Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

mua ei vaivaa unettomuus vaan se että voisin nukkua 24/7... herään aamuisin 8.30 joka on myöhä mulle mut onnex muut lapset nukkuu myös. päivisin tartten parin tunnin päikyt mitä en oo koskaan ennen tarvinnut :) tää on kauheeta kun silmät ei pysy auki :)
 
Oireistoa taas.. Tuli uusi oire kuvioihin, jonka itse asaissa huomasin jo edellispäivänä, mutta kunnolla huomioin eilen. Suihkussa ollessa teki kipeää rinnoissa, kun vesi osui niihin ja huomasinkin siten, että nännit olivat todi turvonneet ja "pitkät oli päällä". Ei meinannut millään suihkun jälkeen asettua ja sitten meninkin jo nukkumaan. Nyt aamulla edelleen tuevoksissa, mutta pitkät ei ole onneksi enää päällä, paineluherkät! Vatsakipuilu loppui eilen iltapäivällä kuin seinään, eikä ole sen jälkeen näkynyt :O Katsotaan kauanko tätä kestää, jopa hetkeksi eilen unohdin olevani raskaana, kun mitään ei tuntunut missään :D

Kaksosajatuksista: Itselläni ei ole vahvaa ajatusta kaksosista, mutta nämä muutamat harvat, jotka raskaudest atietää ovat sitä mieltä, että kaksoset olisi tulossa :D Itselläni on tyttöfiilis ja ehkä jopa vähän juurikin sen fiiliksen vuoksi toivon tyttöä, vaikkakin poika on totta kai yhtä tervetullut ja mies olisi enemmän siihen suuntaan kallellaan toiveissaan. Pääsee sitten pelaamaan kuulemma jalkapalloa.. Totesin sitten vaan, että voi sen tytönkin kanssa pallotella :) Oletteko miettineet kysyttekö kumpaa laatua on tulossa, jos ultrassa aikanaan suostuu näyttämään? Itse haluaisin tietää sukupuolen, mutta mies ei, joten meille se jäänee siis yllätykseksi loppuun asti! En usko, että voisin olla hiljaa tai ostelematta mitään, jos tietäisin sukupuolen ja mies ei!

Nimistä: Minulla on vain yksi tytön nimi, jonka haluaisin liittää nimeen, se saa olla vaikka etunimikin, mutta minulla ei ole väliä vaikka olisi toinenkin nimi ja niin se todennäköisesti tulee olemaankin. Lisäksi jostain syystä haluaisin, että jos lapsia useampia siunaantuu ajan saatossa, niin kaikilla alkaisi etunimet samalla etukirjaimella.

Vitamiinit: Olen aika heavy user lisäravinteissa ja normaaliin pakettiin kuuluu maitohappobakteerit, omega-3, D-vitamiini, C-vitamiini ja magnesium. Ehkäisyn pois jäädessä otin vielä pakettiin B-vitamiinin, jossa oli foolihappo mukana. Plussan tultua vaihdoin sen puhtaaseen foolihappoon. Neuvolaan kun aikaa soitin, oli täti hyvin tyytyväinen ja totesi, ettei hän sitten lähdekkään tästä enempää neuvomaan, kun kaikki tuli lueteltua ja vähän enemmänkin mitä olisi suositellut. Rautaa en tosiaan tässä kohtaa saa kuin ravinnosta, mutta eipä sille vielä ole tarvettakaan, eikä välttämättä tulekkaan. Sitä en halua syödä ylimääräisenä ellei ole pakko, koska se saa vatsan kovaksi meikäläisellä.

Vaunuista: Tajusin tuossa viikonloppuna etten tiedä vaunuista juuri mitään ja että siihen täytyy oikein paneutua raskauden edetessä. Ystävä ehti jo juurikin Emmaljungaa kehumaan!
 
