Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Täälläkin vielä vähäoireinen, mutta useinhan nuo oireet tulee vasta muutaman viikon päästä. Pikkusen on väsymystä ja rinnat on kipeet, mutta siinä kaikki.

Mitä ootte maksanut varhaisultrasta? Itse ajattelin että josko menis ihan oman mielenrauhan takia sitten kun aika on valmis siihen.

Meillä on neuvola heinäkuun kiinnikkin, soittelen sinne sitten elokuussa, kun täytyy kuopuksellekkin varata aika, niin samalla sitten itsellenikin. Eipä tässä oo mikään kiire neuvolaan, siellä kerkee käydä yllinkyllin vielä.

Mä muuten kovasti toivon ettei tulis tässä raskaudessa kauheen pahaaoloa, kun teen työtäni yksin, enkä voi olla vessassa kokoajan. Ja muutenkin olis ihan hyvä olla skarppina, enkä myöskään halua olla poissa töistä jos ei oo ihan pakko.

-Hipsu ja asukki3 4+5
 
Mä kävin lääkäillä tän tiputtelun takia, ja kaikki oli ok. Tosin ei ultrattu, mutta tunnustelemalla totesi kohdun selvästi suurentuneen ja eikä laittanut mua eteenpäin ultraan.

Pahoinvointi on aika lievää vielä, onneksi. Väsymys on ihan mahdotonta, ei meinaa unen määrä riittää mitenkään.

Mikäli mielit Maaliskuisten Fb-ryhmään, niin heitä yksityisviestiä sähköpostiosoitteesi kera. Laitan kutsun tulemaan.
 
Täällä uusi ilmoittautuu joukkoonne :) Vuosi yritystä takana ja nyt ensimmäinen tärppi ja toivon mukaan kestää loppuun asti. :) 27.3/Maicy/25/1/OYS

Ensimmäinen lapsukainen ja laskettu aika laskettu nyt vasta nettilaskureilla. Ikää 25, mut pari kuukautta ja paukkuu 26 täyteen :)

Ihanaa ihanaa ihanaa!!!!

Nyt aamusta kuitenkin alkoi verinen vuoto, joka tosi niukkaa. Toivon, et tää ei tästä ainakaan vahvistuis.. Kai sitä kuitenkin uskaltaa jo hieman iloita, kun ClearBluen digitaaliseen pamahti teksti: Raskaana, 2-3 viikkoa. <3 :)

Terv. Maicy, 4+0
 
Maicu: toivotaan ettei vuoto lisäänny. Muuten tervetuloa =)

Mulla on jo valmiina primperaania. Esikoisessa edes tarjottu tuota vaikka oksensin 16 viikkoa yötäpäivää. Toisessa sitä sitten jo tarjottiin ja otinkin, enkä oksentanukkaan montaa kertaa.
 
Morjens taas

hispu kyseli varhaisultran hinnasta, itse maksoin KELA-korvauksen jälkeen 160,50 euroa ja tämä Terveystalossa Helsingissä.

Varasin neuvola-ajan, se on 6.8. ja silloin viikkoja on jo 10+3 joten aika täpärälle menee. Edeltävällä viikolla olisi myös ollut aikoja mutta mies jää tuolla viikolla lomalle joten ei tarvi raahata esikoista mukaan.

Ruska ja 7+5
 
Nyt on pakko kysyä. Aiheuttaako seksi teillä mitään ylimääräisiä oloja? Tai vuotoja tmv? Mulla alkaa alamahaan sattumaan tosi kovaa, vähän supistuskivun tapaista.. kuin kovettuisi. Kestää kauan seksin jälkeen. Ja nyt tuli sit ihan vähän rusehtavaa tuhrua. Ja nyt mie oon nii paniikissa täällä että ei kiva vaan itku. Paperiin jäi parilla pyyhkäisyllä aavistuksen värillistä.. voi paska! En aio harrastaa seksiä nyt vähään aikaan jos tämä vielä kyydissä pysyy. Itkuitkuitku :(. Ikinä ei ole raskauksissa missää vaiheessa tullut mitään tuhruja tai vuotoja seksistä. Ja kuiva en ole vaan päinvastoin, että ei oikein limakalvoistakaan voi johtua. Itku vaan vieläkin..
 
