*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Allekirjoitan pitkälti aiemmat kommentit. Olen huomannut saman, että jotkut vain kirjoittavat omia kuulumisia. Ajattelen kuitenkin niin, että kukin tavallaan.

Välillä tulee niin paljon tekstiä, ettei kaikkea muista kommentoida. Usein tulee kommentoitua sellaisia asioita, joista itse tietää tai joita on kommentoitu paljon ( ne on helppo bongata) En henkilökohtaisesti ignooraa ketään. Kurjaa, jos joidenkin tekstejä ei kommentoida ja se pahoittaa jonkun mielen. Tuskin kukaan tekee sitä tahallaan.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, etteikö voisi vaikeuksien parissa olevia tsempata. Ehkä mun on helppo samaistua heihin, koska olen yksi, jolle terveen ja täysiaikaisen vauvan saaminen ei ole itsestäänselvyys. Tiedän mitä on elää huolen, pelon ja epätietoisuuden kanssa. Tiedän myös miten tärkeää on saada jakaa ajatuksia ja saada kannustusta. Harrmi, jos se karkoittaa muita, mutta samalla tavalla jokaisella on oikeus kirjoittaa ikävistä asioista kuin positiivisista. Mun mielestä jokaiselle pitää antaa oikeus olla sellainen kuin on ja jokaisen on etsittävä oma paikkansa. Toivon todeella mahdollisimman monen pysyvän täällä. Jospa tämä puhdistaisi ilmaa ja kirjoittelu jatkuisi positiivisissa merkeissä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon keskusteluun keskustelun tyylistä täällä... Minä en oikeastaan kaipaisikaan kommentteja muilta, jollen sitten kysy jotain ja silloin olen kokenut, että vastauksia on tullut todella hyvin.

Jotenkin tuntuu, että ensimmäistä odottavana ja kun raskauskin on sujunut jotenkin liiankin helposti, niin ei minulla ole oikein mitään mitä osaisin kommentoida muiden teksteihin.

Samoin kun laskettu aika on minulla vasta maaliskuun lopussa, niin tuntuu että koko ajan muut ovat niin edellä, että kun minun vuoroni esim. rakenneultraan tuli, niin suurin osa oli jo sen vaiheen ohittanut... Enkä siksikään oikein osannut vielä kommentoida mitään muiden uutisiin enkä oikein odottanutkaan, että muut enää niin kommentoisivat minun uutisiini. Mutta ei se minua haittaa! Luen kiinnostuneena koko ajan sitä mitä mahdollisesti minullakin on vielä edessä ja mitä kaikkea voi tulla vastaan. :)

Mutta jos joku keskustelupalstamaisuutta enemmän kaipaa, niin silloin taitaa kyllä tosiaan kannattaa hakeutua muualle. Minä olen mielelläni täällä ja jaksamiseni mukaan (työt vievät energian) osallistun keskusteluun täällä. Uutisia on vaan niin vähän kun tuntuu, ettei tästä raskaudesta oikein ole mitään kerrottavaa, kun kaikki sujuu hyvin.
 
Sone mulle ainakin terkka sanoi, että sydämen tykyttely on normia aina tuonne rv 25 asti, siihen saakka äidin verimäärä lisääntyy.

särö voi hyvänen aika mikä ihminen siellä on anoppina :O Törkeää ja toisen yksityisyyden loukkaamista tuollainen penkominen :(

kaz ei se imettäminen kaikilla painoa poista. Mulla tosin tuli ekassa raskaudessa vain 8kg ja ne oli hävinny 3vkossa, mutta sitten paino jämähti siihen ja imetin kuitenkin 11kk:tta, joten nytkään en luota tuohon imettämiseen yhtään :x

rahatilanne on meillä vielä hetken hyvä, mutta mies jää vuoden alusta työttömäksi, niin se stressaa ja kovasti.. onhan tässä uusi talo ja kaikkea.. No ehkä asioilla on tapana järjestyä..

onko kellään kokemusta synnytysjakkarasta ponnistusvaiheessa? :D Välillä tulee mietittyä tuota synnytystä ja mielelläni kokeilisin jotain muuta ponnistusasentoa kuinperinteinen selinmakuu :D
 
Keskustelusta täällä. Mun mielestä tekstiä tulee aina paljon, esim. nyt olin iltapäivän kaupungissa siskoani tapaamassa ja ennen lähtöäni vielä luin uusimmat kirjoitukset ja nyt kun tulin takaisin, on tekstiä tullut kokonainen uusi sivullinen lisää. Sekin, että juttuja on paljon, niin valitettavasti unohtaa mitä kaikkea piti kommentoida kun alkaa kirjoittamaan. Pitäisi varmaan tehdä koko ajan listaa, että mihin kommentoi. :D Mutta on myös totta, että helpommin kommentoi sellaisiin juttuihin mitkä on itselleen tuttuja ja joista tietää jotain. Esim. jos puhe on kilppariarvoista tai ennen aikaisista supistuksista, niin asiat eivät ole itselle tuttuja niin jää sitten sanomatta muuta kuin vaan toivottaa jaksamista muille vaikeiden asioiden kanssa taisteleville. Luen kyllä kaikkien kirjoitukset ja mun mielestä jokainen saa kirjoittaa tavallaan, kommentoi sitten jokaista kirjoitusta tai kertoisi vaan omia kuulumisiaan.

