*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa

Nopposelle iso voimahalaus. :hug: Yritä nyt ottaa itse mahdollisimman rauhallisesti ja toivotaan pienelle tarrasukkia matkaan vielä moneksi viikoksi.

Niittyvilla, ihana kuulla että oli väärä hälytys!! Se painonnousu taitaa nyt todellakin olla ihan viimeisin kaikista huolista.

(.) Huomasin tänään että tuo jäisellä kaduilla kävely ei ole mulle nyt parasta mahdollista liikuntaa. On supistellut kipeästi koko illan aina kun vähän enemmän liikkunut, ja tänään oli vielä kaikin puolin liikunnantäyteinen päivä.

Ja unohdin neuvolapäivitykseen kertoa, että mulle on elokuun alun jälkeen tullut painoa vain 280 g/viikko, mikä on ihan loistavasti!! Tyttöjen kanssa tähän mennessä oli tullut jo yli 8 kiloa painoa lisää, pojan kanssa mentiin samoissa lukemissa kuin nytkin.

Mulla on kyllä muutenkin ihan poikaolo, saa nähdä näkyykö siellä ultrassa vahvistusta tälle ololle. Luulen myös, että joudun tilaamaan ajan myös yksityiselle rakenneultraan. Luotan Brunoon sydämen rakenteiden tutkijana ehdottomasti kaikkein eniten.

Tikuliina ja tyyppi edelleen 18+5

sintu Täällä valkkari on vaivana, oikeestaan ollu jo esikon syntymästä asti |O

Nanna Täällä kans haettu pussi salmiakkia ja lakua, joten hyvä syy herkutella :p

Nopponen Hui, kylläpäs sua on säikytelty. :hug: Toivottavasti verenvuoto lakkaa ja pikkuinen pysyisi vielä pitkään matkassa mukana. On tuo kauheaa, kun tiedän itestäkin, että kovasti jo murehtisin sairaalassa makoilua jne. Kovasti voimia sinne ja jaksamista!! :hug:

Niittyvilla Olipas ihania uutisia! :heart:

Täällä oltu tää päivä saikulla, kun ne paineet oli eilen illalla niin alhaset. Päivällä jo podin kovin huonoa omatuntoa, kun olo tuntui niin hyvälle. Mietin, että ihan turhaan oon kotosalla. Lähettiin sitten käymään kaupassa ja siellä pitempään kävely varmaankin laski paineita ja olo oli kyl sen mukainen... :headwall:

Täällä on satanu ihan hirrrrveesti lunta :heart: Lumihommiin jouduttiin ja maassa on varmasti 40cm lunta, toivottavasti ei ihan heti oo sulamassa mikskään loskakeliks. Kyllä tuo lumi tuo vaan kummasti valoa iltoihin :)

Alisa & Hippu 21+6 (siis vaihtuuko huomenna jo rv 22??)

Nopposelle kovasti voimia ja tsemppiä! Paljon tarrasukkia matkaan!

Niittyvillalle onnea hyvistä uutisista!

Valkovuoto on täällä myös kiusana! Ollut koko raskauden ajan runsasta, joutuu tosiaan niitä suojia käyttämään. :/

(.) Hirmuisesti on tänään tullut lunta, varmaan ainakin 40 cm. Meillä on autossa vielä kesärenkaat, alla on ainoastaan 1 talvirengas joka laitettiin kun yksi rengas meni rikki. Kyllä pelotti ajella tänä aamuna töihin kun lunta tuiskutti ja oli vielä pimeää. Sain nyt sitten äitini auton lainaan koska vasta huomenna saadaan meidän autoon talvirenkaat.
Pikkuinen on taas potkiskellut kovasti, aamulla oli niin hirmuinen myllerrys, että sai tuo tuleva isosiskokin tuntea potkuja. :) Oli tytöllä kyllä leveä hymy. :)

CandleLight ja poju 21+5

Valkovuoto on mulla nyt ollu parina päivänä sellasta kokkareista ja paksua. Kutinaa ei oikeastaan ole. Täytyy neuvolassa ottaa puheeksi. Vastahan mulla oli canesten hoito.

