*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa

Sone Minulla oli kans joku aika tuota pilkkujen näkymistä silmissä, en enää muista et oliko siinä yhteydessä kun nousin ylös vai yritinkö nostaa jotain. En oikein netistäkään löytänyt mistä se johtuu.

Minttu Raskaana ollessa sairastaminen on kyllä ikävää kun ei oikein mitään lääkkeitä voi/uskalla käyttää. Jospa sieltä yksityiseltä löytyisi asiantunteva lääkäri ja sopiva hoito.

Sintu Tuon kalenterin mukaan minun esikoisen olisi pitänyt olla tyttö ja niin ois tämä toinenkin. Eli varmaan sit poika tulossa tästäkin... :D

Särö 18+5
 
Kiinalaisen kalenterin mukaan meille tulisi toinen tyttö :) En osaa sanoa pitikö se esikoisesta paikkansa, kun esikoinen on saanut alkunsa juuri kuun vaihteessa.

Eilen ostin vauvalle ekat housut. Ja shoppailun jälkeen totesin, että toivottavasti vauva paljastaa sukupuolensa :D Kovin vähän oli mitään neutraaleja vaatteita, jotka olisi mielyttänyt silmää.

Olin tänään lääkärissä päänsäryn takia. Sain reseptin panacodia pahimpaan kipuun (migreeni-tyyliseen), saa nähdä uskaltaako tota edes ottaa! Loppuraskaudessa säännöllisesti otettuna voi aiheuttaa vauvalle vieroitusoireita? Lääkäri kyllä sanoi, että jos harvoin silloinkin ottaa niin ei ole haittaa. Lisäksi mulla on hartioissa korkeusero luonnostaan, mikä voi aiheuttaa jotain lihasepätasapainoa. Oli kuulemma toiselta puolelta aika jumissa, vaikka oon yrittänyt itse kovasti hieroa. Lääkäri epäili myös, että kasvava maha rasittaisi hartioita kun keho vielä totuttelee sitä kantamaan. Ja koska nukun mahan takia aika huonosti niin lääkäri ajatteli senkin lisäävän lihasten jumiutumista. Suositteli hierojalla käymistä pari kertaa, ja kun "lukot" on avattu niin pitäisi venytellä hartioita usein.

Onko teistä kukaan käynyt hierojalla raskausaikana? Kun jotenkin muistaisin kuulleeni, ettei kaikki hierojat suostu raskaana olevia hieromaan? Ja miten ihmeessä mä pystyn makaamaan mahan päällä kun se ei oikein luonnistu pehmeellä sängylläkään?

17+4
 
Nukkumahuolia Heräsin yöllä melkoiseen vatsakipuun, mikä mitä ilmeisimmin aiheutui siitä, että olin masupallerosta huolimatta ährännyt itseni nukkumaan vatsalleni :/ Vatsanseutu oli hyvin arka vielä aamullakin, mikä aiheutti huolta. Toivottavasti turvotukset ja vatsamakkarat on olleet vauvan suojana ja Pullalla on kaikki kunnossa!

Uskomukset Mä en usko poppakonsteihin, vanhankansan taikoihin enkä kiinalaiseen horoskooppiin. Toivon kyllä, että ultra 2,5 viikon päästä paljastaisi sukupuolen, että pääsisi shoppailemaan muutakin kuin unisex-vaatetta vauvalle.

Onko kellään kokemuksia, tai onko kukaan aikeissa mennä 4D ultraan? Itse olen asiaa kovasti miettinyt, koska yksityinen varhaisultrakäynti sekä julkiset 2 ultraa tuntuu tosi vähältä! Yhden yksityisen lääkärifirman sivuilta löytyi tälläistä tekstiä 4D:stä: "Sikiön rakennetta on paras tarkastella noin 20 raskausviikolla. Sikiön kasvot näkyvät parhaiten 24-28-raskausviikoilla. Neliulotteinen tutkimus kannattaa tehdä ennen 30 raskausviikkoa.." Asia alkaa siis pian olla ajankohtainen, kun viikko viikolta lähestyy raskauden puoliväli (huimaa!)

Sitäkin kyselen, onko muita kestovaippojen käyttöä suunnittelevia? Itsellä aikomus osakestoilla, kuten esikonkin kanssa, mutta vaippatarpeet jo aikaa sitten eteenpäin annettu ja hakusessa siis joku hyvä (söpöjä) kestiksiä myyvä verkkokauppa tai kauppa pk-seudulla?

HaaveissaPulla ja Pulla 17+3
 
Nallu Minä kävin viime raskaudessa hierojalla säännöllisesti noin kerran kuussa ja sama on suunnitteilla nytkin: tekee tämä toimistotyö niin hallaa hartioille, että ei taida muuten selvitä arjesta : / Hieronta raskaana ollessa onnistuu oikein hyvin esimerkiksi istualtaan, hierontapöydän saa sellaiseen asentoon, että siinä saa istua mukavassa asennossa nojaten käsinojiin ja päätukeen. Myös selällään ollessa voi hieroa etupuolta lyhyen aikaa. Kyllä monet hierojat hierovat raskaanaolevia ja monissa hoitokeskuksissa on ihan raskaanaolevia varten suunniteltuja hieronta/rentoutuspalveluita, niistä ei ole kyllä omakohtaista kokemusta. Kannattaa toki etukäteen mainita aikaa varatessa omasta tilastaan. Nyt vaan äkkiä aikaa varaamaan, ennen kuin päänsärky ja niskajumit pahenevat mahdottomiksi! Suosittelen vaikka käymään aluksi kerran viikossa ja kun pahin jumitus on saatu kuntoon, riittää ennaltaehkäisevästi kerran kuussa tai harvemmin.

HP kyseli kestoista. Meillä käytössä esikoisella ja samat menee kiertoon sitten tälle tulevalle. Esikoinen on nyt 2 v 2 kk ja pääsääntöisesti päiväkuiva. Mulla vaipat on tehnyt kaveri Cuddlebunsien kaavalla ja ne on musta parhaita sisävaippoja pienelle. Isommalle haluaa ehkä sitten enemmän noita all-in-oneja. Cuddleilla on oma nettikauppansa ja niitä myy myös mm. Bebes Kampissa. Ihan sika kalliitahan nuo ovat uutena. Moni tuttavani on lähinnä hamstrannut huuto.netistä ja Facebookista, käytettyjen kestojen hinnat ovat tulleet kovasti alas, kun tarjonta on lisääntynyt. Kestoja olen löytänyt myös ihan Fidasta (uusia!) ja itsepalvelukirppiksiltä. Hirveästi en kuitenkaan etukäteen hamstraisi, kun ovat nuo vauvat niin eri kokoisia, että toiselle sopii parhaiten toisenlaiset kestot ja toiselle toiset. Mutta tämänhän varmasti jo tiedätkin yhden kanssa kestoilleena :) Mä tein viimeksi niin, että kaveri teki mulle näytekappaleita eri malleista ja sitten muutaman viikon käytön jälkeen tilasin lisää niitä malleja, joista tykkäsin eniten ja jotka sopi meidän rimppakintun ruumiinrakenteeseen parhaiten.

kwaidan ja Puh *POKS* 17+0
 
HaaveissaPulla kyselit 4d-ultrasta. Täällä meidän kotikaupungissa saamme nauttia jopa kahdesta 4d-ultrasta kun sekä np- että rakenneultra tehdään äitipolilla missä on uuden karheet laitteet (millähän rahalla persaukinen kaupunki nekin on hankkinu? :D ) Onhan se ihan eri hieno nähdä vauva kun sillä näkee ihan kasvonpiirteet ja kaikki tunnistettavasti. Täällä kyllä se 2d-ultrakin on tosi tarkka et melkein kuin valokuvaa kattelisi! Suosittelen käymään kyllä jos on mahdollisuus, eikös joistakin yksityisiltä saa ihan semmosen cd:n mukaan mitä voi sit kotona kattoo?

Kipukoukku on muuten tosi hyvä jumittuneisiin hartoihin, ihan noin kotikonstina, maksaa jotain vajaa 50€. Sillä on mukava painella kipupisteitä vaikka tv:tä katsellessa. Hieronta on tietysti ihan parasta mutta itse olen liian pihi käymään hierojalla ja mies hieroo liian kovaa... :D

Särö 18+5
 
Hieronta: Jos raskaus on edennyt normaalisti niin voi käyd hierojalla. Ite kyseistä ammattia harjoittavana hoidan kyllä odotavia äitejä. Puoli-istuiltaan, istuiltaan tai kyljellään pystyy hieromaan. Ja äidin voinnin mukaan hierontojen kesto ja tiheys.

Kestot: Aion käyttää :) Ompelen itse sitten äitiyslomalla jos tarviaa enenpi, kuopukselta on säästössä oma tekemiä vielä.

17+3
 
Moi taas kaikille! :)
Onpas taas paljon luettavaa ja unohdin jo puolet kun aloin kirjoittamaan.
Masukuvat on tosi ihania, tosin mietin jo että onko minun pieni jotenkin tosi pikkuruinen kun ei hirveästi vielä näytä vauvamahalta tämä minun masuni :D
Joku kyseli Hieronnasta itse olen käynyt 3 kertaa välilevynpullistuman takia fyssarilla ja siinä samalla siis hierottu ja avattu rankaa ja lisäksi vähän akupunktioo, en tiedä että onko siitä haittaa mutta itsehän en edes ole maininnut raskaudesta :eek: toivottavasti ei ole ollut haittaa, taidan seuraavan kerran mainita asiasta...
Tavaroista oletteko jo hankkineet tavaroita ja jos niin mitä? Ja koska kannattaisi esim vaunuja alkaa miettimään? :)
Mukavia odotushetkiä kaikille :)!!
 
Emsuli: Ehdottomasti pitää mainita raskaudesta hierojalle tai fyssarille. Akupunktiota tai akupainantaa ei suositella raskausaikana, muutakuin korkeintaan kokeneen tekijän antamana. Näistä kun ei ole mitään virallisia tutkimustuloksia, samaan kategoriaan kuuluu kun eteeristen äljyjen käyttö odotusaikana.

Väitetään että jotkut kiinalaiset lääkärit käynnistävät synnytyksenkin akupunktiolla :0 No sen paikkaansapitävyydestä en tiedä, mutta itse käytin akupainantaa kivun lievityksenä kuopuksen synnytyksessä. Siis mieheni paineli kynällä merkkaamiani pisteitä :)
 
Oli vähän odotettua pidempi lääkärireissu. Yksityinen lääkäri näki mun silmän niin sanoi, että hän kirjottaa päivystyslähetteen silmäpolille, että saadaan otettua verikokeet ym. näytteet. Mulla niin paljon antibioottiallergioita ettei uskalla lähteä kokeilemaan mitään ennen kun saadaan selvyyttä asiaan. Polilla sitten kolme lääkäriä pohti mitä mun kanssa tehdään, toisen ab-tipat kirjoittivat. Verikokeita otettiin, tulehdusarvot vähän nousseet. Huomenna uudestaa verikokeisiin ja lääkärille ja loppuviikko saikkua. Jokainen noista lääkäreistä moitti tk-lääkäriä joka ei ollut laittanut suoraan lähetettä, koska silmä oikeasti niin pahan näköinen tai edes konsultoinut. Infektiolääkäriäkin olivat konsultoineet toisesta kaupungista. Noh, ei auta, pakko tämä tulehdus on saada pois ennen kun pahenee tai on koko kropassa. :(
 
Minttu89:Paranemisia sinulle. Ja ehdottomasti parempi hoitaa lääkkein pois ennen kuin pahenee ja tarttuu vauvaan pian jokin tulehdus...Nyt kuitenkin jo turvallisemmat viikot lääkkeiden kannaltakin jo ku vauvalla kehittynyt sisäelimet jne... :hug:

SoonFab4:Komee vatta! =) Mulla alkas oleen samaa luokkaa jo. :) Onko sf-mittaa otettu jo sulta? Mulla viimeks 17... :D


Nallu:Panacodia määrättiin myös minun ystävälle raskausaikana ku kärsi koko raskausajan kauheista päänsäryistä.... Ei nyt ihan joka päivä ottanu mut välillä joutu. Et kyl varmaan uskaltaa oikeen pahasti ku on kipee niin ottaa...

Mulle ajatelkaa mun lähiesimies joka on ammatiltaan sairaanhoitaja "neuvo" fiksuna et ku selkä vaivaa raskausaikana ni ota vaan panacodia ja töihin vaan, mut kuulemma 3:a päivässä ei kannata ottaa ku sit alkaa vauvan liikut vähentyä liikaa!!!! Siis kamalaa!!! Ymmärrän et panacodia voi ottaa silloin tällöin sietämättömään kipuun mut et sh neuvoo tulemaan töihin sen voimalla ja et vauvaan vaikuttaa jos liikaa ottaa!!! Huh huh! En sit ikinä oo ottanu enkä tod. menny töihin ku selkävaivat alko! (tosin sit jäin saikulle niiden supistusten takia) :D Oli siis ite joutunu ku oli vasta raskaana, ottaan panacodia selkään et pysty töissä oleen... En kyl ymmärrä hänen ajatus maailmaansa ollenkaan...? Muuten kyl mukava ja lepponen esimies. :)

4D ultraan en oo menossa. Äippäpolilla laitteet tosi uudet ja hyvät, näkee niin selvästi vaik on vaan 2D... Np ja RU tehdään siis vaan mulle siellä....

Unet:Samma här, melko levottomia unia tullu kateltua. :) Viime yönä eka synnytys uni ja voih ku se oli niin helppoo siinä unessa.... Aattelin heti siinä et teen kyl sittenki kolmannenki ku näin helpolla pääsi!! heh :LOL:

Kerhoilu:Esikoisen kanssa ei vauva-aikana käyty oikeestaan missään ohjatussa kerhotoiminnassa mut nyt ku esikko on 4v tän toisen kohdalla ainaski esikolle on keksittävä jotain. Aloitimmekin sitten jo eilen liikuntaleikkikoulun ja kyllä tykkäs. :) Se kestää nyt sit ens kevään kokonaan, 1x viikossa. Sit aattelin jotain kerhoa mihin vois osallistua vauvan ja esikon kans... Sitä sit mietiskellään ens keväänä enämpi... :)

Ruokavalio:Koska olen ihan surkeessa jamassa tän selkä-lonkkakipujen ja supistelujen kanssa olen päättänyt alkaa noudattaan jo ennakoidusti raskausdiabeetikon ruokavaliota. Siitä hyvät kokemukset painon kurissa pitoon esikoisen kohdalla ku silloin RD todettiin. Nythän en siis ole viel rasituksessa kiinni jääny mut tätä menoa ku en yksinkertaisesti voi liikkua tarpeeksi ja jos herkuttelu jatkuu olen kohta valtava!!! Nyt siis 3:tta päivää oikeaoppisesti syönyt. Ihan helposti onnistuu ku vaan päättää ja aikaa on nyt saikun myötä valmistaa sitä terveellistä ruokaa ja ehtii syömään pieniä annoksia parin tunnin välein... Töiden ohella se ei olekaan niin helppoa. Vielä ainakin onneksi voin satunnaisesti repsahtaa herkutteluunkin ku en siis ole viel tuomittu diabeetikoksi... :) Toivotaan et paino pysyis kohtuullisena loppuun saakka. Imetyksellä ois niin ihana saada taas kaikki pois ja vähän enemmänkin.... Toivottavasti se onnistuis vielä toisenkin kohdalla.

Mut nyt saunan lämmitykseen. Ihanaa viikon jatkoa kaikille! :)

Nopponen 18+4
 
Viimeksi muokattu:
kwaidan Kiitos kokemuksen jakamisesta! Mä oon jotenkin ajatellut, että siinä pöydällä olisi pakko maata :LOL:

Kiitos myös muille kommenteista hieromisesta! Sonelta oli kiva kuulla myös ammattilaisen mielipide :)

Tavaroita ei kauheasti tarvitse hankkia, kun esikoisen jäljiltä kaikki on tallessa. Uusi patja ja vaatteita + muuta pientä lähinnä.

Sf-mittaa ei multa eilen mitattu. Ensi kerralla sitten vasta, jolloin viikkoja on muistaakseni 22+2. Aika iso maha kuitenkin jo on ja kohtu tuntuu lähellä napaa :)

Nopponen En mäkään ymmärrä, että panacodia ottaa ilman kovia kipuja. Kolmiomerkki tossa lääkkeessä kuitenkin on, ettei sitä viitsi pienestä syystä ottaa. Ennemmin jää selkävaivojen takia saikulle jos vaan on yhtään mahdollista. Enkä nyt tarkota selkävaivoja vähätellä, mutta jos se sairasloma siihen voisi auttaa niin ehdottomasti sitä kokeilisi ensin.
 
Heippa

Nyt tässä on viikko vierähtänyt, ajatukset ja tunteet tasaantunut :)

Muuten meillä elellään ihan normaalia elämää, pojan leikkaus on ensi kuussa :/
Masukki huomenna rv 19 mitä alkuraskaudesta jäi käteen?? Pahoinvointi joka jatkuu edelleen. Olin tosiaan jälleen päivystyksessä tiputuksessa sairaslomalla 4pv. Nyt 2pv töissä taas.
Sairaslomalla en halua kuin väkipakolla olla!!!
Lääkärille sain ensi viikoksi ajan katotaan verenpainetta ja ravinto arvoja ym. Syön tällä hetkellä lääkärin määräämää lisävitamiineja ja rautaa

4D yksityiselle ollaan menossa kyllä luultavasti rv 21-25 aikoihin.

Kiinalaisen kalenterin mukaan poika olisi tulossa. En kyllä osaa yhtään vielä sanoa kumpi olisi tulossa. Kohta sen saa tietää :)

Tavaroita alan hankkimaan joskus 30 viikon jälkeen, kunhan ei tulidi toinen pikku aikasemmin ulkos.

Juli ja Mini 18+6
 
Sintu: mulla olis tuon kalenterin mukaan 3 tyttöä ja kolme poikaa löytyy. Nytkin näyttää tyttöä joten kai tämäkin on sitten poika :D

Kertokaas te joilla eri merkkiä lapset jotta oliko eroja? Esim. Sykkeet ym. Meillä syke ollut 130-150 luokkaa edellisillä ja nyt mietityttää kun neuvolassa oli korkeat ja nyt koti dopplerillakun syke on ollu 150-170+. Hauska kun poikaa mielestäni odotan, mutta sanon vauvaa pampulaksi ja hirmuisesti alkanut miettimään tätä mun jatkuvaa huonoa oloa jotta mitäs jos nyt olis sittenkin se tyttö:D sama tuo on, mutta vähän tuo ajatus tytöstä kutkuttaa mahan pohjaa :D
 
Lemmikeistä, onko teillä koiria tai kissoja yms? Oletko huomanut käytöksessä muutosta raskautesi myötä? Jotkut sanoo että eläimet vaistoaisivat raskauden.. Meillä koira kyllä seurailee ja vahtii mua jonkinverran.

Meillä on yksi kissa ja koira, koira on pahimmassa murrosikä vaiheessa ja saa todella hermot välillä niin kireelle että tekisi mieli myydä koko rakkile.:D Toivon kovasti, että tämä vaihe kerkiää laantumaan alta pois ennen vauvan tuloa.

Joku aikaisemmin puhui koiran vetämisestä, se minuakin tässä huolestuttaa talvea kun ajattelen. Meillä on kuonopanta, mutta koira saa sen lenkillä itse irrotettua. Täytynee hankkia kenkiin semmoiset liukuestot että pärjään.

Koira on hyvin raskas tällä hetkellä, koska se ei anna aamuisin herättyään jatkaa unia vaikka kuinka väsyttäis, niin pakko nousta. Lisäksi se murrosiän takia kokeilee ihan koko ajan kaikkea, eikä tottele käskyjä. Oon ihan loppu siihen!! Onko kellään kokemusta asiasta, tai muuten koirasta ja odotus/vauva ajasta ja näiden kahden asian yhdistämisestä?

Tuntuu että saa kokoajan olla kieltämässä/huutamassa ja karjumassa sille, eikä sekään oo vauvan kannalta kiva asia.:/

greentea1 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Greentea1 Meidän toinen koira alkoi hyppiä minua vasten kun minun maha kasvoi isoksi esikoista odottaessa mikä ei tietenkään ollut mukavaa kun on iso koira ja tökkäs välillä tassut aika kovastikin mahaa vasten. Ihan kuin koira olisi yrittänyt kertoa minulle että "hei, oletko huomannut että sinun maha on kasvanut?" tai kysyä "mikä tuo on?" En tiiä... :D Tuttavani kertoi päinvastaista eli heidän koira oli lopettanut vasten hyppimisen raskausaikana.

Tuo pinnan kiristyminen on kyllä niin tuttua koiran murrosiän aikana. Meille tuli yksi pentu vauvavuoden aikana ja toinen taaperoaikana ja kyllä oli mitta täynnä monta kertaa. Luulen sen johtuvan siitä kun kaikki kärsivällisyys tuli käytettyä lapsen kanssa niin ei oikein enää koirien kans riittäny. Mut se on hyvä et sinun koiralla murrosikä ehtii mennä varmaan ohi ennen kuin vauva syntyy. Meillä ainakin on helpottanut paljon siinä vaiheessa kun koira alkaa olla lähellä vuoden ikää. Suosittelen muuten opettamaan koiralle jonkun paikan minne sen voi laittaa rauhoittumaan kun meno alkaa olla liian villiä. Esim. häkki, oma huone tms. Meillä on häkki välillä aika ahkerassakin käytössä kun pinna alkaa kiristyä liikaa. Parempi niin et laittaa koiran hetkeks pois jaloista kun huutaa lapsen kuullen. Vaikka on sitä tullut minunkin tehtyä, nimittäin karjuttua koirille lapsen kuullen... :ashamed: Mut tsemppiä koiran murkkuiän kanssa, onneks se ei kestä kovin kauan. Toivottavasti tästä oli jotain apua. :)

Särö 18+6
 
4D-ultraan aiotaan mennä. Kahdessa edellisessä käytiin viikolla 25. Sopivasti siinä välissä, kun rakenteet on viikolla 20 ja viikolta 30 alkaa sitten tiheämpi ultraus äitipolilla.

Hierontaa olen harkinnut, kun hartiat jumittaa, kävisin siis ihan hartiahieronnassa ja istualtaan. Aiemmin olen käynyt vain kohtukuolemaraskaudessa ja aivan alussa, mutta raskaus meni kuitenkin melkein täysiaikaiseksi, joten en usko että hieronta olisi ollut vaikuttamassa istukan irtoamiseen.

Lemmikit meillä on 12- ja 11-vuotiaat koiramummelit. Vanhempi on aiheuttanut harmaita hiuksia, koska on alkanut pissiä lattialle ja lisäksi alkaa ruoanvinkumisen viideltä aamulla :( Raskausaikoina huomaa selvästi, että koirat ottaa minuun etäisyyttä, eivät tule syliin yms.

Maanantaina tunsin useaan otteeseen vauvan potkuja, mutta sen jälkeen ei ole tuntunut mitään, vähän alkaa jo hermostuttaa. Kotidopplerin pitäisi olla postissa tulossa, toivottavasti siitä saa rauhoitusta.

Katsu ja Hippu 15+1
 
Ihanaa, kun olette niin aktiivisia masukollegat! =) Kovasti tervetuloa uusille!


En normaalistikaan nuku vatsallani, mutta nyt kuulin, ettei selälläänkään ole hyvä nukkua jotenkin verenkulkeutumisen sydämeen vuoksi, joten en tiedä enää.. No, nukun miten nukun, eipä sitä yöllä siihen herää, jos selälleen vaihtaa kylkiasennosta.. Minäkin olen nähnyt todella todentuntuisia unia, niihin kyllä eläytyy todella voimakkaasti!

4D ultraan menoa emme ole vielä päättäneet. Täytyy katsoa, mitkä on fiilikset rakenneultran jälkeen..

Minulla ei ole kokemusta koirista ja pikkulapsista yhdessä, mutta murkkuikäisestä koirasta kyllä. Muutimme juuri mieheni kanssa yhdessä asumaan, kun poikakoira oli murkkuiässä. Se kyllä testas mua viimesen päälle. Mies on sen todella hyvin kouluttanut, mutta otti aikansa, ennen kuin otti minulta käskyjä vastaan. Piti vaan kärsivällisesti kerta toisensa jälkeen komentaa, niin kyllä se on palkittu. No, näinhän se kai on lastenkin kanssa, kärsivällisyys kunniaan! ;) Meillä on koiralla ns oma paikka, eli peti yhdessä tietyssä paikassa, jonne se edelleen yli neljä vuotiaana komennetaan, jos se halutaan pois jaloista tai jos se hösää liikaa. Toimii todella hyvin, kun on pienestä pitäen ollut tämä toimintatapa. Aina kun sanoo oma paikka, se menee sinne mukisematta! Meillä ei ole tarvinnut teljetä koiraa huoneeseen tai häkkiin, mutta riippuu tietty koiran luonteesta.

Masu kasvaa täälläkin vauhdilla ja varmaan on vähintään samaa luokkaa kuin Sintulla muutaman viikon päästä. On nimittäin jo ihan selkeä pinkeä vauvamasu! Toivottavasti ei ihan tätä vauhtia kasva loppuun asti! :D

(.) Huomenaamulla neuvola - ihanaa! Pieni verenvuotelu on nyt neljä viikkoa jatkunut jokapäiväisenä, joten taas on ihana päästä varmentamaan sydänäänet.

Ihanainen 15+4
 
Nukkuminen Mä herään usein vaihtamaan asentoa kun maha on jo aika iso. Selällään makaaminen ei onnistu kun alkaa heikottaa, mutta välillä silti herään siitä asennosta. Mahallani en ole hetkeen nukkunut edes vahingossa. Mut ei tälläsen pallon päälle niin vaan enää mennäkään :LOL:

Nyt pitääkin mennä, kun esikoinen yrittää pukea meidän kissaa :D

17+5
 
Juli pahoinvointi on päivittäistä täälläkin. Joka aamupäivä tulee oksennettua ja kahvin oon joutunu jättään pois.

Unet on kans täällä ollu levottomia, viime yönä tappelin Leijonan kanssa ollessani merirosvona Saimaalla. oon myös nukkunu huonosti, mikään asento ei tunnu nukkuessa toimivan ja heräilen pissalle kolme neljä kertaa yössä.

Tervetuloa Greentea mukaan! Meillä on kans koiruus tosiaan. 4-vuotias narttu on kyseessä ja sille tuli eka valeraskaus kuukausi miun raskautumisen jälkeen. Se on ollu tosi hellyydenkipeä ja haluais olla miun vieressä koko ajan. Se nyt onkin semmonne tossukka ja varsinainen sohvakoira vaikka mukamas metsästyskoira onkin:LOL:

Voisiko Greentea sen teidän koiran hihnan laittaa kiinni löysään kaulapantaan samalla kun siihen kuonopantaan? Mie totutin tuon koiran siihen pantaan niin että pidin sitä sillä yhden päivän kotona päässä ja syötin sille kaikkea herkkuja ja kehuin sitä.

Vauvan tarvikkeista.. Mie ostin jo sängyn kun se oli niiiiiin ihana ja aika edullinen käytettynä (ja siihen kuului sellanen hoitoalusta sängyn päälle ja pitsiverhoa jne). Samoin ostin vaunut kun huuto.netissä oli niin jäätävän edulliset. Muuten en oo ostanu kun yhden pyjaman kirpparilta ja yhden potkiksen kanssa kirpparilta. Yhteensä kaikkiin näihin on menny vajaa 200 e. Me ollaan opiskelijoita ja budjetti on aika tiukka, niin oon yrittäny käytettynä kysellä ja ettiä. Pikkuhiljaa ajattelin kasata tavaraa, mistä halvalla hyvän löydän.

Miulle on sanottu että ei sais ostaa mitään ennen rakenneultraa mutta en jaksa olla peloissani ja varautua elämässä aina pahimpaan. Uskon että kaikki menee meillä hyvin ja jos ei mene, niin luulen että surua ei muuta suuntaan eikä toiseen se, että oon tehny muutaman hankinnan..

Nippatäti ja Paavo 17+5
 
Mammutti ja sintti Otan mielelläni ylimääräiset kestot vastaan ja laitan sulle osoitteen yksärinä, mikäli joku ei ole jo ehtinyt ensin!

Nukkuminen on jotenkin vähän haasteellista täälläkin, kyljellään kun nukkuu, niin tuntuu, että aina jompi kumpi puoli kipeytyy ja pitää vaihtaa asentoa ja varsinkin siinä asentoa vaihtaessa vihlaisee aina mahaan tosi terävästi. Pissalla ravaaminen rauhoittui jo vähäksi aikaa, näköjään palatakseen taas entistä pahempana : / Olen kuitenkin aina ollut huono nukkuja, mutta raskaus ja vauva-aika ovat tuoneet helpotusta varsinaisiin univaikeuksiin. Eli nykyään kyllä nukun ja nukahdan pian ja aina kun vaan on mahdollista. Heräilyt ovat sitten joko lapsesta tai nyt tämän raskauden oireista johtuvia. Mutta en heräile yöllä muuten vaan valvoskelemaan tuntikausiksi, mikä on ollut minulle jokaviikkoista "hupia" vielä muutama vuosi sitten. Sanoisin, että kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen tilanteeseen tällä hetkellä :)

Jotenkin olen ollut viime päivinä huolestunut, sillä en vieläkään tunne liikkeitä (juuri) ollenkaan. Kaikkialla sanotaan, että uudelleensynnyttäjänä tuntee liikkeet paljon varhaisemmassa vaiheessa ja täälläkin monet ovat tunteneet liikkeitä jo 13-14 viikoilta lähtien. Onneksi ostin sen dopplerin, ilman sitä olisin varmaan tullut hulluksi! Meillä on ultra reilu kahden viikon päästä, joskos sen jälkeen vähän helpottaisi.

Huoh, tänään pitkä työpäivä, vielä pitää kahdeksaan asti painaa! Voikaahan hyvin :heart:

kwaidan ja Puh 17+1
 

Yhteistyössä