Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Moikka!

Naurukohtaus: Sun tekstiä kun luin niin osa oli kyllä kuin suoraan omasta näppäimistöstä :)

Graavilohi niin mä en tie mistä se on tullut etten ole raskaana syönyt ja Auraa tosiaan vetelen mutta kastikkeiden sekä uuniruokien mukana vaikka pitäisi olla ok. Mutta taas se mutta kun ei voi varmaksi sanoa. No sitten sorruin ostamaan pariin otteeseen sinihomejuuston makuista tuorejuustoa (Viola) kunnes mietin et onkohan se tuorejuustokaan hyvästä. Siitäkään kun ei voida ihan 100% sanoa.

Joululahjaksi sorruin ostamaan miehelle uusimman NHL-pelin mailoineen Wiille sekä 4 kipaletta Espritin kauluspaitoja joista tykkää. Niin ja samalla ostin kyllä sen omankin lahjan kun mies ei keksinyt mitään ja totesi et mun on paras valita itse...
Joululahjoista puheenollen... Poika sai tänään paketin mummiltaan eli mun äidiltä jossa oli tämän lähettämät joululahjat. Avasin sen sitten niin eiköhän ekana päällä komeillut lappu "heitä pois jos ei kelpaa"... Öööö... Joulumieltä vaan!!! Oliskohan menossa jonkin sortin depressiivinen kausi taas...

Punaviini: Joku muukin on ajatellut nauttia lasillisen? Mä en tie pitäsikö edes se puol lasia ottaa... Tuntuu niin tyhmältä sitä purskuttaa ja poiskaan sylkeä. Tosin tässä raskaudessa taisin kyllä nauttia oluen ja pari lasia viiniä ennen plussaa testissä. Esikoisen kanssa olin koko lapsettomuushoitojenkin ajan ilman edes sitä punkkulasillista kun koko ajan odotti olevansa raskaana. Ehkä tää ei sit hätkähdä tilkasta :LOL:

turhamaisuus on käsite joka on aika monivivahteinen... mäkin meikkaan lähes joka päivä, mut en kyllä koe että oisin turhamainen.... ehkä se omasta mielestä ois sellaista yliampuvaa, et samassa kropassa on kaikki maholliset pidennykset AINA, rakennekynnet ja sit "vali-vali ei voikaan enää tehdä kotihommiakaan kun on hei nää kynnet" yks kaveri oli tällanen.. ja just et se huulikiilto on melkee rintsikoissa mukana et elämä menee sekasin jos joku juttu unohtuu hetkeks...
Kyllä ulkonäöstään saa huolta pitää, onhan se mukavampaa katsottavaa itsel ja muil :)

dogitar hienoja uutisia, hyvä juttu :)

punaviini ja graavilohi tilasin mieheltä, et heti kun sitten sairaalasta kotiudun, haluan lasin viiniä, graavilohen, jälkiuunileivän kanssa, lisänä smetanaa, sipulia ja mätiä :) NAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!
Siis en tarkota syöväni kokonaista lohta ;)

gothaur ja multa kans onnittelui uudesta kodista :) kiva että pääsee rauhassa muuttamaan ja asettumaan ennen vauvan tuloa :popcorn:

sika-lenssut,pommimiehet, varkaat, roistot ja raiskarit no en sit kyllä lähe moisista vauhkoomaan minäkään... nykyään kaiken maailman hörhöjä on joka nurkalla... ja mitään et voi itse tehdä etukäteen tällekään, jos sattuu niin sattuu.. jokaiselle päivälle piisaa kyllä mutkia ihan riittävästi et vielä jos tuollaisia alkaa pelkäämään niin eihän sitä voi päätään ulos ees laittaakaan... nykypäivä on vaan tämmöstä ja levottomuuden lisääntyy koko ajan.
Mä ainakin oon ihan rauhassa kotona päivät ja illat ja vaikka oisin yksin liikenteessäkin, ei tosiaan käpy kauaa tasapainoisena pysyis jos alkais jokaista vastaantulijaa ja bussissa vieressä istuvaa tuijottelemaan sen pelossa et kyl toiki joku pommiäijä on :D voi että sentää :D
Elämä menee ihan hukkaan turhalla murehtimisella :attn:

naurukohtaus hahah, vai niin et sellasia oot miettiny ;)
Valitettavasti on tuotettava pettymys sulle ja muillekin ihmettelijöille: EI ME OLLA KERTAAKAAN RIIDELTY 1,5 VUODEN AIKANA :D ei mitään et ovet paukkuu, et toinen huutais toiselle, mykkäkoulusta puhumattakaan :D
En osaa selittää tätä ehkä, mut koitan.... eli:
Me on jo ennen virallista seurustelua juteltu molempien elämät ihan halki... kummallakin oli edelliset suhteet sellaiset missä itse teki kaikkensa, ja jäi toisen jalan alle... puhuttu, puhuttu, ja puhuttu, IHAN kaikesta jo heti alusta saakka. Puhutaan edelleen tosi paljon..
Joitain asioita on, mistä tottakai ollaankin eri mieltä, niistä mietitään miksi toinen on sitä mieltä kun on, ja sitten tehdään yksinkertaisesti kompromissi...

On tilanteita, joissa mies hermostuu, esim kerrankin kävi yhdessä vieraassa kaupungissa niin, että hän ajoi ja mä laitoin osoitteita navigaattoriin.. ja kun sähläsin onnetomana ihan päin seiniä, niin silloin mies kiukustui, mut oli hiljaa ja murahteli. ei muuta :D minkäs sille sitte mahtoikaan :D ja sit meni aikataulut pieleen mun takia.. jos oisin malttanu hiukan enemmän miettiä mitä sinne kirjotan niin ois löydetty perille... no, ei me tapeltu sillonkaan. se meni puolessa tunnissa ohi ja sit meil oliki jo taas ihan hauskaa :)

Arki on varsin arkista remontti- ja rahahuolien ja mun eksän tempausten takia millon mitenkin... hermot ON tiukalla välillä, mutta kumpikaan ei pura sitä toiseen. Mä oon se helpommin helähtävä, mutta varsin äkkiä mies onkin vierellä rauhottelemassa.. eikä meidän välejä kiristä jos hän menee kavereiden kanssa sillon tällön ottamaan "pienet" känät, jos on joku kotiinhaku- aika sovittu, niin ympäri päissäänkin sen sana pitää :heart:
Kaksi riidantapaista kohtausta on seurusteluajalla sattunut,mut siinä olikin molempien väsymys ja liika juominen takana joka kärjisti asiat.
Aamuisin ollaan hereillä ennen sen töihin menoa, pussataan ja halitaan kovasti ennen sen lähtöä, jutellaan joka päivä kesken työpäivienkin :D ja kun se sit tulee töistä, saan taas halin ja pusun, ja jos en ite mene vastaan niin se tulee ja antaa ne mulle :)
Iltaisin se istuu löhötuolissaan ja mää retkotan sohvalla, tai touhuan omiani, tai se voi pelata jotain peliä jos ei lapset meillä ole... ja kun käydään nukkumaan , halataan ja pussataan, sanomatta mitään... kaikki vaan luonnistuu niin itsestään, ei me tällaisista olla mitään sovittu et hei, tehdääks sit joka ilta näin :D
Roskapussista ei tarvii kinata kuka sen vie :) eikä liioin tiskikoneesta, mä kun päivät oon kotona, teen kyllä mieluusti. mutta oli mulla kaveri käymässä tossa yks päivä ja laitoin voileipä-tarpeet kahvipöytään ym, keittiöstä makkariin oli kaverin 2vpojan levittämät lelut pitkin poikin.. No, saatoin kaverin lapsineen autolle niin sillä välin tää mun miehein olikin siivonnu kaikki paikoilleen kahvipöytää myöten :heart:
Miestä on helppo kunnioittaa ja rakastaa, kun hän oikeasti tekee simputtamatta kaikenlaisia juttuja kotona, ei turhista huuda ja jonka kanssa asiasta kuin asiasta on helppo puhua :) ja mikä yksi tärkeä seikka: huumori :D sekin meillä natsaa kun nenä päähän... kuten melkeen kaikki asiat mistä vaan voi... ja jos tulee eriäviä mielipiteitä, esim kodin sisustukseen liittyen,mies voi ja monesti onkin eri mieltä, niin hän vaan toteaa et ei se mitään, etsitään sitten niin kauan että se juttu on molemmille mieluinen :) niin... mulla ON oikeasti hyvä olla tämän miehen kanssa :heart: arkiset asiat ei meidä loitonna, jos auto hajoo, on siitä tietty huolta, mut minkäs mahdat, sitä voidaan pari päivää päivitellä mutta ei sellaset mitään meidän elämää kaada, ollaan onnellisia silti :)

Ja kun tietää mitä paska parisuhde voi pahimmillaan olla uhkausten, kontrollin, kiristyksen, huudon ja haukkujen ja alistamisen merkeissä, tää on todellista juhlaa :heart: mäkin saan olla ihminen jota toinen rakastaa ja arvostaa ihan vaan tällaisena kun mä oon :)

Kisak ja Naurukohtaus Noi teijän viimeaikaset kirjotukset on kun suoraan mun tekstiä. Ajattelen monesta asiasta samallalailla kun te. :)

Itsensä ehostamisesta Mulla kans tapana meikata lähes joka päivä. Ehkä työni puolestakin. Oon vaatekaupassa töissä ja kakkos duunina teen rakennekynsiä. Eli nekin löytyy.
Vaatteita tulee myös ostettua paljon itselle ja tälle tulevalle vauvalle myös.
Hiuksia värjään säännöllisesti ja hiustenpidennyksistä lähtien kaikki on kokeiltu.

Kropan muutoksista Niin ku kaikille on tullutki jo varmaan selväks, ni mua se ahdistaa. Ehkä osa syy on siinäkin, et ku ensimmäistä odottaa, ni sitä ei tiedä että onks mun mahdollista palautua tästä vielä normaaleihin mittoihin. Mut siis ilmeisesti on. :)

Alkoholi En oo mitenkään ollu juuri koskaan kova juomaan. Nyt kyllä välillä kaipaan sitä että pääsis kavereitten kanssa juhlimaan. En niinkään sitä sidukkaa kaipaa, mut sitä että pääsis tanssimaan ym.
Just miehelle tässä yks päivä sanoin, et mun ei varmaan tartte ku avata se sidukka tölkki, ni oon siitä sihahduksesta jo kännissä. :LOL:

Huomenna ois neuvola..

LD Onnea valmistumisesta!! :flower:

Nyt siivoilemaan,

Nunnika+Rinsessa rv 29+3

Miehen kanssa riitelemisestä mekään ei juuri riidellä. Ollaan tunnettu 3 vuotta ja alku oli kaveripohjalta hengailua. Oltiin välissä erossakin että mies sai miettiä pystyykö tulemaan meidän pikku perheeseen. Tapasi paria naista välissä ja minäkin kävin toisen kanssa treffeillä. Mutta tultiin siihen lopputulokseen että äh, ei niistä muista ole mihinkään.
Meidän keskinäinen kommunikaatio on superia, ulkopuolisetkin sitä ihailee. Mun mies on rauhallinen ja rakastava olkapää ja minä räiskyvä tuuliviiri. Myös mun lapsille mies on ihana, viettää aikaa niiden kanssa ja on kuten hyvä isä :heart:. Haluaa pitää meistä huolta.

Ja tässä järkytys: Mun mies ei tee kotitöitä juurikaan :popcorn:, enkä edes vaadi. Joten niistä ei tule riitaa.

Auttaa sitten muilla tavoilla, tänäänkin soitti että jos haluan tänään illalla levätä niin menee poikien ja koiran kanssa ulos pulkkamäkeen. Mutta minäkin haluun sinne mukaan :D.

