Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

huomenta :wave:
Kai sitä voisi uskaltaa ajatella, et ihan oikeasti on raskaana kun ei meinaa aamun paras herättäjä mennä alas, eli kahvi. Mies myös illalla katseli, et tissit on isot.. :D Ne on niin pienet, ettei pienikään turvotus niistä mene ohi :D
Jotenkin ei vaan meinaa uskoa, olin niin niin varma, että tärppiä saa odotella ties kuin kauan. Nykyinen kuopus antoi odottaa sen 9kk. Nyt meni 3kk.

Turvotusta on myös muuten vatsassa. Laivalle pitäs loppuviikosta, tietyt housut mitkä akattelin, ei ne varmaan mene mulle! :O

Lapset sai englannin lakuja viron tuliaisina sukulaisilta, nami pussit auki ja mua yököttää! :D

Rk ja Toivo 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Mä lakkasin stressaamasta ja jätin aamun testinkin tekemättä. Kun kerta olen plussat saanut ja mitään en vuoda, niin raskaana olen! :D Ehkä kulutan tuon viimeisen rfsun sitten kun on menkat viikon myöhässä.

Mun rinnat on aivan mielettömän kipeät ja turvonneet, turvotus mahassa oli eilen illalla aika massiivinen. Nyt meinaa vähän kuvottaa, joten eiköhän siinä oireita ole riittävästi :)

Kuusama ja Hupsis 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Raidallinen kissa
Oi, onpa ihanan vahva tuo dpo 16! :) Joo, ei tämä murehtimalla parane, joten mieluummin nautin :D

On se jännä tämä ihmismieli, kun ensin ajattelee että "en kai vain ole raskaana" (meille kun tämä oli vähän ylläri) ja heti seuraavaksi alkaa murehtia että "ei kai se ole tulossa pois". Näin se ajatus kypsyy aika nopeasti ylläriinkin :)

Oli muuten hassu juttu että tiesin heti oviksen aikaan että nyt napsahti :D Sellainen hiljainen tietoisuus asiasta. Sitten aloin vain odotella että koska voi testata :D

Kuusama ja Hupsis 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Minä tiesin kanssa.. oli vaan sellainen tunne. Ja sit kun sain dpo10 mammaksin puikolla ihan selvän viivan ja rfsu antoi kans haamun. Dpo11 molemmat vahvistuneet ja dpo12 digillä 1-2vkoa. Sit aloin miettiin että onko siellä kaksi vai mitä hittoa kun en koskaan ole noin aikasta plussaa saanu. No kun dpo13&14 ei vielä sen lkeesti kirkuvaa viivaa aloinki huolestua.. ihme vatvomista. Menkkapäivä oli ja meni ja ne ei alkanu. Nyt olen raskaana ja toivottavasti lähemmäs 9kk =).

Varhaisultran varaan 31.7, silloin 7+5 ja pitää näkyä kaikki tarvittava! Kaksi aiempaa raskautta 6+3 käyny eikä sykkeitä saatu. Mut tuolloin ovis ei niin tarkalleen tiedossa. Silti haluun nyt varman päälle. En kestä jos syke ei näkyskäön 6+ viikolla.

Nelli 4+2 (jotkut laskurit laskee pöivän pari enemmän.. mut meen tolla ku tiedän tarkalleen oviksen ni helppo laskee)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa NelHM ! onnittelut plussauksesta!!:flower: ja kaikille muille myös !
Tänään aamulla vähän yökötti tää pikku flunssan-poikanen, mutta muuten on ollut melko vähäistä huonoa oloa. plussasilin siis silloin kesäkuun 30. ekan haamuni ja 1. ja 2. päivä heinäkuuta hieman vahvemmat plussat ja siellä jo tuntui sellaisia alavatsan ja alaselän julintoja, jotka nyt vähentyneet,mutta välillä lieviä liitoskipuja.
Sen verran jo sulateltu että raskaana ollaan, että pakkohan se on jo uskoa, kun menkatkaan ei oo alkaneet =) väsymys on lähinnä sellaista ei-huvita-tehdä-mitään oloja, muuten ihan jaksanut pysyä hereillä ja öisin herään pissalle :p mites muiden oireet?
 