Mietin synnytystäkin.. Oon yrittäny ajatella että en miettis synnytystä ku vasta sitte ku on tosi kyseessä ja sairaalaan lähtö. Ja että ei ole mitään hyötyä miettiä ja murehtia kuukausia etukäteen oli kokemus sitte millanen hyvänsä. Mutta kävi taas mielessä että pitäiskö vaan yrittää vaatia sektio. Mä olen taatusti huono kivunsiedolta ja pelkään hammaslääkäriäkin ihan sikana, en voi mennä hammaslääkäriin vaikka yks mun hammas olis hoitoa vailla.. Viime kerrat ku oon hammaslääkärissä käyny oon aina alkanu itkemään. Tiedän et synnytys on eri asia mut entä jos menen sieläki paniikkiin ku sattuu ja jos tuntuu ettei mistään tule mitään ja etten kestä. Haluaisin toisaalta alatie synnytyksen kokea, onhan naiset synnyttäny niin iän kaiken ja ennen ilman kivunlievityksiäki. Toisaalta taas tuntuis pelastukselta ettei sitä tarvis kokea. En haluais ottaa riskiä että repee puol persettä ja entä jos alapää "löystyyki" lopullisesti eikä seksistä voi enää nauttia samalla tavalla? En haluais kuulostaa itsekkäältä mutta seksi on mulle tärkeä osa elämää kuten ihmisille varmaan yleensäkki. Mutta mietin tässä nyt monenlaisia juttuja..

Omppulimu ja papu 21+4

Ihania uutisia Niittyvilla! Täällä ihan sydän syrjällään odoteltu miten käy, mutta onneksi kaikki on hyvin! :heart:

Nopposelle voimia raskaaseen tilanteeseen, toivotaan että pystyt olemaan kotona mahdollisimman kauan ja pikkuinen ei lähtisi vielä syntymään! :hug:

Täällä ilmoittautuu myös yksi palsta-addikti! :wave: Useemman kerran päivässä käyn lukemassa kuulumisia, muuten tahtoo tulla niin paljon tekstiä kerralla luettavaks et poika hermostuu kun mamma istuu vaan nenä kiinni ruudussa! :)

Valkovuotoa on ollut minullakin mutta jonkin verran rauhoittunut alkuraskaudesta eikä enää "hulahtele".

(.) Kovasti pikkuinen myllertää mahassa, monta kertaa päivässä ja liikkeet voimistuvat koko ajan. Alaselkä vihoittelee välillä mutta töissä ihme kyllä vertyy niin ettei huomaakaan. Ihanaa kun satoi lunta ja on viimeinkin kunnolla pakkasta. Oli niin inhottavaa nuo kylmät ja märät kelit. Täällä vasta pari senttiä lunta. Ihanaa että te jotkut saatte nauttia jo kunnon nietoksista! :)

Särö 22+1

Terveisiä sairaalasta....(taas)
Jouduin nyt jälleen sairaalaan, tällä kertaa lievien supistustuntemuksien takia, minut otettii sen takia heti koska meillä on siis keskoslapsi joka on syntynyt 23 viikolla. Jokainen voi miettiä miltä näyttää lapsi joka syntyy 17vko aikaisemmin. ja kuinka kehittymätön hän on.
Mutta kuitenkin lepäsin sairaalassa 4pv ja oli pakko ottaa vastaan viikon sairasloma eli keskiviikkoon ja silloin lääkäri.
Esikoinen joutui flunssan takia osastolle hänelle on vaarrallista sairastua joskus on onni että ei tule mtn joskus huonompi. Ja nyt kävi näin. 3pv ollut, sunnuntaina pääsee kotiin. Aivoleikkaus ensi viikolla ja nyt PELOTTAAA! Torstaina kunhan poika vain tervehtyy.. Tämä on nyt yhtä murhetta ja surua. :(

Juli ja Poju 22+1

Viimeksi muokattu:
Juli87tsemppiä teille kovasti ja nyt lopetat sen työn miettimisen kokonaan! Sulla on niin suuret riskit aikaiseen synnytykseen että ihmettelen mikseivät kirjoita sulle loppuun asti sairaslomaa. Sairaslomasta ei kannata kokea huonoa omaa tuntoa. Oot niin nuori, että niitä kyllä ehtii. Nyt kannattaa laittaa oma ja vauvan vointi etusijalle. Teillä on vielä tulossa toipilas isoveli leikkauksen jälkeen joten luovuttaisiin sen työn murehtimisen muille. Ei sun tarvi kaikkea nyt jaksaakaan. :hug:

Niittyvilla voi miten mahtavia uutisia!!! :heart:

Nopponen hyi kauhea! Nyt vain lepoa!!! Ja vaikka sairaalaan joutuisit jossain vaiheessa niin ainakin apu on lähellä. :hug:

Palstaaddikti taidan olla minäkin. Joka päivä en kirjoita, mutta luen kylläkin :)

Nopponen Tsemppiä! Toivottavasti pikkuinen vielä pysyisi jonkun aikaa masussa :hug:

Niittyvilla Onnea hyvistä uutisista! On varmasti todella helpottunut ja onnellinen olo :)

Juli Voi ei :( Voimia sinne!

Nyt ollaan osteltu muutama poikamainen vaate vauvalle. Nyt tullut kauhea into laitella vauvalle valmiiksi asioita, lipasto pitäisi ostaa jne :) Harmi, ettei nyt voi ostaa vaunuja yms, kun isosiskon jäljiltä on niin hyvässä kunnossa kaikki!

Nallu ja pikkuveli 21+0 Poks!

Nopponen hui että! Olet kyllä ollut koko ajan oikeassa oman olosi suhteen ja onneksi olet tajunnut huilailla ja vaatia saikkua jo varhaisessa vaiheessa. Nyt rauhassa vaan. Kukaan meistä ei varmasti toivoisi osastolle joutumista, mutta jos sillä saa lisäaikaa ostettua vauvalle, niin on varmasti sen arvoista. Toivottavasti selviäisit säihkähdyksellä ja vauva älyäisi pysyä mahassa vielä useita viikkoja.

Niittyvilla mitä uutisia :heart: :heart::heart: Varmasti on aivan uskomaton olo tällä hetkellä. Maailman suurimmasta epätoivosta onneen. Ihanaa. En voi kuvitellakaan, mitä olet joutunut käymään läpi viime päivinä, mutta onneksi turhaan!

Julille
voimia todella raskaiden asioiden kanssa painimiseen. Kuten Leokin tuossa jo sanoi, niin nyt lopetat sen töistä murehtimisen ja keskityt ainoastaan itseesi, vauvaan ja esikoiseen. Onko teillä mahdollisuuksia saada vaikka neuvolan kautta jotain apua kotiin, että voisit ihan vaan lepäillä ja ottaa rauhassa?

Oma napa sen kun paisuu, eikä mitään uutta auringon alla. Liikkeitä tuntuu pikku hiljaa enemmän, mutta mikään potkunyrkkeilijä ei meikäläisen mahassa majaile tälläkään kertaa. VTI näyte oli puhdas ekaa kertaa antibioottien jälkeen. Tosin tänään huomasin taas oudon hajun pissassa, eli lyhyeksi jäi se helpotus. Maanantaina sitten pitää vaatia lääkärille pääsyä, joskos sitä saisi sitten estolääkityksen tai jotain. Mutta nyt on niin kaunis ilmakin ja kaikkea, että en jaksa yhtään murehtia! Aurinkoista viikonloppua kaikille, nautitaan pienistä hetkistä :cool:

kwaidan ja Puh 20+3

Ps. Mä oon ihan messissä pääkaupunkiseutulaisten tapaamisessa, tosin ehkä mieluummin vasta äippälomalla (tai joululomalla), kun nyt on töissä niin haipakkaa. Meinaa vanhatkin ystävät unohtua arjen keskellä!

Tuli nyt vielä

Kotiapua siis juu saadaan kyllä, anoppi on tulossa ensi viikon torstaista maanantaihin ja mun äiti tulee tiistaina siis 6.11 ja on loppu viikoille

Työmurehtiminen rakastan työtäni mutta siis Lapsi ja masukki on kaikkein tärkeintä

Juli87:lle Iso Halaus ja voimia jaksamiseen. Onneksi tiedät itsekin että oma jaksaminen on tärkeintä koko perheen kannalta, vaikka vaikeaa se varmasti on kaiken keskellä.

Mäkin rakastan työtäni yli kaiken ja harmitti hirveesti kun tänään näin työnantajan ja todettiin molemmat etten mä varmasti pysty menemään takaisin töihin ennenkuin aikaisintaan ensi syksynä muutaman pikkukeikan tekemään. :/ Tuntuu vähän pahalta, mutta onneksi noita työkavereita näkee muutenkin ja toisaalta, pääsen kyllä vierailemaan työpaikalla aina jos siltä tuntuu ja alkaa kamalasti ahdistamaan. :)

On ihan hyvä ajatus miettiä sitä pääkaupunkiseudun tapaamista tuonne tammikuun alkuun. Marraskuu menee nopeasti ohi työssäkäyvillä ja sitten onkin jo kaikenlaiset joulutohinat.

Tikuliina ja tyyppi, huomenna poksutaan taas.

Moikka!

Nopponen, voimia, ja viikko kerrallaan. Varmasti kaikki menee vielä hyvin :hug:

Juli: Jaksamista myös teille, olet kyllä sitkeää laatua, ja aikaa myöten asiat varmasti helpottuvat :flower:

Pk-seudun tapaaminen, voisin tulla minäkin, jos liikkeelle Savon suunnalta vielä kykenen.

Rakenneultra oli torstaina, ja vauva ok, 270 grammaa. Nyrkki oli suussa :heart: Yllätys oli Poikalupaus! Siis edellisessä ultrassa vk 17 sanottiin et tyttö, mutta nyt näin omin silmin että poika on! Saikkua ei irronnut, kun kohdunkaula ei ollut lyhentynyt supistuksista huolimatta. Istun sit konttorilla, ja liikun hissuksiin, ja jos tulee kovasti supistuksia, niin häippäsen omin lupineni.

T.Marais ja Poju 19+0

• Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Nopposelle ja Julille tsempittelyt, toivottavasti vauvat pysyvät mahdollisimman kauan kyydissä! :heart: Pien peukkuja teille molemmille, ja muillekkin joilla on jonkinlaista hankaluutta elämässä tällä hetkellä.^^

Niittyvilla, onneksi oli väärä hälytys! Toivottavasti loppu raskausaika menee ilman tuollaisia yllätyksiä / epävarmuuksia. :)

Kestovaipoista oli puhetta jossain vaiheessa, meillä on tarkoitus ottaa kestot käyttöön, on paljon ekologisempaa kuin kertisten käyttö. :) Pyysin itse asiassa äitiäni neulomaan hahtuvapöksyjä, itte kun en osaa neuloa kunnolla. Meinasin vähän tuunata nuita Imse Vimsen sisävaippoja, joita löydettiin kirppikseltä halvalla. ^^

Täällä päin masu on pullahtanut ulos parin viikon sisään, ilmeisesti on poikamasun näköinenkin. :) Kuva näkyy taas superisona, vaikka sitä pienensin, pahoittelut.

Viude & Dude 21+2

Jalkojen turvotusta muilla?
Itselläni ollu eilisillasta saakka nilkat ja jalkaterät todella turvoksissa ja jalat tuntuu ihan kummallisilta, tunnottomilta.
Yrittäny pitää jalkoja kohoasennossa, joka auttaakin hetken, mutta taas ollessani jalkeilla turvotus tulee takaisin.
Soitan maanantaina neuvolaan ja kysyn onko aihetta huoleen.
Jalkaterät varsinki tuntuvasti turvoksissa, painellessa tuntuu ihan taikinalöllöltä eli selvästi on ylimääräistä nestettä.
Turvotus vaikuttaa kävelyynki ku jalat tuntuu pökkelömäisiltä.
Onko ihan normaalia?

Sintu74 Jonkin verran turvotusta on täälläkin, huomaa kun sukista ja sukkahousujen saumoista tulee kamalat painaumat jalkoihin : / Sormissa on mulla ollut välillä tuota puutumisen tunnetta ja välillä yhdessä-kahdessa varpaassa. Muista juoda säännöllisesti paljon, paljon vettä! Suola taas sitoo nesteitä ja lisää turvotusta. Liikkuminen voi tehdä hyvää ja ehkäpä saisit miehesi tekemään vaikka jalkahieronnan? ;) Jos turvotus ihan vallan yltyy ja varsinkin, jos verenpaineet lähtevät kovaan nousuun, niin kannattaa olla heti yhteydessä neuvolaan tai polille. Tsemppiä!

Jalkojen turvotus vaivaa täälläkin. Mulla on istumatyö ja siitä siis johtuu. Viikonloppuisin ei ole ongelmaa, mutta arkisin jalat tuntuu raskailta ja turvonneilta. Olen yrittänyt juoda vettä ja käydä koiran kanssa lenkkeilemässä, mutta vain viikonloppuisin tuo turvotus hellittää kun pystyy liikuskelemaan vapaasti eikä ole aspa-tiskin takana kiinni. Toki töissäkin voi välillä nousta ylös ja käveleskellä, mutta sinne tiskin taa pitää juosta kuitenkin jos asiakkaita ilmaantuu ja tokihan jono kertyy aina kun yritän jaloitella ;).

Tukisukkia olen käyttänyt töissä ilman mainittavaa apua. Pitäisi ostaa ihan tukisukkahousut (äitisyjoogan vetäjä suositteli) mutta en haluaisi, koska mua ahdistaa sukkisten käyttö sisällä normihousujen alla. Painavat ja puristavat ja hirveä ähinä kaikilla wc-käynneillä sukkiksia reuhtoa ylös ja alas, HUOH. Makaaminen jalat seinää vasten ylhäällä on kyllä hyvä kikka, tulee hetkellisesti ainakin helpompi olo.

Leivoin eilen mutakakun sen väärän hälytyksen ja helpotuksen kunniaksi. (Että painonnousu ja herkkulinja siis jatkuu :LOL: )Mies on meistä se herkempi osapuoli, joten hällä otti viime viikko todella koville ja halusin hemmotella. Joutuu tällä hetkellä tekemään 7-päiväistä työviikkoa kun deadline paukkaa päälle, joten on muutenkin jo stressissä ja viime viikon epävarmuus ja lisätutkimusten odottelu oli hänelle täyttä tuskaa.

21+2

Viimeksi muokattu:
Hei me poksutaan tänään. 19+0. Niin se aika vaan kuluu. Nyt ollaan puolivälissä käynnistystä ajatellen.

Hormonit on syvältä. Mä itken vähän väliä ihan pikkuasioista, toisaalta se on kai luonnollistakin kun yksin tätä sirkusta pyörittää. Keskimmäinen on tänään ollut ihan mahdoton. Tietää että tapaa isänsä huomenna niin tänään on riehunut, huutanut, ollut väkivaltainen veljeään kohtaan ja sokerit on ihan pielessä. :( Mä tahtoisin vaikka muutaman tunnin ihan omaa aikaa, jotain hemmottelua.

Koska omaa aikaa ei ole, niin olen sulkenut lasten metelin aina mahdollisuuden tullen pois korvista ja neulonut. Onneksi pystyn keskittymään neulomiseen aivan kuin se olisi meditaatiota. En kuule enkä näe mitään muuta, vaikka olenkin läsnä. Olen silti aika väsynyt.

Siinäpä sitä. Tänään oli kuitenkin ihana ilma ja olin lasten kanssa 3 tuntia ulkona. Enkä ole muistanut juoda tänään kuin yhden mukillisen teetä.

Tikuliina ja tyyppi 19+0

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Onnea hyviä uutisia saaneille.

Maha on nyt vihdoin pullahtanut esiin ja näyttää vauvamahalta! Ihanaa! :) Sain äidiltäni yhden ison talvitakin käyttöön, kun omat puristavat pian vatsan kohdalta.

(.) Kävin kaivamassa porukoiden varastosta tytön vanhat vauvan vaatteet! Jestas kun ovat pieniä ja suloisia! Kaikki vaaleanpunaiset vaatteet kiikutan siskolleni kun hälle on tulossa tyttö. :) Iso pesu-urakka edessä. Tänään jännätään myös vaaleja kun oma isäni on siellä ehdokkaana.

CandleLight ja poju 22+0

• Tykkää
Eea
Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!! :heart: Erityisesti Nopposelle ja Juli87:lle

Perjantaina käytiin rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja tyttöolo muuttui tyttölupaukseksi. :heart:

Miulla on ollut mieli vähän maassa ja neuvolassa otinkin jo asian puheeksi. Nyt vaan ei oikein tunnu löytyvän oikeeta reittiä, et pääsisin jonkun ammatti-ihmisen kanssa asioita purkamaan. Itkettää ja olo on muutenkin tosi herkkä. Välillä tulee kauheita ahdistuskohtauksia ja kaikki asiat tuntuu kauheen epätoivosilta ja pelottavilta. Jospa tää tästä menis ohi. Terveydenhoitaja on onneks ollu mitä ihanin ja kuunnellut miun huolia.

Painoa on tullu nyt n.3kg. Ihan sopiva määrä. Aikasemmissa raskauksissa tähän asti paino on pysyny lähtöpainossa, mutta lopussa ryöpsähtäny nousuun. N. 13kg on kummassakin raskaudessa tullu kiloja. toivon, että nyt jäis alle 10kg.

Lenkkeillä jaksaa vielä hyvin. Ei aiheuta supistuksia tai muutenkaan mitään epämiellyttävää. Nukkuminen on ainoastaan menny vähän hankalaks. tuntuu, ettei hyvää asentoa löydy sitten millään.

Nyt antamaan lapsille aamupalaa. Ihanaa päivää mammat!!

Eea & Irmeli 21+2

• Tykkää
Nopposelle! nyt voimia ja jaksamisia ja Niittyvillalle huojentuneet onnittelut asoiden järsjetymisestä :)

Vielä tuohon Nopposelle! että sulla on oikeasti tosi raskas tilanne.. :/ Itse välillä kun on supistellut niin pelästynyt pienestäkin ja kaiken raskausvaivan keskellä niin haluaa pitää pikkuisen turvallisesti mahassa loppuun asti ja toivon, että teillä pysyisi vielä ainakin kuukauden päivät :heart:

(.): omaa napaa niin tuli viikonloppuna oltua kaverin kanssa risteilemässä.. :) Voin sano ettei ihan mun juttu niin hirveästi kun nukkuminen oli laivalla mitä oli ja laivan tärinä aiheutti supistuksia jonkun verran :/ porealtaaseen sai myös tosissaan pyytää tilaa kun oli täynnä keski-ikäisiä miehiä juhlimassa, mutta ymmärsivät hyvin kun sanoin, että raskaana ja selkävammaisena tehän teette hyvin tilaa mulle :D Kuitenkin perheellisiä olivat suurinosa ;) Tosiaan supistuksia tuli aika paljon laivalla mitkä hiukan pelästytti, mutta onneksi ne meni ohi :)

Täällä ei siis nyt mitään muuta tämän taivaan alla.. :)

mam ja riisi

Viimeksi muokattu:
omppulimu: ota pelkosi puheeksi neuvolassa. :) edellisessä erilaiset äidit ohjelmassa se nainen sai sektion koska meni pelkästään paniikkiin koko synnytyksen ajattelemisestakin..

ja muutenkin, varmasti neuvola auttaa pelkojen käsittelemisessä, eikä ne tunnu enää niin pelottavilta, kun mitä yksin ajattelee :)

Synnytyspelosta munkin pitäisi ensi kerralla puhua neuvolasta. Sektiota en halua, pelkään sitä ihan yhtä lailla. Mulla kuitenkin pelkona on se kuolema, joten olisi kiva saada sitä purettua ettei tarvi saliin kävellä kuin viimeistä päivää viettäisi. Tosin viimeksi en neuvolasta apua saanut, mutta jos tämä uusi täti olisi tässä asiassa mukavampi. Pelkopolille tahtoisin, saa nähdä..

Mä oon ollut eilisen ja tämän päivän niin herkillä yhdestä asiasta. Mulla kun ei oikein ole edes sellaista ystävää jolle tästä kehtaisin/osaisin puhua :( Miehelle olen jutellut, mutta joskus olisi kiva puhua ulkopuoliselle.. Asia liittyy siis tähän raskauteen ja läheisten siihen suhtautumiseen ja erään toisen ihmisen raskauteen..

Nallu ja pikkuveli 21+2

Yhteistyössä