Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Täällä on tullut tänään verensekaista vuotoa. Ihan vaan pyyhkiessä sellaista vaalean veristä kuin olisi menkat alkamassa.. En tiedä mitä tästäkin nyt pitäisi ajatella, esikoisesta ei ollut mitään vuotoja. Nyt menkat myöhässä viikon.

Millipilli ja dude? 4+6
 
millipilli Toivotaan, etä sinun kohdallasi on kyseessä vain harmiton vuota, mutta itselläni viime kierron kemiallinen alkoi vuotaa 6 päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa :/ Alkoi vaan aamulla yhtäkkiä tulemaan vaaleanpunaista vuotoa ja lopulta tuli jo hyytymiä. Erona normi kuukautisiin oli se, ettei minkäänlaisia kipuja ollut. Mutta toivottavasti sinulla ei vuoto lisäänny ja kyytiläinen pysyy matkassa!
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower: Aipan äippä, meidän vanhan ketjun plussatuulet tuntuvat jatkuvan, hienoa! :)

s4nnn ja millipilli: toivottavasti on harmitonta vuotoa, josko on vielä kiinnittymisen jälkeisiä vaan tai valemenkan tapaista meininkiä!

mimii.: Pahoittelut ja jaksamista. Plussatuulia ja tarrasukkia jatkoon! :hug:

Hellepäivistä: Minulla menee kaikki arjet töissä, joten helteistä ei siltä osin hirveästi pääse nauttimaan ja sekös harmittaa, kun olen todellinen helleihminen, jos saa tehdä sitä mit itse haluaa --> rantsua, kävelyitä veden äärellä, uimista, terassilimppareita, ai ai ai.. Mutta ei, sisätiloissa saa aikansa viettää. Onhan toki alkuillatkin vielä vallan kuumia ja sitten ehtii vähän touhuta ja viikonloppuna tuli käytyä rannalla pyörähtämässä ja ulkona syömässä :) Toivottavasti helteitä riittää elokuun puoleen väliin asti, silloin olisi yksi lomaviikko tiedossa! Lopuista ei sitten olekaan vielä tietoa.. Kaippa ne joskus syksyllä saa pitää!

Alkaako jo alkukuun odottajat päästä neuvolaan? Osa onkin jo kertonut milloin on menossa ja osa ei ole vielä soitellut aikaa :) Itse pitäisi vielä viikko odotella Itse asiassa tasan viikon päästä tähän kellonlyömään taidetaan istua neuvolassa! :)
 
Vielä olen neuvolan varaamista pantannut, kun mulla on terveysaseman vaihto kesken. Täällä se ei automaattisesti vaihdu osoitteen mukaan jos muuttaa, haluan kuitenkin neuvolaan tuohon lähelle. On sitten lapsenkin kanssa helpompi käydä.

Nyt on vähän ristiriitaiset tunteet kun Röllykkä pääsee kohta ekaa kertaa ulkoilemaan. Lupauduin kaverin kanssa rannalle, eikä bikinit anna yhtään armoa. :D Kai se on vaan ruvettava tottumaan ajatukseen, että mahan tilalle on muuttanut pallo.
 
Voimia teille, ketkä olette saaneet huonoja uutisia tai elätte epätietoisuudessa vuotojen takia.

Suurinosa tiputteluvuodoista on onneksi harmittomia ja kaikki voi vielä kääntyä parhain päin raskauden kannalta. Itselläni on ollut keskeytynyt keskenmeno, joka aiheutti lieviä vuotoja siitä päivästä alkaen kun alkion kehitys oli pysähtynyt..:/ Pääsin neuvolan kautta ultraan noin viikon kuluttua tiputtelun alkamisesta. Sen viikon ajan vuoto oli koko ajan lievää, ei kirkasta verta oikeastaan. Kuin runsasta valkovuotoa, jonka seassa oli haaleaa verta. Välillä ei vuotanut ollenkaan. Minulla siis toteutui se ikävämpi vaihtoehto, vaikka alkuraskauden ultraan oli jo sykekin nähty. Niinkuin tuolla jo sanoin niin suurinosa on harmittomia! Niin toivon teilläkin olevan. Muissa raskauksissa ei ole ollut minkäänlaista veristä vuotoa. Tämänkin kohdalla ei auta kuin toivoa parasta..:)

