Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

sasha lämpimät onnittelut myöskin täältä :heart: muistaakseni kakkosesta mitattiin kaikki heti synnyttyään, ja sitten vielä kotiin lähtiessä pituus ja paino.. sun palkinto sit on jo saavutettu, tosi hienoa!!!!

ihmettelen tätä omaa oloani kyllä, oksentelu loppui ja aaltoili jonkin aikaa et tuleeko vielä vai ei... sit onkin alkanut olla vattas kireämpi tunne... supistuksia tullut ehkä kerran tunnissa, niin että selkää polttaa samalla.. en vielä elättele toiveita päästä laitokselle... kai se vaan kimpaantui tosta örvellyksestä..

nyt jo uskalsin syödä jogurtin ja ottaa hiukan jaffaakin. nälkäkin olis.. et ei tää kyl ihan tavallinen vatsatauti VOI olla, en ikinä oo näin äkkiä nähny sen laantuvan saati et ois uskaltanu mitään syödäkään näin pian... ja just puoli tuntia sitten oli edellinen supistus ja nyt tuli uus, nopeasti ohi sekin.. mitenkähän tää loppupäivä oikee meneekään :D

toisaalta, otin aamulla tyhjään mahaan c-vitamiini poretabletin ja sit sitä rauta-mehua. terkkari sanoi et jos se maha ärtyi siitä kun on kuulema tyhjään mahaan aika voimakas yhdistelmä. en mä tiedä totakaan, kun koko edellisen viikon mä vedin tota samaa satsia eikä aamuisin ollu mitään tällaseen viittaavaa...
voihan se sekin sitten olla tämän aiheuttaja, vai onko muilla kokemuksia??
 
Sasha Oikein paljon onnea pojasta! :heart: Sulla oli kyllä nopea synnytys, onneks ehdit sairaalaan loppurutistuksen ajaks. :)

Vielä yhdessä koossa täällä ollaan :wave:

Mentiin sit äippäpolille sillon yöllä, kun supistuksia tuli niin paljon.
Mitään ne ei ollu aiheuttanu, mutta silti kestivät yli 5 tuntia.. Ja tosiaan käyrätkin mittasi niitä tulevan 5 min välein. Jouduttiin sit jäämään aamun asti sairaalaan, koska ei oltu yhtään varmoja mihin suuntaan tilanne etenee.
Joskus puol ysin maissa aamulla huomasin, että supistukset on vähentyny. Alkoivat siis joskus 23 maissa.
Kohdunsuun tilanne tarkistettiin klo 2.30 ja sen jälkeen sitä ei oo katottu. En siis tiedä nyt yhtään mikä siellä on tilanne noinkin kauan kun kummiskin supisteli.

Eilinen päivä nukuttiinkin melkein kokonaan sit miehen kanssa kotona. Sairaalassa ei saanu yhtään nukuttua.
Paniikin iskiessä siitä kuinka sekaista meillä onkaan jos vauva ois nyt syntynyt niin innostuttiin miehen kanssa illalla siivoileen oikein urakalla. Lattialistatkin jynssättiin oikein kunnolla! :D Nyt on melko hyvällä mallilla koti. :) Vielä on kuiteskin hommaa ennen vauvan syntymää ja niitä on sit nyt kiireesti tehtävä.

Voi mikä meno täällä palstalla taas onkaan! Tuntuu, että vähän jokaisen palstailijan on päästävä jostakin sanomaan ja kinaamaan. : /
Toivoisin, että tämä olisi palsta jossa jokainen voi sanoa ne itseään vaivaat asiat ja olla just sellainen kuin on, ilman että tulee fiilis että on muita huonompi odottaja tai äiti. Eiköhän niitä tunteita ja kipuja mahu laidasta laitaan tähän odotukseen. Joten eiköhän annetta kaikkien kukkien kukkia. :)

