*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Meidän poika syntyi 10.3. Klo 17.13. 4248g ja 51 cm. :) :heart:

Kaikki sujui hyvin ja pääsimme perhehuoneeseen. Yö meni tosi huonosti nukkuen,mutta sehän ei mitään uutta ole.:) Nyt vain kivempi valvoa. Poju ollut tissillä niin ahkeraan,että tissit on jo ihan liekeissä..auh..

Onnea myös muille vauvautuneille :)

Kirjottelen myöhemmin koko tarinan vaikka salaseen ryhmään.:)

Pikku m ja pienisuuri poju :heart:
 
Paljon onnea Millipillille!!:flower:

Tsemppiä kaikille oireiden kanssa kärvisteleville ja kaikille tositoimiin pääseville!!

(.) Meillä oli taas huonosti nukuttu yö, eka syöttöväli 3h, toinen 1,5h, kolmas 2h ja vielä 1h. Poika päätti nousta ylös hieman ennen kuutta. Nyt herra nukkuu, kohta pitää hoitaa esikko kouluun ja jos sitten jonkin ajan päästä pääsisi ottamaan unet!

CL ja Aatu 12vrk
 
Paljon onnea Pikku M potrasta pojasta! :flower:

Hienoa että olette päässeet perhehuoneeseen! Siellä saa varmasti nukuttuakin paremmin kuin 2 hengen huoneessa. Minulla oli kans nännit hellänä siihen asti kun maito nousi kunnolla, tuntu tosi ilkeeltä kun vauva imi tuntikausia "tyhjää tissiä". Lansinoh-rasvaa lotrasin joka välissä niin ei menny nänniem iho rikki.

Särö ja Jalo 12vrk

Tänään taitaakin tulla oikein vauvasuma, pitää roikkua täällä vähän väliä tsekkaamassa uutisia :saint:
 
Paljon onnea pienokaisista Nuska, HP, Leo, PikkuM ja Millipilli!!:flower: Toivottavasti en unohtanut ketään, anteeksi jos niin kävi! Ihanaa, kun noin monta vauvaa on syntynyt viikonlopun aikana!:heart:

Toivottavasti Sone on päässyt viimein synnyttämään!

Tsemppiä Renalle, toivotaan, että vauva syntyy pian:)

Ja toivottavasti Marionetin ei tarvitse palata ilman nyyttiä kotiin!

Jaksamista vauvojen kanssa valvoville, yrittäkää tosiaan nukkua päiväunia, jos vaan on mahdollista!

Tänne ei ihmeempiä, viikonloppu meni nopeasti mummolassa ollessa, lähinnä tuli syötyä ja luettua lehtiä, mummolle kun tulee melkein kaikki mahdolliset lehdet:D Nyt alkoi tuntua siltä, että vauva saisi jo syntyä, koiran kanssa lenkillä käyminenkin on vaikeaa, kun vauvan pää ilmeisesti painaa virtsarakkoa, kun kokoajan tuntuu, että on kusihätä! Vaikka pahimmallaanhan tässä menee vielä lähes viisi viikkoa:x Eli tunnen kyllä sympatiaa teitä kohtaan, joiden laskettu aika on jo mennyt, jaksamista siis kaikille!

En muista mitä muuta piti kommentoida, joten toivottelen kaikille mukavaa ja aurinkoista viikon alkua, toivotaan että tänään syntyy vauvoja:heart:

-Aurora ja muru 37+3
 
Ompas viikonlopun aikaan tullut paljon vauvauutisia...kyllähän minä puhelimellä oon käyny kattoon kuulumisia mut sillä on niin hankala kirjoitella...

Oikein Paljon Onnea Kaikille Vauvan Saaneille :heart: :flower:

Ja tosiaan tänään taitaa tulla jokunen vauva lisää. Monella ollut lupaavia merkkejä.

Itsekin eilen tunnustelin kun aamusta asti oli jomotuksia alamahalla ja alakerta tuntui jotenkin täydeltä. Supistuksia alkoi tulla aamupäivällä harvakseltaan. Ne kuitenkin laantui että pääsi kattoon esikoisen viimeisen jääkiekkopelin (kotipelin) iltapäivällä.
Sieltä tultua alkoi taas supisteleen jo ihan napakasti ja kävin pienen kävelylenkin jossa tuli pari supistusta ja vähän piti irvistääkin jo. Sitten saunaan missä edelleen supistukset jatkui ja kestikin pitkään tuntui että useamman minuutin tai sitten vaan kuvittelin tuon pituuden kun sen verran jo kipeetä teki :) Siinä vielä selviytyjät katoin ja kärvistelin ja ajattelin et pitää yrittää nukkua jos yöllä tarvis lähteä synnyttämään mut mitä vielä niinhän ne supparit loppu ja olin nukahtanu |O parin kolmen tunnin pätkissä sain nukuttua ja välillä valvoin ja ootin et tulisko supistuksia...ehkä pari tuli yön aikana mut ei niin kipeitä kun illalla.
Tää on niin outoo ja erilaista tälläinen valmistautuminen kun kolme ekaa synnytystä kun on alkanu supisteleen niin sitä on yleensä saanu lähtee synnyttään muutaman tunnin päästä. Viimeisinhän käynnistettiin. Jotenkin nyt tuntuu että tätä ei tarviis käynnistää kun jo niin hyviä merkkejä on ilmassa :popcorn: Tänä aamuna jokseenkin samanlaiset tuntemukset kuin eilen aamulla et ootastellaan mitä tästä tulee vai tuleeko mitään...

Tänään joutuu tosiaan käydä kurkkiin vähän väliä josko olis uusia uutisia tullu.. :)

Aippa3 ja Pähkinä 38+6
 
Jeee, yöllä Oli Ensimmäistä Kertaa kivulias, Menkkamainen Supistus, Niinkuin Kuukautiset Olisalkamassa, Kamala Kipu !! miten voi Ollanäin Innoissaan Supistuksista Ja Kivuista :D supistus Kesti Ainakin Puoli Tuntia, mutta Sen Jälkeen Ei Mitään Koko Yönä tai Nyt Aamulla :(

Sdaa 40 +1
 
  • Tykkää
Reactions: fanny07
Huomentapäivää naiset!

Onpas viikonlopun aikana syntynyt paljon vauvoja! :)

Onnea Nuska, Leo, Pikku M ja millipilli pienokaisista! :flower: Olikohan vielä muitakin..? Kaikille joka tapauksessa sylin täydeltä onnea! :)

Sone on varmaan myös lähtenyt synnyttämään, kun ei ole tunnollisesta päivittäjästä vähään aikaan kuulunu? :D Toivotaan ainakin!!

mama07 ja Renakin jo lähellä päämäärää, toivottavasti Marionettikin, paljon tsemppiä teille! Toivotaan tosiaan että vauvat näkisi pian päivänvalon!

Mikähän on muuten Niittyvillalla tilanne, kun ei ole toviin kuulunut??

Siskolisko, mulla on aina neuvolan terkkari tunnustellut lapsiveden määrän päältä päin. Aina on neuvolakorttiin kirjottanu määrän olevan normaali. Musta itestäni tuntuu kans että maha on niin täynnä peppua ja potkivia jalkoja, että voiko siellä olla vettä yhtään! Mutta ilmeisesti on kuitenkin.

Voi ärsytys, nyt se kysely on alkanut täälläkin. Vaikka mulla siis vielä yli kaksi viikkoa laskettuun aikaan!! Eilen äiti soitti ja kysyi "sielläkö vielä vaan odotellaan?"! Hitto, en mä nyt vielä ole edes alkanut odottaa että tää syntys! Todennäkösempää kuitenkin että menee yli LA:n kun että ennen sitä tulis, niin miksi turhaan elätellä toiveita. Pitäishän äidin tietää kun itselläänkin mennyt paljon yli LA:n ja samoin mun siskolla. Lauantaina oltiin miehen kans leffassa, ja appiukko oli sillä välin yrittäny kolme kertaa soittaa miehelle. Kun mies sitten soitti takas niin appi kysyi "ootteko jo lähteny synnyttää ku ette vastannu!" Huoh.. Ja omakin isä soitti eilen kyselläkseen vointia, vaikka se ei yleensä ikinä soittele. Voin niin kuvitella kuinka paljon kyselyt käy ärsyttämään sit ku mennään jo LA:n toisella puolen. Että tsempit vaan kaikille sinne!

(.) Ei sitten mitään. Ajattelin siivouspäivän pitää, kun viikonloppuna jäi siivoukset tekemättä. Parin tunnin päästä myös neuvolaan. Huh, mulla on viikonloppuna tullu kilo painoa kun on tullu mässättyä kaikkea mahollista, mut mitään ei oo tullu ulos. :x Just kun melkein olin hehkuttanu täällä muille ummetuksesta kärsiville, että täällä suoli toimii vähän turhanki hyvin. :LOL:

Nanna 37+6
 
Huoh, täällä odotellaan niitä supistuksia edelleen.... Tai edes jotain tuntemuksia :D

Nännien etukäteen rasvailusta joku kysyi aiemmin, kiinnostaisi täälläkin? Onko kellään kokemusta, onko siitä jotain hyötyä? Ilmeisesti joskus 30 vuotta sitten on moista ohjattu tekemään, kun äiti siitä muistutteli jo hyvissä ajoin :D Mutta onko jollain teistä kokemusta?

