*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa

Nanna en ollu ollenkaan varautunut tälläiseen, että sukupuoli vois jäädä pimentoon :D Olin ihan varma, että saadaan se selville, mutta toisin kävi :D Noh, näin tällä kertaa, ei se auta muu kuin jatkaa omia arvailuja ;)

kummeja on ajoittain tullu mietittyä, mutta lukkoon varmasti päätökset lyödään, kun vauva on syntynyt tai sitten lähempänä laskettua-aikaa.

Pikaisia paranemisia flunssan kourissa kärvisteleville :snotty:

Humiseeko kellään muulla korvissa? Mulla on tää humina alkanu tänään ja on todella inhottava vaiva. Heti ku ois joku tuulitunneli korvien välissä :D Johtunee varmaan alhasesta verenpaineesta ja alhasesta hb:stä? Esikoisen odotusaikaan oli just samanlaista.

Asumisesta Me muutettiin juuri uuteen kotiin, jonka siis mies rakensi. Neliöitä on 165m2 ja asunto on kahdessa kerroksessa. Ensimmäinen lapsi syntyi meidän edelliseen kotiin, joka juuri myytiin ja se oli rivari kolmio. Kyllä aivan huoletta voitte asua missä nyttekin. Vauva on niin pieni, ettei tiedä asunnosta vielä mitään ja hänenkin tavarat vievät suhteellisen vähän tilaa, joten ihan huoletta voitte asua :) Mun työkaveri asuu vielä pienemmässä 42m2 kaksiossa 2 1/2-vuotiaan lapsen ja miehensä kanssa ja hyvin ovat sopeutuneet/pärjänneet :)

Alisa & Hippu 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Kokkelille halauksia, todella surullista, että joudutte vielä tässä vaiheessa luopumisen kokemaan.

Liikkeitä on täällä tuntunut jo miltei kolme viikkoa päivittäin, ne ovat kyllä jotain niiiin ihanaa. Mies ei tosin vielä ole tuntenut mahan päältä :(

Rakenneultra on maanantaina, tosi monella tuntuu olleenkin jo. Onnea sukupuolilupauksista ja hyvistä uutisista ennen kaikkea!

Onko jo monella täytelty lomakkeita? Ne ovat vissiin aika haastavat yksin täyttää?

Kilu ja Onni-Unelma 19+0 POKS! (aika kulkee sittenkin! Menisi vain pari kuukautta vielä oikein reippaasti :))
 
Kummeja ei olla vielä mietitty ja se alkaa olla aika haastavaa kun moni ei kuulu kirkkoon ja haluttais kuitenkin väh. kaks kummia kun esikoisellakin on kolme. Itse en kuulu kirkkoon ja olen monen ystäväni kysyessä joutunut kieltäytymään kumminpestistä ja siks en oikeen kehtaa kysyä ketään sellasta kummiks jolle olen itse sanonut ei. On meillä muutama tuttavaperhe joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä koiraharrastuksen parissa et jos jotakin heistä pyytäis.

Voimavarakysely Itse aion puhua hankalasta anoppisuhteestani neuvolassa, niin olen puhunut lastenneuvolankin puolella ja olen sieltä saanut tukea ja ymmärrystä. Mutta en ala ihan kaikkia yksityiskohtia ruotimaan. Paljonhan se riippuu henkilökemioista neuvolatädin kanssa että mitä tuntee luontevaksi kertoa.

Ens neuvolakäynnillä olis kai niitä lomakkeita tiedossa kun saan sen todistuksen Kelaa varten, sit se "ihanuus" alkaa! Toivottavasti täyttäminen onnistuis ihan kotona ja netin avustuksella ettei tarviis mennä Kelaan paikan päälle kyselemään. Siellä saa jonottaa aina ikuisuuden. :|

Särö 21+1
 
Eea
Hui miten paljon ootte kirjotellu! :)

Vauvalle tulee varmasti ommeltua ja neulottua kaikenlaista. Oon ammatiltani ompelija, ja just otin itelleni toiminimen ja lastenvaatteet ois se pääjuttu, jota valmistan. Tää projekti onkin pitäny suht kiireisenä, joten en oo tännekään oikein ehtiny kirjotella. :)

Neuvolassa kävin toissapäivänä ja kaikki ok. Hemppakin oli noussu 142 -->149, vaikka yleensä näillä viikoilla romahtaa. Painoa tullu nyt n. 3,5kg.

Kummeja on mietitty, mutta ei vielä kysytty.

Liikkeitä on tuntunu jo useita viikkoja ja melkein heti alkoivat tuntua myös masun päälle. Pääsi mieskin nauttimaan pienistä potkuista.

Puoliväli saavutettu!

Eea & Sulo-Irmeli 20+0
 
Tulen pikaisesti omanapaisesti kertomaan ultrakuulumiset.. :) Eli rakenneultrassa nyt varmistunut poikalupaus Painoa arvio pikkuisella pojalla oli 399g ja oli mukava kätilö sairaanhoitaja ketä sen teki ja jäi tosi hyvä mieli :) käivn aamulla puntarilla ja painoa on kertynyt 5kg :ashamed:
Miten muilla painon kanssa menee? Musta tuntuu, että sitä on alkanut tulemaan ihan hyvin, vaikka mielestäni en syö normaalia paljon enempää.. :/

mam ja riisi 21+1..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Hyvää pakkasaamua kaikille! Ihanaa kun ei sada vettä! :) (Ainakaan täällä pohjanmaalla...)

Äitiyspakkauksen aion nyt sit ottaa vaikka sitä epäröinkin aluksi. Onhan nuo esikoisen aikaiset jututkin tallessa mut silti haluan ottaa myös toiselle nämä tarjolla olevat kamppeet! :)

Facessa julkaisin raskauden nyt viime viikolla rakenneultran jälkeen... Siis lähimmät ihmisethän on tienny jo ennen np-ultraa ja työkaverit ja hiukan kaukaisemmat tuttavat joita oon tavannu kasvotusten ovat saaneet tietää sen jälkeen vähitellen... eipä tätä pötsiä enää piiloteltaisikaan. :) Ja nyt siis saivat tietää nekin kaukaisimmat ihmiset joita en oo nähny pitkiin aikoihin, mut jotka facessa on kavereita. Nyt oli sopiva aika kertoa, mut en aio siltikään alkaa päivitteleen tyyliin neuvolakuulumisia kaikkien luettavaksi, ymmärrän et suurinta osaa ei oikeesti kiinnosta. Syntymästä sitten taas isot päivitykset seuraavaks varmaan! :) Sit seuraavana ekat hampaat, askeleet ja sitä rataa, näin ainakin esikoisen aikaan... :) Muutenkin nykyään en enää päivittele tilaani kuin ennen... laiskistunut siihenkin... ja elämä on käynyt niin tasaiseksi saikulla olon myötä... :rolleyes:

Asumme omakotitalossa 155 neliöö kahessa kerroksessa (minä, mieheni ja esikoinen), talo rakennettiin -08 kun esikoisemme syntyi. Se olikin haipakkaa aikaa... Loppuraskaus ja äitiysloman alku meni rakennus härdelliä pyörittäessä... Ikävä kyllä ihan ekat vauvakuukaudet meni vähä niinkuin utuisesti ohi kun tytöllä oli vielä koliikki 4kk saakka... :( Mut sit ku esikoinen oli 4kk muutimme omakotitaloon ja olihan se ihanaa... Esikon synnyttyä asuimme 61 neliön rivari kaksiossa, hyvin mahduttiin ja oltais mahduttu pitempäänkin mut päätimme rakentaa... Nyt on aivan ihana kun saan nauttia raskausajasta ja vauva-ajasta tässä kodissa ihan rauhassa eikä tartte hötkyillä! Jospa imetyskin onnistuu paremmin sitten... esikon kohdalla 4kk saakka imetin osittain aluksi toki täysimetytäkin pari kuukautta, mut alko maito hiipuun ku painoin raksalla ennen muuttoa kaiken liikenevän ajan maalaten jne. et ehdittiin ennen joulua muuttaan... Näinpä maidon tulo hiipui ja energia ei riittänyt kaikkeen. :( Nyt teen kaiken toisin ku saan ottaa rennosti!

(.) POKS! 21+0... :heart::p Niin se aika vierii... rauhallisesti ottaen. Turhauttaa välillä mut ei voi mitään, jos haluaa vauvan parasta ei muuta vaihtoehtoa nyt oo sen istukkahomman ja suppareiden takia.... Olen taas tehokkaasti purkanut isäntään pahaa oloa :ashamed:, joka tulee tästä päivien yksitoikkoisuudesta ja minun hyödyttömyyden tunteesta kun ei paljoa pysty tekeen ku on taas pakko levätä ettei illalla ala supisteleen... :( Mut tänään pääsee isukki yön yli reissulle pitkästä aikaa nollaamaan arjen ku lähtee kaverin luo saunomaan ja baariin jne. (Viimeksi kesällä kävi tuulettumassa...) Itsekin olisi ihana päästä tuulettuun... jos ukon pikku jouluihin osallistuisi massusta huolimatta, tällöin pääsis kattoon hyvää bändiäkin... Pitänee katsoa vointia lähempänä... Mut tekee isännälle hyvää päästä täältä hormoonien höyryistä pois hetkeksi, jos se sit jaksaa taas ymmärtää mun oikkuja paremmin. :) Meen itsekin syömään ystävien kans illalla, esikoinen mummulaan siks aikaa... Onhan sekin jo valopilkku näiden koti-iltojen harmaassa nauhassa... :)
Vauva ihanasti kasvaa ja voimistuu koko ajan, tosi paljo liikkuu päivisin ja öisinkin et se alkaa haitata jo unia jos kovin pitkään kestää. :) Esikoinenkin tunsi jo potkun vatsan päältä! :heart: Ne jotka olivat huolissaan liikkeiden vähyydestä; minullakin viikoilla 16-19 ei tuntunu juuri mitään liikettä vaikka aiemmin olin jo hipaisuja tuntenut... Eli normaalia taitaa olla... :)
Diabetes ruokavalio toimii hyvin, nyt 3 viikkoa pääosin muutamia herkkupäiviä lukuunottamatta oon nyt sitä noudattanut estääkseni liiallisen painonnousun ku liikkumaan ei nyt pysty vaikka RD:tä ei ainakaan vielä ole todettukkaan... Oli sit 1kg tippunu paino, kotipuntarin mukaan, vaikka laihduttaa en tietenkään yritä. Nyt en oo siis ollu ees täysin tiukalla ruokavaliolla niinku esikoisen loppuaikaan ku RD todettiin, silloinkin paino tippui kans hiukan, läskit lähti kun herkuttelu jäi. :) Nyt paino noussu sit 6kg siitä ku aloin odottaa, et ei haittaa vaikka alkaa tasottuunkin välillä. Ja vauva kasvaa normaalisti, se todettiin just rakenneultrassa, näin siis jatketaan, silloin tällöin herkutellen. :)
Siinäpä kuulumiset minusta vaihteeksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Nopponen 21+0
 
Onnea Mam_87 ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Minulle on tullut alusta painoa 4-5 kg vähän mittausajankohdasta riippuen, nyt on viimesen kuukauden aikana paino pompsahtanut ihan selvästi ja onhan mahakin kasvanut että kai se näillä viikoilla on ihan normaalia tuollainen painonnousu. Meillä oli kans ihana ultraaja, ihan harmittaa ettei pääse enää hänen ultrattavakseen.

Asumisesta Me asumme omakotitalossa taajamassa mieheni, esikoisen ja neljän koiran kanssa. Tämä talo on alkanut vasta tänä vuonna tuntumaan omalta kodilta (olemme asuneet tässä reilut neljä vuotta) kun olemme vihdoin saaneet remontoitua ja sisustettua tämän mieleiseksi. Kävin myös aikamoisen valtataistelun anopin kanssa tämän talon emännyydestä (on mieheni vanhempien entinen talo) ja senkin takia tämä ei alussa tuntunut kodilta lainkaan.

(.) Minulla on eilen ja tänään ollu vähän raskausdementiahetkiä. Mikään tavara ei oikein tahdo pysyä kädessä ja ajatus tahmoo. Eilenkin tuijotin pojan Brio-junaratapalikoita ihan öönä et miten tuosta nyt saa koottua sellasen hienon yhtenäisen junaradan. :ashamed:

Särö 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Asumisesta, eli me muutettiin pari kk sitten tähän kolmioon 73 neliötä ja sillä silmällä ollaan katsottu että hyvin mahtuu lapsi tai kaksikin asumaan, muutaman vuoden kykenevät kyllä nukkumaan samassa huoneessakin. Saunaa meillä ei ole, taloyhtiössä on kyllä yhteinen, mut ite en niin viihdy saunassa, ni tokkopa siellä tulee liiaksi käytyä. Mökillä sitten kesällä päästään saunomaan ku mies siitä tykkää.

Raskausdementiasta, no kyllä olen huomannut et ihmeellisiä unohtelemisia ja tavaroiden vääriin paikkoihin jättämistä on ilmassa. Ja ihan yksinkertaisetkin, rutiiniasiat, kuten tiskikoneen päälle laittaminen tänä aamuna, oli hämmästyttävän vaikeeta, olin ihan laittamassa tiskipesuainetta siihen minne laitan konetiskitabletin... huh. Toivottavasti häviää tämä vaiva!

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mies odottaa ekoja potkuja kuin kuuta nousevaa, kyllähän niiden pitäis alkaa jo tässä puolenvälin tuntumassa alkaa tuntumaankin, tosin onhan se niin kovin yksilöllistä. Välillä meinaa alkaa huolestuttamaan et onkos siellä yksiössä kaikki hyvin. Mut edelleen täytyy vaan luottaa omaan kroppaan, kyllä se antaa merkkejä jos jotain olis pielessä. Mä kun en välitä noista kotidopplereista, vainoharhaiseksihan siitä vaan tulee jos ei osaakaan kuunnella ääniä oikeint tai saa niitä joka päivä kuuluviin.

Jaajuu, tääl oli puhetta ollut myös parisuhteen voimvaramittarista. Me saatiin se myös viimeismmälä neuvolakäynnillä ja eilen sit täyteltiin siinä iltasella, kyllä sen huomas et ku kumpikin vastas ni osittain tuli kyl eri vastauksia, mulla oli erityisen vaikea kohta se missä kysytään mun lapsuuden kotia ja kokemuksia, niitä en sen enempää ala erittelemään, mut voin sanoa et mun ja miehen vastaukset oli aivan eri ääripäissä. Mua ei huvittais myöskään neuvolassa alkaa avautumaan kovin syvällisesti mun perhetaustoista koska mul on ihan yksityinen terapia sitä varten. Mut myönnettäköön, kyllä se vaan painaa. Aikoinaan kirjoittelin tänne et äitille kerroin sillon raskaudesta ku eka ultra oli ohi ja se ei oo vieläkään ottanut muhun yhteyttä sen sähköpostin jälkeen jossa se kertoo olevansa todella järkyttynyt. Joten ei oo tulossa mitään tukea siltä suunnalta. Mut ei siitä sen enempää.

Facebookin kautta en aio kertoa raskaudesta missään vaiheessa, synnytyksen jälkeen voin ilmoittaa kyllä. Kukin taaplaa tyylillään, mutta mä en koe sitä oikeaksi kanavaksi kertoa näin henkilökohtaista asiaa. Mun kaverit ja läheiset tietää kyllä mutta tietävät myös kunnioittaa mun ja miehen toivetta että eivät kysele mun vointia tai vihjaile raskaudesta sanallakaan Facebookissa mulle julkisesti.

A i niin! Myöhästynyt POKS! Eilen 18+0!!

Rakenneultraan 2 viikkoo 4 päivää, hui!
 
Kaikille halauksia ja tsemppejä tarvitseville

Paino on noussut 5kg mutta ei se haittaa. Syön samanlain eli terveellisesti. Se on tärkeintä että vauva ja äiti voi hyvin.

Asuminen asutaan omakotitalossa 150m2, mieheni + palkatut raksamiehet rakensi v. 2007 , täällä asuu minä, mieheni ja 16v tyttö. Pikkuselle on hyvin tilaa. Meillä on nyt työhuone, vierashuone, pikkuselle on oma huone odottamassa. Rakastan tätä taloa kaikki on sellaista mitä halusin

Hankinnat en ole hankkinut mitään, koska ollaan varuillaan, menneiden takia. Mutta kyllä loppu raskaudestakin kerkiään.

Face en ole puhunut mitään, enkä tulekkaan. Ja kun en edes käytä juurikaan sitä enää. Poistan varmaan tunnuksenkin pian.

Liikkeet jjoitain olen tuntenut mutta en aina. Yksilöllistähän on, kenenkään raskaus ei ole samanlainen.

Tänään olin aamuvuorossa ja tulin kotiin jo yhdeltä kun päivä oltiin lyhennetty mun ylitöiden takia. Nyt varmaan tehdään jotain hyvää ruokaa ja vietetää iltaa miehen kanssa. Teini on lähdössä poikaystävälleen illalla joten ollaan kahden. Huomenna tarttis lähteä Helsinkiin työhön liittyvään konferenssiin ja kokoukseen.

Viikonloppuja kaikille

Heidi ja Ihme 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Paino
Minulla noussut paino lähtötilanteesta vajaa 2 kg (1kg 850g).
Ruokahalu ei ole edelleenkään entisellään, kuin mitä oli ennen raskautta.
Eivät kuitenkaan ole vielä neuvolassa huolissaan painon hitaasta noususta. Ehtiipä tuo vielä nousemaan. :)

Liikkeet
Edelleenkään en ole tuntenut muunlaisia liikkeitä, kuin "kutituksia" vatsan sisältä.

Rakenneultra
Ylihuomenna. Hieman jänskättää, onko pikkuinen kehittynyt normaalisti...

Sintu74 & masukki 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Kwaidan : mulle todettiin ensimmäinen tulehdus ekalla neuvola käynnillä jossa sanoin et pitäiskö ottaa VTi näyte kun mull on niin usein niitä. Sain lähetteen.positiivinen ja sitä aikaisemmin on ollut viime talvena kun en ollut raskaana. Kesäkuusta lähtien olen syönyt antibiootteja 4erilaista josta lopuksi neuvola laittoi sairaalaan lähetteen (ei terveyskeksukseen) että virtsarakkoni on pakko ultrata erikseen ja katsoa tyhjeneekö se perusteellisesti.ei kasvanut mitään ja ei tyhjentynyt ihan kokonaankaan.epäilivät että se vois olla krooninen raskauden aikana.
Edellisessä raskaudessa söin viimeset 3-4kk antibioottikuureja tähän samaan vaivaan ja eivät tekonneet,loppuivat heti ku kävin synnyttämässä.Ei vaikuttanut mitenkään vauvaan eikä synnytykseen. Lääkärit kyllä epäilivät että tulee todella pieni vauva (arvio oli 2,2kg 41vkolla) syntyi 3,8kg terve tyttö!Lääkärit ihmettelivät itsekin miten voivat heittää noin paljon:)
Olen siis nyt sairaalan urologien hallinassa ja enkä enään onneks terveyskeksuksilla jossa ei tiedetty edes VTI estolääkityksestä. Kannattaa kysyä mikä bakteeri siellä kasvaa aina jos se on aina tietty lääkäreillä on vinkkejä mikä siihen auttaisi. Itselläni jouduin karsimaan sokerin kaikessa muododda,hiivan vähentämään todella minimiin, karpalomehua ilman sokeria pitää juoda joka pvä monta lasillista ja syödä tuoreita karpaloita joita on pakastimessani nyt PAALJOON!stringejä ei saa käyttää!
Urologit ottivat testin silloi kuin söin antibioootteja eetä mikä puri ja vain yksi antibiootti on havaittu että vaikuttaa siihen,joten syön sitä nyt loppu raskaudenkin ja 2vkoa synnytyksen jälkeen!NICE!kuulostaa hirveeltä mut mitä teen ku olen kyselllyt ainakin 10:ltä lääkäriltä onko tämä terveellistä vauvalle niin kaikki sanovat että terveellisempää kuin tulehdus joka johtaa munaisiin ja kohtu tulehduksiin sekä moniin keskosiin, JOten joudun nyt vaan uskoa niitä ja toivoa että kaikki menee hyvin tälläkin kertaa. 2vkon päästä on rakenneultra jota pelkään vielä että siellä havaitaan jotain ihmeellistä.MUtta ei ihme jos ala tulla vähän vainoharhaseks näitten lääkemääräysten jälkeen:)
Vinkkinä sulle et ole hyvin tiukkana niitten lääkäreitten kanssa ja sano että nyt oon syöny jo tarpeeksi lääkkeitä nyt pitäis jo alkaa tietää syy.vaadi lähete virtsarakon ultraan jos sulla ei ole koskaan sitä tehty.
Paljon tsemppiä.
 
Heippa

Täällä oltiin eilen ultrassa ja sukupuolikin selvisi...POIKA. Tähän perheeseen on toine poika tulossa!

Hyvä olo/ paha olo nii.. Kärsin siis vaikeasta pahoinvoinnista, vieläkin mutta tiputuksen jälkeen on ollu parempi. Ja monen vitamiinilisän ja ravintolisän syönnin lisäksi. Ei täsdä nyt paras olo ole mutta ei huonoinkaan. Ei oikeestaan alas mee, mutta väkisin noi ravintolisät syön.
Pystyin olemaan torstain ja perjantain jo töissä. JES!

Hankintoja en ole tehny, ei tällä ololla. Enkä iha viel uskallakkaan ostaa. Mutta ehkä ensi kuussa.

Asuminen eli tällä hetkellä asutaan rivarissa 4h+k. Mies rakentaa uutta taloa 40-50min ajomatkan päähän. Jouluna pitäis olla valmis mut nyt vähä jääny kun mun olo on ollu niin huono. Mutta nyt on ollu tän pv ja menee huomennakkin. Tulee olemaan joku 140 neliötä kaksikerroksinen. Onneksi appiukko on auttamassa ja hänen työmies kaverit :)

Juli ja Poju 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Jee, suurin osa lasten joululahjoista on hankittu ja vieläpä halvemmalla päässyt kun oli tarjous kaikki lelut -25%.:D kannatti tänään lähtee liikenteeseen.:p

onnittelut mam_87lle ja juli87lle hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista.:flower:

yritähän ottaa rauhallisesti juli87, toivottovasti pahoinvointi alkais pikkuhiljaa helpottaa!:hug:

kummit on tosi vaikeeta miettiä tälle kummia kun ne jotka kuuluvat kirkkoon on jo käytetty eikä kehtaa alkaa pyydellä uusinta kierrosta. yhtä olen vähän miettinyt pyytää jos hän vois liittyy edes vähäks aikaa takas kirkkoon ja erota vaik samantien kastajaisten jälkeen nii ei ehtis tulla mitään kirkkoveroa maksettavaks...

face en tuu ilmoittamaan siellä raskaudesta mitään, oon nii vähän nykyään siel et on turhake koko paikka mulle. ehkä syntymän sit laitan jos vaa muistan.

mulle on suotu ihanat appivanhemmat, tulen hyvin toimeen heidän kanssa ja uskon et he pitävät mustakin. anoppi on vaa vähän hiljaisemman puoleinen ettei aina taho keksiä juteltavaa hänen kaa. lapset ovat aina välillä heidän luona kyläilemässä, ne asuvatkin melkein naapurissa.
omat vanhemmat taas ovat toista luokkaa, alkoholisti perheestä itekin olen, mutsi ja faija ovat eronneet, faijaan oon tosi harvoin yhteydessä, mutsin luona kyl käyn ja hän käy kylässä mut lapsia ei ikinä hoida, et on vaa miehen vanhemmat joille nuo voi viedä nii se on ikävää kun joutuu heitä aina häiritsee...

asuminen asutaan omakotitalossa 4h,keittö, khh ja sauna tietenkin. rakennettiin suurimmaks osaks itse ja muutettiin tähän -07. nyt vähän harmittaa kun huoneita näyttäis olevan liian vähän. tytär ja poika kun ovat tottuneet omiin huoneisiin nii nyt onkin sit kaks viel mitä pitää miettiä, ei silloin kun suunniteltiin osannut oikein hahmottaa kuinka iso perhe loppujen lopuks tulee...: /

liikkeitä alkaa vihdoin ja viimein tuntuu vähän selkeemmin, saunassa kun olin nii toinen monotti ylöspäin, laitoin käden siihen kohtaan nii tuns viel selkeemmin!:heart:

ma olis taas neuvola ja parin viikon päästä ultra....

pepper& pikkuinen 17+4
 
Asuminen asutaan tällä hetkellä 73 neliön rivarikolmiossa. Pärjätään näin ensialkuun kyllä hyvin tässä mutta neliötä pitää rueta jossain vaiheessa kyllä katselemaan.

Raskausdementia vaivaa täälläkin. Välillä saa keskittyä tosissaan että muistaa kaiken ja pitää tehdä listoja ettei asiat unohdu. :D Tänään tunsin itseni kunnolla idiootiksi kun lähdin töistä ja olin jo melkein kotona kun iski ihan kamala olo, etten muista laitoinko työpaikan oven kiinni ja lukkoon. Oli pakko soittaa naapurimyymälään (joka jäi on vielä auki), että käyvät kokeilemassa meidän liikkeen ovea, että on varmasti kiinni. :ashamed: Kyllähän se kiinni oli.. Hieman hävettää ja tunnen itseni tyhmäksi.

Voimavaramittari saatiin viimeksi neuvolasta mukaan, jonkin verran sitä jo on täytelty. Suurin osa jutuista osuu samaan mutta on siellä muutamia mielipide-erojakin. Toisaaltahan se on ihan hyvä, että sellainen käydään läpi neuvolassa mutta toisaalta kyllä tuntuu ärsyttävältä. Saapi nähdä miten tarkkaan syynäävät niitä vastauksia sitten seuraavalla neuvolakäynnillä marraskuussa.

Äitiyspakkaus mun mielestä kyllä otetaan. Ei olla asiasta keskusteltu, mutta oon sitä mieltä, että otetaan pakkaus, mun mielestä se on kuitenkin paljon arvokkaampi kuin se rahasumma.

Kummeja oon miettinyt vähän, mutta asiasta ei ole yhtään keskusteltu vielä. Lasta ei todennäköisesti kyllä kasteta, mutta saa ns. kummit, niin kuin on mun esikoisellakin.

(.) Ei mitään kovin kummosia. Syysloma on mennyt mukavasti, ens viikolla alkaa taas arki. Rakenneultrakin on sitten ensi viikolla, kyllä jännittää!! :)

CandleLight ja toukka 20+6
 
rv20 :heart: On mennyt aika nopeesti, mutta sillon kun on väsynyt ja uupunut, tuntuu vielä ikuisuudelat tämä loppuaika. Vähän jännittää miten sitä jaksaa sitten viimemetreillä, varsinkin viimiset viikot töissä..

Sahi: Lääkäri puhui jotain alkuraskaudessa että miulta ei oo selvitetty syytä vajaatoiminnalle, ja sanoi että laittaa jotkut kokeet. Se jäikin sitten siihen, en ole muistanut kysellä asiasta. Kiinnostaisi kyllä tietää, sairastuin jo 10 vuotta sitten. Tuntuu ettei kukaan lääkäri ole koskaan kunnolla tutkinut, kunahn vaan remppaavat lääkitystä vähän väliä kun ei tahdo pysyä paikoillaan. Ja harvempi edes ottaa vakavasti. :mad:

Äitiyspakkaus En aio ottaa, miulla on ihan retrokokoelma kaapissa oottamassa <3

Liikkeet voimistuu, toissailtana heilui koko alamaha kun olin pitkällään, oli hauskan näköstä, vissiin jotain kuperkeikkaa se väänti :)

Nyt jos alkas ompelee jotain ihanaa, ja vähemmänkin ihania juttuja olis tehtävänä kuten verhojen lyhennystä ja esikon leggareitten paikkausta!

Onko täällä muita jouluhöperöitä? Mie rakastan joulua, oootan sitä suurinpiirtein juhannuksesta asti :xmas:
Eilen nautiskelin glögiä, pipareita ja aurajuustoa (kyllä, söin aurajuustoa :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Hanskius
Sunnuntaita!

Nopponen, sulla oli muistaakseni sama tilanne kuin minulla, eli supistukset ja eteisistukka. Ja sairauslomalla olet myös. Itse joudun huomenna töihin kokeilemaan, kun saikku loppuu. Supistuksia on vieläkin, enemmän silloin jos lähtee liikenteeseen. Mutta kohdunkaula ei ainakaan pari viikkoa sitten ollut lyheytynyt (3,5 cm), niin mä pelkään jos sen vuoksi sairauslomaa ei tule. Töissä tietysti olisin mielummin, mutta riskit pelottavat enemmän. Onko sulla kontrolloitu tuota kohdunkaulaa, onko sille jo ruvennut tapahtumaan jotain? Lueskelin, et eteisistukka-äidit leikataan monesti jo viikolla 35, ja kohdun verenkierto usein pysäytetään. Rupesi huimaamaan hieman...

Onneks on ihan toimistotyö, mutta työmatkoille en oikein uskaltaisi enää lähteä. Ensi viikolla olisi yht. 1200 km reissu junalla, mut en haluais millään matkaan, pitää yrittää lahjoa joku työkaveri lähtemään.

Painon nousu Nyt on kilo tullut, edelleen siis 4kg miinusta. Noususuunta kuitenkin selkeästi, esikosta tuli 23 kg, toivottavasti niille lukemille ei mennä (nimimerkillä herkkusuu..) :p

Äitiyspakkaus Otan, näytti ihanalta. Ja haksahdin ostamaan pienen valkoisen kevyttoppahaalarin, oli name it:n ja edullinen, jotain 29 eur.

Esikon tunnemyrskyt Kiukkuaa ja huutaa, kun en voi hänen perässään hyppiä koko ajan. Poika nyt 3,5v, eikä selkeästi vielä halua/pysty ymmärtämään nyt tätä tilannetta, että mamma ei pääse joka paikkaan. Hankalaa... Toinen huutaa kurkku suorana ja itkee että epäreilua, äiti on epäreilu :(

Paljon onnea kaikille hyviä uutisia rakenneultrasta saaneille! Mulla torstaina, ja en jaksais odottaa!!

T.Marais ja Neito 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Parisuhteen voimavaramittari ja muut kyselyt Täällä niitä ei neuvolassa täytellä, ei kysytty missään vaiheessa edellisessä raskaudessakaan, eikä esikoisen syntymänkään jälkeen. Tuskin siis kysellään tässäkään raskaudessa :/

Mä oon leiponut ja siivoillut esikoisen synttärikemuja varten ja nyt olikin paljon luettavaa täällä. En ehdi nytkään kaikkeen kommentoida. Vauva on nyt viikonloppuna ollut tosi rauhallinen, tosin en ole itse ehtinyt paljon lepäilläkään. Tänään sitten vauva yllätti kun liikkeet näkyi masun päältäkin :)

Eilen poksui viikot ja enää 5 yötä rakenneultraan, miten mä jaksan odottaa? :)

20+1
 
Eea Ei sulla oo blogia tai nettisivuja, joista vois sun luomuksia ihailla ja ehkäpä tilailla? :D

painosta 3kg tullut alusta, neuvolatätin mielestä aivan ok, vaikka itteä hirvittää :D Esikoisesta ei tullu yhtään 22 viikkoon mennessä.. ehkä se on tää ikä ;)

pepper sullahan on sitten jo joululahjastressi minimissä, ku oot noin hyvissä ajoin liikenteessä. Mää oon "vasta" ajatellu asteella :D

Onnea kaikille hyvistä uä-kuulumisista :heart:

sone ite en itteäni ihan höperöksi kutsu, mutta läheltä liippaa ;) Tykkään joulusta ja tänä vuonna ootan sitä erityisesti, kun saadaan se viettää täällä uudessa kodissa :heart:

marais tsemppiä esikoisen tunnemyrskyjen kanssa :hug:

(.) Omaan napaan ei ihmeempiä. On se vain ihmeellistä, että ne supistukset on ollu tosi vähissä, vaikka viikko meni töissä ja nyt viikonloppuna on tullu touhuttua. Toki niitä muutama päivässä tulee, mutta ei lähellekkään sellasta mitä pari viikkoa sitten oli. Pikkuinen liikkuu suht ahkeraan ja välillä ilmeisesti oikeen vaihtaa asentoa, kun masussa muljahtaa oikein kunnolla :heart: Vaavi myös tuntuu joskus tuosta masunahkan läpi, on se ihmeellistä :D

Alisa & Hippu 21+1 (alle puolet jälellä laskettuun aikaan :O )
 
Onpas täällä tekstiä!!

Äitiyspakkaus otetaan kun eka lapsi meillä.

Voimavarakysely saatiin viime neuvolakäynnillä eli toisella neuvolakäynnillä. Mies pääsee seuraavaan neuvolaankin mukaan niin katsellaan sitä sit. Meillä ajatukset osu yksiin ihan kyselyn täytön suhteen.

Asutaan rivarikaksiossa, tupakeittiö. 45,5m2. Uskon et ihan hyvin tullaan pärjään vauvan kans, pinnasänky makkariin ja hoitopöytäki sinne jos vaan mahtuu sängyn lisäks. Kai sitä on ennen vanhaan asuttu pienissä tuvissa perheinä? Vai onko, en oo varma. :)

Influenssarokotetta en ota sen narkolepsia riskin takia.

Faceen tein albumin vauvasta joskus nt-ultran jälkeen, mutta näkyvyys on rajattu ja sielläki oli rajatulla listalla joitain jotka jo asiasta tiesikin ennen sitä :)

Kummeiks mietittiin miehen veljeä joka on kylläki sinkku. Ja sit yhtä mun ystävää mut hän kuuluu ortodoksiseen kirkkoon.. Pitää nyt kattoa pitääkö vielä kolmaski kummi sitte löytyä ton ortodoksi homman takia. Ite en kirkkoon kuulu ollenkaa mut mies kuuluu.

(.) Rakenneultra oli meillä torstaina, kaikki hyvin, vauvan koko ok, kovasti liikku :) Sukupuolikin selvisi! Nyt on helpompaa ostaa vaatteita ja ostinkin taas yhen bodyn kirppikseltä :) Se oli nyt neljäs vaate pavulle. Mulla on ollut tää viikko syyslomaa ja oltiin miehen kanssa mun vanhemmilla to-su. Mulla on siellä aina allergiaoireita, veikkaan että liittyy siihen kun talo on vanha ja alkeellinen, siellä lienee olla hometta. Tosi ikävää mut haluanhan mä vanhempiani tavata.. Iltasin piti ravata vessassa ja unta ei aina saanu heti nuhasen olon takia. Oli kyllä ilkeä käydä siellä kylmässä alkeellisessa vessassa (onneks on edes lämpöpuhallin), otti kyllä pattiin. Neuvolatäti sano että zyrteciä saa käyttää ja rakenneultran kätilö myöskin. Mielenkiintosta sinänsä että zyrtecin paketissa kuitenkin lukee että vältetään? Hmm.. No luotin neuvolaan tässä asiassa mutta ikäväkseni piti todeta et eipähän ne pillerit oikein auttanu. Täytyy kysyä mitä muuta vois kokeilla ja saisko vaikka reseptiä johonkin.

Omppulimu ja papu 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Asumisesta: me asutaan todella huonokuntoisessa vuokramurjussa, otettiin eka joka saatiin kun tuli kiire muutto 300km päähän toiselle paikakkunnalle työn perässä. Ei viihdytä tässä läävässä yhtään, kaikki hajoilee käsiin ja on hissittömässä kerrostalossa eli hankala koira- ja lapsiperheen kanssa. Asunto kaipaa kipeästi remppaa, 70-l. talo eli kertonee kaiken tarpeellisen : /.

Eihän näitä sijoitusasuntoja kukaan halua remontoida. Oli muuten viimeinen kerta kun yksityiselle muutetaan, muitakin ongelmia on ollut, edellinen asukas on jättänyt kaikkea rojua tänne eikä ollut tehnyt loppusiivousta. Tarkoitus olisi palata kotipaikkakunnalle, jos ehtii ja kunto sallii vielä muuton ennen laskettua aikaa. Riippuu miten pitkälle olen töissä.

Töissä täytyy pian kertoa, koska alkaa näkyä päälle päin. Hermostuttaa hirveästi, sillä olen nähnyt esimieheni 3 kertaa, on siis täysin vieras ihminen ja työskentelee ihan eri rakennuksessa. Pitänee sopia puhelimella aika, milloin menen hänen toimistollaan käymään kun ei voi noin vain pistäytyä... Miten muut olette asian ottaneet töissä puheeksi?

Just luin yhdestä vanhasta PAMista, miten työntekijä oli saanut potkut koeajalla koska oli "liian riskialtis työntekijä" kun oli raskaana. Saapa nähdä miten mulle käy.

20+4
 
Viimeksi muokattu:
Influenssarokotteen todennäköisesti otan itselleni ja kuopukselle. Ajattelin soittaa etukäteen neuvolaan ja kysyä mikä rokote on käytössä, täytyy sitten vielä vähän miettiä jos on tuo Fluarix. Mutta en näe siinäkään hirveän suurta riskiä jos on ollut käytössä jo 2 vuotta eikä kukaan ole sairastunut.
 
Marais: joo mulla juurikin tuo tilanne, saikulla ollu rv 16 ---> ja kätilö rakenneultrassa sanoi ettei enää kannata alkaa "kokeileen" töissä vauvan hengen uhalla, sillä istukka tosi helposti voi nyt revetä ja työni oli siis 8h jalkojen päällä + vanhusten nostot jne... joten fyysistä siis. On mulla rv 17 katottu alapään tilanne ja silloin kaikki ok. Nyt tulevana torstaina ylimääräinen lääkärineuvola jossa taas katsotaan onko paikat kiinni jne... Silloin saikkua lääkäri sit saa taas kirjottaa ja uskon et ilman kitinöitä niin tekee ku kuulee rakenneultran kuulumiset. Enkä enää suostuis töihin missään nimessä. Supparit heikentyneet huomattavasti tietenkin saikulla, mikä on saikun tarkoituskin mut heti ne lisääntyy jos jotain tekee vähänkin enemmän kerrallaan. Useinhan myös eteisistukka alkaa helposti vuotelemaan raskauden edetessä, jolloin usein joutuu sairaalalepoon. Siihen minä en suostu, tulisin hulluksi, joten otan nyt niin rauhassa ettei siihen tilanteeseen jouduttaisi... Ja niin minullekkin sanottiin et rv 36 leikkaus jos ei istukka sieltä nouse. Toivottavasti nousee!!!
Mut kannattaa todella kuunnella omaa kehoa ja meet vaikka heti neuvolaan ja haet saikkua jos yhtään pelottaa. Miksi vauvan henki pitäisi työn takia vaarantaa? Hullua. Sillä jos istukka repeää/irtoaa, vauvan henki on todella vaarassa koska hapen saanti loppuu ja usein hätäsektioon ei ehditä ellei ole jo valmiiksi sairaalassa! :( Eli nyt järki käteen ja lääkärille suorat sanat jos ei saikkua tipu!!! Se on mun mielipide. Ite ainaki pelkään ihan sikana nyt et alkaa vuodot jne. :(

Nopponen 21+2
 
Viimeksi muokattu:
heippa vaan kaikki ! :)

onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista ! ja
kokkeli paljon voimia sinulle ja iso :hug:

Minun päivitykseni on tälläinen suurinpiirtein omanapainen
tänään oli myös meillä rakenneultra ja siellä kaikki näytti oleva tällähetkellä mainiosti :heart:
painoarvio oli 369g ja sukupuolikin kysyttiin ja meille on siis tulossa POIKA :heart: kätilö oli oikein mukava ja kertoi hyvin kaikki, tosin en osannut edes hirveästi kysellä... eilen illalla jännitti kyllä niin paljon että siinä vähän itkeskelin ja aamulla sitten oksensin vielä jännityksestä : /

asumisesta täällä on kirjoiteltu ja voin kertoa että me asutaan tällä hetkellä yksiössä (JOO JA VÄHÄN AHDASTA) :LOL: mutta ollaan kyllä muuttamassa tässä 1kk päästä hieman isompaan asuntoon mikä ostettiin, ja sielä pitäisi sitten olla tilaa meille kolmelle :) vaikkakin on vain 56 m2 mutta ollaan totuttu tähän yksiön pienuuteen niin luulenpa että tuo asunto tuntuu linnalta! =)

äitiyspakkaus aijotaan ottaa koska meillä ei ole mitään entuudestaan ja meitä varmasti tuo pakkaus palvelee enemmän kuin se raha

facebookkin en ole vielä päivitellyt mitään enkä tiedä aionko vielä hetkeen päivitelläkkään mitään, katsotaan sitten loppuraskaudesta jos vaikka silloin päivittelisin.
painon noususta en itseasiassa tiedä, muutakun viimeksi se oli tippunut 2kg mutta nyt tuntuu että herkut maistuu ja minä pyöristyn :popcorn: :ashamed:

Mutta eipä taida tässä muuta ollakkaan! tsemppiä kaikilke tuleviin ultriin ja oikein aurinkoista aamua ja päivää myös kaikille =)

ps. voisin vaikka lähteä katselemaan kivoja vaatteita tulvalle poijalle:heart: tietääkö kukaan muuten hyvää lastenvaatekirppistä tampereen alueella? =)
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Pitkästä aikaa saan taas itsestäni irti sen verran, että jaksan kirjoitella tänne. Joka päivä innoissani kyllä teidän kuulumisia lueskelen,mutta irti en itsestäni saa senkään vertaa, että kirjoittelisin :ashamed:

Joulusta: Eli täällä on kanssa yksi jouluhöperö :) Eilen käytiin kaupoilla ja sinne kun on niitä joulutavaroita saapunut niin eiköhän siellä puolella pyörimiseen mennyt aikaa ihan mukavasti. Noh, vielä en kuitenkaan mitään suurempaa ostellut mutta kohta se on kyllä jo pakko :) . Ollaan vähän aikaa sitten muutettu uuteen asuntoon ja meillä kun ei sitten kovin paljon entuudestaan niitä joulutavaroita ole niin pääsee kohta shoppailemaan :D . Suunnittelin tässä jo joulun tarjoiluja ja millon sitä pipareita leipoisi sun muuta. Minkäs teet kun jouluihminen on :xmas:

Huomenna olis sitten rakenneultra... Hieman kyllä jännittää. Sitä pelkää koko ajan, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa tai löytyykin jotain ikävää. Täytyy vain toivoa, että siellä mahassa olisi kaikki kunnossa. Mitenhän sitä saa ensi yön nukuttua :| jännittää varmasti niin paljon, että sängyssä vaan pyöritään ja hyöritään.
On se kuitenkin hyvä että se rakenneultra huomenna on ja kun sen tekee mulla vielä lääkäri niin toivon että se viitsisi katsastaa tuon kohdunsuun tilanteenkin kun noita supistuksia edelleen on päivittäin :(

Talvivaatteista: Onko teillä mitään kokemusta sellaisesta vauvan toppapussista? (vai mikähän sen oikea nimi on?) Siis sellainen toppapuku jossa ei ole jalkaosia vaan pelkkä pussi niiden tilalla. Mietin että tässä varmasti pitää kuitenkin jonkinlainen toppaasuste ostaa tulevalle nappulalle kun ne äitiyspakkauksen ja muut jemmassa olevat ovat kyllä sen verran isoa kokoa että toinenhan hukkuu niihin... Mielestäni se vaikuttaa aika kätevältä se pussi versio kun monessa niissä on se reikäsysteemi että saa viritettyä vauvan kuitenkin turvaistuimeenkin. Minkähän merkkinen olisi hyvä valinta? Kuitenkin kun suht edullista etsii...

No mutta tässä hieman kuulumisia... Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Sannamary ja sissi 20+0
 

Yhteistyössä