Täällä yksi ilmoittautuu mukaan.
Eilen illalla sain haalean viivan testiin ja LA olisi laskurin mukaan 18.3.
Teen vielä huomenna uuden testin, mutta kai tässä raskaana ollaan kun oireitakin jo on. :D

Mulla on kaksi tyttöä, nuorempi täyttää just 1,5v. Tämä raskaus oli pienoinen yllätys. :)
 
Meillä on ollu Emmaljungan vaunut kaikilla kolmella käytössä. Vietiin remontin aikana ylisille ja sielä ne on menny nyt sitte pilalle. Joten uusien käytettyjen osto on edessä. Toki oon muita mallia koittanut työntää lasten aikana mutta olen merkki uskollinen tässä kohtaan. Samoin puikkosängyn osto myös. Ja istuimet yllätys... tuli poltettua viimevuonna meijän vanha istuin joten kaikki on meillä ainakin hakusassa.

Mua vaivaa unettomuus ja se ei oo normaalia ollenkaan. Nytkin on kova väsy ku yö meni reisille. Jotta toivottavasti mullekin rupeais uni maistumaan edes yöaikaan.
 
Haamuviivasta vuotoon :( en vaan käsitä tätä vuotamista. Viine perjantaista lähtien tosi pientä tuhruvuotoa, tänä aamuna ehkä noin ruokalusikallisen verran vuotoa ja nyt taas tiputtaa todella vähän. Nyt ois niinku kp 40. Ovis on ollu ilmeisesti myöhemmin mitä oletin eli uusien "laskujen" mukaan nyt dpo 11-12. Onko muilla tullu tällästä vuotoa tai ylipäätään mitään vuotoa näin alkuraskaudessa?
 
Toivon myös että yöllä alkais myöskin nukuttaa paremmin, mut onneks nyt on vielä melkein 3 viikkoa loma niin sama se ksi että koska sitä nukutaan ;)

Joku täällä jo mietti että miten jaksaa töissä.. Samaa itsekin mietin. Esikoisen kanssa olin niin hyvävointinen loppuun asti että töissä meni ihan ok, enkä ollut päivääkään saikulla, mutta silloin saikin illat olla raatona sohvalla.. nyt pitää esikoinen huolen että vauhtia riittää :) Siksi varsinkin tuo alkusyksyn jaksaminen töissä mietityttää, meillä on vielä vajaamiehitys siellä niin töitä olisi ihan liikaakin. Täytyy vaan levätä sen minkä voi..

Vaunut ja muut löytyykin: yhdistelmät ja matkarattaat autossa mihin saa kaukalon kätevästi kiinni. Oliko muilla kokemusta tuosta vajaan 3 vuoden ikäerosta, onko se seisomalauta hyvä ja toimiva? Autoonkin mahtuu hyvin, talo meillä on vielä hakusessa, nyt muutettiin vuokralle etsimään sitä omaa taloa :)

Sukupuolta ei tiedetty ekasta, eikä haluta tästäkään, hän tulee sieltä sellaisena kun on <3
 
Heipsis!

Vaunuista. Kahdella ekalla 1v7kk ikäeroa ja niillä oli emmaljungan tuplat js tykkäsin tosi paljon. Emmaljungan vaunuja ollu sit muutkin ja merkkiä en vaihtas. Nyt on pakko käytettynä tuplat hankkia. . Ei ole varaa uusiin. Mut näitä ehtii talven mittaan miettiä.. en todellakaan vielä uskaltas mitää hankkia. Muut kamat toki löytyy ku kuopus 1v. Ikäeroa tulee 1v10.. tai tod.näk. syntyy aiemmin taas ni 1v9kk on varmasti lähempänä =)

Vitamiinit. Olen syönyt kohta 2 vuotta minisunin mama tabuja. Ne kävi imetys aikana ja eihän siitä ole ku 2kk kun sen lopetin ni jatkoin niitä kun kerran oli. Niillä mie meen taas.

Ummetus ollut aimmin tosi voimakasta mulla läpi raskauden. Viime raskauden oli ylläpito annoksella pegorion että pysty olee. . Ja näyttää taas mahan vetävän kovalle. Muuten ei oikein kummosia oireita ole. Edelleen väsyttää. Kahvi uppoo vielä ja vedänkin sitä nyt koska ei se kauaa mene. Välillä huonoa oloa. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi pahinta iltaisin. Ruokahaluttomuutta muuten mullakin.. päivällä en juurikaa syö.