Mulla edellinen suhde oli molemminpuolista lapsellisuutta ja suun soittoa, olen kasvanut ihmisenä, oppinut menneistä virheistä ja oppinut olemaan parempi vaimo. Eroon on syitä minussakin, lähes yhtä paljon ellei enemmänkin kun lasten isässä. Mennyt on mennyttä, enkä koskaan olisi samanlainen ihminen nykyiselleni.
On olemassa sanonta mikä on niin totta: "Jos haluat muutosta, aloita itsestäsi." Sen voi tulkita monellakin tapaa, minulle se tarkoittaa että jos on ongelmia ihmisten kanssa, yritän miettiä mitä voisin itsessäni muuttaa. Toista ihmistä ei pysty muuttamaan, siksi usein ero on paras vaihtoehto. Omaa luonnettaan voi jalostaa ja kehittää kyllä.

Nunnika olin tosi pullukka ekan raskauden jälkeen ja arvaa mitä, sen jälkeen olen treenannut itseni fittnesskuntoon. Laittaisin sinulle kuvia mutta ne on vanhalla koneella, voin yrittää saada niitä tähän läppäriin jos joskus osaisin. En siis ole nyt kahteen vuoteen treenaillut niin hullun lailla eikä vartalo ole nyt ennen raskautta ollut fittnes, mutta olen siis kokenut aikamoisia muodonmuutoksia vuosien varrella, joten haluan sanoa että yritä vähentää murehtimista, aikaa sinulla on laihtua ja tehdä vartalollasi mitä ikinä mielit =).

Sikaflunssasta: En kuulu riskiryhmään, mutta mitään niin kamalaa en ole koskaan sairastanut kuin silloin. Hengitys kulki just ja just ja sain höyryn avulla yskittyä limaa pois keuhkoista että sain hengitettyä. Ääntä ei tullut, joten en voinut soittaa ambulanssiakaan. Sinnittelin aamuun ja sain just ja just soitettua taksin, sitten loppui ääni. Paperille kirjoitin viestit, niin kuskille kuin lääkärille. Limaa ei ole koskaan ollut niin paljoin kuin silloin oli.
Jos sitä ei ole kokenut, tai on sairastanut vain hyvin lievänä, niin ei voi tietää mitä se voi pahimmillaan olla.
Itse en sitä pelkää, koska olen sen sairastanut ja saanut vielä piikinkin.

Lääkärissä käyty. Muuten kaikki oli ok, mutta supistukset ovat saaneet vähän muutosta aikaan. Ja iskiaksen takia olen ä.lomaan saakka saikulla. Pikkuinen oli pää alaspäin ja jalat kyljessä ja kovasti pyöritteli siellä päätään. Pikkuinen painoi 1160g g ja on kuulema hyvän kokoinen.
Painoa on tullut heinäkuusta 2.1 kg ja 2 viikossa on tippunut 600g :D
Sokerit ok ja pissa puhdas ja verenpeine oli ok myös.

Silvia ja viliAnna 27+2 :heart:

EX4
Mahtuisiko jo viidennen lapsen odottaja Oulusta?

Lapsen laskettu-aika on 1.3, OYS synnytän ja tyttöä lupailtiin.

Niin eli suurperheeksi kai voisi kutsa, rakastan lapsia paljon, mutta 4 olisi riittänyt, 5 halusi mukaan:) Olen hyvin onnellinen siitä.
Eli neljä lasta, esikko-97, kakkonen-02, kolmonen-04 ja nyt kuopus 07, naimisissa on tullut oltua 15.vuotta, kaksi koiraa kotoa löytyy. Asutaan omakotitalossa, rakennetiin suuri, perheelle sopivaksi ja onneksi tehtiin vähän isompi niin mahtuu tulokaskin:)
Kuopuksella olla todettu lievä epilepsia, tujotuskohtauksi ym.. Eli sitä nyt tutkitaan tarkemmin, muuten menee todella hyvin=)
Ja niin.

E ja E 29+2

LD SUPER paljon Onnea :flower: Ja nyt ei mitään stressiä töistä yms. nautit loppuajasta mahaa kasvatellen heh heh... Töitä ehdit kyllä tehdä vielä aivan tarpeeksi.

Kisak79, Viola sinihome tuorejuustolla ei ole mitään tekemistä sinihomejuuston kanssa, koska siinä on käytetty vain aromia. Sekin on pastöroidusta maidosta eli ihan huoletta voi syödä. Siis hirveätä kuluttajan kusettamista tämäkin tuote :stick: Mää olen aika kova tutkimaan elintarvikkeiden sisältöjä :whistle: Kyllä näitä suomalaisia tuorejuustoja on muutenkin turvallista syödä. Tosin en ole sellainen hullunrohkea, että viis veisaisin rajoituksista raskaana ollessa. Yleensäkin olen aika tietoinen mitä suustani alas menee. Menee joskus myös sitä huonompaakin!

Itsensä ehostamisesta en ole neuroottisen tarkka esim. tää viikko kun olen saikulla ja ollut lähes kotona, kaupassa ja terveyskeskuksessa tänään niin ei oo tullut meikattua. Huomenna menen kummitytön synttäreille ja meikkaan. Ilman sen kummempia miettimättä, mutta on mulle ihan luontaista meikata lähes joka päivä. Meikki on aika hillitty tosin. Hiuksia värjään ja raidoitan säännöllisesti, kynnet on pitkät, jotka on aina lakassa. Se on ehdotonta ;) Siihenkin olen vain niin tottunut. Kesä-syksy mulla oli ripsienpidennykset ja ovat hyvät! Silti enemmän tykkään olla ilman. Joskus olen laittautunut paljon enemmänkin kun työskentelin kauneudehoitoalalla, mutta tykkään enemmän tästä keskitiestä. Tuulipuku/ulkoiluvaatteet todellakin kuuluu mun vakiovaatetukseen, kuten joku totesikin niin ei niiden ole pakko olla 90-luvulta. En ole mikään viimeisen muodin mukana menevä, mutta kyllä aina vähän katson miltä näytän kokonaisuudessaan. Kotona voin hiihdellä yöpuvussa kokonaisen vapaapäivän hiukset sotkuponnarilla :cool:

tiinelli kuulostaa ihan mun parisuhteelta tuo sun rauhallinen olkapää, joka ei tee kotitöitä tuuliviirin kanssa elellen :D Kiva kuulla tsempitystä, että kropan saa kuntoon niin halutessaan. Itse en oo oikeen viitsinyt moisesta edes ahdistua, kattelen mitä on tulossa... Mun kaveri aina sanoo, ettei niistä jääneistä kiloista voi lapsiaan syyttää kun se manaa "lihavuuttaan" jos sille toteaa, että no mutta säähän olet synnyttänyt jne.

