*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

sone: mulla on ihan kauhea ongelma juurikin se, että mulla on ihan kauhea nälkä ollut ja jos ei syö oksentaa ja jos syö oksentaa. Osa onneksi pysyy ssälläkin, mutta mä en tajua, että vaikka olis justiin syöny niin maha oikeen huutaa ruokaa. äskenkin puputin leipää ja nälkä iski taas. ja tää ei ole mitään mun tekee mieli vaan, se oikea nälän tunne tulee saman tien takaisin... mitä pirua. :kieh:

Onnea taas ihanista ultrakuulumisista!!! :heart:

mites muuten tiiätteks ku se kätilö mittasi pikkusen pään ja se näytti viikkoja 12+ jotain mut vauvan pituus 11+2? näin oletin.. tai siis jostai sai sen 12+ jotain ja pää-perä mitaksi 11+2? tuli mieleen et onkoha normaalii? ei se mitään ainakaa siit sanonut. kai se olis sanonut jos jotain olis ollu hassusti? :eek:

lenkkari ja nöttis 12+0 (POKS)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Mä oon yrittäny ajatella tästä raskaudesta että menee niinku menee, saa nähä ja niin edelleen. Mutta nyt ultran lähestyessä kyllä jännittää. En oo nyt edellisinä öinä heränny vatsan nipistelyihinkään. Vessaan kylläkin ja tänäänki piti useamman kerran harjottelussa käydä veskissä. Mietin että onkohan siellä kaikki kuten pitää.. Onneks mulla on se ultraus päivä vapaapäivä niin saan ottaa hyvät tai huonot uutiset rauhassa vastaan kotona ja nukkua yön yli. Anoppi sanonu mulle että miksei olis kaikki hyvin mutta mistä se sitä voi tietää.

Hampaista ootte jutelleet, toivottavasti ei ole pakko käydä hammaslääkärissä. Ei ainakaan neuvolassa sanottu mitään. Mulla on ihan järjetön hammaslääkäripelko :( Oon seuraavaks menossa anestesiahoitoon hampaistani en kylläkään tiedä millon. Ja voinko nyt edes mennä kun oon raskaana. Kyllä kai, mutta täytyy varmistella vielä. Vauvalle oma lusikka tulevaisuudessa ja mulle oma, pusuja tulen antamaan ainakin poskille.

Äitiyspakkaus näytti mun mielestä ihan kivalta. Ei ennestään ole mitään tavaraa kun eka lapsi joten otetaan se kyllä :)

Omppulimu ja papunen huomennatänään 11+0

leo: Juu, juurkin samalaista oli miulla kun se pahoinvointi oli päällä, palkko oli puputta aleipää ihan koko ajan ettei yrjö lennä. Mut kerralla ei voinu syödä paljoa! Nyt kun ei yrjötä niin normit ruokahalut on tullu takas ja siis on ihan kunnon nälkä että syön yhtä isoja annoksia kun ennekin raskautta. Ja mie siis syön aika paljon, kun kulutan paljon, tai ennen aiankin kulutin paljon. Nyt ehkä vähemmän kun en tee niin paljon töitä tai juokse. Mut nälkä on! :)

lenkkari: Miulla on ollu aiemmissa raskauksissa myös niin ettei noi mitat vastaa samoja viikkoja. Viimeeks tais olla niin että tyttö oli pitkäjalkainen verrattuna muuhun kroppaan. Kyllä ne pienet heitot on ihan normaaleja :) Mehän ollaan kaikki muutenkin erilaisia :)

Vähän jänskättää onko tämäkin vauva pieni! Aiemmissa on seurattu ylimääräisillä ultrilla pienikasvuisuuden takia. Rakennultran jälkeen siis. Esikoinen oli 2,7kg ja kuopus 3kg. Toki minua ei haittaa jos ei sieltä jättiläinen tule, on helpompi synnyttää. :) (Kun pienikokoisuudesta ei ole ollut mitään haittaa eikä sille löydetty syytä.)