nelHM; ihan suotta pelkäät siellä! :) mulla viimenen raskaus tuli joka kuukausi menkkamaista vuotoa aina viikoille 20 asti. Kävin äitipolilla ultrassa itkemässä joka kuukausi ja sanovat kaiken olevan hyvin eikä ole hätää. Pahempaa se justiin oli aina seksin jälkeen mullakin, suotta murehdit <3
 
etemal-life Kiitos lohduttavista sanoista. Ei ole tullut mitään yön aikana ja eilenkin se oli parilla pyyhkäisyllä just rusehtavaksi erottuvaa.. mut mulla on alaselkä ihan tulessa :(. Voi helvetti jos tää menee nyt kesken niin aloitan selibaatin. Kauhee huoli on. Ja pitäs lähtee koko päiväksi yhteen tapahtumaan pyörimään.. itkuitkuitku.
 
Ja huomenta vielä uudemman kerran. Voi itku mikä stressi yhdestä pikku tuhrusta! Mies just jotain eilen erotti että onko siinä väriä vai ei. Tosiaan mitään ei enää ole tullut. Vain sen kerran heti seksin jälkeen ku lähdin siistimään ihteeni. Alaselkään jomottelee ikävästi. Tämähän on ollut vahvin raskausoireeni aiemmin. Äippäpolilla kolmosta ultrattiin näillä viikoilla ja kuopusta odottaessa kivut oli myös kamalat. Mutta harmitonta oli molemmilla kerroilla. Nyt olen ihmetellyt kunnei ole tätä oiretta ollut.. paitsi nyt. Ja just tällasen jälkeen. . Saa epäröimään onko nyt harmitonta. Alamahakin vähän vihlova. Tosin kohdun kasvukipujakin voi alkaa tulemaan.. raastavaa! Jos nää ois tullu ilman tota seksiä ja tuhrua niin en ois huolissani. Miten ikinä kestän vielä 1,5 vkoa ultraan?!?!! Tälle viikolle oli yhdelle päivälle aikoja yksityiselle.. lääkäriä en tiennyt kuka ja vkoja mulla muistaakseni 6+4 jos sen oisin ottanut.. pitäsköhän vaihtaa jos vielä aikoja on. Pitäs kyllä näkyä syke josnon näkyäkseen..

Anteeksi omanapainen valitus. Eipä ole just nyt muuta ajateltavaa :(

Nelli 6+0

Muoks. Nyt limain seassa veriviirut. Tää oli tässä. Olen melko varma. Neljä raskautta ilman mitään tuhruja tai vuotoja. . Vittu!
 
Viimeksi muokattu:
Nelli, miä olen ottanut vuodoista niin paljon selvää kuin vaan mahdollista, seksin jälkeen monella (myös minulla) varsinkin alkuraskaudessa tulee vuotoa, johtuu limakalvolen herkkyydestä ja "verekkyydestä", pienet verisuonet voivat tihuttaa. En olis huolissaan, mutta sano noin nyt sitten raskaana olevalle naiselle :D Tottakai sitä silti miettii koko ajan ja tarkkailee ihteään.
Ite oon pitänyt varuiksi jonkun viikon taukoa jos on seksin jälkeen tullut pientä vuotoa.

Upea viikonloppu tulossa, toivottavasti ympäri Suomea riittäis aurinkoa niin saadaan kaikki nauttia!

Alppis + papu 7+5
 
Mun on nyt pakko täällä tätö asiaa käydä läpi. . Onhan täällä monta samassa vaiheessa olevia ja kaikki kommentit ja totuudet ois tervetulleita. Sen kerran tuli veriviirut liman seassa. Sit kerran pyyhkiessä oranssin väristä iha pini läntti (max teelusikka). Koitin tonne alapäähän että jääkö sormiin mitään. Ei jäänyt. Kohdunsuu on nii takana etten yletä siihen. Maha on ihan sekaisin ja oksettaa. Stressistäkö? Alamahalla vihlova tunne, alaselkä hieman man rauhottunut. Otin särkylääkettä vajaa pari tuntia sitten. Gynelle vapaita aikoja maanantaille.. sillo 6+2 jos ei vuoda ennen sitä pois pieni. Varaisinko sen? Täällä ei päivystyksessä ultrata tai tehdä mitään. Kun oli se km.. kun menin päivystykseen niin hcg oli jo alle 5 verestä. Hoitaja vaan tokaisi luukulla etten koskaa ole raskaana ollutkaan ja kotitestesteihin ei voi luotta.. edes digiin. Oli todella törkeä ja alentava niin en kestäs nyt sellasta jos se akka ois siinä luukulla. Ja muutenki tunnen henkilökuntaa kun olen töissä samassa talossa.. en haluis välttämättä että ne tietää tästä vielä.

