*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Onnea pikkuisista Laia ja Rena! :flower:

Nippatäti Nuo on kyllä kovin tuttuja nuo huono äiti-fiilikset eikä varmasti sellaista äitiä olekaan joka ei joskus olisi itkua tirauttanut epäonnistumisen fiiliksissä. Niin kuin täällä on jo moni sanonut niin et ole huono äiti ja sitterissä nukkumisesta ei varmasti ole mitään haittaa. Hyvä äiti huolehtii myös omasta jaksamisestaan ja joskus on vain keksittävä joku poppakonsti millä vauvan saa rauhoittumaan. Esikoisella auttoi joskus nuo vaunut sisällä ja siellä hytkytys ja olenpa kuullut että joku on pakannut vauvan autoon keskellä yötä ja ajanut pikku lenkin (vauvathan monesti nukahtavat autoon) Eli kaikki keinot käyttöön! Jaksuja sinne ja toivottavasti saat nukuttua päiväunet! :hug:

Kaz Tulipa tosi paha mieli puolestasi tuon sinun miehesi käytöksestä :( Jos yhtään samanlaista on nyt vauvan syntymän jälkeen niin ei kun ukko sohvalle makaamaan vaikka peltorit korvilla tai pellolle kokonaan! :mad:

Könkkänä ja muut jotka ovat käyneet rapistelemassa sairaalakassilla: minunkin piti täydentää herkkuvarastoja aika monta kertaa :ashamed: Sitten vedin synnärillä suklaata ja lakua kaksin käsin ja vasta kotona tajusin et vauva voi saada masuvaivoja siitä suklaasta.

Särö ja Jalo 2vko
 
Viikko poissa palstalta, ja uutta tekstiä jotain 15 sivua.. Piti kahtena päivänä lukea, että sain kirittyä teidät kiinni :) Jotta antakaa anteeksi tämä romaani, mikä täältä on tulossa... Paljon ihania uutisiakin ehtinyt kertyä viikon varrella: Ainakin OivaAino, Nuska, Leo, Millipilli, PikkuM, Karoanna, Sone, Minttu, Fanny, Jemini, Laia, Rena, SMV ja MarsuS olivat lunastaneet uunituoreet vauvansa sillä aikaa! Tasapuolisesti onnea kaikille (myös niille, jotka ehkä unohtuivat mainita), ihanaa vauva-arkea, rauhallisia öitä ja tasaista maidon virtaa teille :) :flower:

Koska tekstiä ja kommentoitavaa niin paljon, keskityn ensin kommentoimaan ja lisään omaa synnytyskertomusta, kun pääsen takaisin kärryille ja teidän rytmiin :) ( . ) Kotiarki on alkanut vauvanhuuruisena. Hormoonimylläkän keskellä en ole valvomisista huolimatta olla edes kovin väsynyt (VIELÄ). Vauva on ihana ja varastaa kaiken huomion :heart: Isosisko on ottanut vauvan vastaan hienosti. Aina tietysti välillä iskee syyllisyys, kun voimat ja aika ei riitä esikoisen huomioimiseen niin paljon, kun sitä haluaisi. Taustalla vielä monen kuukauden supistelut ja krempat, joiden vuoksi esikoinen jäi vähemmälle huomiolle. Pakko vaan hyväksyä, että yrityksestä huolimatta riittämättömyyden tunne kuuluu kiinteästi äityteen. Sektiohaava on tosi kipeä ja toipuminen tuntuu hitaalle. Mielessäni kuvittelin, että kremppaisuus loppuisi synnytykseen, mutta siitähän se vasta alkoi!!!! Koen olevani tosi onnekas, kun mies on muutaman viikon isyyslomalla, ja voidaan harjotella arkea yhdessä. Hatunnosto kaikille yksinhuoltajille ja teille joiden mies tekee pitkää päivää/matkatöitä tms.

Boobjob Suuri osa päivästä kuluu imetellen. Vauva on kova viihtymään rinnalla, ja saattaa syödä tunninkin putkeen! Tissit on tosiaan liekeissä, niinkun joku kirjoitti. Aluksi luulin, että mullekin on iskemässä rintatulehdus, mutta totaalinen tiiliskivi-fiilis taisikin olla normaalia (?) maidonnousua. Myös vaippa soi tiheään!!! Kuten Nippakin kirjoiteli, kakat lurahtaa lähes joka syötöllä.