Oma vointi: Ihan hirveää pahoinvointia...Nämä viimeisimmät pari päivää ovat olleet tukalia, mitään ei oikein pystyisi tekemään kun pahoinvointi on niin kovaa...saa nähdä kuinka kauan kestää. Onneksi olen kesälomalla, töitä en pystyisi tekemään tällä hetkellä. Ruoanlaitto on vaativaa kun kaikki hajut inhottaa, mutta niin se on vaan lapsille lämpimät ruoat kokattava...;) Itselle ei oikein löydy mitään mikä maistuisi kunnolla. Eikä mikään helpota tätä oloa!
 
kemiallinen raskaus oli mulla ennen kuopuksen odotusta. Päättelin sen siitä, että raskaustesti näytti ihan pelkkää haamua. Ei vahvistunut ollenkaan ja itsellä oli tunne ettei kaikki ollut ok. Neuvolassa ei olisi tehty muuta kun määrätty pissatestiin ja käskettiin odottaa niskapoimu-ultraan. Normaalit menkat sitten vaan alkoi kk:n myöhässä.
 
millipilli Sattui silloin olemana esikoisen lääkärineuvola ja kysyin tarvitseeko mitään tehdä asian suhteen ja lääkäri sanoi,että jos a rv on alle 5 niin asialle ei tehdä mitään, koska kemialliset raskaudet on niin yleisiä ja yleensä kohtuun ei mitään jää niin aikaisilla viikoilla möhimään. Sanoi vaan jos vuoto jatkuu yli viikon tai tulee kipuja niin sitten lääkäriin :/ Mutta vuoto kesti sitten vain 3 päivää ja oli kivuton, joten en sen kummemmin käynyt tarkistuksessa. Mutta sieltä tuli selvästi raskausmateriaalia ulos ja sen kyllä tunnistaa pienestä tuhruvuodosta, kaiken sortin kalvoja. :| Joten varmaan kannattaa odotella voimituuko vuoto ja jos tulee kipuja tms. niin hakeutua lääkäriin. Mutta mitäänhän he eivät asialle voi tehdä eikä ultrassa välttämättä näkyisikään mitään vielä, joten epätietoisuus on nyt se kurjin juttu :/ Tuleeko sulla kuinka paljon vuotoa?

Muoks. Jos sulla sattuu olemaan jotain raskaustestejä niin niissä pitäisi näkyä tosiaan vaan haalea viiva tai ei enää mitään jos on kemiallinen. Itsellä tuli ihan ok viiva, mutta alkoi haalenemaan parin päivän päästä plussasta ja vuodon alkaessa viivaa ei enää ollut ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aamun ekaa virtsaa pyyhkiessä oli sellaista vaaleanpunaista valkovuodon tyyppistä, joka vessassakäynnin yhteydessä vähentynyt, nyt ei enään ole mitään. Kun alussa testailin niin joka päivä vahvistui viiva. Täytyy huomenna tehdä vielä siis testi :/
 
millipilli tsemppiä kovasti! :hug: Toi on se mun pahin painajainen, välillä ihan pelottaa käydä vessassa.

Mulla on ollut tänään aika kova kuvotus koko aamupäivän ajan. Oksentaa ei sentään tarvinnut, mutta olo oli melko "epävakainen". Turvotus on ja pysyy, samoin tissikipu. Muita oireita ei ole kuvotuksen lisäksi näkynyt, väsymystä ehkä vähän.

Kävimme tänään tuttujen luona kylässä ja mies kertoi niin tosi ylpeänä että meille tulee vauva :heart: Onneksi mies on näin hyvin mukana, vaikka yllärivauva onkin.

