~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Jippii, taas tullut viimenäkemästä lisää vauvauutisia, joten PALJON ONNEA FANTAIHANA, RAUNA JA SALLI79 :flower:

Jonski07:lle tervetuloa mukaan! Mäkin kommentoisin Mötkylän kysymään musiikkiasiaan, että kun en kuuntele musiikkia hirveesti kotonakaan, (mun työ on niin melun täyttämää, että kotona tykkään olla enemmän hissukseen) niin en oo osannu ajatella että kaipaisin musaa synnytykseenkään. Eihän se iPod mitään paina, jos sen mukaan ottaa, mut tosiaan ei oo ehkä mun juttu.

Ja nanakuu, musta tuntuu kans että tää ei voi olla normaalia, että synnytys ei jännitä. Johtuisko siitä, että esikoinen on tulossa, niin mä en kyllä rehellisesti tiedä kaikesta infosta huolimatta yhtään, mitä odottaa. Naureskelin just, että mun olis ihan turha tehdä mitään tarkkaa synnytyssuunnitelmaa, kun mulla ei oo hajuakaan siitä, mitä haluan tai mikä toimii parhaiten. Toki haluan kaiken menevän hyvin ja saavani ihanan vauvan syliin, mutta yksityiskohdat selviävät sitten itse H-hetkenä. Se mulle oli tärkeetä ja helpottavaa, että mies tulee mukaan. Toivoin sitä tietenkin kovasti, mut yritin muistaa, että en mä voi ketään pakottaa, että kai se häntäkin jännittää.

Jees, viime yönä taas supisteli, mullakin on sellainen kello kahden pahaolo/supistuskohtaus sattunut useampana yönä, mutta tosiaankaan ei mitään säännöllistä, lähinnä vain inhottavaa ja välillä kivuliasta. Joskus sängystä pääsee itse ylös, joskus on oikeesti pakko herättää apua, kun ei yrityksestä huolimatta saa kammettua itseään istumaan. Miltähän se taas sitten tuntuu, kun voi esim. pukea itse kengät, nousta sängystä ja olla mahallaan =) sitä odotellessa...

sallamaria84, 38+5
 
Taas on uusia vauvoja syntynyt. Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower:

Mulla on tänään meinannu vähän jotain supistuksen tapasia olla pitkin päivää. Ei mitään erityisen kipeitä, mutta kuitenkin. Ja alaselkää on särkeny. Et vähä täs elättelen toiveita, et jospa sitä vaikka minäkin pääsisin lähipäivinä synnyttämään ... :whistle: Mua kun ei oo aikasemmissa raskauksissa supistellu oikeastaan yhtään ennen kun on ollu tosi kyseessä, mut saas nähä kuinka käy. Tiistaina pitäis joka tapauksessa mennä Sjoelle ä-polille, et toiveita elättelen, et jospa vauva vaikka syntyis ennen sitä.

Tipi75 ja masuasukki 38+5
 
Hirmuisesti Onnea kaikille jotka vauvan saaneet :flower: :heart:


Eipä tämä vauveli sit kuitenkaan halunnut syntyä ainakaan meidän 18v. hääpäivänä ;) siis onhan tässä vielä tätä vuorokautta jäljellä mutta ei mitään sinne viittaavaakaan et nyt noiden kahden supparipäivän jälkeen kyllä asennoidun et yli mennään =)
Esikko teki meille ihanan hääkakun, muuten kerma mut koristeeksi teki sit marsipaanista tosi söpöt istuvat possut ja ruusut vihreine terälehtineen ;) Aivan mahtava kakku, ei kyllä äitiltään perinnyt tuota näperrystaitoa, tullut hieman kauempaa :D
Minä sit tein valkkari-kermaperunoita, uunijuureksia ja naudan paistia ruoaksi :p Ei tässä mua ainakaan oisi houkuttanut lähteä minnekkään syömään ja nyt ainakin sai just sellaista mitä itse halusi ja masun täyteen.