Täältä löytyy jatkuvaa pissahätää, välillä lievää kuvotusta (On onneksi lieventynyt. Oli todella pahaa ennen plussaa), välillä polttelua tai lievää menkkamaista tuntemusta alavatsalta (Pahat menkkakivut ovat onneksi loppuneet), nivusissa repäisykipuja nopeissa liikkeissä ja turvotusta. Turvotus on kaikkein pahinta.
 
Voi harmi mimii :( toivotaan vielä että olisi jotain harmitonta...

Nelli me taidettiin olla viime vuonna samaan aikaan kesäkuisissa?

Autoista Meillä on kanssa edessä auton vaihto kun nykyiseen ei saa kolmea istuinta rinnakkain ja on muutenkin aika pieni farmari. Tällä hetkellä ollaan mietitty Fordin S-maxia tai Galaxya, vaihtoehdot on aika vähissä jos tarvitaan paljon tilaa. Olisi kiva kuulla mitä autoja teillä on, joilla kolme lasta tai enemmän?

Oireista.. alamahan jomotus ja pienet liitoskivut alkoivat jo ennen plussaa. Aiemmissa raskauksissa turvotusta on ollut hieman vasta viimeisinä viikkoina, nyt in ollut jo viikon. Ja rasvaiset ruuat saa aikaan mukavan närästyksen. Housut tuntuu jo puristavan ja painetta on sen verran mahalla, että sen olemassa oloa ei voi unohtaa. Nää kaikki tulee aina vaan aiemmin ja aiemmin...
 
kuusama mä olin kans oviksen jälkeen 100 varma tärpistä ja odottelin just kans millon voi rueta testaa ja sieltähän se nasahti :)

mimii <3

tuisku83 meillä miehellä hurja hätä tän auto asian kans, vaihtaminen kestää aina vähintään puolivuotta. Kuten sanoit vaihtoehdot vähissä. Ollaan menossa kattoo volkswagen tourania :)

Oireita ei edelleenkään ihmeitä, poikafiiliskin kadonnut! Mutta TURVOTUS on jäätävä, ei tätä iltaisin peitä muulla kun kotona pysymällä ! Meillä olis parit juhlat tulossa en tiedä mitä puen kun syömisen
jälkeenhän tuo turvotus repee ihan hanskasta. Ja muutenkin ruoka niiiiin maistuu ja siivous sujuu ;)
 
mimii.! Tsemppiä, josko on vain harmitonta vuotoa! Hienoa että pääset nopeasti tarkistauttamaan tilanteen, niin ei tarvitse arpoa turhaan, että mitä on tapahtumassa! :hug:

Oireista: Samat alavatsakivut ovat edelleen läsnä, kuin mitä on ollut alusta lähtien. Nyt on kyllä jo ollut helpompiakin päiviä siten, että illalla on vasta alkanut enemmän kipuilemaan. Eilen sain salilla tehtyä jopa vatsalihasliikkeet, kun aikaisemmin viikolla oli pakko jättää sarjat vajaaksi kipujen takia. Jotenkin sitä on kuitenkin paaaljon varovaisempi treenatessa kuin normaalisti, onko jo lapsia saaneilla millaisia kokemuksia urheilusta raskauden aikana, fiiliksiä/käytännön vinkkejä tms.?
Lisäoireena olen nyt saanut nälän. Syön muutenkin säännöllisesti 3-4 tunnin välein, mutta nyt alkaa jo vatsa kurnimaan kahden tunnin jälkeen! Yöllä herään pissalle kertaalleen ja muutenkin vessassa saa juosta huomattavasti useammin, vaikka tulee juotua ihan sama määrä kuin ennenkin. Alavatsaa turvottaa ja pääsinkin ilokseni jo kokeilemaan äippähousuja, kun ystävällä oli kaapissa minulle sopivan kokoiset tallessa hänen raskaudestaan. Oli pakko nyt jo tilata parit, koska selkeästi vähentävät paineen tunnetta vatsalla "pahoina päivinä". Valmiiksi kun on hiukan vielä vatsaa jäänyt laihdutusprojektin jälkeen, niin voi nyt jo käyttää mammahousuja! :) Tarkoitus oli muutenkin vaatekaappia uusia, niin uusitaan nyt sitten vähän eri tavalla ;)

Autosta: Meillähän on siis ensimmäinen vasta tulossa, mutta alunperin meni muista syistä meni ykkösauto vaihtoon ja samalla otettiin huomioon mahdollinen lapsien tulo ym. Joten nyt mennään sitten isolla farkulla, vaunut tai vaikka kolmet mahtuu hyvin takakonttiin ja jos ostaa napakoita istuimia ym. niin niitä todennäköisesti se kolme menee mukavasti vierekkäin, jos aikanaan on tarpeen. Aloitetaan nyt kuitenkin tästä yhdestä ;)

Aurinkoista kesäviikkoa kaikille toivottelee Nutti ja Nutin toukka 5+2!
 
mimii. Voi eii.. No onneksi pääset het huomenna tarkistamaan mikä on tilanne :hug:

Täällä myös oireina jäätävä turvotus. Ilmeisesti tuo kun synnytyksestä on vain alle 10kk tekee sen, että maha tuli nopiasti esiin. Tai sitten siellä on kokonainen armeija tuloillaan :whistle: Meillä on neljän viikon päästä häät, joten katsotaan miten mekko mahtuu päälle. Maitoa myös tulee rinnoista vähän, vaikka olen lopettanut imettämisen 8 kk sitten. Iltaisin särkee edelleen alaselkää vähän ja päivisin nippailee vatsasta. Muuten on hiljaista oireilu, joten ei aina muista edes asiaa :)

Hassua kun tajuaa kuinka hysteerinen on ollut esikoista odottaessa, silloin sain kunnan tarjoaman varhaisultran rv 6+3, silti en voinut odottaa kokonaista viikkoa, joten menin yksityiselle jo 5+3! :D No siellä näkyi, että papu oli oikeassa paikassa ja 6+3 näkyi sydämen syke, joten olihan se helpottavaa. Mutta nyt huomenna tulee 5+0, enkä ole jaksanut edes soittaa vielä neuvolaan. Nyt on ajatuksena enemmän, että mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa, ei ne vauvat ja neuvolantädit ja lääkärit mihkään katoa.

Jostain syystä mulla on myös hirveä vahva tunne, että meille tulee kaksoset! En halua kaksosia erityisesti, jo yhdenkin vauvan raskaus on riskiraskaus ja joudun olemaan lepopakossa rv 2o lähtien taas luultavemmin, joten kahdella olisin varmaan lepopakossa heti. Oireita ei ole enemmän eikä muutakaan, mutta alusta asti olen selittänyt miehelle, että siellä ne Irma ja Jorma hengaa ja miettiny miten niiden kanssa selvittäis. Mieskin jo eilen sanoi, että hän ei enää osaa ajatella muutakun että ne on kaksoset ja hänkin puhuu niistä monikossa :D No joo, toivotaan että siellä se yksi tyyppi majailisi, se olisi ihan tarpeeksi. Ihmismieli vissiin on vaan outo kun saa tälläisiä intuiitioita.

Nutti Jos ei minkäänlaista pehmenemistä tai avautumista tapahdu, niin aikalailla raskaana oleva saa tehdä oman voinnin mukaan ihan normaalia treeniä loppuun saakka. Jos tuntuu epämukavalta tai tuntuu kipua, niin sitten pitää jättää väliin se liike, mutta muutenhan on hyvä jos vaan jaksaa käydä :)

Muoks. Piti vielä kysymäni, että joko s4nnn on saanut plussaa testeihin vai mikä on meno siellä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä unohdinkin äsken kirjottaa yhdestä jutusta, nimestä. Aiemmin ollut jäätävää vääntöä ristiäisiin asti. Nyt kuin salaman iskusta jo näin aikaisin nimiehdotus tytölle valmiinaa :0 miten muilla tämän nimi asian kanssa edetty nyt/aiemmin?

Niin ja noista vuodoista, unohdin aiemmin jo laittaa, siis mulla vuosi tokalla rv 8 kirkasta verta ja rv10 lisäksi isoja hyytymiä, ja niin meni kaikki hyvin ja tuolloin diagnosoitu keskenmeno on erittäin tempperamenttinenn kaksivuotias. Vaikka oon mä varmaan joskus maininnu..

Unto-Helmiina ja Yrmy 5+0 (ehkä)
 
Onnea uusille ja tervetuloa!:)

mimii, voi ei.. :(

Täällä on kans nyt toisen kanssa aika paljon rennompi filis, ja tosiaan välillä unohtaa että tässähän ollaan raskaana! ;) Isoin syy on kyllä ollut muutto, saatiin kämppä myytyä ja nyt sitten on ensimmäinen yö uudessa takana, ja ihan kaameeta puuhaa toi muutto, jotenkin sen muistaa mutta sitten ei kuitenkaan..! Että tavallaan hyväkin kun on ollut niin paljon muuta tässä ekoilla viikoilla, että vasta iltaisin herää tuohon teidänkin mainitsemaan hillittömään turvotukseen :D Mutta olen niin tyytyväinen että se muutto nyt ohi, eihän tässä ehdi teidänkään kuulumisia lueskella ollenkaan ;)

Ikäerosta oli ollut puhe; meille tulee 2v10kk eli oikeastaan just se mikä toivottiin, ehdin oleen vähän aikaa töissä ja jos yksistä vaipoistakin päästäis suunnilleen eroon. Eli 2v uhmatapaus täälläkin :D

Oireista: rinnat arat, välillä tuntuu samaa kihelmöintiä kun esikoisesta maidon noustessa.. Sitten toi turvotus iltaisin, aamulla maha ihan litteä.. Kahvia ei voi juoda ilman pahaa oloa, ja nyt on parina aamuna herätessä ollut huono olo ja maha sekaisin, nälkä myös muttei varsinaisesti tee mieli syödä mitään tiettyä. Ja sitten omituisin oire on aamuherääminen! Oon todella aamutorkku ja esikoisenkin saa meillä herättää aina aamuisin, eli nyt lomalla voisinukkua, mutta ehei kun olen jo 6 aamulla ihan rikkana hereillä, päivällä sitten nukuttaa kyllä ;) Niin ja yksi oire kropan kuumotus, sellainen olo että hohtaa lämpöpatterina, ja silti vedän peittoa niskaan nyt helteilläkin yöllä.. Että olihan noita jo! Kunnon pahoinvointi ja megaväsymys onneksi vielä pysyneet poissa!

Ihanaa hellepää maalismasuille! :)

Vappuvaavi 5+5
 
Jaksamista mimii!

Oireet on viimeisen parin päivän aikana lieventyneet hurjasti. Viikonloppuna vatsaa väänsi niin että oli vaikea nukkua, nyt sitä tuskin huomaakaan. Turvottaa täälläkin, joustamattomia housuja en ole käyttänyt viikonlopun jälkeen. Muuten ei vielä pahoinvoini ole ilmoittanut itsestään, mutta roska-astioiden haju kuvottaa. Se on vähän hankala, kun teen kesätöitä siivoojana. :D Ja koirien herkkupalat on toinen, mitä ei viitsi pitkään haistella.

Ei ole ihan treeneihin verrattava, mutta mulla ensimmäinen ajatus plussan jälkeen oli, että miten pystyy olemaan töissä. Ensimmäisen päivän hissuttelin ja varoin, pikkuhiljaa on ruvennut löytymään luotto siihen että uskaltaa olla normaalisti. :D Tänään kuitenkin huomasin, että saattaa alkaa heikottaa jos vetää koko päivän täysillä tehoilla. Onneksi työ on itsenäistä, niin saan rytmittää sen mukaan mitä olo antaa myöden. Sormet ristissä odotan että paha olo pysyisikin poissa, tulis nämä kesätienestit todella tarpeeseen. :D
 
Unohtui tuosta vielä yksi lähes oireisiin rinnastettava asia, ruokailutottumukset nimittäin muuttui laakista terveellisemmiksi. Jos vielä viikko sitten salaatti jäi tekemättä ihan vain saamattomuuden vuoksi, nyt on koko ajan hedelmiä ja vihanneksia saatavilla.

Oletteko te muut aloittaneet joidenkin raskausvitamiinien käytön, vai luotatteko monipuoliseen ruokavalioon?
 
mimii Voi kurjuus :(. Oispa kuitenkin harmitonta. Meillä päin eei taatusti ois neuvolan kautta saanu mitään.. sanottuvaa että kesken menee. Että hienoa kun pääset tilannetsekkaukseen heti! Tsemppiä!

Tuisku83 Niinpäs oltiinkin =).

Oireista Mulla huono olo aaltoilee. Syödä pitää normia useammin myös. Väsyttää ihan sikana mut ei nukahda kun koko ajan jotain touhuaa. Jos vedän pitkälleen ni tajus pois heti. Minä myös herään aamulla jo viiden jälkeen. Todella rasittavaa! Ei tuu vaa uni enää. Maha pöllöttää kyllä iha tossa, huhhuh :O. Mulla oli kans sellanen olo että tuleeko kaksoset kun aikasin plussasin ja viikko oviksesta jo ekat haamut. Ja sit vaa sellanen olo. Mut ei kyl tarviis 5. ja 6. tulla. Iha yks riittäs. Mut toki kaikki otetaan vastaan! Varhaisultra on varattu 31.7. 7+5 sillo. Tosi vähä oli täällä aikoja saatavana heinäkuussa ja sit mä haluun samalle kuka kuopuksenki ultras alussa.

Nimistä. Meillä on ollu molemmille nimet tiedossa jo ennen ku ees uutta raskautta ajateltiin.. ne vaa on että jos joskus vielä.

Auto on 7 hölön mutta bussiin pitää vaihtaa. Ei mahdu enää vaunut ym.kamat jos tämä pieni selviää maailmaan.
 
mimii :heart: jospa kumminkin jotain harmitonta.

ikäerosta meillä on 3 ensimmäistä kolmessa vuodessa :D kolmosen ja nelosen välissä on huimat 4 vuotta. Nyt ikäeroksi tulee 2v 2kk. Ja tämä ON se viimeinen. Sterilisaatio on sitten se seuraava askel.

auto on kans 7 hengen, vaunut nyt ei mahdu mukaan nytkään kyllä. Toivottavasti liinailu olisi nytkin the juttu. :)

nimi no ei oo havaitoakaan. Pojalle on toiset nimet, muusta ei pienintäkään haisua. Vanhahkoja nimiä on muuten, samaa linjaa mennään kyllä.

vitamiinit vielä. Juu, siis varsinkin on tuota ruokahaluttomuutta niin multitabsin raskaus nappeja vetelen kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on iltasin jäätävää pahoinvointia oikein huolella. Että saa tehä tosissaan töitä jottei hyvä ruoka lennä kaaressa pois. Makea ei maistu ollenkaan ja suolanenkin jotenkin. Mutta ei oo yhtään väliä. VÄsymys pysyy onneksi edelleen taka-alalla :). Töissä jaksamista oon miettiny mutta mutta sitä on tässä vaiheessa turha miettiä.

Meillä nämä nimiasiat on aina päätetty vasta siinä vaiheessa kun on ristiäisiä järjestetty ja esikoisen toinen nimi on aikanaan vaihtunu vielä eteisessä ku pappi on ollu talossa. Joten mitä sitä hätäilemään :D
Autoista meillä on aikanaan ollu opel vectra porrasperä ja toyota corolla farkku ja näiden kyydissä on matkustanu kolmelasta. nyt on sama merkki mutta corolla verso 7 rekisteröity ja meinataan mahtua siihen tällä porukalla. Otetaan liikkuessa sitten käyttöön kantoreppu tai liina ;)
 
Huhhuh mikä mieletön turvotus :O Maha on kuin koripallo vaikka muuten ihan normaalimitoissa olenkin. Nyt tuntuu jo nilkoissakin. Tämä helle tietysti vain lisää ilmiötä.

Vitamiineista: Ostin tänään Multi-tabsin raskaus-tabletteja. Eipä niistä kai haittaakaan ole, ja foolihappoakin sisältävät :)

Autosta: Vaikka meillä odotetaan vasta esikoista, joudutaan jo miettimään autoasioita. Meillä on "muutama" koira, joten ajellaan pakettiautolla johon on tehty koirille häkit taakse. Siihen etupenkille kai saisi ihan normaalisti kaukalon, vai?. Toinen auto onkin sitten kahden hengen farkku, sen kohtaloa joutuu nyt vähän miettimään.

Mä olen kunnon friikkinä tutkinut vaunuasioita jo aika monta vuotta, mutta silti en osaa miettiä millaiset olis meille hyvät. Koirien kanssa liikutaan paljon, joten ihan kunnon tukevat vaunut pitäis hankkia. Kääntyvistä etupyöristä haaveilen :) Bongasin Emmaljungalta kääntyvillä pyörillä varustetut Edge Duot. Ne vois olla aika passelit, ei liian kevyet eikä rimpulat vaan tukevat ja painavat mutta silti paremmin ohjattavat kuin perinteisillä pyörillä olevat. Vai mitä mieltä olette? Löytyykö teistä muista koirallisia ihmisiä?
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista Emmaljungat on kyllä tukevat ja hyvät vaunut. Täällä myös koirallisena on ollut tärkeää, ettei vaunut ole heti kumossa jos tulee äkillinen liike. Tosin meillä on ihan kiinteillä renkailla, mutta nuo kääntyvät vaikuttavat käteviltä! Toiset rattaat meillä on Britaxin B-dualit, jotka on kätevät matkarattaina ja kun niihin sai pienen vauvan kaukalon kiinni kauppareissulle, mutta onhan ne jatkuvassa käytössä tosi hempulat ja jos koiraa niiden kanssa veisi niin olisi nopeasti kumossa :)

Täällä myös katsellaan jo hirveästi sisarusvaunuja. Hölmöähän se tässä vaiheessa, mutta mutta mutta.. Eli jos jollain on kokemuksia sisarusvaunuista, joissa matkaisi vastasyntynyt ja 1,5 v, niin kertokaa ihmeessä :)
 
Koiraihminen löytyy kyllä, koiraa ei tällä hetkellä ole. Pyöritän arkea aika pitkälle omin voimin, mies on PALJON töissä, joten koen ettei multa löytyis enää aikaa koiralle. Jokupäivä sitten taas :) Kissavanhus löytyy kyllä :)

emmaljungatvarmasti on hyvät, kokemusta ei kyllä ole, mutta en koskaan ole kuullut muuta kun kehuja. Meillä on nykyään tommoset himpulat, kyllä ne menettelee, vaihtaa en kyllä aijo. Ellei nenän eteen sitten tippusi ihan jotain unelmakauppoja :)
Kaksostenrattaista varmaan riippuu aikapaljon haluaako rinnakkain vai päällekkäin olevat? Ja että kuinka paljon niillä kuljetaan. Meille riittäs varmasti ne carenan tuplat mihin saa sisaruksen ja vauvankopan.

unettomuus jokseenkin vaivaa sitten tääläkin. Uni ei meinaa tulla ja aamulla heröän ennen kukon rääkäsyä. No, ehtiipä päivän aikana hommat hyvin :D


Mukavaa päivää maaliskuun mussukoille!

Rk & Toivo 4+1
 

Yhteistyössä