Tiitulipiituli poks 38+0
 
Olen uusi tällä foorumilla, ja itseasiassa kuuluisin tuonne helmikuun-osioon la:n (23.2) perusteella, mutta eiköhän tämä masukki pysyttele sisällä maaliskuuhun.. :)
Ressiä pukkaa, kun eka on kysymyksessä, ja kroppa muuttuu kokoajan. Oon kärvistellyt alusta asti pahoinvoinnin kanssa, välillä se on lamauttanut mut täysin sängyn pohjalle. Ja turvotukset ovat karmivat.. Siis painoa on kerääntynyt n.40 kg. Hurja muutos, on joutunut tekee töitä, jotta hyväksyyn tämän prosessin.
Viikon ajan on ollut vaikea lähteä kävelemään, kun tuntuu ettei jalat pysy alla. Pakki sekaisin, lämpöä, ja vatsa, ala-selkä ja lonkat särkee. Ja iltasin/yöllä supistelee ja viiltelee mahaa urakalla, mutta aamulla ei oikeestaan mitään
Tekis mieli hurauttaa synnärille, ja kieltäytyä poistumasta paikalta ennen kun on jakautunut..
 
Sasha: Tuolla OAS:lla on kuulemma sellainen tapa, että paino vaan otetaan just synnyttyä ja pituus sitten vasta parin päivän päästä, päänympäryksestä en tiedä milloin. Synnytysvalmennuksessa tästä kerrottiin kun oltiin tuonne tutustumassa.

flower: Saapa nähdä tuleeko siellä lähtö ;) Mulla ei varmaan koskaan ole vatsatautia ollut.. sellanen on että kerran tai kahdesti olen oksentanut, mutta ei ole vetänyt mitenkään huonoon kuntoon ja ruoka maistunut heti, en tiedä voiko sitä vatsataudiksi sanoa!?
 
tiitulipiituli siis hetkones, kesti noin kauan ja noin lyhyin välin? eikö ne oikeesti ollu vaikuttanu mihinkää? mulla kun kakkonen lähti tolla tavalla tulemaan, supistukset lakkasi ja parin tunnin hiljaisuuden jälkeen totesin et mitään enää odotella kun puhkaiskaa kalvot.
Hoitaja ja kätilö siinä sit koitti et noooooo, eikös sentään odotella.... vaadin kalvojen puhkaisua, tosin olin siinä vaiheessa auennutkin jo jonkin verran. ja siitä se sitten lähti ;) koitti ne mulle selostaa et eikö äiti tiedä että siitä se voi aika rajustikin lähteä etenemään.... mut sanoin et eikös tänne olla synnyttämään tultu :LOL:
ja tulihan se lapsi sieltä.
Toi on maailman turhauttavinta ku tollasella tahdilla tulee suppareita ja sit päättyy siihen et mitään ei tapahdukaan ja pitää lähtee kotiin.... oiskohan ne voinu kalvoja puhkomalla saada syntymän ihmeen tapahtumaan? tietysti jos ei kohdunsuu ollu auennu ni sit varmaan on tehtykin näin....

mumpsukka tervetuloa vielä loppumetreille mukaan :) siis oikeasti, onko sulla tullut 40 kiloa odotusaikana? se on varmaan turvotusta sitten valtaosa... kyllä tää muuttaa kaikkea, kroppaa silminnähden eniten.. mutta pian hellittää..

ld joo tällasta vatsatautia en kyl muista koskaan olleen, saa nähä tuoko tullessaan sairaalaan menon vai ei ;) mun tuurilla varmaankaa ei, vaikkakin edelleen supistelee kerta tuntiin noin suunnilleen. mene ja tiedä...

kyläilijöitä kuinka ollakkaan , kavereita on lomilla ja yks jos toinen haluis tulla mua vielä kattomaan kuinka iso oon :D hah, en jaksa ees aatella tänään mitään käymään tänne, onneks on hyvä selitys ;) jotenkin sitä käpertyy mieluummin nyt loppuajaksi vain omiin oloihinsa... toki en ehkä kuitenkaa kiellä joitain tulemasta kunhan oon voimissani taas. Piristäähän nuo ystävät kuitenkin ja voi hetkeks unohtaa ikävät asiat :)

vauvalla hikka ja nyt se sit tuntuu TOOOSI alhaalla... kiva kun samalla venyttää jaloillaan ylöspäin, kylkiluut vaan soi :D uih...

siivoukset siis meillä tarttis tehdä kans joku siivoilutsydeemi vielä... tosin arkena ei pääse nurkat ihan hujan hajan kun molemmat siivoskelee mitä näkee ehtivänsä ensin... mut pölyt vois pyyhkiä, ja nyt kun aurinko on alkanu paistaa, ni noi ikkunat.... kamala miten nekin kaipais pesua... taitaa olla paras että kuljen vaan ohi kuin laput silmillä...

makoillaan kaikki..pojallakin nyt sit ihan kunnolla kuumetta, ei alkanu tää hiihtoloma ihan putkeen :) mut ainakin saadaan olla yhdessä :heart:

että sellasta täällä tapahtuu :)
 
Sashalle onnittelut :flower: ja mumpsukka tervetuloa mukaan :wave:

( . )
Omaa napaa nyt sen verran että viimeinen neuvola takana yksin, hui! :whistle: Ensi viikolla keskussairaalaan viikoilla 40+1 ja ilmeisesti tuolloin annetaan samalle viikolle käynnistykseen aika ellei tämä pikkuinen nyt tällä viikolla halua maailmaan jo tulla (luulenpa että turha toivo että itestään tulis :D ). Muuten kaikki ok neuvolassa. Kotikäynti tosiaan varattu jo viime neuvola reissulla valmiiksi ensikuun 7pv:lle =) Tässähän alkaa ihan jännittämään :)
Olotila on kyllä tosiaan sen mukainen että sais tulla jo tämä kaveri. :saint:

Sasuma ja rakas :kiss: 39+1
 
Paljon onnea pienestä kääröstä Sashalle! :flower:

Täällä kuulostaa monella muullakin jo lupaavalta. Itse oksensin kaksi kertaa ennen synnytystä. Olin silloin osastolla ja supisteli jo mukavasti.

Hurjalta tuntuu ajatus, että kohta sitä pitäisi mennä synnyttämään. Ens viikko olis esikoisen kannalta helpoin viikko lähtä vauvan hakuun. Anoppi on silloin lomalla, joten mies pääsisi varmuudella mukaan synnyttämään ja esikolle olis kaitsija. Muuten ei kyllä ole kiire, kun vointi on ok ja on alkanut jännittämään, miten esikoinen vauvaan suhtautuu ja miten pärjään sitten kahden kanssa kotona, kun miehen pitää palata töihin. :confused:

Täällä katsotaan heti salissa vauvalta kaikki mitat ja osastollakin katsottiin paino joka aamu, että näkee lähteekö se nousemaan. Sitten ilmeisesti päästävät vasta kotiin, kun paino on lähtenyt nousemaan.

Meep ja Tellu 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Sashalle onnea pienestä pojasta!! Se pituuden mittaaminen on tavallaan vaan jäänne siellä salissa, ei sillä tiedolla siinä vaiheessa "oikeasti" tee vielä mitään. Oon itse joskus miettinyt, että on sit ikävää vaan vanhempien sanoa kaikille kysyjille, että ei ne nykyään enää mittaa.. :)

FA: Toivottavasti ei enää kiusaa tuo pöpö, jos nyt mikään pöpö olikaan. :) Vatsatautia taitaa nyt paljonkin olla liikkeellä. Ihan hyvin se voi sen synnytyksenkin käynnistää tai sitten oli vaan just sitä ennakoivaa pahoinvointia. Saas nähdä. :)

ON: Ei erityistä yhtään mitään. :) Hormonit heittelee taas ja itku on herkässä. Ja kiukku myös. Esikoisella on hirmuinen nuha, isi on tartuttanut ja toinen käy niistämässä itse vessassa hienosti. Ja sit päälle rasvaa nenän alle, kun alkaa jo punoittaa pahasti. <3 Yritän vastustaa tuota pöpöä vielä itse, kun olis kiva pystyä hengittämään edes vähäsen. :D

pihpuu & pieni 37+3 (kauhee, meinasin ensin kirjottaa 35+ ja sit 36+ ja sit vasta tajusin että tässähän ollaan ihan oikeesti "täysiaikaisia")
 
Onnea sasha :flower:!

mumpsukka tervetuloa joukkoon :hug:.

Oi voi, täällä todella alkaa vauvoja tulemaan nyt :heart:.

Itsellä tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta synnyttämään lähteminen.

flowerin perheelle pikaisia paranemisia!

On: Ei mitään uutta. Oireetonta oloa.

tiinelli ja tyttö 35+5 :heart:
 
Suuret onnittelut Sashan perheelle pienestä pojasta :flower:

Tänään neuvolassa täti veikkaili että tämän viikon aikana vois lähtö tulla :O Ensi viikkoon varasi jo pidempää aikaa jos vauva nähnyt jo päivänvalon. No minä kyllä sanoin että mahan kanssa sillon tullaan mutta jää nähtäväksi... Eipä yhtään tunnu siltä että synnytys olis jo niin lähellä vaikka vimpoilla viikoilla jo mennään..


Dindei + pikku 39+1
 
Flower again: Jep, 40 kg tullut lisää painoa. Neukkulassa täti sanoikin että suurin osa turvotusta. Mut tämmösellä ajalla tuntuu kyllä sairaalta nousulta. Ennen raskautta kävin punttiksella ja ohjatuilla jumppatunneilla 5-6 krt/ viikko + siihen päälle 3 koiran lenkitykset. Kaikki ohjattu liikunta jäi pois melkein heti alussa, kun voi niin pahoin etten kyennyt mennä tunneille. Varmaan vaikuttaa sekin asiaan. Jos mun pitäs nyt päättää haluanko olla toista kertaa raskaana, niin nyt kyllä sanoisin ei. Sen verran koville tää on ottanut, mut toivottavasti unohtuu nopeesti. Eihän ne raskaudet samanlaisia ole.

Onnea Sashalle!

Akropoo, mä hermostun kun puhelin laulaa, ja jatkuvasti kysellään no joko vauva on syntynyt?
Miten on teidän muiden laita?
 
Onnittelut Sashalle :heart:
Ja Mumpsukalle tervetuloa! :)

Jännät paikat alkaa olla monella :heart:.
Tänää neuvolassa käyty ja kaikki ok. Pikkunen oli nyt taas rt:ssa ja toivottavasti pysyykin..Tosin just tälläkin hetkellä hikka tuntuu ihan ylhäällä :confused: eli kumminko päin siellä nyt sit ollaan :confused:
Vointi hyvä tällä hetkellä paitsi että hirveä nälkä kiusaa tietenkin kun ei voi syödä kun aamulla on mentävä labraan verikokeisiin..:popcorn: Aamulla sitte aion palkita itteni ruhtinaallisella aamiaisella, nouskoon sokerit tai ei :whistle:

Minttis ja pokkula 34+5
 
Onnea Sashalle!

