*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille! :hug:

Tigerina: Olipas tyhmä viesti, toivottavasti osaat olla välittämättä äidistäsi!

Yritin soittaa neuvolaan kun mun valkovuoto näyttää joskus kuivuessaan vähä vihertävälle, ei miltään sammaleelta muttei ihan valkoseltakaan. Mutta en saanu yhteyttä sinne.

Pitäiskö olla huolissaan kun en käy enää joka yö pissalla?

Omppis ja papunen 14+2
 
Nii-i... sitä ei moni tiedä mitä sen naisen päässä liikkuu. Naisen, joka hehkui onnesta kun sai tietää että siskoni odottaa lasta.. Ja nyt kuin kymmenen sitruunaa nielleenä kun saisikin kaksi lastenlasta samana vuonna... Tuli vähän sellanen olo et jää varmaan ristiäiskutsu "vahingossa" lähettämättä yhteen osoitteeseen.
 
Maha on mullakin jo kasvanut. Esikoisesta maha näkyi myös selkeästi jo rv15, joten ei mikään ihme että tästä on näkynyt jo vähän aikaa :) Tietysti vatsa on ihan jätti, kun muutenkin on ylimääräistä siinä.

Candlelight En tiedä onko normaalia, mutta samaa on mulla jos pyöräilen tosi usein tai pitkän matkan :D

Tigerina Voimia :hug: Toivottavasti äitisi suhtautuminen muuttuu pian!

Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Omppulimu Ei tarvi olla huolissaan. Kohtu on vaan noussut vähän ylemmäs niin se ei paina rakkoa samalla tavalla :)

Kuuntelin tuossa dopplerilla ja vauvalla oli taas aikamoiset bileet. Pari kertaa olin tuntevinani muljahduksen, mutten uskalla vielä luottaa itseeni :D

13+5
 
Mä olen kanssa ollut jo tuntevinani liikkeitä mutta en uskalla luottaa omiin tuntemuksiini vielä :)

Tigerina pahoittelut että noin huonosti äitisi otti uutisen, asiatonta mun mielestä, varsinkin jos on ollut onnellinen siskosi uutisista.

Nallu minkä merkkinen doppler sulla on? Oon ite miettinyt että tilaisin sen Angelsoundsin tarjouksessa olevan mutta onnistun aina puhumaan itteni pois koko ajatuksesta viimeistään siinä kun pitäisi maksaa. Onkohan se nyt niin tarpeellinen ja tuleekohan sitä käytettyä... :D

Täällä jatkuu edelleen suht. oireettomana olo, kotia on kamala ikävä ja välillä pääsee itku kun mietin että miksi piti Suomeen tulla kun sitten ikävöi niin kovasti. Näillä näkymin me nähdään miehen kanssa vasta joulukuun alulla, siihen on niin pitkä aika vielä :'(

Anncarol ja toukkeli 14+0 *poks*
 
CandleLight: myös minulla pyöräily tuntuu epämukavalta häpyluussa. Yritän veivata 5km työmatkan ainakin 2-3 kertaa viikossa että tulisi hyötyliikuntaa. Tällä viikolla pyöräily ei ole kovin hyvältä tuntunut, joten voi olla että pitää siirtyä autoiluun. Kai ne paikat löystyy "alakerrassa" ja siksi tuntuu hankalalta.

Tigerinalle osanotot äitisi tympeästä mailista. Tuossa tilanteessa kaipaisi tukea ja apua enemmän, kun on parisuhteessakin vaikeaa. Syyllistäminen ja sisarusten eriarvoistaminen on ihan pebasta :(.

Rakenneultrakutsu tuli lokakuun lopulle, on sellaiseen aikaan että joudun poistumaan töistä kesken päivän. Aikaa ei pystynyt vaihtamaan, vaikka yritin. Eli pitää kertoa töissä raskaudesta sitä ennen. Tässä on käynyt ilmi, että työkaveri jonka kanssa teen eniten hommia, on ilmeisen lapsivastainen vela. Aika suoria kommentteja on ollut välillä, joten mitähän saan niskaani kun kerron...
 
Voi kun miulle tuli paha mieli sinun puolesta Tigerina. Jotkut äidit osaa olla kovia ja ajattelemattomia. Ikähän ei tunnetusti ole mikään tae kypsyydestä ja vanhemmatkin osaa olla tosi lapsellisia joskus! Lohduttaa ehkä ajatella, että kun omissa vanhemmissaan tunnistaa sellasia merkkejä, voi sitten ite pyrkiä olemaan tukevampi ja ymmärtävämpi!
Ihanaa se on silti, että saatte vauvan tympeästä vastaanotosta huolimatta. Me ollaan ainakin kaikki onnellisia sinun puolesta!