Unipussista Yhdellä kaverilla oli ollut unipussi käytössä ja oli kyllä rauhoittanut lapsen nukkumista. Itse en esikoisella käyttänyt ollenkaan, en tiedä olisiko auttanut, hän on aina ollut huono nukkumaan, edelleen vaikka tyttö on jo 7v. Tämän uuden tulokkaan kohdalla olisi kyllä kiva kokeilla sitä.

Joulun suunnitelmista Meillä on aika perinteiset joulun vietto tavat ja tänäkin vuonna mennään niiden mukaan. Ollaan mun vanhempien luona ja jutut tehdään aika rutiinilla. Miehen pojan piti tulla tänä vuonna, mutta juteltiin pojan kanssa ja tuumattiin, että hän tuleekin vasta ensi vuonna jouluksi kun on pikkuisenkin ensimäinen joulu.

Särö On kyllä törkeä anoppi sinulla. :( Parempi onkin pitää sellaiset ihmiset pois elämästä, jotka eivät tuo siihen muuta kuin pahaa mieltä ja riitoja.

Painon nousu Esikoisen aikaan painoa kertyi 20kg. :( Eikä se kyllä lähtenyt mihinkään. Osa syy siihen, ettei paino lähtenyt oli kyllä siinä, että elämä oli silloin vaikeaa, enkä itsekkään ymmärtänyt, että olin masentunut. Kyse ei ollut synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, sillä se tuli myöhemmin ja johtui silloisesta elämäntilanteesta ja huonosta parisuhteesta. Tässä raskaudessa kiloja on tullut vasta muutama, mutta yritän kyllä synnytyksen jälkeen päästä eroon kaikesta tästä ylimääräisestä painosta. Esikoisen aikaan mulla oli myös aivan valtava maha, mutta se johtui sitten vaan paljosta lapsiveden määrästä, sillai tyttö oli kuitenkin vain 49cm ja 3430g syntyessään.

(.) Tänään on kyllä maha varmaan taas venynyt. Päivällä tuntui vatsa kiristävältä ja nytkin on vaikea löytää hyvää asentoa istua. Kävin kaupungissa siskoani tapaamassa, oli mukava taas nähdä häntä. Sisko pyysi minua vauvansa sylikummiksi. :heart: Olen kyllä niin otettu, kunniatehtävä mielestäni joten ilolla suostuin. :) Nyt jännitän sitten huomista kun saa sokerirasituksen tulokset.

CandleLight ja poju 26+4
 
Täytyy vielä kommentoida, että olen onnellinen niiden puolesta, joilla raskaus on mennyt hyvin. Olkaa onnellisia siitä, koska en todellakaan toivo tällaista tai vielä pahempaa muille. Valitettavasti kaikki eivät ole yhtä onnekkaita, että raskaus olisi sulavaa tanssia. Se ei yleensä ole oma valinta. Elämä vain on tällaista, että joidenkin on elettävä ne ikävät asiat nyt läpi. Ne jotka sitä elävät, eivät ikävä kyllä voi paeta tilannetta, toisin kuin tästä ketjusta voi poistua.
 
Jokaiselle sallittakoon sanan ja itseilmaisun vapaus, elikkäs siitä pitää kirjottaa mistä on asiaa ja sanottavaa. Minulla ei ainakaan ollut alkuraskaudesta jaksamista kommentoida kaikkien juttuja, oli niin raskasta aikaa, nyt kun voi paremmin on ihan erijuttu, jaksaa keskittyä paremmin.
Herkkänä ihmisenä myötäelän muiden ihmisten tilanteita ja tällä palstalla on ollut paljon surua( melkein poikkeuksetta jokaisessa pinossa on!), mutta sitä on irl:kin, ei sitä voi vaaleanpunaisten lasien takana elää, pahoja asioita sattuu. On täällä paljon iloisiakin asioita, mutta harvemmin kukaan kysyy neuvoja iloisiin asioihin vaan juurikin vaivoihin jne, ja niistähän sitä keskustelua syntyy ;)
Eipä minua ainakaan häiritse jos joku vaihtaa foorumia, sehän on täysin oma asia, ja ihan hyvähän se on jos löytää omanlaisensa joukon. :)

ps. Ja yleensä tulee kommentoitua vaan sellasiin asioihin mistä jotain tietää, niinkuin osa jo teistä muistakin totesi :)

