*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Eea
Tilasin just huuto.netistä dopplerin. :) Postikulujen kanssa tuli maksamaan vaan 23€, joten ei ollu kallis ostos.

Väsymys on alkanu onneks helpottamaan, samoin huimaus. Pahoinvointikin on melkein kokonaan hävinnyt, ei vaan oikein mikään ruoka maistu. Voisin syödä pelkkiä hedelmiä ja salaattia. Vieläkin välillä iskee epätoivo, että onko siellä mahassa ketään. Oonko kuvitellu koko raskauden. :)

Eea & Pallero 9+6 Hui, huomenna jo 10 viikkoa täynnä, enää n. 30 jäljellä jos kaikki menee hyvin. :)
 
kettuliini Voimia! Onhan raskaus aina iso muutos elämässä. Ei siis mikään ihme, että suurimmalla osalla mieli myllertää milloin mistäkin. :hug: Mullakin samoja asioita pyörii mielessä, siis esikoisen kannalta.

Huomenna olis tasan 10+0 :heart: niin se eka kymppi koittaa, vaikka alussa epäili tuleeko sitä milloinkaan. Toivottavasti pienellä on edelleen kaikki hyvin. Reilun viikon päästä pääsemmekin häntä katsomaan nt-ultraan :)

Nallu 9+6
 
Plääh. Pitihän sitä doppleria eilen testata. Ja vähän vielä illalla. Ja tänään. Mutta en mä kyllä mitään sydänääniä saanut kuuluville. Ihme kohinaa ja huminaa ja pulputusta ja kolinaa, mutta ei mitään rytmikästä jumputusta. Näytöllä vilkkui koko ajan jotain lukemia, joista päätelin osan olevan omani ja osan ehkä toivottavasti pikkuisen. Oli nimittäin sen verran korkeita lukemia 150-170, että tuskin oma pulssi jännittyneenäkään semmoisissa lukemissa huitelee. Mutta en kyllä tullut tuosta nyt yhtään viisaammaksi. Ensi keskiviikkona se sitten selviää, onko siellä mahassa mitään elämää vai ei. Rupsesin kyllä ihan vähän enemmän kallistumaan sille suunnalle, että ei :(

Haljotin aamulla miehen uuden Nokia Lumian ja muutenkin tuntuu, että tää päivä on ihan p*****stä!

Uusille tervetuloa :wave: Näinkin seesteistä ja onnellista porukkaa täällä on meitä juttelemassa :kieh:

kwaidan 8+4
(tuntuu tyhmältä laittaa viikkoja, kun nyt olen aika varma, että kesken on mennyt taas..)
 
Heipä hei!

Ultra-aika tuli vihdoin! 22.8. klo 8.00! Ihanaa kun se on heti aamusta! Nyt jännittää ja hermostuttaa!! Viikkoja pitäisi tuolloin olla kasassa 12+3.

Tänään käytiin tytön ja serkun sekän serkun lapsien kanssa Nokkakiven huvipuistossa! Hauskaa oli ja puisto oli juuri sopiva neidin ikäisille lapsille. Parissa laitteessa kävin tytön kanssa, ei kovin hurjissa siis kun pienemmille on puisto suunnattu.

Olo on ollut ihan hyvä, taasen tuttuun tapaan klo 16 iski väsymys. Nyt huilaamaan.

CandleLight ja 10+5
 
AnyHope, mä löydän tällä erää äänet noin 10 cm navan alapuolelta, aika keskeltä. Viime raskaudessa kuului ihan tosi alhaalta häpyluun vierestä, vasemmalta puolen... Riippunee siitä, mihin pikkuinen on kiinnittynyt!

Tänään ihan jäätävä päänsärky. Jopa ponnari sattui koko ajan. Enkä voi syödä parasetamolia, joten kärsittävä on. Ärsyttävää!


Tiipula 10+1
 
Kiitos kaikille tsempityksestä:heart: Taas tulee tippa linssiin...

Taffo:Kait mun miehelle muistui mieleen että millaista tää alkuraskaus taas olikaan. Ja siksi tiuskaisi niin. Tänään jo pyysi anteeksi. Elämänmuutos se häntäkin pelottaa. Esikoisen kanssa (2,5 v.) elämä on jo helpottanut ja vietettiin koko perhe yhdessä ihanin kesäloma ikinä. Tää oli vähän tällainen karu paluu arkeen. Alkoi työt ja samaan aikaan mulla alkuraskauden vaivat.

Minäkin kaivoin taas vanhat Vauva-lehdet laatikosta. Hyvä lehti!

Onpas monilla kotona doppleri. Olisikin mukava kuunnella niitä vauvan sydänääniä kotonakin:) Olisi varmaan esikoisen mielestäkin aika jännää.
 
Voi meliah oli kuullu neuvolassa jo sydänäänet, ihanaa :)

Tervetuloa uusille!! :wave:

Ja mam päässy jo np-ultraan, voi mihin tää aikaa menee? Tuuhan kertomaan uutiset :heart:

Voihan hitto, mun doppleri on lainassa ja nyt ootan sitä takasi ku kuuta nousevaa :headwall: Ja jos saan tähän samaan syssyyn manata, nii voi hitto tän mun mahan kans. Mulla vaivaa joko ummetus tai totaalisen löysä vatsa :kieh: parin viikon sisällä on ollu totaalisen ummella ja kolme kertaa on ollu aivan löysällä. Toivottavasti koko raskausaika ei oo tällästä huopaamista ja soutamista..
Mulla ens viikolla np-ultra, yhtään en oo kerenny sitä miettiin, ku päivät menee ihan hirmu nopsaa. Esikoisen odotuksen aika oli ihan toista. Koko ajan tuli kuunneltua ja analysoitua omaa kroppaa, nyt hädin tuskin edes muistaa omaa oloa :D On se jännää, kun kohta ollaan kaikki se kriittinen 12 vkoa ohitettu :heart:

kettuliini halauksia sinne :hug:

kwaidan pää pystyyn, kyllä siellä masussa on elämää :hug: Mieli se vaan tekee tepposet, ne hormoonit ;)

anyhope kannattaa kuunnella ihan alamasusta, heti karvoituksen yläpuolelta. Kannattaa maltilla kuunnella ja kokeilla. Koko alavatsan käyt läpi. Älä kuitenkaan huolestu, jo et saa ääniä kuuluviin, yleensä dopplerilla äänet kuuluu tosi myöhään :)
 
keksiviikkona oli neuvola. aivan ihana neuvolatäti! Harmi vaan kun on vain sijainen. :/

4.9 ois nt-ultra (piiiiitkä aika vielä), ja siitä viikon päästä sokerirasitus.
Mulla tosiaan tuo sokerirasitus nyt jo vk12 (tai jotain sinne päin) YÖKYÖKYÖK. Se litku on ihan hirveetä. Ja meinasin viimeks kuolla tylsyyteen ku piti vaan labrassa istua 2h. Viimeks sai sentään miehen mukaan seuraks, mut tällä kertaa se joutuu jäämään kotiin esikoista hoitamaan.

Dopplerista. Mulla oli esikoista odottaessa. Muistaakseni rv12 jälkeen vasta sain sydänäänet kuulumaan. Myin sen pois tuon raskauden jälkeen, ja nyt en aio hommata. Tulin viimeks vaan hulluks sen kanssa...


hormonit voi hormonit... Ja mies parka!! Oli ihan idiootti tuossa pari yötä sitten, ja loppujen lopuks kirjaimellisesti potkasin sen alas sängystä sohvalle nukkumaan.. :ashamed: ei mulla näin hirveitä mielialan heittoja ollu viimeks.

Ja tänään se repes täysin, kun tuli töistä ja joutui hakemaan mun ostokset autosta. Usein joutuu tuota tekemään, jos olen ostellut paljon kaupasta, enkä saa kaikkea kannettua lapsi sylissä kotiin, niin jätän osan autoon ja mies hakee kun tulee töistä. Yleensä on ollut kuiva-aineksia, leipää ym. mutta tänään NELJÄ kokonaista vesimelonia.. hups. tuli himo kaupassa... :LOL:

Paha olo on helpottanu hiukan. Saanu jopa syötyä nyt parin viimepäivän aikana. Pääosin maitotuotteita ja hedelmiä, pelkkä ajatuskin jostain liharuuasta kuvottaa vieläkin :/

Santzuu ja toukka 7+2 (tänään tasan 2viikkoa plussasta..)
 
Mulla on kans doppleri lainassa, mutta parin viikon päästä aion kysellä takaisin. Mä kuulin edelliseltä, ihan häpylyyn yläreunan päältä, vähän tuonne alakertaan suunnaten ne äänet kuuluviin. eli todella syvältä. Mulla ei näy ne lukemat. mutta kyllä sen vauhdin erottaa omasta. reilu sata voi hyvinkin olla vielä omaa, mutta sitten jo 130 yli menevät melko varmasti piskuisen. :heart: mulla syke on välillä jos vähänkin jännittää yli 120. mut usein tein niin, että kun löysin sen kunnon kipityksen niin kokeilin kaulalta oman sykkeen ja kyllä sen eron huomaa, vaikka olis vähän nopeampikin oma syke. suurin ongelma oli aluksi se, että löysi varmasti sen vauvan sykkeen, ettei istukan. istukka kun huutaa lähinnä viuh, viuh, viuh ja sydän äänet on selvästi napakammat.

Kettuliini: mulla on itellä joskus sellainen tunne, että voiko tän vielä perua, vaikka en todellakaan perumaan alkaisi. Itellä vointi on tällä hetkellä päivisin todella huono ja vetämätön, mutta iltaa kohden piristyn silmissä. joka aamupäivä mä mietin mihin piruun mä oon itteni tunkemassa. Meille tulossa neljäs lapsi, vanhin täytti tänään 6 ja pienin eilen 1. välissä on tuollainen tänä vuonna 5 v täyttävä. joten huh hei ja hellät tunteet. Mut sitten iltaisin mä olen aina varma, että kyllä tästä selviää, ja vauvan alku tuntuu jo nyt niin rakkaalta ajatuksenakin. kannattaa jutella sen miehen kanssa, että sä todellakin oot niin väsynyt ja se johtuu tuosta alkuraskaudesta. hän ei ehkä edes ymmärrä, että se voi viedä vedon niin totaalisesti pois. itellä takana yksi synnytyksen jälkeinen masennus ja niin samoja alku oireita on nyt, mutta ero siinä, että se pirteys kuitenkin tulee sieltä jostain. Jos susta tuntuu, että olo on ihan toivoton niin puhu ihmeessä neuvolassa. sekin voi jo auttaa eteenpäin, ja piristääkin. Näin mä olen ainakin kokenut, ei tartte olla yksin epävarmuuden kanssa. Mutta voimia sun alkumetreille! kyllä tästä selvitään!!! onneksi nää alkuviikot yleensä on niitä pahimpia ja ekan kolmanneksen jälkeen itellä on alkanut yleensä helpottamaan. Mun mielestä nuo sun tuntemuksen on ihan normaaleja!!! tai sitten meitä on aika monta epänormaalia.

Leo rv 8+0 (POKS ja eka oksennus....:x) tästä se sitten taas lähtee.
 
Mä kun oon lukenut että sydän lyö just tosi usein minuutissa ja sitte mä olin siel varhaisultras 6+6 niin mun mielestä se syke ei näyttäny kovin "nopealta". Mut no kai se oli ihan ok kuitenki ja olis kai se lääkäri sanonu jos siinä olis ollu jotai vikaa. Pitkään alalla ollu lääkäri.

omppulimu ja papunen 10+1
 
Pyh ja pah! Sieltä kuulu muuta kun oma pulssi.. Mutta enpä jaksa ottaa mitään paineita, kun olen aika punkero, niin siinä on varmaan hyvät rasvat välissä.. :)
Pitänee kokeilla parin viikon päästä uudestaan.
 
Olen ahkerasti kokeillut dopplerilla, mutta enpä saa nopeita sykkeitä kuulumaan. Vain omat n. 60/min ja sitten ehkäpä istukan viuh viuh saundi. Kyllä vähän lannistaa :( Toisaalta tuli mieleen, että ihan kuin varhaisultran lekuri ois maininnut jotain taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Jospa ei sen takia ei kuulu vielä. Toivottavasti siellä on kuitenkin kaikki hyvin.

Kertomisesta sen verran, että ollaan kyllä läheisimmille ihmisille kertoiltu jo ihan avoimesti, mutta töissä en ole kertonut kenellekään.

Reilun viikon päästä ois lekuri ja parin viikon päähän pitäis maanantaina varailla nt-ultra-aika.

Täällä myös hormonit on sotkeneet pääni ja fiilikset vaihtelee jatkuvasti. Myös miehen kanssa tulee otettua yhteen lähes päivittäin. Ah, olen kyllä niiiiin ihana! :D

Lara_84 ja kyytiläinen 9+2
 
heippa!

sori, nyt tulee vain omaa napaa...

en ehdi täällä näköjään millään käymään tarvittavan usein, joten mut voi merkata vaikka taustailijaksi :) esikoista odottaessa oli niin paljon paremmin aikaa :D

kaamea väsymys ja yökkäily vaivaa. keskivkona oltiin varhaisuä:ssä, jossa kaikki hyvin ja vastasi täsmälleen vkoja.

Yritän silloin tällöin jotain lukea, mutta kärryillä en tule pysymään..

t. star_of_life ja 8+0
 
Mua nyt aivan kiukuttaa, näkyykö muilla jo masu? :D Kattelen täs aikani kuluksi masukuvia alkupuoliskolta ja tuntuu, että kaikilla näkyy jo vauvamasu samoilla viikoilla mitä itte oon. Ärsyttävää, toisaalta haluan pitää tämän piilossa, mutta olis semmonen masu, että tietää, että se on kasvanu, minkä itte näkis. :D

minttu & kääpiö 9+4
 
Minttu: mun masu (neljäs on tulossa) alkaa pikkuhiljaa pysyä tuossa jatkuvassa turvotuksessa ja alamasun turvotus on nyt alkanut näkyä. Ekaa kun odotin, mun masu oli tällainen varmaan rv 18. :LOL: mut mulla edellisestä synnytyksestä vuosi, joten suurin osa johtuu vielä siitä. kyllä se sieltä kohta pöllähtää. =)
 
Minttu: Aamulla näkyy pieni kumpu alavatsalla kun ei ole turvotusta, iltapäivällä on jo isompi maha. Tällä hetkellä vielä näyttää siltä että olisin vaan turvoksissa. Mies kyllä päivällä kans ihmetteli että miten jo näillä viikoilla maha on kasvanut, kuulemma oon syöny niin hyvin ;) Mut siis normisti miulla ei ole mahaa juuri ollenkaan, niin sen huomaa nyt itte tosi helposti. Tosin en usko että tälläkään kertaa tulee kovin iso maha kun oon niin pitkä selkäinen, ja edelliset vauvat pienipainoisia.

9+6 huomena poksuu
 
mulle viel mahtuu vanhat housut jalkaan ihan heittämällä, illalla turvottaa enempi, mut kuitenkin jo aamullakin huomaa alavatsalla pientä pönötystä.. :D juuh, ei olla kerrottu viel kovin monelle, omille porukoille aattelin kertoa maanantaina nt- ultran jälkeen jos kaikki on hyvin (kerron vaikka kaikki ei oliskaan hyvin, sillä äitin kans on helppo jutella kaikesta).. :)

lenkkari ja nöttis 11+2
 
Pixie: hyvin mahdollista kun tältä seudulta ollaan =D ollaanko me joskus tavattu =D yhtään en nyt sua osaa kenenkään yhdistää. =D

Muoks: oltaisko tosiaan tavattu muuten kerran? =D sun pojan ikä täsmäisi =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:

Minttu Eipä täälläkään näy masua. Turvotusta ei ole ollut missään vaiheessa, joten masua saan vielä odotella, vaikka toista odotetaan.

Olen kuunnellut sydänääniä silloin tällöin ja kuullut doblerilla niitä vaihtelevasti. Välillä saan etsiä pitkäänkin ennen kuin löytyy. Toisinaan ei löydy pitkästä etsinnästä huolimatta, vaikka olen hoikka. Tänään löysin tosi nopeasti, kun kuuntelin heti herättyäni, kun virtsarakko oli täysi. Kohtu oikein pullotti, mikä tietenkin helpotti etsimistä.

(.) jatkuva väsymys on väistymässä, joskin väsyn edelleen helposti. Vatsantoiminta on normalisoitumassa. Tässä ollaan ilmeisesti siirtymässä hehkeään keskiraskauteen :D

Poks 10+0
 
10 poks :D

Viikon päästä tiistaina ultra!!! Ja nyt maanantaina pitäs ennä verikokeisiin. Jännitys se vaan tiivistyy.. Hei, miten pian ne verikokeiden tulokset muuten tulee?

Kertomisesta: Saattaa olla että ultran jälkeen kerrotaan jos kaikki on hyvin. Nyt siis ihan muutamat läheiset tietää..
 

Yhteistyössä