EX4 Tervetuloa! Kiva joku muukin Oulusta!

Kaikille mukavaa joulun odotusta! Kaana 26+4

Kaana: Joo siis tiedän ettei sillä ole mitään tekemistä sinihomejuuston kanssa ja siksi sitä ostinkin... Mutta tuorejuustossahan on kanssa olemassa listeriariskit. Tosin iso meijeri kyseessä ja kotimainen mutta siltikin sitä pienen pientä mahdollisuutta ei Valiokaan voi pois sulkea. Ei siitä musta mitään hysteriaa kannata ottaa jos joskus leivänpäälle tms sipaisee mutta toisaalta jos voi olla hetken ilman niin :)

LD onnea kovasti :flower: Tällä alalla ei ainakaan töistä pitäisi olla pulaa :)

FA ja Tiinelli ei voi muuta kuin olla iloinen teidän puolesta kun noin hyvässä parisuhteessa elätte :)

Kike79 onnea!

Tombatar minullekkin voisi lisätä vuoden ikää lisää eli 28v. Oon unohtanu vaan tänne sen muuttaa. Samalla vois laittaa poika veikkauksen:D

Nunnika mua ahdisti kanssa esikoista odottaessa kaikki muutokset. Aika turhaa oli, enkä nyt stressaa niin paljon. Itsestähän se on paljon kiinni kuinka sitä palautuu raskauden jälkeen. Pieniä muutoksia toki jäi, mutta olen oppinut elämään niiden kanssa.

Lääkärissä kaikki oli hyvin. Painoa pienellä n.1300g eli kasvaa stressistä huolimatta. Syömään kehotti enemmän. Saatinhan se sukupuolikin vihdoin selville ja poikaa lupaili. Nyt vaan menee kaikki sitten uusiksi kun esikoiselta kaikki on vaaleanpunaista :LOL: Onneksi rakastan ostoksilla oloa :) Nyt mulla on onnellinen olo ekaa kertaa kuukauden aikana :)

Peppioliina rv 29+6

Tänään oli neuvolapäivä. Raskauden alusta tullut painoa 9 kg :ashamed: Vähän meinasi kätilöopiskelija asiasta sanoa. Hb:n laskua ollut, mut nyt näyttää nuo poretabletit ja litkut purevan ku oli noussut jopa 119 (aiemmin 109). Alaselkä kipuillut häntäluun paikkeilta, tuntui olevan neuvolatädin mukaan syynä painopisteen vaihtuminen. Vieläkin välillä melkeen säikähtää ku katsoo peiliin ja näkee oman mahan, on siitä tullut jo niin mahtipontinen :D
Verenpaineet oli oikeen hyvät, virtsassa sokeria useampi plussa. Tosin dm1:nä ei mitenkään tavatonta, verensokerit on tosin olleet melkosen hyviä. Mitä nyt insuliiniä menee normaalia enemmän...

Vauvan sykkeet oli noin 140 luokkaa. Tuntui olevan kovasti liikkeessä, äänistä päätellen.

influenssarokotteen sai sitten samalla kertaa.

Ihana, että teillä useilla tuntuu tukijoukot olevan kunnossa miehen kannalta. Perhevalmennus alkaisi tammikuussa ja mun täytynee sinne ihan itsekseen mennä (lapsen isä asuu toisella puolella suomea).

Melkein järkytys ollut katsoa kalenteria, että joulu on jo seuraavalla viikolla!

Anmaria 26+4.

kikelle synttärionnittelut!:flower:

Paljon Onnea LD valmistumisen johdosta!

Ja peppioliinalla mukavia ultrakuulumisia :) Onnea poikalupauksesta :heart:

Täällä ei ihmeitä... Eilen ja tänään käynyt vähän ostoksilla ja sen kyllä tuntee tuolla alapäässä! Loppuviikko meneekin sitten pojan 8-vuotis synttäreitä järjestellessä. Sunnuntaina olisi tulossa 9 vauhdikasta pikku-vierasta kylään ja sen jälkeen vielä mummit sun muut :eek: Saa nähdä onko musta mitään jäljellä viikonlopun jälkeen...

~ miraci ja mini-mies rv 27+6 ~

Mua huolestuttaa kun tuntuu ettei sf-mitta ole kasvanut ollekaan :/ Ainakin ihan samalla kohdin tuo kohdun reuna tuntuu olevan mitä ennenkin. Tosin eihän tämmönen "oma mittaus" ole kovin luotettava. Mutta muutenkin mun maha on kasvanut vaan jotenkin leveyttä. Mut tosiaan eihän se välttämättä merkkaa mitään vakavaa vaikkei se oliskaan kasvanut :) Viimeks oli muistaakseni 23cm.

ja sekin pelottaa jos kohdunsuu on jotenkin muuttunut kun supistellut taas tänään.. Ja mummu vielä kehtas mulle valittaa että mun pitää mennä töihin vaikka saisinkin sairauslomaa. Ei helvetti.

Pikkuveljen joulujuhlassa herkistyin koko ajan ja oli kyyneleet silmissä, wtf?? Ei kai mulla edes ollut mitään syytä. Kummaa.

Kiitos onnitteluista :)

hyvästä parisuhteesta turvallinen olkapää on kyllä just kans sopiva nimike mun miehelle... ei sellasta asiaa olekaan mistä ei vois purkaa saati jos itken niin ei hän mene paniikkiin ja kiukkuisena komenna mua lopettamaan, kuten eksä oli tällainen...
oon oppinut näyttämään enemmän suruakin, kun kerran saan..

ld itkuherkkyys hämmentää :) mulla saattaa tulla kyyneleet silmiin kans ihan odottamattomissa tilanteissa, eikä se oo lainkaan mua "normaalia itseä" .... mutta jännä huomata tällainen muutos myös, herkistää näköjään kovanakin pidetyn ihmisen ;) kun musta aina sanottiin että mä oon kylmä ihminen kun en helposti itke. koitin vaan suojata kilvelläni itseä... en osaa sanoa miksi...

EX tervetuloa joukkoon pyöreään ;)

gallup: vatsan ympärysmitta taas otin mittanauhan kätöseen, kun ajattelin että se tuskin edes riittää tään kummun mittaamiseen ;) Mutta: 120 m, eli oisko noin kolme senttiä tullut siitä, kun edellinen kysely tästä oli.. Luulin että ois tosiaan tullut enemmän, vissiin vaan muotoontunut maha vaan eikä varsin paisunut..
laittakaapa omia mittojanne kans :)

neuvola eilen kävin hakemassa sokeriliuskoja laitteeseen.. samalla kysyin niistä kontrolli-ultrista, niin kuulema ennen viikkoa 36 ei tehdä yhtään mitään, ei edes kkäynnistetä koska se on maaginen raja keuhkojen kehittymisen kannalta. että mun tarvii vaan rauhallisesti malttaa sinne asti.. kiva...
Sit se läväytti kattoessaan mun mittaamia arvoja, jotka siis ihan normaalei kaikki, että jos nää kerran näin hyviä on niin näiden takia saattaa olla että annetaan mennä laskettuun aikaan ja vaikka ylikin. MITÄÄÄÄÄÄÄÄ:mad: en ollu uskoa korvia, mä sanoin et hetkones, jos se on NYT jo kaksi viikkoo suurempi, en mä todellakaan halua yliaikaiseksi sitä viedä, tiä sitte miten isoksi se kasvaa!!!
No, tähän kuulema ei tällä hetkellä saada selvyyttä, että lääkärit sen sitten päättää...
no tottakai mut taidan soittaa sinne synnärille että mitenkä ne sen jutun oikein tarkoitti... et jos ei olekaan sokerivauva, ni terkkarin mielestä voidaan antaa mennä ylikin . HALVATTU!!!!! en suostu!!!!!

noh, onneks on tämä viikonloppu taas tässä :) remontti jatkuu, ja yläkerran eristys on viikonlopun avainsana ;) ihanaa että edistyy!!!

huhhei ja sit jälkikasvua herättämään kouluun :)

Littledeath onnea valmistumisesta! :flower:
Mua supisteli kuopuksen aikana rv 25 alkaen tosi kipeästi ja paljon koko loppuraskauden. Lääkärin sain vasta rv35 ja silloin oli kohdunsuu kahdelle sormelle auki. Lääkäri kehoitti vuodelepoon rv37 saakka koska oli varma että ennenaikainen synnytys tulee. En tosiaan voinut vain maata koska kotona oli 1v.5kk riiviö, kaksi koiraa ja 4 hevosta :D...
Joten liikuttua tuli, noin 20 kertaa meinattiin lähteä jo synnyttämään kun supistukset kipeitä ja jatkuvia. En nukkunut yhtään yötä viimeiseen kahteen kuukauteen kunnolla.
Niin vaan kävi että poika sitten syntyi vasta rv 40+1, syöksyllä toki, mutta sinnitteli loppuun saakka.
40min ehdittiin sairaalassa olemaan kun lapsi oli jo syntynyt.

Toivotaan että sullakin ne supistelut vaan on lieviä eikä tee mitään isoja muutoksia kohdunduulle.:hug:

Täällä liikkuminen saa mahan kipeäksi, joten koiran kanssa mennään vaan metsään. Kävelen siellä sellaisen reilun kilometrin ja koira saa juosta ja juokseekin kun yrittää pitää laumaa kasassa. Pojat menee siltä piiloon ja koira juoksee ihmisen luota toisen luokse ja laskee kaiken aikaa:"Minä, yksi, kaksi, kolme..." :LOL: Raukan päivystysvuoro kestää hänen omasta mielestä 24/7...

Peukut pystyyn että meidän ehkä tulevan tilan kosteuskartoitus menee läpi 21.12. Sitten päästäis muuttamaan vuoden vaihteen jälkeen. Pitäis tänään soittaa parista hevosesta... Ajattelin kaksi ostaa alkuun, ja kaveri tuo omansa meille ja sitten lapsille poni.
Onneksi mulla on tallityöntekijöitä jotka auttaa raskauden loppuajan ja synnytyksen ennen kun itse saan alkaa taas puuhaamaan kunnolla. Koirakuumekin on älytön, eilen löysin yhden yksilön mikä olis meille niin sopiva :heart:.

Miehen kanssa katsottiin koiria illalla ja mies halusi katsoa myytävät hevoset läpi. On se niin ihana kun on täysillä mukana kavioliitossa vaikkei hevosista ymmärrä tuon taivaallista.

dogitar hyvä että kaikki ok

tiinelli ja tyttövauva 26+2

Rv 28+0 !!! :heart: Tuntuu jotenkin helpottavalta olla näin pitkällä!

Mahan ympärys huimat 103cm :eek: kun normaalisti tuo taitaa olla sen n. 70cm.

Tässä tuoretta masukuvaa tältä aamulta tasa viikkojen kunniaksi!

~ miraci ja mini-mies rv 28+0 ~

Heippistä!

LD:lle onnea valmistumisen johdosta! :flower: Harmi, kun mummo tuollaisia on vaatimassa...

Peppioliinalle onnea poikalupauksesta :flower:

EX4 tervetuloa jutustelemaan!

Mulla onkin ollut helppoja aamuja tässä, kun aina on joku toinen vienyt esikon.. niin on itse saanut ihan rauhassa vaan ottaa nää aamupäivät. Eilen oli esikon viiminen pianotunti ja nyt oiskin yli kolmeviikkoa lomaa siitä hommasta. Mä olen ollut niin jotenkin poikki, että on tuo esikon kotiopetus vähän jäänyt ja se kyllä harmittaa. Kaupungilla käväsin hakemassa lahjan opettajalle, niin samalla tarttui mukaan vauvalle nalle ja tuttinauha, heräteostoksia :)

Musta tuntuu omituiselta, kun ilmeisesti tässä raskaudessa seuraava lääkärineuvola on vasta sitten tosiaan tuolla viikoilla 36. Viimeksi mulla oli kyllä jossain näitten viikkojen paikkeilla. Jotenkin tuntuu, että siihen on kumminkin vielä aikaa aika paljon...

