*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Heipat tänne, täältä synnytysosastolta pikaiseen vaan puhelimella päivittelen kun odottelen siirtoa synnyttäneiden vuodeosastolle.
Meille syntyi tänään siis tyttö klo 11.37, painoa oli 2750g, pituutta en viel tiedä. Ja raskausviikkojahan oli se 39 plus 2.
Tosi hienosti meni leikkaus, ilman mitään komplikaatioita ja tyttö on tossa mun vierellä nyt, kaks kertaa käynyt jo rinnalla joten sekin näyttäis lähtevän käyntiin ilman hikotteluja.
Mies on aivan haltioissaan, kuin myös minä, olin niin otettu siitä et sain pienen heti rinnan päälle odottelemaan että kirurgi sulki, eikä ole sen jälkeen tarvinnut tytöstä luopua, tossa se nytkin tuhisee unissaan.
On hieman sekava ja väsynyt olo joten päätän tähän tällä erää, uni taitaa tulla mammallekin.
 
Huhtikuun ketjusta taalla vierailen. Olisi kysymys jo synnyttaneille.
Synnytys lahtenyt kayntiin vesien menolla niin onko ennen sita ollut jotain poikkeavaa esim. supisteluja, vauva potkinut paljon? Olen lukenut etta moni on kuullut napsahduksen ennen vesien menoa mutta onko jotain muuta?

mindi 16 33+0
Mulla siis tämä neljäs synnytys käynnistyi juuri näin. Eli pari napakkaa supistusta ehkä vartin sisään ja sit kuului mahasta "naps" ja hiukan sattui. Samantien valuikin jotakin ja vessaan mentäessä totesin että lapsivedet juu. Sit alkoikin valtaisat supistukset ja pimu oli maailmassa puolitoista tuntia tuosta kaikesta.

Mitään sen kummempia ennakointia ei ollut. Aiemmissa synnytyksessä kalvot jouduttu puhkaisemaan ponnistusvaiheessa, joten ihan erilainen oli tämä. Ajattelin omaavani teräskalvot, mutta eipä ollutkaan tällä kertaa ;)
 
Kiitokset onnitteluista! :)

Onnea kaikille vauvautuneille!

_muumis ai oltiin! :D Oisit tullu moikkaamaan. :D Hauskastipa sattui. Toivottavasti pääsette pian kotiin ja pienellä se keltasuus lähtee.

mindi16 Mulla meni tässä synnytyksessä vedet kotona, tuntu painetta tuolla alhaalla ja sitten tuntu napsahdus ja vettä lorahti kintuille.

Synnytyskertomusta:
Synnytys meni hyvin, vedet meni kotona klo 00.30, sitä ennen tuli pari supistusta joista tuumasin, että vauva vaan painaa alas, ei tuntunu supistukselta vaan paineelta. Soitin synnärille ja kehottivat lähtemään tulemaan. Supistuksia alko tulee het vesien menosta n. 5min välein. Sairaalas oltiin n. 01.30 ja alkutarkastukses olin 4 cm auki.
Hetken olin siinä käyrillä ja lähdettiin siit sit suoraan saliin, supistukset voimistu koko ajan.
Salissa mut laitettiin taas käyrille ja tilattiin anestesialääkäri laittaa spinaali. Siinä tehtii taas sisätutkimus ja olin 5cm auki.
Lääkäri tuli ja kesti n. 15-20min et se sai sen spinaalin laitettua, oli vähän kokematon lääkäri.
Spinaalin laitosta n. 10min kuluttua kun tehtii sisätutkimus niin olin täysin auki ja tunsin paineen ja ponnistamisen tarpeen.
Pääsin ponnistamaan, ponnistusvaihe kesti 20 min, eli alle tunti spinaalin laitosta oli poika maailmassa.
Pikkunen pyöritteli päätään synnytyskanavassa ja parahti ekan kerran kun oli vasta vaan pää ulkona.
Pieni synty klo 03.55 ja synnytyksen kokonaiskesto oli 3,5h. Papereiden mukaan tuli yksi 1.asteen repeämä virtsaputken viereen, ompeleita ei tarvita. Ei tuo repeämä ole kipeää kuitenkaan tehnyt, ei edes vessassa käydessä, mikä on musta jotenkin ihmeellistä. Jälkisupistukset on kyl ollu ikäviä, mutta alkavat onneksi jo helpottaa eikä enää joka imetyskerralla satu.