Digitestistä. Mulla näytti dpo12 1-2 viikkoa.. Lauantaina olen ajatellut tehdä kun tasan kolme viikkoa oviksesta.. jokohan sillo näyttäs 3+ ?

Mä koitan peitellä mahaani tolta turvotukselta :O. Kohta alkaa lapset kyselee!

Nelli 4+3
 
Viimeksi muokattu:
vaunuista meillä on neljät rattaat/vaunut, ei taideta enään uusia tarvita ;) ja kokemusta alkaa olla noista ;) jos olisin ensimmäisiä vaunuja ja matkiksia ostaessa tiennyt että toinen tulee pienellä ikäerolla, oisin ostanut muokattavat vaunut, niitä on nykyään ainakin Emmaljungalla, Baby Joggerilla ja Bugaboolla. Juuri vähän aikaa sitten pohdin meidän rattaiden miinuksia ja plussia. Emmaljungan City crosseista en keksinyt miinuksia, Teutonian Team Cosmot on hyvät isot tuplat mutta miinuksia kertyi paljon, Baby Jogger City mini matkikset on kyllä kanssa erittäin hyvät matkarattaat niissäkään ei juuri miinuksia. Lisäksi löytyy Maclarenin tuplamatkikset, ne on edulliset tuplat, ei kovin miellyttävät mutta edulliset ja vie todella vähän tilaa.

Nyt ajattelin hankkia lisäksi seisomalaudan, jos tulee kiire jonnekin tai pitää saada esikoinen jonnekin vaikka kaupungin keskustassa.

sukupuolesta minä ainakin haluan tietää, meiltä löytyy yksi kumpaakin, joten sinällään ei ole väliä ;) Tyttö on syntynyt talvella joten hänen vaatteista olisi enemmän hyötyä. Toisaalta esikoisen, siis tytön vaatteet on pitkälti saatu lahjaksi ja en ole saanut itse niihin vaikuttaa, pojan vaatteet onkin jo kaikki makuuni. Haluaisin vaan tietää jo nyt, kun haluaisin toiset vaatteet kiertoon ja myöskin nimi asiaa pohtimaan ;) mutta ehkä on vielä muitakin mietittävää ja murehdittavaa ennen tuota...

vitamiineista aloitin raskausvitamiinit jo keväällä kun edellinen monivitamiini purkki loppui. Olen sattumalta syönyt raskausvitamiineja jokaisen raskauden saatua alkunsa, mietin että jos se olisi yksi syy helppoon raskautumiseen, siksi halusin syödä jo ennen yritystä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Aloitetaan miehen kanssa edelleen puheet avauvasta tyylillä "jos siellä joku on...", niin ei olla vielä sen suuremmin ruvettu miettimään yksityiskohtia. Rupeaa sitten hössöttämään, kun on ihan omin silmin saanut varmistuksen. Tänään taas on ollut melkolailla oireeton päivä, niin tuntuu koko ajatus vauvasta vaihteeksi hyvin kaukaiselta. :D

Kaksi isohkoa koiraa löytyy meiltäkin, niin tukevat ja hyvin kulkevat vaunut ovat ihan ehdottomat. Kesän myötä muksun pystyy sitten ottamaan vaikka rintareppuun lenkeille.

Nimiä meillä on (eli siis minä olen :p) pyöritelty jo ennen kuin oli edes päätöstä lapsesta. Tytölle on mietittynä parikin kokonaisuutta, poikien nimien kanssa on aina ollut vaikeampaa. Ja tästä luontevana jatkona, itse ainakin haluan tietää sukupuolen heti kun se näkyy. Ei ole väliä suuntaan eikä toiseen, en vaan malta odottaa. Tarpeeksi jännää jo esikoisen saaminen itsessään. :D
 
Sukupuolesta. Kaks ekaa ei tiedetty. Kolmas tiedettiin ja nelonen taas ei. Eli ehdottomasti ei haluta nytkään tietää! Mulla oli niin pysty poikamaha kuopuksesta että kukaan ei veikannu tyttöä. Mie vaan näin unen mustatukkaisesta tytöstä.. sellanen peikkohan sieltä tulikin sit =)
 
  • Tykkää
Reactions: Pieksu
Mulla on kaikista neljästä ollu ihan samanmallinen tykinkuula maha. 1 poika ja 3 tyttöä. Ehdottomasti sukupuolen haluan tietää, yks jätettiin kysymättä ja olin kuin kissa kuumalla katolla sen suhteen :D miesväki toivoo poikaa, minulle sopii kumpi vain :heart:
 
Tänään on ollut jotenkin tukala päivä tämän "mahan" kanssa. Turvotuspallo on ihan hillitön, ja yritän koko ajan pitää vatsalihakset tiukkana ja mahan sisässä. Se taas tuntuu vähän pahalta, aiheuttaa menkkatyylistä kipua. Oman pään sisällä taas tuntuu vaikealta vaan antaa mahan "roikkua", en kai voi oikein myöntää/antaa periksi itselleni että tässä vaiheessa minulla voi olla mahaa. Aika hulluja ajatuksia, mutta minkäs teet. Onko tuttuja ajatuksia kenellekään?

Säikähdin tänään ihan tosissani tuota mahakipua, mutta sitten tajusin että farkkushortsien vyötärö se vain painaa ja kiristää. Sama oli eilen toisten joustamattomien housujen kanssa. Onneksi on korkeavyötäröiset jumppa/joogashortsit ja hellekelit :D

Unettomuus on tuttua täälläkin. Eilen pääsin nukkumaan yhdeltä (ei vaan nukuttanut aiemmin) ja neljältä olin aivan kirkkaasti hereillä. Onneksi sain vielä muutaman tunnin nukuttua. Yleensä olen hyvä nukkumaan, joten kai tämä on jonkinlainen oire :)

Minulla ei ole ollut mitään vuotoja. Yleensä minulla on joka kierrossa tiputtelua, mutta nyt ei ole tullut mitään. Aika oireeton päivä on ollut, tissikipu on ihan mahdoton edelleen, mutta se onkin ollut ovulaatiosta asti. Joka ilta ennen nukahtamista olen huokaissut kiitollisena että "taas yksi päivä kasassa ilman vuotoja". Ei kai tässä vaiheessa voi mennä kuin päivä ja hetki kerrallaan :)

Kuusama ja Hupsis rv 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Kuusama, mulla on ihan sama juttu mahan kanssa! Tottumuksesta tekis mieli vetää sisään, mutta tuntuu ikävältä ja tuohon jää silti pollura näkyviin. Onneksi nyt on voinut käyttää löysiä mekkoja, niin voi antaa röllöttää ihan vapaana. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kuusama
Mut saa poistaa listoilta :(
Ei ultrattu neuvolassa, mutta laitettiin lähete naistentautienpolille ja siellä sit ultrataan.
Mutta mä sen jo tiedän ettei tuolla enää mitää elämää ole.. :/
Onnea odotukseen teille muille!
 
Ikä näköjään puuttu tiedoista eli 28v.

Oma oloPikku hiljaa alkaa itellekin varmistua lisää tää raskaana olo ku olo ei oo koko ajan mitä mainioin vaan alkaa huono olo hiipiä varsinkin iltaa kohti. Närästys on joka päiväistä, yök. Tänään nukahdin istuilleni töitten jälkeen ku olin tietokoneella eli väsymyskin voidaan jo luokitella normaalia suuremmaksi. Nännit on tästä aamusta alkaen ollu niin kipeet, että tiiän ettei suihkussa käynti oo enää mukavaa.

Vitamiinit En käytä normaalisti mitään "ylimäärästä", mutta neuvolatäti käski helmikuussa alkaneeseen raskauteen syödä foolihappoa ni oon taas ottanu purkin esille ja napsinu niinä päivinä kun olen muistanut.

Kertominen Ei ois ihan vielä kerrottu raskaudesta, mut testi oli pakko tehdä ennen viime viikonloppuisia kavereiden häitä, joissa tiedettiin viinan virtaavan. Siellä kavereille selvis sit jo alkumaljojen kohdalla. Huomenna kerron omille kavereilleni kun nähdään harvoin, mut huomenna tulevat meille.

