää lueskella tarkkaan aiemmat ketjut, meille on ilmeisesti tulossa erimunaiset kaksoset. Ekassa ultrassa tuo paljastui pari viikkoa sitten. Jännittää hieman miten pitkään vauvat vatsassa viihtyvät, no aiemmat raskaudet menneet ongelmitta, joten toivotaan parasta. Vatsa on kasvanut huimaa tahtia, olen suht hoikka, joten maha näkynyt selvästi jostain viikolta 7-8? Painonnoususta en tiedä kun emme omista vaakaa. Ekat kuutisen viikkoa oli aivan järkkyä huonovointisuutta, oksentelin pahimmillaan monta kertaa päivässä. Nyt onneksi olo on parantut huomattavasti, iltasin joskus pientä kuvotusta, mutta lastenleikkiä verrattuna aiempaan. Väsymys vaivaa, mutta eiköhän tuokin pikkuhiljaa väisty.

Eli minut saa laittaa listalle, laskettu aika on 1.3, tulossa kolmas ja neljäs lapsi :heart: :heart:

Viikkoja on sitten vissiin jotain 14+5, en pysy laskuissa mukana tässä(kään) raskaudessa.

Leppoisaa viikonloppua kaikille
-DoubleTroubleMum-
 
DoubleTroubleMum onnea kaksosista ja tervetuloa :)
Helky84 tervetuloa myös :)
Siiruli myöskin teretulemast :)

Noista omituisista kommenteista sain eilen kans osani kun vihdoin ja viimein saatiin vanhemmille kerrottua. Isän reagointi oli "Jahas,onnea ny sit. Mutta mihis kissa menee?" olin ihan wtf kissa? Just kerroin sulle et susta tulee pappa ja sä mietit kissan kohtaloo :LOL:

Tänään on miehellä vapaapäivä ni mennään kattoon Ideaparkin Anton&Ninaan lastentarvikkeita, siellä myydään vm.2003 eteenpäin kaikkia käytettyjä lastentarvikkeitani katotaan mitä kaikkee sieltä löytyy :)
Huonot olot ei vaivaa mut jotenkin ajatukset ruuasta saa vatasan muljailee :eek: hassua..
Vielä toisille huonovointisille :hug:

Viikot senku kasvaa vaan :O

Murgu ja masukulta 14+1 :heart:
 
Tervetuloa uusille ja uudelle tuplamammalle!
Liian aikaisin taisin alkaa ottamaan rennommin tän raskauden. Eilen oli vihlo mahaa ihan kamalasti ja vessassa ravaus jatkui. Ja tänä aamuna sitten tuli niukasti verta. Huolesta sekaisin. Kävin jo pissanäytteen antamassa ja päivällä on lääkäri. Onneksi sattui päivystämään sama lääkäri, joka on neuvolalääkärinä! epäilen samaa tulehdusta, joka oli edellisessä raskaudessa. Pyysinkin jo koneelle laittamaan lähetteen ko. kokeeseen. Sydämen syke löytyi heti kun aamulla kuuntelin, että se mielessä nyt yritän itseäni rauhotella. Mutta ei voi mitään, kun kyyneleet valuu vaan. Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana. Voi tää stressikin tietysti aiheuttaa varmaan tuon vatsakivun, kun loppui kotiin päästyä. Ilmotin työnantajalle, että en ole varma tulenko iltaan tänään töihin, niin tuli vaan vastaus tyyliin, että parempi ois tulla...
Levoton Miiru 13+0
 
Tervetuloa uusille, vielä mahtuu mukaan :wave:

IntoOlivia Toi on kyllä niin kurjaa! Oon tosi pahoillani, et sulla on sama tilanne :hug: Se on jännä, et ihminen, jonka on oikeesti kuvitellut tukevan, kun sitä tarvitsee, niin jättää ihan oman onnensa nojaan. Toisaalta niinkun sanoin miehellekin, niin nyt on viimeistään tän raskauden myötä auennut silmät niille tosiystäville! Ja ihana tietää nyt ketkä ovat ystäviä eikä vasta 10 vuoden päästä. Ja mua vielä ahistaa, et tää "ystävä" varmaan luulee, että hänestä tulee kummi, kun joskus muinoin siitä puhuttiin...mut turha kuvitella. Sitten ainakin voi miettiä, että mistähän voisi mahdollisesti johtua!! Eikä siis ole kyse mistään kostosta, vaan haluan lapselleni kummin, joka on oikeasti kiinnostunut sekä lapsen että minun hyvinvoinnista...

Fantaihana Sehän siinä on outoa, kun hän ei itse halua lapsia. Tai jos haluaa niin ehkä kolmekymppisenä. Sanoi mullekin, että jos nyt tulis raskaaksi, niin tekisi varasti abortin. On aina ollut abortin kannattaja ja varmaan sen mielestä mun elämä loppuu nyt tähän lapsentekoon.. Enkä ymmärrä sitä siltäkään kannalta, että menettäisi bilekaverin, koska mä en oo se, joka sen kanssa käy bilettämässä. Eli mä en häiritse sitäkään elämää millään tavalla :eek: Mut tää sen reaktio ja se, ettei mitään kuulu enää kun ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa. Mulla on parempiakin ystävyyssuhteita, joista haluan sitten oikeesti pitää huolta :heart:

Miiru80 Voi kurja! Ei ihme, että on kova huoli! Toivottavasti kyse on vaan jostain tulehuksesta, joka saataisiin lääkkeillä kuriin! Mulla on peukut ja varpaat pystyssä! Jaksamista sinne :hug: ja unohda nuo typerät työkommentit!


Pahoinvointi jatkuu taas :( Mä alan olla ihan loppu. Tuntuu, et ajatukset on vaan niin negatiivisia, ku ei vaan jaksais enää yhtään. Miks ei vaan voi vaan jo väistyä ja vois alkaa siivoilla kotia ja nauttia tästä raskaudesta. Mut ei, kun sohvalla makoiluahan tämä vaan on. No, kai tää viikonloppu taas vähän auttaa oloa, kun mies on sentään kotona pitämässä seuraa eikä tartte yksin märehtiä :)


Jemppi & unikko 12+3
 
Ihanaa, kaksosraskauksia putkahtelee oikein reippaasti :)

Just kotiuduin np-ultrasta ja tälläkin kertaa siellä näkyi uiskentelemassa yksi pikkuinen vaavi :) Kaikki oli ok, vastasi viikkoja hyvin ja liikkui kivasti. Rakenneultra sit 19+6.

Nyt alkaa olla pikkuhiljaa aika hyvä fiilis :) Pahimmat pelot on alkaneet hävitä, pahimmat riskiviikot on takana ja kummassakin ultrassa kaikki on ollu hyvin.

Pitäis mennä tänään kattomaan, oisko yhdessä vauvantarvikeliikkeessä vielä turvakaukalo jäljellä. Kaveri soitti et siel oli myynnissä YKSI vanhaa mallia oleva turvakaukalo, samanlainen ku heillä. Oli huomattavasti halvempi ku mitä oikea hinta, oisko ollu 79e. Onhan se varmaan sieltä jo menny, mut silti vois käydä kattomassa, varmuuden vuoksi..

Eipä tänne sitten ihmeempää, jokohan sitä uskaltais ruveta ostamaan vauvalle jotain? :)

Hali87 & Pähkinä 12+2
 
Jemppi ja Minna; Ihanaa että muutkin on yhtä saamattomia ku mie, kaikki illat menee sohvalla maaten kun ei jaksa tehdä yhtään mitään. Eilen sain päänsärynkin sen takia että katsoin koko illan telsua..Tosi kurjaa kun normaalisti jaksaa puuhata vaikka mitä :( Mutta en ole siis ainut =)

Lisää tuplia, onnea onnea Doupletroublemom ja tervetuloa =) =)

Lämpimät tervetulotoivotukset myös Siirulille :)

Miiru; Voimia ja jaksamista, toivottavasti olisi joku harmiton tulehdus!

Hiusten värjäämisestä.. Tsekkailin asiaa alkuraskaudessa ja löysin HUS:n potilasohjeesta tekstin jossa ei siis kielletä värjäämistä. Suositus olisi että värjäämistä ei tehtäisi joka viikkoa mutta tuskin kukaan sellaista nyt tekeekään..Olen jatkanut tyvikasvuni värjäämistä kolmen viikon välein koko raskauden ajan täysin normaalisti ilman huonoa omatuntoa.

Kaikenlaisia uskomuksia riittää varmasti niin paljon kuin on erilaisia ihmisiäkin. Itse kohtaan jatkuvaa vastustusta ratsastusharrastusta kohtaan. Ja voihan se olla riskialtista, mutta oma maalaisjärki on tässäkin asiassa se tärkein. Ei kannata ottaa alleen sitä tallin vauhkointa hevosta..ravia ja laukkaa siinä määrin kun massussa tuntuu hyvältä. Pelkkä käynnin köpöttelykin toimii jo "henkireikänä"...ystäväni neuvolalääkäri sanoi hänelle että ratsastaa saa niin kauan ja niin paljon kun jaksaa ja tuntuu hyvältä. Mitään fyysistä estettä sille ei ole normaaliraskaudessa.

Vauvalle ostamisesta; Vielä en ole uskaltautunut..houkuttelee kyllä jo pikkuhiljaa. Vaunuista miulla on tarjous huuto.netissä, joten katsotaan päätyykö kärryt jo meille tämän kuun aikana.