10+5

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Hammashoito ei meilläkään kuulu maksuttomana raskaana oleville, mutta raskaana olevat ja heidän puolisonsa pääsevät ns. jonon ohi varaamaan aikaa tarkastuksiin halutessaan. Normaalisti täällä joutuu odottelee puolikin vuotta ihan perustarkastukseen. Itsekin oon toukokuusta asti odotellu jotain lappua postitse, että saisin varata ajan tarkastukseen. Nyt se onnistuukin helpommin! Samoin eka neuvolassa varattiin aika suuhygienistille, ja sinne täytyy myös mieheni tulla mukaan. Jotain neuvoja antaa raskauden ajan suun hoitoon ilmeisesti ja sitten vauva- ja lapsuusajan hammashoitoon.

Kävin katsomassa uutta äitiyspakkausta ja minusta se vaikutti ihanalta! Varsinkin makuupussi ja kevyt vanuhaalari. Ihania kuvia niissä :) Värit sopii mun mielestä kummalle vain. Eli aiotaan ottaa tuo pakkaus kyllä.

Täytyykin alkaa valmistautuu verikokeisiin. Pari viikkoa vielä ensimmäiseen ultraan, sitä odotellessa <3

Laia 10+0 (POKS)

P.S. Muita, joille hampaiden pesu tuottaa vaikeuksia? Itsellä alkaa joka ikinen kerta yököttää jo pelkkä hammastahnan haju, saati sitten hampaiden harjaus..

Viimeksi muokattu:
huomenet.. :)

Hyvistä ultrakuulumista paljon onnea :heart:

Leo: Kyllä nälkä vaivaa siis täälläkin..:ashamed: Jos on tyhjä vatsa tulee todella paha olo ja jos syö vatsan täyteen sama refleksi.. :/ No jos se tästä helpottaa viikkoja kohden.. ;)

lenkkari: Mulla oli toisen lapsen maha ympärys 16+ viikoilla melkeen viikon edellä kuin muualla oli niin kuin pitää, että kyllä ne vauvelit on ihan yksilöllisiä ja pää on vielä tällä hetkellä meidän pikkuisilla suhteettoman suuri muuhun vartaloon.. :) Noi mitathan on vaan viitteellisiä.. :) Yksi ja kaksikin milliä muuttaa päiviä jo heti.

Sone*: Mä olen sitä mieltä, että kunhan lapsi voi hyvin niin eihän sillä koolla ole merkitystä paljon muuten :heart: Itsellä kun esikoinen oli 4400g ja 53cm niin voin kertoa, että ekaksi lapseksi oli hyvinkin vaikea ja suhteellisen pitkä ponnistusvaihe.. Toinen sitten olikin 3620g ja 51cm ja kehuivat tyttöä isoksi kun mulla oli tavallista pienempi istukka kuulema.. :) Laittakaa ihmeessä muutki keillä lapsia on niin minkäs kokoisia on/ovat olleet :) :heart:

Laia: mä en kauheasti tykkää myöskään hampaiden pesusta kun yökkiä tulee melkeen heti.. :x ei onneksi hammastahnan haju pahemmin vielä kuvota.. :D

).(: Mulla alkanut selvästi alamahalla pullottaa.. :eek: Luin jostain, että etenkin uudelleen synnyttäjillä saattaa vatsa ihan oikeasti tulla näkyviin jo ennen 14 viikkoa, koska kudokset antaa jo helpommin periksi, vaikka ne olisivat samanlaisessa kunnossa kuin ennen synnytystä.. :eek: Onhan tuossa turvotustakin hiukan ylempänä, mutta kohtu tuntuu ja pullistuu ihan selvästi tuolta alavatsalta.. :) Muilla samaa? Olo siis muuten ihan ok... verenpaineet vain kiusaa kun ovat tavallista matalammat mulla kuin yleensä.. etenkin jos ei syö.. Luin jostain, että kannattaa pitää salmiakkia mukana niin ottaa pari suuhunsa jos alkaa huimaamaan.. :) Mulla tehonnut.. :D Nyt lähenkin aamu touhuihin.. :) Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Mam ja riisi 12+1..

Viimeksi muokattu:
Onnea Alisa84 ultrakuulumisista ja sykkeistä!