Nautin silti kovasti olotilastani <3

Peikkoäiti & kultahippu 4+1
 
Mimii. voi ei :/ paljon jaksamisia sinne!

Täällä on unohtunut some maailma ihan kokonaan näiden huikeiden kelien ansiosta.
Hirveän huudon saattelemana esikoisen saa illalla sisälle, huh.

Hah ihanaa että täällä on muitaki jotka kulkee maha pinkeenä kylillä eikä anna mahan olla normaalitilassa. Sitä odotellessa että saa vihdoin vapauttaa masun ???? :'D

Täällä kanssa mietin joidenkin tuplarattaiden hankitaa, todennäköisesti käytettynä. Minullakaan ei ole kenelläkään tutulla kokemuksia tuplista. Rattaat ehdottomasti haluan koska ikäeroa tulossa aika tasan 2 vuotta, ja esikoinen kyydin tarpeessa varmasti myös usein.

En osaa kuvitella edes olevani raskaana, mitään oireita ei ole ilmaantunut vieläkään. Iltaisin kyllä väsyttää ja turvottaa mutta muuten olen energisempi kuin hetkeen. Ei uskoisi viime raskauden perusteella.

Mitenkäs kanssamasuilijat ovat kesähelteitä vietelleet? Täällä tiedossa taas jalkapalloa, hermojaraastavan kahden päivän tauon jälkeen.

Millipilli ja dude 4+5
 
mimii :hug: voimia.

helteet mä en kauhea helleihminen ole. Auringossa istuminen saa vain pään kipeeksi ja tuskasen olon. Mutta kyllä silti ulkona ollaan, minimimmi varmaan sekois sukkiinsa jos ei muiden mukana ulos pääsisi. Onneksi on palju :)

Tarvis kai pikku hiljaa alkaa neuvola aikaa varailemaan. :) kivaa, meillä on ihan maailman ihanin täti siellä.

the tunne no, se voi muuttua vielä useamman kerran, mut ruokahalu on jotakuinkin palannut ja mun on ihan oikeasti jopa nälkä! Ihanaa! Joten se vaikuttaa siihen, että on poika tunne.
 
Täällä uusi mukaan! Tein selkeän plussan maanantaina, rinnat on tosi kipeät ja oksentamaan alan varmaan parin päivän sisään. Esikoisesta joka on nyt 2,5 oksensin 22 viikolle asti. Neuvola-aikaa en oo vielä uskaltanu soittaa..

Aipan äippä/ 30v/ la 12.3./ 2. Lapsi/ LKS

4+6
 
  • Tykkää
Reactions: Alppis
Tilasin eilen neuvola-ajan, joka on 22. päivä :'> Silloin olisi rv 7+ .. Jännittää älyttömästi! Ja tottakai menin lukemaan netistä jonkun jutun keskenmenoista, jonka yksi merkki olisi selkäkipu! Minulla on vasen alaselässä ihme jomotus ja pelottaa, että alkaako vuoto! Myös tunnen alavatsassa vasemmalla tunnetta. Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana. <3
 
Mimiille lohdutushalaus :hug:

OIREISTA viimeks alkoi 6+2 paha olo, ja jatkui 13+0, nyt ois 6+1. Pientä kuvotusta ollut muutamia päiviä mut nuo rannekkeet tuntuu auttavan. Tosi kummallinen oire on se että mulla tulee tosi paha olo kun syön karkkia?!? Kuinka perseestä, kerrankin ei tarttis välittää muutamasta ylimääräisestä kalorista tai kilosta :D

RATTAISTA tuplat tarvitaan varmaan kans, kun esikoinen on 2 v 5 kk pikkuisen syntyessä. Käytettyinä mekin ostetaan, ihan turhaa tuhlausta mun makuun ostaa uutena alle vuoden käyttöä varten :) lenkkeillään paljon koirien kans niin tuplat on ehdottomat.