Fenixlintu Kirjoitit tosi hyvin itkuisesta vauvasta ja koliikista. Meidän esikoinen oli koliikki- ja refluksivauva, joka kyllä testasi meidän kestävyyden ekana vuotenaan. Tunsin itteni epäonnistuneeksi, huonoksi ja olin varma mielenterveyden menetyksestä. Jälkikäteen ajatellen en osannut huolehtia itsestäni, ottaa omaa aikaa tai pyytää apua, vaan koitin liian pitkälle selvitä kaikesta itse. Kaikille tyytymättömien tai itkevien vauvojen kanssa paljon voimia ja tsemppiä! Ennenkaikkea on tärkeä muistaa, että huono äiti ja väsynyt/ epätoivoinen äiti on kaksi täysin eri asiaa!

Särö Ikävä kuulla, että kemiat ei ole kohdanneet tai olet saanut huonoa hoitoa tai kohtelua synnärillä. Itse koin synnärin henkilökunnan tosi positiivisena ja olin tosi tyytyväinen saamaani hoitoon ja tukeen.

Pihlaja Isot tsempitykset flunssa-sektiohaava-yhdistelmän kanssa! Itse olen ekan sektion jälkeisen viikon jälkeen vielä ihan täysi toipilas ja yksikin ennakoimaton aivastus aiheuttaa viiltävän kivun ja repeämisen tunteen. Jos olin pöpökammoinen raskausaikana, on kammo nyt ihan omissa svääreissään! Myöskin nauraminen sattuu :/ Miten muilla sektiosynnyttäjillä on lähtenyt toipuminen??

Ainakin Marionetti kirjoiteli vauvakirjasta.. Itselläkin halu saada kaikki vauva-ajan muistot talteen. Pitäkin lähteä ostamaan vauvakirjaa, kun pääsen kaupoille seuraavan kerran. Esikoisen kirjaa täytin laiskanlaisesti, kun katkonaiset unet vei voimat. Harmitti myös se, että suurin osa vauvakirjoista on niin vauvavuosi-keskeisiä - kuitenkin paljon kullanarvoista talletettavaa ja lapsen hassuja sanomisia tulee vastaan vasta myöhemin. Löysinkin esikoiselle tälläisen Oppi ja Ilo -kirjan, minkä aion metsästä myös kuopukselle. Minun kirjani, vauvakirja | Oppi&ilo-verkkokauppa
Valokuvat Laiskan vauvakirjan täyttelyn ohella on myös esikoisen vauva-ajasta vielä valokuvat tilaamatta. Asiaa ei yhtä helpota, että kuvia on tuhatpäin...

Nippatäti kyseli mammakerhoista. Neuvolasta saa vinkkiä, ja ainakin suurimmilla paikkakunnilla mammakerhoja järjestää kaupunki, MLL, seurakunnat sekä alueyhdistykset. Jos imetysasiat kiinnostaa, myös imetystukiryhmillä on säännöllistä toimintaa monella paikkakunnalla.

Onko kokemusta itkuhälyttimestä? Odotusaikana pidin kapinetta turhakkeena, mutta nyt (kaikista vauva-asioista hurahtaneena) pohdin itkuhälytintä uudelleen. Asutaan rivitalossa, ja Pikkupulla alkanee nukkua päiväunensa rattaissa pihalla ennemmin tai myöhemmin.

Tajusin muuten, että mun nimimerkki on muuten ihan epäkurantti.
Vauvakuume on ainakin hetkellisesti selätetty, ja mitä todennäköisimmin perheen kasvattaminen jää tähän (haikeaa!).
HaaveissaPulla ja Pikkupulla 6vrk
 
e79
Marsus, onnea täsmällisestä ja reippaankokoisesta tytöstä!

Aika lohdullista on, että muitakin yliaikaiseksi meneviä on täällä :) Duodecimin terveyskirjastossa on paljon hyödyllistä lueskeltavaa infoa ja yliaikaisesta raskaudesta löytyy tietoa Yliaikainen raskaus :: Terveyskirjasto

tää mamma lähtee lyllertämään kevätaurinkoon, jos ei tule supistuksia, niin ainakin hyvää mieltä ja aurinkoenergiaa :)

E79 39+6
 
Onnea Laia ja Rena pienokaisita :flower: muoks. Onnea myös Marsus tytöstä :flower:

nippatäti et ole huono äiti :hug: Nukkumisesta Itse nukuin aina silloin kun vauvakin nukkuu niin saa univajetta korjattua jos yöllä joutui valvoskelemaan...esikoisen kanssa onnistui hyvin nukkua ja sitten sattui hyvä tuuri että esikko ja tosikko nukkuivat samaan aikaan päikkärit niin pystyin itsekin nukkuu ja sit kolmonen kun syntyi niin nukuin hänen kanssaan ja sillä välin esikko ja tosikko katsoivat lastenohjelmia tai leikkivät (olivat jo silloin isoja). Hyvä jos saat nukkua päiväunet niin jaksaakin paremmin :)

kaz voima :hug:

Voimia myös pahoinvoinnin kanssa kärvistelijöille :hug:

muoks vielä HP Meillä on itkuhälytin ollut kaikille lapsilla käytössä ja mä koen sen jotenkin turvallisena kapistuksena. Aion myös käyttää tämän tulevan kanssa sitä. ei tarvii olla kyttäämässä joka välissä että onko hereillä vai ei...toki itkuhälyttimestä huolimatta olen välillä käynyt kurkkimassa vaunuihin.


(.) Ilmeisesti limatulppa bongattu eilen ja tänään,tänään nyt ainakin....tai en tiedä :LOL: En ole sitä koskaan aikasemmin huomannu kun on irronnut niin en tiiä, vaikka onkin jo neljäs lapsi :ashamed: Ja eihän se mitään meinaa vaikka irtoiskin, synnytys voi käynnistyy vasta ensi viikolla tai joskus. Menkkajomotuksia kummempia ei ole tullut. Maha oli viime yönä kipeä kun menin nukkumaan mutta ei sattunnu tarpeeksi koska nukahdin...ajattelin jo mielessäni että en lähde synnyttämään jos lähtö tulee, en halua :LOL: Ensin toivoo että syntyisi jo ja sitten kun jotain oiretta sinne vois viitata niin en tahdokaan :LOL: Toivottavasti menkkajomot ovat aukoneet lisää paikkoja,edellisen aikana pelkät napakat muttei kipeät supistukset olivat tehneet tehtävänsä ja aukaisseet kohdunsuun 6 cm ennen synnytystä, että kiitos toivon samaa nyttenkin :)


Katjuliisa ja neljäsnapero 39+1
 
Viimeksi muokattu:
MarsuS Paljon Onnea Prinsessasta :flower: :heart:

dania87 :) juu teki hyvää lakupussi :p

Napsuuko teillä muilla masussa/kohdussa?? Mulla on nyt pari kolme päivää kuulunut useamman kerran päivässä napsahdus ja oon jääny aina oottaan että tuleeko vedet perässä kun olen kuullut että monesti kuuluu napsahdus ennen kun vedet menee. Mutta ei ainakaan vielä ole mennyt. Mitähän lienee tuollainen napsuttelu :confused:
Pitänee huomenna neuvolassa kysäistä asiasta. Samalla ajattelin kysäistä saisko vielä lääkärille aikaa että kattois pikaseen ton alakerran tilanteen. Kuitenkin nyt on ollu välillä kipeitäkin suppareita ja muita oloja et olisko ne saanu mitään aikaiseksi. Jos on ja sit kun tosi toimiin pääsis niin tietäis lähteä ajoissa synnärille kun kuitenkin se reilu tunti menee matkassa eikä huvittais matkalle synnyttää saati sitten kotiin :whistle: Voihan se olla ettei enää saa aikaa mut kysyn kuitenkin.

Aippa3 39+1
 
Isot onnittelut vauvan saaneille Tiipulalle, fanny07:lle, Jeminille, Laialle, Renalle ja MasuS:lle :flower:

esikoisen nukutukset (iltapala, hampaat ja unisatu) menee vauva sylissä. Mäkin hoidan pääasiassa vauvan nukutukset, kun mies on aika harvoin iltaisin kotona, ja hoidan silloinkin, kun on kotona. Yksi ilta imetin vessassa, ja pesin toisella kädellä esikoisen hampaat.

kaz pistä mies vaan nukkuu sohvalle. Meilläkin mies nukkuu sohvalla. Eikä sinne sänkyyn kyllä mahdukaan, kun esikoinen on vallannut hänen paikkansa.

Piula mäkin oksentelin ekassa synnytyksessä, mut nyt ei tullu kertaakaan oksennusta.

Imetys mulla esikoisesta kesti kans välillä tunnin imetykset. Ei onneksi nyt. Tämä syö noin vartin, mutta usein.

Meillä vauva nukkuu sitterissä useita pätkiä päivässä, kun ei nuku kunnolla päivällä omassa sängyssään. Onneksi yöt nukkuu kopassaan.

SMV78 ja Niiskuneiti 6 vrk
 
Viimeksi muokattu:
onnittelut marsuS täsmä tytöstä!:flower:

hp, älä sano viel mitään laps määrästä. niin miekin kuvittelin silloin tokan syntymän jälkeen et tää oli nyt täs, meidän lapsluku. sieltä se kumminki vauvakuume osas nostaa päätään ja puhuttiin vielä yhdestä ja hupskeikkaa sekin luku tuplaantui.:D nyt on kyl mies tehnyt nii selväks et tämä on todellakin se viimeinen.:whistle:

itkuhälytin on ollut käytössä jokaisella. esikoisen aikaan mietin etten tommosta hanki mut saatiinki lahjaks ja ohan se ollut hyödyllinen kapistus. jos vaik laps nukkuu vaunuissa ulkona ja ite häärää sisällä nii ei tartte joka sekunti miettiä itkeekö se, vaik tosiaan kylhän sitä käy välillä muutenki kurkkimas vaunuihin.

aippa3 mulla joskus napsuu vatsas mutten oo kyl ikinä osannut ihmetellä sitä, en kyl tiiä mitä se meinaa...

ihanaa kun aurinko paistaa, äsken viel satoi lunta. niin odotan sitä aikaa kun lumet lähtee sulaa ja puro solisee sekä linnut alkaa visertelee ja on lämpöisempää...silloin tuntee itekin jotenkin heräävänsä.
 
Paljon onnea MarsuS!!:flower:

Lapsiluvusta Toisaalta tuntuu, että vois haluta vielä yhden lapsen, toisaalta tuntuu, että tämä kyllä riittää! Just synnytyksen jälkeen oli vahva olo, että tämä kyllä riittää meille. Tuntui hullulta, kun anoppi soitti samana päivänä kun poika synty kysyäkseen kuulumisia, niin hää kysyi, että teettekö vielä lisää.:O Oli kyl olo, et ei oikein voi vastata kun oon just vasta synnyttäny ja tutustumassa tähän vauvaan. Ihana anoppi kyllä on, ihan mahtava.:heart:

CL ja Aatu
 
Onnittelut kaikille lapsensa syliin saaneille!

Me käytiin pojan kansssa tänään tutustumassa kerhoiluun. Käytiin kaupungin asukaspuistossa, joka on aamupåivisin auki kotiäideille (ja -isille) lapsineen.
Saimme hyvän vastaanoton, heti oli monta äitiä ympärillä ihastelemassa vauvaa. Paikalla sattui olemaan yksi tuttu äiti lapsensa kanssa, hän auttoi meidät hyvin alkuun.
Puistossa ei tänään ollut mitään erityistä ohjelmaa. Kahvia ja voileipää sai eurolla. Ja juttuseuraa ihan ilmaseks. Kakoista ei tarvinnut puhua, muitakin puheenaiheita löytyi riittävästi ;-)

Hyvä kokemus siis, suosittelen kaikille!
(ja vielä selvyyden vuoksi: asukaspuisto käsittää sekä sisätilan että leikkipihan, ja minä siis olin vauvan kanssa sisällä. Eli vaikka oltiin puistossa oltiin kuitenkin sisällä :))
 
Onnittelut tytöistä Fannylle ja MarsuS:lle sekä pojista Jeminille, Laialle ja Renalle!


Nippatädille sanon samaa kuin kaikki muutkin. Ei kannata potea syyllisyyttä siitä, että vauvan saa nukkumaan jossain ”väärässä” paikassa, vaan tärkeintä on, että vauva nukahtaa ja äitikin saa levätä. Ja se ei ole huono vaan hyvä äiti, joka lähettää välillä vauvan ja isän vaunulenkille, jotta saisi itse levätä. Tärkeintä on, että muistaa levätä ja syödä aina kun se on mahdollista, ja että uskaltaa pyytää apua eikä yritä jaksamisen äärirajoilla suoriutua itse kaikesta.

kaz, kuulostaa todella epäasialliselta miehesi käytös. Varmasti olisi paras miehen nukkua eri huoneessa korvatulpat korvissa, jos tuollaiseksi menee. Tai ehkä jo ennen kuin menee. Ei kenenkään pitäisi joutua pelkäämään tuollaista. Vauva-aika ja uudenlainen arki kahden lapsen kanssa on muutenkin ihan tarpeeksi kuormittavaa. Jos oikeasti joudut pelkäämään, kannattaisiko ottaa asia puheeksi vaikka neuvolassa?

