+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

Sunflower11
Sunflower11: Joo nyt tajusin mitä tarkotit :D Mäkin olin sillon ihmeissäni kun viivat lähtikin yhtäkkiä haalenemaan ovista kohden. Mut sieltä se plussa vaan silti tuli =) Tuo ovistestailu on tosiaan hauska ja mielenkiintoinen harrastus! Maltan tuskin odottaa, että pääsen itsekin taas lajin pariin :D
Mä en osaa tuota selittämisen jaloa taitoa :D
Voipi olla et silleen mullakin sitten käy.. katotaan.. Ei ois pitänyt mennä testailemaan vielä ;)
Saan kuitenkin testailla sen 10-11 päivää kuten viimeksi. Hope not.
 
Ansku83 > Ihmeissäni minäkin olin silloin kesken yön kipuihin herätessä. Puolisen tuntia sitä kesti ja hiipui sitten pois vaikka särkylääke ei kyllä siihen hätään ehtinyt vaikuttamaan. Sellaista ehkä vähän polttelevaa kouristusta se oli ja aika laajalla alueella. Kohdussa eniten tuntui, mutta laajimmillaan tuntui molemmissa muniksissa myös ja ehkä lopussa hieman toispuoleisesti. En muista enää, kun siitä on useampi kuukausi aikaa. (Kuitenkin siis tuntui koko alavatsalla, muniksien ja kohdun alueella) Päivystävä lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki tuntui olevan ok. Kierto oli siinä vaiheessa, että ovis tuntui todennäköiseltä kierron pituuteen nähden ja seuraavien menkkojen ajankohtakin täsmäsi. Tarkistin vielä vanhasta kalenteristani, että helmikuussa 2010 tapahtui tuo kp17 aamuyöllä ja kp33 loppui kierto. Mulla oli silloin pitempi luteaali (16-18vrk) ja tuossa kierrossa oli tyypillinen 18dpo. On se sinun kipusi muutakin voinut olla, mutta mielestäni ovis kuulostaa todennäköiseltä. Onneksi ei aina ole noin kivuliasta.
 
MG: Viime kierron ovis oli kyllä niin selvä. Tuntui oikealla puolella muniksessa ja tuntui välillä että koko kylki irtoaa! Ja nyt en kyllä paikallistanut kipua muniksiin ollenkaan, mutta voi tietty olla et huomio kiinnittyi niin kovin vain siihen kohdun alueella tuntuvaan kipuun ettei sitä huomannut muualla! Se oli sellainen 'kylmänpolttava' terävä, viiltokipu ja ylös noustessa tuntui myös repivänä! :D Hienosti taas selitetty! :LOL: Pakko se on vissii nyt sitte ne tikut hommata ja kattoo tuleeks sitä ovista bongattua vai oliko se sitte tuo! =) Ja aiemmin oon hyvin harvoin ovista tuntenut noin tiukkana kipuna, hyvä jos ollenkaan ja nyt se sitte tulee 2 kertaa peräjälkeen...jipii! :D
 
Ngale: Onko sulla ollut lopetuksessa purkkaa tai jotain muuta apuna? En muuten ole kuullutkaan, että monella on ollut raskausoireena tuo matkapahoinvointi, mitä minulla on ollut nyt muutamana päivänä. No aina oppii uutta!

AiraM: Mulla on ollut aina tuo 14 päivää. Nyt mietin, että venyykö jostain syystä pidemmäksi.

Ansku83: Kannattaa tosiaan aina miettiä, mitä ne lääkärit sanoo. Itsellä, kun oli ne älyttömän hyvät kolesteroliarvot ja lääkärit tenttasi mitä tapaan syödä, niin molemmat ihmetteli tavallista ruokavaliota ja uskalsin tunnustaa, että Sipsiäkin syön aivan liian usein. =( Sitten harvemmin tulee missään grillillä ym. käytyä, että mieluiten kermaisia kotiruokia! Käytämme lähes kaikkeen kermaa ja/tai voita.
Minäkin väittäisin, että nuo kipusi olisivat oviksesta johtuvia. Minulla oli hyvin tuon tyylisiä oviskipuja, mitä sinä ja MG kirjoititte muutaman kierron ajan silloin aikoinaan, kun olin lopettanut e-pillereitten syönnin. Vaikka pillerit lopetettu ajat sitten, niin välistä tuntuu, että mun roppa hakee aina vaan uusia oireita kiertooni ja ehdin toivoa tärppiä ja se tätihän sieltä aina kumminkin tullut..

(.)
Tänään aamulla tehty Nega raskaustesti (Mammaksin herkällä). Lämpöjä en muutamaan päivään ole saanut mitattua, kun mieheni oli mennyt mittarin hajottamaan ja en ole tilalle vielä saanut toista. =/ Nythän mulla Dpo 14. Ei yhtään tunnu siltä, että täti tänään tulisi. Testaan ehkä vasta lauantaina uudestaan, jos tänään tai huomenna ei näy. Yleensä minulla alkanut menkat 14 päivän päästä oviksesta ja se alku saattanut olla jotain muuta kuin sen 14 päivää. Yleensä, kyllä tunnen sen tädin tulon heti aamusta, niin kai voin sanoa, että toivoa vielä on..
Monet ovat haukkuneet nuo Devidin testit, mutta raskaustesteissä en ole saanut ikinä mitään turhaa viivanpaikkaakaan aikaiseksi tai turhia haamuja. Ovistesteissä minulle tulee taas hyvin hailakoita ennen ovis plussaa ja tämä plussa ei kyllä minulla tule aivan yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva, mutta sen olen muutamaan otteeseen alkuaikoina tarkistanut toisella testillä ja olen oppinut tähän luottamaan. Myös omat tuntemukset menevät yksin tämän testin kanssa, niin olen sitä paljokin käyttänyt. Eli voisi melkein sanoa, että tikuttelen aivan turhaan, mutta kai siihen on jäänyt jollain tapaa koukkuun. Jännä homma miten erilailla kuitenkin nämä testit reagoivat eri ihmisillä, jos Sunflower11:llä lähtee tummumaan ennen ovista ja kun itsellä pomppaa heti hailakasta siihen plussaksi.


Muoks. Tänään muuten Ylen radio Suomessa tulee 17:30 Taustapeilissä lapsettomuudesta
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Aamulla ei ovistestiin tullut hailua enempää :)
En ny meinaa oviksen testailua alottaa vielä, oireisya voinen päätellä jotain ja testaan kun tuntuu siltä et vois olla lähellä.
 
Pänä, siis tänää siulla vasta dpo14...mie olin laittanu sen jo eiliselle! Heh... Mut tuonne toisee pinkkaa olin laittanu sit dpo13 eiliselle...oon siis tuplapäivittäny siun dpo:t eilen! :D Ja mitä tuohon ovikseen tulee, lämmöt normaalit...tosin niin ne oli viime kierrossaki oviksen jälkee! Tiiä oikee uskaltaaks niihikkä luottaa... :confused: Ainii...millos myö alotetaan se tupakkalakko? :D
 
Viimeksi muokattu:
MC (siis MG :D), joo mullahan on se ovis ollut siinä kp 12-14. Tuntuu vaan huvittavalta, että jos nyt tärppäis näin vähällä puuhastelulla, kun ei oo kunnon varmisteluilla tärpännyt.

Tsemppiä tupakoinnin lopettaville, ite olen ollut ihan kohta 5kk:tta polttamatta. Pikkuhiljaa vähensin ja sitten kokonaan lopetin. Pahin oli kun tuli tupakka mieleen, niin sitä ei meinannut saada pois mielestä. Mutta jos jaksoi odottaa hetken, niin himo hävisi. Itse halusin lopettaa tupakoinnin, ennen kuin tärppi käy, ei sitten silloin tarvitsisi temppuilla sen kanssa, pystyykö olemaan ilman.

Niin ja mulle voi muuten päivittää ikään vuoden lisää...
 
Viimeksi muokattu:


torstai 3.3.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
anniala.......................kp66/26-30......23v...2. lapsi
Green Lady.................kp58/27...........28v...1. lapsi
Kauniina Päivänä Tuut..kp56/27-29......33v...3. lapsi...yk5v+
Viulu...........................kp43/28-30..............4. lapsi...yk3/7
InkeriIisakki................kp41/30...........23v...3. lapsi....yk1
Jennynny....................kp37/29...........31v...4. lapsi....yk2
Epa_88.......................kp37/30-41..............1. lapsi....yk4
Ngale.........................kp34/30............23v...1. lapsi.....yk2
AiraM..........................kp33/~40..............................yk3
Pänä..........................kp 27/26-34.......28v...1. lapsi....yk19
MolliMelooni................kp25/35-38(40)..32v...2. lapsi....yk3½v
Zanca.........................kp23/26-31........27v..1. lapsi.....yk8
Viola30.......................kp23/27............31v...2. lapsi.....yk9
*Justiina*...................kp22/30-32.......38v....3. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp20/35-40.......32v....2. lapsi.....yk11/14ku1
Barbamama35............kp19/23-28........35v...3./4. lapsi...yk6
äiti x4.........................kp17/27............32v....6. lapsi......yk3
iloksi..........................kp16/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Ansku83......................kp15/30-40.........27v...1. lapsi......yk3
Lara--.........................kp12/??..............22v...2. lapsi......yk1
Bla-bla........................kp10/34.............34v...2. lapsi......yk12
Mariel85.....................kp10/??...............25v...2. lapsi......yk5km2
pikkumy......................kp8/28.............25v...1. lapsi......yk6
nepari80.....................kp8/29..............31v...2. lapsi.....yk2
Sunflower11...............kp7/28-31.................3. lapsi....yk3
PieniTytönTylleröinen..kp7/??.....................3. lapsi
Minnarun....................kp6/29-31.........30v...3. lapsi.....yk8
Miimau.......................kp4/27..............31v...1. lapsi....yk9
Sinderella....................kp4/30.............38v...6. lapsi....yk3/5km1
bluebaby.....................kp4/28...........26v...1. lapsi....yk3-4v
Eevaliisa Nwogu..........kp3/26-28.......26v.....3. lapsi.....yk3
macy gray...................kp2/30-34......30v...2. lapsi....yk16
SiSa78........................kp?/??............32v.....2. lapsi....yk5km2
Mango86....................kp?/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Maira..................................................25v...2. lapsi......(yk2)
myrskytuuli.........................................33v...2. lapsi
mileon.........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, undercovergirl, Liina87, Sandemar, Shiny, henssu, Villervalla, MiiJane76, Lisey



PIINAILIJAT
InkeriIisakki................dpo25
bluebaby...................dpo19
Ngale........................dpo18
AiraM........................dpo16
Pänä.........................dpo14
Viola30......................dpo12
Mango86...................dpo10
(Ansku83..................dpo1)


PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4
Epa_88...........21.2. ...kp28/30-41....................1. lapsi....yk4

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83


Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta maaliskuuta!

Helmikuun pinkan linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1917112-helmikuussa-plussaavat-maaliskuuta-suunnittelevat/
 
Viimeksi muokattu:
Tupakoitsijat! Mä stempitän teitä! Oon ite lopettanu röökaamisen kolmisen vuotta sitten. Silloin mä lopetin ihan seinään, ei purkkaa tai mtn. Mä päätin ennalta minä päivänä lopetan ja psyykkasin itseäni siihen. Eka viikko oli vaikeaa, mutt sit alkoi helpottamaan vähän. Mä palkitsin itseäni ostamalla kaikkea kivaa röökistä säästyneillä rahoilla ja päätin jo ennakkoon mitä saan, jos pysyn röökistä erossa.

ON: Mulla ois 25v synttärit kuukauden päästä. Tekis mieli juhlistaa niitä, mutta mitäs jos mä ehdin tulla raskaaksi ennen niitä. Sit mä en halua juhlistaa ainakaan isolla porukalla, ettei tarvii kaikille kertoa... Ongelma on siis se, milloin voin päättää juhlinko. Jos kutsun ihmisiä lyhyellä varoajalla harva pääsee, jos kutsun ajoissa ja oon raskaana saan selitellä vesilinjaa omissa juhlissa. Ompa vaikeeta :LOL:

Mun kuvitellut raskausoireetkin on kadonneet. Toivoa ei vielä kuitenkaan menetetä. Mulla mieliala vaihtelee aikas rajusti epätoivosta valtaisaan luottamukseen raskautumisesta. Mä olen yllättynyt kuinka voimakkaasti tämä raskauden toivominen ja odottaminen on imaissut mut mukaansa. Mä syynään kroppaani jatkuvalla syötöllä ja laskeskelen milloin LA olisi jos nyt tulisin raskaaksi. Netistä selaile poppaskonsteja ja artikkeleita hedelmällisyydestä. Millä te saatte vauva-ajatukset pysymään kurissa? Vai olenko ainut "höyrypää" :D
 
Ansku83 ja Pänä > Tiedättekö toimiiko teillä kerrasta poikki -taktiikka vai onnistuuko vähentämällä helpommin. Itselleni on sopinut tuo vähentäminen ja sillä olen onnistunut, mutta itsekuria se tietyssä määrässä pysytteleminen on vaatinut. Siinä keho saa sopeutumisaikaa, jolloin vieroitusoireitten osalta pääsee ehkä helpommalla. Lopettamisessa on myös ne kolmen vaikeat ihan samoin kuin vauvoilla tiheän imun kaudet. Kolmas päivä, kolme viikkoa savuttomana, kolme kuukautta savuttomana jne. Jos viihteellä sauhuttelu on vaikea jättää siihen juhlimisiltaan, niin siihen ei sitten kannata hairahtua. Itse ensin vähensin ja sitten jätin kokonaan pois. Viihteellä poltan jos siltä tuntuu, mutta seuraavana päivänä ei onneksi tee yhtään mieli. Raskauden ja imetyksen jälkeen tuli sorruttua uudestaan, joten toivottavasti tällä kertaa olen päässyt eroon lopullisesti. Tsemppiä teille! Lupaan olla tukena ja kannustamassa. :)

Ihan normaalilta tai jopa hieman tavallista runsaammalta vaikuttaa tätillä ainakin tuo eilinen eka päivä, joten testailuun tuskin tulee tarvetta. Kummallisen rauhallisella mielellä olen. Ehkä sitten vaan oli niin suuri helpotus, kun pms-oireet hellittivät ja tilalle tuli tuo ihana keväinen auringonpaiste. Sekin on hyvä, että vuoto ehtii hiipua pois ennen polikäyntiä. Ei ole kiva olla tutkittavana tuhruavana ja mullahan tihuuttaa tunnetusti monta päivää.
 
Ansku83: Ei ne Dpo:t niin päivän päälle varmaan oo.. =) Laskin kyllä uudestaan ja sain sen saman 14 niin kuin muistelinkin. Tuleeko Lauantai liian nopeeta, jos silloin sanottaisiin hyvästi tupakille? Näiden aikaisempien yritysten ansiosta määrä on vähentynyt, mutta todellakin haluan kokonaan eroon. Olen miettinyt, purkkaa, laastareita ja niitä kielen alle laitettavia pillereitä. Nuo pillerit ovat saan paljon kehuja tuttavapiirissä, mutta ovat kuulemma huonoin vaihtoehto raskaana oleville, niin sen varmaan voi unohtaa. Mehän luotetaan siihen, että se plussa sieltä vielä tulee. Kotosalla tupakointi on todella vähäistä, mutta töissä valitettavasti tulee polteltua. Eli huomenna olisi vielä työpäivä, mutta sitten alkaa neljän päivän viikonloppu, niin jos se auttaisi asiaa. Ai niin ja meillä kuulemma kesäkuun alusta pitäisi olla työpaikka savutun ja se sopii minulle paremmin kuin hyvin. :rolleyes:

muoks
MG: Mä luulen, että mun pitäisi onnistua parhaiten taktiikalla kerrasta poikki.. Itse olen ajatellut, että lapselle saisi kaikkee ihanaa niillä rahoolla, mtkä nyt katooa savuna ilmaan..
 
Viimeksi muokattu:
Zanca > Synttärionnittelut!
Hyvinhän nuo petipuuhat on sitten ajoittuneet. Saattaa olla jopa paremmat mahdollisuudet tärppiin, jos tavallisesti olette päivittäin tai vähintään joka toinen päivä talletelleet. Joillakin miehillä laatu pysyy parempana tiheillä talletuksilla ja joillakin sitten vähän harvemmilla. Ehkä olet myös vähemmän ajatellut raskautumisasioita ja "yritystä" ollut puuhissa vähemmän ja sen myötä keho vastaanottavaisempi. Toivotaan parasta. Plussatuulia! :wave:

Mango86 > Omissa juhlissa on se hyvä puoli, että voit helposti kaadella itsellesi vaivihkaa alkottomia juomia. Ei kukaan tiedä onko lasissa oleva olut tai siideri alkotonta vai tavallista. Viinin ystävällä sama juttu. Voit vaikka merkata oman lasisi hienosti päivänsankarin olemuksessa, niin ei vahingossakaan sekoitu muitten lasien kanss. Humaltuvat ihmiset harvemmin huomaavat kuka pysyy selvänä. :) Itse siis tekisin niin, että kutsuisin vieraat ajoissa ja muokkaisin sitten omaa juomasuunnitelmaani tilanteen mukaan.

Vauva-ajatuksia en saa pysymään kurissa. Minäkin lueskelen paljon hedelmällisyyttä parantavia kikkoja, oirelistauksia yms. Laskettua aikaa en ole tainnut katsoa kuin pari kertaa enkä niitäkään painanut mieleeni. Parempi niin, sillä menetettyjä plussia surisin kyllä la:n tietäessäni. Jännä on ollut huomata, että aika-ajoin mies alkaa kiinnostuneena kyselemään onko raskausoireita, milloin on ovis ja muuta raskautumiseen liittyvää. :heart: Vaikka hän onkin edelleen minua enemmän tjot-meiningillä, niin kyllä hän ihan yhtä kovasti plussaa odottaa ja sen vuoksi on tutkimuksiinkin ollut suostuvainen.
 
Pänä lauantai sopii hyvin! Tosin miulla alkaa vedellä ihan viimesiä tuo aski mikä nyt on ja enempää en oo ostanu...mikä on jo aika positiivista! :D Voi olla että se loppuu miulta jo tänään, mut pidetään tuo lauantai deadlinena! :) Aamut tulee olemaan ehkä kaikkein hankalia ja varsinki sen aamukahvin jälkeinen aika! Täytyy nyt vaan ajatella et kuin paljon parempi sillä tulevalla lapsosellakin on sitten kölliä tuolla masussa ja tosiaan mitä kaikkea kivaa silläkin rahalla saa mikä leijailee savuna ilmaan! TSEMPPIÄ MEILLE TÄHÄN!!!!!!

Macy Gray ja Mango omastapuolestani kiitos tsempityksistä! =)
 
Tupakoinnin lopettamiseen tulin tsemppaamaan. Itse lopetin 3v sitten yhden kurssin avulla.
Ensimmäinen viikko mentiin nin ettei lopetettu vaan pidettiin päiväkirjaa, johon merkattiin aina syy miksi meni tupakille ja arvioi oliko se pakollinen. Tuon viikon aikana moni huomasi vähentävänsä kun ei keksinyt syytä (jätti menemättä ei tartte merkata).

sitten yhdessä siellä kurssilla käytiin viiminen tupakki vetämässä. Toisilla oli ne lääkärin lääkkeet apuna, osalla ei mitään ja osalla apteekin valmisteet.

Jokainen oli myös tehnyt jääkaapin oveen "taulun" jossa oli syy lopettamiselle (mulla oli lasten kuvat ja lupaus heille) ja sitten kirjattiin palkintoja ylös, eka viikon päähän, seuraava 2 viikon......pieniä esim. hemmottelu itselle.

Pahin himo vie yleensä n. 3min sen yli kun pääse ni helpottaa. Toki se voi palata jo 10min päästä, mutta taas pahin kestää vaan sen 3 min. tästä välit pidentyy ja helpottuu. 3.s päivä on vaikea, 3 viikko, 3 kk jotenkin elää noissa 3: sen sykleissä (kurssin vetäjä ei osannut selittää tarkempaa syytä miks just 3).

Kaikki jutut pitää käydä omassa päässä uusiksi läpi mihin tupakka on liittynyt. Yleensä tupakka littyy kaikkiin mukaviin muistoihin ja kaikkiin negatiivisiin muistoihin, on palkinto , pettymys/viha helpompi muka sietää tupakan avulla. Kaiken joutuu muuttamaan ja kaikkeen kannatttaa varautua.

Vaikeaa on, mutta vertaistuki on hyvästä! Jo pelkkä kirjoittaminen auttaa jos ei muuta keksi himon tilalle.

Tsemppiä kaikille teille jotka ollette päättäneet LOPETTAA tupakoinnin.

Ja edelleen näin 3 vuoden jälkeenkin tupakkaa tekee mieli joskus, mutta sen yli pääsee, eikä tee tiukkaa. Ja edelleen se tuoksuu hyvälle. Ja edelleen käyn kahvin jälkeen pihalla seisoskelemassa jos muut käy sauhuilla. Lopettamista ennen olin polttanut 15 vuotta (kymmeniä lopetus yrityksiä jotka kaikki kaatui 3 viikkoon jollei jo aikasemmin)
 
Viimeksi muokattu:
miss bamse kiitos myös siulle! Ja tosiaanhan on tarkoitus lopettaa se tupakointi eikä vaan lakkoilla, kuten erheellisesti tuolla aiemmin hätäpäissäni kirjoitin! :D Nyt varmaan alkaa sukkaa, nuttua, pipoa ja jos minkälaista pitsiliinaa syntymään, kun täytyy yrittää keksiä muita ajatuksia kuin se tupakka! :D Löysin myös ihanan neulotun kastemekon ohjeen ja aionkin aloittaa sen jossain vaiheessa! :)
 
Kiitos myös täältä kaikille tsempityksistä! Eiköhän me tähän pystytä!!
Heeei! Minäkin alan ihan tänään kirjoittaan ylös syitä, jos sinne tupakille eksyn. Niin en minäkään enää aijo lisää käydä ostamassa. Jos loppuu aikaisemmin niin parempihan se on. Eli pidetään se lauantai deadlinena!! Kyllä me tähän pystytään. Minä voisin ruveta suunnittelemaan seuraavaa kanavatyötä niin olisi käsille töitä ja purkaa siihen kaiken..

Zanca:lle PALJON ONNEA!
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Tsemppiä tupakoinnin lopettaville! :)

Minä en koskaan tupakkaa ole polttanut, mies kyllä polttaa senkin edestä, on sen kanssa juttua ollut et jos lopettelis, mut saapi nähdä.

Zancalle synttärionnea!

Tää alkukierto on niin puuduttavan tylsää :D
 
moi kaikille...en ole paljon kirootellut,kun nää kierron alkupäivät aina niin tylsiä....

tsemppiä kaikille tupakkalakkoon ryhtyneille!! voin kuvitella että se on hankalaa,tai sitten ei.
mä itse en ole koskaan polttanut,kokeillut vaan ne muutamat kerrat.

tänne ei omaan napaan kummempaa,tänään viimenen clomi ja sit ootellaan ovista,mä en aio enää tikutella sitä,kerta pco:laisille se herjaa,joten yritän kuunnella kehoa.
 
Omaa napaa.

Täällä dpo 16 jos onnistuin oikein bongaamaan oviksen pari viikkoa sitten. Eikä merkkiäkään tädistä. Rinnat on kipeät painettaessa, mutta ei koko aikaa. Välillä juilii jommalta kummalta puolelta kohtua. Pitääköhän sitä kohta kaivaa testi esiin jos ei menkat ala?

Eikös raskaustestin tekeminen ole varma tae sille, että menkat alkaa hetikohta testaamisen jälkeen. :D

:confused: AiraM
 
Pänä: Mä lopetin tupakoinnin ihan seinään. Mulle se sopii paremmin niin. Avuksi otin ihan vaan salmiakki xylitolipurkan, aina kun teki mieli tupakkia niin viskasin purkan suuhun, jynssäsin sitä suussa ihan armottomasti niin kauan kun teki mieli (näytin varmaan typerältä kun ihan raivona leuat kävi) mutta se toimi kyllä mulle. Pian yhdistin purkan samaan kun tupakan aiemmin ja raivona pureksiminen kun aiheutti kipeitä leukaluita niin purkan jauhaminen sitten väheni luonnostaan hellien paikkojen takia. Pidän edelleen itselläni purkkaa jatkuvasti mukana tai laatikossa, kun toiset läksii tupakalle niin mä viskaan sen purkan suuhun ja "sosiaali jauhan" sitä sen aikaa ku muut polttaa. Varsinkin ruoan jälkeen se purkka oli pelastus, se että sai jonkun eri maun suuhun kuin ruuan jälkimaut vähensi himoa isosti. Mulla motivaatio lopettamiseen oli helppo säilyttää kun ajatteli että täytyy pitää kroppa mahdollisimman hedelmällisenä, taustalta kun löytyy jo muutama muukin heikentävä tekiä niin ei sitten lisäille niitä ehdoin tahdoin lisää.

Missa Bamsen kuvaileva kurssi kuulostaa kyllä kans aika tehokkaalta, tommonen olis varmasti toiminut myös ittellä.

Tsemppiä kaaikille lopettajille! Ajattelette vaan niitä tulevia pikkuasukkeja niin motivaatio säilyy!

ON: Täällä vedetään kp 34/30 eikä täti anna merkkejä itsestään laisinkaan. Testi näytti edelleen negaa ja oon ihan hukassa että mitä ihmettä tässä on menossa. Tuntuu niin raastavalta kun ajattelee että toivoa on niin kauan kunnes täti tulee mutta kuitenkin yrittää jotenkin pehmittää mahdollista pettymystä jankuttamalla itselle että täti se sieltä tulee, ihan varmasti jo huomenna. HA-JOT-TAA!! Pahoitteluni purkauksesta :ashamed:
 
AiraM: Tee ihmeessä jo testii! Musta tuntuu, että mulla on kans aina alkanut lähes saman tien menkat, kun on testin tehnyt. Paitsi tänään. Nyt ehkä viimeisen puolen tunnin aikana ollut kovia kipuja kohdun seutuvilla, että liekö se täti siellä tulossa uusien oireitten kera. Yleensä mulla menkkapäivänä tulee sellainen parin sekunnin vihlaisu ja siitä tiedän, että alkaa parin tunnin päästä vuotamaan. Katsotaan..

Ngale: Ootko ajatellut käydä verikokeessa? Kaikkihan ei näihin kotitesteihin saa mitään.
Mietin tuota purukumia, mutta siitä tulee minulle aina kauheat ilmavaivat. Tänään onneksi tullut poltettua vain kaksi tupakkaa. Toivottavasti se lähtee tästä ja jäisi aina askit sinne kauppaan. Hyviä syitähän lopettamiseen löytyy paljon enemmän kuin jatkamiseen, mutta silti se on ollut minulle todella vaikeeta.
 
Kävin lukemassa kuulumisianne. Toivon kovasti plussatuulia tänne, kestäviä sellaisia. :heart:
Voimia epätietoisuuden kanssa painiville ja tädin kohdanneille. :hug:

Pääsin tiistaina osastolta. Täytyy sanoa, että lääkkeellinen tyhjennys oli kyllä yksi elämäni rankimmista kokemuksista. :( Eikä asiaa helpottanut yhtään, että samalla osastolla olivat myös vastasyntyneet pienokaiset äitiensä kanssa...yöllä heräsin vauvojen itkuun, ja itkin siinä sitten itsekin. :'( Onneksi mies oli tukena mukana osastolla, en tiedä miten olisin kestänyt ilman häntä. :heart:
Nyt sitten odotellaan ensimmäisiä kuukautisia ja sitten jälkitarkastus. Nyt menossa tietekin jälkivuoto...katsotaan miten kauan sitä kestää...

Mutta taustailen täällä ja seurailen teidän jänniä tilanteitanne. :wave:
 

Yhteistyössä