*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Heippa kaikille!

Eilen olin ultrassa ja niskaturvotus oli 1,3 mikä kuulemma on ihan normaali. Oli ihana nähdä pikkuinen. Siellä se heilui ja pyöri jatkuvasti :) Meidän nuorin tytär (4v) oli mukana ultrassa ja oli onnessaan kun vauva heilutteli masusta. Ensi viikolla on varmaan kerrottava jo töissäkin vauvauutinen. Rupee maha niin pömpöttään ja muutenkin tuntuu että olen hirvee pötkylä.

Linea negraa ei mulla ole milloinkaan ilmestynyt...

Onko muilla kyljet kipeinä? Mulla on rintojen alapuolelta ja sivuilta kylkiluut tosi arat.

Pihlaja78 11+6
 
Nopponen
Linea negra mulla oli esikoisen kohdalla, tyttö tuli. Nyt ei vielä näy mitään.

Masu sen kuin kasvaa... (toivottavasti ei vain sen takia et on taas v.loppu tullu herkuteltua :ashamed:) Esikoistyttäreni 4v. taputteli eilen vatsaani ja tuumasi että on sulla äiti jo maha kasvanut, mutta vielä se kasvaa lisää. :) Elikkäs töissä taitaa ens viikolla tiedossa melko monella jo... Ja pakko mun on kertookin kun pitää alkaa vältteleen kohta näitä agressiivisempia asukkaita ettei saa iskuja vatsalle enempää ku se viime keskiviikkoinen. :( Lisäksi pari kaveriani (kaukaisempaa) soitti np-ultran jälkeen seuraavina päivinä ja kyseli kuulumisia... sanoin asian jo ihan suoraan kun en voinu hillitä itseeni... eli voi sanoo et salaisuus ei tää enää kyl oo... :) Ihanan helpottavaa toisaalta! :)

Pihlaja78: Mulla ei oo kyljet ollu kipeenä... Mut selkä tulee kipeeksi välillä ku väsyttää kovasti ja vetäsee vapaapäivänä kevyet 10h yöunet... jotenkin ei paikallaan makaaminen yli 7h sovi mun selälle, vaikka sängyn patjatkin on uusittu alle vuosi sitten...

Nukkuminen
on täälläkin välillä vaikeaa. Illalla kyllä tulee uni helposti ennen kymmentäkin... sit herään pissalle 2-3 kertaa (!!!), aamuyöllä 4-5 aikaan valvoskelen yleensä, tekis mieli nousta ylös mutku sit iskee väsy jo aamupäivällä niin yleensä saan 7-8 torkuttua jotenkin... Mut siis toi pissaaminen on rasittavaa! Esikoisen aikaan ei varmana ollu tällaista, siskoni meinas et toisen kohdalla pissattaisi enemmän siksi koska kudokset antavat periksi paljon helpommin kuin esikoisen kohdalla ja näin ollen ei voi olla pissaamattakaan... Tiedä sitten???

Tänään poksuu...

Nopponen 12+0 :heart:

Tervetuloa toinen kolmannes!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tervetuloa uudet maaliskuun masuilijat! :heart: Meitä onkin jo aikamoinen määrä täällä listoilla.

Tyntti täälläkin yks vararenkaan kannattelija. Neuvolassa sanoivat että olisi hyvä jos ei tulisi painoa lisää ja ainakaan mitään 16kg ei saa päästää tulemaan. No tällä hetkellä näyttää hyvältä kun lähtöpainosta on n. 5kg lähtenyt pois :) Esikoisen kohdalla tippui ensin reilu 7kg ja ne tulivat sitten loppupuolella takaisin niin että kun synnyttämään menin niin paino oli sama kuin raskauden alussa.

Pihlaja78 Mullakaan ei kyljet ole kipeytyneet. Nukkuminen alkaa olemaan hankalaa koska tykkään nukkua mahallaan ja nyt jo tuntuu epämiellyttävältä. Ajattelin käydä ostamassa sellaisen vartalotyynyn niin jos sen kanssa saisin kyljellään nukkumisesta mieluisampaa :)

ON: Kaverin kanssa oli puhetta että hän tilailee mulle Vauva-lehden niin saa siittä kaupanpäälliseksi Brion turvakaukalon. Tuo turvakaukalo muuttaa sitten meille :) Kumminkin tulisin ostaneeksi noita lehtiä irtonumeroina niin parempi noin.
Täällä on myös jo mietitty nimi- ja kummiasioita :)

Toiveikas84 & Papu 9+4
 
tytön syntymäkoko 3100g ja 49cm, eli suhteellisen siro vauva. Toki ihan riittävä mulle, kun ite oon aika pieni, niin isompaa ois varmaan aika kauhee ponnistaa :D

Hammaslääkäristä Meillä pääsee suht helposti suuhygienistille ja se riittääkin. Hammaslääkäriin asti ei tarvi mennä. Maksullinen on kuitenkin tuo suuhygienistikin.