Oon aina ollut sitä mieltä, että oon jotenkin näiden hormonaalisten vaikutusten ulottumattomissa, mutta kulunut viikko on todistanu toisin. Ihan naurettavat asiat itkettää ja saa herkäksi! Nytkin kun mietin, miten ilkeästi oli Tigerinan äiti kirjoittanut, alkoi silmäkulmia kutittaa:'(
Eilen silittelin pienen önniäisen kuvaa sängyssä ja rupesin itkemään kun sillä on niin pienet kädet!
Onko raskaus tehny teistä muista tällasia hulluja:heart:
 
Tigerina, kuulostaa niin ikävältä :( Minäkin olen vähemmän tekemisissä isäni kanssa, mutta ajattelin hänellä olevan oikeus tietää tulevasta lapsenlapsestaan. Vastaukseksi sain "Voi kyynel, en oo vielä valmis." Kyllä siinä meinasi savu nousta korvista ja mietinnön vastaavani viestiin että "selvä homma, varaan ajan aborttiin, kerro ku olet valmis niin kokeillaan uudelleen". Miten voikaan ihmiset olla ajattelemattomia puheissaan ! Koita kestää. :hug:
 
Minullekin tuli pahamieli tuosta Tigerinan äidin viestistä, Voimia sinulle! Jospa se äitisi mieli muuttuu ajan kanssa positiiviseen suuntaan.

Meilläkin olisi kertominen omalle äidille ja miehen äidille,saa nähdä miten ottavat uutisen vastaan...Jännittää ja toiselta pelottaa,mutta aika näyttää miten käy...

Tuntuu,että kohta joutaa jo unille,huomenna olisi aamuvuoro, olen siis kaupassa töissä,kuorman purkua ja kassalla istumista tiedossa,mutta äkkiä se päivä menee.

Mutta tälläistä tällä kertaa.

Jemimi ja Nötterö 12+4
 
Moikka. Täällä myös kaksosten odottaja viikoilla 12+1 maaliskuun 20 la. Meillä on ennestään 6v. tyttö ja 4.v poika. Tänään alkoi vk sairasloma siihen asti kunnes on aikaistettu neuvolalääkäri. Mulla on vuotoja. Ultra oli Ma ja ti oli jo vähän vuotoa. Ti ultrassa kaikki molemmilla hyvin, kunnes taas ti iltana lorahti kunnolla ja sen jälkeen vähäistä vuotoa. Soitin neuvolaan ja nyt sitten otan levon kannalta ja odotan jännityksellä lääkäri neuvolaa vk.n verra. Maha on jo kovasti kasvanut.Väsymys on ihan järjetöntä koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81
Heippa kaikille :)

Olipas täällä melkoisia uutisia, sekä hyviä että huonoja. Tsemppiä kaikille!

Viimeksi kyselin niistä riskiluvuista. Kiitos teille, jotka kirjoittelitte omia lukujanne :)
Eilen mulla oli neuvola ja kysyin vielä tarkemmin asiasta. Siinä oli kaksi lukua, toinen oli 1:670 ja toinen 1:27000. Eka taitaa olla downin oireyhtymä ja toinen joku muu kehityshäiriö.

Neuvolassa kuului pikkuisen sydänäänet ihanasti :) Voi sitä onnea!

Alavatsaa on tänään vihlonut jos liikaa häärään. Pitäis varmaan välillä huilailla...
 
Heips! Päätin miekin rekisteröityä tänne, olen lukenut sekä maaliskuun mussukoita, että helmikuun helmiä, kun lasketusta ajasta ei vielä ollut varmuutta. Ultrassa varmistui että la on 7.3., ei lähdetty muuttamaan, vaikka muutaman päivän isompi oli. Kaikki oli hyvin, aika rauhallinen tapaus, mutta miun liikkuessa rupesi pienikin liikkumaan. :heart: Mutta tässä hieman esittelyä, ja samassa kysymys, jota olen tänään pähkäillyt.