25+5
 
Ja vielä täytyy sanoa että aika usein keskusteluapalstoilla se menee niin että sellaisille nikeille ei kommentoida jotka eivät juurikaan kommentoi muiden juttuja, vuoropuheluahan tämä on, ei kukaan jaksa yksin keskustella. Eli vinkkinä jos joku oikeasti tuntee jäävänsä ulkopuolelle niin kysehän ei automaattisesti ole muusta porukasta vaan myös omasta kirjoitustyylistä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kaz ja Leo81
Piti tulla kertomaan, että sokerirasituksen tulokset oli hyvät ja nätisti alle raja-arvojen! Huh helpotusta. Olin jo varma, että tän ylipainon takia mulla se rd on, onneksi ei ollut. :)

CandleLight ja poju (joka ei antanut reihumisellaan äidin nukkua viime yönä) 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on tullut esikoisen kanssa painoa n.18kg, edellisen tytön kanssa koko raskaudessa 8kg (koska olin koko raskauden ajan suklaa lakossa:) ),tälläkin kertaa yritin suklaalakkoa mut 2kk pysyin siinä ja nyt on menny iha plörinäks:)

Hassun näköistä kun on tehnyt kipsimahat 37vkolla molemmista edellisistä raskauksista niin kaverit aina luulevat et mun eka maha on viimisin ja voiko olla pienemmän kokoinen tokan kanssa,mä oon elävä esimerkki et voi:) Aijon tehdä tästä kolmannestakin sen kipsimahan:)

Varasin tänään just sokerirasitukseen ajan, pelottaa,hahhaa..vaikka tässä raskaudessa on tullut vain 2kg painoa mutta se ei tarkota etttei raskausdiebetestä voi olla koska suvussani on paljon diabetikoita..
Huomenna aukeaa ensimmäinen joulukalenterin luukku ja lapset ovat ihan innoissaan tietysti:)

Vallkoista alkavaa joulukuuta kaikille!!!

24vk wuhuuu
 
Ohhoh tulipas tänne paljon negatiivista palautetta meidän palstasta :O mielipiteensä saa sanoa, mutta tuli fiilis ihan kuin oltaisiin päästy hormoonipurkausten kohteeksi joten toimiihan tämä palsta sitten aika hyvin kun ihmiset saavat purettua tuntemuksiaan tänne, vaikka mielestään jäävätkin ulkopuolelle :D

Täällä on ihan hirveä myrsky.. ollut eilisen illan ja yön ja tämän aamun.. ei kauheasti tee mieli nokkaansa pistää ulos :)

( . ): Jos sitä taas purkaisi omaa mieltänsä kun kerran negatiivisia ollaan.. :D Miehelle piti tulla puolet palkasta tänään kun tulee pari kertaa kk ja varmisti tällä viikolla pariin kertaa, että tulehaan se ja pomo sanoi vain, että asia on selvä. No rahoja ei sitten näkynyt tänään aamulla tilillä ja tuli kaikenmaailman selitykset sille miksi raha tulee vasta maanantaina. Muutenkin ne pomot on ihan natseja ja kiristävät jäämään yli töihin potkujen uhalla :ashamed: Eniten harmittaa, että olin sopinut meidän äidistä lapsenvahdin kun piti mennä joululahja ostoksille ja leffaan miehen kanssa ja nyt se ei onnistu, koska rahaa ei ole riittävästi kun omalta tililtäni maksoin laskut ja muut menot eilen. Kaikenlisäksi autonvakuutusmaksulla on siirretty eräpäivä tänään joten vakuutus katkeaa hyvällä tuurilla kun se piti miehen tililtä maksaa.. :( Miehellä ei ole myöskään luottotietoja nuoruuden möhläyksien takia niin vouti vie palkasta suurimman osan niin nettotulo on täysillä tunneilla noin 1100e koko kuukaudesta kun vouti vie välistä.. On hakenut tosin velkasaneeraukseen nyt :( Eli ärsyttää myös siksi, että se palkka mikä on onnettoman pieni niin sitäkään ei voida ajallaan maksaa! :ashamed: Anteeksi marmatus.. Olen vaan taas tosi itkuinen ja vihainen..

mam ja risbe 27+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
Nippatäti Mulla on lapsuuden jouluista vähän samankaltaisia muistoja kuin sulla ja pitkään inhosin jouluja. Joulusta tuli aina tosi kuristava fiilis. Nyt kun rauhallisia ja mukavia jouluja alkaa olla takana jo useampia, olen alkanut nähdä joulun jo mukavampana juhlana. Varsinkin oman lapsen syntymän jälkeen jouluun on tullut ihan erilainen tunnelma. Voi kun toivon että sinunkin äitisi kohdalla tapahtuisi joku muutos. Ymmärrän niin hyvin tunteesi, kun huoli ja murhe äidistäsi varjostaa aina taustalla.

