Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

Huomenta!

vattihatulle voimia odotteluun, toivon että kaikki masussa hyvin :hug: Itse oon samoilla linjoilla ipanapiinan ja LD:n kanssa, että kun on kuitenkin kasvanut hyvin niin varmaan kaikki löytyy sitten seuraavalla kerralla :) Mut toi odottelu on kyllä varmasti rankkaa.

Onnea myös muille ultrakuulumisista ja tintille poikalupauksesta! :heart:

Mua jotenkin on ihmettänyt nämä " tarkat ultrakuulumiset ". Tuntuu, että meidän neuvolalääkäri ei kyllä ikinä ole mitään selittänyt noin tarkasti kun muutamalle täällä. Muutenkin, ei mene edes aikaa kauan kun ultraa. No, kai tähän on tyydyttävä, tai jospa sitten itse viittii kysellä vähän enempi, tuo täti on vaan välillä niin äreä ettei välttämättä edes uskalla paljon udella. Meilläkään ei tuolla 4D ole, ihan tavallinen laite :(

Veden juonti sain tosiaan kehotuksen neuvolasta juomaan lisää ja nyt sitten olen vähän koittanutkin. Ei kyllä edelleenkään ole kauheeta tarvetta siihen, ehkä iltaisin tulee enempi janontunnetta. Pissalle ei ole kyllä täytynyt yöllä herätä tämän vuoksi. Mullakin menee yöt todella sikeesti unessa, ei mitään häiriöitä. Paitsi toi kuopus yleensä jossain vaiheessa kömpii viereen, niin siihen voin ehkä herätä :)

Supistukset Heh, mä muistan kun miettisin viime odotuksen loppuvaiheissa, että mistä tunnistaa sitten nämä oikeet supistukset. Joo kyllähän ne tunnisti!! Esikon synnytys alkoi vedenmenolla ja mulla on siitä itse synnytyksestä niin heikot muistikuvat, että olo oli viimeksi kyllä ihan kun ensisynnyttäjällä. Onneksi nyt kyllä muistan miltä ne oikeetkin supistukset sitten tuntuvat :) Harkkasupistuksia en ole vieläkään huomannut.

Jaahas, nyt hommiin!

Mindi83 18+4
 
Harkkasuppareista Täällä moisia ollut jo pitkään ja välillä tekee ihan kipeetäkin ja aiheuttaa aika tukalan olon. Mutta ihan ok niin kauan kun ei nyt säännöllisinä tule.

Juomisesta Koitan juoda tosi paljon ja vessassa saa sitten rampata. Juominen tosiaan pitää päänsärkyä poissa ja mun on helpompi oksennella kun on jotain mikä tulee liukkaasti ulos. :kieh: :LOL:
Jos on vaan lasi vettä ja aamupala mahassa niin yrjöäminen on ihana kamalaa.... tai kamalaahan se on vaikka mitä tekisi, mutta kuitenkin. Juuri aamulla ukkosen kanssa puhuttiinkin että ehkä vielä sitä akupunktiota vois kokeilla niin sitten olisi kai ihan kaikki keinot käyty läpi...

Ultrista Tosiaan tarkaan on monille selvitetty mitä ultrassa on ollut... kyllä täälläkin selvitetään että mitä löytyy ja mistäkin mutta usein kaikki mitat jää täysin kuulematta ja sen sellaista. Aamulla mies sanoi myös että jos eivät rakenneultrassa sukupuolta näe tai jostain syystä paljasta niin varataan 4D ultra! :heart:
Tosin mulla saattaa olla edessä vielä useampi ultra kun on nuo sokerit alkaneet heittelemään aika paljon ja ne "pahimmat" viikot on vasta edessä.

Sitten asiaan jonka vuoksi tänne oli pakku näin aamusella heti rientää... Näin viimeyönä unta että mulla tutjkittiin selkää jollain ultran tapaisella vehkeellä ja siinä samalla tutkittiin sitten vauvaa ja se olikin TYTTÖ! :O
Olin herätessäihan häkeltynyt, epäuskoinen ja ties mitä kun meni pasmat ihan sekaisin. Mulla niin super vahva poika tunne että tälläiset unet vaan sekottaa oloa! :D

En tiedä puhuinko aiemmin täällä siitä mun masennuslääkityksestäni? Eniwei lääkitystä ollaan nyt lopeteltu viimeisen kuukauden aikana ja nyt oon 4 päivää ollut ilman lääkitystä ja päässä on niin kamala olo! :|
Humisee ja jytisee vaan, tuntuu kun välillä saissähköiskuja päähänsä ja olo on aika tokkurainen muutenkin... Pahemmat oireet lopettaessa kuin aloittaessa ja se aloittaminenkin oli aika kamalaa... meni monta viikkoa silloin ihan sumussa. Mutta kai tämä tästä ajan kanssa helppaa...

Liro ja papuska 18+4
 
Liro: Joo ei oo mitenkään mukavaa kun masennuslääkitystä lopetetaan, tai siis se olo ei oo. Itellä kerran loppui lääkkeet tuosta vaan ja ei ollut rahaa hakea lisää (Efexor oli silloin todella kallista) ja musta tuntui että muutuin ihan sekopääksi. Lopulta mun sillonen poikaystävä vei mut terveyskeskukseen ja siellä annettiin rauhottavia.. Mut no joo tuo nyt ei ollutkaan varsinainen lopetus, senhän pitäs tapahtua pikkuhiljaa. En muista miten mulla lääkettä ajettiin alas, mut se tunne päässä oli inhottava. Ihan kun ois aivot heilahdelleet päässä välillä ja muutenki sellanen ikävä olo :/ Mut hienoa jos koet ettet tarvi enää masennuslääkitystä! :)

Voiko kohtu olla jotenkin toispuoleinen? Tai kun noita supistuksia tuli vielä pari illalla, niin musta tuntu että maha kovettu vaan vasemmalta puolelta ja oikeelta oli ihan tavallinen.

Mä en tiedä onko tuolla KPKS:ssä 4D-laite vai tavallinen siinä rakenneultrassa. Varmaan tavallinen. Mut ainakin nt-ultrassa musta näytti että se laite oli parempi mitä täällä neuvolassa. Mikshän täältä ylipäätään pitää käydä Keski-Pohjanmaan keskussairaalassa, tietääkö joku kuka on täältä suunnalta? Ei sillä että sillä niin väliä olis, eihän tuonne Kokkolaan kauhean pitkä matka ole.

Liro vielä tosta sun unesta, että mä näin kans koko ajan tyttöunia. Sit oli "järkytys" ku ultrassa sanottiinkin että tää ehkä onkin poika :O Ei siis sillä että se olis huono juttu, mut olin tyttöön jotenkin niin varautunut :D

LD + Pikkunen 19+3
 
Pakko tulla heti hehkuttaan kun pääsin tuota doppleria kokeilemaan! Eka kuulu vaan aika nopealla tempolla viuh viuh viuh ja luulinkin aluksi että ne on ne sydänäänet. Ja "muljumista" kuului. No sitten aikani siirreltyä aparaattia puolelta toiselle, kuulosti siiltä niinkuin hevoslauma ois laukannut vedessä! Eli NE nyt sitten oli ne sydänäänet ja se eka ääni minkä kuulin lienee istukka. Ja omaakin pulssia välillä kuului tietysti. Välillä vauva liikuskeli kovasti mutten minä tuntenut mitään, kuulin vaan. Mutta, liikkuu kumminki :)
 
Painosta Mulla ekasta neuvolasta paino noussu n.9kg :ashamed:
Ihan liikaa siis. Onneks oon ollu aika hoikka, mut silti kauhistuttaa..

Harkkasuppareista Mul ei oo tullu, tai en oo ainakaan huomannu. Toisaalta enhän mä kyllä ees tiedä että miltä se sit tuntuu..

Kävin tossa tiistaina kiropraktikolla ja sain onneks helpotusta tohon selkä kipuun. Huh, olin jo aivan tuskissani et tätäkö tää on nyt loppu aika.
Nyt sitte eilen illalla tuli vaihteeks kurkku kipeeks. Must tuntuu et koko ajan oon kipeenä tai joku paikka on kipeenä. Hermot alkaa menemään. Taas on varmaan kauhee flunssa tulossa, kurkku on ainaki niin kipee ettei oo koskaan ollu. :(
Onks teil muilla jotenki huonompi vastustuskyky nyt raskaana ollessa?

Täällä vauvveli liikkuu kovasti, ja maha kasvaa.. eipä muuta erikoista.
Kävin eilen kattelemassa ihania tapetteja prinsessa huoneeseen.. :)
Aika kivan näkösiä oli ja lempparikin sieltä löyty. Muhun ei mitkään nalle puh tapetit uppoo, ni oli aika kivoja ja tyylikkäitä muitakin.

Nyt täytyy lähtee apteekkiin hakemaan jotain troppia tähän tulevaan tautiin. Vaikka eihän me möhömahat mitään lääkkeitä juuri saada ottaa..

Nunnika+ Prinsessa 22+3
 
POKS 18+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :LOL::LOL: jee... enää 2 viikkoa puoleen väliin ja ultraan!!!Pikkuisen kyl pisti harmittaan kun ultra -aika oli ensin varattu 12.11 ja neuvola 11.11.No, soitin sitten kättärille ja vaihdoin ultran 11pvlle että pääsen suoraan neuvolasta sinne eikä tarvi ottaa kahta palkatonta pvää(olen siis keikkalainen ja rahaa tulee vain tehdyiltä päiviltä) ja se siis onnistui. Sitten soittikin neuvolan täti ja sanoi ettei olekkaan paikalla 11 pv vaan siirretään se neuvola aika seuraavaan päivään.AARGH! En mä nyt enää saanut sitä ultraa takaisin vaihdettua.prkle.. Tulee kalliiksi taas olla 2 pv pois töistä. ja vähentäähän se taas ä-pvrahaa :kieh:..
Mua on alkanut pelottaan toi tuleva ultra..Nyt kun olen muutamia viikkoja saanut nauttia tästä raskaudesta istukkanäytetuloksen jälkeen, niin pelkään että taas tulee jotain..Kai tää pelko kuuluu tähän raskauteen?? En kyllä ole osannut aiemmissa raskauksissa pelätä mitään ja nyt tuntuu että palkään kokoajan jotain. Pitäis vaan koittaa olla ajattelematta.

Olikos tääl muita tytön odottajia vai olenko mä ainoa????

kike79& pikkupieni 18+0
 
Täällä on yksi tyttöä odotteleva :) Tiistaina oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan oikein hyvin, pirteä pieni tytönalku masussa :heart: Todella mukava ja pätevän oloinen ultraaja Tampereella, näki kyllä kaikki yksityiskohdat ja sukupuoltakin oikein pariin otteeseen tiiraili kun toivoimme sen saavamme selville :) Masu on kovasti kasvanut ja vauva potkii monta kertaa päivässä niin että tuntuu, vaikka istukka onkin etuseinämässä. Painoa on tullut lisää jo 8kg, mutta olen myös alunperin hoikka.

Tsemppiä kaikille ja onnellista odotusta!

Heipa ja vauva 21+2
 
Huh, väsyttää urakalla, valvoin ja murehdin yöllä kun eilen illalla laitoin miehelle mökille viestin eikä siitä kuulunut mitään ennen aamua, kerkesin jo kaikki kauhukuvat maalailla itselleni siitä miten mies on keskellä korpea törmännyt karhuihin ja susiin... No ei sentään niitä ollut nähnyt, mutta aamulla oli kaksi hirveä ollut melkein pihassa :O Saalistakin oli metsällä kuulemma saanut, apuva, en minä osaa mitään niistä tehdä... Ihana kun mies tulee huomenna kotiin, on jo ikävä...

Me on pojan kanssa leivottu täällä ,miehelle tehtiin synttärikakkupohja ja tehtiin myös tiikerikakku kun on vieraita tulossa :p

Miulla ei synnytyssupistukset ole olleet oikein kipeitä ennen kun vedet on menny (menkkajuilintoja vaan), vaikka ehtinyt molemmilla kerroilla avautua moooonta senttiä ennen kalvojen puhkaisua. Sitten on kyllä sattunut... Eli en osaisi varmaan lähteä sairaalaan nyt kolmannellakaan kerralla jos synnytys supistuksilla käynnistyisi :D Vaan nyt on ollut tässä raskaudessa juuri niitä menkkakipusupistuksia, joiden takia olen sairaslomalla ollut. Nyt kun olen levännyt niin on enemmän kivuttomia harjoitussupistuksia, hyvä niin.

Miulla ei ole suonikohjuja alapäässä, mutta miulla istuessa puutuu alapää :O

Vauva taas potkuttelee ihan kunnolla, ihanaa :heart: Nyt alkanut navan tienoillakin tuntua potkut, ei enää pelkästtään ihan alhaalla...

Teto ja Mymy rakas rv 20+5 :heart:
 
Hei vaan!

Eilen käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Lyhyt ultraus oli mutta kaikki tarpeellinen näkyi :) Sikiö vastasi viikkoja ja painoarvio oli 344g ja viikkoja oli 20+4. Mua vaan alkoi häiritsemään kun mies ei halua sukupuolta selvittää ja lääkäri sitten kysyi että haluatteko tietää ja sanottiin että ei.. Noh juuri ennen kun hän kysyi et halutaanko tietää, se lääkäri ultras jalkoväliä ja ihan selvästi näkyi jalat harallaan ja sellainen "pallukka" jalkojen välissä. No mä heti ajattelin et se oli poika.. mut ei tosiaan näkynyt kuin pallukka ja rupesin sitten miettimään et voisko olla myös tytön sukupuolielimet niin "turvonneet". Luulen siis nähneeni kivekset, mutta.. Nyt sitten häiritsee :D kenelläkään kokemuksia??

Jenksu 21+0
 
masennuslääkkeiden lopetuksesta normaali oire vieroituksessa on noi sähköiskun tunteet päässä, ei kannata säikähtää... outoja ne on, samaten se keinuva/vellova tunne päässä, mutta menee pari-kolmen viikon aikana pois. tietysti jos oireet käy mahdottomaks ni kannattaa varmaan hiukan lisätä taas, mutta jutella tietysti täytyy lääkärin kanssa.
itse pääsin vuosi sitten lopettelemaan, ja tammikuussa tuleekin vuosi täyteen elämää LÄÄKKEETTÖMÄNÄ.... huikeeta ja niiiiiiin hienoa :) Ei tartte enää mutta toki jos paniikkihäiriö nostaa päätään takasin, en pelkää aloittaa lääkkeitä uudestaankaan, yllä niistä niin suuri apu on.

vauvan sukupuoli ei harmainta aavistusta :D

alapään suonikohjut noup..... mut jos pitkään on jalkeilla, kuten tänään on kierrelty kauppoja sinne ja tänne, tuntuu koko alakerta olevan turvonnut.... haluun saunaan kyllä tänään, se rentouttaa lihaksia...
Voisikohan apu noihin suonikohjuihin olla alapään haudekylvystä?????? Isoon vatiin vettä tai amme tms mihin mahtuu istumaan, ja lämmin vesi siihen. Moni iäkäs nainen kertonut että niin ennen vanhaan naisten alapään vaivoja lievennettiin.. en tiedä sitten..

oma elämä on kondiksessa niin hyvin kun olla voi.... kaks kaveria mulla sen sijaan pohtii erotako vai ei.... ja tuntuu kyllä kurjalle itestä et toisella voi olla vaikeeta. En henno sit omasta miehestä hehkuttaa, mutta he on niin onnellisia mun puolesta et mulla VIHDOINKIN on hyvä mies... JA kysyyvät sitten ite, et mitäs ihanaa se sun mies taas on keksiny ;)
OIKEITA YSTÄVIÄ ON NE KETÄ EI AJATTELE ETTÄ TOISEN ONNI ON ITSELTÄ POIS :heart:

nyt illan salkkari-lataus, alkoholiton olut, kynttilät sisällä, ulkona lyhdyt.... ai että... mahtava päivä on kääntyny iltaan, saa nähdä mitä huomenna luvassa :D
 
Hurjasti tullut taas juttua.. Ensinnäkin lohduttavaa että muutamalla muullakin oli paino noussut reippaammin kun siis mulla se +8kg toisaalta ei kyllä kauhistuta enään kun mietin että parempi niin että se paino nousee kun ettei nousisi, kai? :cool:

Masennuslääkkeiden lopetuksesta itsehän söin viellä kk takaperin paniikkihäiriöön lääkettä mitä siis käytetään myös moniin masennuksen ym hoitoon. Oikeestaan ensimmäisten viikkojen jälkeen tuntuu enismmäistä kertaa pitkästä aikaa olevansa oma ittensä. Tosin 2vkoa oli kurjimmat ikinä. Tästä se lähtee jos sitä vaikka "oppisi" elämään tuon paniikkihäiriön kanssa toisaalta jos ei niin en kyllä enään arkaile aloittaa lääkitystä sillä se on kyllä huisasti ainakin minua auttanut pois paniikista. Itseasiassa viimeaikana olen huomannut että yllättävän moni sairastaa tuota paniikkihäiriötä..

onkos muilla sellaista olo että vaikka hyvin tietää (ja tuntee) että lapsi on tulossa ei sitä varsinaisesti ymmärrä. Tuntuu todella oudolle ajatella että 4kk päästä sitä on taas synnärillä uunituoreen käärön kanssa. Ehkä oudommalta tuntuu nyt kun jo ennestään tietää että mitä se on. Äh olipas tyhmästi selostettu mutta ... Aivan ihanaa siis ajatella mutta jotenkin tuntuu viellä niin kaukaiselta..

Dindei + Pikku 22+4
 
Huomenta :)

Tää nousi sitten jo kuuden aikaan ylös. Ei vaan nukuttanut enää... Hullua, kun olis kuitenkin vapaapäivä, niin sit ei nukuta :( Ajattelin tässä alkaa vääntämään yhtä etätehtävää, kun siinä on palautus maanantaina. Oon kyllä jo alottanu sitä aikasemmin, mut taitais olla korkea aika saada se valmiiksi.

Rakenneultra olis kai sit tänään. Lääkärineuvola on ja sain sen käsityksen, että samalla sitten ultrataan. Tosin en oikein ymmärrä, miten noilla meidän neuvolan laitteilla pystyy ultraamaan niin tarkasti, mutta eiköhän se lääkäri osaa asiansa. Lääkäri on tuolta KPKS:sta, käy täällä meillä äitiysneuvolan puolella säännöllisesti. Jos vaikka sais vähän vinkkiä, kumpi tuolta on tulossa :)

LD: Mä oon kuullu, et täältä meiltäkin käytäis Kokkolassa ultrassa, mut tuo vähän sekoittaa, kun mulle sanottiin tosiaan et ultrataan täällä. Aika moni on kuulemma käyny Kokkolassa. Mä kun en täällä omassa neuvolassa käynyt viime raskaudessa, niin en tiedä.

Liikkeet: Ei tunnu vieläkään kunnolla :( Muljahduksia tuntuu kyllä, mutta ei mitään selkeätä. Kaipa tuo istukka sit on etuseinällä ja jos oikein muistan, niin viimeks sanottiin että kohtu on taaksepäin kallistunut, joten ei kai se ihmekään jos ei tunnu. Ellei tuolla nyt sitten ole jotain vialla :/

Harjotiussupistuksia tulee kyllä ja varsinkin jos on liikaa liikkeellä päivän aikana. Viime raskaudessa oli sama ongelma ja tilannetta jouduttiinkin seuraamaan äitipolilla tiuhaan.

Mut nyt tää painuu tuon tehtävän kimppuun, eipä tuo itsekseen valmiiksi tule. Palailen sitten ultran jälkeen kertomaan kuulumiset.

-JennyA + pikkuinen 20+5-
 
Heipalle ja jenksulle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja Heipalle vielä tyttölupauksesta! :flower:

Siis enhän mäkään nyt varma ole tästä mun poikaolosta! Voipi olla ihan hyvin tyttökin, ihan sama kuhan pysyy matkassa mukana :heart:

Suonikohjut ei ole alapäähän kyllä tullut. Pelkäsin vähän aikaa takaperin, että tulee jalkoihin mutta vielä ei ole ainakaan ilmestynyt, hyvä niin!

Meillä tunsi eilen ekaa kertaa myös mies liikkeitä :heart: Kiva kun hänkin pääsee nyt vähän lähemmäksi tätä odottelua! Olisi varmaan ehkä tuntenut aiemminkin, jos ei meitin tulokasta olis alkanut ujostuttaa aina kun mies laittaa käden mahalle. Liikkeet loppui siis ihan seinään aina ennen :D Kyllä se vaavi siellä sitten vaan vahvistuu. Välillä ihan hirveetä muljua, enimmäkseen tuolla alavatsalla mutta jo kyllä välillä ihan navan läheisyydessäkin.

Nunnikalle paranemisia! Katseleppa vaikka apteekin luontaishyllyä, siellä on semmosta raskaana olevallekin sopivia tuotteita.

Ihanaa viikonloppu taas kolkuttelee ovella... :)

Mindi83 18+5
 
Onnea kaikille hyviä utrakuulumisia saanneille. Ne jotka joutuvat uusinta ultraan niin kovasti tsemppiä! Aika monella rakenneultran on tehnyt lääkäri. Meillä sen teki kätilö ja niin teki esikoisestakin.

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok. Sf-mitta oli hurjat 21 eli yläkäyrillä mennään, kääk! Rv 28 olisi sitten lääkärineuvola, joten eikun aikaa varaamaan yksityiselle. Toivottavasti ultraisivat samalla. 4d ultraan en taida sittenkään mennä kun muutaman viikon päästä olisi jo tuo lääkärin tarkastus.

Suonikohjuja ei alapäässä ole, mutta jaloissa alkuja kylläkin! On varmasti kiusallinen vaiva.

Turvotuksia alkanut ilmeisesti olemaan. Pitkän työputken jälkeen paino laski yli kilon yhdessä yössä! Neuvolassa vähän ihmettelikin hurjaa painon nousua (2kg/kk).

Hankintoja pitäisi kai alkaa miettimään. Sitteri pitää ainakin hankkia kun esikoisella oli lainattu kaverilta. Sitten haluan kaukaloon sen lämpöpussin, ettei aina tarvi haalariin pukea. Pieni toppapukukin täytyisi hommata kun esikoinen syntyi kesällä niin siltäkään ei ole jäänyt. Niin ja ne tuplamatkarattaat pitäisi myös saada. Mitähän vielä... Edellisessä raskaudessa mulla oli jo pitkälista hankintoja tiedossa, nyt ei ole jaksanut niin tarkkaan miettiä.

Täällä sataa lunta, kohta tulee varmaan vettä...

Peppioliina rv 23+0 POKS!
 
Voiiiih itkupotkuraivari!!!
Menee niiiin herrrmot tähän meidän typerään mokkula nettiin, ettei oo tosikaan. :mad:
Kirjotin eilen pitkät löpinät, kuten myös tänään ja tää paksa kaatuu just sillon ku viestiä lähetän... :kieh:

Mulla oli tiistaina neuvola ja painoa on tullu 700g viikossa ja sf mitta oli täälläkin tuon 21, eli ihan yläkäyrillä! :D
Sydänäänet 150 ja hemppa oli vihdoin vähän noussu, oli 110. Muut ok.

Kirjottelenpa lisää, kun riittää hermot ja aika paremmin. (Eihän se ole sanottua kyllä että tämäkään viesti perille tulis... )

Tiitulipiituli ja töppönen 21+4
 
No nii.... Sillon ku kirjotan täysin turhaa löpinää ni tää toimii ja ku ois oikein teille asiaa ja kysyttäväää ni tämä ei voi toimia. On se perskeles... :kieh:

Ihanasti hermot tiukalla het aamusta alkaen ja vielä ois iltavuoro edessä jossa ne kiristyy entisestään.
Ihanat hormoonit!:heart:
 
Ultrassa käyty :)

Huoli pikkuisen liikkumisesta turha, lääkärikin sanoi että näethän sä itsekin että se liikkuu koko ajan. Juu, niin teki. Näyttäis siis siltä, että yhtä liikkuvainen on kuin isosiskonsakin :)

Kaikki kunnossa pikkuisella, äiti sai noottia painonnoususta, nyt on tullu yli puol kiloa viikossa. Pakko kai siis alkaa vähän kattomaan mitä syö... Sukupuolta ei nähty kunnolla, lääkäri sanoi, ettei sano vielä mitään. Katsotaan sit seuraavalla kerralla.

Neukkutätillä oli niin kauhea kiire (olevinaan ainakin) että sovittiin et Kelan asiat katotaan ens kerralla. No eipä tuolla niin kiirettä olekaan, eikä edes ole vaaditut viikot vielä täynnä. Pakkausta kun meille ei tule, niin ei oikeastaan ole edes mitä sieltä odottaa. Kaveri sattui olemaan samaan aikaan neuvolassa ja saan siltä noi tän vuoden pakkauksen kestovaipat :) Ne kun oikeastaan on ollu ainoat mitkä pakkauksesta haluan, esikoiselta on kaikki muut tallessa.

Nyt pakko iskeä kiinni tuohon tehtävään taas, tulee muuten kiire sen kanssa. Sen siitä saa kun siirtää vaan noita niin kauan kuin suinkin pystyy ja sit ne jää viimeseen viikonloppuun :( No itteään vaan saa syyttää tästäkin...

-JennyA ja pikkuinen 20+6-
(viikot nyt sit tuon lääkärin mukaan, mä olin päivän jäljessä :) )
 
Päiviä!

Raksalla tänää 07.00 asti|O
Eli tapeltiin yhdestä tontista, saatiin se ja nyt oystytetään valmistaloa. Päästään uuteen kotiin vaavalein kanssa.
Tänään lähdetää lasten kanssa illalla leffaan :popcorn: Ja sieltä miehen vanhemmille.
Nyt pitäis vähä siivota....

Katsu ja MuMs 21+6 huomenna POKSPOKS 22
 
Taas on viikko vierähtänyt! aika tosiaan menee hurjaa vauhtia!

Meillä piti tänään olla se 4D-ultra mutta jouduttiin siirtämään ensi viikkoon kun lääkäri on matkoilla. eipä haittaa ollenkaan, kun toi sukupuolikin on jo tiedossa ;) Mut ihanaa kyl mennä sinne kun siellä näkee sit vauvan vähän paremmin kun normi ultrassa :heart:

Oon tällä viikolla käynyt reippaalla kävelylenkillä vähintään kerran päivässä, useimmiten kaksi ja tehnyt vähän jumppaa kotona. Supistuksia ei oo ollu juuri ollenkaan! Iltalenkeillä joskus joutuu kävelee vähän hitaampaa kun maha kovettuu, mut muuten ei mitään :)
Olo on muutenkin tosi energinen ja hyvä! Kämppä on siivottu tällä viikolla moneen kertaan ja imuri on hurissu päivittäin. On tää raskaus kyllä ihanaa aikaa :heart: Vauvan liikkuu kovasti ja masu kasvaa kohisten.

Tässä tuoretta masukuvaa rv 21+0


~ miraci ja masuvaavi rv 21+0 ~
 
Miracilla jo kunnon vauvamaha.. Olispa mullakin :) Vois itekin laitella taas kuvaa mutta kameran USB-piuha on jossain muuttohässäkässä hukkunut jonnekin.

Mä olen muutaman kerran kun oon dopplerilla kuunnellut, tuntenut liikkeet samaan aikaan kun ne kuuluu, en oo vaan aiemmin jotenkin tajunnut että ne on liikkeitä. Mutta ei tosiaankaan joka kerta tunnu vaikka vauva pyöris ja potkis miten ja kuulen sen. Ja nyt ne liikkeet ei tosiaan olleet enää sellaista kutitusta vaan ihan kunnon muljahduksia. Siistiä! :)

Mulla on ollut jotenkin eilen ja tänään tosi ahdistunut fiilis noiden raha-asioiden vuoksi. Muuten olis kaikki ok mutta Kela on sössinyt ja nyt en saakaan opintotukea ajoissa ja millä ihmeellä mä vuokran nyt maksan :( Jätin hakemuksen aikapäiviä sitten ja ne oli kumminkin laskeneet kaiken ihan väärin ja myönsivät iteki erheensä ja rahat tulee takautuvasti mut mitä se mua tässä nyt auttaa. Ei ole oikein jaksanut iloitakaan mistään kun painaa niin mieltä tuo asia ja se että pitääkö taas soittaa sossuun.. näköjään :( Voi vitun Kela tekee mieli sanoa..

Äiti ja isäpuoli kuuntelivat kans sydänääniä innoissaan. Mummulla kun kävin (joo, olen innoissani ton laitteen kanssa) niin en saanut kuulumaan kun vauva vaan rymysi eikä ollut hetkeäkään paikallaan, vaikka puoli tuntia odottelin :D Istukan ääni vaan kuului välillä. Mun äiti tulee mukaan rakenneultraan :) En muista oonko jo sanonutkin siitä.. Kivempi ajella Kokkolaan kun on joku mukana kun olis tylsää ja kiva käydä vaikka kaupoissa tai syömässä sen jälkeen. Ja mukavahan se on muutenkin kun on joku mukana ja äitikin mielenkiinnolla odottaa.

Niin ja mulla on kysymys liittyen vauvan isään. Pitäisikö teidän mielestä mun ottaa yhteyttä ja kertoa miten vauva voi? Vai odotanko jos mies ite kysyy? Eikö se ole vähän sen asia kysyä jos kiinnostaa? Vai mitä mieltä ootte? Sillon kun oli nt-ultra niin ite laitoin viestin että kaikki hyvin. Sen jälkeen ei ole kuulunut sieltä päin pihahdustakaan. :/ Vai oonko mä ite törkeä ja pihtaan tietoja jossen kerro miten menee? Mistä mä tiedän kiinnostaako sitä edes. No tässä tulikin useampia kysymyksiä. :p

Kyllä osaa olla ankea ja pimeä ilma, ei muuta kuin kynttilät palamaan :)

LD + Pikkunen 19+4
 
LD jos olisin sun housuis,en ilmottelis mitään. Mut mä oonki tällanen JÄÄRÄPÄÄ :LOL:
Mullahan toi nuorempi oli vahinko,oltiin jo erottu mut ex kävi välillä "vierailulla" ja silleen...
Ilmotin vaan sillon et olis uus tulos (tyttö oli n.6kk) enkä muuta. Itte se sai kysellä jos kiinnosti : /
Eikä tähän päivään mennes oo pahemmin kiinnostanu. Ei ees synttäreitä muista tai laita joululahjoja... Omapahan on menetyksensä!
Ethän sä tietoja PIHTAA! Ei sun oo mikään pakko sille soitella jos se ei itte ota/pidä yhteyttä.

Nyt oon onnelisesti avios ja tulevaa isukkia kyl kiinnostaa ihan eri tavalla. Halus jopa neuvolaan mukaan viimeks ;) ja np-ultrassaki oli. Ny ei töitten takia pääse rakenneultraan,mut haluaa kuitenki kuvia sieltä :)

Voiko vuokranantajan kans sopia,et maksat vuokran sit ku tulee kelan rahat? Kyl mun mielestä tos asias on jonku verran joustooki. Ainaki mä oon joskus joutunu siirtää vähä eräpäivää jos kela on sössiny päätöksiä.

tombatar ja vipeltäjä 19+4
 

Yhteistyössä