~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Onnimanne kyseli uimisesta...mulla on kohdunsuu ollut auki jo monta viikkoa, eli uimaan en ole saanut enää mennä. Mä otan sen tulehdusriskin ihan totisena totena, joten en enää uskaltaisi veteen polskahtaa. Mutta jos kohdunsuu on kiinni, ei uimiselle ole estettä :)

Chef ja helkutin huonosti nukuttu yö (kuopus kipeänä :( ) 37+1
 
Huomenia kaikille!

Miekin oon tänään pongahtanu pystyyn jo ennen seiskaa, kun mies lähti töihin. Normisti oon nukkunu klo 10-12 saakka. Voipi olla, että mullekkin maittaa myöhemmin pikku tirsat, niinkuin Hani-pöö tuossa mainitsi :LOL:

Olotila on ollut nyt useamman viikon samanlainen ja veikkaampa, että yli lasketun ajan tässä hurahdetaan. En tiiä mistä moinen, mutta ei kai se ensisynnyttäjälle ois mitenkään poikkeuksellista. Nivuset ei edelleenkään tykkää kävelylenkeistä. Käväsin eilen kaupunkiasioilla mutkan ja nyt on taas nivuset niin jumissa, ettei oo tosikaan! :|

Supistuksista en edelleenkään osaa sanoa onko mulla ollut niitä :D . Kivutonta mahan kovettumista on ollut jo varmaan rv 30 lähtien, mutta viimeisten kolmen viikon aikana myös menkkajomotusta, josta aiemmin jo mainitsin. Jomotus on tuntunut alavatsalla ja ristiselässä ja kestänyt useita tunteja. En ole kyseiseen särkyyn ottanut mitään muuta lievitystä kun lämmittänyt vehnätyynyä =) . Aina jomotuksen iskiessä toivonu, että jospa tästä lähtis synnytys aluilleen, mutta aina se on mennyt ohi eikä kivut ole alkanu kovenemaan tms. Ehkä se sitten on sitä kohdunkaulan kypsyttelyä, niinkun lekuri veikkaili..

Seuraava neuvola ois torstaina, viime viikolla en käynytkään ollenkaan kun käytiin siinä kokoarvioultrassa äippäpolilla. Jotenki ei nuo neuvolakäynnitkään enää nappaa, kun ei siellä mitään uutta tietoa kuitenkaan tule. Eniten sitä vaan toivoo, että synnytys ois pian käsillä ja pääsis näkemään VIHDOIN oman pienokaisen :heart:

Nyt mie taidan alkaa ottaan jotain aamupalaa, ihan huutava nälkä taas näin aamusta. Lumista päivää mammat, voikaa hyvin :hug:

Mimmurainen & ötikkä (joka ei ollutkaan jötikkä =) ) 38+4

 

pippa kiitos uudesta ihanasta ketjusta!

Kinder ONNEA =) :flower:

eiski tervetuloa =)

missLuupää eikö supistuksia ole joskus aikoinaan sanottu myös poltoiksi, sanotaan kai joskus vieläkin?

Mussu toivottavasti tämä hankala taloudellinen tilanne hellittää pian, varmasti älyttömän inhottava, kun ihan riittävästi on muutakin stressattavaa!

Mirabel 36+4
 
Neuvolareissu takana. 3 senttiä auki. Ällöttävä olo, maha vähän sekaisin. Nyt tässä mietitään että onko vain vatsatautia jota on liikkeellä vai pitäiskö jo lähteä lähemmäs sairaalaa :/ Supistele ei, ainakaan silleen että tuntuis :D
 
POKS 37!

Onnea taas uusille vauvan saaneille! Ja Pipalle kiitoksia uudesta ketjusta.

Ajan kuluminen mullakin outoa. Tuntuu tosiaan että raskausviikot ei kulu millään. Mutta sitten taas kun yleensä tulee siivottua paremmin noin viikon välein ja petivaatteet vaihdettua parin viikon välein, niin tuntuu että noissa hommissa saa olla vähän väliä.
Muuten tämä raskaus ei oo nyt tympiny minua enää niin pahasti kun rv30 paikkeilla, mulla oli sillon kolmenkympin raskauskriisi, tuntu että oon ollu jo kamalan kauan raskaana ja kamalasti vielä edessä.

