Heipähei täältä KOTOA, eli me kotiuduttiin eilen, 24 h sektion jälkeen, ihan mun omasta toiveesta. Vointi oli niin hyvä että päästivät lähtemään, pakko myöntää että noiden viimeisten viikkojen tuskien jälkeen olisin voinut juosta mailin kun pääsin sängystä ylös puudutuksen lakattua. Eilen sit iltapäivällä nakattiin mun tavarat kassiin ja soitettiin kyytiä. Kotona oleilu on lähtenyt käyntiin suht hyvin, ottaen huomioon ettei neiti ole edes 48 tunnin ikäinen vielä, sain yöllä nukkua muutaman tunnin pätkissä luksus-unta (sairaalassa en pystynyt nukkumaan koska huone oli niin kuuma ja vieruskaverin vauva herätti silloin kun oma nukkui) ja tulikin tarpeeseen. Tänään mennään käymään sairaalalla tarkastamassa omaa ja vauvan vointia, huomenna sit pitäis kätilön tulla ihan kotiin asti käynnille niinkuin täällä yleensä oliskin tapana, sunnuntai nyt sekoittaa vähän ja siksi siis meillä toi ylimääräinen käynti. Olin tosi tyytyväinen hoitoon tuolla sairaalassa, ja edelleen korostan kuinka ihanaa oli saada pikkuinen suoraan iholle, ja siinä neiti pysyikin ihan siitä lähtien, eka syöttökin tapahtui jo heräämössä omaan huoneeseen siirtoa odotellessa. Niitä strategisia mittoja oli vaikea saada alkuun kun ei täällä ole tapana vissiin ilmoittaa kuin paino, mutta lopulta ne löytyi papereista. Eli 2750g/48cm/MUOKS34cm hattumitta ja apgarit oli 9/10/10.
Nyt sitä vaan opetellaan elämää vauvan kanssa eteenpäin, ihanan aktiivisesti on isäkin ollut mukana ja innokas oppimaan vaipanvaihdot jne.
Kaikille vielä odotteleville isosti jaksamista ja onnea koitokseen!
Anncarol ja Ella :heart:
Nyt sitä vaan opetellaan elämää vauvan kanssa eteenpäin, ihanan aktiivisesti on isäkin ollut mukana ja innokas oppimaan vaipanvaihdot jne.
Kaikille vielä odotteleville isosti jaksamista ja onnea koitokseen!
Anncarol ja Ella :heart:
Viimeksi muokattu: