~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

daizz Luin päivällä artikkelin vanhasta kaksplus lehdestä missä sanottiin että loppuraskaudessa naiseen iskee biologinen pesänrakennusvimma. Siinä myös todettiin että kun raskaus päättyy niin nainen saattaa jopa ihmetellä "järjettömyyksiin" menneitä siivouksia tai remppoja mitä tuli raskausaikaan tehtyä. :D
Tunnistan itsestäni samoja piirteitä.. Entinen suurpiirteinen nainen on nyt tarkka martta!
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:
Erityisesti triploille voimia!

Täällä päivät senku vähenee ja olo pahenee..
Elikkäs mua vaivaa öisin "kello kahden pahoinvointi".
Ja paine tuol luussa on välil niin kamalaa ettei käveleen
pysty ja jään makuultaan jumiin niin et mies joutuu mut
väkisin repiin pystyyn..ja vedet valuu silmistä..
Lisäks huimausta esiintyy ajoittain...

Olen toisaalta niin onnellinen että tää on kohta ohi, vaikka
leikkaus todella pelottaakin..
Ajatella...enää kaks yötä kotona! Hui!!
Eli ens kerralla istahdan tähän koneelle kahden lapsen äitinä!
Nyt saunomaan varastoon..ei se oikein sit houkuttele kun
on sitä jälkivuotoa..
Vikan kerran viikot näkyviin, ens kerralla ollaan jo vauvautuneena..

Tinttis 39+1
 
metsätähti Juu meil on vaa ulkosauna...ihan mahtava semmonen! =) Juur sieltä tultiin...ja muksut saatiin nukkumaan.Kyll maistu löylyt! B)
Mä tosiaan ihan ihmeissäní...tästä tarmon määrästä. :D Saas nähä jatkuuko huomenna..vai oliko vaan tämmönen yhen päivän piikkí.
En mä maksalaatikkoa syönyt...en.Vaan makaroonilaatikkoa...Lukiko tuolla et..maksa??!!Anteeks...ei nii pitäny lukea. :whistle: Makaroonilaatikkoa tosissaan tein kaks vuokallista ja sit sit tänää syötiin.Jäi huomisellekki.
Kyllä mä kai uskaltasin syödä maksalaatikkoaki vähä.Mut en ottas nii et söisin jatkuvasti... :p En onneks oo siihen himona. =) Maksamakkaraa oon muutaman kerran syöny...eik siit kai mitää suurempia haittoja ole jos vähissä määrin.Mut en vetäs viikottain.
Joo maksulaatikkoa siel luki..pieni kirjotus härö.Anteeks. :whistle:

mun muru juu oon mä tuosta kuullut että se voi iskee...voi iskee jo raskuden puolessa välissä raskautta.Mut mulla ei ollu sitä sillonkaan.Oon koko raskauden ollu väsyny ja virraton...kipeekin koko ajan.Ni tää pisti kyl naurattaa ja hymyilyttää ukkeliaki. :LOL:


Nyt on siistiä ja tehty ruokaa ja käyty koiran kanssa pikku lenkkikin..ja saunottu!!Mahtava olo!!Enk kipuile juurkaa...hyvin vähän.Mihin mun kivut meni...ihmeellistä tosissaan tää raskausaika.Pian se on ohi...

Mutta nyt mä lojahan sohvalle ansaitusti...jos harjailis hiukset...ja laittas ranskalaisenletin...ja kattelis telkkua.Just söin iltapalasta hieman täs samalla.
Nyt mä meen...näkee huomenna jatkuuko tarmo vai katooko se het yhen päivän jälkee... :LOL: On tää tämmöstä. :LOL:

Hyvää yötä...kömpikäähän kultienne kainaloihin.Pussailkaa...mä taidan mennä kerjäämään kainaloo... :p

Daizz.......
 
ONNEA kaikille vauvautuneille ja voimia vielä odottaville. Triploille taistelutahtoa ja heidän vanhemmilleen jaksamista.

Tänne syntyi poika rv 39 25.2 .
Kotiuduttu on ja totutellaan arkeen.

T: Palstahiljaisuutta pitänyt Rauna
 
Valtavasti onnitteluja kaikille vauvautuneille!! :flower: :flower: :flower:

Kiitoksia minultakin kaikille onnittelijoille. Meillä on kaikki hyvin. Lucas on hyvin rauhallinen ja kiltti, paitsi silloin kun on nälkä, niin silloin pitää saada maitoa ja heti. Silloin saattaa huutaa kovaakiin, eli siis aika kärsimätön ;) Se syö hyvin, ja paino on jo 3040g, noussut 200 grammalla vajaassa kahdessa viikossa! mun muru sanoi ihan oikein, on se pieni oikea rakkauspakkaus :heart:

Vauva-arkeen totutteleminen vie aikaa ja energiaa... Siksi en ole täällä päässyt käymään vähään aikaan.

Haleja kaikille edelleen odottaville!!

Minna ja Lucas nyt 2 viikkoa ja yksi päivä :heart:
 
Kiitokset onnittelijoille :heart:

Ja jaksamista vielä nyyttiään odottaville! Mulla meni synnytys ja sairaalassaolo niin nopeesti ohi että en meinaa edes tajuta jo synnyttäneeni :LOL:
Vauva on kiltti ja aivan mahdottoman suloinen :heart: Nukkuu,syö ja välillä jaksaa jo seurustella äitin ja vieraiden kanssa. Vieraita meillä on tosiaan ravannut ihan riittämiin, mikä on kyllä toisaalta ihan mukavaa. Huomenna ei taida olla ketään tulossa,mutta maanantaina sitten taas jatkuu.

Ollaan kyllä ihan koko perhe täysin vauvan lumoissa! Esikoinenkin oli juuri äsken ihana; luin iltasadun niin halusi vauvan viereensä pötköttämään ja sanoi vauvalle "olet kyllä ihana. isoveli rakastaa sinua niiiiiin paljon ettet tiedäkkään" :heart:

Mysti ja Ruttu 4vrk
 
Onnea kaikille uusille vauvoille täältäkin!


Onko täällä ketään joka ei aio ottaa synnytyksene mukaan omaa musaa? Ja joka ei ole hankkinut rentoutus cd:tä? Itse en käyttänyt esikoisen aikana kumpaakaan enkä nytkään, mutta kun muiden juttuja lukee niin alkaakin epäillä tarpeellisuutta... Vaikka siis kukin tyylillään.

Mä muistan esikoisen aikaan sellasen sairaalasta, että kokoajan oli likanen olo, paita maitotahroissa jne. Suihkuun ei muka päässyt koskaan, kun pelkäsin että vauva heräisi sillä välin jne. Onko muilla tällästä ongelmaa ollut?! Näin synnytyksen lähestyessä sitä kyllä alkaa kehittää ongelmia vähän kaikesta :LOL:

Täällä myös ilmassa jotain hassua energiaa toisinaan. Tähän saakka ollut niin raskas olo ja nyt yhtäkkiä mikään paikka ei kolotakkaan vaikka masu onkin valtavimmillaan. Mistä lie johtuu... :/

Mötkylä 38+2
 
Triploille :hug: ja voimia ja muillekkin vauvan saaneille onnea!

Meillekkin tuli 3.3 klo. 13.11 poika 2945gr ja 47cm, rv oli 38+2.

Supistukset alko 6.30, tuli heti 5 min välein, sitä ennen en ollukkaan tuntenu yhtä ainuttakaan supistusta. Sairaalassa olin klo. 09 jälkeen. Mies ehti töistä, keikkavuoroa teki joten ei kehdannu jättää väliin, saliin n. 20 min sen jälkeen kun poika oli synytnyt. Synnytys meni hyvin, edes pienintä naarmua ei tullut mutta toisin kun esikon kanssa niin tällä kertaa sekä supistukset ja ponnistusvaihe oli oikeasti kipeitä, esikon kanssa en tuntenu oikeastaan minkäänlaista kipua. Ja molemmat synnytkset oli siis ihan yhtä 100% luomuja.
Eilen oltais voitu kotiutua mutta pojalla verensokerit oli hieman matalat ja mä en suostunu ottamaan vastaan mitään lisämaitoa kun tiesin miten hyvin maito mulla nousee, eli tänään sitten päästiin kotiin.
Esikko on ainakin vielä tässä vaiheessa aivan rakastunu pikkuveljeensä... :heart:

Fantaihana ja poika 3vrk
 
Imetyksestä uusinta tietoa. Tämä on jo joillekin tuttua. Mun ex neuvolalääkäri tosin oli vain 4kk täysimetyksen kannalla. Oli jossain seminaarissa ollut kuuntelemassa uusimpia tutkimustuloksia. Itsekin varmaan täysimetän "vain" 3.5-4kk. Sitten siirryn osittaiseen imetykseen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yli+puoli+vuotta+kest%C3%A4v%C3%A4+t%C3%A4ysimetys+saattaa+lis%C3%A4t%C3%A4+allergiariski%C3%A4++/1135235384805
 
onnea taas kaikille uusille äideille :) eihän tässä enää pysy kärryillä ollenkaan :LOL:

Mötkylä mä en myöskään aio mitään musiikkia ottaa sairaalaan.

mä en ees pelkää koko synnytystä ainoastaan pelottaa jos satun repee pahasti tai jos väliliha joudutaa leikkaa. mut sit kun oon näit teidän juttuja lukenu niin oon huomannu et moni jännittää tai sit synnytys pelottaa ja tulee sellai olo et miksköhän mua ei edes jännitä vaikka luomuna ajattelin yrittää ja ensimmäinen synnytys kuitenkin edessä.. ihan hassua..

nanakuu 36+6 (muutaman tunnin päästä poks)
 
:heart: ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT SAANEET JO PIENET RAKKAAT SYLIIN :heart:

Anteeksi en viitsi laittaa nimiä etten vaaaan unohda ketään, taisi tämän päivän aikana olla tullut jo 4 vauvauutista. :heart: Ihanaa.

Täällä ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Paitsi että muuten tänään turposi ekaa kertaa jalat. Kyllä pistelee nyt ja kiristää. Auh! Pitääpä mennä taas nostaan ne ylös, jos vaikka auttaisi.
 
Miimolle onnea pikkutytöstä :flower:

Ranualle
onnittelut pienestä pojasta :flower:

Fantaihanalle onnittelut pienestä pojasta :flower:

daizz: mulla on ollut nyt muutama tehosuperpäivä...ja näyttää siltä, että sama meno jatkuu tänäänkin :D tää taitaa olla sitä pakonomaista pesänrakennusviettiä :)

Eilen ompelin 20 läppää ja kinnitin ne lisäläpiksi noihin äitiyspakkauksen kestoihin, 8 kestonaamanpuhdistuslappua sekä yhden kauppakassin. Tänään ohjelmassa on vielä 4:n kauppakassin teko, seinälle laitettavan säilytyshärpäkkeen teko (teen sellaisen kankaan jossa taskuja vaipoille yms.) ja kestohedelmäpussien tekoaa. Eli anoppilaan pitää matkata, kun siellä on saumuri jolla se huristelu sujuu nopeammin, kuin tavan ompelukoneella joka löytyy multakin.

Mies oli siivonnut kotia, imuroinut, pessyt lattiat, vienyt pinniksen makkariin ja laittanut keittiön kaappeihin lapsilukot sillä aikaa kun mä olin lasten kanssa anoppilassa, eli silläkin taitaa olla joku pesänrakennusvietti :LOL:

Mötkylä:
mä en kuuntele mitään musiikkia synnytyksessä, koska en moiseen pystyisi keskittymään enkä usko että mua mitkään rentoutumismusiikit auttaisivat. Mua ottaa se koko synnytys niin paljon päähän, etten halua sitä oikeastaan edes ajatella. Ja kaksi synnytystä kokeneena tiedän, ettei se kuitenkaan mene siten miten olen ajatellut, eli todennäköisesti jos musiikia hankkisin niin syystä tai toisesta en sitä sitten vois kuunnella :LOL:

Ja tsemppiä pippalle, toivottavasti pääset tositoimiin!!

Chef ja nöttis 37+6
 
Onnittelut Rauna ja Fantaihana! :flower: :flower:

Tsemppiä pippalle! Toivottavasti supistuksetkin nyt alkais.

Mötkylä en ole ajatellut mitään musiikkia ottaa synnytykseen. Ja en myöskään osais sellasta rentoutusmusiikkia kotonakaan kuunnella, joten ei ole minulla ainakaan hankinnassa sellasta levyä. Mutta toki muuten siis aion mp3 ottaa sairaalaan mukaan.

epäusko :hug: samaan seinään täällä päätä hakataan.. Jos jollekkin muulle kuin itselle tässä synnytyksen alkamista toivoo niin tällä hetkellä olisit varmasti kärkijoukoissa!

minjoh 40+5
 
Oikein paljon onnea vauvatuneille eli ainakin Miimon, Rauna ja Fantaihana! :flower: :hug: Pahoitteluni, jos joku on unehtunu välistä :ashamed:

pippa, tsempit nyytin hakuun! :)
daizz, mulla nuo tarmonpuuskat tullu ja menny koko raskausajan :LOL:
epäusko, varmasti turhauttavaa :hug: Toivotaan, et HYVIN pian alkaa sielläkin tapahtua!
Supistuksia kaikille niitä janoaville!
Tervetulot joukkoon Jonski07 :wave:
Tinttamaaria, voihan räkä :/ Toivottavasti olo helpottuu pian. Esim. vaikka synnytyksellä :p

Näin taas viime yönä unta Mimmuraisen vauvauutisista eli hän laitto mulle tekstaria vauvan syntymästä ja harmikseni en muista siitä viestistä muutako sen, et tyttö tuli ja synnytys kesti kaikkiaan n. 10h B) Pitää vissiin alitajuisesti myötäelää muiden tulevia synnytyksiä kun oma tuntuu vielä(kin) niiin kaukaiselta :LOL:

Tänään pitäs käydä kakkukahveilla mun vanhemmilla ku isälläni synttärit, muuten tää päivä menee leppoisissa sunnuntaitunnelmissa ja lumitöitä tehdessä (onneks en oo kyllästynyt niihin tänä talvena!) Pikkuinen elelee vielä täysin omaa elämäänsä masussa, onneks sentäs vähän rauhottunu ku nukkuukin jopa öisin (tyyntä myrskyn edellä??) Turvotus on jotain megalomaanista mut kaippa se sitte synnytyksen jälkeen lähtee. Muuten vointi ja olomuoto hyvä. Vauva ei tunnu olevan kovin ylhäällä muttei viel alhaallakaan. Kivuttomia supistuksia riittää vaik muille jakaa mut eipä paljoa muuta. Eilen tein viimisen suursiivouksen ennen vauvan syntymää (vaikka jotenki semmonen olo, et ehin kyllästyä tähän oottamiseen niin monta kertaa, et paritki siivoukset ehin tehä :D ) ja kannettiin pinnis meän makkariin. Olipa outoa katella sitä siellä :eek: Mieski sanoi, et omituista nähdä se siellä mut kaippa sinne kohta se tuhisijainenkin tulee :heart:

Nojoo, takas nauttimaan leppoisasta päivästä miehen ja pojan kans :) Jään taas taustoille ootteleen lisää vauvauutisia :attn:

mobic ja kevätpörriäinen 37+4 (näillä viikoilla esikoisesta alko kohdunkaula kypsyä ihan tosissaan ja limatulppaa alkoi pukkaan, joten jännäilläänpä täälläki.. :LOL: )
 
Heissan!
Ihan kuin omia kirjoituksia lukisi...
Daizz ja muut Täällä on eilen kanssa siivottu 7 tuntia! Pesty lattiat, vaihdettu huoneissa järjestystä ja tehty kaikki rästihommat pois. No alaselkä mulle tulee kipeeksi kun noin huhkin, mutta muuten olo on mitä mainioin =) Paras olo tämän raskauden aikana ikinä. Olenkin miehellekin välillä sanonut, että nyt tuntuu kuin masua ei välillä olisi ollenkaan!!!
Päivät käyvät joka tapauksessa niin vähiin, että mulla ei muutenkaan ole kiire synnyttämään. Tulee kun tulee. Tosin huhtikuun 10. pv pitäisi lähteä Lappiin, joten olishan se kiva jos ennen sitä.... :LOL:

Aurinkoista sunnuntaita kaikille ja onnea vauvansa jo saaneille!!! :flower:
Ihanaa kun täällä tapahtuu nyt joka päivä!

Hani-pöö & nöösi 36+6
 
Salli79 onnea pojasta=) :flower:

Rauna onnea pienestä nyytistä=) :flower:

Fanatihanalle ja koko perheelle onnea uudesta perheenjäsenestä=) :flower:

Jonski07 tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

mysti ihanasti on isoveli sanonut pienelle=)

Mötkylä :wave: Mulla ei oo kertaakaan ollut omaa musaa mukana enkä ota nytkään.En oo ees huomannut että salissa ois ollut mitään radiotakaan päällä kun oon synnyttänyt.Mulla synnytykset on tosin ollut niin nopeita et ei siinä paljon oo ehtinyt musaa kaivata:)
Mä kävin esikoisen ja kakkosen aikaan suihkussa kun mies oli käymässä ja se oli sen aikaa vauvan kanssa ja ainahan sen voi viedä kansliaan jos haluaa käydä suihkussa:)
Mut sitten kotona käyn varmaan silloin suihkussa kun mies on kotona kun noi kaks vilperttiä on vauvan seurana niin se ei välttämättä oo ihan viisasta, kun ikää ja järkeä on vasta vähän.


pipalle zemppiä=)Toivottavasti tilanne tuosta kehittyy hyvää vauhtia ja pääset pian synnyttämään =) !
 

Yhteistyössä