Alkuraskauden aikaan oli väsymystä, ja työpäivän jälkeen tulikin nukuttua 2-3h päikkärit, mutta muuten ei mitään kummempia tuntemuksia. Alussa tosin teki mieli sotkea jäätelöä ja pekonia toisiinsa, mutta tämä mielihalu lähti kun aloitin vitamiinien syönnin. :D

Liikkeistä tahtoisin kysyä sen verran, että onko mahdollista tuntea niitä jo nyt? :O Pari viikkoa on tuntunut pientä kuplimista / möyrimistä, jota aattelin mahan kurinoiksi, mutta tänään istuessani mutkalla sohvalla tuolle oikealle puolelle tuli sellaset kovat tökkäsyt, jotain 5-8 kappaletta peräkkäin. Nämä loppuivat heti kun suoristin selän, ja yritin käellä kokeilla, että mitäs ihmettä. :O Viikkoja on siis 14+. En oo ikinä tuntenut tuommoisia tökkäsyjä sisältä päin, ja olivat ihan selviä, eivätkä enää vaimeita. Pitänee huomenna soittaa neuvolaan, ja kysyä asiasta, ellei muuten selviä. :)

Masun kasvusta sen verran, että muutamat ovat jo kysyneet, että mahtaako olla pieni tulossa. ;) Vaatteista suurin osa ei mene päälle, tai paidoissa on helmat niin lyhyet nyt, että masu näkyy. Pitäisi vähän tuunailla nuita muutamia mammavaatteita enemmän oman tyyliseksi, ja hommata taikka ommella parit masutuubit.

Ikää tosiaan miulla parin viikon päästä 22 vuotta, miehellä 25. Naimisiin mennään tässä kuussa, ja pikkuinen on molempien ensimmäinen. Edellinen raskaus meni kesken paria päivää ennen viime vuoden joulua, viikkoja oli silloin 8-9, mutta alkio jäänyt 6-viikolle. Vauvan sukupuolta aiotaan kysyä, tällä hetkellä perhepiirissä arvaukset 3-1 pojan puoleen, itsellä ei ole sen kummemmin tyttö tai poikaoloa. :)

Huih, jospa siinä nytten alkuun jotain, seuraavalla kerralla sitten enemmän osaa keskusteluun näin esittelyiden jälkeen! :)

Eli miut saapi lisätä, Viude, 1.lapsi - PKSSK ja la 7.3.
 
Mulla oli tänään töissä aivan kamala päivä...
Kiire pukkaa päälle ja luo paineita. Itkuisena tulin kotiin ja lopulta nukahdin väsymykseltäni ja itkultani.

Ajattelin huomenna kertoa esimiehelle, että tarvitsen auttavia käsiä helpottamaan työtaakkaani. Tuntuu etten millään ehdi kaikkia asioita hoitamaan työajan puitteissa.
Olenkohan kenties tullut hitaammaksi raskauden myötä tai voi se johtua siitäkin että olen liiankin tunnollinen, koska haluan tehdä asiat kunnolla.
Tuntuu vaan ettei jaksa olla yhtä tehokas ku ennen raskautta.
Ja kiire saa mut jotenki aivan jumiin...

Kellään muilla vastaavaa, et ihan ku toimis jotenki puolella teholla?

Sintu74 & masukki 14+1
 
Täällä kans kuohuttaa Tigerinan puolesta! Ei ihme, että olet loukkaantunut.. Todella töykeä maili! :| Vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty, niin älä anna sen liikaa masentaa. Raskaus ja vauvan tulo on kuitenkin ihana asia :heart: , sanoi sun äitis siitä mitä tahansa.
 
Tigerina todella törkeästi sanottu äidiltäsi! Kyllä voisi itseltäkin unohtua laittaa ristiäiskutsu.. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Raskaus on upea asia ja lapsi on aina ihme, nauti vaan täydestä sydämestä ja jätä tuollaiset kommentit omaan arvoonsa (vaikka tiedän miten kovasti sattuu).:hug:
 
Kiitos ihan mielettömästi kaikille tuestanne, täällä on ihan kyyneleet silmissä kaikesta osoittamastanne myötätunnosta :heart:

Mun on nyt vaan pakko niellä kaikki paha mieli, täytyy ajatella yksiöni asukasta, sillä täytyy olla kaikki hyvin joten mun on tsempattava. Aion olla aikuisempi osapuoli ja miehen kanssa ollaan ihan hirmu onnellisia tulevasta vauvasta, kiehukoon äiti nyt rauhassa.

Vaikeeta tietysti senkin takia että taustalla on perussairautena masennusta ni tällanen vetää mielen nopeesti mustaks ku huomaa et tuliki kallio vastaan ja romahtaa omaki mieliala ku huomaa et joku ei olekaan mun puolesta onnellinen ja innostunut. Onneksi mulla on ympärilläni, niin tällä palstalla kuin omassa ystäväpiirissänikin paljon ihmisiä jotka on tukenut mua.