Poika on aivan ihana, on kova nukkumaan ja kova syömään, rauhallinen kuin mikä eikä juurikaan itkeskele. Sairaalassa saatto parhaillaan syödä 2h putkeen ja sen jälkeen nukkua 4h. Viime yönä nousi maito kunnolla, niin nyt poika syö parhaillaan n.20 min, ja nukkuu useamman tunnin. Välillä jaksaa kyllä myös ihmetellä maailmaa ja katselee ympärilleen. Rinnat tuntuu täysiltä ja kun vauva ottaa otteen rinnasta niin kyllä vihlaisee, mutta onneksi sitä kestää vaan hetken.

Oma olo on vielä väsynyt (sairaalassa en oikein pystynyt nukkumaan kunnolla), mutta ihan hyvä. :)

CL ja Aatu-poika
 
mindi Miulta ei kuulunu mitään ääniä kun vedet meni. Olin pissalla ja lirinä vaan jatkui ja jatkui :D Paria päivää ennen alkoi verinen vuoto, eli limatulppaa vissiin ja paikat kai jonkunverran aukes siinä kun supisteli useemman päivän.

Mikäs se auttoikaan peräpukamiin??

Tänään tuli julmetun kipeet sellaset, nyt voin kertoo että kypsyttää! Tää loppuaika on menny muuten ihan jees mutta nyt niinkun riittäs, on nimittäin niin kipeet ja kai toi öinen valvominen ja jatkuva supistelu alkaa jo oikeesti rassaamaan. Eli mie tunnustaudun nyt siihen pinkkaan joka olis jo valmis jakautuu vaikka pelottaaki, mut ei tätäkää enää kauaa huvittas kuunnella... Nytkin supistelee tasaseen tahtiin:kieh: alkas riittää....

Sone tänään hermo kireenä ja Yöllä myllertävä äitiään kiduttava kakkiainen Neiti-Paavo.... 38+5
 
Ssaraa: Käytiin tosiaan tänään neuvolassa painokontrollissa ja kolmessa päivässä oli tullu 100g lisää joten tyytyväisiä ollaan. Terveydenhoitaja antoi luvan "pitkittää"myös yösyöttöjen väliä 4 tuntiin (aikaisemmin ollut 3 tuntia) jos tyttö haluaa nukkua sen neljä tuntia. Meillä oli siinä samalla myös tytön ensimmäinen neuvolakäynti ja kaikki oli kohdallaan, miten tuossa iässä nyt pitääkin olla :) .

Onnittelut Candel Light:ille!!
 
CL onnea pojasta :)

( . ) ei yhtään mitään... tänään oon kyllä käskenyt vauvaa jo monta kertaa syntymään. Monen muun tavoin mielummin heräisin öisin vauvan vuoksi kuin kyljenkääntöjen ja kusirallin. Herra 5vee kyllä pussailee ja halailee masua enemmän kuin mua :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille ja uusille tervetuloa :wave:

dania 38+5
 
_muumis ai oltiin! :D Oisit tullu moikkaamaan. :D Hauskastipa sattui. Toivottavasti pääsette pian kotiin ja pienellä

CL ja Aatu-poika
No en kehdannut, ajattelin että pitäisit mua ihan sekopäänä nettihörhönä :D Olin se persjalkanen tummatukkanen saparopää jos muistuu mieleen :)

Mulla ei täällä sairaalassa ole mitään hätää, toiset on tuolla kolmen hengen huoneissa ja itse vietän miinulin kanssa aikaa tässä omassa sviitissämme :) ihana olla yhden hengen huoneessa missä on telkkaria ja pelit. Miinulikin saa köllötellä valoissa tässä äidin vieressä samassa huoneessa :) kerrankin kävi tuuri, olo on kun maailmantähdellä ;D

