*
Nyt on meillä kolme taistelijaa Lastenklinikalla. Eilen 4.3 leikattiin rv 31+4 tilanteessa useista eri syistä johtuen jo tässä vaiheessa. Maanantaina vielä lääkärit laittoi leikkurivarausta maanantaille 8.3, mutta sitten B-vauvan vointi romahti ja sektioon mentiin vauhdilla. Onneksi oltiin sairaalassa!
Neiti A, Ella Alexandra oli syntyessään 1730g 36cm (paino tarkka, pituus ei)
Neiti B, Emma Belinda oli syntyessään 955g 34cm (paino tarkka, pituus ei)
Herra C, Eeli Christian oli syntyessään 1640g 38cm (paino tarkka, pituus ei)
Tytöt on hengityskoneessa molemmat, eilen illalla Emmalla oli hengityspysähdys, josta elvytetiin ja neiti jatkaa taistoaan. Hengityspysähdyksen lisäksi Emmalla on aivoverenvuoto, jota seurataan. Hän on ainoa kolmesta, joka on hätäkastettu, muilla nimet on vielä epäviralliset. Tytöt on kärsineet feto-fetaalitransfuusiosta ja nyt seurataan todella tarkkaan mihin tilanne menee heidän kohdallaan. Varpaillaan elämistä seuraavat päivät siis. Eeli on nasaalissa, hyvävointisin kolmesta, mutta sydäntä seurataan yhä, tänään tulee kardiologi ultraamaan sydämen ja jatkot selviää siitä. Itse pääsee juuri ja juuri sängystä ylös, onneksi mies saa olla täällä (ollaan perhehuoneessa) ja hän sitten käy aina lapsia katsomassa. Minä näin Ellan ja Eelin ihan vilaukselta salissa ja sitten sain valokuvat heräämöön katsottavaksi. Eeli oli ainoa, joka karjaisi kunnolla syntyessään! Lapset näin eilen myöhään illalla kaapeissaan, kun mies käytti minua pyörätuolin kyydissä teholla, oli kyllä melkoinen reissu, kun Emma juuri silloin sitten aloitti sen apneoinnin joka johti hengityksen pysähdykseen. Ajatukset on teholla suurimmaksi osaksi, nyt piti tulla miniläppärillä ja mokkulalla katsomaan, onko maailmalla tapahtunut mitään ja laittamaan viestiä ystäville ja sukulaisille lasten tilanteesta.