Mulla nyt makeanhimo vaihteeks helpottanu, ja muutenkin ajatus ruoasta enemmänkin ällöttää kun viehättää, mutta sitten kun aloitan syömisen niin ihan hyvin uppoaa kuitenkin.

Supistuksia ei oo edelleenkään, eikä muitakaan kipuja. Mitä nyt poitsu harvaseltaan niin mahassa itseään oikoo että se sattuu vähän. Pahoin pelkään että huhtikuu on vasta tämän poikasen syntymäkuu. Ja juu tosiaan enempi niitä vauvoja menee yli lasketun ajan kuin alle.
Näin oon jostain lukenut.

Mies sai viideks päiväks työkeikan just ennen laskettua aikaa. Saa nähdä miten käy, ehtiikö se niihin töihin vai ei. Siis ne työt on onneks tuossa ihan lähellä mut 14h/päivässä.

 
Huomenta.
Taas eilen illalla tyhjennys...ja epämääräsiä supisteluja jo niin tuntuvia tosissaan että laitto suolen tyhjenemään taas. :snotty: Selkää polttaa edelleen.Semmonen nipistelevä vähän polttava jomotus. :ashamed: Just niitä synnytykseen liittyviä tuntemuksia,mutta ei kovana. :p Hmm...härkkiiköhän tää vai mitä tää meinaa??!! :whistle: Yön nukuin kummiskin ihan hyvin. :whistle:
Nytkin ylämahaa nipistelee/polttelee hieman...hmmh...Nooh tää on varmasti ohimenevää taas...kuhan kiusaa...Pitää jännitystä päällä. :saint:
Saas nähä miten käy ku tänää pitäs ajella 200km ainaki...ja autohan niitä supisteluja monesti aiheuttaa...että kui pysytään kasassa. :whistle: Nooh...katsotaan.Ois sitten ainakin isommat muksut hoidossa,kuopus tosin jää kotiin. Se on sit sille hankittava hoitaja jos lähtö tässä vielä tulee.Tuskin tulee. :whistle:

OnniManne säkin tulossa k-sks.Juu kai meille joku siivouskomero löytyy. :LOL: Maaliskuuhan on tosiaa vähä joka paikassa ruuhka aikaa...juhannuslapset tosissaa. ;)
Mut kyl ne lapset o tähänki mennessä saatu synnytettyä jossain...ei ykskää mahaa oo näi maaliskussakaa jääny... ;)
Ihan ok paikka on tuo k-sks...kaikistahan on noita juttuja et ei kaik oo menny nii ku pitäny ja noita epäonnistumisia...ja kaikkea mahollista.Mulle tosiaa osunu ne tympeimmät kätilöt...ja niitäkinhän on joka sairaalassa. :/ Ihmisiähän nekin on...mut nii me ollaan me synnyttäjätkin... :/ Juu no mulla ollu kans semmonen pakko selällää...Mut onneks en viimeks alistunu...enkä alistu nytkään.Kylellään oli musta oikeen hyvä ponnistaa. :p Saas nähä.Mä toivon vaan selviäväni vauvan kanssa hengissä siitä koetoksesta...ja että päästään pian kotiin. =)
Mä ite tosissaa tykkään siitä et saa olla rauhassa eikä koko ajan oo joku kyselemässä "tyhmiä". :saint: Saa ihan omassa rauhassa tutustua pikkuseen ja silleen.Mutta kyllä mä apuja sain jos vaan pyysin.Ekan yön esim kuopus oli hoitsuilla...mut tokan yön tahoin pitää itelläni.Kuopus oli vähän limainen hengitysteiltään et keran jouduin juoksemaan se sylissä hoitsujen huoneeseen ku ei ilma kulkenu.Ottivat ekaks yöks senki takia ihan hyvillä mielin.

Hmmh...tänään ois sit lähettävä ajelemaan.Sitten vasta illalla/illemmalla.Jos sitä heiluttas tässä kotona vielä imuriaki...ja laittas ruokaa.Ja tuusais jtn...kahtotaan.

Jännitystä yllä...Pian on pikku mussu mahasta sylissä.Viimestää neljän viikon päästä noin. ;)

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 36+1 :heart: :heart: :heart: rakastan!!
 
Poika tuli 24.2. :heart: :D

Lisää kuulumisia myöhemmin. Nyt täytyy vain keskittyä ihanaan nyyttiin, joka taitaakin taas kaipailla tisua! =)

Onnea paljon kaikille muillekin synnyttäneille! :flower:

T: Latsis ja poika 6vrk
 
Onnea Latsis :flower:

Tänään taas neuvolaan ja kun on oma th edelleen sairaana niin on taas vara th. Ja niinkun jollain muullakin niin aina on ajat ollut aamusta niin vähän oudolta tuntuu mennä vasta iltapäivällä. Ihan kun tuossa nyt jotain eroa olis, mutta kuitenkin.

Mutta tärkeimpänä kuitenkin nyt se, että tänään siirytään neljäkymppisiin..
minjoh 40+0
 
Onnea Latsis :flower: :flower:

Tänään poks 39+0 jos tässä pääsis kohta itsekkin tosi toimiin. Ei ainakaan siltä tunnu. Ei supisteluja. Eilen siivosin, saunoin ja makuuhuoneessakin tapahtui mutta ei mitään vaikutusta.

Abello
 
7 lähtien supistellut ja ollut "outo" olo.... Tulee säännöllisesti 20-40 minuutin välein eli ei siis vielä oikein usein, mutta silti säännöllisesti. Tosi kauhea olo, mutta en tiedä vielä.
Isäntä vitsaili, että me varmaan tajutaan lähteä siinä vaiheessa, kun pää on jo tulossa :LOL:
Mutta jos nää ei lopu tai kovene kohta, niin sitten alan soitella synnärille ja kysellä mielipidettä. Alkaa olla aika ahdistunut olo. Vaikkakin pitkästä aikaa sain viime yönä nukuttua normaalia paremmin.
Mutta on jotenkin silti vähän sellainen olo, että näinköhän tässä vielä lähdetään lähimmän 20 tunnin sisällä????

Onnittelut Latsis!
 
Onnea uusille vauvoille ja äideille! Hui, alkaa oikein jännittää, kun niitä alkaa nyt tulla tiuhaan tahtiin.

Tsemppiä LillaStinalle ja muillekin sitä tarvitseville!

Ja kiitos pippa uudesta pinosta!

Säikähdin viikonloppuna, kun aamulla jääkaapilla jostain tippui tippa kirkasta jalalle. Reisi oli märkä, mutta sen jälkeen ei ole mitään ollut, joten en tiedä mitä tuo oli... Mitään suppareita ei ole ollut tms. Neuvola seuraavan kerran perjantaina.

Tuli kuitenkin kiire laittaa sänky valmiiksi ja sairaalalaukku kans :) Ja masukipsikin ehdittiin tehdä. Kyllä sitä onkin valtavan kokoinen, kun katsoo tuota kipsiä "ulkopuolisena". Ei ole tajunnutkaan.

Mies on hellinyt pirtelöllä ja herkuilla täälläkin :) Tosin kovasti ollaan oltu väsyneitä, kun kisoja on pitänyt katsoa ja valvoa.