Jaahas, nyt kuuluu solariumista vaativa tuhina... Aloitamme iltahommia <3

Supistustuulia niitä kaipaaville!!! Vaikka ne viimeiset viikot onkin tuskaisia, niin helpompi on hoitaa ns. valmista vauvaa joka syntyy kunnon viikoilla. Yleensä imetys jne. on helpompia Samoin yleensä helpommin pikkuviikoilla syntyneillä on näitä keltaisuusongelmia :/

Mutta siis, tsemppiä mahakkaille ja ihania hetkiä vauvalaisille <3
 
No en kehdannut, ajattelin että pitäisit mua ihan sekopäänä nettihörhönä :D Olin se persjalkanen tummatukkanen saparopää jos muistuu mieleen :)

Mulla ei täällä sairaalassa ole mitään hätää, toiset on tuolla kolmen hengen huoneissa ja itse vietän miinulin kanssa aikaa tässä omassa sviitissämme :) ihana olla yhden hengen huoneessa missä on telkkaria ja pelit. Miinulikin saa köllötellä valoissa tässä äidin vieressä samassa huoneessa :) kerrankin kävi tuuri, olo on kun maailmantähdellä ;D

Jaahas, nyt kuuluu solariumista vaativa tuhina... Aloitamme iltahommia <3

Supistustuulia niitä kaipaaville!!! Vaikka ne viimeiset viikot onkin tuskaisia, niin helpompi on hoitaa ns. valmista vauvaa joka syntyy kunnon viikoilla. Yleensä imetys jne. on helpompia Samoin yleensä helpommin pikkuviikoilla syntyneillä on näitä keltaisuusongelmia :/

Mutta siis, tsemppiä mahakkaille ja ihania hetkiä vauvalaisille <3
Höpsis, nettihörhö olen itsekin! :D Ja muistan kyllä, kiva saada nicille kasvot! :)

Nauttikaa siellä omasta huoneesta, se on luksusta! Esikon aikaan oltiin perhehuoneessa ja se on kyllä ihana kun saa olla omassa rauhassa, erilaista se on kun huoneessa on muitakin.
 
Onnea CL hirmuisesti!

Onnea muutkin vauvautuneet jos olen jonkun unohtanut!

Kiitokset uudesta pinosta kwaidanille :)!!

Olen yrittänyt lukea mutta nyt on kyllä mennyt kaikki ihan ohitse.. tänään siis ensimmäistä kertaa ihan koneella synnytyksen jälkeen :)
Kauhea Babyblues menossa, itkettää sitten joka asia ihan vain jo sekin että katson meidän pikkuista.
Eilen siis tosiaan kotiuduttiin sairaalasta. minulle jäi huono maku koko reissusta koska en saanut kyllä minkään tahon opastuksia kotia varten..:(
Mutta kai sitä kohtalaisesti on pärjätty :) Olisin vain halunnut ehkä yhden yön olla vauvan kanssa vierihoidossa, ennen kotiutumista..

Rintatulehduksesta: Toivottavasti Omppulimu tilanne helpottaa! minä pelkään kokoajan sitä kun itsellä rinnanpäät ihan törkeen kipeät ja ehkä vähän ruvillakin.. olen pumpannut maitoa ja kävin hakemassa rintakumit että imetys ei sattuisi.
Imettämisestä vielä sen verran että onko normaalia että poika syö 1-2 tunnin välein? :O Sairaalassa hänellä oli "tarkat" ruoka ajat kun oli sielä osastolla mutta nyt syö ihan kokoajan.
Kipeiden tissien takia olen myös tehnyt niin että pumppaan maitoa ja syötän sitten pulolla, en tiedä onko se sitten pahasta :/

Mutta eiköhän se arki tästä kohta ala sujumaan :)

tsemppiä kaikille viimemetreille ja synnytykseen :heart:

Emsuli ja poika 5vrk
 
ai niin ja mindi lapsiveden menosta minulla irtosi ensiksi limatulppa ja sitten vuorokauden sisään alkoi liristä lapsivettä ensiksi vähemmän ja sitten ihan kunnolla, ja ihan synnytykseen asti sitä lorisi enemmän tai vähemmän.. synnytyskertomuksessa lukee että vesien menosta 99tuntia syntymään :O
 
särö kiva kuulla teidän alkutaipaleesta :)

sannamary toivottavasti teidänkin arki alkaa pikku hiljaa sutviutua omiin uomiinsa :) Jaksuja sinne!

omppulimu jos kuume vielä yhtään nousee, niin soitat kyllä heti päivystykseen. Antibiootin saa kyl melkeen aina, jos kuume nousee.