Täällä huomenna poksuu 36 ja poika möyrii tuolla aika alhaalla, ja usein tuntuu todella epämukavalta. Ihan kun kaivautuis ulos pesästänsä. Mahaan sattuu aina kun nousee seisomaan, ja jonkin verran epämiellyttäviä supistuksia, ei kuitenkaan kipeitä.
Lääkäri torstaina tosiaan niin tietää missä mennään :)
Kävin pitkästä aikaa kirppikselläkin tänään. Kivaa kun koululaisillakin on lomaa! Tykkäävät kierrellä kanssa, ja tyttö löysinkin itselleen farkut ja paitoja.. todella halvalla.. :) Äitikin löysi tolle taaperolle PALJON ja halvalla.. :)

tervetuloa mukaan mampsukka! :)

cb- peikkopoika 35+6
 
Taas tällänen pikanen käynti. Pitää tulla purkamaan vähän jännitystä. :) Eli se huominen jännittää hirmusesti, kun on siellä äippäpolilla käynti. Eilen illalla vasta hokasin, että se hoitajahan tosissaan sano, että saattavat ottaa lapsivesipunktion ja tehään sitten vähän sitä jatkosuunnitelmaa. Sitten aloin miettiä, että kattookohan ne siitä näytteestä sitten keuhkojen kypsyyttä vai mitäköhän, että josko käynnistelevät. Ja sitten kun toisaalta ei oo edes varma, että ottavat koko näytettä ja muutenkin tuntuu siltä, että eivät varmaan taaskaan sano eikä tee mitään. Tulee taas vaan, että "seuraillaan...". Niiiiiiin turhauttaa kun ei tiiä mistään mitään.

Tänään tullu taas aika kipeitä suppareita pitkin päivää, mut vielä SE jokin niistä puuttuu. :)

sashalle onnea pojasta!!!! :heart:

Uusiakin taisi olla ilmaantunut, kiva juttu! :)

Tää lähtee nyt koisimaan, niin tulee pian aamu ja äitipoliaika. :D

Ammuska ja Touhu 34+6
 
Huomenta

sasha onnea pojasta :flower:

Mulla on nyt pidempään ollut selkä ja maha kipeät. Eilen selkää oli tulessa ja se nousi ylöspäin.
Auton istuimen lämmitin auttoi mukavasti tosin siihen kipuun.
Nukkunut olen melko hyvin, vaikka kipuihin heräsinkin välillä. Iskias on kipeä, mutta pärjäsin yön ilman särkylääkettä.

Tänään poksahtaa 37+0
Siippa veikkaa että vauva syntyy 24.2, mutta mulla olisi silloin kampaaja, joten jos ei ainakaan päivällä syntyisi. Mä tosin itse veikkaan edelleen 21.3 mutta katsotaan mitä pikkuinen päättää.


Silvia ja viliANNA 37+0 POKS :heart:
 
kaverit kyselee kyllä vointia lähes päivittäin, äiti ja isä myös, tosin asuvat sen verran kauakana että suon sen ilomielin heille :) onhan tämä sentään kuudes lapsenlapsi heille :hug:
Anoppi kyselee muutaman kerran viikossa, mut en mä hermostu näistä vielä.. sit kun menee lasketun ajan yli, niin vasta sitten voi hermostuttaa... mut sittenkään en hermostu suoraan ihmiselle, saatan vaan ilmoittaa et enää en vastaa puhelimeen ;)
Ei ne toiset sillä mitään pahaa halua, haluaavat toki innoissaan kuulla voinnista, yhtä malttamattomana nääkin odottaa kuin mekin :D

Mulla vointi jo normi,eilen oksentelun jälkeen supistuksia lähti tulemaan sen kolmen vartin välein, sit se piteni tunnin väleiksi, ja kun nukahdin iltapäivällä, ne rauhottui kokonaan. onneks, kuumeinen poika tarvii mun hoivan nyt :heart:

pojan kuume heti aamusta yli 39... ei mitään muita flunssan oireita, joten jos huomisen aamun tilanne on sama, on edessä lääkäriin meno... tällasta kuumetautiakin vissiin on liikenteessä, mut tollanen vie voimat kovasti äkkiä....
Me sit vaan köllötellään ja nautitaan et saadaan olla lähekkäin, lapset on tyytyväisiä :)

muuten ei muutoksia mihinkään suuntaan. huomenna 38 viikkoa täys, uskomatonta et tääkin päivä tuli :D alkuraskaudessa tuntui niin kaukaiselta etapilta ....

mumpsukka älä sure kiloja vaikka ne nyt harmittaakin, mun kaverille tuli jotain 36-38 kiloa kans, oli kamalat turvotukset, jostain syystä sen kroppa vaan reagoi silleen... mut kyllä se söikin IHAN mitä sattuu ja sipsejä, karkkia, pullaa, joka päivä... kahden lapsen jälkeen se on kuitenkin kokoa 38 taas, et kyllä ne siitä sit lähteekin :) jos sulla on ollut noin hyvä liikunnallinen pohja, niin uskoisin motivaationkin olevan tallella liikkumiseen... säkin saat pian vauvan, ja se on se pääasia :wave:

lepposaa päivää kaikille!!
 
Hei,

Minäkin täältä taustalta ajattelin "ilmiantaa" itseni. Olen tätä ketjua lukenut jo melkeinpa alusta lähtien, mutta en vain ole saanut aikaan liityttyä keskusteluun.. Jospas sen aika nyt tulisi. Eritoten sitten vauvan hoidollisista asioista ym on kivaa kun on joku paikka missä vertaistukea ja neuvoja saatavilla. Mutta jos nyt tähänkin ketjuun tässä tulevien viikkojen aikana saisin joitain viestejä laitettua.. Päivittäin kyllä luen. Ikäviä nuo aiempien sivujen riitaisat viestit, mutta kyllä muakin harmitti kun täällä näytti keskustelu laantuvan. Nyt onneksi tullut kivasti uusia viestejä ja muiden kuulumisia. Olihan se harmi, että osa täältä karkasi muualle.. Vaikka toisaalta ymmärrän suljetussa osiossa kirjoittelun olevan vapaampaa.

Tämä raskaus on itsellä sujunut hieman hankalasti. On ollut vaivaa ja tautia, vaikka neuvolakortin mukaan kaikki on sujunut hienosti. Nyt viimeiset viisi viikkoa olen ollut todella ärsyttävässä yskässä ja siitähän tuli loppuhuipennuksena viime viikolla oikean puolen kylkilihasten revähdys. Jumanpliude olin kipeä! Päivystykseenhän siitä sitten mentiin Marian suuntaan, muttei siellä ihmeitä. Tulehdusarvo pikkuisen koholla, virusperäistä, ei antibiootteja. Keskiviikkona kävin sitten vielä kylki- ja selkäsärkyjen tähden Kättärillä tarkistuttamassa tilannetta. Vauva näytti voivan hienosti, painoarvio sillä hetkellä 34+4 2400g. Panacodiin sain reseptin mukaan, onneksi.. Nimittäin eilen sitten napsahti tuo vasen kylki. Panacodilla siis mennään, sillä näytti onneksi olo paranevan tehokkaasti ja nopeasti. :) Selkäsäryt, närästykset, ummetus jne ovat kaikki täällä erittäin tuttuja seuralaisia. Päivystykseen olen saanut soitella useampaan otteeseen, yskänpuuskat saaneet pari kertaa aikaa myös epämääräisiä lorahduksia. Valkovuodoksi ovat mitä todennäköisimmin sanoneet, kun on ollut ihan kirkasta. Painoa on tullut nyt kymmenisen kiloa, vauva on kova mylläämään ja vatsa aaltoilee. Tyttöä odottelemme, la 26.3.

Aiemmista sen verran, että esikoistyttömme syntyi kesäkuussa 2004. Kuolleena, äkillinen menehtyminen tapahtui synnytyksen alussa (olimme kyllä jo sairaalassa, mutta koska KTG oli katkolla kuolinhetkellä, niin hätäsektioihin tms ei lähdetty). GBS-sepsis, yliaikaisuus (rv42+0), pitkä napanuora (mahdollisia hapen virtauksen katkoksia).. Näistä muodostui kuolinsyy, sepsis todennäköisesti saanut jalansijaa vesien vähyyden takia ja siten heikentänyt lapsen kuntoa niin ettei kestänyt supistuksia. Tytön jälkeen syntyneet pojat onkin sitten käynnistetty muutama päivä ennen laskettua aikaa, poika 06/06 syntyi mukavasti edenneellä synnytyksellä alateitse ja pojan 01/08 käynnistely sujui alussa hyvin niin ikään. Kalvot kun puhkaistiin, nousi sykkeet turhan korkeiksi eikä supistuksetkaan alkaneet.Tunnin verran seurattiin ja tehtiin päätös kiireellisestä sektiosta. Ensi viikolla on luvassa synntystavan arviointi tuon aiemman sektion tähden.

Kovia nämä minun masukit ovat olleet pyörimään. Isompi poika käännettiin ulkokäännöksellä 37+ ja pienempääkin poikaa käynnistyksen alussa vähän tuupattiin oikeammin päin. Tämäkin tuntuu pyörivän vähän miten sattuu. Nyt on jotensakin viistossa, melkein tosin veikkaisin että pää on tuolla mun rintakehän oikeammalla puolella (kylkikipu sai sen viikko sitten kääntymään perätilaan.. Kävi kyllä jo pää alaspäin viikonloppuna, mutta eilen taisi taas möyrytä itsensä perätilaan..) ja peppu alhaalla. No, vielä hän siellä näemmä mahtuu pyörimään..

Np-ultran jälkeen kävimme istukkanäytteessä kun veriarvot (vapaa hcg ja papp-a) hälyttivät. Se taisi olla ensimmäisiä pelästyksiä tässä odotuksessa.. Kirje sikiötutkimusyksikköön tuli kotiin ja aika oli varattuna heti seuraavalle päivälle. Tuloksien odottelu oli ihan kamalaa sen istukkanäytteen oton jälkeen. :| Mutta onneksi sitten selvisi että kromosomit terveen tytön. :heart:

Tällainen aloitusviesti. Olen huono sanomaan asioita lyhyesti..

Mariela rv35+

Ja loppuun vielä tietenkin onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! :flower: Kiire täällä monella onkin ollut maailmaan.
 
mariela kiva kun säkin ilmoitat olleesi täällä, ois kyllä ollu kiva jo aiemminkin saada sut joukkoon juttelemaan, mut tääkin ajankohta käy oikein hyvin :)
mielenkiintoista aina kuulla millai muilla mennyt... ja tuo suljettu kun aloitti niin just noin samoin miettein kun sullakin, tänne jäi monta kaipaamaan niitä ketä alusta saakka oli messissä olleet ja nyt yhtäkkiä osa heistä ei kirjoita tänne enää ollenkaan , mulla ainakin edelleen vähän harmitusta tuon johdosta... mut ei voine mitään ...
siks onkin älyttömän kiva et säkin kuten moni taustalla heilunu, joista me ei olla mitään tiedetty, onkin täällä odottanut meidän kanssa :) ja tästä onkin hyvä jatkaa!
 
Olisi pitänyt tosiaan aikaisemmin aloittaa tänne kirjoittelu:) Nyt harmittaa tää hidas startti.
Mä olen kanssa jättänyt vähemmälle puhelimeen vastamiset, just sen takia etten sano pahasti. Ei mua haittaa semmonen tavallinen kysely, mut muutama soittelee ja kyselee miten voin ja joko tuli, ja sitten kun kerron, ettei vointi ole millään lailla hyvä, niin naureskelevat ja sanovat että itsepähän halusit ja voihan se mennä vielä pari viikkoa ylikin..Tästä mä nään aina punaista. Jep, me täällä halusimme kovasti vauvan, ja ihanaa kun on tulossa.
Mulla on hirvee motivaatio lähteä liikkumaan, joten luulen että kyllä kilot saavat kyytiä :), vaikkei samoihin mittoihin pääsiskään, niin helpottaa elämää kun jonkin verran lähtee, jaksaa eritavalla.
Onko teillä muilla ollut raskauden aikoina levottomat jalat?
Jahas, kello on sen verran että sitä voisi lähteä neuvolaan. Jee, päivän kohokohta!:)
 
mumpsukka joo sitä tuskin tarvii kavereiden naureskella et itepähän halusit..tosin, vitsinä jos sanoo niin mä kyllä oon kestänyt vielä... voinee olla et lasketun ajan jälkeen se huumorintaju kuitenkin katoaa :D

Mäkin kaipaan keveyttä kävelemään! oon ollut kova kävelemään pitkiäkin matkoja, kesäksi jo kuola valuen suunnittelen rullaluistimilla tehtäviä lenkkejä! ja se et uskaltais kävellä tuolla ulkona pelkäämättä liukastua.. olo on varsin raskas, johtuen et vauva on majoittunut jo lähtövalmiiksi todella alas, enää en siis käy kävelyllä muuten kun kaupassa, ja sekin menee TOOOOSI hitaasti... no, samapa tuo, mua ei oikeen jaksa ärsyttää mikään, odottelen vaan :) mukavaa neuvolaa!
 
Kiitos, flower, lämpimistä tervetulotoivotuksista. :heart:

Kevyempää oloa juu odotellaan täälläkin. Kevättä ja sitä että noille isommillekin lapsille riittäisi vähän vähempi vaatetus. Aurinkoa ja vaunulenkkejä, pojat odottavat jo potkulautailukelejä. Ovat selkeästi enemmän kevät ja kesäihmisiä (äitinsä laillla), vaikka toinen talvella syntynyt onkin. Tänä talvena on ulkoilut jääneet kyllä tosi vähälle, mua ei ole liiemmin houkutellut tän pallon kanssa alkaa pynttäytyä leggareihin ja toppahousuihin ja ja ja.. Ihan vain sen verran kun pakko on ollut (eli poikien päiväkodilta hakureissut, siinä yhteydessä ollaan sitten ulkoiltu). Tosi paljon niillä on päiväkodillakin ollut sisäpäiviä, kun on vaan yksinkertaisesti ollut liian kylmä. Aloittivat syksyllä pk:ssa ja ovat jo siihen elämään hyvin tottuneita. Eli jatkavat siellä ti-to myös vauvan synnyttyä. Jotenkin nyt tuntuu siltä että olen ansainnut hetken hengähdystauon ja saan hoitaa vaan yhtä lasta edes osan viikosta. Olivat siis molemmat kotihoidossa viime syksyyn asti. Isompi kävi kyllä iltapäiväkerhossa viime talvikauden. Ja pienempi nukkui sillävälin päiväunet ja äidillä hiljainen koti.. :)

Menee näemmä mulla aikalailla OT nää jutut. Vaikka toisaalta ovathan nuo isommatkin lapset aika olennainen osa tätä elämää.. :)

Levottomat jalat, oli täälläkin. Mutta OLIVAT siis, raudan kun aloitin tuossa rv30+ niin se vaiva loppui. Liekö raudalla oikeasti osuutensa asiaan? Mene ja tiedä. Viime neuvolakäynnillä piti hemppa tarkistaa, mutta th taisi unohtaa asian. Oli laskenut 127:stä 114:ään. Ihan tasan tunnollisesti en voi Obsidania ottaa, viikon kun vetää putkeen joka päivä, niin vetää mahan ihan kuralle. Noin neljä päivää putkeen ja sitten parin päivän tauko, niin vatsakin toimii nätisti. Ummetus siis loppui, kun raudan aloitin. Ihan apteekissa sanottiin siitä, että Obsidan saattaa nimenomaan löystyttää vatsaa, kunhan tyhjään mahaan ottaa. Kunhan nyt tuolle omalle tasolle hb nousisi raudalla, mulla ei mikään hillittömän korkea ole ikinä ollutkaan.
 

Yhteistyössä