Onnittelut kaikille vauvautuneille!! Ehkä täälläkin juhannukseen mennessä jotain tapahtuu...

Jojona 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille niin monta syntynyt viime käyntini jälkeen niin onnittelen kaikkia yhdessä :)

Kipeistä supistuksista kärsiville tsemppiä ja toivottavasti pääsette/olette jo tositoimissa tai saaneet jo pienokaiset maailmaan. Käynnistyksiin menijöille myös tsempit :flower:

(.) Täällä ei mitään siis ei mitään ihan kirjaimellisesti, kaikki supistukset ovat hävinneet kuin tuhka tuuleen, vaikka olen hieronut vyöhykepisteitä,saunonnu kuin hullu,shoppaillu,siivonnu,kolannu ja sekstaillu, näistä tuloksena viimisetki supistukset katosi :( Niinpä olen luovuttannu ja lopettannu kaikki häätöyritykset...kävin tosin äsken kolaamassa mutta en sen takia et se auttaisi jotain vaan ihan sen takia että täällä on aivan ihanan keväinen ja aurinkoinen keli :cool: Ajattelin unohtaa koko raskaus asian nyt loppu ajaksi (yritys hyvä kymmenen) ja positiivisesti sitten yllättyy kun yllättin synnytys käynnistyykin :D Huomenna poksuu 39 viikko joten ei kai tässä tarvii enää odotella kun korkeintaan 3 viikkoa että kait sen jaksaa, ja vaikkei jaksakkaan niin pakkohan se on jos ei aikasemmin synny :D

Jokohan Sonella tositoimet käynnissä tai pienokainen maailmassa :)

Uusia (vaan tuskin omia vielä) vauvauutisia odotellen

Katjuliisa ja neljäsnapero 38+6

Mukavaa viikkoa kaikille vielä odottaville ja vauvansa jo saanneille :flower:
 
Jaksuja ja tsemppiä mama07!!! Voin lohduttaa, mulla oli jo kaks viikkoo sitte ultra arvio neljä kiloo et määpä tuun päivitteleen mitä ne meinaa mulle tehdä koska tahtoa ainaki on täälki... :) Antaa tuo sun juttu mullekki toivoa :D ..tosin taitaa noilla synnäreillä olla noissa asioissa kaikilla omat oikkunsa.....
 
Onnittelut millipilli ja Pikku M pikkuisista! :flower::flower:

Ja voimia supistusten kanssa kärvistelijöille! On varmasti raskasta odotella.

Meillä viime yö meni neljällä syötöllä ja muutamalla läpi menneellä pissivaipalla. Nyt Niiskuneiti on ollut jo 3 h hereillä. Välissä tunnin unet. Ihmeen paljon hereillä neljä päivää vanhaksi. Seuraa silmät isoina ympärilleen.

SMV78 ja Niiskuneiti 4 pv
 
Sone silläkin uhalla, että kuulostan itseäni toistavalta ja helvetin ärsyttävältä, muistutan, että rentoudu ja mene vaikka suihkuun, kylpyyn tai mitä vaan! Miulla aukes senttejä suihkussa ja kipupiikin jälkeen rentoutuessa ihan hullulla rytinällä!

Mama kyllä se siitä! Tahtotila on siulla ainakin oikea!

Nanna, joo miulla kanssa alkoivat mahan koon takia kysellä joskus jo viikolla 32 että millon syntyy!? Mutta hei, eihän sitä tiiä, voihan se siun pikkutilliäinen päättää tulla millo vaan!

Vauvan koosta meillähän oli kaks viikkoa ennen synnytystä lääkärin ultraama painoarvio 2900 g ja Pave oli sen reilun 4 kiloa syntyessään:LOL: Kätilöt osaa mahan päältä tunnustella paremmin sen vauvan koon, tää on miun kokemus..

Tänään on paven eka neuvola, huiii! Jänskättää, miten on jäbällä mitat kasvaneet!

Tuun kertoon miten mäni, sitten myöhemmin!

Nippa ja Pavelovitch kolomatta viikkoa
 
Onnea taas uusille vauvautuneille! :heart:

Mulla oli aamulla painoarvioultra ja ihan hyvältä näytti sikäli että arvio tällä hetkellä näytti 3 kg eli LA:an mennessä noin 3,5 kg. "Huonommat" uutiset tuli siitä kun lääkäri vielä katto kohdunkaulan tilannetta ja totesi että vähän pehmennyttä kaulaa jäljellä 3 cm ja koko matkalta kiinni... Eli yhä enemmän alkaa siltä näyttää että huhtikuulle mennään ja reilusti! Kevyitä suppareitahan mulla on ollu jo iät ja ajat, mutta ei ne näytä nyt mitään tekevän kun ei kipeämpiä tule. Oon aatellu ettei tässä mitään häätöä kannata vielä alkaa tekemään ku viikkoja ei vielä enempää ole, mutta nyt taitaa olla aika alottaa talkoot että sais ees jotain edistystä alakerrassa aikaan! Ja ipana oli rt, mutta ei vielä kovin alhaalla. Melko ihania tuikkailuja alapäässä on jo nyt, saa nähä miten pahenee kunhan pää vielä enempi laskeutuu. Toivottavasti supparit myös vahvistuu sitä myötä... *edit* Nippa elä nyt pelottele kun just kerkesin aatella että ei tämä kerkee liian isoksi kasvaa vaikka vähän yliajallekin menis! :D

No, alotin eilen kukkamultien vaihto-operaation ja se jatkuu tänään. Yllättävän rankkaa hommaa sekin tän mahan kanssa, kun saa ruukkuja jynssäillä ja multasäkkejä nostella ja kyykkiä lattialla. Mutta kiva saada kasvit kevätkuntoon ennen pirpanan tuloa! :flower:

Piula 37+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SaHi80
Tsemppiä Sonelle ja mamalle! Toivokaamme pikaista toimintaa!

Nippa juu, siis onhan se teoriassa ihan mahdollista että tulis hetkellä millä hyvänsä. Mutta mä oon vaan niiiiin asennoitunu siihen, että menee sinne lähemmäs 2 vk LA:n jälkeen, kun kaikilla perheen naisilla on mennyt. Mut jos tuleekin aiemmin, niin se on sitten positiivinen yllätys.
Pavelle hyvä ekaa neuvolakäyntiä! :)

Nanna 37+6
 
Onnea kaikki vauvautuneet! Teitä jo niin monta et ei perässä pysy! :)

Ja lisää näyttäis tulevan! Nyt kaikki peliin Sone ja mama07! ja hurjasti tsemppiä! Toivotaan et tän päivän puolella vauvat syntyvät ettei menisi enää huomiseen. Mut syntyy ne, se on varma! :)

Täällä viime yö pikku herran kanssa jo edellistä huomattavasti parempi, syöttövälit 3,5h,3h ja sit aamuyön ähinät alko, eli ehkä jonku tunnin viel nukku kun oli jälleen nostava herran mielestä klo 7... :D Mut nyt itsekin nukuin jo yht 6,5h kahdella herätyksellä (jotka kesti sen tunnin tissityksineen ja vauvan rauhoitteluineen). Poitsu tahtoo aina herätä kun nostan tissiltä sänkyyn ja sit kitisee jonkin aikaa ja joutruu syliin välillä ottaan, kunnes antaa periksi ja nukahtaa. Tänään lähetään jo ulkoileenkin taas, on ollut taukoa ku ollu niin pakkanen ja tuullu kylmästi. Lisäksi viimeks oli se huulten ympäsrys sinertävä ku vaunuista heräs ni jotenki pelottaa ettei kovin kylmällä uskalla ees viedä ulos, vaikka tuskin siitä johtui, on nimittäin ollut hyvin haaleaa sinerrystä havaittavissa ihan nukkuessa sitterissäkin rauhassa... On niin vaalee ihoinen et äkkiä näyttää sinertävältä ja varsinkin jos kovin huutaa ni naama on punaisen kirjava. :) Huomenna lääkärineuvola ni kyselen sinerryksestä vielä mut jotenki en usko et vaarallista ku ihan normi tyytyväinen vauva on. Paljonkohan poika on kasvanut, silmissä näyttää kyllä että paljon ku kaksoisleukaakin havaittavissa. ;)

Nopponen
 
Viimeksi muokattu:
Yritän illalla kirjoitella enemmän, mutta meidän pikkuisella ei kaikki ole kovin hyvin... Vesien menosta ehti mennä lähes kolme vuorokautta syntymään ja jonkinlainen tulehdushan pienelle iski. Jo ekana yönä vietiin sitten vierestä lastenosastolle ja olen siellä joutunut käymään hoitamassa. Ja muutakin pientä vaivaa on ollut joten minä kotiudun tänään rintapumpun kera ja vauva jää tänne vielä. :( Mutta yritän ehtiä illalla kotona kirjoitella lisää...
 

Yhteistyössä