~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

ja uni karkas...
Turha reissu synnärillä eilen Kolmonen tulossa, mutta tunsin eilen itseni superamatööriksi, lähdin nimittäin eilen synnyttämään taysiin, mutta supparit sit hiipuikin. Tämä oli jo toinen kerta, ku mulla alkoi kivuliaat supistukset pian sekstaamisen jälkeen. Niitä jatku kolme tuntia 2-8 minuuutin välein. Olin jo niin kipeä, että päätin, et nyt sit mennään tai muuten syntyy eteiseen.
Ekassa kontrollissa synnärillä supparit näytti vielä hyvältä, kohdunkaula oli hävinnyt ja paikat kolme senttiä auki.
Mut siihen se ilo loppuikin. Tuli kotiin lähtö. Kätilö sanoi, että uudet supistukset voi alkaa muutaman tunnin tai kenties vasta viikon päästä. Sanoi myös, että paikat on voinu olla kolme senttiä auki jo muutaman viikon. Antikliimaksi. Enpä ois uskonu, että vielä pitää tämönenkin kokea.

Uimisesta Tänään taidan mennä uimaan, oli mikä oli. Kakkosenkin kanssa kävin uimassa loppuun asti.

[/b]Onnea Latsis ja Kinder ym. nyytin saaneet!

t. Synnyttäneille kateellinen Dominique 38+5
 
MLL
Onnea synnyttäneille ihan hurjan paljon(Oon jo ihan sekasin ketä oon ehtiny onnitella ja ketä en..)!!! :flower: :heart: Laitelkaahan sitten kun kerkiätte niitä synnytyskertomuksia meille vielä vuoroaan odottaville maistiaisiksi :)

Musta tuntuu ettei tää muksu kyllä hevin oo syntymässä, kokoajan vaan kaiken maailman kolotukset, pakotukset ja supistukset lisääntyy, mutta eipä sitten kuitenkaan merkkiäkään että oisi ihan oikeasti tulossa ulos. Äidilleni sanoin että voisi ostaa vauvakirjan pienelle syntymälahjaksi niin hän totesi huumorilla, ettei vielä viiti ostaa kun näyttäisi siltä ettei se synny ikinä :D Varmaan sitäkin jo huvittaa nää mun kuulostelut, että josko se jo alkaisi :saint: No vielä kaksi viikkoa laskettuunaikaan, että onhan tässä aikaa vielä se 4 vk :headwall: :LOL:

Poksista!
MLL :heart: rakas pullero 38+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Mulla ei vieläkään toimi noi yksityisviestit :'(
etkö siis pysty laittaa mulle yksäriä tai vai mitä?!
En :(
Aina kun olen jollekin yrittänyt laitaa niin sanoo et pitää kirjautu tau rekisteröityy
meeppä sit kattoo fb:ssä jos löydät ryhmän maaliskuun mammat ni laita sieltä kutsu liittyä ryhmään..jos sitten toimis :)

 
Huomenia ja paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Mä olen kohta lähdössä Turkuun viemään äitiä kaihileikkaukseen, 100 km tarvis ajaa sinne ja takas. Pakkasin tossa sairaalakassia kaiken varalta mukaan, kun se on pakattu ja mukana ni ei sitä varmaan tarvita =) No ei mua haittais vaik sinne jäisin synnyttämään.

Yöunet täälläkin ollu huonoja taas viimeiset kolme yötä, nukahtaa puolen yön jälkeen ja aamuyöstä alkaa se pyöriminen. Vauva myös vetää jotain yöjumppaa oikeen todenteolla ni nuku siinä sitte. Synnytys alkanut jännittämään ja pelottamaan vaan enemmän ja enemmän. Siks toivois et alkais jo syntymään pikkuhiljaa, viikko ja yks päivä laskettuun aikaan..mies on lakossa ja toivottavasti syntyis nyt lakon aikaan ni ei tarvis murehtia et sairaalaan lähtö tulee just ku mies toispuolella suomea..

Mamu-78+masuasukki 38+6 :heart:
 
Lahjoitan postimaksun hinnalla halukkaalle vähän supistuksia!
Yölllä olin hereillä 2,5h ja kun sitten 4.30 nukahdin, alkoi selvä kovottelu. Nyt on ollut supistuksia 5min välein joku aika, vaikka eivät ole kovin kivuliaita, mutta eri tuntuiset kuin aiemmin kuitenkin, ja haluaisin ne todellakin pois! En kyllä aio vielä synnyttä, ainakin viikko-puolitoista haluaisin vielä lisäaikaa. Vielä ei olla täysillä viikoilla - enkä ole itse henkisesti valmis eikä tavaratkaan ole valmis. Toivon todellakin, että tämä olisi väärä hälytys!

Mirabel 36+5
 
Huomenta!

Lonkkakivut vaivas ärsyttävästi aamuyöstä, muuten nukuinkin ihan kohtalaisesti. Eilen illalla tuli yks kunnon supistus, joka kesti melko kauan. Ehdin jo ajatella, että nytköhän tässä alkaa jotain tapahtua...mutta ei. Olo helpottui, kun nousin ylös. Pidemmän aikaa iltaisin ollut napakoita supistuksia, mutta eilisessä oli vähän enemmän jo voimaa. Huomenna olis neuvola, jonne ajattelin ettei enää tarvis mennä. Vielä toki tilanne ehtii muuttua, mutta henkisesti oon varautunu jo siihen, että taitaa tää vauveli haluta jatkoajalle, vaikka esikoinen syntyikin etuajassa.

Dominique Hyvä silti, että kävit näytillä. Mieluummin käy tsekkauksessa kuin tosiaan synnyttää eteiseen. :) Toivotaan, että supparit palaa sinne mahdollisimman pian!

Onnittelut taas vauvan saaneille :heart: :flower:

Marimint rv 39+6
 
Huomenta ja onnittelut kaikille vauvan saaneille, ketäs teitä nyt olikaan. :heart: :flower:

Ja mitäs mulle kuuluu, no mulle ei kuulu mitään. Supistuksia, mahakipuja, yms on, mutta ei näköjään mitään synnytyksen käynnistymisen viittaavaa edelleenkään tarpeeksi, kun kasassa ollaan. No, huomenna aamulla ä-poli ultraan ja taas on alustavasti ollu puhetta käynnistämisestä, jne. Mutta jostain syystä en tähänkään tietoon usko, ennenku sen todella koen, perskutarallaa.

rv 38+5 :heart:
 
Oikein paljon onnea Kevät-10 :flower: :flower: :flower:

Dominique: Tilannehan kuulostais jo oikein lupaavalta! Tosin ymmärän täysin jos menee hermot kipeisiin suppareihin, jotka lopulta tyssää kuin seinään :kieh:
Mutta hyvähän siellä synnärillä oli näytillä käydä, jos noin tiheästi tuli jo supistuksia! Eiköhän tuossa olisi moni muukin jo synnärille lähtenyt :) (minä ainakin) TSEMPPIÄ! :hug:

ON: Nyt olisin kyllä täysin valmis jo itsekin synnyttämään.
Viime viikolla supisteli jo päivittäin, ihan säännöllisestikin ja nyt kun tullaan lähemmäksi LA niin ei mitään! Ainoastaan kaikkea "yleistä" raskausvaivaa.. Vauvan liikkeet ovat välillä niin voimakkaita, että meinaa melkein itku päästä.. Mutta hyvä niin päin, ei ole paljon tarvinnut liikelaskentaa tehdä =)

Pippa 38+4
 
Phuuh mikä yö takana...

koko yön supisteli, muttei kauhean kivuliaasti vielä. Entuudestään tiedän et tästä menee sit pari päivää siihen että tositilanne on edessä. Aamulla tyhjeni suoli kokonaan ja nyt sellanen selkäsärky vielä päällä.