Sit piti lähtee perheen kanssa päiväksi yhteen tapahtumaan. . Nyt pohdin pitäskö jäädä vaan kotiin makaamaan.. onko siitä hyötyä? Onko haittaa jos lähden?
 
nelHM, voi toivotaan että sulla vaan ne limakalvot vähän ärtyilee..

Mulla sellainen tilanne, että pari yötä sitten mulla oli yöllä muutaman tunnin kestävä hirveä vatsakipu, johon jouduin panadolia ottamaan ja seuraavana päivänä tuhrutti verta, eka reippaammin paperiin ja siitä hiipuen illalla ei enää tullut. Ja nyt pelottaa että keskenkö meni....Eilen tein r-testin, vielä oli plussaa. Missäköhän vaiheessa alkaa hiipumaan jos kesken meni? Vatsakipua ei sen yön jälkeen ole ollut. Tämä vaan on NIIN raastavaa vaan odottaa mitä tapahtuu..... Ymmärrän niin nelHM sun paniikkisi, eipä sitä pysty olemaan koko ajan ajattelematta....mutta sulla ei siis ilmeisesti tuota vatsakipua ollut, mua tässä eniten huolestuttaa juuri se. Ensi viikolle se on yksityiselle ultra varattava....

Vauvahaaveita#3 5+6
 
Nelli, lähde vaan sinne tapahtumaan niin saat muuta mietittävää. Mä varmaankin varaisin sen maanantain ultran jotta saa mielenrauhan mutta sun on mentävä omien tuntemusten mukaan.
Sulla on varmaankin kaikki ihan hyvin, ne limakalvot vaan nyt aika herkillä, tuhruhan ei suoraan tarkoita keskenmenoa.. Nyt vaan odotellaan että limikset rauhoittuu ja tosiaan noi kivut voi kuulua ihan niihin liitoskipuihin?
Ylös,ulos ja tapahtumaan! Aika menee nopeammin siellä!

Itse kärvistelen vieläkin oireettomuudesta...tissit on kipeät mutta mitään muuta ei ole. Aamukahvikin maistuu :) pelottavaakin.
 
Niin ja piti vielä jatkaa että mä myös oireeton.... Ilman sitä vatsakipua ja tuhrua, en olisi huolissani koska myös edellisissä raskauksissa olen ollut suht oireeton, yksi tyttö ja yksi poika :) ainoat raskausoireet olleet huimaus ja nälkäisenä etova/huono olo.....
 
Vauvahaaveita No voi suakin. On tää alku kivistä ja kummallista! Mulla oli varhainen km 5+1 viikolla. Hcg hävisi tosi nopeasti ja testit pian negaa.. jo ennen kunno vuotoa. Nyt en sukalla edesbtehdä testiä. Varaan maanantaiksi sen ultran jos vielä iltaan mennessä ei ole muuta tapahtunut ja aikoja vapaina edelleen. En kestä yli vkoanultraan. Seksi saa jäädö nyt kokonaan. Ja kyllähön mua koskee alaselkäö iha helvetisti ja alamahalla paineentunnetta ja juilintaa myös. Mutta kyllä lähden sinne tapahtumaan. Niinhön senon että jos nyt kesken menee kiin ei sillö ole väliö makaanko vai en. Nyt ei ole tullut mitään vähään aikaan. Ja tosiaan pyyhkiessä noi pari kertaa tuli. Aika voimakasta pahoinvointia on nyt ja mahakin nii sekasin. Vaikea sanoa johtuuko stä huolesta mut toki toivon että johtuu raskaudesta.

Kiitos ihanaiset. Kyllä se helpottaa lukea muiden kokemuksia ja kommentteja <3
 
nelli mullakin on niitä vuotoja yhdynnän jälkeen. Kävinki sen takia ultrassa sen edellisen keskenmenon jälkeen kun jäin vuotamaan aina moneks päiväks. Tämänkin raskauden aikana tulee vuotoja,mutta ne loppuu nyt yhteen päivään. kävin tällä viikolla tutkimuksissa sen takia,mutta kohdusta ei voitu tutkia mitään kun toukka oli tiellä. Limakalvot on niin kuivat ja ärtyneet,että sain siihen lääkkeet ja lohduttavan kommentin,että nyt vaan pitää kestää vuodot.

Lääkäri sano vielä,että alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä ja silti kaikki menee hyvin.

Omanapa: Alaselkä on edelleen hirmu kipee. Mahan juilimiset loppu onneksi. Lääkärissä kun ultrattiin niin toukalla sykki sydän ja olikin kolme päivää pidemmällä kuin luulin. kuhan sydänäänet kuuluu neuvolassa parin viikon päästä niin sitte uskallan olla raskaana.

Tervetuloa uusille ja pahoittelut s4nnn! Toivottavasti raskaudut pian uudestaan.

Pahki 6+4/7+0 kumpaakohan tässä pitäs nyt käyttää. Menkoista laskettuna vai ultran mukaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
oon lukenu nyt kaikki tekstit mitä ootte kirjottaneet, mutta kun on huonomuistinen niin ei voi mitään :) Vastailen aina kun muistan.

nelHM: Sinuna en jäisi kotiin vain makaamaan.. Mä veikkaan et nuo pienet tuhrut ei oo mitään vakavaa. Minulla itsellä vuotaa enemmän ja toistaiseksi ollaan raskaana, niin kauan kunnes toisin todistetaan :) Toki mua itteenikin huolettaa ja erityisesti kun tänäänkin aamulla heräsin siihen, että mahaan sattui. Niin tyypillisiä menkkakipuja että. Tuhruilu vielä toistaiseksi ainakin jatkuu ja eilen tuli illemmalla jopa kirkkaampaa verta pyyhittäessä. Siteeseen ei oikein jää mitään. Raskaustesti kuitenkin antoi sen 2-3, joten uskon, että nyt ei kuitenkaan kemiallisesta ole kysymys. Toki kesken voi mennä, mutta toistaiseksi kun vointi muutoin hyvä ja vuoto niin vähäistä niin pidämmä peukkuja et napero kyydissä pysyisi loppuun asti :)

Vauvahaaveita: Itse kans mietin samaa, että milloin rupeaisi näkymään, jos hcg arvot lähtis laskuun. Ajattelin kuitenkin oman mielenrauhani vuoksi testata ensi viikon perjantaina, jos digiin tulisi 3+. Nyt eilen siis sain 2-3 digiin, joten luulisi, että viikon päästä digissä olisi jo isommat lukemat.. Voi olla että siirrän lauantaille testin, niin on ainakin se viikko siinä välissä. Toivotaan, että sinulla on kyseessä vain joku alkuraskauden kiinnittymisistä johtuva vuoto ja kipu. Jos vuoto ei jatku ja kipukin häviää, en olisi huolissani. : ) Mutta tiedän tunteen, kun mietityttää ja huolestuttaa! Ollaan hengessä mukana täälläkin <3

on: Vuoto jatkuu ainakin toistaiseksi, ei kuitenkaan voisi sanoa että tulisi ees ruokalusikallisen vertaa. Pyyhittäessä näkyy, mutta siteeseen ei tuu. Kohdunnapukkaa olen koko kierron ajan tunnustellut ja nyt eilen tunnustelin niin aikalailla vielä suljetun ja kovan tuntuinen on. Ehkä hitusen pehmeämpi. Mutta, jos tämä kesken menee niin en voi mitään... Pidän kuitenkin sormet ja varpaat ristissä että näin ei kuitenkaan kävisi.
Lähettelin jo viestiä yksityiseen neuvolaan, jos saisin alkuraskauden ultran viikolle 6. Saa nähä miten käy...

Oireista: Rinnat vielä hellinä, mahassa ajoittain juilii. Kahvi maistuu. Nälkä!!! Väsyttää ja huonosti nukuttu viimeiset pari yötä.. Tässäkai nämä pääsääntöisesti..

terv. Maicy ja napero, rv 4+1.
 
ettukettu Me yritettiin yli 2 vuotta ja tarkoitus oli aloittaa lapsettomuushoidot seuraavassa kierrossa (kaikki inssiin liittyvät paperit oli allekirjoitettu ja muutenkin suunnitelmat tehty ja lääkereseptit saatu). Sainkin sitten varata folliultran tilalle alkuraskaudenultran :)

neIHM Toivotaan, että alkio oli vain jotenkin sivuttain tai muuten oudosti päin tai ottaa kasvuspurtin ja saa viikot kiinni. Vähän pelottaa kuitenkin...