Kiitos kaikille, onneksi jaoin tämän täällä ni tuli parempi mieli :)

Ja jos jotain hymyilyn aihetta haetaan vielä, niin ainakin se kolmioon muutto häämöttää jo ihan lähellä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81
Hienoa Tigerina että tsemppaat äitisi suhtautumisesta huolimatta vaikka varmasti vaikeeta on. Toivottavasti muut läheisesi antavat sinulle täyden tukensa ja täältä palstalta saat sitä varmasti myös! :) Itseäni jännitti ihmisten suhtautuminen kun mulla on taustalla se vakava masennus et tuleeko kommentteja et "miten sinä nyt toisen kun ekankin kans oli niin vaikeeta." Mut kaikki ovat suhtautuneet hienosti ja kannustavasti neuvolaa myöten. Raskaus on niin suuri asia ettei siihen kyllä kaipaa ketään maalailemaan piruja seinille. Pidetään lippu korkealla! =)
 
Ihan ensin Tigerinalle voimia. Todella itsekäs tuo äitisi vastaus. Mun äitini ensimmäinen kommentti silloin viikkoja sitten oli, että "et kai sä aio sitä pitää?". Nyt jo äiti on tosin eri mieltä asiasta ja innoissaan tulevasta vauvasta. Ja mitä tuohon sun taustaan ja muuhun tulee, niin jos haluat purkaa sydäntäsi/saada vertaistukea, mulle voi laittaa yksityisviestiä. Nimim. 3 lasta masennuksen kanssa synnyttäneenä. Se on ns. perussairaus mulle.

Tervetuloa kaikille uusille!!

Joku kyseli, onko jo mahdollista tuntea liikkeitä, varsinkin jos on eteenpäin kumartuneena. Vastaus on KYLLÄ.

ON: Mulla on nyt jotenkin tyyni ja rauhallinen olo. Mies on kotona, tosin ollaan enemmänkin sellasissa kaverillisissa väleissä. Katsoo nyt mitä tuleman pitää. Hänen mielestään meidän pitäisi muuttaa isompaan asuntoon, eikä jakeluun mene millään, että meidän tuloilla ei Helsingin kantakaupungista isompaa asuntoa saa jollei voita lotossa. Tässäkin on jo 80 m2. Enkä mä halua alkaa muuttamaan. Vasta muutettiin tähän.

Eilen iski aivan järkyttävän huono olo ruokailun jälkeen. Turvotus oli niin kamalaa ettei pystynyt oikein mitenkään päin olemaan, närästi niin, että lapojen väli meni jumiin. Melkein läksin jo lääkäriin, mutta kuuma kylpy auttoi sen verran että pystyin sit nukahtamaan. Ilmavaivat ovat lisääntyneet todella paljon. Pierettää ja röyhtäilyttää ihan jatkuvasti.

Tänään on NT-ultra. Vähän jännittää. Mies sanoi tulevansa mukaan. :)

Tikuliina ja tyyppi 11+1-2
 
Kiva että saadaan vieläkin lisää porukkaa tänne! Tervetuloa vaan uusille! :flower:

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tigerina tosi kurjaa tuo äitisi suhtautuminen. Hyvä että olet kuitenkin kaikesta huolimatta tsempannut ja yrität jättää hänen kommenttinsa omaan arvoonsa. Nauti nyt vaan raskaudestasi ja niiden ystävien tuesta ja kannustuksesta, joilta sitä saat!

SoonFab4 Ihana vatsa sulla! :) Tosta ei kyllä voi enää erehtyä!

Nippatäti mä niin tiedän ton tunteellisuuden! Tuolla aiemmin kerroinkin mm. siitä, kun rupesin itkemään kun luin Hesarista syntyneet ilmotuksia! Siellä kun oli yksi niin kaunis runo sen vieressä niin kaunis vauva! :D

Tikuliina, ihanaa kuulla, että olette nyt miehesi kanssa paremmissa väleissä! Tsemppiä ultraan! :)

Mahan näkymisestä Mä odottelen esikoistani, mutta maha on kyllä jo todella pömppö. Eihän se kohtu kai kamalan iso vielä ole, mutta ilmeisesti suolisto, vatsalihakset ja kaikki muu tuolla vatsassa on niin löysistynyt että rellottaa tossa edessä. :D Lisäks tulee syötyä paljon enemmän kun koko ajan nälättää. Kohdun asennosta mulla ei ole mitään tietoa. Mulla ei mene enää kuin yhdet normaalit housut vyötäröltä kiinni, ja niissäkin saa välillä jo nappia aukoa. :D

Sintu74 kyseli raskauspainon kehittymisestä. Mulla tullut jo kolme kiloa. :ashamed: Pitää vähän karsia tota herkuttelua. Luulen että tilanne tulee vielä vähän senkin puolesta kyllä tasottumaan, että nyt kun pahin väsymys alkaa olla ohitse, niin jaksaa taas varmaan urheilla enemmän..