Kattotaan jokos tästä illalla pääsis itse asiaan. Ainoo nyt että ahdistaa jotenkin aivan helvetisti, pelottaa vauvan koko yhdessä mun luomusynnytys ajatuksen kanssa... :/

Meillähän siis kakkonen on luomuna synnytetty ja oikein iloinen kokemus oli verrattuna ykkösen epiduraalihelvettiin :D

Toisaalta tässä toivois jo että sais vauvan syliin, toisaalta pelko on kova, eli, kaikki tositoimen merkit ilmassa. :wave:
 
Huonoiten nukuttu yö tähän mennessä takana, argh. Aamulla tuntu, etten oon nukkunu tuntiakaan. Vauva se vaan jakso jumpata, tuntu et läpi tulee ja menkkajomotusta oli vähän väliä, pitkäänkin..Nyt pitäs jaksaa lähteä maalle vanhempien luo 100km:n päähän pariks päivää. Toivon todella ettei siellä ala isompia tapahtumaan, nimittäin äitiä en haluais kaveriksi synnyttämään, sehän olis enemmän paniikissa ku ite..

Muillakin tuntunee olleen vaikeita öitä. Niin inhottavaa, just kun pitäs kerätä voimia. Tsemppiä kaikille :hug:

Viuhti10 & Nessukkainen 36+4
 
:heart: Onnea Kinder, Latsis ja Kevät-10 vauvoista :heart:

Dominique; Vaikuttaa kuitenkin lupaavalta että jotain saattaisi tapahtua lähiaikoina :) Tsemppiä!

Ei merkkiäkään synnytyksestä kivuttomia supistuksia lukuunottamatta, mutta niitä nyt on ollut koko ajan. Tuskin ovat vieneet tilannetta mitenkään eteenpäin. Jokaisella vessakäynnillä syynään mahdollista limatulppaa, lapsiveden lorahdusta, mutta ei mitään..plaah..Joka päivä olen tehnyt lumitöitä, käynyt koirien kanssa köpöttelemässä etanavauhtia, siivoillut ja saunonut. Saunan jälkeen eilenkin tovin supisteli, mutta lakkaavat sitten levossa. Viimeinen ässä on vielä vetämättä hihasta :)

Näin yöllä unta, jossa mies sanoi että nyt lähdetään synnyttämään. Sanoin miehelle että eihän myö nyt voida mennä kun ei oo minkäänlaista oirettakaan että synnytys olisi käynnissä :LOL:

Nähtävästi muusta porukasta poiketen nukun edelleen aivan erinomaisesti :) Herään yleensä yhdelle vessakäynnille, ja tietysti joka kerta kylkeä kääntäessä, mutta näistä huolimatta nukun tyytyväisenä klo 8.15 saakka joka aamu, jolloin koirat alkavat heräilemään. Päivät menee tosiaan kaikenlaisia pikkuhommeleiden kanssa touhutessa. Pienet on ympyrät tällä hetkellä, mutta voimatkin on rajalliset. Väsymys voi iskeä ihan yhtäkkiä.

Monia näyttää askarruttavan myös tuleva synnytys. Itsekin odotan sitä vähän pakokauhulla. Välillä on parempia päiviä, välillä huonompia..saa nähdä kumpi sattuu päälle kun lähtö oikeasti tulee. Lähinnä pelottaa itsekontrollin menettäminen ja kipu. Pelkään kaikenlaisia toimenpiteitä enkä ole ikinä ollut sairaalassa muuta kuin työn puolesta. Yritän tsempata itteäni että ihmiset siellä ovat suurilta osin tuttuja ja asiansa osaavia, joten turvallisissa käsissä ollaan, mutta vaikea on asennoitua kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää :/

Miimon ja Hengari-Hertta 38+4
 
Hirmuisesti Onnea Kevät :flower: :heart:

Jee, tänään jo paremmat keikat neuvolassa että lekurissa ;)
Neuvolassa oli, tiesin kylläkin kun oma terkka lomalla niin se ihana vanha tuttu terkka joka pikkuneidin aikaan :) Sillä kun on kaikki niin rutiinia niin ei se ollut mistään huolissaan, verenpaineestanikin sanoi että sit vasta kun alapaine on yli 95 niin sit pitää huolestua ja nyt mulla oli ihan kivasti eli 134/84 kun taas nykyinen ollut jo tuosta 84 alapaineestakin jo hiukka huolissaan ;) Paino oli tippunut 1,2kg mut nyt ei kyllä ole turvotustakaan ja sf mitta oli 37cm et sentillä pienentynyt ja tämä terkka sanoi että on laskeutunut ja kiinnittynyt jo lähtöasemiin =) Painoarvioksi meinasi 2,9kg ja et syntyessään olisi varmaankin sen 3,2kg. Luotan hänen arvioihin koska pikkuneidistäkin oli vain 100g heitto ;)

Sit esikon kuulumiset eli oltiin jo hyvissä ajoissa siellä toisessa päässä kuntaa, typerää ajamista ensinnäkin mut minkäs teet. Neitillä katsottiin ensin tulehdusarvot jotka laskeneet mut silti vielä korkea. neiti pääsi heti 10 lekuriin kun alko päivystys ja lekuri kirjoitti sille sit benisiliinikuurin ja ihmetellyt miks ei jo eilen ole kirjoitettu kun tulehdusarvo sen verran korkea.
Mies kävi aamulla työterv. huollossa ja sai pari päivää saikkuu kun sillä kans tuota kuumetta mut eiköhän sekin siitä sit parane mahd.pian =) Eli eiköhän tämä tästä, elämä taas voittaa kohta ;)

Suppareita kaikille niitä toivoville ja jaksuja :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"38+4 :heart:
 
HUOMIO ASIAA FB:STA: Tällänen vaan pikaisesti, että kuka halusi viimeseks facebookiin eikä ilmeisesti päässy lähettää katariina00:lle yv:tä täällä vaan tuli toisen ryhmäläisen=mun kautta, voitko pistää pyynnön uusiksi, fb hukkasi sut jonnekin enkä löytänyt nimelläsi enää profiiliasi, että olisin pyytänyt uusiksi sut...KIITOS

NIIN ja ONNEA PALJON vauvaantuneille :heart: :heart: :heart:
 
Domingue: Oisin minäkin jo varmaan lähteny synnärille kun noin kauan oli säännöllisiä suppareita!Meillä kun toinen lapsi syntyi oli myös et käytiin synnärillä ja sielä sit loppu supistukset!KOtia päästiin ni alkoi uudelleen ja seuravana yönä sit poitsu syntyi, että jospa siekin pääset kohta tositoimiin!

äiti vm 70: Hyvä kun tyttö sai benisiliinikuurin!Meillä myös lapsissa ollut kovaa flunssaa ja korkeaa kuumetta, nyt kaikki kolme on antibioottikuurilla, ja onneksi nyt näyttää et ois vähän helpottanu...

Neuvolakuulumisia taas täältä: RR 129/75, ihan hyvä vaik luulin et on noussu, kun en muista millon viimeksi oisin nukkunut konnon yöunet, paino oli nyt taas yli 700g viikossa,iik. sf-mitta sama kun viikko sit 33cm! Ja mukava kun ultrasikin pikkusta ja sen mukaan vauvan painoarvio on nyt n.3700g, eli isompi kun meillä muut ovat olleet ja ultran mukaan raskausviikkoja ois nyt 39+ jotain, niin kuin on ollutkin useammassa ultrassa viikon isompi, mut laskettua aikaa ei silti oo vaihettu...Juu ja kohdunsuun tilanteen kahtoi, kanavaa jälellä 2cm ja kohdunsuu auki 2senttiä, että on supistukset jotain onneksi saanu aikaseksi!

Taidan tästä lähteä leipomispuuhiin...

Jaksamisia kaikille! :hug:

anri&masuvauba rv 38+1, ultrien mukaan 39+
 
Miimon mä kans nukun oikein hyvin=) Ja harvoin mun täytyy edes yöllä käydä vessassa kun vauva on vielä niin ylhäällä ettei paina rakkoa eli vaan kyljen kääntöön pitää hieman havahtua:)

Neuvolassa kävin:pissa jäi vielä tutkittavaksi. Verenpaine on nousussa 124/84:/ sf sama kuin viime viikolla eli 30 turvotusta on vaikka muille jakaa ja hemppa on laskenut kuin lehmän häntä joten nyt sain rautatabletit mukaan ja ne toivottavasti pian auttaa tähän ikuiseen väsymykseen.Vauva liikkuu hyvin.Ja niin painoa on taas tullut "kivat" 2,700g viikossa eli nestettä on ja oon muistanut syödä :ashamed:
Mut muuten kyllä kaikki hyvin.
Seuraava käynti on tasan viikon päästä joilloin ois se maaginen laskettuaikakin...

Metsätähti ja onnenjyvä *POKS* 39+0
 
Mulla oli sitten viimeinen neuvola tänään. Seuraavaks on yliaikaiskontrolli äippäpolilla ens pe, jos ei ole ennen sitä syntynyt. Aina niin masentavaa käydä siellä neuvolassa, koska mitään ei siellä pysty keskustelemaan. EI kyllä täti kyselekään. Tulee sellainen olo, ettei häntä kiinnosta ja haluaa kuitta asiat pois nopeasti. Puhuukin välillä niin hiljaa... et luultavasti sanoi vauvan olevan nyt laskeutunut ja kiinnittynyt. Kaikki neuvolassa päällisin puolin ok.

Muillakin ollut huono yö. Minä valvoin välillä sen 1,5 tuntia ennen kuin sain taas unta. Luultavasti jonkun verran tuli supistuksia, mut ota nyt selvää, kun koko ajan sai sen perään juosta vessassa. Nyt olen nukkunut jo kahdet päikkärit. SIlti väsyttää ja aina väsyneenä olen tosi masentunut ja kärttyinen.

Niin ja ajan kulumisesta. Päivällä saattaa iaka mennä nopeasti, jos on jotain erilaista tekemistä, mutta, jos mennään samalla kaavalla yksittäinen päivä tuntuu pitkältä. Illalla on kuitenkin sellainen olo, että taas yksi päivä nopeasti mennyt. Tuli nyt tää vauva jo oikeesti!!!! rv päivät kun kuitenkin matelee. sekavaa tiedän....

epäusko ja nassukka 40+3
 
Neuvolasta terkkuja! :wave:
Valitettavasti kaikki oli hyvin, joten ei ole mitään syytä lähteä mihinkään sen puolesta |O
No ensi viikon keskiviikkona seuraava neuvola, jos ei ennen sitä tapahdu mitään...

Kivut jatkuu samallalailla kuin eilen eli ei mitään uutta silläkään suunnalla... Alkaako hermot mennä??? :/
 
Onnea uusista pienokaisista.. :flower:

Täällä supistelee ajoittain, muttei mitenkään kipeästi.. Eilen oli neuvola ja vauva oli ainakin laskeutunut ja sf-mittakaan ei ollut noussut enää viime viikosta, oli edelleen 31cm. Täällä vauva myös touhuaa vatsassa melkolailla, että ei ole tarvinut laskea liikkeiden määriä.

Jaksamisia kaikille.. :heart:

Mustikkainen poks 38+0
 
pikaisesti ilmoittelen kaksosten syntymästä..

eli lauantaina 27.2 (37+2) syntyivät tyttö 2230g 45cm ja poika 2630g 48cm..
synnytys oli todella nopea ja helppo lapsivedet meni kolmelta yöllä siitä lanssilla synnärille (80km) just kerettiin saliin kun tyttö syntyi poika tuli 10 min myöhemmin.. lapset voivat hyvin vaikka pieniä olivatkin koko ajan olivat vierihoidossa ja eilen päästiin kotiin.

tulen vielä paremmalla ajalla kertoilemaan vauva arjesta ja lukemaan muidenkin kuulumiset.

onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :flower:

donoro+muruset 4pvä
 

Yhteistyössä