+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!
En enää muista kuka oli maininnut lapsen jatkuvasta sairastelusta. Itse olen sairastellut vauvasta lähtien jatkuvasti korva-, yms. tulehduksia ja vasta nyt muutama vuosi sitten asiaa tutkittiin ja syyksi selvisi CVI, eli immuunipuutos. Se on synnynnäinen ja se miksi kerron tästä, niin on aika tuntematon monille eikä moisia tutkimuksia osaa vaatia, eikä näköjään ihan tavan lääkärit asiaa eteenpäin vie. Tutkimus on kuitenkin yksinkertainen verikoe! Eli kannattaa kysyä kokeen ottamista, jos on paljon sairastelevia lapsia. Itse saan siihen nyt lääkettä ja on siitä apua ollut. On edelleen vaiva näistä poskionteloista, mutta kyllä ne ylipäänsä on ollut paremmat kuin ennen lääkettä. Tästä päästäänkin sikainfluenssarokotteeseen, johonka on ollut lääkäreillä kohdallani vain yksi vastaus, otettava! Mutta olenkin niin monesta syystä tuossa riskiryhmässä, että siksi ei vaihtoehtoja jätetä. Nyt vaan odotellaan ja toivotaan, että kerkiäisi tulemaan ennen reissuun lähtöä!
Jemppi, voi harmi ton pahoinvoinnin kanssa. Jo sais jäädä kokonaan pois!
Nimistä, tytön nimi tuli muutama viikko sitten ihan kuin salamaniskusta mieleen ja se onkin sairaalan papereissa. Pojan nimeä ei (taaskaan) olla keksitty. Edellistä odottaessa ei kans pojalle nimeä keksitty ja tyttö tuli. Eikä sitä nyt vielä tiedä onko nimi lopullinen, saati kumpi tulee.
Nyt tyty heräs, heippa!
Miiru 15+0
 
Moikka kaikille! =)

Sukkapuikkokivuista;

käsittääkseni se on hormonitasosta johtuvaa. Se alkoi mulla todella pahana edellisen keskenmenon jälkeeen ja se vaivasi ihan parikuukautta km:n jälkeenkin. Kipu lähtee jostakin tuolta alavatsasta, etenee emättimeen ja sieltä jopa peräsuoleen viiltävänä kipuna. Ihan kamalaa. Mullakin näitä tulee vähän väliä.

Hoidoksi kannattaa yrittää välttää stressiä. Jännitä lantionpohjalihakset kipua vastaan niin menee nopeemmin ohi.

Sikainfluenssa rokotetta en ota. Britanniassa sen myönnetään aiheuttaneen Guillen-Barrea, joten ei kiitos. Mulla jo yksi lapsi on saanut puolivuotisrokotteesta pysyvän vaivan itselleen eikä ole aikomustakaan ottaa enää mitään riskiä tämän vauvan kanssa.

Seksistä ihan normaalisti edelleen toiminut meillä, mullahan aina raskauksissa on ainakin halut kohdillaan :D

Tarvikkeista; meinasin mennä Ikeaan viikonloppuna, eikähän se pinnasänky ainakin mukaan tartu. Muuta laitellaan sitten niiden punktiotulosten jälkeen kun sukupuolikin selviää!

Voimia pahoinvoinnista kärsiville, ja punktioon meneville ja tuloksia odotteleville! :hug:
 
MLL
Heippa! Vieläkö sopii uusi joukkoon? Viime talvisen pitemmälle edenneen raskauden keskeydyttyä en ole vielä kirjotellu muualla kuin tuola keskenmenon jälkeen plussanneissa, mutta nyt alkaa olla vähän varmemmat fiilikset niin voisin mieluusti tulla kuulostelemaan samassa vaiheessa menevien oloja ja ajatuksia :)

Olen 25 vuotias esikoista odotellaan ja synnäri on LKS. Masun on jo vähän pyöristynyt ja eilen oli eka lääkäri neuvola. Sielä oli kaikki oikeen hyvin ja oma olokin on aika mainio. Vähän tuntuu lenkkeillessä ja muuten touhutessa, että happi loppuu ja nopeammin väsyy, mutta alun oksenteluun verraten on oikeen hyvä olo :)

Sen verran ehdin katsella mitä olette kirjotellut, että noihin tarvikkeisiin otan kantaa. Meillä on yksi vaate setti H&M:sta ostettuna, mutta muuten rauhakseen yritetään olla ja sitten joulun tienoilla vasta alkaa suurempiin hankintoihin. Voisihan noita vaatteita ostaa jos sattuu halvalla löytymään, mutta meillä on aika paljon varmasti tulossa vauvalle lahjoja kun isovanhempia (molempien porukat eronnut) on vähän enemmän kuin normaali perheessä :D

Nyt poistun taka vasemmalle lueskelemaan vanhoja kirjoituksia ja seuraavaksi varmaan osaan jo vähän kommentoisa muittenkin kirjotuksia :)

MLL :heart: 14+2
 
Mua oksettaa :x |O |O |O ...edellisessä raskaudessa pahoinvointi loppu noin viikolla 16, toivottavasti ei nyt mee ainakaan pitempään...

