~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Onnea taas vauvaantuneille :)

Mä lähden tunnin päästä TYKS:iin kontrolliin jossa siis katsotaan vauvan painoarvio. Mulla siis rd jonka vuoksi neiti saattaa ottaa massaa keskivertovauvaa enemmän ja siitä syystä mennään nyt likkaa kurkkimaan, että käynnistetäänkö synnytys etuajassa vai annetaanko tulla omia aikojaan.

Chef ja Nöttis 38+0
 
taas on vauva uutisia tullut ONNEA =)

ja sitten lahjoitetaan unen vievä närästys tai vaihdetaan supistuksiin!!
yö oli taas ihan karmee.. närästi ihan järkyttävästi koko ajan piti nousta sängyst ylös ettei oksennus tuu närästyksen takia. mitenkään päin ei ollu hyvä ja nyt päivälläkin sama juttu..
olo on aika sumee ja vaihteleva vaik onkin noi verenpaine lääkkeet mut en koe et niil olis minkäänmuunlaista vaikutusta ku et alapaine on nyt 90 mut silti huippaa ja on hölmö olo.
no onneks huomen on neuvola nii tarkastavat pissan ku jotenki ehkä sellai olo tai ennemminki pelko et tää raskausmyrkytys olis pahenemaan päin.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

miimon sai samana päivänä nyytin kainaloonsa. Missä synnärillä miimon synnytitkään(en löytänyt eka sivun listasta)?

Täällä ollaan 4 pv ikäisen tytön kanssa kotona. Söi viime yönä ainakin 8 kertaa ja nyt päivällä nukkuu pitkät unet. En kutenkaan saa nukuttua päivällä hyvin. Koko perhe ollaan flunssassa :( Tosi kurjaa... Suosittelen edelleen ruuan valmiiksi laittoa, varsinkin jos käy näin huono flaksi, että olette kipeinä vauvan ensimmäiset elinpäivät.

Tyttö on aivan suloinen ja esikoinen on ihan haltioissaan ja haluaa hoitaa vauvaa :heart: Kattelin noita syntyneiden vauvojen kokoja ja pituuksia. meidän tyttö on pisimpiä vauvoja parin muun maalisvauvan kanssa :D

nuhainen momtoo ja nykerönenä 4pv
 
marcelina onnea pienestä pojasta =) :flower:

nanakuu soittele herkästi synnärille jos olo tuosta vielä illan mittaan huononee, älä jää odottamaan neuvolaan asti.Se myrkytys kun voi paheta nopeastikkin eikä oo mikään leikin asia.
Jaksuja :hug:

momtoo jaksuja ja perheelle pikaista paranemista :hug:

Mitenkä nopeasti teillä on rautatabletit alkanut vaikuttamaan?
Mä aloitin ne viime keskiviikkoona yhdellä tabletilla ja lauataista lähtien oon ottanut jo kaks tablettia kun maha on kestänyt niitä hyvin niin tänä aamuna jo oli ihan pirteä olo, voiko ne vaikuttaa näin nopeaa vai oliko se vaan joku härö?
 
metsätähti: Kyllä ne rautatabletit kait melko nopeasti vaikuttavat.. Itse sain lopettaa viime viikolla tablettien syönnin kokonaan, koska arvot oli nyt samat mitä raskauden alussa.

Onnea kovasti vauvoista :heart:

Täällä ei omassa olossa ole mitään kerrottavaa..
mustikkainen rv 38+5
 
Paljon onnea täältäkin, momtoo, Leena86 ja marcelina pikkuisten syliin saamisesta! :heart: :hug: :flower:

metsätähti, en tiä voiko oikeesti mut ite oon ollu kans huomaavinani samaa, et parissa päivässä - max. viikossa eron jo huomaa.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :hug: Meillä miehen kans ylihuomenna vuosipäivä (9 vuotta yhteiseloa) ja oltiin suunniteltu menevämme kaupungin ehkä hienoimpaan raflaan syömään, mut taidamma tyytyä johonki arkisempaan ruokapaikkaan, koska tänään lopulta turhauduin tähän turvotukseen kun mammavaatteista mahdu enää ku nämä seksyimmät ja kulahtaneimmat colleget jalkaan :LOL: Pikkuinen kääntyilee mahassa välillä sillai, et pissa meinaa tirahtaa housuun mut muita tuntemuksia ei alakerrassa viel oo. Eikä supistelekaan.

Taidan käpertyä sohvalle plaraileen Vauva-lehteä, kun ei oikein muutakaan jaksa (mies ulkoilee esikoisen kans).
Ja kaikille synnytystä janoaville vanha ja viisas mobic toteaa: "Toivossa on :) elää."

mobic ja väärästä reiästä ulospyrkivä kevätpörriäinen 37+5
 

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

Meillä poika voi hyvin, ruoka maittaa ja hommat hoituu hyvin =)
Oma olo on ihan okei, vähän sattuu joka paikkaan,mutta se on pientä söpöliinin rinnalla.
Keskiviikkona ois pojan tarkastus:)
Mies on pojasta haltioissaan ja kertoo,että alkaa pelaamaan jäkistjä plääplääplää:D
Söpöintä on ehkä se,että mies lukee pojalle joka ilta sadun :heart: , jotenkin niin ihanan kuulloista kuunella siinä vieressä. Mies lähtee töihin keskiviikkona piti viikon vapaata, tuskin meillä pojan kanssa tulee mitään ongelmaa siinä, poika on öisin niin rauhallinen,että pelkään pahinta koko-ajan, pojalle on tullut hupsu tapa maiskutella joskus öisin ihmettelen sitä ääntä aina:D
Esikoinen,joka on siis jo 9.v, on iloissaan tietty veljestä, mutta ei kuitenkaan tunge katsomaan joka toimenpidettä, kuten ehkä nuoremmat siskot/veljet tekee.


Alina ja ''Rokkipoika''6vrk
 
Tuhannesti onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Täällä voidaan jo hyvin. Vauva on kotiutunut ja voidaan koko perhe hyvin! Eppari on parantunut mukavasti. Vauva on jotain niin uskomatonta, ettei sitä edes ymmärrä :heart:

Jaksamista odottajille :hug:

Jemppi & Aapo-tyttö 16pv

ps. Pippa vauvan mitat olivat 3380g ja 47,5cm, kun ehdit päivittää :)
 
Onnittelu kaikille nyytin saaneille! :heart:

Meiän piti myös käydä näytillä synnärillä, kun oli epäily lapsiveden menosta, mut oli sit kai valkkaria jota tuli tosi reilusti! Noh ottivat vauvan sydänkäyrää ja sen mukaan ois ollu lisälyöntejä ni ottivat viel uudemmalla koneella ja siinä oli hyvää käyrää ja vauva liikkuikin tosi hyvin!Epäili et oli jotenki hankalassa asennossa vauva, kun olin kylellään ja siks ei tahtonut ensin sitä käyrää saada ja jos olikin lisälyöntejä niin yleensä vaarattomia!Laitto vaan et neuvolassakin pitää ottaa sydänääniä pitempään ja jos jotain häikkää niin äitipolille! Jospa selvittiin säikähdyksellä!
Juu ja kohdunsuu oli 2,5cm auki ja vauva tosi tosi alhaalla!

anri&masuvauva kohta poksuu 39
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Tsemppia kaikille turhautuneille ja kyllästyneille! :hug:

Chef lisäläpät äp:n vaippoihin olikin hyvä idea! Laitan myös lähipäivinä, sellaiset kuivapintaiset vähän imukykyiset lisäläpät. Kun muuten on laiskottanut niiten ihan pikkuvaippojen ompelu. Kiitos ideasta! :heart:

Nyt rupea tuntumaan, että kaikki vamistelut on niiiiin kesken, ettei vielä haluaisi synnyttä! Vaikka tiedän, että minua ei päästetä ihan täysaikaiseksi, todennäköisesti jo 38+...vko on raja, mutta muuten voisin kyllä ilomielin vaihtaa jonkun kärsimättömän kanssa roolia ja mennä itse sinne 41+...42 viikolle. Remonttikin pahasti kesken (se on ulkoistettu, mutta helpompaa asua remonttisotkuissa mahan kuin vauvan kanssa) ja vauvan tavarat vasta kellarissa.

Yöt ovat monesti tosi rikkinäisiä, taas 2h yöunet takana ja päivällä väsyttää ihan varmasti!

Mirabel 37+4
 
kiitos hemppa vastauksista=)

Eilen illalla mies vei mut syömään ja naureskelin miehelle "et nyt naapurit luulee et lähdettiin KYSiin kun tähän aikaan illasta lähdettiin autolla" :D Rivitalossa kun asuu niin varsinkin illalla kuuluu hyvin jos joku lähtee autolla pihasta.Ja eihän noi suotta yhtään uteliaita oo :D
Ruoka oli hyvää:)Ja ihanaa oli olla miehen kanssa ihan rauhassa kahdestaan:)
Yöllä nukutti oikein hyvin.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Huomenna poksuu =)
 
Eilinen TYKS reissu meni hyvin, eli neiti oli vielä pienen pieni...painoarvio oli vain 3090g, kun kakkosesta se oli samalla viikolla peräti 3700-3800g. Tosin kakkonen syntyi kyllä vain 3330g painoisena, mutta kuitenkin :)

Ja tyttöä meille edelleen siis veikattiin syntyväksi joten vaaleanpunaiset vaatteet saavat jäädä sairaalakassiin :)

mirabel: mä tein yksinkertaisesta froteesta ja fleesestä ne läpät...olin meinannut froteeta laittaa kaksinkertaisesti, mutta olisi mennyt liian paksuksi paketiksi sitten jo. Mutta toivotaan että se yksikin kerros froteeta vähän auttaa ja fleese tosiaan pitää pepun kuivana :)
Eilen sain valmiiksi myös seinälle laitettavan säilytyshäspäkän, eli sellaisen kankaan, johon ompelin taskuja. Sijoitin sen hoitopöydän edessä olevalle seinälle (tai siis sen takana olevalle seinälle) ja laitoin sinne vaippoja, harjan yms. mitä hoitopöydällä päivittän tarvitaan :)

Lisäksi ompelin kestohedelmäpusseja ja kauppakasseja (musta on tullut ihan hörhö :LOL: ) ja tänään olisi tarkoitus vielä saada esikon verhot valmiiksi. Mä luulen, että kun urakka on ohi, niin seuraavan kerran haluan nähdä ompelukoneen noin 10 vuoden päästä :ashamed: :LOL:

Chef ja pieni nöttis 38+1
 
Huomenta!
Aivan hirveä yö takana. Vatsa alkoi kipuilla tuossa 23.00 aikaan ja pahimmillaan oli 00.30. Vatsa meni samalla myös aivan sekaisin ja istuin vessassa yli tunnin. Supistelut olivat aivan jatkuvia. Vatsa oli todella KIPEÄ! Ei siis sellaista menkkamaista jomotusta vaan oikeasti kipua. En tiedä kumpi johtui kummasta - supistukset vatsakivusta vai vatsakipu supistuksista. Muutaman tunnin sain nukuttua. Nytkin vielä vatsa on kipeä ja supistelee, kuitenkin vähemmän kuin yöllä. Jospa sitä yrittäisi nukkua perinteiset aamu-unet....

Hani-pöö & nöösi 37+1
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja kiitokset tsemppauksesta&onnitteluista!

Eilen illalla tulin itse kotia, huomenna olisi tikkien poisto edessä. Lapset jäi hyvään hoitoon, Eeliä jo sain eilen pitää kengurussa hetken aikaa ja olipa se ihanaa! :heart: Ellakin pääsi jo hengityskoneesta, tosin sydämen tilaa seurataan hänellä vielä. Ilmeisesti tuo tranfuusio on rasittanut hänen sydäntään. Emma on vielä hengityskoneessa ja pidetään lääkkeillä nukutuksessa, jotta elimistö korjaa sitten itse noita aivoverenvuotoja. Ellallakin oli pieni aivoverenvuoto, mutta siitä ei pitäisi mitään jälkiseuraamuksia olla hänelle, Emman tilannetta ei vielä tiedetä tarkasti. Onneksi ei ole Emman vuodot laajentuneet! Lääkkeitä menee isot listat tytöille ja verikokeita on otettu sen verta, että saivat lisäverta kumpikin. Painon lasku on pysähtynyt kaikilla ja nyt lähtee sitten kasvu käyntiin. Eilen nousi myös maito, varmaan tuon kenguruhoidon seurauksena ja sitä on sitten pumppailtu. Tuolla on yöltä ja nyt aamusta pumpattuna 40ml vietäviä pienille! En varmaan täysimetykseen kolmen kanssa pääse, mutta jos nyt edes alkuun hieman äidinmaitoa saisivat.
 
Onnea kaikille uusille vanhemmille :flower: :flower:

Itellä oli eilen neukku ja sieltä suoraan sai lähteä käymään verikokeissa.
Neukkutäti epäilee raskausmyrkytystä, oli tullu nim. 1kg 4:ssä päivässä taas lisää ja paineet kohonnu, aikasemmin näky proteiineja pissassa mut ei täl kertaa, tiedä sitten häntä :(
Yöllä tuli EHKÄ ekat oikeat supistukset, heräsin hemmetin kovaan alavatsakipuun ja koko maha oli ihan piukee pallo. on ottanu hippasen nuppiin ku äippäpolilla ja neukkulassa on kysytty että onkos niitä supistuksia tullu ja joutunu aina vastaamaan että enpäs tiedä, ku en ole ennen ollu raskaana... Tullu vähän tyhmä olo, mut nyt luulen et oli tosi kyseessä ku sen verran teki kipeetä et joutus hampaita puremaan yhteen :( Mut ihan hyvä vaan et noitakin rupee näkyilemään, jospa sitä pääsis tekemään tätä pojankloppia tonne TYKS:iin :D

Jonski07 ja mini-mies <3 38+3
 
Pienille triploille kovasti kasvuntoivotuksia :flower:

(.) Eilen iltapäivästä asti supisteluja, jotka säännöllistyivät ja kipeytyivät iltaa ja yötä kohden. Varoitin miestä, että yöllä lähdetään ja pakkasin sairaalakassia valmiiksi. Supparit eivät kuitenkaan tihentyneet siitä 1sup/15 min ja niinhän siinä kävi aauyöstä, että väli piteni ja mä nukahdin. Nyt jomottaa selkää ja kaikki lihakset ihan kipeenä. Jospas se tästä lähtisi. :heart:

Elli 38+1
 
LillaStina ikävää, että laittoivat takasin kotiin. Toivottavasti pian asiat etenis! :hug:

Neuvolassa taas vaihteeks käyty. Jostain syystä tykkää masussa piiloutua aina neuvolapäivinä niin, että eivät meinaa saada sykkeitä kunnolla kuuluviin ja se on jo aika rankkaa tässä vaiheessa maata siinä pöydällä pitkään. Mutta nyt sitten kun kotiin päästiin ni on kyllä taas liikuskellut. Verenpaineet oli koholla ja sano th, että jos mahdollista niin kotona seurais, kun ei voi kirjottaa lähetettä kun ei ole kuitenkaan ihan tarpeeks korkeet. Mutta onko tuo nyt mikään ihme kun alkaa tämä odotus pikkasen olemaan turhauttavaa, kun ei mitään tapahdu, että jos nyt siinä sivussa vähän verenpaineetkin nousee. Huomenna sitten soittamaan sinne Jorviin, jos suostuisivat sieltä jonkun ajan yliaikaiskontrolliin antamaan. Toivottavasti ei vaan aika sitten ens viikolle mene.

Inhottavaa vaan, kun ei oma kroppa toimi. Ekaks odottelet sen noin vuoden, että tulee raskaaks. Ja sitten kun tulet, niin ei kiinnittäydykkään kunnolla vaan tulee keskenmeno. Siihen sitten taas lisää odottelua ja sitten tulet uudestaan raskaaks niin ei kroppa millään tavalla osaa kertoa, että raskaana ollaan vaan ihan normioloilla menee lähes koko odotusaika ja saa ihmetellä monta kuukautta kun ei mitään oireita ole, että onkohan kaikki nyt kuitenkaan kunnossa. Ja nyt sitten ei osaa käynnistää synnytystä sponttaanisti vaan odotuttaa ties minne asti ja ehkä sitten lääkkeillä tai leikkaamalla saadaan lapsi ulos. Hohhoijakkaa..

Tää menee taas vähän lepäämään.. ja rauhottumaan..

minjoh 41+0
 
marcelina, onnittelut teille

triplat-74, teille paljon jaksamista ja ihana kuulla hyviä uutisia sieltä! Ei varmaan voi sanoin kuvata tunnetta, kun vihdoin saa oman pikkuisen syliinsä :heart:

Itselläni kohta kontrolli äpolilla, tänään tais olla vuorossa käyrien tuijottelua. Ens viikolle on vielä varattu kasvuseurantaultra, vähän kyllä toivon, ettei sinne tarvisi enää mennä... Ja tänään poksuu, 39+0!
 
Tuli käytyä neuvolassa ja kaikki oli hyvin vaikkakin verenpaine oli vähän ylhäällä mutta voi johtua siitä kun mulla on ollut pää nyt kauheen kipee.
Kaikki muutkin arvot oli kunnossa.painoa ei ollut tullut viikossa yhtään joka on ihan hyvä vain,vaikkakin luulin että olis tullut ees vähän kun oon syönyt kaikkee mahd. Jopa hb oli noussut 106!
Vauva ei ole laskutunut mutta se ehkä ihan hyvä juttu kun on sektio tulossa mutta vähän jännään sitä että jos synnytys alkaakin aikasemmin saapi pelätä sitä napanuoran esiin tuloa.. kun siis mulla on nyt päivittäin supistuksia ollut..
13 yötä enään kun on meidän pienen syntymäpäivä <3<3

tiitu ja nella rv 37+4
 
Juu, onhan tää aika turhauttavaa... Mutta kuten jo mussullekin lohduttelin, niin enää maksimissaan viikko jäljellä! Sen jälkeen se otetaan tavalla tai toisella pihalle. Siinä on vain 3 vaihtoehtoa miten tämä tyyppi otetaan täältä ulos....
 
Ompa mukava lukea teidän kirjoituksia ja onnea kaikille nyytin kanssa jo touhuaville!!!
Jännä ajatella, että teitä on monta nytkin varmaan sairaalassa!!!

Itsellä edelleen epätodellinen olo vauvan tulon suhteen ja ihan ihmeissäni imen tiedonjyviä teidän jutuista. Itsellä ei ole ollut supistuksia, jotka olisin tajunnut supistuksiksi, mutta lääkärin mukaan kohdun kaula (olikohan se nyt se) on lyhentynyt.

Mahaan olen jo tottunut, tajusin aamulla, että en edes ole tajunnut kunnolla, että kohta sellainenkin taas on mahdollista, että voisi nukkua mahallaan. :) Vaavi elelee omaa tahtiaan mahassa. Yöllä oli outoa kun olin näkevinäni Vauvan hegityksen mahan läpi, vaikka eihän se siellä voi hegittää.

Siivoilen minäkin tai enenmpi olen kyllä tykännyt pyykätä. Tosi vähän meillä on vauvan vaatteita, kun ei tullutkaan käytettyjä, mutta olen katsonut valmiiksi missä liikkeissä niitä olisi tarjolla ja lähetän sitten miehen hakemaan, kun vauva on tullut. Vain muutama vaate on Äippä-paketin mukana tulleiden lisäksi. Paketissa tuli lähinnä niitä yli 60cm ja kun katsoo teidän vauvojen kokoja niin 50cm olisi oikeampi... jos jaksan niin käyn vielä kirpputoreilla, kun sieltä viitsii ostaa vaikka ei vielä oikein ymmärrä mitä trvitsisikaan, esikoinen kun on kyseessä.

Tsemppiä meille kaikille vielä odottaville!!!

Talvimama 38+0
 

Yhteistyössä