Itkuhälytin löytyy meiltä ja varmasti tulee käyttöön taas. Esikoisen kanssa ei ollut, kun silloin asuttiin kerrostalossa ja hyvin harvoin sain hänet parvekkeelle nukahtamaan. Toisen kanssa omakotitalossa asuessa oli käytössä, kun hän tykkäsi enemmän nukkua pihalla. Kyllä se helpottaa elämää, kun ei tarvi koko ajan hypätä katsomassa, vieläkö vauva nukkuu. On muuten kätevä kapine myös esim. silloin, jos lapset nukkuu yläkerrassa ja vanhemmat on saunassa alakerrassa.

(.) Tänään käväisin taas neuvolassa. Painoa oli tullut 700 g viikossa, ja saa kuulemma tullakin, kun yhteensä on tullut tähän mennessä ”vasta” 10 kg ja vauva vaikuttaa suht pienikokoiselta (kuten on isoveljetkin olleet). Verenpaine oli 119/81 ja pissassa ei mitään. Sf-mitta oli pomsahtanut viikossa reilut viisi senttiä ja oli nyt 32,5cm. Tuo ero johtuu kyllä varmasti mittaajasta, kun viime viikolla lääkäri mittasi ja omasta mielestäni ei kyllä ollut ihan yläreunassa se hänen mittansa. Eli ei syytä huoleen. Sykkeitä kuunnellessa oli vauvalla taas meno päällä ja päälle 150:ssä huitelivat koko ajan. Pää on osittain kiinnittynyt, mutta sivusuunnassa liikkuu vielä vähän. Seuraavan kerran pitäis mennä taas ens viikon perjantaina, jos ei mitää ihmeitä sitä ennen tapahdu.

Piikunen 37+4
 
Satamäärin onnea uunituoreille äideille ja konkareille :heart::heart::heart: Ihan mahtavaa, kohta on jo viisikymmentä maalisvauvaa maailmassa!

kaz Nyt kyllä pisti vihaksi tuo miehesi käytös :mad:! Valvominen ja lapsen itku raastaa kenen tahansa hermoja ja koettelee parisuhdetta, mutta ei oikeuta henkistä ja fyysistä väkivaltaa toista kohtaan. Nannan*83 kanssa täysin samaa mieltä. Toivon todella, että tällä kertaa asiat eivät ajaudu noin pahaan jamaan ja saatte nukkumisjärjestelyt soviteltua molempia tyydyttävällä tavalla :hug:. Kaikille muillekin haluaisin sanoa, että puhukaa kumppaninne kanssa ja koettakaa sopia asioista, ennen kuin ne räjähtävät käsiin. Väsymys on varmasti yksi pahimpia riitojen aiheuttajia, ja sellaista lienee luvassa meille ihan jokaiselle, vaikka vauva pääsääntöisesti nukkuisikin hyvin. Miettikää etukäteen, miten voisitte helpottaa toinen toistenne jaksamista ja taata kummallekin vanhemmalle välillä lepoa ja omaa aikaaa (myös yhteistä :heart:)

aippa3 Napsumista on ollut havaittavissa täälläkin ja kuulemma muillakin. Vesien menosta tai muustakaan vaan ei tietoakaan, että mihin lie sitten liittyy..

Sdaa Itselläni on seuraava neuvola vkolla 41 ja yliaikaiskontrolli 41+5 synnärillä, jossa sitten katsotaan tilanne käynnistyksen suhteen. Neuvolassa ei kummempia tutkimuksia tehdä, yliaikaiskontrollissa ultrataan ym. Ymmärrän kyllä tuon huolen, itse olin esikoista odottaessani viimeiset kaksi viikkoa ihan hysteerinen ja pelkäsin juurikin, mitä kaikkea yliaikaisuus voi vauvalle aiheuttaa ja entä, jos en itse osaa huomata vaaran merkkejä. Jos huolettaa, tarkkaile vauvan liikkeitä ja tee liikelaskentaa. Liikkeitä pitäisi saada tunnissa kymmenen kappaletta (hikkaa ei lasketa). Jos ensimmäisellä kerralla ei onnistu, juo vaikka mehua ja koeta vähän ajan päästä uudestaan. On ihan normaalia, että kun liikkumatila vähenee vauvalla, liikkeetkin vähenevät viimeisillä viikoilla. Kuitenkin jossain vaiheessa päivää pitäisi tuntea aktiivista liikehdintää. Jos yhtään tuntuu, että liikkuminen on poikkeuksellisen vähäistä, etkä saa liikelaskennassa tarvittavia liikkeitä, ota yhteyttä synnärille. Toivotaan, että vauveli pian älyäisi syntyä, niin vointia on hippasen helpompi tarkistaa siinä vieressä tuhistessa :) Tsemppiä.