Leo ei oo enää pitkästi, että pääset tosi toimiin :) Toivottavasti pallongilla käynnistys onnistuu. Pidetään peukkuja! :)

JellyBelly tervetuloa mukaan! :wave:

Suuren suuret onnittelut pojasta CL :heart: :flower:

Marsus kiva, että hyviä uutisia :)

Nopponen tuo 300g viikossa on tosi hyvä :) Eikös ne normistikin kaipaa sitä 100-200g nousua ja jos paino nousee enemmän, niin hyvä vain :)

Jemimi Voi jänskää, ei oo enää pitkästi :heart:

ssaraa Toivottavasti lantiokuvat antaa sulle mahdollisuuden perätilasynnytykseen, jos niin haluat :)

anncarol onnea teidänkin perheelle pienestä tytöstä!! :flower: :heart:

Jaahas, omaan napaan ei uutta. Kävin oikein vartavasten saunassakin, että saisin suppareita aikaan (niinku yleensä), mut nyt ei juurikaan mitään :/ Täytyy huomenna mennä uudestaan, josko jotain saisi aikaan. Huomenna olis laskettuaika ja itestä kyllä tuntuu, että uhkaavasti se menee vielä tovi ennenku ollaan tositoimissa ;)

Nyt nukkuun, Alisa & Hippu 39+6
 
Onnittelut vauvautuneille ja toipumisia synnytyksestä tasapuolisesti :heart: Ensimmäinen maaliskuuta ja pinossa jo 25 vauvaa, hurjaa!

Pikainen kommentti Emsulille, että alkuun vauva voi hyvinkin olla rinnalla lähes jatkuvasti ja tehdä näin lisää tilausta maidolle. Harmi, että et saanut sairaalasta mielestäsi tarpeeksi ohjeistusta, sillä etenkin imetyksen suhteen kaikki voi aluksi olla niin uutta ja outoa, että neuvot kyllä tulevat tarpeeseen. Kun poika punnitaan neuvolan toimesta seuraavan kerran, näette ainakin, mihin suuntaan paino on lähtenyt kehittymään ja siitä voi jo jotain päätellä maidon riittävyydestä.

Huomenna lisää. Älkäähän muuten säästelkö punaväriä päivitystenne kanssa, koko ajan saa olla tihrustamassa uusia uutisia, niin joku voi auttamatta jäädä huomiotta tässä tahdissa!

kwaidan ja Puh 38+2
 
Onnea Candlelight pojasta!!! :heart: Nopea synnytys sulla ollut. Mahtava kun maitokin alkanut jo nousta.

Onnea Anncarol pikku prinsessasta!!! on kyllä hienoa kun sektion päälle oot saanu vauvan odotttelemaan rinnalle. :heart:

hiukan jännittävä ilta ollut täällä. päivällä olin lenkki/kirppari reissulla n. 2h ja sen jälkeen n. klo 18 lähtien alkoi supistella melko tasaisin välein ja kyläreissulla kinnasi jo aika tiuhaan. kellottamaan pääsin tuossa 20 alkaen ja supistuksia tuli useamman tunnin 4-6min välein, vatsakin tyhjeni ja sitten alkoi hiipumaan aluksi 3-7 min välein ja sitten 6-10 min välein. ei ole kunnolla kipeitä ollut mutta selvästi selkäpuolelle asti vanne ja kestokin suurimmassa osassa yli 1min. pisimmät jo kovimmat jopa 2min. nyt tuossa taas tuli 3-6min välein ja arvatkaa saako nukuttua. Ei näillä synnytetä, mutta luulis nyt jotakin edistystä tulevan. mä yritän tästä vielä nukkumaan jos vain saan unen päästä kiinni. eipä ole koskaan vielä tällä lailla säännöllisen epäsäännöllisesti supistellut ny jo 7 h putkeen pian. toka pojan synnytys lähti samanlaisilla ja vatsan tyhjennyksellä käyntiin, mutta ne muuttui sen vatsan tyhjenemisen jälkeen heti 5minn välein tuleviksi ja tunnin päästä jo 3min välein jolloin jo lähdettiin synnärille. Mut olen tyytyväinen tähänkin. luulis aukaisevan sen verran paikkoja, että silloin keskiviikkona saadaan pallongi paikalleen. :D toivotaan, ettei nää nyt kokonaan hyydy. nytkin väli vain 4min, mutta saisi olla napakampia. en tiiä meniskö nukkumaan vai kattoisko vielä yhden tunnin mihin suuntaan menee. miehelläkin huomenna vapaa niin saa aamusta nukkua. se nukkuu jo tuolla sohvalla täyttä unta. Hiukka levoton olo ittellä.

Leo rv 37+2
 
Onnea annacrol ja CL

Leo Kuis siellä meni yö? Saitko nukuttuu vai alkoiko tositoimet?

pepper Ai kamalata, voin vaan kuvitella siun vaivan :hug: Varsin inhottaa ihan hemmetisti, toivotaan ettei nyt vauva tulis ihan syöksynä tällä kertaa ettei tilanne pahenis!

mm. Alisalla tänään laskettu :flower: Nyt toivotaan että kaveri tajusi tulla ulos pian siellä!!! :) Synnyttämisessä on se hyvä puoli että se voi alkaa ilman mitään ennakoivia merkkejä, joten ei nyt viel manata että menis kovin kauaa siellä enää! :) Esikoisen kohdalla koko raskauden eka supistus tuli samana päivänä kun lähdin laitokselle :)

Mie oon niin kade kaikille teille kellä on ollu suht nopee synnytys :flower: :ashamed: Mie oon ihan paskat housussa kun pelottaa pitemmän kaavan rääkki. Viime synnytyksestä on kuitenkin jo 5vuotta, näinköhän keho muistaa enää, kun sanotaan että se aika aina puolittuu. Eka synnytys tosiaan kesti 2pv |O Toka 14h, 3,5 väli. En kyllä uskalla toivoakkaan alle 10h synnytystä.

Viime yönä ei supistanu kertaakaan, mikä sinänsä oli ihan hyvä että sai nukuttua ja levättyä, jos tänään en olis niin pahalla tuulella kun eilen :D Vaikka tuo helevetin pukama onkii niin kipee että oon varsin 3cm jo auki, mut väärästä reiästä!!!! :LOL:

Sone ja Neiti-Paavoska 38+6 Huomena poksahtaa :) Kuopus syntyi 39+2!! :) (ja esikoinen 41+4.........!!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kuulostaa jo monella muulla siltä, että synnytys on oven takana.. :) Kumpa itelläkin. Nyt pari viimesintä yötä on supistellut aika paljon, viime yönä varsinkin ja selkää juili jo melkosesti, mutta sitten ne loppuivat ja olin nukahtanut ja olen jopa nukkunut ihan ok, muutaman tunnin aina kerrallaan.:O Silti väsyttää, mutta varmaan tää flunssakin vie veronsa.. En tiedä sitten oliko särkylääkkeellä osuutta asiaan, että nukuin, kun oli sellanen pakko illalla ottaa ihan tähän flunssaankin..

Kävin muuten eilen kumpulan vekarakirppiksellä. :) Mukava paikka ja löysin jotain kivaa pientä vauvalle. :) :heart: Kannelmäen prisman vieressä on myös kiva vauvalapsikirppis, en kyllä nimeä muista.

neuvolakin oli eilen, ei siellä mitään kummallista.. Paino oli mulla taas noussut 700 g /vko, SF-mitta 36 cm ja vauva ihan lähtökuopissa, mutta siellä se on jo pidempään majaillut.. :)

Poksahdus Pikku M 39+0 :)
 
On ollu niin kiirettä ettei oo kerennymuuta ko käyä lukemassa teidän kuulumisia, omat kuulumiset on jäänyt nytkertomatta.

Muttasitä olen miettinyt, että miten voi olla näin oireeton raskaus ja varsinkin loppuraskaus. Tuntuu etten olisi ollenkaan raskaana :( kyllä vauva mahassa on, mutta supistuksia on tullut ainoastaan siten että maha on pääältä kova, mutta ei mitään muita oireita. Vauvakin potkii toisena päivänä monta tuntia putleen, mutta toisena taas ihan Vähän. Oon huolestunut näin oireettomasta raskaudesta...

Sdaa 38+6
 
sdaa mulla myös näissä molemmissa raskauksissa loppuaika on ollut melkeimpä oireettominta aikaa. Esikoisen synnytystä ei ennakoinut mikään. Ekasta supistuksesta koko raskauden aikana käynnistyi sitten synnytys.

Anncarolille myös onnea pikkuisesta :)

dania 38+6
 
Paljon onnea Candlelightille pojasta ja anncarolille tytöstä!!:heart: Tänne ei ihmeempiä, ei mullakaan ole ollut kyllä pahemmin supistuksia, välillä maha menee kovaksi, mutta siinä se sitten onkin. No onhan tässä tietenkin aikaa vielä laskettuun aikaan :) Toivottavasti Omppulimun rintatulehdus on helpottanut!! JaSsaralle tsemppiä synnytystavan valintaan! Toisaalta hyvä, että vauva on perätilassa eikä poikittain, niin voi ainakin kokeilla alatiesynnytystä! Minullakin on aika ensi viikolla äitipolille, kun vauva ehkä poikittain, toivottavasti vielä kääntyy. Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan niitä "oikeanlaisia" supistuksia varsinkin niille, joiden laskettu aika on ihan lähellä!=) -Aurora ja muru (joka viime yönä unessa oli poikavauva) 36+1
 
Candlelightille ja Anncarolille Onnittelut Nyyteistä:heart:

Onpas jänniä hetkiä monilla..mm Sone ja Leo, jänskättää täällä taas että mahtaako tänään tulla uusia vauvauutisia :)

Mulla kans kurkku vähän kipee ja yöllä jouduin ottaa panadolia kun tuntu että en saa unta niin millään..masukin oli vähän väliä kivikova ja jopa tuntu epämiellyttävältä..josko ne supparit alkas pikkuhiljaa olee voimakkaampia..muuten ihan ok olo, kyllä tuo valo tekee ihmeitä :) Esikko heräs jo seiskalta ja mä nousin puol kasi kun aukasin verhot vaikka aluks väsytti ihan sikana..tosta saunasta piti viel kommentoida että kyllä sen jälkeen supistukset tuntuu voimakkaampana.

Eilen oli neuvolassa kaikki ok, verenpaine vähän nousulukemissa mut viel ihan ok. Sf 34.

Pepper83: mulla varmaan kans hiiva päällä :( ikävä vaiva mut ei onneks kauheen pahana mut canestenia vaan. Mullahan on ollu raskauden aikana aika monta kertaa ja oikeen kyrsii tuo vaiva..Ja tosta kohdunlaskeumasta; tiedän yhen tutun kenel on kans ja hällä lapset aika peräjälkeen tullut. Kuulemma tosi ikävä vaiva mutta kyllähän sitä vissiin korjaavat nykyään helposti. Jaksuja!:hug:
 
Paljon onnea Candlelightille pojasta ja anncarolille tytöstä!

Hei onkos jollakin kokemusta et vauva on avotarjonnassa eli kasvot häpyluuta kohden, kun normaalisti syntyy kasvot alaspäin? Meillä tämä vaukkeli on nyt vatsa minun vatsaani vasten, joten jos syntyy samassa asennossa niin tulossa kasvot ylöspäin. Optimaalinen vauvan asento synnytyksess tälläisen linkin löysin :)

Eilen taas supisteli ja tuikki alakertaan illalla mutta hellittivät taas yötä kohden. No tekevät kuitenkin jotain edistävää :)

Pixie- ja sintti 39+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä