***Maaliskuussa ministyvät***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="MaMa";25892560]Sulla tulee YHDESTÄ ateriasta melkein 500kcal?? Mä en syö koko päivänä kuin tuon verran. :D Tosin johtuu näistä pusseista, mutta suosittelisin sun puolittavan ton annoksen lounaalle ja päivälliselle, niin oppisit niitä kohtuullisia annoskokoja. Tai sit jos halaut syödä sen kerralla, niin syö se edes lounaana, niin kerkeät päivän mittaan kuluttaankin kaikki kalorit. Toki muuten en moiti ateriaa, kuulostaa herkulliselta ja terveelliseltä, mutta annoskoko vaikuttaa siis tosi isolta. Grammoina jos laketaan, niin tossahan 880g ruokaa yhdellä lautasella. Ymmärrän tälläisen määrän esim. ravintola-annoksessa, mutta joka päivä niin ei oo ihmekään jos paino nousee. Siis olettaen, että tämä ei ole päiväsi ainoa ateria ja muut ovat samaa luokkaa. Patrik Borgilla oli hyvä ohje, että vähintään puolet päivän kaloreista pitäisi syödä ennen klo 16, näin pysyy aineenvaihdunta tehokkaimmillaan. Eli syö paljon aamiaisella ja lounaalla, muilla aterioilla sit vähän vähemmän. :)

Itse tästä kohta lähden ajelemaan kohti Tamperetta, meillä on se seminaari siellä. Herätty on jo viideltä, muuten en moiti, mutta kun vatsa on tottunut toimimaan vasta kasin maissa, niin jännitän kerkeänkö tyhjentää sen ennen lähtöä. Jos en, niin tulee tukala ajomatka.. :/

Eilinen herkkuilta meni hyvin, sillä herkuttelu ei ollut lähelläkään entisiä mittoja. Söin vain ihan vähän, kun enempää ei laskenut. Ja viinilasikin jäi puoliksi juomatta, kaadoin loput sitten viemäriin. Että hyvin on pienentynyt vatsalaukku näillä pusseilla ja kun se tulee äkkiä täyteen, niin on paljon helpompi jättää liiat herkuttelut pois. :) Ja mikä parasta, himot tulivat tyydytettyä eilen niin ei ole tarvis jatkaa herkkulinjalla. :D

Tsemppiä kaikille vloppuun! :D[/QUOTE]

Mä mietin ihan samaa...lähes 500 kaloria pelkästään yhdestä annoksesta, joka on tosiaan ihan julmetun suuri.

Toki jokainen etenee juuri siten, mikä hyvältä tuntuu, mutta mullekin tuli kyllä heti mieleen se, että annoskoko on kyllä nyt isompi, kuin mitä mieheni syö ja kalorimäärä on kyllä melko huima, kun ottaa huomioon, että kyseessä on yhden aterian kalorit.

Miten noin pienipainoiseen mimmiin edes mahtuu moista jättiannosta kerralla? :D :D

MaMan herkkuilta kuulostaa loistavasti onnistuneelta...juuri noin sen pitäisikin mennä :)

300g plussaa eilisestä. Periaatteessa ei ihme, sillä paino on ollut jo 7 päivää laskussa. Mutta pitääkö sen nousta juuri viikkopunnituspäivän alla. Typerä vaaka! :D

Nooh, jospa se sitten jo huomiseksi laskisi edes vähän? :)

Huomenna on aika ottaa vyötärömitta ja sovitella iltapukua...kiinnihän se ei vielä mene, sillä en ole parissa viikossa pienentynyt 9 senttiä...mutta se antanee suuntaa sille, että tulenko pukuun mahtumaan vai en :)

Huomenta!

Tänä aamuna 81,3kg eli n.½kg siitä mihin alimmillaan oon päässyt.

Pahoittelut muuten kun jauhan aina vain omaa napaa enkä pahemmin kommentoi teijän juttuja, mutta miul ei oo kokemuksia mainitsemistanne dieeteistä tai kuntoilustakaan...koitan ite vaan niillä pienillä muutoksilla saada aikaan jotain..

Tosin, miusta ei ois millekään pussikeittodieetille tai muihinkaan missä on tarkkaan määritelty mitä saa syödä/tai ei saa. Toisaalta tuo vois olla suht helppoa, jos ois valmis lista mistä valita, riippuen tietty niistä ruoka-aineista mitä sais syödä..

Ei väliä vaikka menis pidempikin aika tässä (vaikka kyllähän sitä nopeeta muutosta joskus haluiskin) kuhan vaan sais pysyviä tuloksia aikaseks. Ja miulle tää hidastelu voi olla toimivin ratkaisu, muuten vaan ratkeisin niihin kiellettyihin tms. :)

Huomenta!

Tänä aamuna 81,3kg eli n.½kg siitä mihin alimmillaan oon päässyt.

Pahoittelut muuten kun jauhan aina vain omaa napaa enkä pahemmin kommentoi teijän juttuja, mutta miul ei oo kokemuksia mainitsemistanne dieeteistä tai kuntoilustakaan...koitan ite vaan niillä pienillä muutoksilla saada aikaan jotain..

Tosin, miusta ei ois millekään pussikeittodieetille tai muihinkaan missä on tarkkaan määritelty mitä saa syödä/tai ei saa. Toisaalta tuo vois olla suht helppoa, jos ois valmis lista mistä valita, riippuen tietty niistä ruoka-aineista mitä sais syödä..

Ei väliä vaikka menis pidempikin aika tässä (vaikka kyllähän sitä nopeeta muutosta joskus haluiskin) kuhan vaan sais pysyviä tuloksia aikaseks. Ja miulle tää hidastelu voi olla toimivin ratkaisu, muuten vaan ratkeisin niihin kiellettyihin tms. :)

Hyvä hyvä, kohta pääset sinne alimpaan lukemaan ja sen alapuolellekin :D

Ja tässä ketjussa saa puhua siitä omasta navasta niin paljon, kun sielu sietää. Tätä ketjua seuraa varmasti moni sellainenkin, joka ei kirjoittele vaan vain lukee...ja heidän joukostaan löytynee useampi sellainen lukija joka on tyytyväinen siihen, että joukossa on myös hitaasti laihduttavia, koska kuten itsekin sanoit, ei kaikki tavat sovi kaikille :)

Joten kirjoita vaan rauhassa siitä omasta tavastasi :)

Tässä tsemppikuvia... eka kuva on otettu 8.10.2011 ja tuo toinen tänä aamuna.

Tossa 8.10.2011 olen 25 kg painavampi kuin tossa toisessa. Laihis alkoi elokuun lopulla 2011. Vielä ois joku 15-20 kg pudotettavaa. Farkut on kokoa 36 (ei tuumakoko). Olen 158 cm pitkä ja nykypaino on 65 kg. Reiden ympärysmitta on 52 cm, jos haluatte jotain viitettä nykykoosta. :)

Harmi etten löytänyt vanhaa kuvaa, jossa ois ollu jalatkin messissä.

Ihan hurja muutos! huimaa!!! Onnea :D

Periaatteen tasolla mun pitäisi olla sua hippasen pienempi (163,5 cm / 65,8 kg) mutten ole.

Mun housukokoni on 38-40 (enempi käytössä koko 40) ja reiden ympärysmitta on 59 cm. Eli mä voin vaan uneksi 36 kokoisista housuista ja 52 cm reisistä :D :D

Ihan hurja muutos! huimaa!!! Onnea :D

Periaatteen tasolla mun pitäisi olla sua hippasen pienempi (163,5 cm / 65,8 kg) mutten ole.

Mun housukokoni on 38-40 (enempi käytössä koko 40) ja reiden ympärysmitta on 59 cm. Eli mä voin vaan uneksi 36 kokoisista housuista ja 52 cm reisistä :D :D

Mulla on kaikki rinnoissa! :D LoL. Ja esim. pohkeet on aika mahtavat, sellaset 37 cm. Olen nuorena harrastanut liikuntaa ihan vakavamminkin, joten jalat on lihaksistoltaan järkyt (=painavat?). Olen aina pitänyt takalistoani järkyn suurena, sitä se on vieläkin. :D

Kuten arvelinkin, paino on ollut taas vaihteeksi nousussa edellisen pudotuksen jälkeen, mutta maanantaina ilmoitan viikon pudotuksen.

3 viikkoa olen liikkunut enemmän, ja katsonut syömisiä. Siinä ajassa lähtenyt noin 4 kg, aluksi varmaan nestettä. Vatsa pienentynyt 6 cm, takamus 4 cm. Rintoja en mittaile, ne häipyy niin vauhdikkaasti kuitenkin että mitä minä niitä naisellisuuden vähenemisen merkkejä laittaisinkaan ylös:laugh:

Hienot! Etkö sä laihdu "yläpäästä" ollenkaan. Mun tissit häipyy ensimmäisten joukossa:D Mutta lohduttaudun sillä, että ainahan voi pitää topattuja liivejä:ashamed:

On multa tisseistä kadonnut 1,5 kg, mutta kun oli niin runsaasti alkujaankin rintoja niin niiden katoaminen kestää aikansa. :D Olisin tyytyväinen lopputulokseen 65F. Nyt 70H. Nää on onneksi terhakoituneet laihdutuksen myötä ja uhmaavat jo hieman painovoimaakin. :D

On multa tisseistä kadonnut 1,5 kg, mutta kun oli niin runsaasti alkujaankin rintoja niin niiden katoaminen kestää aikansa. :D Olisin tyytyväinen lopputulokseen 65F. Nyt 70H. Nää on onneksi terhakoituneet laihdutuksen myötä ja uhmaavat jo hieman painovoimaakin. :D

Mun yhdellä ystävälläni on J-kupin rinnat...ja ne kasvaa vaan :D Hällä on melko paljon ylipainoa ja mitä isommaksi hän kasvaa, sitä isommaksi kasvaa myös ne tissit.

Mun yhdellä ystävälläni on J-kupin rinnat...ja ne kasvaa vaan :D Hällä on melko paljon ylipainoa ja mitä isommaksi hän kasvaa, sitä isommaksi kasvaa myös ne tissit.

Mulla rinnat kasvoivat holtittomasti teininä ja sitten raskauksissa. Vissiin jokin hormonijuttu. Onhan ne vieläkin tosta päältä mitattuna 109cm, kun alamitta on about 70cm. Miltei 40 cm eroa. Mutta näiden utareiden kanssa voi jo elää. Urheiluliivien löytäminen on haastavaa, mutta Changesta saa onneksi sopivia. Toisaalta en tiedä miten suhtautuisin jos nyt heräisin b-kuppisena, kun kuitenkin on aina ollut isorintainen? :D Voishan sekin olla jännää. Mut laihdutuksen takia ei tartte leikkausta, etua siis valtavasti!

Mut voisin mie näistä muutaman kuppikoon jollekin lahjottaa! :D

Kuten arvelinkin, paino on ollut taas vaihteeksi nousussa edellisen pudotuksen jälkeen, mutta maanantaina ilmoitan viikon pudotuksen.

3 viikkoa olen liikkunut enemmän, ja katsonut syömisiä. Siinä ajassa lähtenyt noin 4 kg, aluksi varmaan nestettä. Vatsa pienentynyt 6 cm, takamus 4 cm. Rintoja en mittaile, ne häipyy niin vauhdikkaasti kuitenkin että mitä minä niitä naisellisuuden vähenemisen merkkejä laittaisinkaan ylös:laugh:

Voi kun miekin saisin persusta pienemmäksi! Mut ei auta ees kyykkyhyppelyt.

Muutes, mulla ens vkloppuna sukulaisvierailu. En haluaisi ahtaa herkkuja itteeni, vaikka synttärit kyseessä. Miten hoitaa homma sivistyneesti?

Otat yhtä suolaista ja yhtä makeaa laatua, jos ovat valmiiksi leikattuja paloja. Jos pääset annostelemaan itse, aina parempi,voit ottaa vain hiukkasen. Juttele paljon maistelun lomassa, niin palanen on aina riittoisampi. Muut näkevät lautasellasi vilauksen herkkupalasta eivätkä kiinnostu asiasta sen enempää.

Mä olen ainakin ennen sortunut ottamaan vähän joka sorttia, nyt otan vain 1+1 laatua.

[QUOTE="hippo";25896663]Otat yhtä suolaista ja yhtä makeaa laatua, jos ovat valmiiksi leikattuja paloja. Jos pääset annostelemaan itse, aina parempi,voit ottaa vain hiukkasen. Juttele paljon maistelun lomassa, niin palanen on aina riittoisampi. Muut näkevät lautasellasi vilauksen herkkupalasta eivätkä kiinnostu asiasta sen enempää.

Mä olen ainakin ennen sortunut ottamaan vähän joka sorttia, nyt otan vain 1+1 laatua.[/QUOTE]

Hyvä idea...siis tuo syömisen venyttely mahd. hitaaksi...näin ne ihmiset tosiaan näkee, että sinäkin syöt. Eikä kukaan voi siis asiasta alkaa naputtamaan :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Miun mies yks päivä sanoi että toivoo etten mie kadota tissejäni tai takamustani laihtuessani..itteeni ei niin haittais vaikka vähän katoaisivatkin.

Mun mies ei noista tisseistä ole mitään sanonut, mutta peppua kehuu nykyisellään. Kehui tosin myös silloin, kun olin lihavimmillani, eli hän on vähän kaikkiruokainen :D :D

Mä olen kyllä hyvin tiukasti sanonut, että peppu on se, mikä mua häiritsee, eikä sitä tartte koko aikaa olla kehumassa koska mä itse en siitä tykkää yhtään. Ja aion sen takaliston siis kuosiin saada :D

• Tykkää
Reactions: Almandiini
[QUOTE="hippo";25896663]Otat yhtä suolaista ja yhtä makeaa laatua, jos ovat valmiiksi leikattuja paloja. Jos pääset annostelemaan itse, aina parempi,voit ottaa vain hiukkasen. Juttele paljon maistelun lomassa, niin palanen on aina riittoisampi. Muut näkevät lautasellasi vilauksen herkkupalasta eivätkä kiinnostu asiasta sen enempää.

Mä olen ainakin ennen sortunut ottamaan vähän joka sorttia, nyt otan vain 1+1 laatua.[/QUOTE]

Just näin. Kaikkein eniten herättää huomiota jos ei ota mitään. Muakin ottaa päähän aina kaikki "oon laihiksella"- tyypit.... ;) Ja kaikkea ei ole pakko syödä, kermavaahtoa - josta en pidä - lykin aina lautasen reunalle suurimman osan. Ja koska elämä jatkuu näiden dieettienkin jälkeen, niitä sukulaissynttäreitä tulee uudestaan ja tarjottavia myös.

Joo, kai tässä kohta pitäis olla itsekin "laihiksella" jos tuloksia haluais - yritän tässä vaan ihan normiannoksia pienentää ja ruoalla elellä. Paino samassa kuin viikko sitten 65,2 mitä pidän kyllä ihmeenä. On sen verran v*tuttanut, meni selkä ja jotenkuten kotihommia olen tehnyt, mutta pääosin maannut lattialla. Kipupiikinkin kävin hakemassa. Eli lenkillä en ole käynyt tahi muuta tehnyt. Ja onpa tullut napsittua jäätelöä pakkasesta ja lasten keksejä kaapista....niin kuin ne auttais. No, jos ensi viikolla elämä jo helpottais.