Mua vähän jännittää, kun meillä on eka lääkärineuvola vasta muistaakseni joskus 24 viikolla. Mitä jos jotain onkin vialla, ja se huomataan vasta sitten?? Vai oonko taas vaan ylihuolestuvainen...

Mä mietiskelin myös jonkin aikaa dopplerin ostamista. Päädyin sitten ostamaan huutiksesta parilla kympillä Angel sounds dopplerin. Eilen se tuli, ja heti kokeiltiin, mutta ei saatu mitään kuulumaan. Liekö sitten mun ilmavaivat möyrynneet siellä niin kovaa että peitti sydänäänet. :D Nimittäin nyt sit aamulla koitin uudestaan, ja löysin ihan vaimean, mutta selkeän, rytmikkään ja nopean jumputuksen. :) Oli aivan ihanaa. :heart: Mitä Sintu74 tarkotit, kun sanoit jotain dopplerin vaikutuksesta sikiöön? Voiko se jotenkin vaikuttaa vai? Mä en ole kuullukaan sellasesta..

Täällä mies on selkeesti muuttunut noiden ultrien jälkeen. Taisi sillekin konkretisoitua tää raskaus ihan uudella tavalla, kun näki sen minivauvan siellä pyöriskelemässä. Mies on ruvennut herkistelemään, sillä silmät kostuu kun se katselee noita ultrakuvia, ja silittelee ja suukottelee vatsaa paljon enemmän, hymyilee vaan koko ajan ja säteilee. Ihana. :heart:

Nyt pitää ruveta paikkailemaan mökkikamoja viikonlopuksi. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Nanna 11+3
 
Mekin pohdittiin, että ostetaanko doppler vai ei, tuolla kaapissa se nyt on. :D Ja hyvä ostos oli, saa aina itselle mielenrauhan kun hetken kuuntelee. Meillä siis se kaikista halvin, n.20e makso.

Ollaan huomenna lähös ulkomaille 2 viikoks ja tottakai mulle iski pari päivää sitte kamala flunssa. Nyt ei huvita yhtään mennä vieraaseen maahan raskaana ja kipeenä. :( Ja kun joka lääkepaketin kyljes lukee ei suositella raskaana oleville tai imettäville. Lämmintä mehua juonu litrakaupalla. Muutenkin vähän jänskää, että jos jotain tapahtuu. No eiköhän kaikki mee hyvin. :)

Nyt saa masu mun puolesta pullottaa niin paljon kun haluaa, eikä tarvi käyttää enää sellasia piilotteluvaatteita. Ei kukaan tuttu meitä 2 viikkoon näe. :D

Minttu ja kääpiö 13+3
 
joo, tigerina, tuli mieleen et olis sit äitisi voinut jättää kokonaan vastaamatta, jos ei muuta asiaa kerta ollut. vähän samasta syystä johtuen mies ei ole omille vanhemmilleen kertonut eikä aio edes kertoa, sanoi että huomaavat sitten kun huomaavat, koska aina kun hän on vanhempiensa kanssa tekemisissä / yhteyksissä, niin aina niillä on niin vaikeeta ja pitää mussuttaa ja niin edelleen et into kertoa menee jo siinä..
 
  • Tykkää
Reactions: Tigerina
Se oli sit se NT-ultra tänään. Vauva voi hyvin, kasvaa kovasti ja vahvistettiin sit neuvolakorttiinkin laskettu aika, joka muuttui entisestäänkin. Kovasti se siellä pyöri, potki ja nyrkkeili. Taas aikaistettiin kaikkia muitakin tutkimusaikoja.

Mutta, terve lapsi sieltä on tulossa. Niskaturvotus 0,9.

Ja mies oli mukana, ja oli silminnähden onnellinen näkemästään. :)

Nyt on hyvä mieli. <3

LA 24.3.2013

Tikuliina ja tyyppi, yllättäen jo 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä