~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Hei vaan taas pitkästä aikaa. Viikkoja tulin poksauttelemaan eli 38 POKS :) Niin se vaan sieltä lähenee se vauvan tulo :heart: Ihanaa lukea kuinka moni on jo oman nyyttinsä saanut vierelleen. Jotenkin itselle tuli ihan järkytyksenä kun kuu vaihtui että nyt se onkin jo se kuu jolloin vauva tosissaankin jo tulee!

Ihan todella paljon onnea kaikille oman murun saaneille :heart: :flower:

Facebookki ryhmään laitoin pyynnön jäseneksi :)

Itseäni supistelee enemmän tai vähemmän joka päivä. Noita harjoitussupistuksia on joka päivä ja välillä päivisin paljonkin myös noita kivuliaita "synnytyssuppareita". Kertaalleen kävin äippäpolillakin tsekkauksessa kun olin aivan varma että nyt lähtee syntymään kun niin paljon supisteli ja poltteli, ihan sellaisia supistuksia kuin esikoisen synnytyssupistukset. Tuolloin oli viikkoja vain muistaakseni 33 joten sain pari sellaista supistuksia ehkäsevää lääkettä ja tarkistettiin kohdunsuuntilanne, ei ollut mitään tapahtunut. Nyt kuitenkin ihmettelen kovasti jos siellä ei mitään ole tapahtunut kun ensi viikolla vihdoin lääkärineuvolaan pääsen. Esikko meni 6 päivää yli, mutta jos tällä kertaa tulisi sitten hieman aiemmin :) Toivoa ainakin saa.. :LOL:

Ellu07 & tytsy 38+0
 
Onnittelut vauvautuneille! Niille varsinkin, joita en ole jo onnitellut! :heart: :flower:

Nyt alkaa kaikki niksit olla kokeiltu... Mitähän sitä vielä keksisi, että saisi jotain tapahtumaan. En kuitenkaan mitään käynnistystä halua.... Silloin tää ipana on mun tuurilla joku 4,5kg kuten minäkin olen ollut :headwall:
 
onnea nyyttinsä lunastaneille :heart:

mä oon niin onnellinen tänään on meinaan ollu todella hyvä pitkästäpitkästä aikaa! saatiin jopa asiat järjestettyy niin et päästiin loput vauvan tavarat ostaa tarkotus oli mennä vasta huomenna mutta parempi oli käydä tänään ku ei yhtään tiedä millainen olo huomenna sitten on..

huomen olis 11 ä-polikontrolli noista verenpaineista. saas nähdä mitä sanovat. ois neuvolasta jo tänään laittanu sinne mut todettiin että eipä ne sielä mitään kummempia tee ku lähettävät vaan kotiin.. huomenna saa varmaan taas uuden koko arvion :heart: ja toivottavast sais myös tietää mikä tilanne tuol alapääs on..

nanakuu 36+3
 
Onneksi olkoon vauvautuneille :) *hiukka kade mutta viikkoja niin vähän itellä ettei ihan viel väliksi tullakkaan vauvan *


Neuvolasta kuuluu.. :
sf 32
proteiinit + ( huomenna uusinta lab )
paineet 116 /73
muutenkin ihan normaalia
rv 37+2 ( +2 )

Edellinen vauvani syntyi rv 40+0 ... Että ei varmaan ole odotettavissa syntymää ainakaan pariin viikkoon tämän kullan kohdalla :p
 
OI ONNEA VAUVOISTA!! :flower:

Mergylien Minäkin oon pienikokoinen, 156cm ja tietty ylpeä joka sentistä B) Ei vaan oo tullu mieleenkään et pituus vois vaikuttaa itse synnytykseen..hmm. no toivottavasti selvitään kunnialla. Äitiltä just kysyin noista sen synnytyksistä, sillä ei oo kummatkaa menny yli lasketun..
 
kovasti ONNEA donoro ja serratus :heart:

täällä supisteli viime yönä ja nyt taas illalla, muttei puhettakaan mistään säännöllisyydestä. Mies viikonloppuna poissa maisemista, eli ensi maanantaista lähtien pikkuisella olis lupa (eli toivottavaa) syntyä =)
...jos hän nyt olisi kiltti ja tottelisi
 
Lämpimät onnittelut Kinder-, Latsis ja kevät -10 donoro ja serratus :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

viuhti10 ei ole pituudella väliä vaan lantion koolla :) Eli ei syytä huoleen!

(.) Täällä vielä yhdessä koossa. Esikoinen tuli kipeäksi ja piti keksiä suunnitelma b esikoisen hoidon suhteen, jos synnytys alkaiskin lähipäivinä. Saunassa käyty, siivottu ja kolmattakin s tehty, joten ei pitäisi ainakaan aktiivisuudesta olla kiinni :D

Saimme esikoisen kanssa vaihdettua tänään kukkamullat. Harmi vain, kun multa loppui kesken, joten esikoisen taimet pitää laittaa isompiin ruukkuihin myöhemmin... Enkä rupee raahaamaan kaupasta itse sitä multaa. Mies saa sen hakea joku päivä. Yritän täyttää päivät kalenterimerkinnöillä mahdollisimman pitkään ja jättää omaan arvoonsa "vauva voi olla silloin jo syntynyt", etten kyllästyisi odottamiseen. Päivät menevät näin paljon rattoisammin ja onhan minulla tuo esikoinen seurana :heart: Hän odottaa malttamattomana pikkusisarta ja niin me muutkin :)

momtoo ja pikkukakkonen rv 39+3
 
Oi että!! Onnea Donoro ja Serratus :heart: :heart: :heart:

Tänne ei mitään muutoksia mihinkään. Olotila tasaisen tyyni ja seesteinen. Ipana rymyää kovasti masussa. Pitkiä matkoja en voi enää kävellä ja istuminen sohvalla alkaa olla hankalaa. Muutaman kerran päivässä tulee kivuton suppari ja edelleen ravataan öisin 2h välein vessassa. Maha nahkaa kutittaa vaikka rasvailen pari kertaa päivässä. Öisin tulee uni edelleen ihan hyvin. Viikot nyt 38+1. Huomenna neuvola...

Taidanpa juoda vielä kupillisen sitä vadelmanlehtiteetä...
 
Laitetaan vähän galluppia kehiin :)

G: onko tullut rakausarpia? Jos olet käyttänyt vadelmanlehtiteetä, niin onko se auttanut?

vastaan omasta puolesta: on tullut raskausarpia navan ympärille, muttei muualle. En ole kokeillut vadelmanlehtiteetä.

momtoo ja pikkukakkonen rv 39+3

 
Paljon onnea kaikille synnyttäneille täältäkin!

Tuota pituusasiaa piti minunkin tulla kommentoimaan. Itsekin olen lyhyt 158 cm ja kaksi edellistä synnytystä sujuneet erinomaisesti. Eikös tässä kuitenkin ole tärkeämpää tuo lantion koko kuin pituus, eikö ne sitä arvioi synnytystapa-arviossakin??

Itselläni edelleen olo hyvä. Ei ole supistellut kipeästi ja pystyn kivuitta liikkumaankin.
Nukun myös hyvin. Jos nuorimmainen ei yöllä herätä niin saatan nukkua yöni käymättä vessassa. Eikö vaan ois ihanaa jos vois nukkua varastoon?? Unenpuute kun iskee vääjäämättä jossain vaiheessa.
Siellä sairaalasssa nyt ainakaan ei saa yhtään levättyä. Kaikkien on mentävä saman rytmin mukaan ja herättävä esim. 7 aamupalalle vaikka ois just vauvansa syöttäny ja nukahtanu...
Ja vaikka yöllä oma vauva antaiskin nukkua niin aivan varmasti huonetoverin vauva pitää hereillä. No, onneks siellä ei tartte toivottavasti kauan olla. Hyvä puoli on sairaalassa tietty se, että saa valmiin ruoan nenän eteen ja voi vain keskittyä vauvaan.

Jaksamista kaikille ja tsemppiä seuraavina synnytämään lähteville!

Uppula 36+6
 
Dorono ja Serratus onnea vauvoista =) :flower:

G: tässä raskudessa ei oo tullut arpia mut kahdessa edellisessä kyllä on.
Vadelmanlehtiteetä oon juonut mut mitenkään se ei oo vaikuttanut.

LillaStina onnea matkaan =)

uppula se ois kyllä luksusta mut valitettavasti se ei onnistu:/
Kysissä aamupala on onneks vasta kahdeksalta mut ei siellä kyllä nukuttua saa kun jos oma vauva ei valvo niin toisen kyllä ja jos päivällä yrittää torkkua niin huonokaverilla soi puhelin tai sillä on mies ja tai esikoinen vierailulla.Puhumattakaan niistä sairaaloista joissa saa vieraat ravata vapaasti ja siellä jos vielä on niitä ulkomaalaisia joilla on tapana että koko suku häärii koko ajan ympärillä "auttamassa" niin hyvästi rauha.Et se on kyllä puppua et sairaalassa sais nukkua, jos ei sitten oikein hyvä tuuri käy, mut kahden kokemuksella:/

(.) Yö meni hyvin ja sain nukuttua kohtalaisen hyvin ilman yhtään vessakäyntiä.Kakkonen vaan herätti jo 5.30, mut ihme kyllä silloin ei väsyttänyt.Pojat on ihan mahdottomassa kun taitavat olla niin yliväsyneitä kun ovat joka aamu heränneet jo 6.30 viimeistään ja nukahtavat tuossa puol kahdeksan ja kahdeksan välillä illalla ja kun päiväunia eivät nuku niin vähän lyhkäsiks nuo unet meinaa jäädä...Luulin et uni ois maistunut kun eilen olivat ulkona kuus tuntia yhteensä, mut ei.Tänäänkin lähdetään ulos kunhan saan noi pyykit koneesta kuivumaan.

Metsätähti ja onnenjyvä 39+1
 
Poks rv 40, eikä tällä vauvelilla taida olla kiire ulos...huoh! Malttamattomana odottelen, että koska h-hetki koittaa. Iltapäivällä neuvolaan.

Tsemppiä LillaStinalle! :)

raskausarvista Ei ole tullut arpia kummassakaan raskaudessa, enkä ole kokeillut vadelmanlehtiteetä. Ihan perusrasvalla olen suihkun jälkeen rasvaillut, lähinnä ihon kuivumisen takia. Kutisee muuten niin inhottavasti :/ .
 
Ryysyrannan rinsessa tekstisi oli aivan kuin minun näppikseltäni! Esikoiselta halusin epiduraalin, toinen tuli ilokaasun avulla ja nyt sitten tavoitteena luomusynnytys. Jotkut tahothan sanovat että ei ole mikään luomusynnytys jos sairaalassa synnytetään, mutta minulle ilman lääkkeellistä kivunlievitystä on. Oletko jotenkin "treenannut" tulevaan koitokseen? Mä olen käynyt mielikuvissa läpi synnytystä, äänirentoutusta harjoitellut ja otin yksityistunnin aiheesta. Lainasin kirjastosta myös tuon synnytys rentoutus cd:n, sekä kuunnellut muuta rentoutusmusaa. Nyt sitten latailen mp3:lle noita rentoutusjuttuja tulevaa koitosta varten. Niin ja vadelmanlehtiteetä. AAArrgh... Mun mielestä omasta päästämme tämä meidän "ongelmahan" on lähtenyt. Mutta kannattaa varmasti myös asennoitua siihen että joutuu ottamaan jotain kivunlievitystä. Koska jos todella kipeä, eikä osaa hallita kipua niin tilannehan voi vaan pahentua. :( Onnea sinun luomusynnytykseen! Pidetään vaan ajatukset kasassa niin me kyllä pärjätään! :)

Tänään POKS 37
Voisi vaikka syntyä.. laskenut jo alas niin että sf-mittakin oli pudonnut. Eilen illalla jo ajattelin että lähtö tulee kun tuntuvat supistukset alkoivat.

Jaksuja paksuja kaikille! =)
 
Huomenta.
Täällä ollaan ihan kasassa onneks vielä. :)

Onnea vauvautuneille kaikille tasapuolisesti!! :flower: Mahtavaa..täällä tapahtuu nyt jatkuvaan. =) Hienoo!!

Pikainen päivitys ja merkkaus itelle.

Täällä supistelee ja ei supistele.Välillä on ihan hyvä olo...eikä kipuile.Mut sit taas välillä koskee ja pahasti.
Maha on puonnu alas sillon viikko sitten...ja on pysynyt siellä. :whistle: Saa nähä.Mitä täs tapahtuu vai tapahtuuko mitää... ;) tuskin tapahtuu...loppuun asti mennään että rytisee ja sit pusketaan pihalle semmosta jötikkää et repii paikat tosissaa... :ashamed: Hmm...Kyl vähä mietityttää edelleen tuo asia... :ashamed: Mielelläni loppuun asti kantasin tämän vauvan...mutta tuo hurja koko pelottaa...kun ei oo tutkittu mahtuuko vai ei tulemaan.Oletetaan vaan että kyllä joo sä synnytät.Silti on ison koko arvion takia joskus leikattu,eikä oo annettu syntyä normaalisti. :ashamed: Saas nähä...mitä "eemeli" kehittelee tuolla mahassa... :whistle: Reilun viikon päästä vasta seuraava kokoarvio... :whistle: Saas nähä miten ollaan kasvettu.Tulis vaan jo se aika... :/

Mutta mä lähen valmistautumaan isännän ja mun kahenkeskeiseen lomaan.Vanhemmat muksut o lomailemassa huomiseen.Ja kuopuski menee tänää mummolle yökylään.Eli meillä on siis kahen keskeistä aikaa tiedossa...mitäköhä sitä keksis?? :)

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 36+3
 
Moikka!

Onnea kaikille vauvansa saaneille.

Itselläni taitaa paukahtaa tonne huhtikuulle. Olisin kyllä jo ihan valmista kamaa jakautuvaksi.

Kävin eilen synnytystapa arvioinnissa, kun mulla on ollut sokeriarvot hieman koholla. Koko raskausajan olen stressannut kuinka iso mötkäle on tulossa, mutta vauvan painoarvio rv37+0 oli 2,4kg. Pieni oli. Kohdunsuu oli kiinni mutta pehmeä. Olin jokseenkin pettynyt koska esikoisesta rv36 olin 2 cm auki. Nytten tämä on kuitenkin jo toinen ekä lääkärinmukaan synnytys alkaisi vielä pitkiin. :kieh: No onhan se toisaalta hyvä että vauva saisi vielä hetken olla masussa, jos kerta on niin pieni vielä. Mutta jotenkin se että mulla supistelee aika rankasti välillä ja ihan päivittäin ja on sellasia kipeitä polttoja alamahassa ja selässä, jotenkin sitä vaan toivoisi synnytyksen alkavan niin pääsisi tuskista. :ashamed:

Mulla on maailman ihanin ja paras mies mitä voi vaan olla, mutta jotenkin tuntuu pahalle kun mulla on sellane olo että se ei kovinkaan innoissaan ole seksi elämästä. Ja nytten kun mulla on taas halut heränny pitkiin niin toinen on kuin laiska lahna. Onhan mun maha pikkasen tiellä, mutta hän kyllä on osoittanut sen että kuitenkin pitää masusta, mutta kuulemma pelkää satuttavansa mua, kun mua yhetteen aikaan sattui. On tää kanssa ongelma :headwall:

Raskausarvista: Tästä raskaudesta ei ole tullut, mutta esikoisen jäljiltä tuli pahat. Maha on kuin maapallon kartta, Arvet on alaselkään asti. Bikineitä ei enää koskaan tässä kropassa nähdä. Onneks mulla ei oo tatskaa mahassa, voi se olis varmaan kamalan näköinen.

Niin hei, Pääsisinköhän mäkin sinne fb ryhmään? Kun siellä enimmäkseen pyörin ja hyörin...

Sori kaikille mun valituksista mutta jo helppas!
 
Okei, enpä sit ala stressata tosta pituudestakaan!:) Mä niin ootan vaan huomisiltaa, saan miehen kokonaiseksi viikonlopuksi kotiin :heart: Ja eikä haittais vaikka vaavi päättäs sillo syntyäkin, kun poksuu rajapyykkiviikko 37..mutta juu, toiveajattelu kai että jo nyt syntyis..


G:
Ei ole raskausarpia, mutta yks suonikohjuntapainen on ollu heti alusta asti toisen jalan taipeessa. pullotti kyllä alussa enemmän kuin nyt. Sais sekin kyllä hävitä lopullisesti, kun inhoan niitä niin paljon. Parilta sukulaiselta leikattukin..Silloin eka kerran kun sen huomasin saunan jälkeen, tihrustin jopa itkuakin, kun olin varma että niitä tulee jalat täyteen :ashamed: Onneks mies lohdutti että ne voi hävitä ja sano että tykkää vaikka olis millaset.. mutta kauan meni etten suihkussakaan edes vilkassu sitä suonikohtaa.

Päivänjatkoja! täällä paistelee aurinko :wave:
 
MLL
Neuvolasta juuri kotiuduin..Kaikki ok. PAITSI nyt neuvolantäti ei sitten ollutkaan varma että onko vauva kiinnittynyt vaikka lääkäri niin viime viikolla sanoi. Kokeili tuolta alhaalta mahan päältä ja totesi että joku täälä heiluu, mutta en oo varma onko se sitten pää vai hartiat Laittoi lähetteen äitiyspolille painoarvioon, josko sielä sitten ultralla selviäisi onko tää ees pää alas päin kun on näin epävarmaa meininkiä...

ArpiG:Mulla on tullu vajaa viikko sitten mahaan pari sentin pituista arpea navan viereen ja napakorun reijästä lähtee muutamia parin sentin pituisia. Vasemmassa lonkassa on pari ihmeellistä mustelman ja arven sekoitusta, pieniä nekin. Rinnat onkin sitten niin hurjan näköiset ettei niistä huvita edes puhua, ihan kun joku pitkä kyntinen oisi vedelly oikeen huolella syviä punasia juovia.

Ilma on ihana, mutta mieli jotenkin maassa ja pientä lentsuakin pukkaa päälle. Pitänee ottaa kuppi kuumaa, pienet tirsat ja alkaa sen jälkeen tietoisesti yrittää pirityä. Pitäisi jaksaa tänään miehen kanssa kauppaan ja sielä sujuu niiiin paljon paremmin jos en ole kiukutteleva kakara :saint:

MLL :heart: pikkuinen (?) pullero 38+1
 
Lämpimät Onnittelut donoro ja serratus nyyteistä!
Tsemppiä Lillastina!

Huoh, sais tämä vauvakin jo syntyä, viime yönä taas supisteli parin tunnin ajan säännöllisesti! alle 10 min oli väliä, mut sit taas supparit loppui!JOs näin menee monta viikkoa, niin ei paljo saa nukuttua!Supistelee nytkin aina välillä, mut joo kylläpä se sit syntyy kun on sen aika...Mut tuokin hirvittää kun painoarvio oli eilen sen 3700g ja isoin meillä ollut tähän mennessä tuo nuorimmainen(3290g).

Raskausarvista: Mullakin tullut mahaan, ei aiemmissa raskauksissa ole ollut...MUt taidan lähteä siivoamaan!

anri&masuvauva rv 38+2
 

Yhteistyössä