Palstasta Täällä on niin paljon eri keskustelun aiheita että väkisinkin joku voi jäädä ilman kommentteja. Itsekin kommentoin niitä aiheita mitkä koskettavat itseäni myös. Mun mielestä on kiva että ihmiset kirjoittavat omanapajuttuja, ne tuovat syvyyttä tälle palstalle. Palstalla saa hyvän kuvan miten erilaisesti raskaudet voi edetä. Ja miten perhesuhteet/ympärillä olevat ihmiset vaikuttavat myös odotusaikaan.

Kettuliini +poitsu 23+0
 
Palstalle kirjottelusta Mun mielestä tää menee samaan tyylin kun muut vastaavat tällä saitilla..? On varmaan ihan normaalia että tietty osa kirjottaa aktiivisemmin ja toiset taustailee ja lukee vaan muiden kokemuksia.. Eikä voida olettaakkaan, että kaikki aktiivisesti olisi mukana kirjoittamisessa, jo eri elämäntilanteiden vuosi. Itse esim. luen yllä joka päivä (montakin kertaa :ashamed: ), mutta en kirjoittele niin usein, ehkä senkin takia että odotan kahta ja on hieman erilainen raskaus siinä mielessä kuin muilla. Toki voin aiempien raskauksien perusteella kommentoida välillä jotain...

Paino Itsellä myöskään ei imetys ole vienyt kiloja raskauksien jälkeen, vaan sitten kun imetys on loppunut, on kilotkin alkanut tippua. Olen aina ollut hoikka ja varsinaista ylipainoa ei ole ollut, vaan semmoista pyöreyttä..Varsinkin mahaan tuntuu kertyvän minun kiloni, siis ilman raskautta. Nyt kun täällä toiset murehtivat sitä, että painoa on tullut, toisten mielestä "paljonkin", minä murehdin sitä kun sitä ei ole tullut ja pitäisi tulla. Koomista että nyt kahta odottaessa minulla on vähemmän painoa kuin viimeisimmässä raskaudessa yhdestä samoilla viikoilla :(

Joulu :xmas: En ole uskaltanut tehdä mitään suunnitelmia jouluksi, koska ei ole hajua mikä on tilanne silloin tai olenko sairaalassa tv. Vanhin tytär menee isänsä perheen kanssa jouluksi, toiset lapset oman isänsä kanssa tädilleen jouluksi. Minä olen varmaan joulun yksin... no ei kai, jos en ole sairaalassa kai menen näiden nuorempien lasten kanssa samaan paikkaan, olivat sen verran ystävällisiä, että pyysivät minua myös sinne. Jos olisi normaali raskaus ja en olisi sairaslomalla, olisin voinut olla töissä :D

Mitäs vielä muuta :) Itselle ei tällä hetkellä kummempaa, viikon päästä olevaa kontrollia sairaalassa odotellessa.

SoonFab& sisko ja sen veli 26+3

P.S. Alkaakos viimeinen kolmannes viikosta 27 tai 28? Hassua että aletaan olla jo niin loppusuoralla :)

P.P.S. Eealle piti vielä laittaa surunvalittelut, ei ole aina elämä oikeudenmukainen :'(
 
Viimeksi muokattu:
soonfab Mielestäni viikosta 28 alkaa viimeinen kolmannes :) Jihuuuu!! :D

ps. Tunnustan etä olen palstaillut melkein 10 vuotta eri foorumeilla, pääasiassa kylläkin suomi24 ja kaksplussalla ja miun mielestä keskustelut menee niinkuin muillakin saiteilla tällä palstalla..


mam
Heh, miulle tuli kans sellanen olo että täällä meillä hormoonit hyrrää :popcorn::whistle::D Mut niinhän ne pitääkin!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mammutti ja sintti
mam_87 Rahatilanteen tiukkuus on kyllä niin ahdistavaa ja raastavaa, tiedän. Aina välillä yrittää ajatella, että kyllä se siitä ensi viikolla, ensi kuussa, ensi vuonna helpottaa, mutta ainakaan vielä ei kauheasti ole helpottanut. Sit ärsyttää yks kaveri, jolla ei koskaan ole ollut rahasta pula, niin kun kertoo että hänen lapsensa ei tajua rahan arvoa ym. Argh, itsehän on lapsensa siihen kasvattanut! Anteeksi purkautuminen.
Mutta sitä tulevaisuutta odotellessa, että ei tarvitse miettiä, voinko nyt ostaa tämän ja että, tilillä olisi vielä rahaa jäljellä ennenkuin uusi tili tulee... Helpottipa oloa kun sai avautua :) (vaikkakin myönnän kyllä että itsehän olen tilanteeni ainakin tehnyt, mutta silti...)
 
SoonFab4: Tiedän myös tuollaisia ihmisiä.. : / Aina ollaan kyllä pienellä eletty tai tämä perhe ja oma lapsuus. Tulen 10 lapsen perheestä ja en siis oikeastaan ikinä ole saanut mitään uutta ja aina olen nöyrästi elänyt ja muita auttanut jos olen pystynyt. Jos en muuta niin olen tarjonnut edes läheiselle lämpimän aterian ja puhtaat vaatteet. Eniten huolettaa joululahjat lapsille tällä hetkellä..:ashamed: En tiedä mistä sitä niihin repii rahaa kun ei pysty/saa edes lainaa tai osamaksulla lahjoja. Eli ei ole rahaa siihenkään. Mä nyt vaan marisen kun hormoonit tekee kaikesta vielä suurempaa.. :D

Sone*:Annetaan hormoonien jyllätä tosiaan :D
 
huh, että jaksaa myrskytä ulkona, lumet lentää vaakasuorassa ei pihalle jää mitään.
miehellekin sanoin et ihme ettei oo sähköt mennyt kun ne menee aina nii helposti täällä maalla nii ei kauan kestänyt nii menivät poikki, minä ja suuri suuni. no onneks palautuivat aika nopsaan.

kommentoimisista yritän kommentoida ainakin yleisesti ottaen mut niinkuin on muitakin todennut ei kaikkii pysty alkaa kommentoimaan ku ei oo henk.kohtaista kokemusta tai kun tulee paljon suru-uutisia/ ongelmia raskaudessa nii ei voi kun toivottaa vointeja ja halauksia, kaikillehan sitä toivoo seesteistä raskautta ja et kaikki menis todella hyvin. kyl se pysäyttää ajattelemaan et kuinka kiitollinen sitä saa olla kun on nää neljä raskautta mennyt hyvin ilman isoja ongelmia kun toisilla taas ei mee edes se ensimmäinen hyvin.
kaikkien tekstit luen ja mulla on papru johon on viivoilla laitettu mihin asioihin kommentoin, muuten en kyl muista sitä ensimmäistäkään.
kohta täällä vaan ei uskalla pelkästään omanapailla vaa on väkisin löydettävä jotain kommentoitavaa aina mukaan, uskon et sekin tuottaa stressiä.

joulu olen miettinyt jos täs viikonloppuna alkais tuoda koristeita esiin pikkuhiljaa nii alkais tulla jouluntuntua kotiin. pari tonttua tuolla yhellä hyllyllä jo istuu kun kävin jyskissä ostaa uuden vahaliinan pöydälle jouluks nii ne tulivat myös matkaan.
pixie tossa laittoikin et sen mies haluis jo laittaa valkoisen joulukuusen esille nii tuli mieleen, miten teillä muilla miehet joulusta välittää? oma pyörittelee silmiä kun mie innostun koristelemaan, se mielestä vähempikin riittäisi, eikä oikein innostu joulumusiikista, mä sit fiilistelen lasten kaa ku se on töissä nii netin kautta kuunnellaan niit.:D mut kyl hänen mielestä joulukuusi ja jouluruuuat sekä porukan kokoontuminen kuuluu jouluun.
muina vuonnahan ollaan kokoonnuttu muilla, useimmiten miehen vanhemmilla mut tosiaan tää vuos kutsutaan konkkaronkka meille ja siinä vasta riittääkin sit populaa!:D ihan innolla ootan tätä joulua!

unipussi ei oo ollut ikinä käytössä mut nyt kun täällä on otettu siitä esille nii on alkanut kiinnostaa muakin, pitäiskö hankkia tälle meidän viiimoiselle semmonen ku ohan noissa peitteissä aina se ongelma ettei se pysy päällä kun muksut hyörii ja pyörii, sit vikistään vilpoisuutta ja taas joutuu laittaa peittoa päälle.

syke on ollut ihan normaali en mitään poikkeavaa ole ainakaan huomannut.

painosta on tällä hetkellä semmonen fiilis ettei jaksa välittää, tulee kuinka paljon tulee, itken sit synnytyksen jälkeen ku pitää laihuttaa semmoset 20kg, sit taas on päiviä kun marmatan sen noususta mut täs raskaudessa vaa se makeanhimo on melko voittava ja kun talosta löytyy kaikkee hyvää.

ihanaa kun täällä on joillakin muuttaminen edessä joko omaan taikka vuokralle. ite ei varmaan pahemmin muuttele kun tää oma rakennettu talo, mut silloin kun sitä oli edessä nii muuttaminen ei ollut sinänsä mukavaa mut uuden kodin laittaminen oman näköisesksi nii oli mukavaa puuhasteltavaa.
nyt on vaa huomannut et huoneet loppuu kesken, ei siinä rakennusvaiheessa osannut kuvitella kuinka monta lasta meillä loppujen lopuks tulisi olee, nyt todennäköiseti joudutaan jakaa seinällä meijän isoin makuuhuone jotta siitä saadaa kaks huonetta et isoimmilla olis edes jounku näköiset huoneet itellään ja nää pienimmät saa taas jakaa yhen huoneen ja me miehen kaa otetaan sit se pienin huone meille. ellei sit tulis joku kiva voitto et sais vähän laajennettua.

no nyt alkaa poju heräilee, pitää mennä mut tämmöstä taas tällä erää....

pepper& typy 23+3
 
Mä en jaksa kauheasti kommentoida tätä sotkua tällä palstalla. Osan pointit meni jopa vähän ohi :/ Harmittaa kuitenkin, että tänne tuli nyt tälläinen ikävä tunnelma.. Munkin jutut on usein jäänyt ilman kommenttia, mutta ymmärtäähän sen ettei kukaan voi kaikkea kommentoida. En itsekään ehdi/jaksa kirjoittaa jokaiselle vastausta, koska tämä on niin aktiivinen ketju että siihen menisi ikuisuus. Tahallani en kuitenkaan ketään tiettyä ihmistä jätä huomiotta. Ja omanapainen sitä on vähän väkisinkin, kun moniin asioihin "pitääkin" kommentoida omasta kokemuksesta. Sonen kanssa olen samaa mieltä monesta asiasta, ja niitä en nyt erikseen ala tähän enää listaamaan.

Candlelight Hienoa, että arvot oli hyvät :) mulla on sokerirasitus ensi keskiviikkona ja jotenkin pelottaa että mulla arvot menee yli sallitujen :/

Mam Voimia! rahahuolet on tosi ikäviä. Meilläkin on hieman tiukkaa tällä hetkellä, mm. joulun ja häiden takia. Toivottavasti helmikuussa vähän helpottaisi..

Joulu Aatto me ollaan kotona perheen kesken. Joulupäivänä mennään mun äidin luo ja tapaninpäivänä miehen vanhemmille. Inhoan lähteä jouluna pois kotoa, mutta minkäs teet!

(.) Vauva on liikkunut eilen illalla ja tänään tosi vähän :( Sydänäänet oli normaalit kun hetki sitten kuuntelin. Nyt meen yrittämään, jos saisin liikettä aikaiseksi..

Nallu ja pikkuveli 25+6
 
Nallu Muakin pelotti että menee arvot yli sallittujen. Koitin suhtautuu niin et jos menee niin menee, hyvä kun tutkitaan ja voi sitten puuttua asiaan, se on kuitenkin niin pikkuisen kun omankin hyvinvoinnin parhaaks. Taisin jännittää sitä enemmän kun luulin kun sain äsken hirmuisen itkukohtauksen kun saatiin huonoja uutisia raha-asioissa. Sekin asia on loppujen lopuksi selvitettävissä, mutta taisi osa sitä sokerirasituksen jännitystä purkautua tuon asian kautta. Hormoonit hyrrää...

Mies ja joulu Meillä tuo mies ei tykkää joulusta oikeastaan yhtään huonojen lapsuusmuistojen takia. Monta joulua on viettänyt itsekseen, mutta kinkku hänen pitää aina saada. Kyllä hää on oppinut "sietämään" joulua, kun minä niin tykkään siitä juhlasta, että kyllä meille aina joulukuusi ja koristeet ym. laitetaan. Joulumusiikkia sitten kuuntelen itsekseni tai tytön kanssa, etenkin pipareita leipoessa. Eilen tytölle lupasinkin, että nyt kun kuu vaihtuu voidaan ensi viikolla tehdä pipareita. Meni vähän sivuraiteille... Mutta siis, nyt kun on tämä pikkuinen tulossa, tuntuu tuolla ukkelillakin alkavan olla erilainen suhtautuminen jouluun, tuntuu oikein odottavan ensi vuotta kun on pienen ensimäinen joulu. :)

(.) Saatiin tosiaan huonoja uutisia raha-asioiden suhteen. Oon osa-aikaisena töissä ja hain liitosta päivärahaa. No, sieltähän pomputettiin, että tuo vielä tämä ja tämä paperi, kaikki kirjeet laitettiin jossain ö-luokan postissa, että menee mahdollisimman kauan, lisäselvitysten palauttamiseenkin annettiin mahd. vähän aikaa, että saa anella lisäaikaa. Sitten kun vihdoin sinne saatiin kaikki paperit niin tuli, että ähäkuttti, hae Kelalata tältä yhdeltä kuukaudelta ja sitten kun sieltä (hyvässä lykyssä) saat päätöksen ensi vuonna niin toimita se tänne liittoon ja uusi hakemus näistä muista kuukausista ja palkkakuitit myös (jotka on jo siellä) uudelleen. Niin ja toimita kaikki vielä joulukuun loppuun mennessä. Niin, että just. Tuntuu, että siellä oikein v-ittuillaan näin sopivasti joulun alla. Siinä meni mun toiveet saada joululahjat ostettua. Sain sitten kunnon itkukohtauksen, kun en jaksa enää näitä vastoinkäymisiä raha-asioissa ja noitten pahuksen virastojen kanssa. :( :mad: Anteeks kielen käyttö, mut pinna palo... :(

Itkuinen, kiukkuinen ja väsynyt CandleLight
 
Nallu: jospa vauva vaan ottanut rauhallisesti :) Näillä viikoilla kun alkaa tila kuitenkin käymään ahtaaksi ja unirytmikin on jo jonkunlainen :) onhan meilläkin rauhallisempia päiviä. Toivon mukaan sieltä nyt kuitenkin alkaisi monotusta tuntumaan :hug:

Piti vielä laittaa, että viime yönä heräsin hirveeseen vihlomiskipuun joka tuntui ensin alapäässä ja levisi koko vatsaan.. :( Se oli siis samanlainen kipu jonka takia kävin päivystyksessä ja pelästyin tosissaan ja itkua tihrustin kun sattui niin pirusti.. Ei ole aikaisemmissa raskauksissa tuollaista ollut ja kipu oli siis ihan helvetillinen ja kesti noin vartin.. Mietin jopa sairaalaan menoa ja pelkäsin ettei kai kalvot puhkea ja mitä kaikkea.. :ashamed: Onko muilla tuollaista kipua tai edes tietoa mitä se voisi olla? Viimeksi rv 25+1 kävin lääkärissä sen takia ja kaikki oli hyvin.. silti pelottaa kun se on niin voimakasta kipua kun tulee... :(
En miestä herättänyt kuitenkaan kun odotin vain, että menisi ohi..
 
Viimeksi muokattu:
Sone Olen kanssasi ihan samaa mieltä! Jospa tästä nyt ei seurais se et joku ei uskalla enää kirjotellakaan omia juttuja tms.

Mam Tuo on kyllä niin peestä et ensin oottaa palkkaa kun kuuta nousevaa ja sit se ei tuukaan! Entisessä työpaikassa palkka tuli kans vähän miten sattuu ja välillä oli unohtunu maksaakin mut sit kyllä yleensä maksovat käteen niin ei tarvinnu ootella et rahat tulee omalle tilille. On kyllä miehesi työnantajalta aika törkeetä tuollanen. Kyselitkö sinä muuten hikoilusta? Minä en oo huomannu muuta ku et tissit(!) hikoo välillä hirveesti ja sit tietty kutiaa! Ärsyttävää kun koko ajan joutuu olla vaivihkaa raapimassa.

Onnea CandleLight hyvin menneestä sokerirasituksesta! Ja peukkuja kaikille joilla se on vielä edessä! Toivottavasti raha-asiat selviää, tuo virastojen byrokratia on kyllä sieltä ja syvältä! |O

Joulusta Minä en aikasemmin ollu kovin jouluihminen mutta nyt lapsen myötä siitä on innostunu ihan erilailla. Jouluaatto ollaan ihan kotona, sit vuoropäivinä käytetään esikoista mummoloissa, mies omien vanhempien luona ja minä sit äitini ja mummoni luona. Omasta lapsuudesta on vain hyviä muistoja ja yritän tarjota omalle lapselle samanlaisia kokemuksia. Itse en lapsena uskonut edes joulupukkiin kun tiesin aina et se on eno mut silti sitä odotti ihan yhtä innoissaan. Jatkettiin joulupukkiperinnettä ihan teini-ikäisiksi asti, silloin veli esitti pukkia. Kurjaa että monella on vähemmän mukavia joulumuistoja, ei ihme jos joulu herättää ristiriitaisia fiiliksiä. Sinulla Nippatäti vielä tuo äitisi tilanne ylimääräisenä huolenaiheena :hug:

Kiitos kaikille myötäelämisestä minun anoppiahdistuksessa, aina välillä se päätään nostaa mutta onneksi tilanne on nyt siedettävä. Itse asiassa tänään tulee tasan vuosi kuluneeksi siitä kun nostin sen kissan pöydälle ja yritin puhua anopin kanssa tästä hänen käytöksestään meidän kodissa mut riitelyksihän se meni ja käytännössä hän haukkui minut ns. alimpaan helvettiin ja sen jälkeen ei sit tekemisissä olla oltu ja hyvä niin. Yritetty on ja enempää en enää jaksa.

Etelässä on taidettu jo luntakin saada ihan reippaasti, täällä Savossa on vain hirveen kylmä ja viima! Huomenna aukeaa ensimmäinen luukku joulukalenterista :heart:

Särö ja Jalo 27+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Mammutti ja sintti
mam_87 mulla on ollut ihan samantapaisia vihlasukipuja sillointällöin nyt alkaen 20 rv eteenpäin. Se vihlasu voi tulla ihan keskellä yötäkin tai ihan vaan levossa. Mutta ei kyllä kestä varttia vaan menee sitte aikalailla hetkessä ohi.
Mulla se tuntuu siltä ku häpyluusta asti vihlasee kovasti keskeltä mahaa ylös kohti napaa. Ikävän tuntusta, mut ei oo muuta olla ni en oo huolestunu. En tiiä mistä moinen johtuu? Joku liitoskipu?

unipussista, varmaan on otettava sellainen lämpimämpi esim. fleeseä, kuin semmoinen ohut normivaatten paksuinen?

greentea1 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Olen itse laiska kommentoimaan muiden julkaisuja, mutta lueskelen ne kyllä päivittäin. =)
En myöskään odota että omiin kirjoituksiini välttämättä kukaan kommentoi yhtään mitään. Haluan vain jakaa omat kokemukseni raskaudestani, jos siitä jolle kulle sattuisi olemaan hyötyä. :)

Jotenka... Nyt tulee omanapaisuutta pitkästä aikaa, koska aiemmin ei ole ollut mitään kerrottavaa...

Minulla on ollut jo kuukauden päivät aivan järkyttävää jalkojen turvotusta.
Pahimmillaan jalkani näyttävät iltaisin tältä:


Äitiysneuvolasta määrätyissä verikokeissa ei ollut mitään hälyttävää, mutta pissakokeesta selvisi taas oireeton VTI. Siihen menee nyt hoitona Selexid 200mg 1tbl 3:sti päivässä kuuri loppuun (20tbl).
Jalkojen turvotuksen ilmestyessä näin varhaisilla viikoilla, minun piti käydä tutkimuksissa äitiyspolilla erikoislääkärillä eilen. Suuren Sf-mitan vuoksi myös kohtu ultrattiin, tarkistettiin pikkuisen koko ja lapsiveden määrä.
Kohtuni koko on tällä hetkellä niinkin iso, kuin joillakin vasta rv:lla 32.
Lapsivettä oli reilusti, joka se selittää vatsan suuren koon. Pikkuisen painoarvio oli 1000g, joka oli oikein hyvä näille viikoille.

Masukin sukupuolikin selvisi, vihdoinkin. =)
Eli tyttöolosta tulikin *poikalupaus* :heart:

Jalkojen turvotuksen syy ei selvinnyt. Ilmeisesti minuun ottaa kardiologi yhteyttä puhelimitse tai postitse. Hän haluaa selvittää, onko minulla sydämen vajaatoiminta, joka todellakin voi aiheuttaa jalkojen turpoamisen...

Minulle tehdään uudelleen myös sokerirasitus, vaikka siitä edellisestä sainkin normaalilukemat. Hyvähän se on että tutkivat kunnolla. :)

Sairaslomalla olen nyt ollut 22.11 lähtien nuiden jalkojen turvotuksien vuoksi ja sairaslomani päättyy 4.12. Ilmeisesti sairasloma kuitenkin jatkuu siihen saakka kunnes turvotuksen syy selviää.

Harjoitussuppareita on alkanut olla 10-20 kertaa päivässä.
Kivulias kouristus ottaa kohdun valtaansa, kovettaen sen hetkeksi, kunnes taas rentoutuu. En olisi voinut kuvitella että harjoitussupparitkin voivat olla todella kivuliaita ja niitä tulee vaikka en olisi tehnytkään mitään fyysisesti rasittavaa.
Kouristus voi tulla vaikka istuisin ihan rennosti sohvalla.

Mutta joo. Johan tuota tekstiä tulikin.

Lopuksi vielä masukuvaa tiistailta, jolloin menossa 26+2:
http://i.imgur.com/t4Sdq.jpg

Sintu74 & poju 26+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nanna*83
Sintu Härregyyd, onpas turvotusta siun jaloissa :0 Ootko pitänyt tukisukkia, tai kokeillut kuuma-kylmähoitoja, esim. jalkakylpyjä saunassa toiseen vatiin kuumaa ja toiseen kylmää? Nesteitä poistavia jalkavoiteita kannattaa kans kokeilla..
Kilpirauhasarvot oli normaalitko? Toivotaan että selviää mistä johtuu, voip olla tukalan tuntuset jalat...
 

Yhteistyössä