Miehen lahja ei sitten harmainta haisua, että mitä... jotain cd:stä tais joskus höpöttää mutta empä tiiä... ei tommoselle voi mitään ostaa, kun sillä on jo kaikki.

Graavilohi oon ymmärtänyt, että voi syödä jos se on itse tehtyä tuoreesta kalasta. Homejuustoissa on listeriavaara, samoin tuorejuustoissa vaikka oiskin pastoroitua maitoa käytetty, toki riski on varmaan aika pieni kotimaisissa, mutta riski kumminkin.

Huomenna tosiaan lähdetään sinne ikeaan. Sain kuopuksenkin hoitopaikan järjestettyä, kun hän ei varmaan jaksaisi kyllä pitkään reissussa. Esikoinen saa sitten vanhempien kanssa vähän laatuaikaa, kun on joutunut nyt olemaan niin isoa tyttöä, vaikka oikeesti on vielä ihan pieni kumminkin.

Kivaa viikonloppua kaikille! :wave:

Mindi83 25+5

Huomenta :)

Uusille tervetuloa joukkoon :) Tänne kyllä mahtuu vielä tässäkin vaiheessa...

Paljon olis taas kommentoitavaa, sen siitä saa kun ei jaksa joka päivä kirjotella. Yritän nyt jotain kuitenkin...

Graavilohi ja aurajuusto: Mä kyllä olen syönyt, mut tosi pieniä määriä ja harvoin. Viimeks eilen koulun jouluaterialla molempia. Yleensä aura meillä menee ruokiin, eli kuumennettuna sitä syödään. Samaan kastiin menee maksalaatikko ja -makkara, molempia syön kyllä, mutta tosi harvoin.

Alkoholi: Ei oo tehny mieli pahemmin. Välillä kyllä tekis mieli ottaa vähän siideriä saunan jälkeen, mut mehu ja limsa on nyt korvannu sen. Tai sitten alkoholiton siideri :) Viineistä en ole koskaan tykännyt.

Influenssarokote: Olen ottanut, otettiin tytön neuvolassa molemmille. Ihan sen takia otin, kun en halua sitä enää meille, muutenkin ollaan sairastettu koko syksy. Pekoninuhaa en pelkää, mut rokotukset otettiin viime vuonnakin.

Itsensä ehostaminen ja pukeutuminen: Kuulun siihen kastiin, joka ei hirveesti jaksa stressata. Normaaliarkena (koulussa & töissä) käytössä on meikkivoide ja ripsien + kulmien kestovärjäys. Muuten en hirveesti jaksa meikkailla. Kauppaankin pystyn menemään ilman meikkiä. Vaatteiden suhteen en ole kovin kranttu, varsinkin ulkoillessa mulle on tärkeintä se, että pysyy lämpimänä. Tuulipuvut, toppapuvut yms. on siis täällä käytössä :) Tosin ei ne ihan 90-luvun mallia mullakaan ole. Toppahousut on tänä talvena halpismallia, kun ei viitsinyt ostaa kovin kalliita eikä nuo normaalit mahdu jalkaan.

Miehen joululahja: Paketista tulee villasukat. Mitäs meni kyselemään, että millon teet mulle ne sukat. Mun äiti tuo sit lisäks toiset sukat ja ruokatermoksen, kun sitäkin on toivonut. Mun mies tekee paljon metsähommia, harventaa omaa metsää, joten villasukat tulee tarpeeseen, eikä haittaa vaikka niitä olis muutamat liikaa.

Riitely miehen kanssa: Meillä ei oikeastaan riidellä. Tai mä riitelisin, mutta kun ei mies lähde siihen mukaan, niin ei se yksinkään onnistu :/ Välillä tekis ihan hyvää, jos se sanois mulle oikein kunnolla, mut ihan hyvä näinkin.

Raskausajan vaivat: Juu, ei sovi mulle tää ollenkaan. Esikoista odottaessa olin sairaslomalla viikolta 23 kun supisteli niin rajusti. Muita vaivoja ei sillon hirveesti ollut, mitä nyt närästi mutta sitä mulla on aina. Niin ja iskias meinas vaivata. Nyt sitten kärsitään kivuista ihan tosissaan, välillä en meinaa päästä kävelemään kun oon niin kipeä. Koko lantio on todella kipeä ja iskiaskin vaivaa. Närästys alkoi heti alussa :( Välillä on supistellu niin hirveesti, ettei tahdo saada nukuttua... Pitää tänään soittaa neuvolaan, kun ei tää tilanne kerran rauhoitu tästä. Lupasivat sieltä hommata mulle lääkäriajan, että pääsee tarkistuttamaan tilanteen.

ON: Tulihan tuota valitusta jo tuossa edellä.
Ens viikolla olis se sokerirasitus mullakin edessä. Tiedän kyllä tuloksen jo etukäteen. Yritin neuvolassa jo aikasemmin puhua, et onko ihan pakko mennä sinne, kun kerran mittarit yms. on jo kotona ja osaan niitä sokereita seurata itekin. Mut kuulemma pitää käydä, eli sinne siis. Ehtiipä siinä odotellessa tehdä noita miehen sukkia :) Neuvola-aika mulle laitettiin siihen väliin, ettei tartte ihan pelkästään istuskella siellä.

Nyt esikoinen kiukuttelee ja repii hihoista, joten on mentävä....

-JennyA ja pikkuinen 27+5-

Miracilla jo ihanan iso maha :)

Mun maha on erilainen kuin esikoisesta, joka oli tyttö. Silloin oli pyöreä ja nyt kasvaa eteenpäin. Yhtään kuvaa en ole mahasta ottanut. Esikoisesta oli tähän mennessä jo läjä kuvia :)

Peppioliina rv 30+0 POKS POKS!!! :D

Huomenta naiset :)

Täälläpä on ollut paljon keskustelua ja viestittelyä, kun oon ollut päivä poissa kuvioista :)

Ekaks yks asia jossa tarvitsen apua: TURVOTUS
Mä en enää tiedä mitä mä teen. Oma olo tuntuu kauhealta (ei siis ulkonäön vaan sellaisen turpeuden takia). Eilisestä noussut paino noin puoli kiloa ja sormukset tulivat saippuaveden kanssa pois sormista. Oon liikkunut (en liikaa, mutta sopivasti), juonut enkä ole vetänyt mitään mättösuolaista ruokaa, vaan normaalisafkaa.. Mä en oikeasti kestä tätä.. Sormet ovat, kuin nippu "sanonko mitä". Huulet, nenä ja koko naama jotekin sellainen, kuin olisi rääkynyt ja ollut järkyttävässä räkätaudissa. Onko siis teillä enää mitään konsteja mulle, kun keinot on jo käytetty? :headwall:

Turhamaisuudesta täällä on keskusteltu. Välillä olen turhamaisempi ja välillä taas hällä väliä-tyyppi. Ripsien kestopidennykset oon toivonut joulupukilta, kun sitten olisi sitä jotain kasvoilla jo valmiiksi. Samoin sisko ja äiti kysyivät, mitä toivon valmistumislahjaksi, niin haluan parturilahjakortin. Kun kerran vaatteilla ja kropalla ei enää keimailla, niin sitten naamalla senkin edestä :LOL: No ei kai.

Dogitar hyvä kun ultrassa kaikki hyvin!!!

Gorthaurille onnea uuteen kotiin.. kyllä vain maalla on oma etunsa, kun ei ole jonottamista ja odottelua, muuta kuin Agrimarketin kassalla alennusmyynnissä.. :D

Mielitekoja ei oikeastaan ole hirveästi ollut. Punkkua on tehnyt mieli, vaikka en ole oikein koskaan siitä tykännyt. Jouluna aion juoda aattona ja joulupäivänä aterialla mun vanhempien luona molempina päivinä yhden lasillisen meidän perheen vakio punkkua (joka on se ainoa, jota siedän).

Sitten ekan kerran kun astun synnytyksen jälkeen korkin päälle (koska ikinä se onkaan), uskon sietokyvyn olevan yhtä hyvä kuin ennen, ellei parempi :D Niin kävi esikon jälkeen ekalla ravintolakerralla. Nyt taitaa vain se seuraava kerta olla joskus 2012, jos silloinkaan...

Sikainfluenssaa en pelkää, enkä pelännyt silloin, kun se meidän perheessä vieraili viimesyksynä. Esikko sai tamiflut, mutta mulle ja miehelle ei tullut yhtään mitään. Olihan esikko kovassa kuumeessa ja kipeä, yöllä vähän pelkäsinkin, mutta kaikki meni hyvin. Omalle kohdalle en osaa pelätä. Infektio-osastolla ja eri infektiopotilaita hoitaneena ei paljon pöpöt ja virukset pelota..

Mahan malli mulla on selvästi muiden mukaan tyttömäisempi. Esikko oli selvä poika. Masu oli pallo edessä, mutta nyt olen levennyt sivullekkin. Muut luulee ja veikkaa ilmiselväksi tytöksi, mua naurattaa vain, kun tiedän kyseessä olevan mukavat sivuläskit jotka olen onnistunut hankkimaan :LOL: Veikkailkoon nyt, kun kerran ovat niin innoissaan arvuuttelemaan. Se on poika..... tai tyttö... Who knows :p

Riitely on mun mielestä niin ihmisistä ja niiden tempperamenteistä kiinni. Mä olen aika tempperamenttinen ja toistaiseksi vielä puran sen riittävän läheisiin ihmisiin. En ole pitkävihainen vaan kosahdan ja sittne 3 min kuluttua olen unohtanut, mistä suutuin :D Toki tunnen sellaisia pareja, jotka ovat vain niin rauhallisia ja tyyniä, etteivä tappele (tai toinen osapuoli on). Kaikki me ollaan niin erilaisia, mutta pääasia on, että suhde muuten toimii. Meillä riitelemällä putsataan ilma ja harvemmin sitä harrastetaan. Ei olla oikeastaan kunnolla riidelty kertaakaan, sanaharkkaa ja kiukuttelua on ollut säännöllisesti :)

Ex4 tervetuloa, toivottavasti kuopuksen kohtausten syy selviäis :hug:

Miracilla kyllä todella ihana masu :heart:

(.)
Eilen tuli tehtyä kaikki jouluostokset. Kaupungissa tuli sitten vietettyä 10-15 välinen aika. Muuten meni hyvin, kun hiljaa kulki. Jalat olivat vain TODELLA kipeät reissun jälkeen. Jouduinkin illan venyttelemään, ettei yölllä pakota niitä. Onneksi yö meni hyvin. Se turvotus vain vaivaa, kovasti. Sokerit olleet hyvät. Nyt pienelle kävelylenkille, jos tää tästä helppais..

GCS15 & Touko-Pouko rv 28+3

Heissuli vei!!

miraci: Tosi kaunis masu!!

Mahanympärys Täällä pötsin ympärys on 108cm nyt näköjään. =)

EX4 tervetuloa mukaan höpöttelemään!! =)

Miehen Joululahja Me ollaan tänäkin vuonna sovittu ettei osteta toisillemme mitään.... näin siis ollut jo useampana vuonna. Yhdessä hassattiin rahaa kotiin, uuteen telkkariin, autoon ja ties mihin, että siinä on lahjaa molemmille ihan riittämiin! ;)

Graavilohi Mä olen kanssa ymmärtänyt että itse graavattua saisi syödä ja varmasti tulen sitä itsekin herkuttelemaan. Meidän iskä valmistaa maailman kaikkeuden parhaat kalat!! :p

Alkoholi Tämä kanssa välillä himoitsee lasillista vinkkua... valkoinen tai punainen, kumpi vaan kävisi. Samoin välillä saunaan kaipais sitä olutta! Nuo alkoholittomat on aika pahoja! Mutta eipä tässä kauaa mene kun saa rauhassa sen lasillisen ottaa. =)

Itsensä ehostaminen ja pukeutuminen: Mulla tämä vähän vaihtelee. IKINÄ en kauppaan lähde verkkarit tms. jalassa, eli kyllä aina siistit vaatteet päälleni laitan kun kotoa poistun.... joskus porukoille mennessä voin ne verkkarit jättää vaikka yleensä kyllä on siistit vaatteet sielläkin päällä. Hiukset laitan vähintään ponnarille, poistun sitten mihin tahansa. Jos olen vaan kotona ja tiedän ettei meille ketään ole tulossa niin käytössä on ne verskat, meikkiä en laita ja tukkakin saa olla pörrössä.
Johonkin mennessä laitan vähintään sen meikkivoiteen kasvoille, mutta yleensä meikkaan kyllä koko lärvin... ja tämä siis ihan vaan itseni vuoksi. Itsellä mukava olo kun on mukamas siistinä! :D
Tosin voin kyllä meikittäkin kulkea, eli esim. synnärillä tuskin sen suurempia meikkailen.
Mutta nämä kaikki riippuu siis missä on, mitä tekee yms.

Närästys: Ihan mieletöntä. Laittaa suuhunsa mitä tahansa niin närästys on ihan hirveä. Rennietä kuluu ja paljon.... kun joskus nyt tulee lääkärineuvola niin pitää muistaa kysyä oisko tuohon jotain tehokkaampaa apua. Rennie kun ei oikeen meinaa helpottaa aina. Ja se kuulemma nostaa sokerit korkealle mikä rd:ssä huono juttu.

Raskausajan vaivat: niitä on ja paljon ja tuossa jälleen totesin että joka raskaudessa nämä vaan pahenee... ainakin mulla. Varsinkin issias- ja liitoskivut on ihan kamalia ja tosiaan joka raskaudessa mulla vaan aikaistunut ja pahentunut nämä vaivat! Nyt on nuo issisas kivut ihan kamalat... kippu on ihan mieletöntä ja liikkuminen todella hankalaa.

(.) Varoitus heti alkuun, eli tiedossa pelkkää valitusta ja rutinaa!!

Oon tämän viikon vaan itkenyt, kiukutellut raivonnut ja muuta vastaavaa. Tunnun olevan tosi elämän Aku Ankaa.... ihan kaikki menee vaan v*tuiksi.
Mehän ostettiin maanantaina se uusi auto.... no tiistaina lähdin äidin kanssa ostoksille ja kun sieltä alettiin lähtemään kotiin niin eipäs vaan tämä uusi kottero käynnistynytkään. Siinä on ilmastoinnissa/tuulettimessa joku vika, eli se ei sammu ollenkaan....ei siis ollenkaan lainkaan vaikka autosta sammuttaa virran ja ottaa avaimenkin pois.... tuuletin senkun vaan puhaltelee iloisesti. No se taas söi autosta akun ja näin oli laulu valmis. Siitä sitten suoraan ajettiin (kaveri kävi antamassa virtaa) korjaamolle ja siellä ne nyt sitten aikaisintaan ensiviikon tiistaina ottaa sen käsittelyynsä!! :kieh: No tietty tuo lasku menee nyt sitten täysin sen autokaupan piikkiin ja jos jotain positiivista tästä pitää hakea niin tuleepahan kokio auto huollettua nyt heti alkuunsa sitten kunnolla. Nyt jo kiukku vähän laantuu, mutta silloin tiistaina teki mieli potkia koko auto lommoille suutuspäissään! |O :ashamed:

Nooh, eilen sitten mies lähti pesettämään kaverin luo tuota meidän ykkösautoa ja hetken päästä sieltä soitti että kun oli saanut lumet harjattua autosta pois niin huomasi että joku on tölväissyt sen takaluukkuun.... siellä kaksi kivaa lommoa. |O Tämä tapahtunut jossain vaiheessa tässä kahden viikon aikana, ilmeisesti niihin aikoihin kun täällä oli oikeen kova lumipyry. Ja nyt siis tähän asti oli niin lumen peitossa koko auton perä ettei sitä huomannut. No koskaanhan me ei saada tietää kuka hiton ääliö siihen on tölväissyt vai onko joku tahallaan sille antanut kyytiä. Kun mies soitti tuosta, pillahdin poruun ja vollotin koko hiton illan.
Näiden kahden sattuman lisäksi paljon muita epäonnistumisia sun muita... KAIKKI vaan tuntuu menevän nyt perseelleen! Näissä auto jutuissa tietty kyse vaan materiaalista joka tulee korjattua mutta vituttaa kun pientä oravaa ja en vaan ymmärrä miten meille voi aina käydä näin!! :(

Eilen siinä vollottaessa murisin että tällä mun tuurilla tämä meidän vauvakin on kolmipäinen ja varmaan kaikki menee huonosti!! :(

Nyt sitten ryven täällä vaan kurjuudessani ja itsesäälissä ja olo on super kurja!!

Mutta toivotaan että ensi vuosi olisi sitten parempi... vaikka nyt just siihenkään en jaksa uskoa!

Sitten vielä muita juttuja... Tuossa selasin tämän ja kahden aiemman raskauden masukuvia ja aika hauskalta näyttää... joka raskaudessa vähän erilainen maha... liitän tänne nyt kuvat kaikista kolmestaraskaudesta ja nämä kuvat siis kaikki rv 24 otettuja!

Esikkoa odottaessa tuo masu ollut kyllä tosi pieni ja näissä kahdessa viimeisessä tuollainen pallo. Enemmän masun malli muistuttaa tuota toista raskautta mutta ei taida olla ihan niin terävä?

Hauskaa tälläinen vertailu! :D

Mutta nyt pitää käyttää leudommat ilmat hyödyksi ja painua pihalle vielä kun pakkanen on alle -20!! :wave:

Äksy Liro ja papunen 25+5

Yhteistyössä