Täälläkin hampaiden harjaus ällöttää ja aiheuttaa kakomisrefleksiä, vielä en ole kuitenkaan joutunut ihan oikeasti oksentamaan. Samoin purkka maistuu ja tuntuu niin oksettavalta suussa, että en ole voinut jauhaa pitkään aikaan. Välillä otan ruoan jälkeen lapsen xylitolpastillin, joskos ajaisivat saman asian ;) Nekin kyllä maistuvat ällöltä, mutta pienempi paha, kuin purkka.

Meidän esikoinen oli kooltaan 2970 g ja 50 cm, vaikka meni siis 42 viikolle. Istukka oli kunnossa, eikä mitään muutakaan "syytä" pienipainoisuudelle löytynyt. Ollaan oltu miehen kanssa myös molemmat pienipainoisia syntyessämme.

kwaidan ja nalle 9+4

Mam: Kohdun yläreuna tuntuu selvästi sekä seisoessa että pitkällään. Ja kolmas odotus niin kudokset todella antavat periksi ennemmin. Aamulla sen huomaa parhaiten kun ei ole turvotusta niin häpyluun yläpuolelta on alamaha selvästi kohonnut ylöspäin. Iltapäivällä sitten kun on turvotusta niin näyttää kun olis puolessa välissä.

Hampaiden harjaus: Pakko kakistella juu jokakerta kun pesee hampaat, tahnaa kun valuu vähän nieluun päin. Yöllä käy kans silleen että jos nukun selällään niin ilmeisesti jotain limaa valuu nieluun tuolta poskionteloista niin alkaa kakistelu. Viime yönäki näin unta että oksennan, kun nukuin selällään. Mut siis pahoinvointia ei ole nyt, vaan tuo kakomisrefleksi aika herkkä :D
Niin ja nyt on taas voinu ottaa sähköharjan käyttöön kun se tärinä ei tee huonoa oloa enää.

Onks muilla tankki olo :D Miulla on! Jotenkin niin turvonnu olo että ohhoijaa :)

Lasten koosta mulla tyttö oli 51cm 3720g ja pipo 36cm :)

Ja tosiaan vikolla 42+0 synnytin, olin menossa käynnistykseen mut olikin käynnistynyt itsestään, onneks :) Synnytys kesti reilut 15h josta 1,5h ponnistin, eppari jouduttiin tekeen, 10 tikkiä... ja antibioottia meni suoneen + epiduraali, kun nousi 39asteen kuume.. kai se aika rankkaa oli, ainakin noin paperilla kirjotettuna mut itelle ei kyl onneks jääny mikään kammo :) :heart: ja kyllä tää reilu vuos on kullannu muistot ihan täysin :D mites muilla joko synnytys jännittää? (vaikka vielä on toosi aikasta ees miettii tämmösiä)

Nopponen
Meidän tytär oli vaivaiset 2700g, syntyi 2 viikkoa ennen laskettua. Raskausdiabetes oli mut noudatin kätilön mukaan ruokavaliota liiankin hyvin kun vauva oli ennemminkin pienikokoinen kuin sokerilla kasvanut. :) Terve vauva kuitenkin syntyi! :) Lisäksi istukka oli kalkkeutunut, joten lähti varmaan syntymään sen vuoksi et ravinto ei enää kulkenut sen kautta kovinkaan hyvin. Eivät tienneet mistä kalkkeutumine johtuu, en tupakoinu raskauden aikana ja söin tosi terveellisesti....??

Ollaan lähdössä tytön kans yöreissulle siskon luo ja kylpylöimään. Isukki menee omien kaverien kanssa suunnitellulle mökki-viikonloppu-reissulle... Reissun päälle siis koko perhe! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nopponen 11+5

Onpas ihana lukea hyviä uutisia ultrista :) Itseäni pelottaa ihan tajuttomasti tuo np-ultra johon vielä päälle kaksi viikkoa :/ Olenhan minä tässä jo kahdessa varhaisultrassa käynyt (tämä minun raskaus kun on keinoalkuinen)ja kaikki on ollut hyvin, mutta silti pelottaa että jostain syystä siellä ei olisikaan kaikki kunnossa. Uskon, että tämä "pelko" voi johtua siitä kun on kokenut noita keskenmenoja muutaman ja nyt on sitten sellanen tunne, että ikinä ei voi olla varma että kaikki on kunnossa. Toivon kuitenkin että siellä masussa kaikki olisi kunnossa ja sitähän tuo mieskin yrittää mulle vakuuttaa että hyvin siellä voidaan.

Noista edellisten lasten mitoista. Meidän poika oli kokoa 2710g ja 47cm. Pieneltä näyttää näin lukemana, mutta kun poika syntyi ennakkoon viikolla 33+ niin isohan tuo on niihin viikkoihin verrattuna. Itsellä on diabetes joten sokerivauvahan hän sitten oli... Kaikki kuitenkin oli ok ja ehkä juuri noidan mittojen asiosta(?)

Lueskelin että teillä taitaa olla osalla sellainen kotidoppleri jo hankittuna? Onko ollut hyvä ostos? Itse mietin että tuliskohan sitä ihan neuroottiseksi jos sillä alkaisi joka ilta kuuntelemaan kuuluuko niitä sydänääniä :LOL: vai olisko se sittenkin ihan hyvä juttu että sais mielenrauhaa ainakin sinne asti kunnes liikkeitä alkaa tuntua...

no mutta palaa tuonne ruoanlaiton pariin kun alkaa tuo huono-olo ilmoitella olemassa olostaan.

Sannamary ja sissi 10+4

Lasten syntymä mitat: 1. 4130g, 52,5cm, 2. 3880g, 50cm, 3. 4480g 52cm

eka syntyi rv 37+6, toka 38+2, ja kolmas 36+6. Raskausdiabetestä ei ole ollut kenestäkään, en tiiä miksi kasvaa noin hurjasti. Yhteistä kaikissa raskauksissa on ollut hepatogestoosi, eli raskaushepatoosi. Ekasta kaikkein pahin. Eka käynnistettiin sen vuoksi, toinen lähti onneksi itsestään, olisi käynnistetty piakkoin, kolams käynnistettiin vauva ison koon ja tuo hepatogestoosi oli siinä toissijainen syy. mut onneki käynnistivät. oli kyllä hurjan tiukasti kiinni hartioistansa.

Terveiset sairaalasta tänne mut sitte lähetettii neuvolasta tiputukseen :/ Paino oli laskenut -6,5kg ja mikkää ei oo pysyny sisäll. Mutta kuitenkin neuvolassa pikkusella kaikki oli hyvin rv12+0 sydän jumputti vauhdilla ja niskapoimu oli normi :heart:
Mutta täällä nyt kuiteki huomiser, työtki alkais tiistain..

Juli ja Mini 12+0

• Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Leo81
Lasten koosta tyttö syintyi rv 39+3 ja oli 49cm 3430g. Synnytys oli nopea (1h 45 min), sairaalaan kun mentiin niin nopean tutkimuksen jälkeen suoraan vaan saliin. Ei siis ehtinyt mitään kivunlievitystä saada. Onneksi synnytys kuitenkin meni hyvin, sain vain pienen nirhauman ja paranin nopeasti. Neuvolasta varoiteltiin, että saadaan olla ajoissa liikkeellä jos tämä toinen tulee nopeammin. Itseä kyllä pelottaa, että nyt saan tietysti (tuurillani) kokea kamalan ja hitaan synnytyksen.

Nälän tunteesta täältä kyllä löytyy!:wave: Tuntuu, että koko ajan saisi olla syömässä jotain! Pahaa oloakaan ei kyllä pahemmin ole, nyt on parina päivänä ollut lievästi paha olo aamulla, mutta muuten olen voinut vallan hyvin. Ja koko ajan tosiaan on nälkä ja voisin syödä vaikka kuinka, ihan ruokaakin, mutta mitkään pikaruoat kuten pitsa ei maistu sitten yhtään!

Juli87 Pikaista toipumista! Toivottavasti voit pian paremmin ja pääset kotiin.

Enää 5 päivää ultraan, jännittää!! :)

CandleLight ja 11+5

Ihania uutisia Alisa! Tippa silmässä minäkin luin sinun ultrakuulumisia.
Julille puolestaan tsemppiä sairaalapetiin! Ota rennosti, koita nauttia levosta ja täyshoidosta :)

Joku kyseli pissakokeista. Meillä joutui tekemään itse pissakokeen, neuvolantäti antoi kyllä hyvät ohjeistukset. Pidin sitä purkkiin pissaamis -osiota haastavampana kun itse tikuttamista (pissahätä loppuu tasan purkin näkemiseen). Tuloskin oli helppo lukea, kun oli selkeät värit, joiden tulkinnat luki ohjeessa.