Nimistä tää on eka kerta ku ei oo nimiä valmiiksi mietittynä, ei edellisissäkään kyllä ollut pojalle mitään nimeä valmiina, mutta eipä sitä ois tarvinukkaan kun tyttöjä on kumpiki.

Mää en oo aatellu ottaa sikainfluenssarokotetta, tai ainaki tällä hetkellä on sellaset ajatukset..

Eilen rupesin tosissaan pähkäileen sitä toppapuku asiaa, että ostaako ja minkä kokosen. Vai riittäiskö se "kevyttoppis". Tytöt on molemmat syntyny heinäkuussa joten talvivauva tuntuu "hankalalta" :D

kai sitä täytyy lähtä taas syömään, jos tää olo helpottuis...toivottavasti...
 
Onpa taas tullut paljon kirjoituksia yhden päivän aikana. Kivaa!

Momtoo: Kuulostaa vielä ikävämmältä tuo huomata palkkakuitista kustannuspaikan vaihto. Mulle annetaan näennäinen mahdollisuus vaikuttaa, mutta eilen henkilöstöinfossa kuitenkin esiteltiin jo uusi organisaatio, vaikka tänään on vasta mun neuvottelu :) Eniten ottaa päähän, että näyttää siltä, että mut siirretään alempiin tehtäviin kuin nyt, eikä todellakaan riipu musta tai mun työpanoksesta. Onneksi (tai toivottavasti!) pääsee pian pois! Motivaatio on noin nolla.

MannaHari: Tsemppiä lv-tulosten odotukseen!

Sikainfluenssarokotteesta: En ole ajatellut ottaa ainkaan ihan heti. Musta jotenkin tuntuu, että koko epidemia on lääkeyhtiön kehittämä myynninedistämiskikka. En mitenkään ole vakuuttunut lääkeyhtiöiden etiikasta...

Vauvan vaatteista ja tavaroista: Etsimme kuumeisesti taloa, joten emme edes tiedä missä asumme maaliskuussa... Eli huonetta ei olla suunniteltu. Vaatteita tekisi mieli ostaa, mutta kun ei tiedä kumpi on, niin on vaikeaa. Ja tässä epävarmassa tilanteessa tuntuu vähän pelottavaltakin alkaa ostaa mitään. Lastenrattaat tosin on, olin 90-luvun puolivälissä lastentarvikeliikkeessä töissä ja ostin sieltä halvat rattaat. Ihan siistit, vaikka ovatkin 15 vuotta vanhat :D

Murgu: Ikävää, että sinäkin kohtasit kauhean lääkärin :( En ymmärrä, miten noita tampioita onkin niin paljon hoiva-alalla.

Jemppi: Voi ei, tosi kurjaa, että pahoinvointi vaan jatkuu :( Koita kestää!

Nimestä: Itsellä on kyllä mielessä paljonkin nimivaihtoehtoja, mutta en tiedä kelpaako mikään niistä miehelle. Katsotaan sitten rakenneultran jälkeen, jos aloittaisi sen keskustelun.

MLL: Tervetuloa joukkoon!

| . | Käytiin eilen siellä yksityisellä. Se oli AIVAN IHANA!! Suomen terveystalolla oltiin, suosittelen lämpimästi! Lääkäri sanoi suoraan, ettei pysty omalla ultrakoneellaan saamaan tarpeeksi hyvää kuvaa, mutta ehdotti, että mennään Tampereelle 4D-ultraan, kun siellä on kuulemma huipputyyppi siihen. Siellä kuulemma sitten näkee vauvan niin tarkasti, että pystyy esim. pään kystoista sanomaan tarkemmin. Ja kun ei kerran mennä lv-punktioon, on pieni mahdollisuus, että saamme KELA-korvaustakin, kun kyse kuitenkin on suuresta riskistä.

Tuntui oikeasti, että se lääkäri kuunteli, välitti ja ennen kaikkea oli rehellinen, eli ei alkanut arvaamaan tai veikkaamaan mitään. Tuli jopa meidän kanssa siihen respaan vielä varaamaan sitä aikaa meille. Se on vajaan parin viikon päästä.

Siellä nyt sitten selvinnee myös se sukupuoli, jota ei haluta tietää, mutta tässä härdellissä se on kuitenkin sivuseikka.