Hampaiden harjaus ei tuota ongelmia :)

kohtua en pysty vielä erottamaan, vaikka suht hoikka oonkin. Turvotus tai mahankasvu on kuitenkin suhteellisen kiitettävää.

synnytys ei kyllä vielä jännitä. Ehkä sitten kun se on käynnissä, niin sitten :D

kwaidan kiitos! :)

Juli -kovasti tsemppiä sinne!! Toivottavasti sun olo kohta helpottaa :hug:

sannamary dopplerissa puolensa ja puolensa :D Välillä sitä on vainoharhainen, jos äänet ei kuulu ja välillä siitä saa mielenrauhan, kun ne äänet kuuluukin :D

haaveissapulla kiitos! :heart: Kyllä mullakin välillä mielikuvitus lähtee laukkaan ja tulee mietittyä kaikenlaista, mut toisaalta sitten oon niin jalat maassa tyyppi, että äkkiä jätän haaveilut sikseen :D

kilu ja pihlaja ihania uä-kuulumisia teillä :heart:

nanna mulla se oli ekassa raskaudessa ja tais kyllä tulla vasta puolivälin jälkeen :)

heiduli onnea ihanasta perhetapahtumasta :D Ihania pentuja :heart: Joko pennuille on koti?

Alisa & Hippu 12+2
 
Perhis En yhtään muista koska se tuli näkyviin, en tajunnut sitä silloin kirjoittaa ylös :/

Mahallaan nukkuminen tuntuu mullakin jo ikävältä. Silti aina välillä herään yöllä kun unissani olen mahalleni mennyt.

Tänään taas kuuntelin sydänääniä. Tiistainen ultra ei jännitä ihan niin paljon kuin aikaisemmin. Nyt tietää, että elossa siellä ollaan. Toivottavasti pikkuinen on myös terve :)

11+1
 
Kotona ollaan
Pääsin aamulla pois ja kotona oon levänny ja nyt dit pitäis SYÖDÄ. Oksensin sairaaladsa ollessa 5krt ja vielä tänä aamuna:/ huono olo on mutta nyt juuri ei ainakaan heikota.
Töihin piti mennä tiistain siirrettiin torstaille toivottavasti kunnossa sillon
Hampaiden harjaus
Ei pysty! Hyvä kun edestä saa pestyä mutta taaksepäin mennessä! Ei onnistu
Hammaslääkärille
Täällä on samanlainen tapa kaikille tilaat ja maksat. Mulla on hamnaslääkärille aika varattuna lokakuun alulle oli nii pitkä jono

Lähden tästä heippa

Juli ja mini 12+2
 
Heiduli suloisia pentuja! :)

Mahallaan nukkuminen joskus turvottaa sen verran, että mahallaan nukkuminen tuntuu ikävältä, mutta onneksi vielä pystyn aika hyvin nukkumaan mahallani.

Hienoa Juli, että olet päässyt kotiin! Otat vaan rennosti nyt. :)

Oma napa: Tänne ei ihmeempiä kuulu, olo on ihan hyvä ja normaali. Aamulla oli taas ennen syömistä öklö olo. Nälkä vaivaa aina 2 tunnin välein. Ultraan on enää 3 päivää, jännittää ihan hirveästi!! :)

CandleLight ja POKS 12+0
 
Miten te, jotka ette ole vielä kertoneet perheillenne tai muille läheisille, teettekö sen np-ultran jälkeen? Millä tavalla? Meillä tarkoituksena kertoa joko samana päivänä tai jokin verran myöhemmin palattuamme reissusta viemällä kortti, jossa ultrakuva :) Kortit olisi tehty viime raskauden jäljiltä, mutta katsoa, tekisikö sittenkin uudet... Pelottaa vaan kertoa jo niin pian, jos myöhemmin jotain (tätä tai muuta harvinaista) sairausta todetaan :/

Kilu ja Onni-Unelma 10+6
 
Unohdin aikaisemmin vastata että esikoinen oli syntyessään 3,500kg ja 50cm. Kätilö silloin naureskelikin miehelle että kyllä on sille helpot lukemat muistaa :) Oikein passelin kokoinen oli silloin tulemaan alakautta.

Kilu87 Meidän ois tarkoitus neuvolalääkärin tai np-ultran jälkeen mennä anoppilaan viikonlopuksi, siellä sitten kerrotaan uudesta tulokkaasta (toivon mukaan matkassa vielä). Toisaalta vois hommata pojalle sellaisen "isoveli"-paidan ja kertoa sen kanssa muille sukulaisille :) Mulla vaan ei ole kauheita hinkuja kertoa omalle suvulle asiasta, hieman sotkuiset välit varsinkin äitiin tällä hetkellä :/
 
Huh ja puh! Viikonloppureissu Muumimaailmassa Karibian kylpylöineen takana. Olipahan vilskettä ja vilinää. Huomenna kommentoin enemmän, nyt omaan sänkyyn mars mars!

Laitattehan päivityspyynnöt aina punaisella, on niin paljon helpompi bongata muun tekstin seasta, kiitos :)

kwaidan ja nalle 9+6 (huomenna poksuu)
 
Katselin sitten tänään kalenterista nimiä.. Tällasia yhdistelmiä sain aikaan

Joanna Inari
Aamu Eleonoora
Reena Kukka-Maria
Senni Joanna

Jori Rasmus
Tino Pietari
Onni Patrik
Miro Eemil

Tosin poikien nimistä ei musta tullu niin hyviä yhdistelmiä..

Omppulimu ja papunen 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
omppulimu: Tykkään hirveesti tosta Inarista, miekin oon sitä miettiny nimilistalle ;)

Tässä jotain miun suosikkeja:
Saima
Kirsikka
Meri
Kukka

Pojalle ei sitten oikeen ole muuta kun Olavi mikä nyt tulis mieleen :)

Viikonloppuna tuli mässättyy niin paljon että nyt saa kyllä sen edestä lenkkeillä ja ei mitään herkkuja vähään aikaan. On sen verran turvokki. Juu ja viikonloppuna miun mahakin huomattiin kun vilahti villatakin alta :)

11+1 ja huomen aamulla ultra!!! Jännittää............
 
HaaveissaPulla Minäkin olen jo suunnitellut ristiäistarjouluja, kummeja, esikoisen hoitoa synnytyksen ajan jne :LOL: Ja se nyt on vaan niin ihanaa suunnitella ja haaveilla, joten anna palaa vaan :)

Eea Onnea sydänäänten kuulumisesta, on se jumpsutus vaan jotain uskomatonta kuulla :heart:

Heiduli87 Oooi ihania pieniä! Sakut on niin parhaita mussukoita.

Linea negra Esikoisesta tuli ja se on itseasiassa vieläkin haaleana näkyvillä. Vielä ainakaan se ei ole vahvistunut. Ja tosiaan tyttö tuli, vaikka poikaviivaksikin tuota kutsutaan.

Äitiyspakkaus Kivalta näytti, mutta tavarat ovat edellisestä tallessa ja vaatetta kaikki kaapit pullollaan, joten jätämme väliin haikein mielin.

Lapsen koko
Esikoinen oli lasketun ajan tienoilla syntyessään 3.5 kg, joten ilmeisesti isonpuoleinen. vai mitä olette mieltä?

Synnytys En halua vielä sitä tarkemmin miettiä, on vain toivottava että meneillään oleva raskaus siihen valmistaa ja poistaa pelot jotka edellisestä kerrasta jäivät. Muutaman synnytyspainajaisen olen jo nähnyt...

Omppulimu ja Sone olivat ihania nimiä listanneet :heart: Tuosta tulikin mieleen että minkäläisiä nimiä olette suunnitelleet/miettineet? Ja jos on jo lapsia ennestään, pitääkö nimen rimmata/alkaa samalla kirjaimella kuin muiden lapsien nimet?
Minä olen miettinyt, että nimen ei tarvitse alkaa samalla kirjaimella, muttei se haittaakaan. Mutta jostain syystä en haluaisi nimien ns. rimmaavan tyyliin Piia ja Tiia. Jotain erikoista tai modernia olisi hakusessa :confused:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä ultraan menijöille :hug:

Täällä oksentelu hieman helpottunut, pari kertaa päivässä enää. Pahoinvointi on kyllä lähes 24/7, mutta eiköhän sekin vielä vähene. Väsymyskin on jo laantumaan päin. Näinköhän pian alkaisi se seesteinen keskiraskauden aika. Esikoista odottaessa sitä ei näkynyt, joten nyt voisi tasapuolisuuden nimissä olla oikein pitkä jakso sellaista helppoa huomaamatonta rauhallista odotusta :LOL:
Hirmuisen pitkä väli on tässä np-ultran ja seuraavan neuvolan välillä, vasta viikolla 16 seuraava käynti... Nyt tällä välillä se dopler olisi kyllä mukava kapistus.

Meliah 12+0
 
Eea
Linea negra tuli nuorimmaisesta haaleana näkyviin. Esikoisesta ei. Saa nähdä miten nyt käy. :)

Nimiä ja kaikkea muuta mahdollista on täälläkin jo mietitty ja pähkäilty. Nimi tulee varmaan olemaan samantyylinen kuin muidenkin lasten, eli jotain vanhaa. Muutamia miun suosikki nimiä: Helmi, Alma, Ilona, Iita, Martta, Senja, Selma, Miina, Uuno, Hugo, Eemeli, Justus, Elias, Verneri....

Synnytys menee toivottavasti hyvin. Toivon, etten tarvitsisi mitään puudutteita, kuten nuorimmaisen kanssa, mutta tilanteen mukaan edetään. Se tuntuu vielä tosi kaukaiselta asialta. :)

Eea & Pallero 11+2
 
Täällähän on kauheasti juttuja taas! Lukemassa olen käynyt päivittäin, mutta en ole ehtinyt kirjoitella :)
Linea negra tuli esikoisesta tosi vahvana, ja edelleenkin haaleana erottuu. Poika oli syntyessään 3665g ja 51cm. Synnytys oli nopea, ja kivunlievityksiäkään ei ilokaasua lukuunottamatta ehditty laitella. Vähän väärän tarjonnan vuoksi lopulta turvauduttiin imukuppiin, mutta muuten synnytyksestä jäi hyvä mieli.

Äitiyspakkaus oli kivan näköinen, ja varmaan otetaan se tälläkin kertaa, vaikka esikon vaatteet ja tavarat ovatkin tallessa. Kuitenkin siinä on niin paljon enemmän vastinetta, kuin sillä pienellä rahalla..

Huomenna olisi sitten se odotettu np-ultra! Vähän jännittää, mutta toisaalta luottavaisin mielin, dopplerilla kuunnellen pieni liikkuu kovasti ja sydänäänet ovat vahvat <3 Jos kaikki on kunnossa, voi lopettaa vatsan sisään vetämisen, vaikka kyllähän sen varmasti kaikki on jo tajunnut mistä on kyse, vaikka eivät kehtaa kysyäkään :D Meillä kun on se tilanne, että töissäkin kaikki tietävät, että yritämme vauvaa ihan tosissaan lääkärin avustuksella :)

Mutta nyt täytynee jatkaa töitäkin, että pääsee kotiinkin vielä tänään!

Katrin ja vaavi 12+3
 
Synnytys en uskalla edes ajatella.

Nimiäkään ei ole vielä mietitty.

Eilen sen sijaan aloin miettiä, että paljonko, millaisia ja mistä vauvan vaatteita kannattaa/pitää ostaa? Ei mitään hajua paljonko ja minkä kokoisia vaatteita tuollainen pieni tarvitsee... Onneksi on aikaa perehtyä asiaan.. :)

Mulla tiputteli vähän ruskeeta tuhrua pari päivää sitten ja kävin sitten eilen gynellä ja tsekattiin tilanne ultralla. Vuotoon ei oikeen löytynyt mitään syytä paitsi että istukka on aika alhaalla. Se on kuulemma noin 50% vielä tässä vaiheessa alhaalla ja yleensä nousee ajan myötä... Toivotaan!
Samalla gyne tsekkas koon ja niskapoimun. 0,9mm oli turvotusta ja koko vastas jo 10+6. Oviksen mukaan olis ollut vasta 10+2.
Esellisessä ultrassa koko oli vaan +2 päivää, nyt +4.. Mikähän jössikkä siä oikein kasvaa :O
Jännä nähdä mikä koko on virallisessa nt-ultrassa parin viikon päästä...
Nyt vaan toivotaan ettei turvotus paljon kasva tässä parissa viikossa...
 

Yhteistyössä