~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

salva78 ja Mysti, myös teille lämmin onnitteluhali! :hug:

Odottelen, että pyykkikone lopettaa mylläämisen ja tulin vain pikaisesti katsomaan että onko kukaan ehtinyt kirjoittaa mitään uutta muutamassa tunnissa - huimaa, että olikin kaksi uutta vauvaa :heart:
 
ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!!! :hug:

tahtoisin jo itsekkin.. :D

Lantion pyörittelyä pyydän anteeksi että en oo tajunnu tänne kertoo asiasta. Siirtyny enemmän fb:n puolelle toi kirjottelu.. mutta tosiaan.. :D
Mun täti sano toissa päivänä että hän oli pyöritelly lanteita ja oli sillä sitten vaikutusta..
lantio antaa synnytyksessä paremmin periksi ja alkaa supistuksia tulemaan. :)
Minä ainakin oon huomannut että itsellä alkaa supistukset tuosta että pyörittelen lantioo, mutta jotenki se vaikuttaa myös aineenvaihduntaan, nimittäin tuntuu että vessassa saa käydä monta kertaa.. :D vaikka musiikkia kuuntelee ja heiluttelee lantiota menemään. :)

Nii että tuossa on yks keino saada synnytystä käynnistymään.. :) mutta kuten varmaan luitte että lillastina oli kärsiny koko yön kivuista.. (oli myös täälläkin päin) :D että varautukaa ettette nuku yöllä. :)

Mutta lissää tekstiä tulloopi kunhan oon käyny neuvolassa. tunnin päästä pitäisi lähtee tallustelemaan.. ja matkaa on 2,5kilsaa, eestakas 5kilsaa.. huoh. :/
Tänään neuvolassa rutiini tarkastukset.. ja sitten siihen streptoon liittyen on sitten lääkäri aikaki.. jospa tällä kertaa lääkäri viitsisi kurkata tuonne alas ja kertoo mulle että onko paikat auennu enemmän. :)

mussu ja tomppa 40+2 :heart:
 
Salva78 ja mysti onnea vauvoista =) :flower:

Salva78 mäkin oon utelias kuulemaan et miten se niin pitkään kesti :eek: ?Tulehan kertomaan kun jaksat ja ehdit.

(.) Yöllä oli taas huono olo, mut vessaan asti ei onneksi tarvinnut lähteä.Nytkin vähän kuvottaa, niin kuin eilenkin aamulla.En tiedä sit onko tällä aamukuvotuksella jotain tekemistä noiden rautatablettejen kanssa jotka aamulla otan, hedelmän ja kylmän tuoremehun kanssa.
Nyt vasta on alkanut mieleen hiipiä ajatuksia synnyttämään lähdöstä, sairaalassa olosta ja kotiutumisesta et ehkä se synnytys sieltä lähestyy kun mielikin alkaa pikkuhiljaa siihen valmistautumaan.
Tänään on ohjelmassa perhekerho jonka jälkeen pääsen sinne karvarille laitattamaan hiuksiani=)
Eilen ostin netistä muutaman uuden keston, kun oon niitä tuolla kakkosella käyttänyt niin ahkerasti kun kolmea on pesujen välissä pystynyt ja välillä on hrmittanut kun kaikki on ollut yhtä aikaa pesussa tai kuivumassa, mut kohta niitä riittää mun laskelmien mukaan kahdeksi päiväksi:)

Mä sain jo säteitä kun kesken tän mun kirjoittamisen tää näyttö pimeni ja kone sammui, mut tää tekstipä palasi tähän ihan itestään vaikka en ollut tätä tallentanut tai mitään=) =)

Multa hajos just mun ainoat äitiyshousut :kieh: Hyvin ne on kyllä viis odotusta palvellut et en oo kyllä yhtään pettynyt niihin.
Oisko se enne et kohta tää vauva täältä syntyy :D No onneks mulla on pari masutuubia niin pärjään nää viimeiset viikot vaikka istuessa kyllä omat huosut (paitsi noi lökärit) painaa vähän ikävästi tuonne alavatsaan :/