Eilen saatiin sitten varattua myös 2 viikon lomareissu marraskuulle, joten nyt fiilikset ovat kyllä tosi hyvät!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

*muoks* Unohdin mainita, että lääkäri ei ottanut meiltä edes mitään maksua tuosta käynnistä!!
 
MLL tervetuloa :)

Sikainfluenssarokotteesta En aio ottaa.



Nimistä Voih, minulla on jo PALJON vaihtoehtoja ainakin jos ovat tyttöjä, sitten on pari nimeä kiikarissa jos ovat poikia =) (Jopa toiset ja kolmannet nimetkin on melkein valmiina) :D
Mutta nämähän voivat vielä vaihtua tuhanteen kertaan niinkuin esikoista odottaessa kävi :LOL:

 
Jemppi Kurja sen pahoinvoinnin kanssa :hug: Toivottavasti olisi nyt kuitenkin vähitellen häviämässä, kun kerran oli poissakin hieman. Oikein mukavaa viikonloppureissua!

MannaHari Pidetään peukkuja, jotta lv-tulokset olisivat hyvät!

MLL Onnittelut raskaudesta ja tervetuloa!! :flower:

Nimistä Mulla periaatteessa oli tytön nimi valmiina, mutta nyt täytyy todennäköisesti hylätä se. Nimen nimittäin pitää sointua hyvin suomeksi, norjaksi, englanniksi ja kiinaksi, ja miettimäni nimi menisi ihan pilalle englanniksi lausuttuna.

Ninni-74 Hienoa kuulla! Onnea lisätutkimuksiin sinullekin!

No ni, just sain imuroitua ja pestyä lattiat. Tosi hiki tuli ja menen just suihkuun. Nyt sitten täytyy levätä loppupäivä, kun tota nuhaa ja aika pahaa yskää vielä on. Olo on muuten aivan loistava.

Huomenna ollaan mä ja mies ja yks kaveripariskunta menossa sellaiselle suomalaisten päiväretkelle. Täällä on monia suomalaisia ja heillä on oma "ryhmänsä" ja järjestävät sit kaikenlaista toimintaa, kuten toi huominen. Kuulemma on tulossa noin 19 hlöä, mutta me ei tunneta muita kuin he kaksi. Mennään kaupungin ulkopuolle jollekin luonnonalueelle, ja siellä on kävely-, juoksureitti. Saa mennä ihan omaa tahtiaan, vaikka kävellä rauhallisesti, ettei se ole kilpailu. Joku 1,5 tunnin kävelyreitti. Jälkeenpäin on sit syömiset ja juomingit jossain (tietty, kun kerran on suomalaisista kyse :LOL: ) Onneksi ei enää tarte peitellä raskautta, niin ei tartte juoda. Voi tulla tosi kiva päivä seuran puolesta, mutta mun täytyy katsoa vielä huomenna tota kuntoa uskallanko lähteä. Sieltä ei kuitenkaan noin vain pysty lähtemään kotio, jos olo huononesi.
 
Krokodiili
MLL: tervetuloa!! :flower:

(.) Jatkan oksentamista. Kävin neuvolassa tänään ja terveydenhoitajakin sanoi, että nyt ei enää uskalla edes ennustaa koska tämä loppuu... mutta että viimeistään synnytykseen. (Voin kertoa, ettei paljon lohduta - olen aivan hajalla tähän.) Tippahoitoa harkitaan jatkuvasti, vielä ei ole toteutettu. Ensi torstaina menen taas lääkäriin ja tilannetta arvioidaan.

Sydänääniä kuunneltiin, tyyppi oli hankalasti "tavoitettavissa" kun liikehti niin kovasti ja ensin vain potki sitä kuunteluvehjettä... Mutta lopulta syke löytyi, se oli 144.

terv. Kroko 16+1
 
Taas valtavasti tekstiä, ihanaa!

Me käytiin eilen taas ultrassa ja huojennuksekseni sain kuulla, että vauvat ovat omissa vesipusseissaan! Jee, se tarkoittaa sitä ettei tämä ole riskiriskiriski kaksosraskaus, ihanaa. Olo helpottui hivenen. Seuraava ultra on taas kahden viikon päästä. Tuntuu hullulta käydä näin usein pieniä seuraamassa, vaikka onnellinen siitä olenkin. Mietin, että jos tässä vaiheessa jokin menisi pieleen, niin eihän sille voitaisi mitään tehdä.. Eilen muuten ultra tehtiin vatsanpeitteiden läpi ja sen teki vanhempi miespuolinen lääkäri. Oli tosi mukava ihminen, selosti tarkkaan mitä näkyy ja mitä hän mittailee.. A-vauvalta näkyi munuaiset ja virtsarakkokin tosi hyvin, tuntui hullulta nähdä ne. Mutta molemmilla kaikki hyvin. Sukupuolesta ei vielä osaa sanoa, toisaalta haluaisin sen tietää niin voisi tavaroita hankkia sitä silmällä pitäen. Mitään tavaroita en ole vielä hankkinut ja se vähän stressaa. Pelkään että jossain vaiheessa olo menee huonommaksi ja sitten en jaksa ja huomaan lopulta lasten syntyvän eikä mulla ole mitään hankittuna heitä varten! :eek:

Flunssa iski tännekin, onneksi Minna-77, alat jo toipua. Saikulle jäin heti suosiolla, en viitsi mennä töihin kokeilemaan jaksaisko siellä olla.