SUKUPUOLI oon aina haaveillut kahdesta tytöstä :heart: luonnollisesti kumpi vain on yhtä tervetullut, mutta se tunne kun kuulin tuon ensimmäisen olevan tyttö!! Sanoinkuvaamatonta :heart: toista tyttöä siis toivon. Mutta jos poika on tullakseen, niin se on juuri se täydellinen pieni poika meidän perheeseen :)

Ihanaa hellepäivää kaikille toivottaa Kiyoko ja toveri 6+1
 
Taas uusia, ei kun tervetuloa minunkin puolestani ja sylintäydeltä onnea :)

Meillä allergiaa vähän vaikka mille, joten kaikenkarvaiset elukat on kiellettyjä tässä huushollissa. Vaunuista ja sisarusrattaista täällä ollu puhetta, voisin kertoa omia kokemuksiani. Meillä oli ensimmäisinä sisarusrattaina phil & teds explorerit. Näppärät joo mutta ei alakerrassa kovin pitkään viihdytty. Ei pussissa eikä itse istuimessakaan. Puolitoista vuotta rattaat meillä oli enemmän ja vähemmän käytössä mutta sitten kyllästyin ainaisiin nyrkkitappeluihin alaritsille joutumisesta, samaan aikaan meillä oli käytössä z-linen jotku parin sadan kiesit, tarkempaa mallia en nyt tähän hätään muista kun nekin on jatkaneet matkaa 15 kilon painorajan ja esikoisen kasvun vuoksi. Nyt tällä hetkellä käytössä Bumbleride indie twinit, hintavat mutta joka euron arvoiset, painoraja 20 kiloa per istuin, ei montaakaan huonoa sanaa sanottavana. Ja var,asti pitkäikäiset :)
 
...pakko oli lähettää tuo viesti noin, kun olin lukemassa 5 sivua, ja aloin vastata ettei kiikki katoa.

Mulle on kans tullu tuota outoa heräilyä, tunnin välein hyppään tarkistamassa kelloa.

kuusaman ajatukset kuullostaa niin tutulta. Toisaalta on siinä varmasti sitäkin ettei vielä haluais kenenkään tietävän, itsekin kun hoikkanen on niin pienikin turvotus näkyy heti. Entäs sitten tämä kun itsellä ei oikein ajatus anna periksi vetää vielä äitiyshousuja päälle, mutta tavanhousut pitäis olla auki :D

Vitamiinit patistin miehen tänään apteekista hakemaan, ruokakaupasta ei enää saa niin ei ole tullut ostetua.tietääkö kukaan muuten allergialääkettä, jota vois raskausaikana syödä?

Unto-Helmiina ja Yrmy 5+2 (ehkä)
 
Viimeksi muokattu:
Mimii, pahoittelut.. :(

Tällä ollaan oltu hellettä paossa rannalla ja puistossa varjon alla! Mä taas tykkäisin maata auringossa, lukea ja grillata nahkani, ah se on ihanaa :D Mut se ei vaan oo oikeen terveellistä eikä mahdollistakaan enää kun on tuo yksi vahdittava puuhaamassa mukana ;) Bikineissä aamupäivällä nyt vielä menee, mut iltapäivällä ei enää asiaan huomiota kiinnittäviltä jää asian tila piiloon, sen verran pömpöttää, vaikka tosiaan kuinka vetää vatsaa sisään :D

Hirvittää tosiaan kuinka ajoissa sitä pitää kertoa kun iltaisin turvottaa maha näin, töissä sitten varsinkin kun istuu toimistotuolissa! Ei nyt heti 2,5vkon päästä lomalta tullessa viitsisi kertoa, viimeksi kerroin töissä ekan ultran jälkeen.. Ja suvulle varhaisultraa jälkeen joskus 8 viikolla muistaakseni. Pitäisi se varata tässä kans, viimeksi menin vuotojen takia, ja ehkä tälläkin kertaa, vaikka ei mitään vuotoja ole ollutkaan, oli se kiva tietää ennen ekaa np-ultraa että sielä joku oli :)

Nautitaan lämmöstä kun sitä on, ja onnea kaikille uusille myös täältä! :)

Vappuvaavi ja tulokas 6+0 (Poks!)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä