ONNITTELUT LATSIKSELLE :flower:
Ja iso kiitos, pippa, maaliskuun kuvat on tosi hellyttävät!
Lääkärissä KOKSissa kävin tänään. Mulla on tähän asti ollut aina eri lääkäri (eli 5 kpl!) mutta tänään oli tuttu, ulkomaalaistaustainen, minusta erinomainen lääkäri. Erinomainen siksi, että hän kertoo ensin mitä tekee ja miksi ja sitten ultran aikana selosti kanssa koko ajan, että missä mennään. "tutkitaan koko ja napavirtaus, jos lapsi ei kasva, käynnistetään synnytys, jos virtaukset on huonot, minä leikkaan sinut". Okei!! Ei jää ainakaan mitään epäselväksi. No ei tarvittu käynnistää tai leikata tai mitään muutakaan, alakäyrän alarajoilla ollaan edelleen, mutta sen mukaan tässä nyt on kasvettu viikosta 18 lähtien, että ei mitään uutta. Ainoa asia mikä jäi hämäämään on se, että mulle on tehty sisätutkimus ainoastaan rv 13, eli mulla ei ole hajuakaan siitä mikä on kohdunkaulan tilanne - josko siitäkään nyt pystyisi ennustamaan milloin ipana syntyy.
Talousasiat on yhdellä ja toisella olleet mielessä, hyviä hermoja vaan kelan ja muiden instanssien kanssa tappeleville! Kyllä meilläkin näistä raha-asioista viimeksi eilen puhuttiin, pakkohan se on, vaikka mieluummin fiilistelisi vain mukavilla asioilla. Toisaalta Suomessa pitäisi voida luottaa siihen, että asiat hoituu, mutta omienkin kokemusten mukaan se asioiden hoituminen ei todellakaan ole helppoa! Nurinkurista on se, että esim. kelan apua tarvitsee silloin, kun ei oo elämänsä voimissaan ja juuri silloin pitäisi jaksaa vaatia ja tapella ja olla itse tietoinen oikeuksistaan... Blaah. Itselläni niin onnellinen tilanne, että työnantaja maksaa äippärahakaudelta palkkaa ja kela maksaa työnantajalle. Tää on kyllä tosi iso helpotus!
Loppukevennykseksi, isoäidit. Voi hallelujah! Ihanaa, että ovat olemassa ja suurella sydämellä mukana odottamassa pikkuista, mutta välillä tuntuu mopo karkaavan käsistä. Erehdyttiin sanomaan, että niitä pieniä potkuhousuja (joista täälläkin puhuttiin) ei oo oikein löytynyt, niin johan mummo on ostanut kangaskaupan tyhjäksi ja ommellut miljoonat ja mummi on ostanut tai muuten hankkinut säkeittäin tavaraa. Ei mitään, kiitollisena otetaan vastaan, mutta hymyilyttää vain =) Ja jo on lapsenvahtivuoroja jaettu, kunhan nyt ensin saatais nyytti maailmaan! Ja niin, osaa ne isoisätkin - mökille on hiekkalaatikkoa varten kuulemma jo hiekat olemassa. Hiekkalaatikko kun on varmaan välttämätön ensi kesälle...
Reipasta mieltä loppuodotukseen - maaliviiva häämöttää kaikkien vaivojen keskellä :heart:
sallamaria rv 38+0 POKS!