).( Ihanaa..viikonloppu täällä taas :) Huomenna tallille hermoja lepuuttamaan..muutenkin kiva päivä tulossa varmasti :) Ja päästään (taas) uudelle viikollekin.

IntoOlivia 12+6

 
Huomenta =)

Vauvoille ostamisesta: en ole vielä uskaltanut mitään hommailla. Vauvanvaatteita on kyllä ja paljon entuudestaan. Olen tässä ajatellut että milloin sitä uskaltaisi ostella varsinkin tuplarattaat ja 2 pinnasänkyä.... Tällä hetkellä viikot 13+3 meneillään. Marras-joulukuussa varmaan viimeistään...

Oikein paljon onnea Doupletroublemom =) :flower:

Ja tervetuloa kaikki uudet :) :flower:

Kinder- & tiuhti&viuhti 13+3
 
Moikka!

Olipas tänne tullut uutta väkeä! Oikein paljon tervetuloa!! :flower: :flower:
Niin ja yksi uusi tupla raskaus! Onnea doupletroublemom :D :flower: :flower: :D

Meille ei ole vielä mitään sen ihmeellisempiä omituisia kommentteja onneksi tullut. Kaikkea sitä ihmiset suustaan kyllä päästävät! :/

Miiru80 toivotaan että kaikki on hyvin! :hug:

Vauvalle ostamisesta Olen vielä niin vainoharhainen etten ole mitään vielä hommannut, kyllä ehkä jo vähän kutkuttelis...

( . ) Käytiin tänään taas neuvolassa ja semmonen ylläri että mulla oli paino tippunut melkein 2kiloo alle kuukaudessa vaikka olin ihan sata varma että olis tullu lisää. Se on ihan sairaan hyvä juttu että oli tippunut koska mulla on sitä jo ennestäänkin ihan liikaa. Verenpaineet ja virtsat oli ihan kohillaan ja muutenkin kaikki hyvin. Saatiin seuraava aika jo kuukauden päähän. Siksi ihmettelen suuresti sitä että jollain oli vasta joulukuussa seuraava. Sori en nyt muista että kenellä... :ashamed: Neuvolalääkäri, joka muuten sattumalta on myös meidän molempien omalääkäri :heart: , teki vielä sisätutkimuksen ja sit kuunneltiin ne kauan odotetut sydänäänet!! :heart: :heart: Niitä piti vaan hetken etsiä kun on tosiaan vähän tuota ylimääräistä mahamakkaraa... B) :snotty: Mutta sieltähän ne kuuluivat ja oli tosi nopeet ja laukkamaiset. Tiedä nyt sitten että onko tyttö vai poika! Jostain syystä mulla on koko ajan semmonen olo että se olis tyttö, mut en haluais ajatella vielä noin. Kävis ihan oikeesti kumpi tahansa. Mies on onneksi ollut koko ajan ihana ja tukeva ja kauheen innoissaan myös koko touhusta. Mieskin sanoi että pitäisi keksiä kunnon "työnimi" toiselle.

Jäämme siis sitä miettimään!

Mukavaa päivää! :flower:

Harakanhattu ja toistaiseksi vielä nimetön 12+3 :heart:
 
Tervetuloa uusille!

Minä odottelen pakua, että pääsis pakkaileen kamat ja lähtemään Turkusta kohti...

Vauvalle ostamista olen tässä jo harkinnut... Vaatteitahan tuo ei tarvinne kovinkaan paljon... Joskin jos tää nyt on tyttö, niin olishan se kiva saada jotain tyttömäistäkin. Muuten kulkee vain isoveljeltä jääneissä vaatteissa... ja siellä ei ole oikein noita mekkoja :saint:
Tuosta viikonlopun myytävistä kuolaan äitiyspakkauksen reunapehmusteita ja lakanoita... Edellinen oli sellainen omatekoinen, jonka ostin kirppikseltä ja se oli ihan susi... Jos nyt saisi kunnollisen pehmusteen ostettua, jota ei tarttis kirota ihan jokaisen lakanan vaihdon yhteydessä.
Muutenkin noita pieniä vaatteita vähän kuolailen... aivan ihana farkkumekko olis tuossa paidalla ja se olisi kyllä aika makea. Mutta ehkä en uskalla ostaa ihan vielä suoraan noita tollaisia jommalle kummalle sukupuolelle tarkoitettuja vaatteita....
 
Siiruli, Helky84, DoubleTroubleMum Tervetuloa! :flower:

Nystymuikio, DoubleTroubleMum Onnittelut tuplista!!

IntoOlivia Joo, on kiva kuulla ettei ole yksin. Tästä saamattomuudesta saa vain huononomantunnon, se on ikävää. Samalla kun on lukenut, että jos tuntee tarvitsevansa lepoa, niin pitää levätä. :)

Vauvalle hankkimisesta En ole vielä alkanut miettimään mitään, muuta kuin alkanut pohtimaan minkälaiset vaunut kannattaisi hankkia. Oon katsellu esitteitä jne. Täällä ei kaupoissa ei niin ole vaunuja. Paikalliset vain kantaa ympäriinsä vauvojaan. Varmaan pitää ostaa sit kun tulen Eurooppaan synnytyksen yhteydessä.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Joo en mitenkään pahastunut tuosta saamastani kommentista, huvitti lähinnä. Ne häät tuntuvat olevan muutenkin kaikki kaikessa, muutama kuukausi on jo mietitty laitetaanko pöytään tulevat kaitaliinat poikittain vai pöydän suuntaisesti. Ja veljeni (siis sulhanen) haluaa ehdottomasti kankaiset servetit... Ei oikein veljeni tapaista olla niin pikkutarkka. Mutta siis, voi hyvin olla, että morsiuspari pelkää, että vauvamme varastaa shown kuten jannannemaarit epäili. Esikoispoikamme nimittäin varasti shown heidän kihlajaisissaan, kun kaikki sukulaiset olivat pojasta enemmän kiinnostuneita kuin kihlaparista. Rintojani en tosin ajatellut koko juhlaväelle esitellä :LOL:

Tänään kävin neuvolassa lääkärintarkastuksessa, sydänäänet kuului hyvin ja kaikki muutenkin ok. Piti neuvolassa kysäistä pyörällä ajamisesta mutta unohdin. Onko teillä mitään tietoa/mielipiteitä asiaan? Voiko olla haitallista? Ajan melkein päivittäin pyörällä, ja ajon jälkeen on pieniä tuntemuksia kohdun tienoilla, ei siis mitään kipua, mutta jotain tuntemuksia kuitenkin. Esikoista odottaessa en pyöräillyt lainkaan, joten tuntemukset ovat uusia..

Mukavaa päivää kaikille! :flower:

Äitimurmeli ja Seppo Sikiö 13+2 (joo aika karsee työnimi, mutta mies sen keksi niin olkoon :heart: )
 
Pyörällä ajamisesta mun mielestä sanottiin esikon aikaan neuvolassa, että ei enää loppuajasta kaatumisriskin takia. Muuta ei muistaakseni sanottu. Sehän on kuitenkin aika hyvä tapa pysyä kunnossa, joten jos vain oma kroppa antaa, niin miksei voisi ajaa. Mun muistaakseni ei ollut mitään oikein kieltoja tehdä mitään varsinaisesti, mutta kun oli aina se riski, että voi sattua jotain...
 
Moi!
Vieläkö mukaan mahtuu? Meille viides tulossa: kolme lasta on elossa, yksi menehtynyt muutaman tunnin iässä! Mulla oli tuossa kevät talvella keskenmeno, joten vähän stressanut miten nyt käy, mut toivottavasti kaikki menee hyvin! Niin ja lskettu aika on 16.3!
Ultrassa on kahdesti jo käynyt, kun mulla oli jo pieniä supistuksia, niin halusivat ultrata että vauvalla kaikki oK!
Täällä myös kärsitään tuosta pääsärystä ja pahoinvointiakin viellä on ja nyt viel sairastin mahataudin!

Miiru80: Toivottavasti on ihan vaaratonta vuotoa, mulla oli kun odotin tuota puolitoista vuotiasta poikaa niin runsaastikkin välillä vuotoa ja raskaus meni siitä huolimatta loppuun asti hyvin!

Tuosta hieronnasta mulle myös yksi fysioterapeutti sanoi ettei sais hieroa, mut tarkistin asian omalta terkalta ja hän sanoi ettei viel koskaan oo kuulluut parinkymmenen työvuotensa aikana ettei sais...Ja useammassa raskaudessa oon käynyt hierojalla säännöllisesti alku raskaudesta asti!

anri ja vauva rv12+3
 
Tervetuloa uusille odottajille! Ja kiitokset kaikille tsemppauksesta!
Oon neuloskellut pikkuruista neuletakkia jotta saihin vähän jotaki ajateltavaa ja kaipa se pikkuinen tarvitsee lämmintä ylle oli sitten mimmoinen tahansa :heart:

Tavaroiden hankkimisesta: mulla on tasan itkuhälytin ja tupperin nokkamuki tallella edellisten lasten jäljiltä, niillä ei taida ihan pärjätä ? :LOL: Joten kauppaankin on mentävä, kestovaippoja olen jo muutaman huudellu mutta muuten en oo vielä mitään hankkinu. Odotan ehkä ne punktion tulokset ennen kuin läheden ostoksille.

MannaHari ja pömppis rv 13+6
 

Yhteistyössä