*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Nanna, minullakin on ollut usein noita vaaleanpunaisia valkkarivuotoja ja ainakin niidenkin jälkeen ultrattua kaikki on ollut kunnossa eli kaipa ne vaarattomia ovat.. ja niitä on tullut kyllä keskeytyksen jälkeen vähän joka kierrossa. Aluksi luulin niitä ovisklimpeiksi, mutta kun niitä alkoi tulla useammin niin en usko. Mutta ei kai ne mitään? Tänään kyllä tuli taas ja oli rusehtavan sävyinen :/ Pelottavia silti joka ikinen kerta. Toivottavasti se sydän siellä kuitenkin hakkaa.

Täällä jäikin huvipuistoilu välistä. Lopulta vain miehet menivät laitteisiin ja me paksuuntuneet naiset lähdettiin shoppailee :)

).( alaselkää on särkenyt jonkin verran, miten muilla?

7+0 POKS!

Nopponen
LillaVe<3: Voi ei! Ikävä kuulla että näin asiat menneet. :( Toivottavasti saat selvyyden pian ja ajan ultraan jne. :hug:

Lara_84:Meillä ainakin ekassa neuvolassa käskee tulla 4h pissat rakossa jotta näkevät paremmin kohdun ja sikiön/alkion. Samoin ottavat eka kerralla pissasta stickseillä kokeen onko tulehdusta, valkuaista tai sokeria pissassa. (Myöhemmin neuvolassa käydään heti ennen aikaa jo antaan pieni pissanäyte josta joka kerta katsotaan valkuainen ja sokeri ettei niitä pissasta löydy, mutta tällöin riittää 1-2h pissaamattomuus.) Sit ottavat verikokeen josta määritetään sinun veriryhmä jne. (Ottavat joka raskaudessa erikseen vaikka edellisessä äitiyskortissakin se veriryhmä lukisi, mut kait ne mutkin arvot haluaa tarkastaa heti alkuraskaudesta) Hb otettiin sormenpäästä sekä verenpaine mitattiin. Paino kysyttiin ennen raskautta joka merkitään neuvolakorttiin ja sitten otettiin tämän hetkinen paino näillä viikoilla millä mennään... (itselläni noussut jo pari kiloa tämän jatkuvan syömisen takia ettei oksennus lennä :ashamed: ) Mut siis ainaski nuo otettiin mulla. Liekkö sitten eroja paikkakunnittain...?

Minut passitetaan sokerirasitukseen x2 tässä raskaudessa kun esikoiselta diabetes puhkesi... :( Eli varmaan on kohta herkuttelut herkuteltu... : / Mut jospa se toppais vähä tätä painon nousua... :)

Nopponen 8+5

Pikainen kännykkäpäivitys mökiltä: omalta osaltani palstailutaukoa ensi tiistaille, jolloin pistän elokuun ketjun pystyyn! Täällä on ihanan rauhallista ja lämmintä, lapsi ahmii mustikkaa ja pulikoi järvessä. Tekee hyvää ruumiille ja sielulle :)

LillaVelle ihan hirveästi voimia ja halauksia <3 Valitettavasti itsekin saman kohdanneena (kahdesti) voin vähän samastua tuntemuksiisi tällä hetkellä :( Mikäli sinulla ei ole kovia kipuja, kuumetta tai vuoto muutu erittäin runsaaksi, ei sinulla ole kiirettä lääkäriin. Voit olla yhteydessä alkuviikosta neuvolaan ja kysyä toimintatapoja. Varhaisten viikkojen keskenmenot hoituvat usein ilman sen kummempaa puuttumista asiaan. Toki omalle mielelle tekee hyvää päästä tarkistamaan tilanne ja saamaan vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin. Toivon sinulle nopeaa toipumista ja pikaista uutta tärppiä <3

kwaidan 6+4

LillaVe Pahoitteluni :'( :hug: Jaksamista ja pikaista uutta tärppiä toivon teille :heart:

Täältä myös vain pikainen pyörähtäminen. Olo on ollut niin mahdoton, että ihan tyystin on nyt jäänyt palstailu. Oksettaa ja etoo ja väsyttää. Neuvolassakin kävin, siellä perusjutut eli verenpaineen, hempparin ja painon mittaukset, pissan stiksaus, taustojen kartoitusta, edellisen synnytyksen läpikäymistä ja lippulappusten saantia. La on neuvolan laskujen mukaan päivän myöhemmin, eli listalle voisi laittaa la 4.3.2013 Seuraava etappi sitten np-ultra elokuun puolivälissä.

Tervetuloa uusille! Ja onnittelut ihanista ultrakuulumisista, niitä oli monella :heart:

Meliah 8+5

Viimeksi muokattu:
LillaVe<3 Suuret myötätunnot täältä, ja voimia ja onnea uuteen koetukseen! Toivotaan että pian tärppää uudestaan paremmalla onnella.

Uskomatonta, että useat teistä ei ole päässyt saman tien keskenmenon tapahduttua tutkimuksiin! Itse koin saavani tosi hyvää palvelua täällä Helsingissä. Mulla km tapahtui siis tossa kesäkuussa samana päivänä, kun olisi pitänyt olla ensimmäinen neuvola (rv 7 tai 8). Verenvuoto oli alkanut edellisenä iltana, mutta yritin olla vielä rauhallisin mielin, koska se ei niin hirveän runsasta vielä ollut, eikä kivut ollut lääkettä vaativaa luokkaa. No, aamupäivällä sitten vuosin edelleen verta ja satuin näkemään sen, mikä sieltä tuli ulos. Ei ollut siinä vaiheessa enää mitään epäilystäkään, ettei se nyt olisi ollut siinä. Mietittiin miehen kanssa hetki mitä tehdään, ja päätettiin mennä sinne neuvolaan, kun aika oli kuitenkin jo olemassa, ja kysellä siellä että mitäs nyt. Neuvolan täti oli ihana ja antoi heti "kriisiapua", lohdutteli siinä ja soitti Kättärille että mitäs nyt pitää tehdä. Kättärille mut sitten lähetetiin siitä saman tien päivystykseen. Ultrattiin, ja kohtu todettiin tyhjäksi. Samalla oli kiva kuulla, kun lääkäri ei havainnut mun sisisuskaluissa mitään syytä keskenmenolle. Otettiin myös verestä istukkahormonit, jotta nähtiin onko kääntynyt laskuun, ja niitä olisi seurattu vielä ellei ne olisi olleet jo lähes nollassa valmiiksi. Mulla ainakin se ultraan pääsy helpotti vähän siinä surun keskellä kun tuli sellanen olo että musta huolehditaan kyllä. Eikä myöskään jäänyt epäilyksiä siitä että olis voinu tarvita lääkkeellistä apua tai kaavintaa tyhjennykseen.. Todella hurjalta kuulostaa, ettei kaikilla ole tilannetta heti tarkastettu. :(

Toiveikas84 & Nallu, hyvä kuulla että kivut tulee ja menee muillakin. :) Ehkä niitä alkaa tulla lisää taas myöhemmillä viikoilla kun kohtu alkaa tosissaan kasvamaan.

Kilu87 kiva kun kerroit että sullakin on ollu värillisempääkin vuotoa, pystyn nyt itekin vähän rauhottumaan asian suhteen. :)

Mam_87 Hyvä ettei käynyt pahemmin! Uskomatonta kyllä ettet päässyt kunnon tutkimuksiin, ei voi kun ihmetellä..

Onnea pienistä sydänäänistä niitä kuulleille! :heart:

Mulla on tänään ensimmäinen kerta, kun joudun teeskentelemään etten olisi paksuna, ja että joisin muka alkoholia. Meille on tulossa ihmisiä illalla kylään syömään. Suuret sotasuunnitelmat on jo laadittu, miten mun lasit täytetään alkoholittomalla viinillä muiden huomaamatta jne jne... :LOL: Vielä en tosiaan uskalla kertoa koko kansalle. Ainoastaan ne lähimmät ystävät ja siskoni tietävät, koska heille halusin sillon kertoa keskenmenostakin, ja sen jälkeen he ovat halunneet olla hengessä mukana ja kuulla kaikki uudet kuulumiset. Ihan kiva kyllä niin, koska oon kuitenkin niin innoissani tästä (vaikkakin hyvin peloissani), että olis vaikea pitää kaikki vielä itsellä.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Nanna 6+0 POKS! :)

Lara84 Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa noita kramppimaisia kipuja viikoilla 4-6 noin 5 kertaa. Ne oli aivan järkyttäviä ja täysin verrattavissa synnytyssupistuksiin! Istuin pahimmillaan 15 minuuttia lämpöisen suihkun lattialla ja itkin, kun kivut olivat niin kovat. Kipujen vuoksi ultrattiin, ettei ole kohdunulkoinen, mutta onneksi kaikki oli niin kuin pitikin. Tarkkaa selitystä neuvolassa ei osattu noille kivuille antaa... Toistaiseksi oon onneksi niiltä välttynyt!

