*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Onnea Karoanna! :flower:

Nuskalle ja pikkuiselle paljon voimia! Toivottavasti ei mitään vakavaa, vaan pieni tokenisi pian. :hug:

( . ) Laahustin äsken neuvolaan juuri niin kyllästyneenä kuin vain voi. Alkaa tosiaan jo kyllästyttää siellä ramppaaminen, enkä jaksais enää katsoa mun th:ta, kun sillä on koko ajan niin mairea kestohymy naamalla (mukava se on, ei siinä mitään, mutta rajansa kaikella :D ). No, olikin ihan kivaa kun omaa terkkaa tuurasikin joku toinen, tosi kiva, vähän reteempi täti. Se tunnusteli vauvan kokoa mahan päältä, ja arvioi sen olevan 2,9-3 kg, ja sanoi että missään nimessä ei ole tulossa nelikiloista. Jäi siis tosi hyvä mieli! Kerroin pelänneeni isoa vauvaa kun mahakin on "niin täynnä vauvaa". Sanoi syyksi että lapsivettä ei ihan hirveän paljon ole, jolloin vauva tuntuukin täyttävän koko vatsan ja olo voi olla tukalampi. Mut kaikki siis ok, nyt vaan toivotaan ettei enää kovin montaa neuvolakäyntiä olis edessä. :)

Nanna 37+6
 
Paljon onnea Karoanna pienestä pojasta!!:heart: Ja OivaAinoa taisin unohtaa aiemmin onnitella, paljon onnea siis sinullekin pienokaisesta!

Nuskalle kovasti jaksamista, toivottavasti pikkuinen paranee pian!

Sonelle ja mamalle kovasti tsemppiä, kohta teillä on ihanuudet sylissä!

Minullakin oli neuvola tänään, verenpaine oli vähän koholla (alapaine 92), joten neuvolan täti käski sitä seurata. Hemoglobiini oli edelleen vain 111, vaikka oonkin obsidania syönyt:stick: sf-mitta oli 31,5, eli vähän keskikäyrän alapuolella menee mitta. Vauvan pää ei ole ilmeisesti vielä kiinnittynyt. Painoa oli tullut 700g viikossa, huh (ja silti vaan syön suklaata). Viikon päästä uusi neuvola-aika, toivottavasti ei tarvitsisi kovin montaa kertaa siellä enää käydä ilman vauvaa, vaikka terveydenhoitaja onkin kyllä kiva, mutta olishan se kiva saada jo vauva syliin:heart: Tosin suren jo nyt sitä, että vauva kasvaa niin äkkiä ja vauvavuosi menee niin nopeaa:'( Mutta voisi se silti syntyä ennen laskettua aikaa:D

Aurora ja muru 37+3
 
Nuskalle ja pienelle voimia :hug:

Karoannalle Onnea Pojasta :flower:

Täällä ei ihmeellistä...eilisiä tuntumuksia vähänlaisesti...muutama napakampi supistus päivän saldona vaikka puunattu ja pyykkiä pesty ja lumitöitä tehty..huoh..en jaksais enää... :headwall:

Aippa3 ja pähkinä 38+6
 
karoannalle onnittelut pojasta!:flower:

aurora miekin surkuttelen valmiiks kun vaavi sit synnyttyään kasvaa nii nopsaan, et mitä kauemmin olis raskaana sitä pidemmälle menis vauva aika!:D mut oon jo nii kypsä tähän raskauteen, sais jo tulla!:stick:

huomenna pikaseen neuvolas käymään taas kerran, eikä sielt mitään uutta tapahdu...
 
Nuskalle ja pienelle voimia!! :hug:

Onnea hurjast Pikku M ja Karoanna!! :flower:

Ja minä taas kotona.. pah!! Lähdettiin siis puolilta päivin takas sairaalaan, jotta kalvot puhkaistaisiin, kuten oli päivystävän kätilön kanssa viime yönä sovittu.. Mentiin siis taas sinne ja laitettiin käyrille ja supistuksia tuli edelleen noin 10 minuutin välein. Tekivät sisätutkimuksen ja olin auennut 1cm:stä 4cm:ään, mutta nyt kätilö sanoi, että koska supistukset tekevät tehtäväänsä, niin ei olekaan tarpeen puhkoa kalvoja. Sanoi vaan, että tulkaa takaisin sitten kun supparit on 4 minuutin välein. Huoh.. Mulla on nyt kaks päivää ja yötä supistellu kipeesti, mutta ei tarpeeksi usein. Prkle!! Illemmalla mennään varmaan taas sinne ja en varmasti lähde ennenkuin on nyytti kainalossa!!

Painoarviosta- mulle on nyt 4 eri kätilöä antaneet painoarvioksi about 3,8-4kg.. että ehkäpä se ei nyt ihan hirmeä jättiläinen olekaan :) ja kaikki ovat mahan päältä tunnustelleet..

Greentea- mulle tuli noin kuukausi sitten pariksi viikoksi sellaista pikkunäppyä mahaan ja käsiin. Kun kerroin asiasta neuvolassa niin heti passittivat maksakokeisiin. Tulokset oli kuitenkin ok ja näpyt katosivat parissa viikossa...

eipä muuta just nyt- supparia pukkaa, että pitää alkaa puhaltelemaan...

Rena ja täysi kiireetön Poju 40+5
 
Renakiitos vastauksesta, mul ei onneks oo muual ku mahas. Ehkäpä nämäkin menis pian ohi, jos ei niin otan puheeksi neuvolassa.

Huomenna vyöhyketerapiaan, siinä toivossa että synnytys alkas lähtee jo käyntiin. Varasin ajan ja sain heti huomiseks! Jihii. Jännää!:))
Sain myös itselleni lääkäriajan keskiviikolle, että mulle selviää alapään tilanne. Kuinkahan kypsää siellä lie jo ollaan.! Ja jos se sörkkiminenki taas vaikka aiheuttas suppareita!:D

Nuskalle kovasti voimia, toivotaan että pikkusella tila kohenee.!

greentea1 38+0
 
e79
Nythän on ollut vauvarikasta aikaa - onnittelut HP, OivaAino, Nuska, Leo81, millipilli, Pikku M ja Karoanna!

Nuskan pikkuiselle paljon tsemppiä ja pikaisia paranemisia, toivottavasti ei ole mitään sen vakavampaa!

Sone ja Rena, hurjan paljon tsemppiä noiden supistusten kanssa! Kyllä teitä nyt koetellaan, yrittäkäähän jaksaa!

Täällä zombie-päivä, jostain syystä unet katksi aamuviiden huitteille. Aivotoiminta ja energisyys lähellä nollaa, mutta jospa ensi yönä sitten saisi taas kunnolla nukuttua. Eilen oli miehen synttärit, ei tullut mieluista lahjaa, kun ei tällä kaverilla ole minkäänlaisia elkeitä tulla maailmaan lähitulevaisuudessa. Täytyy yrittää torkahtaa hetkeksi, jos illalla jaksaisi jotakin...

zombie-E79 39+4
 
Nuskalle voimia :hug: toivotaan,että pian pääsee vauvakin kotiin.

ja Karoanna onnea pojasta =)

Ja minä se odotan huomista. =) Sektiopäivä... huih...nyt alako jännittään...


Jemimi ja pikku-ukko 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Karoanna paljon onnea teille!! :flower:

Omaa napaa.. Tänään on supistellut koko päivän kipeästi!! pääsääntöisesti 4-10min välein, mutta sitten on ollut muutama pitempi tauko. Mahtaa tulla mukava yö! :whistle:
Jotenkin olen tosi epävarma koska sairaalaan pitää lähteä vaikka yksi samalla tavalla alkanut synnytys takana.

Fanny
 
Paljon voimia Nuskalle ja pikkuiselle!

Onnea Karoanna!

Ja tsempit Mama, Rena ja Sone!

Kiitos kommenteistanne Pepper83, Nanna83 ja SaHi80 , kavin tanaan neuvolassa ja lapsiveden maara on ilmeisesti normaali. Vauva on jo laskeutunut alemmas, mutta suppareista ei tietoakaan. Paineet normaalit ja kaskivat jattaa Aspiriinin pois. Nilkat aikas turvoksissa tosin.

Siskolisko 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: SaHi80 ja pepper83
Voi Nuska, paljon voimia sinne, toivottavasti vauva paranee pian :hug:

Onnea Karoannalle!

Tämä valas passitettiin takas kotiin äippäpolilta. Kokoarvio sekä käpälöimällä että ultralla oli 4,5 kiloo. En tiiä mistä mua rangaistaan. Ei auttanu itkut eikä mikään vaikka kuin kerroin etten pysty ees kauppaan meneen. Ja ite lääkärikään ei meinannu saada liikkeitä koko vauvasta. Vai valitsinkohan sairaalan väärin. No, viikon päästä taas joku arviokäynti, sitäkään en meinannu eka edes saada. Kostoksi hain mövenbick jäätelöö kiitos nam ja ajattelin maata tän viikon sitten tässä sängynpohjalla. :headwall: :stick: :'(

Marionetti 40+0
 
jemimille tsempit huomiseen :wave:

sahi hyvä että on pikkuinen rt:ssa :)

Marionetille voimahali :hug: tosi syvältä tuo kotiinlähetys.. :mad:

Huomenna tulee varmasti aika monta vauvauutista jemimin lisäksi :D olisko sone, fanny, mama, rena.....

dania & napanuoran kautta ruokatarjoiluista nauttiva takiaistyttö 40+1 vieläkin.
 
Jemimille paljon tsemppiä huomiseen sektioon!

Rena, jopas, kuulostaa oudolta että noin aukinainen lähetetään vielä kotiin! Toivotaan että tilanne kuitenkin etenee nopsaan.

Marionetille kans valtavasti jaksuja. :hug:

SaHi hyvä että sait nyt varmuuden vauvan asennosta! :) Ja mukava oli varmasti kuulla myös noi kokoarviouutiset! Tosiaan, me ollaan varmaan kahestaan täällä yhes koos vauvoja oottelemassa vielä huhtikuussa, niin hirvee jakautumistahti täällä muilla päällä. :D

Mä imuroin tänään, kävelin reippasti neuvolaan ja takas (yht. 5km), ja tein kaikennäkösiä kotitöitä, ja sit vielä kävin kahvittelemassa kaverin kanssa. Maha on kovetellu nyt tosissaan koko päivän ja puristanu ihan kunnolla... Mutta niinköhän nää kivuttomat supparit kuitenkaan mitään tekee... Taidan kuitenki ottaa ton imuroinnin taas useemmin ohjelmaan, ihan vaan varmuuden vuoksi. :D

Hyvät yöt kaikille unta kaipaaville, ja äksöniä ja supistuksia niitä toivoville! :)

Nanna jo ties monettako kertaa tänään 37+6
 

Yhteistyössä