Enneuneni ei muuten tainnut pitää paikkansa, sen mukaan pitäisi synnyttää 2 tunnin päästä :-D Viime yönä taas näin kauheeta painajaista koko yön :(

Ninni & vaavi 37 + 0
 
Latsis, tuhannesti onnea pienestä pojasta :heart: :heart: :flower:

Itsellä poksuu viikot 38+0, mutta ei tietoakaan siitä että alkaisi tapahtumaan. Kateellisena lueskelen vauvauutisia. Tahtoo jo itsekkin että alkais tapahtuun!!!

 
ihana maaliskuu vihdoin täällä:) pitkä matka on jo kuljettu :flower: ja pian kaikki saavat nyytit vihdoin syliin =)

37+5 ja huomenna äippäpolille aika ihanaa kun pääsee kurkkaan taas vauvaa ja tietää että onko näistä suppareistan ollu mitään hyötyä..

hyviä vointeja kaikille :hug:
ilo ja pojun mötkäle
 
ONNITTELUT LATSIKSELLE :flower:

Ja iso kiitos, pippa, maaliskuun kuvat on tosi hellyttävät!

Lääkärissä KOKSissa kävin tänään. Mulla on tähän asti ollut aina eri lääkäri (eli 5 kpl!) mutta tänään oli tuttu, ulkomaalaistaustainen, minusta erinomainen lääkäri. Erinomainen siksi, että hän kertoo ensin mitä tekee ja miksi ja sitten ultran aikana selosti kanssa koko ajan, että missä mennään. "tutkitaan koko ja napavirtaus, jos lapsi ei kasva, käynnistetään synnytys, jos virtaukset on huonot, minä leikkaan sinut". Okei!! Ei jää ainakaan mitään epäselväksi. No ei tarvittu käynnistää tai leikata tai mitään muutakaan, alakäyrän alarajoilla ollaan edelleen, mutta sen mukaan tässä nyt on kasvettu viikosta 18 lähtien, että ei mitään uutta. Ainoa asia mikä jäi hämäämään on se, että mulle on tehty sisätutkimus ainoastaan rv 13, eli mulla ei ole hajuakaan siitä mikä on kohdunkaulan tilanne - josko siitäkään nyt pystyisi ennustamaan milloin ipana syntyy.

Talousasiat on yhdellä ja toisella olleet mielessä, hyviä hermoja vaan kelan ja muiden instanssien kanssa tappeleville! Kyllä meilläkin näistä raha-asioista viimeksi eilen puhuttiin, pakkohan se on, vaikka mieluummin fiilistelisi vain mukavilla asioilla. Toisaalta Suomessa pitäisi voida luottaa siihen, että asiat hoituu, mutta omienkin kokemusten mukaan se asioiden hoituminen ei todellakaan ole helppoa! Nurinkurista on se, että esim. kelan apua tarvitsee silloin, kun ei oo elämänsä voimissaan ja juuri silloin pitäisi jaksaa vaatia ja tapella ja olla itse tietoinen oikeuksistaan... Blaah. Itselläni niin onnellinen tilanne, että työnantaja maksaa äippärahakaudelta palkkaa ja kela maksaa työnantajalle. Tää on kyllä tosi iso helpotus!

Loppukevennykseksi, isoäidit. Voi hallelujah! Ihanaa, että ovat olemassa ja suurella sydämellä mukana odottamassa pikkuista, mutta välillä tuntuu mopo karkaavan käsistä. Erehdyttiin sanomaan, että niitä pieniä potkuhousuja (joista täälläkin puhuttiin) ei oo oikein löytynyt, niin johan mummo on ostanut kangaskaupan tyhjäksi ja ommellut miljoonat ja mummi on ostanut tai muuten hankkinut säkeittäin tavaraa. Ei mitään, kiitollisena otetaan vastaan, mutta hymyilyttää vain =) Ja jo on lapsenvahtivuoroja jaettu, kunhan nyt ensin saatais nyytti maailmaan! Ja niin, osaa ne isoisätkin - mökille on hiekkalaatikkoa varten kuulemma jo hiekat olemassa. Hiekkalaatikko kun on varmaan välttämätön ensi kesälle...

Reipasta mieltä loppuodotukseen - maaliviiva häämöttää kaikkien vaivojen keskellä :heart:

sallamaria rv 38+0 POKS!
 
Onnea Kinder ja Latsis :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa eiski :flower:

Kiitos pippa taas ihanasta pinosta. Se on meidän kuu! Sanoin eilen miehelle, että tässä kuussa meille tulee vauva!

Mua on alkanut hirvittää vauvan tulo oikein tosissaan. Kaikki on valmiina ja vauva on toivottu, mutta jotenkin vaan hirvittää. Mieskin sanoi toissapäivänä saunassa, että vaikka aikasemmin tuntu siltä että on valmis vauva tuloon, niin nyt voisi odottaa vielä vähäsen aikaa. Mutta kai sitä on just niin valmis kuin voi olla, kun esikoinen on kuitenkin kyseessä. Hui! Jännittää siis kamalasti. Ei toi masu kyllä vielä yhtään ilmoita synnytyksestä, joten ootellaan vielä!

NinaRinsessa ja Poikanen 38+3?
 
Latsis ONNEA =) :flower:

Muakin tympii jo neuvolakäynnit ja alkaa tympimään ihmisten kyselyt et eikö vieläkään? tai vieläkö säkin oot kokonaisena? vaikka laskettuun aikaan on vielä aikaa niin toiset jo aloittaa sen kyselemisen :kieh: Taidan pysyä loppuajan sisätiloissa.Onneks ens viikolla on hiihtoloma ja kerhot peruttu niin ei tarvii mennä ihmisten ilmoille ellei välttämättä halua.
Kylläpä vauva taas painaa kylkiluihin ja rintalastaan...
Mä heräsin viime yönä hirveään pahaan oloon ja torkuin sit vessassa tunnin verran ennen kuin tuli oksu ja olo helpottui niin että pääsin pariksi tunniksi takaisin nukkumaan.Tänään on kyllä olo ollut ihan normaali ja ruuat pysynyt hyvin sisällä et mikä lie härö sitten ollut yöllä.Ja silloin oloa ei yhtään helpottanut kun vauva alkoi mahassa myllertää kun muutenkin mahassa muljuu.
Huomenna ois taas neuvola, plaah.Täytyy muistaa viedä sinne se pissanäyte...
Huomenna myös poksuu, muistaakseni...

Metsätähti ja onnenjyvä 38+6?
 
Täältä "lyllertäisi" mukaan vielä yksi maalisodottaja, jos vaan mukaan vielä otatte?! Meillä laskettuaika on 27.3. ja esikoinen on kyseessä. Odotusviikkoja pitäisi vielä olla, mutta silti sairaalakassi on varalta pakattuna (melkein kokonaan) ja vauvan kassi myös. On ollut kyllä ihana lukea teidän juttuja ja nyt varsinkin näitä vauvojen syntymäilmoituksia..alkaa asia itsellekin todellistumaan; meidän pikku rakas syntyy kohta..<3

Kertoisiko joku vielä miten yv:tä lähetetään, tuo FB:kin saattais kiinnostaa..

SUUREN SUURET ONNITTELUT JO VAUVANSA SAANEILLE :flower: ja muille jaksuja loppusuoralle! :wave:

Viuhti10 & Nessukkainen 36+3
 
Latsis: Lämpimät Onnittelut pikku prinssistä! :heart:

Lillastina: Toivotaan että supistukset voimistuu ja pääset pian nyytin hakuun!

Viuhti10: Tervetuloa mukaan!

lana-muikku: Luulisin että sullakin ne menkkajomotukset on supistuksia!

Täällä supistukset helpotti illalla, mutta nyt taas tuntuu että rupeaa enemmän supistelemaan, toivottavasti ei montaa viikkoa näin mene et supistelee säännöllisesti ja sit loppuu...

RV 38
 
täällä olo vaan pahenee tuntuu ku vedenalla olis koko ajan pää on ihan sumee ollu koko päivän. jos tää ei tästä muutu mikskään illan mittaan niin soitan äippäpolille ja kysyn kannattaako tulla sinne. enää en mee ilman soittamatta ku ovat jo kolme kertaa lähettäneet sieltä takasin. verenpaineet edelleen koholla väsyttää ihan sikana ja pystyssä ei jaksais olla yhtään. edes telkkaa ei jaksa katsoa. nyt katoan taas tuonne peiton alle!

Nanakuu 36+2
 

Yhteistyössä