Oireista: Mä kärsin unettomuudesta, taisi muillakin olla samaa. Aattelin, että unettomuus johtuu alkujännityksestä ja loppuu ulrtaan. Mutta ei, mä en saa nukutuksi. Nukun 2-5 tuntia yössä ja se ei todellakaan riitä! Teen vielä sairaanhoitajana töitä pitkissä vuoroissa (13,5 h) ja 2 tunnin unilla työpäivät on yhtä tuskaa.
 
masu 6+0
Tän mahan perusteella olen hyvinki raskaana :O. Kun aloin valmistautumaan sinne tapahtumaan niin hieman alkoi helpottamaan kaikki olot kun en jatkuvasti kelannut. Jospa tä on just limakalvoista johtuvaa. Pahoinvointi kuitenki jatkuu että nyt se on enemmän kuin jeeee!

Tiedän että monilla ihan veristä vuotoa. Ja ihan kaikki tsemppi heille. Itse oisin jo ihan toivoni menettänyt. Neljä raskautta kuitenki takana ilman mitää tuhruja tai vuotoja.. heti alan säikkymään jos jotain tulee.

Nyt koitan relata. Tuun sit illasta lueskelee taas ja kommentoimaan muidenkin kirjoituksia. Menny iha omanapaiseksi tän aamun pölinät.
 
Nelli: varmasti säikäyttää tuollainen vuotelu. Mulla tuli edellisessä raskaudessa ruskeaa vuotoa yhden päivän ajan ja siitä hurjasti säikähteenä menin alkuraskauden ultraan.Viikkoja oli tuolloin 6 tai 7. Kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa <3 Kyllä minäkin sinuna menisin sinne tapahtumaan. Saisi muuta ajateltavaa.

En vielä tiedä, että varaisinko aikaa tuohon ultraan taas. Onhan se aika suolainen se hinta, et jos jaksais odottaa. Mut kaikkea voi sattua ja sit taas toisaalta, olisi niiiin kiva saada vahvistus tälle raskautumiselle. Onko tuolla ihan oikeasti joku pienen pieni kasvamassa? <3

Oireita ei ole vieläkään. Vähän välillä heikottaa, ei muuta! Unettomuus on kyllä syvältä, joten tsempit siitä kärsiville! Mulla se tulee varmasti taas kuvioihin myöhemmin, niinkuin kahdesta aikaisemmastakin. Ja se on todella inhottavaa. Yöt tuntuu ikuisuuksilta!

Neuvolaa en ole varannut vieläkään. Jos vaikka sit ens viikolla.

Muoks. Tsempit myös Maicylle. Toivottavasti vuoto loppuisi ja on harmitonta. <3

Rips 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Nellillä on mukava päivä, saat muuta ajateltavaa! :) Jos olisin sinä menisin maanantaina lääkäriin tilannetta tarkistuttamaan vaikkei olisikaan tuttu lääkäri. Pääasia että saisi mielenrauhan. Olis kyllä ihan kamala tollanen tilanne omalle navalle, kun nyt jo kyttään hysteerisenä joka vessareissulla paperia vuotojen varalta (vaikkei siis mitään ole vuodellut). Tsemppiä myös muille joilla vuotoja näin alkupuolella!

Mulla itsellä tuli vain alavatsa menkkakipeäksi sen yhden kerran kun on ollut seksiä plussatestin jälkeen. Meidän vähäinenkin seksielämä on kesän myötä kuivunut ihan täysin kasaan kun ollaan molemmat vuorotellen töissä, mulla kolmivuorotyö ja mies tekee sen sorttista duunia että kesät on kellon ympäri töitä :/

Ellutar, meillä on saman alan duunit, onneksi itsellä ei ole noin pitkiä vuoroja! Tsemppiä kovasti noihin hurjan pitkiin päiviin! :) Mulla kans ongelmana se että ei tuu paljon nukuttua. Saatan kyl illalla nukahtaa suht hyvissä ajoin mutta heräilen pitkin yötä ja nousen tosi aikaisin ylös. Aiemmin ei tälläistä ongelmaa oo ollut, nukun kyllä normaalisti kellon ympäri ja melkein mihin vuorokauden aikaan vain. Tuo unettomuus onkin ainoa oire ajoittaisen alavatsakivun lisäksi.

Nyt pitäis kai intoutua pyykkien maailmaan ja tavaroita järkkäilemään laatikoihin (muuttohommia) ennen iltavuoroon menoa.
Aurinkoista päivää kaikille! :flower:
 

Yhteistyössä