Metsätähti ja onnenjyvä 39+2
 
Vauvautuneille isot onnittelut! :heart:

Josko sitä itsekin jossain vaiheessa perässä :LOL: :LOL:

Lantion pyöritystä joo harrastettiin pikaisen synnytyksen käynnistymisen toivossa. No supistuksiahan se aiheutti ihan kivasti, ei siinä mitään. Ja kaipa niistä oli jotain hyötyäkin.
Kattelin telkkaria varmaan pari tuntia ja samalla pyörittelin siinä ohessa... että tulihan sitä tehtyäkin, en nyt ihan koko aikaa, mutta kuitenkin. Ja seuraava yö olikin tuskaista. Nukuin yhteen putkeen noin 1½ tuntia. Muuten torkuin 5-15 minuuttia, juoksin vessassa, supisteli ja kärvistelin. Että omalla vastuulla tosiaan :LOL:
En tiedä oliko tuolla oikeasti mitään tekemistä asian kanssa, mutta yritin kuitenkin. Alkaa olla niin epätoivoinen näiden suppareiden kanssa, että on valmis kokeilemaan kaikki tyhmimmätkin päähänpistot :headwall: :kieh: :kieh:

Kaveri käski mennä ostamaam rosmariiniöljyä ja levittää sitä ranteisiin, hieroa vasemman jalkasi kehräsen luun sivusta.. Sekin pitäisi tehota. Ei vain öljyä ole täältä löytynyt, joten en ole kokeillut sitten sitä keinoa...

Nyt olen jo ottanut kaksi niistä homeopaattisista pillereistä, jotka sain eilen synnäriltä syötäväksi. Niidenkin pitäisi tehota tähän käynnistykseen. Paha mennä sanomaan, kun supistelee kuitenkin. Voihan ne tehota, mutta voisihan nämä supistukset tulla muutenkin, kun eilen on kuitenkin ronkittu niin paljon....

Mutta nyt lähden laittamaan pyykin kuivumaan, ettei jää koneeseen seisomaan...
 
Onnea kaikille nyytin saaneille :heart:

Täällä on kääntöyritys takana ja eipä se vauva sopinut enää kääntymään eli suunniteltuun sektioon mennään, kun en halua synnyttää perätilavauvaa. Vauvan syntymäpäivä tiedossa ja nyt elellään sen mukaan. Täytyy myöntää, että on vähän sekavat fiilikset. Olin ensin kääntöä vastaan, mutta lääkäri yli puhui mut ja kun kokeltiin niin tuli hyvä mieli, eli kannatti kokeilla niin ei jäänyt vaivaamaan, että miksei kokeiltukaan. Alatiesynnytys olis ollut toiveena, mutta tällä kertaa näin ja se on otettava mikä annetaan. Palkinto on se paras asia ja synnytystavan unohtaa varmasti hetkessä, vaikka haava muistuttaa itsestään pitkäänkin. Pääasia, että vauva saadaan turvallisesti maailmaan! :)

Ei mene kauaa kun tässä jokainen on jakautunut ja saanut ihanan tuhisijan vierelleen :heart:
 
Lämpimät Onnittelut Salva78 ja mysti! :heart:

uppula: Mulla vähän samanlainen tilanne, kun sulla et nyt isompi vauva tulossa kun muut ovat olleet! nyt oli painoarvio jo n.3700g ja viikkoja 38+ tai 39+, ultrien mukaan ois 39+3 jotain, muttei oo tuota la.aika muutettu vaik oli jo eka ultrassa viikon isompi!Meillä muut lapset ovat olleet: 2840g, 3190g, 3080g ja 3290g niin nyt sit vähän isompi, vaikka moni onkin sanonut etteihän tämäkään nyt niin iso ole, mut tietty on tottunu et olleet sen n.3 kilon vauvoja!

anri&masuvauva rv 38+3 tai (39+)
 
Heips kukkuu!
Onnea taas uusille vauvautuneille :flower: :heart:

Mulla oli tänään neuvola ja en kyllä halua enää ollenkaan mennä neuvolaan :| Meidän neuvolanainen on sellanen max 45kg ja 170cm pitkä todella hoikka nainen ja koko raskauden hän on valittanut painostani ja taas tänään. Kauhea ihmetteleminen että miten olen voinut noin paljon lihota ja sitten hän katsoi lähtöpainoni ja totesi että siitäkin on pitkä mata normaalipainoon :ashamed: vaikka siis viimekerralla kun oli sijainen hän lohdutti ja sanoi että tässä loppuvaiheessa tuota painoa saa tullakkin ja hän vielä sanoi että lähtöpäinostani 7-8kg pois niin on jo todella hyvä.. Jotenkin vaan tosi masentunut olo. Tiedän itsekin lihoneeni ja näen ja tunnen sen enkä todellakaan ole siitä iloinen, ja myönnän että syön herkkuja mutta jotenkin olen vain antanut itselleni lupaa että nyt kun on raskaana saa hieman hemmotella itseään. Tuli vaan neuvolakäynnistä sellainen olo etten enää ikinä millään tavalla pääse normaalikokoiseksi :( Nyt on kyllä niin valas-olo :ashamed:

( . ) supistelut olleet tosissaan nyt melkein viikon vähemmällä, siis harjoitussupistuksia on päivittäin mutta ei noita synnytyssuppareita.. Voihan se olla että tämäkin tästä vielä yliaikaiseksi menee, vaikka onhan laskettuuan aikaan vielä aikaakin. Esikko syntyi rv 40+6. Ensi viikon tiistaina on lääkärineuvola ja sillon sitä sitten kuulee että onko tuolla alhaalla tapahtunut mitään. :)

Närästys on taas palannut :/ se oli jo tovin tässä välissä pois ja nyt se on taas saapunut, viimeyönäkin heräsin siihen kun suuhun virtaa vatsanesteitä :| sitten vaan Rennietä kehiin ja puoli-istuen sitten täytyi loppuyö nukkua. Onneksi se varmaan siitä sitten kohta helpottaa, kunhan vauva vaan putkahtaa ulos :)

ellu07+ tytsy 38+2
 
*

Nyt on meillä kolme taistelijaa Lastenklinikalla. Eilen 4.3 leikattiin rv 31+4 tilanteessa useista eri syistä johtuen jo tässä vaiheessa. Maanantaina vielä lääkärit laittoi leikkurivarausta maanantaille 8.3, mutta sitten B-vauvan vointi romahti ja sektioon mentiin vauhdilla. Onneksi oltiin sairaalassa!

Neiti A, Ella Alexandra oli syntyessään 1730g 36cm (paino tarkka, pituus ei)
Neiti B, Emma Belinda oli syntyessään 955g 34cm (paino tarkka, pituus ei)
Herra C, Eeli Christian oli syntyessään 1640g 38cm (paino tarkka, pituus ei)

Tytöt on hengityskoneessa molemmat, eilen illalla Emmalla oli hengityspysähdys, josta elvytetiin ja neiti jatkaa taistoaan. Hengityspysähdyksen lisäksi Emmalla on aivoverenvuoto, jota seurataan. Hän on ainoa kolmesta, joka on hätäkastettu, muilla nimet on vielä epäviralliset. Tytöt on kärsineet feto-fetaalitransfuusiosta ja nyt seurataan todella tarkkaan mihin tilanne menee heidän kohdallaan. Varpaillaan elämistä seuraavat päivät siis. Eeli on nasaalissa, hyvävointisin kolmesta, mutta sydäntä seurataan yhä, tänään tulee kardiologi ultraamaan sydämen ja jatkot selviää siitä. Itse pääsee juuri ja juuri sängystä ylös, onneksi mies saa olla täällä (ollaan perhehuoneessa) ja hän sitten käy aina lapsia katsomassa. Minä näin Ellan ja Eelin ihan vilaukselta salissa ja sitten sain valokuvat heräämöön katsottavaksi. Eeli oli ainoa, joka karjaisi kunnolla syntyessään! Lapset näin eilen myöhään illalla kaapeissaan, kun mies käytti minua pyörätuolin kyydissä teholla, oli kyllä melkoinen reissu, kun Emma juuri silloin sitten aloitti sen apneoinnin joka johti hengityksen pysähdykseen. Ajatukset on teholla suurimmaksi osaksi, nyt piti tulla miniläppärillä ja mokkulalla katsomaan, onko maailmalla tapahtunut mitään ja laittamaan viestiä ystäville ja sukulaisille lasten tilanteesta.
 
Triplat-74 paljon voimia sinne koko poppoolle. Ja tietysti paljon onnea mahtavan katraan saamisesta :flower: :heart: :hug: Toivotaan että vauhdikkaan alun jälkeen alkaisi tasottumaan ja pääsisitte äkkiä porukalla kotiin :hug:
 
Tännekkin neuvolasta

RR 119/77
Hb 109
Painoarvio n. 4kg
Ja kohdun suu auki n.3cm
Kohdun kaulaa ei oo enää ollenkaa..

Sieltä se tulis jo.. Lääkäri tökki minkä kerkesi että sais jotain aikaseksi..
ja sano että kalvo tuntuu ja ehjä on.. ja vaavin pää tuntu. hui.. on se jännää ajatella että siellä se on jo niin lähellä... :D
 
Parin päivän aikana on tullut niiiiin paljon tekstiä ja niiin paljon uusia vauvoja :) Onnea kaikille uusille äideille :heart: Ja triplat 74 jaksamista ja toivotaan et vauvoilla vointi paranee ja pääsette kaikki kotia nopeesti!

Sit omia vointeja..

Täällä on palattu sairaalasta eilen kotiin ja nyt jo parempi olo. Sairaalassa pistivät huoneesta valot pois ja telkkaakin katoin hyyyvin vähän koska päänsärky oli niin kova ja paineet koholla. Sit alko illalla laskee ja aamulla paineet tosi hyvät ja pissa puhdas niin lääkäri laski kotiin sillä ehdolla et kotona pystyn mittailee ja ehdottomasti levossa ja heti takas jos paineet kohoaa. Eilen illalla sit alko taas jysäri ja paineet kohos, niin soitin varalta sairaalaan ja sanovat et ottaa panadolia ja nukkuu pimeeseen huoneeseen. Aamulla jos ois ollu paineet koholla niin ois pitäny mennä sairaalaan mut aamupaineet oli 110/61 eli no hätä :)

Sairaalassa supisteli tosi paljon ja useasti kun katsoivat käyrää niin 5-7 supistusta säännöllisesti tunnin aikana ja suht kovia mut hänpä päätti silti pysyä vatsassa :/ Virtauksissa oli ultrassa pientä kireyttä ja vauvahan on suht pieni niin siksikin lääkäri otti tarkkailuun osastolle. Nyt siis 37+4, painoarvio 2 päivää sitten 2560g. Mut kuitenki kasvua viime ultrasta jonkin verran oli tullu niin kuulemma ok. Et sellaista. Verta vähän on vuotanu, mut johtuu tosi kivuliaasta sisätutkimuksesta ku lääkäri kokeili lantion koon jne..

Supisteli kauheesti osastolla ja käyrissäkin näky tunnin aikana 5-7 supistusta ja hoitaja jo nauro et sieltä se pikkuhiljaa alkaa tulla. Mut sit ne supistukset loppu eilen :headwall: Et sellaista. Vanhaa verta vuotaa edelleen ja mietin välillä et lähteekö limatulppa pikkuhiljaa, kun sellaista hieman liman sekaista vuotoa mut taitaa johtuu edelleen kai tosta sisätutkimuksesta.. Mut nyt huilimaan!

LM & Pirpana 37+4
 
Triplan vointeja ja vauvojen vointeja oli mielenkiintoista kuulla. Toivon vauvoille hyvää selviytymistä, kunnon ruokahalua ja palautumista rankasta maailmaantulosta :heart:
Olkoon aika armollinen ja vahvistakoon pian pikku-ihmiset!

Oma vointi:
Jouduin käymään lääkärissä tänään rajun ja pitkään jatkuneen flunssa-kurkkutaudin takia. Rajusta olosta huolimatta lääkäri ei onnekseni löytänyt muuta vikaa kuin klassiset flunssaoireet eli turvonneen nenukäytävän. Labraankaan ei lähetetty, eikä mitään! Nyt parantelen oloa kuumalla kaakaolla olo hyvin huojentuneena :)
Niin ja kuumetta ei taudin rajuudesta huolimatta ole ollut!
 
Onnea AlinaMW, Mysti, Salva-78 ja Triplat-74 :flower: :heart: KOvasti voimia ja hyviä vointeja kaikille. Erityisesti suojelusenkeleitä kolmosille. Toivottavasti vaikean alun jälkeen pääsette selville vesille ja pikku hiljaa kohti tavallista arkea.

LillaStina onko sulla lähtenyt limatulppa?

Täällä on nukuttu huonosti jo kaksi yötä. Toissayönä vatsa veti kovalle ja viime yönä supistuksissa alkoi olla jo voimaa. Tosi lystiä, kuten Anri82 jo sanoi kun yöllä tulee hetken melko säännöllisiä suppareita, mutta loppuvat aamusta. RAskaaksi käy, jos vielä pitää sen viikon ja neljä päivää vähillä unilla mennä ennen käynnistystä. Päivisin tulee muutama hassu yksittäinen kaveri...
Pitäis jaksa ajatella, että joka päivä synnytys on lähempänä kuin aikaisemmin. Vauva on nyt kokonaan laskeutunut ja kiinnittynyt (ei ollut viime viikolla). Lisäks eilen se kolmas s sai aikaan, että limatulppa irtosi JEE! Vähänkö tulin iloiseksi. ÄLLÖVAROITUS! Se oli kunnon ruskea n. 1,5x2 cm löllykkä. Ihan kuin kuukautisten aikaan saattaisi tulla maksottuneita limakalvon palasia. Tänään tuli sitten vielä vähän sen jämiä. Viimeksi limatulpan irtoamisesta synnytykseen kesti n. 4 päivää, joten olen kovin toiveikas, ettei tarttis sinne käynnistykseen odotella. Mut ei tarttid huomenna syntyä, kun pojalle varattu hoitaja on huomisen reissussa.

Pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtää edes hiukan teitä, jotka olette kärsinee kivuista jo pitkään. Jaksamista teille. :hug: Itsellä taita olla nämä viimeiset hetket tuskaisia, muutta muuten olen kyllä helpolla päässyt. Ehkä siksi tämä ns.lisäaika.

Jos jaksais tänään käydä vielä messuilla, jonne mies kovasti tahtoisi.
epäusko ja nassukka (jonka liikkeet tekee jo tosi kipeää) 40+5 :headwall:
 
Limatulppahan irtos jo aikoja sitten... Onkohan siitä nyt jo sitten yli 10 päivää? En jaksa selata sivuja taaksepäin... Esikosta 8 päivää irtoamisesta lähti tuleen ipana pihalle, mutta tässä nyt on jo menty yli sen... Joo-o... olis viime viikon lopulla tullut sen mukaan.
Tiedä sitten mikä tässä nyt kestää...
 
onnea kaikille vauvautuneille =) triplat-74 ja perheelle erityisesti paljon voimia ja suojelus enkeleitä :hug:

mulla kohta lähtö edessä tuonne ikeaan. huh mietityttää jo nyt kuin kipeä olen sitten illalla mutta ei voi minkään en oo mistään muualta löytäny pinnikseen muotoon ommeltuja lakannoita nii se on nyt niitä sitten lähettävä hakemaan =D
olo on ihan hyvä ja paineetkin pysyny kurissa nyt kun sai sen lääkityksen!

nanakuu ja mönkerö 36+5
 
Oikein paljon onnea vauvansa saaneet, mysti, salva-78 ja triplat-74! :flower: :hug: Erityisesti kolmosille lähetän täältä paljon voimia kasvamiseen ja enkeleitä turvaamaan elämäntaivalta :hug:

Neuvola taas takana eikä siellä taaskaan mitään ihmeellistä. Eilinen ketutusmässäys näky hyvin puntarilla, +1400g/vko :LOL: (ja voin vannoa, että vielä ennen eilistä ei varmasti ollu puoltakaan tuosta.. :whistle: ) Mut kuitenkin vasta 11kg noussu paino alusta, joten ei huolta. Vauveli oli samassa jamassa ko viimeksi eli rt:ssä ja pää liikkuu vieläki sen puoli senttiä. Sf-mitta oli taas muka pudonnu kuten arvelinki, nyt mennään ihan alakäyrillä, mut eivät olleet huolissaan koska kuiten se ultralla tehty painoarvio oli OK. Sykkeet n. 140 :heart: Seuraava neuvola ens keskiviikkona ja silloin tasan 38+0.

Vietiin poika taas mummilaan hoitoon, et mie saan levätä rauhassa (uni loppu tänään jo 5.30 :headwall: ), joten kunhan oon nämä tortillat mättäny naamaan ni sitte unta palleroon B)
Kattoa josko sitte jaksais tehdä sen viimisen suursiivouksen..

Hyviä vointeja kaikille ja malttia viimeisille päiville/viikoille, ei oikeasti oo enää pitkä aika meillä häntäpäänkään odottajilla :wave:

mobic ja kevätpörriäinen 37+2
 
ONNITTELUT :flower: kaikille vauvautuneille! Ja erityisesti jaksamista ja taistelutahtoa Triplan lapsille! Aivan ihanat NIMET muuten ootte keksinyt, E-A, E-B ja E-C, hauskasti se a-b-c siellä käytössä!

Ja voimia ja jaksamsta kaikille sitä tarvitseville!

Itse olen todella onnellinen koska tänään POKS 37+0 eikä mun tarvi enää kaikkea varoa keskoisuusuhan takia. Nyt voin elää normaalia elämää supistelusta huolimatta, ja aion sen todella tehdäkin!

Mirabel ja täysiaikainen masuvauva 37+0
 
Triplat Paljon onnea kolmosista :flower: ! Lisäksi hurjan paljon voimia ja jaksamista koko perheelle :hug: !

( . ) Täällä sitä vietellään päivää yhtenä palana. Yönkin nukuin ihan hyvin, paitsi klo4-5 meni valvoessa. Kävin veskissä, eikä uni heti tullutkaan. Aloin sitten murehtia vauvan kokoa, synnytyksen käynnistymistä jne....kaiken maailman imukuppisynnytykset alkoi pyöriä mielessä :| . Väsyneenä sitä alkaa turhaan murehtia. Tämän vaavin ei kuitenkaan pitäisi olla neuvolaterveydenhoitajan mukaan iso (alle 3,5kg) , mutta ultrallahan se on viimeksi katsottu kauan sitten. Jos sitä ottais pikkupäikkärit, kun esikoinenkin nukkuu. :wave:

Marimint 40+1
 

Yhteistyössä