Viikonloppuna en ole päässyt enkä pääse liikkumaan lasten asioiden yms. ohjelman vuoksi. Aamulla paino oli 77,4....mutta eilen kyllä oli taas "suolen tyhjenemispäivä", varmaan vaikuttaa asiaan. Mulla on taas huomenna sitten enempi massaa suolistossa, tämän päivän syömisten jälkeen. Näin dieetillä kun mun vatsa ei meinaa oikein toimia aktiivisesti, ja yritän edesauttaa sitä Activia jogurtilla per päivä. Anteeksi ällötys puheenaiheet:ashamed:

Huomenna taas salille. Tänään ihan perusulkoilua lasten kanssa :)

Just näin. Kaikkein eniten herättää huomiota jos ei ota mitään. Muakin ottaa päähän aina kaikki "oon laihiksella"- tyypit.... ;) Ja kaikkea ei ole pakko syödä, kermavaahtoa - josta en pidä - lykin aina lautasen reunalle suurimman osan. Ja koska elämä jatkuu näiden dieettienkin jälkeen, niitä sukulaissynttäreitä tulee uudestaan ja tarjottavia myös.

Joo, kai tässä kohta pitäis olla itsekin "laihiksella" jos tuloksia haluais - yritän tässä vaan ihan normiannoksia pienentää ja ruoalla elellä. Paino samassa kuin viikko sitten 65,2 mitä pidän kyllä ihmeenä. On sen verran v*tuttanut, meni selkä ja jotenkuten kotihommia olen tehnyt, mutta pääosin maannut lattialla. Kipupiikinkin kävin hakemassa. Eli lenkillä en ole käynyt tahi muuta tehnyt. Ja onpa tullut napsittua jäätelöä pakkasesta ja lasten keksejä kaapista....niin kuin ne auttais. No, jos ensi viikolla elämä jo helpottais.

Mäkin kyllä ymmärrän, että emäntää voi sapettaa, jos vieraat jättää maistelematta.

Mä tein pikkutyttöjen synttärikakkua YHDEKSÄN tuntia ja sanoinkin kaikille vieraille, että arvostan sitä, jos sitä edes maistetaan, koska näin ihan hirmuisen vaivan sen eteen. Ja lähes kaikki maistoi. Siitä tuli hyvä mieli :)

Itsekin sitä söin ja jopa santsasin vähän...ja silti dietti pysyy yllä :) Toki ymmärrän sen, jos joku on pelkillä pusseilla tms. koska silloin sitä kakkua ei ihan oikeasti kannata ottaa.

Ja selkäasiaan senvertaa, että saat kyllä kaikki sympatiani. Oma selkäni on jo parempaan päin, mutta lopullista kuntoutumista taas tästäkin hajoamisesta odottelen vielä muutamia viikkoja.

Viikonloppuna en ole päässyt enkä pääse liikkumaan lasten asioiden yms. ohjelman vuoksi. Aamulla paino oli 77,4....mutta eilen kyllä oli taas "suolen tyhjenemispäivä", varmaan vaikuttaa asiaan. Mulla on taas huomenna sitten enempi massaa suolistossa, tämän päivän syömisten jälkeen. Näin dieetillä kun mun vatsa ei meinaa oikein toimia aktiivisesti, ja yritän edesauttaa sitä Activia jogurtilla per päivä. Anteeksi ällötys puheenaiheet:ashamed:

Huomenna taas salille. Tänään ihan perusulkoilua lasten kanssa :)

Mullakin toimii dietillä maha harvemmin...olenkin pohtinut kuitujen lisäämistä, kunhan ehdin, viitsin ja jaksan :)

Yhteistyössä