Lapsen koko oli syntyessä 58cm ja 3000g. En jännitä synnytystä, koska tiedän jo ennalta meneväni sektioon ja edellinen kokemus oli hyvä. Sen sijaan jännitän selviämistä leikkauksen jälkeen. Niin, ja koska olen armoton kuumottaja, olen ehtinyt miettiä jo nimiä, ristiäisiä, kummeja, huonejärjestelyjä, pinnasängyn sijoituspaikkaa, esikoisen päiväkodista poisottamista ja ennekaikkea tulevan äitiysloman pituutta.. (takaraivossa tietysti aina välillä pelko, että näistä kuvitelmista tullaan rytinällä alas, jos np-ultra toisikin huonoja uutisia, mutta tällä hetkellä annan palaa, kuumotan ja suunnittelen sydämeni kyllyydestä!)

Olot
Väsymystä(!), yöllistä pissallajuoksua ja hammastahna ällöttää täälläkin. Tänään oli mun mielestä eka päivä, kun peilin ohi kulkiessani sivuprofiilista olin huomaavinani, että masu (=turvotus) näkyi päiväsaikaan. Iltaturvotusta on kyllä ollut aiemminkin. Odotan innolla, että maha pullahtaa, nyt näytän lähinnä tasapaksulta pullukalta!

Masun kasvattelun iloja,
HaaveissaPulla ja Pulla 10 + 5

Viimeksi muokattu:
PS. Kaamee nälkä koko ajan, onks muilla??

10+4
Sama täällä. Koko ajan saa olla syömässä, kun kaamee nälkä + hullut mieliteot :wave:

" Niin, ja koska olen armoton kuumottaja, olen ehtinyt miettiä jo nimiä, ristiäisiä, kummeja, huonejärjestelyjä, pinnasängyn sijoituspaikkaa, esikoisen päiväkodista poisottamista ja ennekaikkea tulevan äitiysloman pituutta.. "

Kiva kuulla muistakin hätäilijöistä :LOL: Mä suunnittelen jo rattaiden ostoa, huoneiden uudelleen järjestelyjä, kummeja, nimiä ym kaikkea mahdollista. EIHÄN me mitenkään hättäsiä olla.. Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty :LOL:

12+1

Viimeksi muokattu:
Mäkin oon jo miettinyt kaikenlaista hankinnoista ja esikoisen päivähoidosta ja mihin hänet laitetaan sitten, kun synnytys käynnistyy ym...:eek: Oon ajatellu, et yritän saada esikoisen muutamaksi päiväksi hoitoon viikossa synnytyksen jälkeenkin, niin saa leikkiä ikäistensä kanssa, eikä nysvätä vaan kotona.

Mulla esikoinen synty rv 38+6 ja oli 47 cm pitkä ja 2670 g painava.

Viimeksi muokattu:
Huomenta!
P.S. Muita, joille hampaiden pesu tuottaa vaikeuksia? Itsellä alkaa joka ikinen kerta yököttää jo pelkkä hammastahnan haju, saati sitten hampaiden harjaus..
Mulla tuottaa hampaiden pesu vaikeuksia.
Hammastahna yökkäyttää siinä vaiheessa, kun tuntuu että se valuu kurkkuun. Myös takimmaisten hampaiden ja kielen harjaus aiheuttaa yökkäilyä...

Sintu74 & masukki 11+0

Meillä esikoinen oli syntyessään 52cm ja 4,2kg. Suunniteltu sektio tehtiin 39+2, kun jo raskausaikana sain kokoarvioultran ison sf-mitan vuoksi (38+3 arvio oli 4,5kg). Mullahan tuo mitta meni jopa 4cm ylintä käyrää ylempänä.. Vähän jännittää, että tämäkin lapsi tulee olemaan iso kun mulla voi perintötekijät vaikuttaa. Itse olin n. 5kg syntyessäni, eikä esikoisen painolle ollut "selitystä". Painolla ei sinänsä ole väliä, mutta haluaisin kokea alatiesynnytyksen :) Ja synnytys kyllä suorastaan pelottaa.

Juli Voimia! Älä nyt töitä mieti, vaan lepäilet siellä! :hug:

Mä myös suunnittelen jo kovaa vauhtia tulevaisuutta. Kummeja, ristiäisiä, synnytystä, esikoisen suhtautumista vauvaan jne tulee mietittyä usein.

Nallu 10+6

Hyviä ultrauutisia kontrolliultrasta! Siellä se pieni esitteli oikein raajojaan kovasti venytellen ja sätkien :) Osattiin oikein näyttää miten sormiakin vipelletään. Koko oli neljä päivää menkoista laskettuna edessä, joten sillä lasken nyt itse, vaikka eivät vissiin lähde muuttamaan ennen np-ultraa. Niskaa katsottiin jo, eikä turvotusta ole nimeksikään :) Toivottavasti ei siis tämän kahden viikon aikana tulekaan, np-ultra on 30.8. :)

Minulle voisi päivittää la 11.3.2012. Toivottavasti Eea ollaan samaan aikaan synnyttämässä ;)

Kilu ja ihana vipeltäjä, Onni-Unelma 10+4

Moikka taas ja terveisiä Kreikasta! Kotiuduttu on muutama päivää sitten, ja ahkerasti oon yrittänyt saada itseäni taas ajantasalle täälläkin. :)

Hurjasti olette ehtineet kirjotella! Millään nyt en muista kuka kertoi mitäkin.. Mutta moni ollut jo np-ultrassa ja saanut ihania uutisia! Paljon onnea! :heart:

Mullakin oli vihdoin ensimmäinen neuvola eilen. Ihan mukava käynti, vaikkei siellä varsinaisesti mitään tehtykään. Neuvolatäti ei näillä ensikäynneillä kuulemma halua edes yrittää dopplerilla sydänääniä kuunnella, kun eivät todennäköisesti vielä kuulu, ja sitten tulee vaan pettymyksiä. Mä kyllä petyin siitäkin kun ei ees yritetty kuunnella. :LOL: No, ymmärrän kyllä hyvin. Meilläkin joutuu pissan itse tikuttamaan ennen jokaista käyntiä. Verikokeet ja ekat pissakokeet otetaan vasta np-ultran yhteydessä. Voi kun se kutsu tulisi pian! Terkkari laski mulla olevan viikkoja jo 9+3, joten arvioi että ultra olis syyskuun ekalla viikolla. Hope so!

Äitiyspakkauksesta olitte puhuneet. Me otetaan, esikoinen kun kyseessä, niin mitään ei ole valmiina. Mun mielestä noi vaatteet näyttää ihanilta! Hyvin menee sekä tytölle että pojalle! Itsekin kun olen vähän "poikatyttö", niin en kuitenkaan pukisi tyttöäni vaaleanpunaisiin rimpsuihin, niin en niitä kaipaakaan. :D Makuasioita toki.

Nälkä ihan hirvee koko ajan.
Turvotus, voi kamala. Paheni varmaan vielä tuolla reissussa, kun joutui paljon popsimaan suolaisia välipaloja että nesteet olis pysyny paremmin sisällä siellä kuumuudessa. On niin tankkeri ja plösö olo!
Väsymys ihan armotonta. Ehkä pientä parannusta huomattavissa fyysisesti. Oon jaksanut jo kotiin palattua lenkkeillä koirien kanssa, käydä pyöräilemässä ja uimassa. Ei hengästytä enää ihan niin paljoo eikä ala heti pistämään. Huonosti nukutun yön jälkeen päivät kyllä kuluu aika pitkälti sohvalla...
Nukkuminen Joku oli valitellut huonoista unista. Täällä toinen uniongelmainen. Mulla tosin ollut ongelmia jo paljon ennen raskauttakin, mutta nyt univelkoja on huomattavasti vaikeampi kestää kun muutenkin väsyttää niin paljon. :(
Pahoinvointia on mullakin alkanut ajoittain esiintymään. Ihan pientä kuitenkin verrattuna monien muiden oksujuttuihin. Mulla ollut hetkittäistä kuvotusta vaan kovassa kuumuudessa, veneessä ja autossa. Joskus myös jos ihan hirveä nälkä pääsee tulemaan.

Nyt voiskin mennä taas sohvalle koomaamaan koirat kainalossa.. Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille!

Nanna 9+0 poks! (Mä meen nyt edelleen ton vau.fi:n laskurin mukaan, kun en jaksa koko ajan vaihella eri arvioiden mukaan. Laitetaan se oikee sitten np-ulrtan jälkeen kun varmistuu.:) )

Muoks. Ai niin, mun piti kysyä, että onko kenelläkään muulla tullut vielä linea negraa? Ensikertalaisena en edes tiennyt moisesta, mutta se tuli vastaan kun luin eilen neuvolasta annettua opusta. Kurkkasin sitten omaan mahaan, ja siinä se on, viiva navasta karvoitukseen saakka. Voiko se tulla näin aikasin jo? En oo kyllä varma onko mulla ollut toi viiva tossa aina, ei oo kyllä ennen tullut kiinnitettyä huomiota...

Viimeksi muokattu:
Kilu ihania uutisia! :)

Linea negra mulla oli esikoisesta, se alkoi jo navan yläpuolelta ja meni ihan alas asti. En kyllä muista millä viikoilla se ilmestyi. Vielä ainakaan ei tässä raskaudessa ole ilmestynyt :)

Mä sain tänään dopplerilla vauvan sykkeet kuulumaan ja voi miten ihana tunne se olikaan! :) Kovin hiljaa ne vielä kuului ja toinen vähän väliä liikahti pois dopplerin alta :D Ihanaa!

Nallu 11+0 POKS

Linea negra mulla oli esikoisesta, se alkoi jo navan yläpuolelta ja meni ihan alas asti. En kyllä muista millä viikoilla se ilmestyi. Vielä ainakaan ei tässä raskaudessa ole ilmestynyt :)

Nallu 11+0 POKS
Linea negra: Mitäs se taas tarkoittikaan? Muistan kuulleeni viivasta navan alapuolelta alas, mutten sen merkitystä. Edellisestä, kun on jo 10v :whistle: Jostain "poikaviivasta" olen kyllä kuullut. En muista edellisestä mitään viivaa tulleen, mutta se oli tyttö :)

rv 12+2

Viimeksi muokattu:
Liityn ketjuun, odotan esikoista ja laskettu aika on näillä näkymin 7.3 :). Katsoin kuvia uudesta äitiyspakkauksesta ja näytti tosi kivalta, pakkaus tietysti otetaan kun mitään tarvikkeita ei ennestään ole.

Mä olen kyllä miettinyt kummeja etukäteen ja nimiä, samoin kaikkea muuta ihan liian pitkälle tulevaisuuteen... Eikä vielä ole edes ultrassa käyty, se on vasta ensi viikolla. Multa yritettiin kuunnella sydänääniä ekalla neuvolakäynnillä, mutta ei kuulunut mitään. Olin kyllä varautunut siihen, että ei niin aikaisin kuulu -olin 9+5 silloin.

Mulla on ollut myös aikamoiset pahoinvoinnit, täälläkin päässä hampaiden pesu saa yökkäysreaktiot aikaan. Välillä painokin laski, kun ei pariin viikkoon saanut alas oikein mitään ruokaa. Nyt on sitte nälkä koko ajan ja kestän noin 2h syömättä, sitten alkaa kuvottaa ja pitää mussuttaa jotain.

Nukkuminen on hankalaa, mulla on suonikohju ja se on ärtynyt ja kuumottelee nyt raskauden aikana eikä meinaa löytyä sopivaa nukkumisasentoa, kun pohje ei saisi osua patjaan ja pitää yrittää olla kyljellään ja silloin taas sattuu olkapäähän yms. Huoh.

Turvotus on ihan hillitöntä, maha on tosi ison näköinen ja melkein nolottaa, näytän siltä kuin olisi "vähän" grilliherkut maistuneet. Vain parit farkut on enää mahan kohdalta ok, joten äippäosasto kutsuu varmaan aika pian. Kotona menee colleget yms. lökärit, mutta töissä tarvisi olla siistimpää.

RV 11+1 mennään.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä