Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*




23.02

teppana--toinen--26--PS

25.02

kamiliya--kolmas--34--NKL

Peppioliina--toinen--27--LPKS

27.02

dindei--toinen--22--NKL--


sasuma--esikoinen--20--VKS

01.03

Juli87--esikoinen--23--?

Nunnika--esikoinen--22--?--


sasha80--toinen--30--SKS

mamarosa--neljäs--37--?

02.03

Anna31--esikoinen--31--VAS

EveliinaQ--toinen--35--TAYS--


muikkunuu79--kolmas--31--LS--


03.03

Peppi-1--kolmas--24--JS

moumou--?--29--?

Vien0--?--?--?

04.03

maamo79--kolmas--30--PKKS

Kaapo80--ensimmäinen--30--?

05.03

KatsuAmsku--kolmas--32--TYKS

marr--esikoinen--20--KHKS--


Jade--esikoinen--23--?

Lumi-Aurinko--esikoinen--22--KÄT

06.03

Muruz--esikoinen--?--?

07.03

äiti09--toinen--?--TYKS

jenksu--toinen--23--?

miraci--toinen--26--?--


mariaana80--esikoinen--30--KHKS--



08.03

GCS15--toinen--23--SEKS

Poulain--toinen--28--?

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

09.03

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

10.03

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT

flower again--kolmas--33--SATKS

heinähattu--?--27--NKL



11.03

Sane--esikoinen--31--TAYS

tonnionni--toinen--30--OYS

Heipa--esikoinen--29--TAYS

12.03

Miraci--toinen--26--NKL

Teto--kolmas--28--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--esikoinen--25--KAKS

Tintti83--toinen--27--KÄT--


JennyAdelina--toinen--34--K-PKS

Marilla77--toinen--32--KYS

Kisak79--toinen--31--TYKS--


13.03

mimia85--toinen--25--PHKS

pihpuu---toinen--27--JS

ziina--toinen--?--?

Toivotar80--30--toinen--KAS

14.03

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL

novelle78--toinen--32--K-SKS

Nannah--kolmas--27--K-SKS

tupunen--esikoinen--22--K-SKS

15.03

Dipadapa--toinen--25--KÄT

Sssalla--kolmas--?--TYKS

Ipanapiina--neljäs--31--NKL

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL--


Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

tonnionni--toinen--31--OYS

16.03

meep--toinen--26--?

Adalaine--toinen--28--TAYS

Silvia Logo--esikoinen--34--KÄT

17.03

hemptu--kolmas--25--K-PKS

18.03

Jinda--esikoinen--24--?

Eijukka80--toinen--?--PHKS

19.03

Pilleriina--?--?--VAS

Viinirypäle--neljäs--37--TYKS

Jonaa--?--?--?

20.03

axda15--viides--29--LKS



21.03

Toinentoive--toinen--20--?

Kaana--ensimmäinen--32--OYS

vattihattu--neljäs--26--SatKs

tombatar--kolmas--?--SEKS--


dogitar--toinen--29--K-HKS

Littledeath--esikoinen--23--OAS--


22.03

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

anna31--esikoinen--31--VAS

CrystalBlue--viides--29--TYKS

23.03

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

Tiinelli--kolmas--27--?

24.03

Maariana83--kolmas--27--SATKS

Emily83--toinen--27--KÄT

25.03

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

Hlemmur--esikoinen--28--OYS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

maalis--kolmas--34--JS

26.03

Urholiina--toinen--36--?

Gorthaur--toinen--26--SATKS

tombatar--kolmas--?--SEKS--


pahkuratäti--esikoinen--23--OAS

27.03

MrsBree--toinen--40--Kotisynnytys

Liro--kolmas--24--SATKS

28.03

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

mindi83--kolmas--27--SATKS

29.03

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys

Ammuska--kolmas--26--MKS

30.03

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

Iidapiida--esikoinen--27--VAS

Valerie--toinen--22--K-SKS

31.03

kike79--kolmas--31--KÄT--


04.04

misc--?--?--?

Meitä on jo melkein 100 odottajaa!!
Meitä on jo melkein 100 odottajaa!!




Vielä ilman laskettua-aikaa:

Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
Fiviann






Surun kohdanneet:

Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis
Pikkuliisi
Blanco
innoM
majj
 
Viimeksi muokattu:
KatsuAmsku: Päivittäisitkö LA 14.3.. Eihän se muutu kuin päivällä, mutta kun tuo on nyt virallinen, niin mennään sillä :)

Onneksi pääsitte jo kotiin, toivottavasti aivotärähdys on nyt taakse jäänyttä.

Tupunen ja Rymy 16+3

Muoks*

Ja Kike, ihania uutisia! Onneksi kaikki oli hyvin. Nyt nautit lomasta ja pyyhit mielestä kaikki kurjuudet :)
 
Viimeksi muokattu:
KatsuAmsku: Kiitos uudesta pinosta ja korjaisitko mun lasketun ajan 25.3.2011, kiitos! Se on jäänyt siihen nettilaskureiden laskemaan, kun menen kuitenkin sen neuvolan laskeman mukaan :) Vaikka eipä sillä yhdellä päivällä niin väliä!

Hirveästi en oo jaksanut kirjoitella viime aikoina :ashamed: Mutta eipä täällä mitään uutta! Masu kasvaa hitaasti, mutta varmasti :) Olo on ihan hyvä nyt, pahoinvoinnit on olleet pois jo pari viikkoa ja väsymys on huomattavasti helpottanut. Vessassakaan ei tarvitse juosta niin usein. Mutta kaipa tää olo sitten taas jossain vaiheessa muuttuu :D Nyt nautin tästä hyvästä olotilasta!

Mömmis ja Vipeltäjä 14+6
 
Neuvolassa käytiin ja syke kuului hyvin - muksu vaan alkuun yritti liukua alta pois, mutta ryhtyikin sitten potkimaan doppleria :D

Sukupuolen selville saaneet; kuinka te jo nyt kävitte ultrassa vai olitteko 4D:ssä?
Me ajateltiin varata 4D-ultra heti rakenneultran jälkeen, jotenkin se tuntuu niin päin kivalta ja varsinkin jos rakenteessa ei pysty näkemään kumpi tulee :) Rakenneultra tais olla joskus 20+0 eli lokakuun lopulla..

Samara & bönde 17+1
 
Heips vaan!

Mulla ollu oikeen laiska vaihe kirjottamisessa ja nytkin ajattelin vain pyytää päivitystä tietoihin :whistle:,ehkä tässä joku päivä jaksan alkaa sepustamaan ihan kunnolla :)

Eli La ois 20.3 2011 ja ikää se 29(vauvan syntyessä)Kiitos Katsuamsku jos kehtoovat päivitellä noita tietoja!

Laiskimus Axda ja pittuunen 15+3
 
Huomenta!

Samara88: Luulisin et suurimmalla osalla syynä tässä vaiheessa ultraan on joku terveydellinen syy, ongelmat, pelko... Itse kävin jatkuvien vuotojen takia. Yleensähän sitä jos itse maksaa niitä ylimääräisiä nekin käy alussa tai sitten vasta rakenteen jälkeen. Tää on monella varmaan semmonen hiljainen kausi! Tavallaan raskaus on jatkunut riskiviikkojen yli mutta on niin alussa ettei mitään vielä näkisi jne. Ainakin itsellä oli näin viimeksi. Tosin viimeksi kävin useammassa ultrassa ihan alkuraskaudessa sekä sitten loppuraskaudessa äitiyspolilla. En kiellä etteikö ollut kiva vaikka maksoihan sekin aina käyntimaksun. Nyt seuraava on rakenneultra ja sitten mennään vasta viikolla 35-37 jos kaikki menee hyvin. 4D jätetään väliin tämänkin kanssa. Tosin viimeksi saatiin ne kuvat siellä äitiyspolilla kun rakenneultra tehtiin juuri siinä huoneessa missä on ainoa kone. Olihan ne kuvat kyllä todella pojan näköisiä jo silloin viikolla 22+!!! Nyt se tehdään kaupungin yksikössä, joten yhtä kivoja kuvia tuskin saadaan.

Unet... Niistä en tiedä... Aina yhtä kummia mulla mutta nukkuminen! Mä olen aina ollut todella hyvä nukkuja. Nukun melkein missä vaan ja kellon ympäri eikä päikytkään sen jälkeen tuota ongelmaa :whistle:. Nyt sitten sama juttu kuin esikon aikana eli saatan valvoa aamuyöstä parikin tuntia. Ei vaan tule unta ja mahakin on tiellä kun ei voi nukkua mahallaan mikä on mun lemppari. Sitten muka sattuukin joka paikka ja on pissahätää jne. Kolmesta puolneljästä eteenpäin tosi huonoa unta, jos ollenkaan ja sitten kuuden jälkeen esikko herääkin pirteänä :p Jotain yhteistä siis näissä raskauksissa kuitenkin!!!

Ai niin huomenna paukkuis 17 viikkoa täyteen!!! Meneehän tää aika sit kuitenkin aika nopeaan =).
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille!

En ole aikoihin tänne kirjoitellut, lueskellut olen kyllä näitä juttuja ahkerasti!
Täällä on käyty np ultrassa ja kaikki oli hyvin, masu ei vaan ole oikeen kasvanut.. Jotenkin kumma olo kun ei tunne vielä liikkeitäkään eikä masu kasva, että onkohan siellä mitään?
Ultrassa ja neuvolalääkärissä siellä oli ainakin niin vilkas kaveri ettei hetkeäkään ollut paikallaan. Pitääkin kysyä teiltä nyt, että kasvaako kaikilla masut jo hirveää tahtia (siis eteenkin esikoisen odottajat)? Oon jotenki ihan masis kun haluaisin jo pallomasun :)
Mulle voi siis päivittää LA 20.3.2010 ensimmäinen ja synnytyspaikkana LKS
FL ja pikkunen 15+5
 
Viimeksi muokattu:
KatsuAmsku Kiitos uudesta pinosta! Hui, olikin ollut varmaan pelästys tuommoinen tilanne päiväkodissa, no varmaan tästä lähtien katsovat vähän paremmin kiipeilijöiden perään...

Kike Todella ihania uutisia! Mäkin täällä vähän jännitin mukana, toivottavasti nyt jatkuvat sitten hyvät uutiset tässä pinossa. =)

Mulla on kanssa poikaolo. En tiedä mistä se oikeen kumpuaa, mutta on vahvistunut tässä raskauden edetessä vaikka on ollut epäilyksiäkin onko kaikki hyvin masussa ollenkaan. Mulla on vähän sama olo, kun FL:llä , kun ei oikeen osaa olla rauhassa kun ei ole vatsaa eikä oireitakaan . Vatsa on nyt vähän pullahtanut ulos päin, mutta aamulla se voi olla kyllä ihan littana, mutta heti kun syön jotain se tulee oikeen selvästi eteen. En mää ymmärrä :O

FL en kyllä sinuna olisi huolissasi, kun tosiaan odotat esikoista. Siinä voi vielä mennä aikaa, että vatsa oikeen tulee esiin. Ainakin mun vatsa näkyi vasta joskus 20+ viikoilla selvästi esikoista odottaessa.

Tulisipa ensiviikko pian, niin pääsis varmistamaan tilanteen, hyvässä ja pahassa kuhan vaan saisi varmuuden.

Mindi83 14+5
 
Kiitos paljon uudesta pinosta! =)

Mun lasketunajan vois päivittää 27.3. kun se nyt on sitten se "virallinen" päivä.

Monilla täällä tuntuu olevan Poika olo ja niin myös täällä vahva poika tunne!

Masun kasvusta Mulla masu näkyi esikoisesta kanssa vasta joskus +20 viikolla. Ja 24 viikolla otetussa kuvassa masu on saman kokoinen kuin tästä on ollut jo pitkään! :D
Mutta äkkiä sekin siitä sitten pyöristyi!

Mutta nyt paha olo vie taas voiton, joten vessaan mars! :wave:

Liro ja papu 14+5
 
Täällä kanssa poikaolo ollut jo koko raskauden :) 20. päivä on rakenneultra ja 9.11 4D ultra :heart: Ehkäpä jommassakummassa selviää sukupuolikin. Paljon ollaan jo neutraaleita vaatteita ostettu. Minun mielestäni lasta ei tarvitse pukea sukupuolen mukaan: tyttö punaiseen ja poika siniseen. Mies tosin on erimieltä asiasta... Itse en vaan voi käsittää. H&M:llä kyllä ihailin niitä iiiihania HelloKitty vaatteita, jos vaikka tyttö olisikin tulossa ;)

Täällä supistelee edelleen jatkuvasti ja kovat kivut... :( Onko jollain kokemuksia aikaisemmalta kerralta noista ennenaikaisista supistuksista? Jos niin syntyikö lapsi kuitenkin ajallaan? Menikö ohi jossain vaiheessa ?

Täälläkin masu näkyy jo hienosti, vaikka painoa on muutenkin liikaa. Selvä vuavamaha kumpu on jo kuitenkin ilmestynyt ja masu on aika pinkeä. Varsinkin iltaisin.

Marrr ja vauveli 18+4
 
Kike:Hienoja uutisia!

Unista: Ihan sekoja ollut jo pitkään. Milloin karhu jahtaa minua, milloin kaadun selälleni veteen, jossa vilisee mustanaan isoja käärmeitä jne...Muutaman kerran olen nähnyt unen, jossa vauva on rinnalla imemässä ja kiittelen mielessäni, että heti lähti imemään vaikka vasta hetkeä aiemmin syntyi. Tuon unen jälkeen on tosi kurjaa herätä, kun odottavan aika on pitkääää...

Masu: Näkyy tosiaan jo ihan isosti. Normitilanteessakin olen pömppövatsainen, mutta nyt vatsanympärys oli eilen illalla 107cm :ashamed: Ylipainoa minulla on vähän. Napa alkaa jo pullistumaan kuopastaan.

Mulla on tosi vahvasti poikaolo. Tyttöhän meillä on ennestään ja poikaenkeli. Jotenkin vaan tunne, että pojankloppi se tuolla asuu...=)

Omaa huolen aihetta: Olen ollut koko raskauden todella pelokas, useita km:ja taustalla vaikeuttaa tätä juttua. Nyt kuitenkin np- ultran jälkeen jo rauhoituin ja nautinkin olostani. NO. Nyt kun kotidopplerilla olen pienen sydänääniä kuunnellut, niin olen pariin otteeseen huomannut, että syke yhtäkkiä hidastuu todella paljon normaalista ja parin sekunnin ajan tuntuu todella kauhealta kuunnella, kunnes lähtee reippaaseen spurttiin jälleen. Olen tutkinut netin läpi ja sykkeen vaihtelu kuulunee asiaan, mutta aika hurjan hitaaksi se kyllä on mennyt hetkeksi, tosin en pystynyt laskemaan, miten alas...Inhottavaa tuommoinen, pitäs vierottaa itsensä tuosta vehkeestä ihan kokonaan. Lisäksi nyt, kun liikkeet olen tuntenut jonkin aikaa, niin esim. tänään kun on toinen tooooosi hiljainen päivä, niin tietysti hätäilen, onko kaikki ok. Siis eikö tämä panikointi voisi jo loppua, tai edes helpottaa?????

Hauskaa viikonloppua kaikille, nautitaan kauniista ulkoilmasta.:)
 
Heippa taas!

Mua ei koskaan oltu lisätty tohon listalle, haluaisin silti olla vielä tässä pinossa mukana, vaikka LA siirtyikin 4.4. KatsuAmskulle laitoin yv:tä jonkun aikaa sitten.

Vatsa ei vielä ainakaan juuri pömpötä, viikkoja on siis nyt 13+4, mutta kohtu on kuulemma taaksepäin kallistunut. Nt-ultrassa riski oli 1:13 000, en muista olinko jo kertonut. Pää-perämitta oli viikko sitten 6,1 cm.

Huolenaiheena on nyt työ. Mulla oli kesätyö, joka loppui kuukausi sitten ja kovasti oon etsinyt töitä nyt, että saisi myös omat laskutkin maksettua jne. Kävin työhaastattelussa tossa lähikunnassa pienen kahvilan työntekijäksi, kyseessä olisi vakituinen paikka. Haastattelija sitten sanoi, ettei saisi hankkiutua raskaaksi, koska hän ei halua mitään muutaman kuukauden töissä olevaa. Huoh... en voinut sanoa, että olen jo nyt toisella kolmanneksella juuri ja juuri. Hän tykkäsi minusta kyllä ja melkein lupasi, että saisin paikan. Se varmistuu sunnuntaina tai maanantaina. Jos saan paikan, niin olen jo suunnitellut sanovani myöhemmin etten tiennyt asiasta haastattelussa. Voihan joskus niinkin olla, ettei ole tiennyt raskaudesta kovinkaan aikaisin, esim. epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi tms. Huolettaa vaan jo valmiiksi jos pääsen töihin, että kuitenkin tiedän, että valehtelin työhaastattelussa. Huono omatunto :(
 
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Joko olette tuon höpötyksen testanneet? Kaikkea sitä onkin :LOL: En tiedä onko tuossa mitään perää kun ei ole mihin verrata.

misc Aika ikävä tilanne jos paikan saat... Muistathan kuitenkin, että työnantajan on laitonta todeta suuntaan taikka toiseen työnhakijan raskauteen liittyen. Laki selkeästi on puolellasi jos myöhemmin tulee ongelmia, ellei tää oo muuttunut viimeisen parin vuoden aikana, tuskin. Toivon, että paikan saat!

Mukavan paljon oli taas tekstiä tullut! Kiitos aktiivisille kirjoittelijoille. Ainakin mulle ekaa odottavalle on paljon iloa teidän kirjoituksista, vaikka itse en juuri kirjoittelekaan tänne. Itselläni kaikki hyvin ja ensi viikolla taas neuvola, jota odotan jo innolla. Maha ei ole kasvanut ollenkaan vielä =)
 
Kaana Niin, se olisikin mun tuuria, että sais taas olla ammattiliittoon ja lakimiehiin yhteyksissä. Olis sitten jo 4. kerta mun työelämässä olon aikana, ikää tosiaan on 22v. :D
Oon katsonut aiemmin tuon "kalenterin", ei kyllä pidä juuri paikkansa ainakaan lähipiirissä :)
 
Fairytales lover, kyllä se masu sieltä pömpsähtää :) Mulla tuntuu, että nyt 16+ on tullut oikeasti masu. Että on aamullakin jo pieni pömppö, ja yöllä kun herää pissille, niin on ihan valtava ja pinkeä pötsi :D Täysi rakko nostaa masun ihan kivasti esille...

Misc, aika kurjaa toimintaa työnantajalta.. Ymmärtäähän sen, että ikävä on heille alkaa hankkimaan sijaista heti perään, mutta kun näin tämä naisten elämä menee ja se on ihan lailla turvattu. Ei työnantajalla ole oikeutta ryhtyä ehkäisypoliisiksi ja määräillä, kuka saa milloinkin lapsia hankkia. Sulla ei ollut velvollisuutta kertoa työhaastattelussa oletko raskaana tai et, vaikka sitä olisi suoraan kysyttykin. Toivottavasti saat paikan, pidetään peukkuja :) Ja luulisi työnantajalta nyt löytyvän sen verran ymmärrystä, ettei rupea jälkikäteen kettuilemaan.

Tupunen ja Rymy 16+4
 
Mulla pitää kaksi ensimmäistä paikkansa tuon kalenterin mukaan, ja jos se pitäis paikkansa täs kolmannenkin kohdalla niin tyttö sieltä olis tulossa kanssa. Mitä mulla ei ole mitään vastaan menis kaikki vaatteet kiertoon kolmannelle. Mutta rauhassa odotellaan. Me ollaan käyty sukupuolen määrityksessä ultrassa yksityisellä jolla on 4D laitteet. Tuo sukupuolen määritys oli hinnaltaan halvempi ja me halusimme etukäteen tietää mitä siellä massussa on kun pojan nimi on niin vaikea ollut keksiä. Miehen nimi on sama kun isänsä ja se haluais saman nimisen pojastaan myös. Ja mulle se ei käy taas. Ihan sen takia kun sen nimisiä ihmisiä jo lähipiirissä 5kpl!

Katsotaan jos 20 viikon ultrassa jo näykyis sitten selvästi. Mutta ehkä me kuitenkin mennään sukupuolen määritykseen vaik ollaan saatu tietää jo 20 viikon ultrassa.

Mahakivut on kestämättömiä, k-18 halut suuret ja varsinkin kauheet himot kun yrittää olla poissa intiimistä kontaktista ettei kivut vaan lisäänny.

Edellis yönä unessa oltiin sairaalassa pitkällä käytävällä ja vastaanottoapulaiset ihmetteli iittalan laseja siinä tiskillä ja tulee asemies sisälle ja sen partneri istui tietokoneella siinä käytävällä. Mentiin sitten naisten vessaan piiloon (ei hajuakaan kenen kanssa) Avattiin ensimmäinen ovi sinne naisten vessaan ja meinattiin mennä pelkästään sinne kopperoon sitten mutta avattiin ovi sinne vessa kopperoon mutta se ovi olikin kiinni takaseinässä ja siellä oli pisuaari seinässä.
Yhtäkkiä jostain ilmesty kelta uimapukuisia baywatch uimatypyjä keltaisen kellukkeen kanssa ja ne lupas mennä soittaan poliisit.
Mutta kun tää olis loppunut tähän :headwall: mutta ei niin ei. Yhtäkkiä olin siellä käytävän toisessa päässä ja joku mielenterveyshäiriöinen ukko rupes seuraan mua mut yhtäkkiä sillä oli tarjotin kädessä ja sen ruoka siinä ja se laski sen alas ja näin että sillä oli 3 valiumi tablettia siinä. Nappasin ne kaikki ja vedin nassuun. Mies yrittää repiä mua pystyyn mä vaan hoen että otin niin paljon valiumia ettei pysty nyt herään xD

Sohvalla teeveen ääressä ei näytä olevan ongelmaa unien kanssa että pitäisköhän ruveta nukkuun sohvalla koko loppu raskaus?
 
kiinalainen raskaustesti mulla täsmää kahden edellisen kanssa, ja jos pitää kutinsa, kolmas tulokas olisi tyttö :heart: sikäli hassua, että koko perhe odottaa tyttöä, jopa isoveli :) No, saas nähdä sit ...

ennenaikaiset supistukset alkoivat mulla edellisessä raskaudessa viidennen-kuudennen kuukauden tietämillä, muuttuivat kivuliaiksi kuudennella, jolloin kohdun suu olikin jo 1,5 cm auki... Siitä alkoi pakkolepo, kotona ei saanut edes imuroida tms muuta kotitöitä ees tehdä, autossa ei myöskään saanut matkaa tehdä varttia kauempaa...kivut laantui, samaten supistukset, lapsi syntyi laskettuna aikana :)

tasaista menoa näin muutoin... pinnasänky haettu, tosin siirrän varastoon vielä, ja kokoan ja täytän vasta kun äitiysloma alkaa ;) sen aika ei ole vielä....liikkuvainen päivä ollut, ja supisteluja ilmeni alkuillasta, nyt levossa ja rauha maassa :)
ja päätä särkee... se nyt sitten ei mitään uutta olekaan :D
 
KATSUAMSKU PÄIVITTÄISITKÖ MUN LA 21.3. KIITOS :)

Ultrasta. Onko se oikeasti harvinaista tai jotain kun täällä ultrataan nähtävästi joka kerta?? Miten muuten sen lapsen koon saan selville sitten jossei ultrata? Tai siis jotenkin teidän muiden puheista on saanut sen käsityksen ettei ultrata niin usein mutten tiedä muuten. Ja siis en nyt tiedä onko täälläkään joka kerralla, mut sen käsityksen oon saanut ja tutuillakin on ultrattu usein. Seuraava neuvola mulla on 25.10. saapa nähdä ultrataanko siellä :) Jos siellä pääsisi sitten puhumaankin mieltä painavista asioista ja kyselemään..

Kiinalainen testi. Tuon mukaan mulle tulis poika, mutta huuhaatahan se tollanen on. Ite uskon ettei sitä voi mitenkään ennustaa, miehen kromosomi sen ainoastaan määrää xD

Tänään äiti oli ostanu kassillisen kierrätyksestä hyviä vauvanvaatteita. Sekin alkaa olla jo melko innoissaan. Ja eilen kun kävin kaverilla sain häneltä vanhoja vauvanvaatteita, kiva :)

Voi että on ihanaa kun on koko viikonloppu vapaata töistä. Kyllä mä niin nautin kun oon hirveän väsynyt. Tänään ei onneksi ole päätäkään särkenyt :)

LD + Pikkunen 15+4
 
Heippa tytöt!

Täällä todetty polyyppi joka aiheuttaa pientä marjapuuron väristä vuotelua. Pelästyin verentuloa ja menin ultraan jossa todettiin kohdun kaulakanavassa pieni polyyppi. Lääkäri ja neuvolan täti sanoivat että ovat hyvin yleisiä raskaana olevilla ja aiheuttaa yleensä vuotelua. niitä ei poisteta ollenkaan raskausaika sillä voivat alkaa vuoteleen vain pahemmin. Onko kellään kokemuksia? Pikkuinen voi kohdussaan hyvin eikä tällä asialla pitäisi olla pikkuiselle mitään haittaa koko raskausaikana. Huh, helpotti kun syy vuotoon löytyi heti! Esikoisesta kun sitä vuodon aiheuttajaa ei ikinä löydetty.

Liitledeath
Täällä Tampereella ei ultrata neuvolakäynneillä. Ainoastaan on nuo np ja rakenneultrat. Muutoin voi mennä omaan laskuun yksityiselle. Sinulla on ihana oikeus jos tuo ultraus on joka neuvolakerta!! Se helpottaa aina niin paljon enemmän olo kuin pelkkä doppler laite joka meillä on neuvoloissa käytössä.

Täällä odotellaan rakenneultraa ja toivotaan että sukupuoli näkyisi. Suunnitteilla olisi mennä 4d ultraankin jota esikoisesta ei tehty!!

A 16+2
 

Yhteistyössä