Voikaa paksusti! ;)

Kuusama ja Hupsis rv 4+6
 
millipilli mulla oli esikoisen odotuksen alussa sellasta mietoa vuotoa josta en oikeasti tienny että mitä paljon se oli. Toki en ollut tehnyt testiäkään siinä kohtaan. Eli ei tiedossa ollu odotanko vai ei. Ystävälle puhuin asiasta ja se sano että sillä oli ollut kanssa samoin ja sitten vuoto oli loppunu kun seinään aivan kuten mullakin. Sen verran vuotoa oli jotta sidettä jouduin käyttämään. En toki muista että miten kauan se sitte kesti. Toivottavasti vuoto on harmitonta.

Omaa napaa... nyt rupeaa väsy yllättämään perkules. Kahvia jouduin tänään keittämään mukin jotta ei ystävän vierailun aikana silmät tippuisi pöydälle ja sohvalle. :-D :p

Muukalainen77 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikki!

Täällä tuli plussa testiin, joten kp 34 vaihtui 4+4:ksi :) Laskettu olis täten 14.3. Mulla on poika (10/12) ja tässä reilun puolen vuoden sisään on ollut kaksi keskenmenoa. Toinen spontaani 5+0 ja toinen keskeytynyt 11+4. Toivotaan, ettei kolmas kerta seuraa kahta edeltäjäänsä.
 
Heipä hei, josko jo uskaltautuisi mukaan!
Eli Articuno/LA 1.3./3. lapsi
Pysykööt ikä ja synnäri vielä toistaiseksi salaisuutena... :)

Tuntuu epätodelliselta kirjoittaa jälleen odottajien puolelle, vaikkakin uuden nimimerkin turvissa. Mutta kyllä se uskottava kai on! Ainoa mikä murehdituttaa on se, että hakeuduin päivystykseen inhan alavatsakivun takia muutama päivä sitten ja siellä kun ultrattiin, näkyi kyllä sikiöpussi, muttei sikiökaikua puhumattakaan sykkeestä... Lääkäri tosin vetosi antiikkisiin laitteisiin ja epäili olevan muutenkin muutamia päiviä nuorempi tapaus. Ehkä juuri ja juuri sen 6 viikkoa, jolloin näkyvyys muutenkin huono kivikautisella laitteella. Hcg-arvot kuitenkin todella mallikkaat. Huomenna uudelleen ultraan, voi että kun kaikki olisi hyvin! Itsellä suht positiivinen olo asiasta, mutta ainahan tuollaiset pelottaa. Sitä toivoo ensin sitä plussaa niin kovasti tikkuun ja sitten kun sen saa, niin sitten ne huolet vasta alkavatkin!

Sukupuolesta sen verran, että aika vahva tyttöolo sekä minulla että miehellä tällä hetkellä. Entuudestaan löytyy "molempia laatuja", joten en itse sinänsä osaa "toivoa" jompaa kumpaa. :) Kahdesta ensimmäisestä on sukupuoli ollut ennen syntymää tiedossa ja tästä kolmannesta ajattelin pitää yllätyksenä, mutta mies haluaa ehdottomasti tietää. Joten eiköhän se selvitetä myös!

Tsempit kanssamasuilijoille ja epävarmoissa tilanteissa painiville! <3

Articuno & baby 6+3
 
Jees, tervetuloa Aipan äippä meidän ketjusta:heart:

Tosi kiva lukea teidän kokemuksista tuplarattaista, varmaan palaan niitä selaamaa sitten kun hankintojen aika on. Meillä on Emmaljungan Duo Edget sport-rungolla enkä kyllä laita niitä eteenpäin vaikka uuddet rattaat tulisivatkin taloon! Ovat olleet ainakin kolmella muksulla ennen maidän Mimmiä, mutta silti kuin uudet. Hyviä ominaisuuksia vaikka kuinka paljon, mm. koppakin niin iso että mahtuu talvella hyvin toppapussi isomallekin vauvalle.

Millipilli, miä vuosin yli viikon välillä verta ja välillä ruskeaa, yleensä iltaisin ei tullut mitään, ja silti raskaana edelleen ollaan, kunnes toisin todistetaan :)
 
Kortsufirma (rfsu :D ) tarjosi iloisen yllätyksen ja testilaatikosta löytyi vielä neljäskin testi. Pitihän se nyt tietenkin vielä uittaa, aamun toisesta pissasta. Tällainen oli tulos: image Sunnuntaina(?) samaisen firman testillä tuli aamun toisesta pissasta aivan haalea haamunen, joten aika hyvin on vahvistunut :D Jostain syystä tuo rfsu ei anna minulle kovin vahvoja viivoja. PC on ollut tarkempi.

Taidanpa siis lopettaa kokonaan stressaamisen ja keskittyä nauttimaan :heart:

Kuusama ja Hupsis rv 5+0 :)
 
Kuusama. Rfsu antaa mulla tosi haaleeta verraten pc:n liuskaan. Tossa kuva dpo17 rfsu ja dpo18 pc. Melkonen ero.
PhotoGrid 1404978296421

Mimiille pahoittelut. Ja kaikille keillä vuotoja, isot tsemppihalit.

Minä olen iihan raato. Robinin stadikan keikka heitetty. Eilen heräsin 5.30 ja nukkumaan pääsin tänään 3.30.. 2h unta takana. Tuun kirjottelee myöhemmin lisää.

Nelli 4+5
 
Pitäisköhän se yksi digi vielä tuhlata, kun tuli ostettua kaksoispakkaus.. Miehelle sanoin jo aikaisemmin, että mitäs me tälle tehdään, niin totesi että eikö siinä riitä päiväys siihen, että sillä testataan seuraava raskaus :LOL:
Tuntuu olevan luottavaisin mielen, että tämä menee mukavasti ja seuraava tehdään aika nopeasti. ;)
Olishan se mukava saada ruutuun 3+, niin saisi turvaa, että kyllä siellä ihan kasvetaan! :heart:

Täällä alkaa vatsakipuilut olemaan aika vähissä, tuntuu jopa hassulta, kun ei koko ajan satukkaan. Jotain pientä harvakseltaan, mikä voisi olla ihan hyvin normaalia vatsan murinaa, mutta liian alhaalla. Enemminkin jonkinlaista kuvotusta ja pään huminaa tullut tilalle eilen, mutta join kyllä eilen normaalia vähemmän ja oli kuuma, joten voi johtua ihan vaan siitäkin. Aamulla oli vähän heikko olo, auttoi juominen ja aamupala meni kitusiin ennätystahtiin :)
Yölliset vessareissut on nyt myös loppunut ja vessassa käymiset palautunut normaaliksi. Turvotus on edelleen läsnä, mutta melkeinpä siis kaikki muut tähän astiset oireet on kadonnut tai vähentynyt huomattavasti :O Tuo ylimääräinen pissalla käyminen on siis tod.näk johtunut verenkierron muutoksista (jostain siitä luin) ja nyt alkaa kroppa olla tottunut, että uusi masuasukki on ihan tosi asialla ja kuuluu siellä olla :)
 
En mä nyt vaan pääse tonne koneelle kirjottelemaan joten pakko koittaa puhelimella. En tosin muista kuin muutaman keskustelunaiheen johon oli tarkoitus vastata.

Eli ensinnäkin pahoittelut mimiille. Vielä on toivoa, että olisi harmitontakin. Jos pahin on käynyt, toivotan onnea jatkoon. Toivottavasti pääset pian takaisin.
Myös muille vuodosta kärsiville tsempit. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Sitten vaunuista. Kahden ensimmäisen aikana mulla oli ensin jotkut järkyttävät panssarivaunut, jotka olin käytettyinä saanut. Niihin mahtui kaksi kantokoppaa ja välissä oli kiinteä välituki. Kätevät rynnäkkövaunut. Aisa ei vaan kestänyt Suomen talvea ja katkesi kovalla pakkasella kesken reissun. Jos en ihan väärin muista, niin jatkossa selvisimme ihan normaaleilla vaunuilla jotka sai istuma- ja makuuasentoon. Isompi lapsi käveli tai sitten molemmat olivat yhdessä vaunuissa.
Tulevalle on vaunut jo valittu. Vaunujen täytyy olla tarpeeksi korkeat aluksi, että mikäli samainen selkävaiva ilmestyy kuvioihin kuin aikaisemminkin onnollut, ei minun tarvitse kurottautua liian alas. Lisäksi niiden on oltava tarpeeksi kapeat, että mahtuvat talomme pieneen hissiin. Kokemusta siitäkin kun hissi hajosi ja jouduin kaksi pientä lasta ja vaunut kuskaamaan rappuja talon neljännestä kerroksesta alas ja sitten vielä kauppakassien kanssa ylös. Vaunujen on pakko mahtua tähän nykyisen asunnon hissiin. Paniikkiratkaisuna rikkoutuneen hissin varalle on hankittuna jo valmiiksi rintareppu. Tulevat vaunut ovat siis Brion Smilet. Korkeat, kapeat, ketterät ja kulkevat kaupunkioloissa myös talvella. Hinta vähän hirvittää kun olisin Emmalta löytänyt ihan pätevän oloiset vaunut alle 300 eurolla ja Briot maksavat lähes 700 euroa, mutta en vain suostu tinkimään tuosta hissivaatimuksesta. En myöskään suostu säilyttämään vaunuja taloyhtiön pyöräkellarissa, vaan niiden on mahduttava meille kotiin sisään. Smilet menevät koottuna myös todella pieneen tilaan, joten säilytys sisällä asunnossa ja mahtuminen auton takaluukkuun on taattu. Myös suojakankaan kiinnitys oli sellainen, että jos laitan laukun vauvan jalkatilan päälle, ei kangas valu pois ja avaa suojaa. Lisäksi oli kiinteät heijastimet. Pakollista olla, kun joutuu pimeällä liikkumaan ulkona.

Tästä pääsimme lemmikkeihin. Meillä on kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Ulkoilua koirien ja vaunujen kanssa tulee siis olemaan. Molemmille koirille on kuonopannat, etteivät vedä vaunuja nurin.
Miten muuten, onko muiden lemmikit alkaneet käyttäytyä jotenkin eri tavalla? Meillä koirat ovat alkaneet vahtia ja seurata minua kaiken aikaa. Ilmeisesti siis vaistoavat tai haistavat jotain erilaista.

Allergioista. Olen allerginen pähkinöille. Eilen kuitenkin koin yllätyksen, kun syötyäni tuoreita herneitä alkoi kurkku turvota umpeen. Aamu kolmeen saakka olin hereillä ja seurailin tilannetta ennenkuin uskaltauduin nukkumaan. En onneksi tarvinnut lääkkeitä.
Mitä lääkkeitä raskaana uskaltaa käyttää tällaisissa tapauksissa? Kaikissa kun lukee että käyttö kielletty raskauden aikana. Jos olisi pakko ollut, olisin tietenkin sen lääkkeen ottanut. Parempi ottaa lääke kuin tukehtua.

Ja vitamiineista. Olen foolihappoa syönyt siitä lähtien kun päätimme jättää ehkäisyn pois. Lisärautaa aloin syömään pari viikkoa sitten, kun ajattelin sen helpottavan väsymystä ja tätä saamatonta oloa. Näissä helteissä en tiedä onko mitään vaikutusta. Olen silti väsynyt ja saamaton.

Oireista. Kahvi tökkii. Normaalisti juon 2-3 kupillista kahvia joka aamu että lähden edes käyntiin. Nyt sain väkisin juotua yhden kupillisen. Toinen kupillinen on kyllä mukissa mutta en saanut alas. Lehdessä näin kuvan keitetystä kananmunasta ja meinasin yökätä. Toivon tosiaan ettei nämä nyt ole jotain ennakko-oireita alkavasta oksentelusta. Minulla ei ole kokemusta raskauden aikaisesta pahoinvoinnista, joten en tiedä millä oireilla se alkaa.
Lisäys. Turvotus jatkuu samanlaisena ja kuumina päivinä jopa pahenee, jos ei juo tarpeeksi. Uusi oire; järkyttävät kovat ja kipeät finnit leuassa, otsassa, poskilla ja kaulalla. Minulla tuli ensimmäiset finnit joskus viitisen vuotta sitten, kun poistin kierukan ja aloin syömään pillereitä. Pillerit vaihdettiin toisiin ja finnit hävisivät. Edes teininä ei siis ole finnejä ollut. Tämä on ihan järkyttävää! Ei meinaa uskaltaa peiliin katsoa kun sieltä kurkkaa takaisin joku kamala noita. Eipä ole hehkeä tämä raskaus. En tosiaan tunne oloani tällä hetkellä kauniiksi ja säikhyväksi.
Lisäys loppuu.

Neuvola on varattu heinäkuun viimeiselle viikolle. Silloin on rv8 raja ylitetty ja sydänäänten pitäisi kuulua.

Vielä muistui mieleeni. Nimiasia. Tytölle mulla on ollu nimi valmiina jo monta vuotta. Tuossa annoin miehelle lisääkin kivoja vaihtoehtoja, jotka sitten hylkäsin lopulta. Mikään ei voita tätä kauan sitten keksittyä nimeä. Pojalle on valmiina toinen nimi. Ensimmäisestä ei mitään tietoa mikä voisi olla.

Varmasti oli vielä jotain mihin piti vastata, mutta en vaan muista enempää.

Ihanan lämpimiä kesäpäiviä kaikille ja tervetuloa mukaan uudet tulokkaat =)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin varovaisesti ilmoitan itseni mukaan. Plussatestin tein yöllä, mitään oireita ei kuitenkaan ole ikenien verenvuotoa ja parin viime yön valvoskelua lukuunottamatta.
Leonore / la 16.3./ensimmäinen lapsi/26 v./KOKS
Minulle siis ensimmäinen lapsi, miehellä ennestään kaksi lasta.
 
Mä oon niin pihalla et mitä mun kehossa tapahtuu. Maanantaina siis alkoi vuoto joka on hyvin vähäistä, menkkakivut tuplana ja vuoton välillä lakannut kokonaan kunnes tulee taas hiukan. Pikkuhousun suojalla pärjää vaikka normaalisti menkkojen aikaan vuodan tosi runsaasti. Tänään sitten testailin ja mammaksi:n testipuikolla sain testiajan sisällä haalean viivan. Nyt myös päivällä sain pregcheckin testillä haamun mutta digi näyttää negaa? :O sunnuntaina testaan kyl viel uuskiks koska kyl sen luulis näkyvän digissäkin jos puikotkin antaa viivaa. Mä niin toivon että nyt olis kyytiläinen matkassa ja pysyis loppuun asti :)
 
Tein uuden testin eilen aamulla ja viiva oli edelleen haalea, mutta hieman edellistä tummempi. Huomenna testaan vielä.

Oireista: Mulla on ihan jatkuvaa vatsasärkyä, mietityttää jo että onko tämä enää normaalia. Edellisistäkin on toki ollut vatsakipuja alkuvaiheessa, mutta tää jatkuva särky on kyllä inhottavaa. Rinnat on myös arat, ja aika kovasti väsyttäisi kokoajan. Pissalla saa ravata tiuhaan.
En ole kyllä vielä ollenkaan sisäistänyt raskautta, kun aikamoinen yllätys oli.

Vaunuista: Meillä on 1,5-vuotiaalla nyt Emmaljungan City Crossit, ja ne on kyllä tosi hyvät. Varmaan pitäisi sitten niitä tuplia kuitenkin miettiä tuohon lisäksi, kun neiti on vasta 2v2kk maaliskuussa.

Me lähdetään ensi viikolla lomamatkalle Turkkiin, ja siellä saakin sitten olla syömisten kanssa vähän tarkempi. Neuvolan varaan varmaankin sitten matkan jälkeen. :)

Oletteko te miettineet käyvänne varhaisultrassa? Me käytiin viimeksi, mutta nyt ehkä voisi yrittää odottaa sinne nt-ultraan asti. Toisaalta olisi kyllä jo ennen sitä kiva tietää, että kaikki on kunnossa..
 


En tiedä näkyykö toi kuva mut yritin muokata sitä niin että viivat näkyis, kiitos huonon kameran en saa niitä kunnolla näkyviin. Ylemmässä siis pregcheckin testi jossa hailakkaakin hailakkaampi viiva ja alempana mammaksi sivulta tilattu erittäin herkkä testi.
 

Yhteistyössä