Höh, mä luulin et mun olo on jo parempi, tänään korvat ihan sairaan tukossa, tuntuu et pää vain humisee enkä edes kuule kunnolla :ashamed: Miks tää tauti ei voisi jo jättää mua rauhaan :headwall:
Kovasti jaksuja kaikille ja suppareita niille kaipaaville :hug:
Nyt jatkamaan sohvalla makailuu, ei jaksa muuta :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 39+1 :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja miksei odottavillekkin :D

Odotus on kova että pääsis synnyttämään, sellanen turvotus et kaikki nivelet särkee ja raskausmyrkytysepäily :/ Alkaa stressaamaan pojankin puolesta et onkos siellä yksiössä kaikki hyvin ja sit ku käsketään seurailemaan liikkeitä ni ihan paniikissa pikku miehelle huhuilen jos tuntuu et vähänkin pitempi aika on mennyt ku on viimeksi tuntenut liikkeet :/ Mut kyl mä jään silti kaipaamaan tätä masua kun poika on tullu maailmaan :)

Naureskelin ku huomasin et kuin yhteneväiset jutut mulla on ku monella, jostain rv 36 alkaen on ollut kauhea pesänrakennusvietti :D Ja siivousinto :D Mut on se ihan hyvä et kämppä kiiltää ku on aika lähtee synnyttämään, onpahan siisti koti mihin tuoda pikkanen. Meilläkin imuri hurisee joka toinen päivä ellei jokaikinen ku on tollanen kultanennoutaja ja sillä on karvanlähtöaika nyt. Tuntuu et samantien ku on saanu impan takasin kaappiin ni vastaan liitelee karvapallo :/ Nyt tuli tätä omaanapaa, ku ehtisin jo unohtaa et mihin piti vastata :LOL: Ihan järkky välil tä dementia, hyvä et muistan oman nimeni :LOL:

Jonski07 ja mini-mies 38+1
 
äiti vm70 onnea hääpäivän johdosta :flower:

daizz taisit lähettää sen siivouskärpäsen tänne :D Mä sain tuossa reilu tunti sitten ihan hirveäsn tarmon puuskan ja vaihdoin kaikki lakanat, imuroin meidän jenkkisängyn ja koko kämpän, hinkkasin vessan kiitäväksi ja laitoin pyykkiä koneeseen, sekä pyyhin seiniä ja ovia =) Mies siivosi täällä ihan oma-aloitteisesti perjantaina mut ei se paljon mua hillinnyt:)Ja taas kiiltää:)
Tuli ihan hiki kaikesta riehumisesta.Laitoinkin saunan päälle että päästään pesulle:)

Metsätähti ja onnenjyvä 39+4
 
Hei! Iloksemme ilmoitan: meille syntyi suloinen tyttö perjantaina 5.3.2010 aamulla. Synnytys oli nopea,ehdimme olla sairaalassa reilun tunnin, kun tyttö oli jo maailmassa :) Mitat 3870g ja 52 cm eli ei mikään pieni rääpäle :)

Tänään kotiuduttiin. Vaikka synnäri oli melkein viimeistä paikkaa täynnä (perhehuoneita muutettu normihuoneiksi), niin saimme hyvää hoitoa ja paikankin missä nukkua ;) Kuulin myös, että samaisena perjantaina joko kätilöopistolla tai naistenklinikalla oli sulku.

terveisin
onnellinen momtoo ja nykerönenä perheineen
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower: :flower:

momtoo: Olit jorvissa vissiin? Toivottavasti ruuhka vähän laantuisi ja mekin mahduttaisiin edes johonkin kun aika koittaa. Kovasti perhehuoneesta haaveilen, mutta kait se on ihan sama kunhan jonkun pedin saan.

Täällä on tullut kivuttomia supistuksia taas päivän mittaan. Alaselkä ja reisisärky myös vaivaavat.
Mä niin toivon,että tämä poitsu syntyy laskettuna eli tiistaina. Saa toki maanantainakin tulla :p

Abello 39+5
 
Salli79 ja momtoo paljon onnea! :flower: :flower:

Toivottavasti meillekki joku sänky Jorvista löytyis, jos tässä nyt joskus synnyttämäänkin tarvii lähteä. Tai ainakin jos nyt edes johonkin sairaalaan pääsis synnyttämään. Huomaa kyllä kaupoissa ja muualla liikkuessa, että hurjasti on ainakin täällä pääkaupunkiseudulla raskaana olevia tai sellasia joilla on ihan pieniä lapsia. Että ei mikään ihme, jos sulkuja välillä tulee.

minjoh 40+5
 
ja edelleen kasassa..

Tänään ollut kipeämpiä supistuksia, ja reilusti "limaista vuotoa". Luulenpa että ehkä parin päivän sisään pääsisi synnärille. :D

Ainoa iso probleema on se että mun kylkiluut on oikeasti niin kipeät tuolta oikealta puolelta että pelottaa ettei ponnistamisesta tule mitään? :ashamed:

Siivosin tänään viimisen kerran kunnolla, luutusin, puistelin matot jne. Nyt lepään, kärsin närästyksestä ja odottelen malttamattomana...2 S:ää tehty kun siivottu ja saunottu, enää kolmatta vailla ;)

Onnea vauvautuneille! :heart:
 
[quote="Abellomomtoo: Olit jorvissa vissiin? Toivottavasti ruuhka vähän laantuisi ja mekin mahduttaisiin edes johonkin kun aika koittaa. Kovasti perhehuoneesta haaveilen, mutta kait se on ihan sama kunhan jonkun pedin saan.
Abello 39+5[/quote]


Jorvissa olin ja olen todella tyytyväinen palveluun siellä. En kyllä huomannut, että hoitajilla olisi ollut kiire. Toivottavasti kaikille teille löytyy myös hyvät paikat ja hoitajat :wave:

Tsemppiä odottajille ja jo vauvansa saaneille!

momtoo ja nykerönenä
 
Juu, myönnetään! Hermot menee ihan kohta lopullisesti tämän raskauden kanssa!!! :headwall: :headwall:
Ensin uhkaillaan monta kuukautta aiemmin, että tää tulee etuajassa ja lopputuloksena huomenna poksuu jo 41+0! Ei jumakauta!!!!
Supistelee, supistelee... Torstainahan jo todettiin, että paikat on auki, mutta ei tarpeeksi. Käskettiin kotiin vauhtia ottamaan ja kaikki keinot sallittuja.... No kaikki on kokeiltu ja hyöty oli missä? |O
Huomenna on äippäpolille tarkistuskäynti... Ja on se p**kele, jos ei aleta pikku hiljaa käynnistämään vaikka lääkkeilla, jos ei muuten ala homma menemään eteenpäin... Minä haluan jäädä sinne huomenna, enkä pois tulla vauhtia taas ottamaan!!!! :kieh: :kieh:
Ukko just valitti, kun ei voi töissä ottaa mitään uutta projektia työn alle, kun jää kohta kuitenkin lomalle ja sitten on vaikea jatkaa keskeneräisiä hommia... Oman firman hommat kusee molemmilla, kun ei voi oikein mitään töitä ottaa, kun ei tiedä koska on lähtö... Tai no mulla pysyy kauppa kiinni 2 viikkoa synnytyksen jälkeen, joten olisi ihan hyvä saada tää tyyppi jo pihalle kohta....

Sori valitus, mutta alkaa pikku hiljaa riittämään kaikki tämä... Eikä yhtään helpota, että kaverit kyselee koko ajan, että eikö vieläkään ole mitään tapahtunut... No jos olen kerran FB:ssä päivittämässä tilaani tai kirjautuneena sisään tai pelaamassa siellä, niin mitäs luulet... Kun kerran näet sieltä koko ajan... Pikkasen alkaa olla sellainen olotila, että haistakaa pitkät kaikki kyselijät... En ole enää vastannut niihin viime viikon jälkeen, mutta alkaa pikkasen kypsyttämään ne viestitkin...

Että minäkö katkera jo synnyttäneille... :saint: :LOL:
 
Onnea Fantaihana, Salli79 ja momtoo :heart: :heart: Maaliskuiset on ollu näköjään keskimäärin aikaisia lintuja. Varmasti ihanaa saada oma vauveli oikeasti syliin!

Mulla on ollu tänään taas ihan normi päivä- Parin yön supistelujen jälkeen ei enää supistele, eikä merkkejä synnytyksestä ole ilmassa. To ja pe luulin, että viikonlopun aikaan olis voinut ja syntyä, mutta ei. Limatulppaa tai sellaista ruskeaa puuroa tulee edelleen (jo torstaista asti). Soitin eilen synnärille ja siellä sanottiin, että liman eritys voi edelleen jatkua. Tätä tää taitaa sitten olla loppumetrit yhtä kituuttamista.

Minjoh ymmärrän jos on tunteet pinnassa. Niin on minullakin. Eilisen illan vollotin miehelle, etten enää jaksa.

Tuntuu turhalta edelleen olla kasassa, kun olisi voinut pyytää leikkausta. Koska ensimmäinen leikattiin olis voinut olla melko helppo päästä suunniteltuun sektioon. Haluaisin normaalin altiesynnytyksen. Nyt tässä on kuitenkin se käynnistyksen pelko ja jos joutuu lopulta leikkaamaan, niin oliko järkeä kitua reilu kaks viikkoa enemmän? Tällasita täällä mietitään.

Jokohan pippa3 pääsi synnyttämään?? Jännää...

epäusko ja nassukka 41
 
:heart: poika :heart: syntyi 2.3.2010 klo 16.54 loppujen lopuksi kiireellisenä sektiona, kun epiduraalin jälkeen laski sydänäänet pari kertaa alas ja oli auki vasta 4cm sekä lapsivesi vihreetä. painoa 2 755g ja pituutta 47,5cm. rv oli 38+6. eilen päästiin kotiin ja nyt eka koko päivä kotona mennyt mukavasti. hirvee poika on syömään, syntymäpainon ylitti jo eilen synnärillä vielä. :D nyt nukkumaan kun poikakin nukkuu et jaksais taas huomisen touhuta kotona vähäsen.

:hug: kaikille!! voimia odottajille ja äideille!

Mä & ee
 
Onnittelut kaikille uusille vauvoille! :flower: :heart:

Tää lähtis kohtapuoliin tarkistukseen äippäpolille. Nyt sormet ristiin ja peukut pystyyn, että pistäisivät vaikka sen tipan ja pakottaisivat synnytyksen käyntiin. Nyt ei jaksa enää!
 
Piti tulla tännekin poksauttamaan viikot :D Eli 38+0 alkaa tänään!!

Eilen sain illal kauheet itkupotkuraivarit kun ei jaksais laskee liikkeitä, mitata paineita, tarkkailla omia oloja jne. Kauhee stressi iski ku vauva oli hiljainen eilen aamulla ja koko aamupäivän liikku TOSI vähän vaikka yleensä myllertää jatkuvasti. Onneks illan sit myllerti normaalisti. Paineet hyppi ihmeellisesti kans illalla ku käytiin saunassa (no olipa yllättävää!) niin sit menin jo klo 11 nukkuu ku otti aivoon. Heräsin ekaa kertaa yöllä siihen ku vauva liikkuu ja olin niiin onnellinen :D Aamulla kans heti kauhee sutke mahassa ja paineet 115/60 joten mieli heti parempi! Ehkä tää tästä, mut koko ajan toivon et vauva alkais syntyy kun huolissaan ollaan tottakai..

Onnittelut uusille vauvaantuneille! Heitä on taas paljon :heart: Ja Pippakin on siis päässyt synnyttää, ilmeisesti eilen illalla jo, joten toivotaan että hänellä jo nyytti on ulkoistautunut :)

Itellä menkkamaisia supistuksia ja kipuja tulee ja menee. Tää viikko mies on lomalla joten nautitaan kahdestaan olosta ja ehkä yritetään ulkoistaa vauvaa ;) Keskiviikkona ku lääkäri katto niin just ja just sormelle ollaan auki ja kanavaa vielä jopa 3cm jäljellä, joten sano et supistuksia saa tulla jne et jotain alkais tapahtuu. Toivotaan näin! Nyt aamupalalle!!

LM & Pirpana 38+0 POOOOKS :heart:
 
Olen käynyt lueskelemassa, mutta en juurikaan ole jaksanut kommentoida koska oma olotila on ollut viimeaikoina niin kamala |O :x

Tänään 38+0, joten ei enää pitkä matka taivallettavana :heart: Fyysisesti kaikki on ok, mutta henkisellä puolella prakaa. En enää jaksa olla raskaana. KAikki kivut ja kolotukset ottavat enemmän päähän, kuin kroppaan. Lisäksi tympii, kun mitään ei oikeen pysty tekemään. Vauva on jo kuukauden ollut laskeutunut ja kiinnittynyt.

Viimeyönä supisteli pari tuntia ihan reilusti, mutta hiipui sitten. Tätähän se saattaa sitten olla loppuun asti. Kohdunsuun tilane on katsottu viimeksi vkolla 31, joten ei hajuakaan, mikä tilanne siellä suunnassa. Kova paine ainakin on alaspäin. :LOL: :D

Elli ja pikkunen 38+0
 
momtoo ja Leena86 onnea nyyteistä =) :flower:

synnytyksen jännittäminen mua ei myöskään yhtään jännitä lähteä synnyttämään vaikka oon kaks jo synnyttänyt ja on aavistus minkälaista se voi olla, mut kun kaikki synnytykset on kuitenkin niin erinlaisia et ikinä ei voi tietää millanen tämä on.En myöskään esikoista odottaessa jännittänyt synnytystä, koska silloin ei tosiaan ollut aavistustakaan et mitä se on ja positiivisesti kyllä yllätyin et se ei ollutkaan yhtään niin hirveää kuin joskus kuulee.

(.)Maha joskus silloin tällöin menee kovaksi mut ihan kivuttomasti.
Muuten kaikki ihan normaalisti.

Metsätähti ja onnenjyvä 39+5
 
Luin just varmaan yli 5 sivua ja olin vain viikonlopun pois täältä. Noh ensimmäisenä ja tärkeimpänä SUURET ONNITTELUT UUSISTA VAUVOISTA! Erityisesti Triplalle! Lähetän täältä suojelus- ja kasvusäteitä teille! :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa uusille, teitäkin vielä mahtuu joukkoon! :flower:

Jaksuja ja haleja kaikille!

Meillä poksui lauantaina taas viikot, 39 tuli täyteen. Eilen elikkäs 7.3. oli ultran mukainen LA, jota ei sitten kuitenkaan muutettu. Ei mitään merkkiä alkavasta synnytyksestä. Torstaina taas neuvolaan.

NinaRinsessa ja Poikanen 39+2
 
POIKA SYNTYI EILEN AAMULLA 7.3.2010 HÄTÄSEKTIOLLA. Mitat 4235g ja 52cm. Kerron synnytyskuvion myöhemmin. Nyt ei jaksa, ku olen vuodepotilaana, tosin jaksoin äsken käydä kävelemällä suihkussa. :heart:

Lueskelen myöhemmin tän ketjun viestit läpi..
 

Yhteistyössä