Taalla kanssa yksi uusi ilmoittautuu joukkoon jos viel mahtuu :) Asun Hollannissa talla hetkella mutta nyt nayttais silta etta palaan Suomeen ainakin osaksi raskausaikaa, jotenkin luotto mennyt taalla tohon terveydenhuoltoon joten mieli tekee paasta tuttuun suomalaiseen neuvolaan. Viikkoja ois omien laskujen mukaan 8+5 tanaan, eilen kavin ar-ultrassa ja siella se oli, meidan pikkuinen :heart: Sydan sykki 164 bpm ja mittaa oli vahan vahemman kuin viikot vastaa (1,39cm) mutta ultraaja sanoi ettei lahde laskettua aikaa muuttelemaan kun on niin epavarmoja mittaustulokset viel tassa vaiheessa. Uusi ultra ois 13.8 ja silloin katsotaan sitten uudestaan sita laskettua aikaa. Lapsonen on mulle neljas, miehelle ensimmainen. Vaikeita olleet edelliset raskaudet joten senkin takia tuntuu turvallisimmalta vaihtoehdolta tulla Suomeen missa ainakin tietavat mun historian.

Eli siis, anncarol, 4. lapsi, la 3.3, synnytyspaikasta ei nyt just tietoa.

Viimeksi muokattu:
Lillave olen hirveän pahoillani puolestanne, ihan meni itselläkin kylmät väreet ja tuli tippa linssiin, niin kovasti tuli oman km:n jälkeinen koettu tuska mieleen. Mutta jos tämä nyt tosiaan km on, niin anna itsellesi aikaa surra. Itse tein väärin menemällä samana päivänä töihin, viikon ainakin kuljin sumussa ja sen jälkeen vasta pystyin ruveta käsittelemään ja edes ymmärtämään asiaa. Ja toivottavasti pian tärppää uudelleen. Jaksamisia sinne <3

Täällä vointi hyvä, välillä etoo, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Vatsan nippailut ovat loppuneet. Rinnat kyllä niin arat ja turpeat, että on se edes muistuttamassa raskaudesta. Ja kamalan väsynyt olen :/ Tänään katselin peilistä vatsaani ja aivan niinkuin se olisi pikkuisen pyöristynyt, varmaan mielikuvituksen ansiota. :)

Ensi perjantaina olisi neuvola :)

Nyt tavoitteena on panostaa ruokavalioon, jättää kaikki mässyt pois, vaikeaa.

minttu & kääpiö 7+3

LillaVe <3 :hug: Kyllä kannattaa mennä näytille että varmistavat kaiken olevan kunnossa ( esim kohtu tyhjä,hemppa yms ) Voimis sulle kovasti!

Ei ole tullut paljon kirjoiteltua kun tää pahoinvointi on jotain aivan kamalaa,tulee vaan syötyä ja lepäiltyä mahdollisimman paljon.Harmittaa tuon esikon puolesta kun äiti ei jaksa / pysty ns. normaalitoimiin :( . Toivottavasti menisi ohi ja pian..Pojasta ei kyllä tälläistä ollut ollenkaan,pahoinvointia kyllä mutta se oli jotenkin siedettävää ja pysyi aisoissa syömisellä ( 22 kg tuli painoa silloin... ):ashamed:,nyt on jotenkin ihan sama syökö ja juoko ja mitä syö tai juo,joka tapauksessa on paha olo koko ajan.:( Väsymys on myös kova,tekisi mieli nukkua koko ajan ja tissit on turvoksissa ja kipeät.Joku oli laittanutkin masun turvotuksesta kuvaa,mulla myös turvottaa,ihan kuin olisi jossain puolivälissä jo...:LOL: Tai ehkä mä lihon taas hullun raivolla vaan!:kieh:

Synnytyksistä olitte puhuneet,mulla käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia.4 päivää käynnisteltiin ja sit yritin 36 h alakautta mutta poika ei ilmeisesti mahtunut tulemaan,sydänäänet hävisi ja hätäsektiolla sitten vihdoin leikattiin.Haluaisin synnyttää alateitse mutta en tiedä saanko lupaa ja onko se edes mahdollista.Ehkä se selviää vielä.. :)

Neuvola ajoista,mulla ensimmäinen neuvola ensi tiistaina.Käydäänköhän toisessa raskaudessa yhtä paljon neuvolassa kuin ensimmäisessäkin??

Dopplerilla olen pikkuista kuunnellut ja saanutkin ihan hetkiseksi toisen yllätettyä ja kyllä se vaan on maailman ihanin ääni! <3 Naurattaa vaan tuo poika kun sekin yrittää omaa mahaa kuunnella vaikka selitän ettei sieltä mitään kuulu,ollaan sitten hänen omaa sydäntään kuunneltu! <3 Murunen!

Hurjasti meitä on jo listoilla!

Taffo 7+2

• Tykkää
Reactions: Sintu74
Km: Miust aon kans ihan uskomatonta että monet ei ole päässeet heti tutkimuksiin kun on km alkanut! Mie pääsin samantien naistenpolin ultraan viimeeks.

Sukupuolesta: Mie aattelin että tää on varmasti tyttö, mutat ultrassa se pätkä oli jotenkin niin poika, ihan sellanen olo tuli :) Ajattelin että ei ky

Eea
Miulla on aika vahva tyttöolo. En tiedä mistä johtuu, ehkä tästä ällö-olosta, joka on nyt tän viikkoa vaivannu. Ei tee mieli syödä mitää, mut olo vaan pahenee kun on syömättä. Tää on ihan uutta miulle. oon nyt eläny appelsiinimehulla, vesirinkeleillä, mehujäillä ja hedelmillä.

Esikoisesta ei kysytty sukupuolta. Olin ihan varma, että poika tulee, mutta tyttö sieltä tupsahti. Kuopuksesta kysyttiin. Nyt oli aluks tarkotus ettei kysytä, mut kyl mie ehkä kuitenkin haluisin sen etukäteen tietää. Saisin sit laitella kaikki valmiiks.

Mies lähti kaverinsa kanssa kalaa, esikoinen on mummolassa ja mie nuorimmaisen kanssa kaksin kotona. Reppana tais saada miulta sen flunssan, ja on nyt tän päivän ollu kuumeessa.

Eea & Pallero 8+0

Hei!
Te joilla aikaisempia raskauksia takana.

Onko normaalia, että raskausaikana voi emättimestä tulla sellaisia valkean- kirkkaita "klönttejä"?
Mulla nimittäin tuli eilen sellainen, kooltaan suunnilleen n.1cm x 1,5cm.

Sintu74 & masukki 8+1

Moikka taas!

LillaVe: Halauksia ja voimia paljon.

Sintu, en ole kuullut muuten kuin limatulpasta ;) mutta vähän myöhemmmin se sitten :D

Nyt on meikäläisellä huolta: Kävin tänään pikaisesti päivystyksessä ultrassa, tarkistamassa vain että kaveri on oikeassa paikassa - niitä menkkamaisia kipuja on aika paljon. Koska viikkoja on vasta 5+6, varauduin, että sykkeitä ei näy.

Hyvää ja mietittävää tuli, hyvää se, että näytti että ruskuaispusseja olisi 2 (!), mutta mikä jäi mietityttämään oli se, että kun kysyin alkion mittoja, niin täti sanoi, että näkee vain ruskuaispussit, ei alkioita lainkaan!!!! No vähän huolestuin, mutta hän sanoi, että ihan tavallista näillä viikoilla. Onko kenellekään muulle käynyt näin?

En taas uskalla iloita, kun huoli iski.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille,

T.Marais ja mytty 5+6

Viimeksi muokattu:
Taffo82 - minkämerkkinen kotidoppleri sulla on? En ole tiennyt, että kotidopplerilla voi kuulua syke jo rv 7+, siksi kysyn :) . Kun nyt ekaks saan itse varmuuden varhaisultrassa 1.8. koko raskaudesta, aion ostaa (netistä kai) sellaisen kanssa.

( . ) Heräsin tänään klo 11:00 yli kymmenen tunnin yöunilta, köllöttelin päivällä nurtsilla lukien ja sitten nukuin neljän tunnin "päiväunet" . Tää väsymys on ihan uskomatonta :LOL:

- Toivoja ja ihme 6+5

Mukavasti on tullut lisää porukkaa :) Tervetuloa! :)

Mahdottomasti oli tullut tekstiä, en millään muista kuka oli mitäkin kirjoittanut mutta kaikki luin kyllä läpi.

Tsemppiä sinulle LillaVe<3.

Maha tuntuu kasvaneen... vähän jännittää mennä ensi viikolla töihin. En kuitenkaan vielä haluaisi kertoa siellä mitään. Mitähän sitä päälleen pukisi ;) Kävin vaakallakin eilen aamulla ja kilo oli tullut painoa lisää. Mun on syötävä parin tunnin välein jotain, muuten iskee hirvee pahoinvointi.

Omille ja miehen vanhemmille ollaan kerrottu ja olivat iloisia vaikkakin yllättyneitä. Me kun ollaan aina sanottu että kolme lasta riittää.

Ihanaa, kun kesä tuli vihdoin :)

8+6

Sintu onneksi masussa oli elämää ja toivotaan, että tuo pieni taustailija olisi harmiton, etikä mihinkään toimenpiteisiin tarvitsisi ryhtyä :hug:

Juli täällä kans kovasti kiinnostuin teidän tarinasta. Ihana kuulla tuollaisista taistelijoista <3

Heiduli suyllakin mahtava turvotus :D täällä ollu samoilla viikoilla just samanlainen pallo ;)

LillaVe<3 Voi ei miten surullisia uutisia, olen niin pahoillani :hug: Tiedän juuri mitä tunteita käyt läpi. et ole ajatustesi kanssa yksin :hug:

Sukupuolesta Todennäköisesti halutaan tietää se rakenne uä:ssä. Itsellä tyttö- ja poikaolo vaihtelee vuorotellen, joten mitään käsitystä ei ole kumpi tulee :D

Marais Kuulostaa tutulle. Just tuon takia ei ultraan kannata hätäillä liian aikaisin. Mulle on 2 kertaa tehty ultra tuossa vaiheessa ja mitään ei oo näkyny. annettu jo melkeen km tai tuulimuna tuomio, mut sitten reiklusti rv 6+ niin syke näkyi. Oottele rauhallisin mielin, vaikka vaikeaa se on :) Onko sulla uus ultra jossain vaiheessa missä tarkistetaan, että siellä sykkeet varmasti näkyy?

Pyörähdettiin eilen miehen kans asuntomessuilla. Kyllä tuo vajaan 4h ajomatka yhteen suuntaan vain otti voimille. Ihan kivaa oli käydä ihastelemassa asuinaluetta ja taloja, vaikka ei siellä ollu yhtään mun tyylisiä koteja. Ei sisustukseltaan eikä ulkonäöltään. Ihan liian moderneja :D
Väsymystä on edelleen havaittavissa. Onneks tämän kans pärjää, mutta iltaisin on pakko mennä suht aikaisin nukkumaan, että saa kunnon yöunet nukuttua.
Turvotuskaan ei ota laantuakseen.. Tätä mun mahaa alkaa olla kohta mahdoton piilotella :ashamed: Ekassa raskaudessa masu alko näkyyn vasta +15 viikolla, jos sillonkaan. Yritän päivittää vielä listan, huikatkaa, jso oon jonku unohtanu :wave:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!! :wave:

Alisa & Hippu 8+5

Marais, mulla oli myös rv5+6 niin, ettei alkiota vielä näkynyt ja tottahan se vähän jännitti, vaikka olinkin varautunut siihen että ultra on liian aikaisin enkä odottanut esim. sykettä. Vaan kävinpähän silti ultrassa, kun neuvolatäti niin tuputti. :) Rv7+6 pikkuinen olikin sitten jo 15,7 mm. Tuplaonnea sinne, uskotaan et kaikki on hyvin!

Tiipula rv8+2

Voimia täältäkin LillaVe<3

Mekin ehdottomasti halutaan tietää sukupuoli. Tällä kertaa todennäköisesti pidetään omana tietonamme. Viimeksi kerroimme kaikille, jotka vain kysyivät asiasta.

Tarvikkeita me ei juurikaan tarvita, ne on valmiina esikoisen jäljiltä. Tuplarattaat varmaan pitää ostaa. Esikoinen on maaliskuussa reilu 2v. Minkä ikäisille te ostatte tuplarattaat?

Juli Ihana kuulla teidän tarina <3 . Meillä on kanssa keskoslapsi, joten pystyn samaistumaan tilanteeseen. Tämä raskaus tulee varmasti olemaan stressaava taustan vuoksi. Toistaiseksi olen rauhallisin mielin, mutta uskon stressin alkavan, kunhan raskaus etenee. Millä mielin muut keskosvanhemmat ovat uuden raskauden myötä? Muistaakseni meitä oli kolme.

(.) Täälläkin kovasti väsymystä. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Tuntuu vain, ettei mies aina ymmärrä, kun en jaksa tehdä kotitöitä tai hoitaa esikoista. Vaikka olisin nukkunut kunnon yöunet, niin se ei aina auta. Onneks muuten olo on ok, joten en pahemmin valita. Olen viime aikoina alkanut yhdistää raskauteen herkän vatsan. Tuntuu, että vatsa kipeytyy helposti, kun syö jotain.

Poks 8+0

9+0 nyt tuolla mahassa pienelle sitte kehittyy paljon kaikkea :)

Keskemenomulla on 2 takana ensimmäinen loppui rv7+3 ja toinen rv 12 se tuntui silloin TODELLA pahalta kun olin käynyt jo pari kertaa ultrassa. Keskenmenot ovat vaikeita :(. Tässä koko-ajan iso pelko

Niille jot haluavat kuulla esikoisemme "voipakettimme" tarinan
Kerkisin vain viikoille 23 kun pikku päätti tulla maailmaan. Supistukset oli super voimakkaita. No meinasin ettö nyt sitte menetin lapseni. Synnärille 150km/h ambulanssil. No olin sitte auennut jo pari senttiä. Pikku syntyi voipaketin kokosena onnemme oli että mies erikoisääkäri jätti prinssimme taistelemaan elämästään. Noilla viikoilla ei yleensä aleta elvyttämään tai auttamaan. Kiitän luojaani että sain kyseisen erikoislääkärin. Poika painoi 533g ja pituus 28cm voitte kuvitella että voipaketin kokoinen lapsi syntyy... Poika oli aivan kesken kasvanu hänellä ei ollut esim. Silmäripsiä ja iho oli tosi ohutta. Erikouslääkäri sanoi että pojan mahollisuus on elää 9%..
Poika kiidätettiin Hesaan teholle 5h pääst syntymästä ja mä mukana. Sinivaloa; happikaappi,leikkaus 2vko iässä, antibioittia ym. Ekan kerran sain pojan syliini kun hän oli 6vko. Pikkusella oli paaaaljon letkuja. Hengitysputkista pääsi 2kk iässä. Sairaalassa oltiin 7kk. Aika oli raskasta ja en oikein muista kaikkea. Nyt tuo poika on 1.8.v vesseli motoriikassa ongelmia ja silmäsairaus js antibioottia menee.
Huippu hyvä on suomen keskoshoito
Eli nykyää käydään fysioterapiass. silmälääkäris ja erikoislääkäris ja vielä suht useasti

No tuli pitkästi kerrottua olisin saanut sivun pituisen :D

tänään koko päivä rannalla! Ja raksalla +27. Kesää! Turvotti kyllä ja oksentaa kävin 3krt.

Kaikille haleja ja jaksuja

Juli ja mini 9+0

Viimeksi muokattu:
Juli87: ootta te melkoisen alun kokenut minimiehen kanssa!!! Sitkeä miehen alku ja vanhemmat kanssa!!! :heart: Hurjaa!

meidän ns "keskonen" syntyi rv 36+6 ja painoi 4480g, 52cm pitkä. Hieman oli mies jötikkä keskolan mini vauvojen rinnalla. Semmoinen pieni tytön alku alle 2kg näytti niin miniltä. en osaa edes kuvitella, kuinka pieni Juli teidän poika on ollu!

Viimeksi muokattu:
Eea
Meillä tulee nuorimmaiselle ja vauvalle ikäeroa n. 1,5 vuotta, joten tuplarattaat on pakko hankkia. Pitäis itseasiassa alkaa suunnittelemaan kuopuksen 1-vuotis synttäreitä. Vauvavuosi alkaa olla takana.

julia87 aikamoinen alku on teidän pienellä ollut. Melkoinen sissi kun hän on jaksanut taistella. :heart:

Voi tätä turvotusta. Ihan taatusti joku kohta arvaa. Varsinkin iltaisin maha on ihan valtava. Jo sillon 6+5 kun käytiin ar-ultrassa niin kätilö sanoi, että kohtu tuntuu ja on mukavasti pullistunut, eli ei varmaan ihmekään jos maha jo pömpöttää. :)

Eea & Pallero 8+1

Yhteistyössä