Jojonan kanssa jaan fiilikset, kaikki sujuu lunkisti, eikä mitään merkkejä mistää lähenevästä synnytyksestä. Mulla on pysynyt paino samana viikolta 32 lähtien. Esikoisen kanssa oli lähes sama homma, vuorotellen vaihteli parisataa grammaa suuntaan tai toiseen. Nyt on oikeasti ollut grammalleen samat lukemat joka kerta neuvolassa! Uskoisin, että kaikki on sinulla varmasti hyvin, vaikka totta kai ikävät kokemukset lähipiirissä laittavatkin epäilemään aina pahinta.

Itkuhälytin on ollut käytössä, kun olen nukuttanut lasta parvekkeella. Kätevä myös mökillä ym. reissuilla tai vaikka saunassa käydessä vauvan ollessa ihan pieni. Suosittelen tilaamaan ulkomailta, esim. Amazon.uk, tulee huomattavasti halvemmaksi. Itse tilasin omani "kaikilla herkuilla" eli lämpömittari, yövalotoiminto, mahdollisuus äidin puhumiseen myös vauvan suuntaan ym., ja maksoi postikuluineen n. 50 €. Halvimmat vastaavat Suomessa lähempänä satasta.

(.) Hyvää laskettua päivää minulle :flower: Neuvolassa käyty sen kunniaksi. Vähän on kaveri laskeutunut, vaan ei vielä kiinnittynyt. Kaikki muuten ok. Ensi viikolle varattiin aika ja th:n sitkeästä ehkäpä ei enää nähdä toiveiden herättelystä huolimatta uskon vakaasti vaappuvani paikalle vielä silloinkin. Mutta hei, aurinko paistaa :cool: Ja ostin esikoiselle toppapuvun uskomattomasta alennusmyynnistä ensi talven varalle. Ja kohta pitäisi urakoida taas sapuskaa pakkaseen. Mitään tällaista ei ikinä ole aikaa mukamas tehdä! Nyt on kerrankin aikaa, niin minähän samperi nautin siitä vaikka väkisin :kieh:

kwaidan ja Puh *riks, raks ja poks* 40+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut pikkuisista Fanny, Jemini, Laia, Rena ja MarsuS!:flower:
Ihana, kun saa aloittaa joka kommentin onnitteluilla :heart:

Itkuhälytin ostettiin käytettynä, toivottavasti se on hyödyllinen kapine : )

Napsuminen
mulla kuulu eilen ensimmäistä kertaa pari napsahdusta mahasta! Luulin jo, että nytkö ne vedet menee. No ei menny. En siis tiiä mitä ne tarkottaa..


Millap ja viikko laskettuun!
 
Nippatädille halaus! :hug: Etkä todellakaan ole huono äiti. Meidän vauveli nukkuu päivisin useestikin sitterissä joka on laitettu niin makuuasentoon ku voi vaan. Lisäksi häädän miehen ja pojan välillä "jaloista" pois että saan tehä omia juttuja! Se ei ole huonon äidin merkki vaan päinvastoin fiksua ja hyvänä äitinä olemiselle edesauttavaa! Tsemppiä! Meillä esikko koliikki ja hyvin pitkälti meni samaa kaavaa ku fenixlintu kirjoittikin. Laihduin ja stressasin, maito loppui tisseistä jne... Aloin tutustua oikeestaan esikoiseeni varmaan vasta ku hän oli yli 3kk kun itku loppui kuin seinään ja itse rentouduin ja aloin nauttia vauvasta. Kyllä se siitä. :)

Meillä myös oli huonoyö... Näkyy osuvan muutamien palstailijoiden kanssa aina samat yöt kun vauvat valvottaa... Ilta meni tissittäessä eilen, koko ajan vaati rinnalle, siihen vain rauhoittui ja sit ei kuitenkaan paljoa imenyt kun nukahti ja heräsi taas heti kun vein sänkyyn... Ei oikein ottanut selvää mikä oli. Puolen yön jälkeen sippasi ja sit nukuttiin normi rytmin mukaan. Mut itse oon ollu ihan väsyksissä ku tottunu meneen vauvan kans jo ysin aikaan nukkuun ja tietty nyt unet jäi väkisin lyhyemmiksi kun vasta puolen yön jälkeen pääsin nukkuun... huoh! Nyt aamustakin ollut itkuisempi minusta ja sylissä pitäis vaan olla. Mahavaivaa, tai ei...? Ei oikein selvästi siltäkään vaikuta ku syliin pääsääntöisesti rauhoittuu. Nyt kuitenkin iltapäivää kohti rauhoittumaan päin. Toivotaan ettei ala taas sama tissi-itku-rumba tänäkin illalla, ukkokin iltavuorossa. :( Onneksi tulee jo klo 22 ja auttaa tosi paljon jos vauva on vaativa, viime yönäkin sylitteli tosi paljon ettei mun yksin tarttenu koko aikaa. :)

ja kaz, myös minun verenpaineeni kiehahti kun luin miehestäsi! On meilläkin välillä ollu väsyksissä pientä tiuskimista toisille jne. mut niistä puhutaan aina ja sovitaan et miten jatkossa molemmat voi levätä jos vauva valvottaa... Toivotaan että saatte tällä kertaa puhuttua ja sovittua asiat niin ettei sun tartte ottaa tuollaista p*skaa niskaan.. Vai että huudatat vauvaa tahallaan, voi hyvänen aika!!! :mad:

Väsynyt nopponen ja sitterissä uniaan tyytyväisenä nukkuva Julli!
 
Onnea Katsu47 pojasta :flower:


Oma napa pikaisesti: täällä supistelee taas,ei vaan säännöllisesti eikä kovin kipeesti mutta napakasti, Paineen tunne peräpäässä joten taitaa kohta suoli alkaa tyhjentyy. Jännityksessä odottelen että josko tieni jo synnärille vie (katotaan niin aamulla
herään omasta sängystä kuitenkin :D )


Katjuliisa ja neljäsnapero 39+1
 
Paljon onnea pienokaisen saaneille!!:heart:

Täällä on ilmeisesti synnytys käynnissä, tänään on tullut limatulppaa ja nyt on supistuksia tullut noin viiden minuutin välein, saa nähdä jatkuuko. Esikoisen synnytys käynnistyi myös sillä, että tuli limatulppaa. Apua en kyllä ajatellut, että vauva näin aikaisin syntyy:O No voihan nämä supistuksen vielä loppuakin, mutta ainakin jotakin tapahtuu!

Tsemppiä kaikille, toivotaan että kaikki saa pian vauvat syliin!:heart: Taidan lähteä laittamaan esikoisen nukkumaan ja sitten menen itse saunaan ja suihkuun. Juuri äsken pakkasin sairaalakassin valmiiksi kaiken varalta ;)

Aurora ja vauva 37+5
 
Katsu onnea pikkuisesta. :flower: Olipas nopea synnytys :O

SaHi ihanan kuuloinen tuo sun himo :D itse syön tässä puolukoita, niitä oon himoinnut kylläkin jo monia viikkoja. Onneksi on pakastin niitä täynnä.

( . ) Täällä myös on supistellut alkuilta. Tositosi epäsäännöllisesti, mutta kyllä saa hengittämiseen keskittyä supistuksen aikana. Toivottavasti kypsyttää ja avaa paikkoja hieman. Tänä yönä en kyllä synnyttämään mene, kun esikoisella on joku päiväkodin kassi mukana kotona johon hänen piti laittaa oma kirja mukaan huomiseksi. Panadolia yöpöydän ääreen niin enköhän nuku hyvin :)
perjantaina on palkkapäivä ja shoppailu kiinnostaisi.. eli synnytyksen tilaisin pe-la yöksi. Ja nyt saa päivittäin supistella että paikat aukeaa hitaasti valmiiksi sinne 5-6cm:iin ennen varsinaisen synnytyksen käynnistyminen alkaa. :D Jookos??

Tsemppiä muillekin supistelijoille :)

dania & pikkusisko
 

Yhteistyössä