Sikainfluenssarokotteesta - en ole päättänyt mitä sen kanssa teen. Tuntuu ettei sitä ole vielä testattu tarpeeksi, jotta voisin siihen luottaa. Voi olla, että otan sen jos influenssa "räjähtää käsiin", mutta jos pakko ei ole, en sitä ota.

Nimistä sen verran, että mä olen jo pidempään miettinyt nimiä. Nyt tilannetta vaikeuttaa se, että pitäis keksiä nimet kahdelle! En halua samanlaisia nimia, kuten Mari ja Sari, mutta kuitenkin sellaiset, mitkä sopivat jotenkin yhteen. Mun ja miehen nimimaut eivät mene yhteen, joten sekin vaikeuttaa tilannetta. Tytöille on jonkunlaiset ehdotukset, mutta poikien nimistä ei tietoakaan!

Ninni-74, tosi mukavaan lekuriin tekin törmäsitte. Ja onneksi se 4D-ultra on aika pian ettette joudu kovin kauaa odottamaan. Siellä kuitenkin kuulee tulokset heti. Tsemmpiä edelleen ja samoin MannaHarille!

Me osallistutaan monikkoperheyhdistyksen järjestämään perhevalmennukseen, alkaa ens maanantaina. Mielenkiintoista päästä kuulemaan muilta hyviä vinkkejä miten arjesta pärjää kahden pienen vauvan kanssa! Muutenkin valmennuksen sisältö vaikuttaa hyvältä. Se tulee tarpeeseen, varsinkin kun meille ekat lapset on tulossa.

Huh, käy tämä koneella istuminenkin työstä. Taidan painua sängyn pohjalle ja ottaa torkut, silmät lurppaa siihen malliin. Mukavaa viikonloppua kaikille, Jempille hyvää reissua!

Sunburned + Onni ja Autuus 14+2
 
Aamulla kävin neuvolassa ja kuulin pikkusen sydänäänet. :heart: Kyllä se aina huojentaa sydäntä, kun kuulee sen jumputuksen! Tippa tuli taas silmään!

Oon ollu aika huonovointinen viime aikoina. Ei siis mitään verrattavissa niihin, jotka joutuu oksentaa! :hug: Mut yleistä väsymystä, nuhaa ja tuntuu, että välillä ei jaksais kättä nostaa, kun tulee tuskahiki otsaan ja huono olo.
Nyt toivottavasti se selvis eli hemoglobiini oli 117. Yleensä mulla on n. 140-150 eli toi voi selittää huonoa oloa. Neuvolatäti ehdottikin rautakuurin alottamista ja että pitäis tarkkailla syömistä, että saa rautaa siitäkin.
Lisäks tietysti sano, että yrität levätä ja laitat miehen hoitamaan lasta iltasin! :LOL: Helpommin sanottu, kun tehty. Mies lähtee just tänään viikon metsästysreissulle ja jään kahdestaan pojan kanssa. Eli se siitä levosta!
Sitäkin ihmettelin, kun nykyään tulee tippa silmään koko ajan ja muutenkin loukkaannun helposti. Ei tällasta ollu ekassa raskaudessa, mutta oisko nyt syynä sitten toi väsymys ja hemoglobiinin lasku!?

Ihanaa, että teistä jotkut pääsee lomailemaan! Itsellä koko ajan haaveissa! :D

Ja hyvää viikonloppua kaikille!

T: Latsis + pompottelija 16+4
 
MLL: tervetuloa :wave:

Sikainfluenssarokotetta en varmaankaan ota. OOn muutenkin tosi skeptinen kaikkia rokotteita vastaan. Jos jostain syystä mua kehotetaan vakavasti harkitseen sitä esim. jos todetaan jotain, mitä toi sikalunssa vois pahentaa niin tietysti harkitsen. Mutta muuten en ota.

Tavaroita en varmaankaan laita paikoilleen vasta kun maaliskuun alussa (ellei sitte iske tekemisen puute aiemmin :D ) Kuitenkin mielummin ajoissa kuin että sitte joutus yrittää laittaa kaiken kun esikoinen hyörii jaloissa ja pikkukakkonenkin on jo kotona vaatimassa huomiota. Jokainen kuite tyylillään :) Tämä vauva tulee nukkumumaan ens alkuun meän huoneessa siihen asti, et yösyöttöjen väli vähän harvenee. Esikoinen siirretään isompaan makkariin ja vauva siirtyy pojan nykyseen huoneeseen. Ennen vauvan syntymää ois pientä pintaremonttia tiedossa (katon maalausta, tapetointia ja mahdollisesti keittiöremppa).

Meillä oli tänään se niskaturvotus-ultra ja ai että mie oon onnellinen!! :heart: Kaikki näytti hyvältä vaikka turvotuksen mittaaminen meinas olla työn takana. Sen verran leppoisa kaveri näytti masussa olevan. Mitä ny sormia ja varpaitaan heilutteli :D Kokoa pikkuisella oli 7cm ja turvotusta 1mm. Vastas viikkoja 13+2 ja laskettuaika muuttu eli mulle vois päivittää LASKETUKSI AJAKSI 24.3.2010 Mun mielestä pikkuinen näytti enemmän tytöltä mut miehellä on vahva poikaolo, joten saa nähdä :)

Nyt on pakko mennä päikyille vaik tuntuuki, et raudan syönti alkaa vähän piristään oloa (tosin pakki on vähän sekasin niitten takia mut se on pieni murhe)

Hyvää päivänjatkoa kaikille :hug:

mobic ja pikkuinen 13+2 :heart: :heart:
 
sunburned Toivottavasti sullakin flunssa menee mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti ohi!

Hemoglobiininlasku Se voi aiheuttaa väsymystä, mutta kunhan ei mene se riskirajojen alle (alle 110 g/l - raudan puute tai alle 90 g/l - anemia) ei välttämättä tunne sitä. Hb nimittäin laskee normaalistikin raskauden aikan, koska verimäärä kasvaa.
Jos Hb:n lasku tapahtuu pidemmän ajanjakson aikana, elimistö tottuu siihen yllättävän hyvin, myös raskauden aikana. Jos lasku tapahtuu nopeasti, esim. verenvuodon yhteudessä, sen vaikutukset tuntuu elimistössä. Silloinkin pitää menettää noin 800ml verta ennenkuin elimistölle mahdollisesti koituu vaaraa.

Näin tuli haettua tietoa, kun satuin miettimään asiaa...
 
MLL tervetuloa joukkoon mukaan!

Hankintoja ei sinänsä meille tarvii tehdä. Kaikki olis aika valmiina edellisestä, joskin mekkoja yms haluun ostaa. Siis mikäli tämä nyt on oikeasti sitten tyttö. Tuplarattaita olen miettinyt, kun meillä ei sillä laudalla täällä korvessa ole mitään tekoa. Mutta mietin vain, että tarviiko lähes 3vuotias sitten toisaalta niitä rattaita ensi kesänä kuitenkaan niin paljon, että viittin maksaa. Jos kokeilis jotain hyvää ja käytännöllistä liinaa kuitenkin tilalle?
Nimi meillä on jo päätettynä mikäli tämä on tyttö. Edellisen raskauden aikana oli diili, että isäntä saa päättää tytön nimen. No sitä ei tarvittu, joten se on siellä odottamassa. Ja kun ei siitä ole kenellekään kerrottu, niin ehkä me käytetään se nimi tällä kertaa... Pojun nimi olisikin vaikea keksiä, kun mun lemppari on jo käytössä :D
Ehkä pitäisi keksiä joku samanlainen vanhahtava nimi jemmaan ihan varuiksi...

Kipuja on joo... nyt kun meidän poju tulee yöllä väliin nukkumaan, niin mulla on hieman ahdasta välillä. Joka paikkaa kolottaa.... Uhkasin mennä ostamaan yhden sängyn viereen lisää, että mahdutaan kaikki samaan sänkyyn. No ehkä olis helpompi aina yöllä palauttaa poika omaan sänkyyn, mutta enpä ole jaksanut. Kun kuitenkin vasta aamuyöstä tulee. Selkä hajoo välillä, mahakrampit jatkuu ja hartiatkin huutaa aamuisin ihan kivasti...

Muuten ei tänne mitään erikoista. Väsyttää ihan sikana koko ajan, ei saa kunnolla oikein nukuttua. Mutta luojan kiitos, närästys ei ole sinänsä palannut (kuten edellisessä oli)! Välillä vähän ahdistaa, mutta rennie riittää, ainakin vielä. Edellisessä piti juoda sitä halavatun gaviskonen litkua, joka meinas tulla takasin joka juonti kerralla...
Muutenkin nyt vasta oikeastaan alkaa olla mahaa. Jos pidän normivaatteitani, niin ei vieläkään oikein näy. Mutta tiukoissa vaatteissa jo vähän pullottaa söpösti...
Että ehkä tää senkin puolesta vois olla eri sukupuolta kuin edellinen.
Seuraava neuvola on nyt sitten 22. päivä ja sitten ultra silloin 6.päivä. Meinasin kyllä, että ehkä varmistan sen sukupuolen tällä kertaa.... tai ainakin haluaisin niin kovin varmistaa, että tää olis tyttö... vaikka kyllähän poikakin kelpaa, saanpahan hyvän syyn tehdä vielä yhden :D

Mutta minä taidan mennäkin katselemaan mitähän sitä nyt alkais tekemään... Eemelin pipo valmistui aamulla, mutta kun ei tuo anna sitä sovittaa itselleen. Toivottavasti se olis sitten sopiva... jos ei ole, niin täytyy myydä jollekin muulle :saint:
 
Miiru, siun tarinat pistää aina silmään syystä että myös minut tunnetaan samalla lempinimellä pienen piirin parissa, sekä mennään melkein samoissa päivissä. Vilkaistuani siun päiviä muistan aina että kappas, päivä perässä tullaan B)

Paalina ja Kroko, kurjaa että pahoinvointi jatkuu!!! Auttaisin jos pystyisin..ei kertakaikkiaan ole yhtään mukavaa :hug: Jaksamisia!!!!

Ninni74, yksityispuolella se kohtelu on vähän eri luokkaa useimmiten. Tosin, poikkeuksiakin löytyy. Meille on sattunut kunnallisella puolella tosi ihanat ihmiset, mutta toisaalta..ovat minulle ennestään tuttuja työn kautta joten eivät varmasti viitsi ilkeillä :) Loppujen lopuksi ihmisestähän se on kiinni, jotkut ovat enempi empaattisia kuin toiset...Mutta hieno juttu että teidän käynti meni mainiosti. Tsemppiä 4D-ultraan!

Mobic, minkä merkkistä rautaa syöt? Miulla on Obsidan ja mainostavat sitä vatsaystävällisenä ja on tähän asti ollutkin. Vatsakin toimii mainiosti vaikka normaalisti on hiukan "laiska" :) Onnittelut myös ihanista ultrakuulumisista :)

Sikainfluenssarokotteesta , otan varmaankin kunhan tulee tilaisuus..vaikka hiukan mietityttää. Katsotaan nyt..

Tavaroita mielessäni oon hiukan pyöritellyt, mutta ainut konkreettinen hankinta on vaunut, jotka tosin saapuvat ensi viikolla. Toivottaavasti ovat mieluisat ihan livenä :) Huuto.netistä huusin ne..harkinnassa on (sitten joskus) uusi sänky, varmaankin joku Brion malli, turvakaukalo ja sitteri. Sängyn ajattelin ostaa patjoineen uutena, mut muut toivon löytäväni käytettyinä. Vaatetta tulee varmaan sitten ajastaan ovista ja ikkunoista :)

Talvitoppista mietin myös teidän keskusteluiden pohjalta. Pitänee katsoa lähempänä vauvan syntymää ilmojen perusteella, että tarviaako enää mitään kunnon paksua toppista. Eihän siinä synnytyksen jälkeen pääse kuitenkaan ulkoilemaan pariin viikkoon, joten ilmat varmaan lauhtuu jo huomattavasti. Ja eikös se vauveli pueta sit villapukuineen johonkin pussukkaan ja peittojen sisälle vaunuihin??? Olettaisin..ei oo kokemusta kun ensimmäinen on kyseessä :)

Vähän jännittää muutenkin se pukemispuoli. Miten sitä tietää paljonko vaatetta pitää laittaa..Varmaan tulee ylipuettua varmuuden vuoksi :heart:

Nimiä olen miettinyt tosi kovin jo monta vuotta, mutta nyt kun asia ois vihdoin ajankohtainen into on lopahtanut melkein täysin. Tytölle nimi olisi valmiina, mutta on ollut mielessä jo niin kauan että vähän jo kyllästyttää, vaikka kaunis onkin! Pojan nimi onkin sit paljon vaikeampi rasti...vaihtoehto ravisteltiin hätäkastetta varten ja oon ite siihen hiukan mieltynytkin, mutta mies vähän empii..toiveissa olisi kuitenkin löytää molempia miellyttävä vanhantyylinen, ei niin yleinen ja helposti lausuttava (ei r-kirjainta) nimi :) Onneks on vielä aikaa makustella vaihtoehtoja :)

).( Hih...massussa käy kova meno. Liikkeet alkaa tuntua päivä päivältä selkeämmin. Tänään varsinkin on ollut muksintaa ja hivelyä heti aamusta alkaen :LOL: :LOL: TOSI hassua :heart: :heart:

IntoOlivia 14+6
 
MLL Tervetuloa mukaan :)

Tavaroista oli puhetta.Me saadaan aika kivasti tavaraa tutuilta,mutta ei oteta vielä tänne mitään isompia ainakaan,ku kolmiossa asutaan ja keväällä siis kuus henkeä :D No vauvat nukkuu aluks meidän makkarissa ja onneks on isot makuuhuoneet niin ei tule ongelmaa. Vaunut tilataan sitte myöhemmin,ajateltiin ne hommata niillä äp-rahoilla,luultavasti.Joskus joulu-tammikuussa alan varmaan laitteleen kamoja paikoilleen ja vaatteita peseen.Me nyt tavoistamme poiketen haluttais sit tietää sukupuolet,mutta LKS:ssä ei kuulema enää kerrota rakenne uä:ssä.Mut saattaahan ne meille myöhemmin kertoa ku nuita ultria tulee olemaan :)

Sikainfluenssarokotteesta mie en oikeasti vielä tiedä,niin paljon epäilyttää,mutta ajattelin neuvolassa ja äitipolillaki kysellä,et kannattaako vai mitä..

Sukkapuikkovihlontaa täälläki ja kaikissa raskauksissa siis ollu ja aika aikasinki.Joskus mahaa ja selkää särkee,mut taitaa olla väsymyksestä ja tietty siitä,että kohtu kasvaa vauhdilla.

(.) Mie oon ollu kamalan stressaantunu.Mulla oli parina yönä vasen jalka kipeänä ja sit toissa yönä se meni enemmän kipeäksi ja kipeässä kohdassa tuntu semmonen pieni paise.No minä sit ku osaan etsiä kaiken tiedon ja seurailin,niin aloin pelkäämään veritulppaa.Neuvolaan olin yhteydessä ja sanoi samaa,ku minkä jo tiesin,et jos menee kipeämmäksi,turpoaa tai muuta outoa niin lääkäriin.En saanu sit rauhaa ku jalka oli kävellessä kipeä ja meni siitä kohdasta punaiseksi.Menin siis lääkäriin joka tutki hyvin,mutta meinasi,et tää on vaan semmonen pinnallinen laskimotulehdus,onneksi.Käski kuitenki edelleen seurailla,ku yhteyttä joskus on pinnallisella ja myöhemmällä syvällä tulpalla.Eli seurailen.Ja koti lääkitsen tuota kipeää kohtaa :)

Seksistä oli vielä kans puhetta.Meillä ehkä hieman vähentyny,vaikkaki mulla halut on kyllä,ihan kuten oli esikoisesta.Menee vaan vähän ristiin se koska jaksais :D Mies on monesti yöllä yrittäny ja mie vaan tönin pois,että älä! :D :ashamed:

Nimistä mulla oli/on ehdoton nimi tytölle,mutta nyt niitä pitäis keksiä sit toinenki.Ja pojalle on yks ehkä nimi,eli lisää pitää alkaa miettimään.

Nystis ja Upana&Helmeri15+0
 
Aamulla just kysyin mieheltä onko hän jo meittiny vauvalle nimeä. Tällekkin tulee igbo-nimi joten se on miehen tehtävä päättää mikä se on. Ei kuulemma vielä ollu asiaa miettiny. Sit yritin vielä udella et onko hänellä tyttö vai poika oloa, niin vastaus oli et munhan se pitäs tietää.

Viimeks mies ilmotti heti alussa et poika on tulossa ja nimikin oli selvä aikasessa vaiheessa. Lv-punktio todisti miehen olevan oikeessa ja puolessa välissä raskautta hän kerto mulle et sit kun vauva syntyy niin se on perjantai. Kun mulla oli viikkoja kasassa 36+4-5 mies ilmotti et vauva syntyy joko seuraavana tai sitä seuraavana perjantaina klo. 05 aamulla. Poika sitten synty heti seuraavana perjantaina klo. 04.54.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, hyvää yötä!

Fantaihana 14+4
 
IntoOlivia: Obsidan käytössä mullakin, oli viime raskaudessakin eikä silloin tullu mitään sivuvaikutuksia. Mut tää raskaus eronnu muutenkin viime raskaudesta kuin yö päivästä :D Mut eipä tuo haittaa vaikka maha vähän vilkkaasti toimiikin - viimeksi nimittäin kärsin ummetuksesta :LOL: Tiedän muuten ton tunteen, et miten sitä tietää pukea lapsen sitten.. No, kyllä se maalaisjärki kertoo. Ite pidin ns. nyrkkisääntönä, et samaan tapaan kuin pukis ittensä kyseiselle kelille mut astetta enempi. Pikkuiset kun kuite palelee niin helposti.
Fantaihana: Valaisepa muakin vähän mikä on igbo-nimi?? :eek: Never heard.. Miehelläs muuten aika hyviä ennustajan lahjoja :)

Nimi meillä on tytölle valmiina, mut pojalle pitää miettiä. Varmasti päästään tälläkin kertaa yhteisymmärrykseen helposti kuten viimeksikin. Viime kerralla näin ns. enneunen nimestä ja se nimi annettiin sitte pojalle :)

Nyt pitäs lähteä pukemaan ja tekeen lähtöä mun vanhemmille. Mennään kertoon tulevasta pikkuisesta. :saint:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja jaksamisia kovasti niille, joilla jotaki huolta tai murhetta tahi vaivaa :hug:

mobic ja pikkuinen 13+3
 
Glow
MLL Mikä sulla on LA? jos haluat että laitetaan etusivun listaan :) en jaksa alkaa laskea sun rv:sta.... :ashamed:

Rokote en ole suuremmin ajatellut sikainfluenssaa enkä rokotetta. Sen verran rokoteasiaa oon aatellu, että miten se voi olla suositeltava kun mikään muu rokote ei ole raskausaikana. Ainakin mulle sanottiin vuosi sitten ettei mitään rokotetta saa raskausaikana missään nimessä ottaa ( oltiin lähdössä ulkomaille ja olin raskaana, selvisin terveenä reissusta ilman rokotetta ) .
Mulle ei ole neuvolassa sanottu sanallakaan koko sikaflunssasta yhtään mitään :headwall: toisin kuin tuttava jolla muutama viikkko mun jälkeen la, oli saanut ties mitä lappua ja infoa ko asiasta, samasta neuvolasta!!!

Hirvee suklaanhimo iski :headwall: :whistle:

glow&helmi 16+4
 
Huomenta ja hyvää viikonloppua.

Meillä ei eroa viikonloput arjesta, kun on tila, niin töitä on aina. Mutta jostain syystä poika nukkui kuitenkin tänään puoliysiin!!!! Jee.

Täällä käyty neuvolassa ja kaikki hienosti. on se aina mieltä rauhoittavaa käydä ultrassa ja kuunnella sydänääniä.

Sikainfluenssarokote: Olen aika kahden vaiheilla, mitä teen asian kanssa. Tuskin taidan kuitenkaan ottaa.

Aivan mahtavia masuja ollut. Taidan olla niin ujo, että jääpi mun masukuvat laittamatta.

Rauna 16 ja risat
 
MLL
Mukavaa lauantaita kaikille! Kiitos tervetulo toivotuksista, ihanaa kun otetaan lämpimästi vastaan :) Mun LA on 17.4, en tohkeissani muistanut vissiin sitä kirjottaakkaan :D

Täälä näköjään muutama raukka kärsii vieläkin pahoinvoinnista :( Mulla meinas lähtee hanskat tiskiin jo siinä vaiheessa kun oksensin jonkun kuukauden oikeestaan joka päivä. Onneksi silloin ei ollut töitä eikä koulua niin sai rauhassa asustella vessassa :)

Fantaihanalla on aika meedio mies :LOL: Voisikohan hän ennustaa meillekkin kumpoi tulee kun on niin ristiriitaisia oloja ihmisillä? :) Mulla itsellä ei oo oikeen fiilistä mihinkään suuntaan, mutta äitini epäilee tyttöä ja mies poikaa.

Talvitoppiksesta minä oon ajatellu, että täytyy ehkä hankkia sellanen kunnon lämpöpussi. Asutaan pohjosessa ja täälä voi olla vielä aika kylmää maaliskuussa. Haalaria ei viiti ekaksi kevääksi ostaa, kun sitte seuraavaksi varmaan tarvii jo isomman ja eihän se ihan pieni vauva muuta kun on vaunuissa. Auto pitää hurauttaa lämpimäksi ennen kuin vie pikkusen kyytiin.

Mulla taisi eilen tuntua ekat liikkeet ja nyt äsken tuntu jotain muljahtelua, niin epämääräistä vielä, että voi olla että suolikin on vähän mutkalla :D Meillä on eka hää vuosipäivä ja tiedossa oisi ankaraa herkuttelua, saunomista ja jos sitä illalla vähän kuhertelisi. On tullu vauvaa tehty 1,5 v niin antaumuksella, että jotenkin ei kauheesti seksi nyt ole innostanut. Pitäisi löytää siihen taas se sellainen spontaani ilo, mutta toistaseksi vielä tuntuu vähän suorittamiselta :/

MLL :heart: 14+3
 

Yhteistyössä